مشهور است که جرج برنارد شاو گفته: «عدهٔ بسیار کمی از مردم در طول سال بیش از دو یا سه بار فکر میکنند. من با یک یا دو بار فکر کردن در هفته به شهرتی جهانی دست یافتهام.»
#التماس_تفکر
#فکر
#آموزش
@anarstory
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
مشهور است که جرج برنارد شاو گفته: «عدهٔ بسیار کمی از مردم در طول سال بیش از دو یا سه بار فکر میکنند
در این گفتگو از این میگوییم که چگونه میتوان به جمع افراد معدودی پیوست که حداقل هفتهای یک بار واقعاً فکر میکنند!
به دو شیوه میتوان از نوشتن برای بهتر فکر کردن بهره گرفت:
#بی_انتشار
و
#با_انتشار
نوشتهها...
@anarstory
بی انتشار نوشتهها
«برای دل خودم مینویسم.» بله، بسیاری از ما ممکن است برای دل خودمان بنویسیم، و چند کلمه قلمانداز روزانه ممکن است برای آسودن دلمان کفایت کند.
این شیوه که میتواند نوعی نوشتاردرمانی محسوب شود، برای بروز احوالات و تنظیم احساسات مناسب است. قاعده و قانون خاصی ندارد. کاملاً خصوصی است، و حتی میتواند بعد از نوشته شدن دور ریخته شود. اینجا نفس نوشتن مهم است و رسیدن به آرامش حاصل از برونریزی ذهنی. این شیوه را آزادنویسی مینامیم که محصول آن عموماً دلنوشته است.
نوشتن به افزایش کیفیت تفکر میانجامد؛ درست. آزادنویسی و برونریزی ذهنی هم از گامهای مؤثر تفکر مکتوب است؛ درست. اما شفاف نوشتن، چندان ساده نیست.
بسیار پیش آمده که افراد پس از آزمودن آزادنویسی، احساس پریشانی و ناتوانی کردهاند و نوشتن تأثیر مثبتی روی آنها نداشته است.
با توجه به این موضوع این سؤال مطرح میشود که آیا اصلاً تمام انواع نوشتن ذهن ما را شفافتر میکنند؟
به نظر میرسد که اینطور نیست.
غالباً افرادی که هوس نویسندهشدن میکنند به ورطۀ لفاظی و احساساتیگرایی میافتند.
احساساتیگرایی، زیادهروی در استفاده از قید و صفت و شاعرانگیِ باسمهای ویژگی اغلب دلنوشتههاست.
اما برای بهرهمندی بیشتر از نوشتن باید از این فراتر رفت و از نوشتن به عنوان ابزاری اصلی اندیشیدن بهره جست.
زمانی از والتر لیپمن در مورد دیدگاهش روی موضوع خاصی سوال شد، او در جواب گفت: «من نمیدانم نظرم راجع به آن چیست. من هنوز راجع به آن چیزی ننوشتهام.»
کافی است همین الان دست به قلم شوید و یک صفحه دربارۀ مزایا و معایب یکی از تصمیمهای مهمی که باید بگیرید بنویسید تا حساب کار دستتان بیاید که تفاوت نشخوار ذهنی و تفکر مکتوب چیست.
#التماس_تفکر
#فکر
#آموزش
#نوشتن
#نوشتن_یعنی_تفکر
@anarstory
نوشتن وضوح میآورد. برای اندیشیدن با نوشتن، فقط کافی است دست از قلم برندارید. حتی رودهدرازی دربارۀ مسئله هم مجاز است. طرح درست مسئله، نیمی از حل مسئله است. تلاش کنید تا جنبههای مختلف افکارتان دربارۀ یک موضوع را به واژه تبدیل کنید.
#التماس_تفکر
#فکر
#آموزش
#نوشتن
#نوشتن_یعنی_تفکر
#روده_درازی
#وضوح
@anarstory
چرا وضوح تا این میزان مهم است؟
به خاطر اینکه تا دربارۀ چیزی به واضحترین شکل ممکن فکر نکرده باشیم، نمیتوانیم ارزیابی و تصمیمگیری درستی داشته باشیم.
یکی از مزایای آزادنویسی و برونریزی ذهنی آشکار ساختن افکار مبهم، غلط و پریشان ماست. غالباً دقایق اولیه برنامۀ نوشتاری ما به برونریزی سریع و بیتکلف همین افکار مغشوش میگذرد.
اما باید توجه داشته باشید بسیاری از چیزهایی که برای خود ما واضح به نظر میرسد، پر از سوراخ سمبه و ضعفهای گمراهکننده است.
پس اگر میخواهیم خطاب به مخاطبی غیر از خودمان بنویسیم، رعایت نکات زیر مفید خواهد بود:
-فهرست کردن یکبهیک نکات
-بیان کامل جزئیات
-استفاده از مثالهای ملموس از زندگی روزانه
-بهرهگیری از تشبیه و استعاره برای روشن شدن موضوع (این موضوع مثل…)
جملات زیر کلید خوبی برای واضحتر شدن هر موضوعی هستند:
اصلاً بگذار اینجوری موضوع را برایت باز کنم تا بهتر بفهمی…
بگذار مثال دیگری برایت بزنم…
شبیه این است که…
#التماس_تفکر
#فکر
#آموزش
#نوشتن
#نوشتن_یعنی_تفکر
#برون_ریزی
#وضوح
@anarstory
با انتشار نوشتهها
وقتی مسئله انتشار مطرح میشود موضوع کاملاً فرق میکند. اگر در نوشتههای خصوصی توجه به درستی ساختار و چارچوب و املا و انشا و … چندان ضرورتی ندارد، در این مرحله همۀ این موضوعات ضرورتی دوچندان مییابند.
ارائه و انتشار نوشته مسئولیت میآورد. اگر در خلوت نیازی به نقل منبع نیست، در انتشار مطلب موضوعی ضروری است.
در انتشار نوشته مسئلهی ارتباط مطرح میشود. نوشتن برای مخاطب مشخص و ارائه نوشته، این ضرورت را ایجاد میکند تا با سنجشگرانهاندیشی بیشتری سخن بگوییم.
برای رسیدن به چنین وضوحی به روشهای مناسب استدلال و ساختارهای استاندارد پاراگرافنویسی متوسل میشویم، و همین ما را وادار به عمیقتر شدن میکند.
به همین سبب شاید بتوان گفت تاثیر حقیقی نوشتن بر افزایش تفکر زمانی آغاز میشود که به انتشار نوشتههایمان مبادرت میکنیم.
اما باید به یاد داشت که تفکر به صبر و حوصله و خط زدنهای مکرر نیاز دارد.
محمد قائد میگوید:
«اگر کامپیوتر نبود مجبور بودم اختراعش کنم. با دست واقعاً نمیشود این کارها را کرد، با دست جابهجا کردن پاراگرافها و کلمات در کتاب یا حتی متنی چند هزار کلمهای عملاً ناممکن است. به این میماند که بخواهی از تهران با دوچرخه به کرج بروی ناهار بخوری و برگردی. پیش از ورود کامپیوتر با قلمهای نوکمدادی مینوشتم و پاک میکردم و حرکت از نو…گاهی از متن پرینت میگیرم و دوباره پاراگرافها را جابهجا میکنم و دوباره پرینت میگیرم تا ببینم بهتر شده یا نه. کاری است پر زحمت و گیجکننده. در تحمل هر کسی نیست.»
بدون پذیرفتن مرارتهای کار از سطح دلنوشته فراتر نمیرویم. شاید به خاطر همین است که برنارد شاو گفته عدهٔ بسیار کمی از مردم در طول سال بیش از دو یا سه بار فکر میکنند.
شاهین کلانتری
#التماس_تفکر
#فکر
#آموزش
#نوشتن
#نوشتن_یعنی_تفکر
#انتشار
#وضوح
#صبر
#حوصله
#دلنوشته_یا_فراترازدلنوشته
@anarstory
💫نوشتن درمان درد بیهودگی است.
-شاهرخ مسکوب
💫اول باید بد بنویسی، تا بعداً بتوانی بهتر بنویسی.
-ویلیام فاکنر
💫هر کس هرطور که میخواهد و در توانش هست، مینویسد.
-آنتون چخوف
@anarstory
نویسنده کیست؟
«نویسنده کسی است که نوشتن برای او آسان است؛ اگر چه محصول کارش متوسط باشد.» پس نویسنده، کسی است که از نوشتن نمیهراسد؛ بلکه آن را دوست دارد و از آن لذت میبرد. کسی که نوشتن برای او، بهآسانی و شیرینی گشتوگذار در طبیعت باشد، نویسنده است؛ حتی اگر آنچه مینویسد، چشمها را خیره نکند. این گمان که نویسنده، باید با هر نوشتۀ خود، خوانندهاش را شگفتزده کند و به تحسین و اعجاب وا دارد، دور از آبادی است. اگر کسی، به همان راحتی که میگوید، بنویسد، نویسنده است؛ اگر چه دیگران، به سختی و با رنج فراوان، بهتر از او بنویسند. (نقل از کتاب خارج از نوبت)
قانون طلایی نویسندگی به این شرح است:
راحتنوشتن + بسیارنوشتن = زیبایی و سنجیدگی
#نویسنده
#نویسنده_کیست
#هرروزنوشتن
@anarstory
فراخوان دهمین دوره جشنواره سراسری ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ
مسئول سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ فراخوان دهمین دوره جشنواره سراسری ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان و شرایط شرکت در این جشنواره را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری بسیج , شهرام صمدی نیا مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان تهران بزرگ موضوعات ، شرایط و مقررات ، تقویم اجرایی، گروه های سنی و جوایز این جشنواره را به شرح زیر تشریح کرد.
۱- موضوعات جشنواره
● رازهای ارغوانی؛ روایت مردان و زنان حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس
● مکتب سلیمانی؛ شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی
● جهش تولید، اقتدار و بالندگی شکست تحریم های ظالمانه
● الفبای ایثار؛ مدافعان سلامت
● کمک مومنانه؛ مواسات و همدلی
● زخم های شعله ور؛ افشای جنایت¬های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه، عراق و ...
● سبک زندگی اسلامی ایرانی؛ مسجدمحوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت محوری، رشد جمعیت فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده زیستی، مصرف کالای ایرانی و ...
۲-شرایط و مقررات جشنواره :
۲/۱- ارسال چند اثر توسط یک نویسنده بلامانع است، اما تنها به یک اثر از هر نویسنده جایزه تعلق می گیرد .
۲/۲- چنانچه اثری ذیل هیچ یک از موضوعات جشنواره نگنجد، از چرخه داوری کنار گذاشته می شود .
۲/۳- دبیرخانه ازپذیرش آثاری که در جشنواره یا مسابقه¬ای دیگر برگزیده شده و یا درکتابی منتشرشده، معذور است
۲/۴- در صورت عدم احراز انتساب اثر به خود نویسنده، اثر از چرخه داوری حذف خواهد شد.
۲/۵- شرکت در دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج برای عموم آزاد است.
۲/۶- آثار داستانی تنها به صورت تایپ شده و در قالب (word ) ارسال گردد.
۲/۷- ذکر گروه سنی شرکت کنندگان و مشخصات کامل فردی، شماره همراه و پست الکترونیکی ضروری است.
۳- تقویم اجرایی جشنواره :
● مهلت ارسال آثار (١۵ آذر ٩٩)
۴- گروه های سنی :
جشنواره در دو گروه سنی نویسندگان نوجوان و نویسندگان بزرگسال برگزار خواهد شد.
نویسندگان نوجوان / حداکثر ۱۷ سال
نویسندگان بزرگسال/ ۱۷ سال به بالا
۵- قالب داستانی
● جشنواره بر آثار داستانی کوتاه تمرکز خواهد داشت و آثار داستانی بلند، داستان های مینی مال، نثرادبی، خاطرات و قالب های روایی دیگر از گردونه داوری خارج خواهند شد.
● ملاحظات کمی (حداکثر ۵۰۰۰ کلمه) و کیفی ـ ساختاری در تشخیص قالب داستانی مد نظر است.
۶- جوایز:
جوایز گروه سنی بزرگسال:
● رتبه نخست کشوری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش 50 میلیون ریال
● رتبه دوم کشوری: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال
● رتبه سوم کشوری: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال
● پنج اثر تقدیری با جوایزی به ارزش ١٢ میلیون ریال
جوایز گروه سنی نوجوان :
● رتبه نخست کشوری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش 30 میلیون ریال
● رتبه دوم کشوری: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال
● رتبه سوم کشوری: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون ریال
● سه اثر تقدیری با جوایزی به ارزش ٧ میلیون ریال
جهت اطلاعات بیشتر با شماره۷۳۲۵۶۲۵۳ تماس ویادر فضای مجازی به شماره ۰۹۲۰۳۶۲۹۶۴۶ پیام ویاباتلفن ۷۳۲۵۶۲۰۸ دبیرخانه سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ تماس حاصل فرمایید.
@anarstory
با سلام و آرزوی خوشوقتی برای پادشاهان وارونه🖐🏻🤚🏻🖐🏻🤚🏻🖐🏻🤚🏻🖐🏻
.
.
.
ان شاء الله امشب ساعت 20 🕗
در گروه بحث و تبادل نظر آنلاین
داریم
منتظر حضور سبزتان هستیم🍀☘️🌿
.
.
.
اول بازهم چند نکته در مورد قیصر امین پور... (در راستای پنج جلسه قبلی)،
و بعد استفاده می کنیم از شعرهای دوستانی که می خواهند...😇😇😇
به علاوه کمی نقد
﷽؛انار، پادشاهی ست وارونه با تاجی رو به زمین چرا که انار پادشاه درختان آسمان است که قدش تا زمین کشیده شده. اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ساقه می زنیم و برگ می دهیم.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/100270145C4e53c7d0f6
نمایشگاه باغ🔻
@anarstory
بسم الله.
یا زهرا اغیثینی.
عجالتا بگویم که...
شخصا از پستهایی که فقط یک عکس از یک انیمیشن یا فیلم توی یک فریم خاص ثبت کرده و ایراد میگیره از چهره و طراحی ظاهر یک کاراکتر بهم میخوره...دست خودم نیست. و ساعت ها زمانی که ده ها آدم روش وقت می گذارند....
آه از نهادم بلند میشه...خب همین کار رو میشه قبل از وقوع کرد..
#پیشنهاد
مثلا برای یک سال شبکه پویا یک چشم انداز بنویسیم.
شامل 365 داستان صوتی.
365 فیلم نامه انیمیشن در حد سه دقیقه....مطابق حال و هوای روزهای سال...
365 اسم برای روزهای سال مطابق روحیه کودک...
تبدیل#خصلتهای_شاکله_ساز به شعر و داستان کودکانه. تبدیل شعر و داستان به عکس نوشته و کلیپ و انیمیشن و نماهنگ و ....
استفاده از پتانسیل شبکه های مجازی برای نشر داستان های تولیدی درختانِ باغ گردو...
و
.....
ده ها ایده متنوع...
خب بازم باید بشینیم سر دهان اون عروسک ساعت ها حرف صدمن یک غازِ به هیچ جا نرس بزنیم یا شکل ساره و هاجر ...یا....دو روز یکبار پروژه #نفوذ....
همه شو قبول دارم...راهکار هم دادم...دیگه خود دانید... دنبالل پیشگیری بودن مهمتر از بحث روی بیماری ایجاد شده اس.
قدم اول.
خواندن خلاصه داستان تمام انیمیشن های پیکسار و انیمه های شرکت جیبلی که در جهان جزو برترین ها هستند.
در آوردن پیرنگ اش.
در آوردن ویژگی های شخصیت اصلی.
در آوردن نکات داستانی و قوت های داستانی اش.
در آوردن ریشه اصلی قصه...مثلا در آپ که شاهکار هست باید فکر کنیم به اینکه چطور داستان نویس نترسیده از اینکه یک پیرمرد هشتاد ساله رو که واکر به دست راه میره رو به سفر و جهانگردی بفرسته...#شجاعت در قصه نویسی...
این نکات نغز جواهرات خوابیده در #پیکسار هستند. و دنیای حیرت انگیز انیمه های شرکت جیبلی.
#نکته
پیکسار همیشه نوآور و خلاق بوده در هر کدام از انیمیشنهاش.... جواهر را پیدا کنید.
برای فهم جیبلی باید به دنیای آن پی برد.... #کشف دنیایش با شما.
برای ما گرافیک در اولویت نیست...گرچه در نهایت گرافیک ویترین داستان خواهد شد. ولی داستانهای دیزنی و پیکسار روحی دارند که مخاطب را مثل #سیاهچاله در خود غرق می کند.
می خواهم #سیاهچاله بنویسید....که حتی نور هم از آن راه فراری نداشته باشد....و در دل سیاهچاله مدفن نور را خواهید یافت...شاید در پسِ گودالِ قتلگاه سیاهچاله نهفته باشد....و بعد از آن را هیچ کس ندیده.
با برنامه ریزی هر هفته یک انیمیشن از پیکسار و هفته بعد یک انیمیشن از جیبلی را مهندسی معکوس می کنیم. در گروه مربوط به خودش...
شخصیتهایش را ...پیرنگش را...فلسفه خلق اش را...
همه چیزش را...
#پیشنهاد_اسم برای گروه.
آنانی که تا گودال قتلگاه با ما هستند شاخه های وابستگی را بشکانند...و بر ریشه هاشان بیافزایند تا گودال.
کیانند؟
یا زهرا بگویند.
خودم
یازهرا سلام الله علیها✋
للحق. یا حق.
@ANARSTORY
لام.امیری:
#خصلتهای_شاکله_ساز رو مطالعه کردم.
۹ خصوصیت بنیادینِ پیشنهادی از طرف رهبر انقلاب هست، که در مورد تربیت کودکان، پیشنهاد شده.
در این عکس هست. 👇
حالا سوال من این هست که با توجه به، اهمیت نظم و برنامه ریزی، چرا اسمی از نظم در این خصلتها، آورده نشده؟؟
چرا نظم، جزو این خصلتهای شاکله ساز، معرفی نشده؟؟
[Forwarded from لام.امیری]
حسین مجاهد:
این خصلت های شاکله ساز می تواند دنیا و اخرت ما را تغییر بدهد
حسین مجاهد:
چرا باید نظم باشد؟
نظم به معنای مرسوم، زنجیر رشد کودک است.
رک بازی بازوی تربیت
لام.امیری:
همت بلند داشتن
کتابخوانی
حلم
همه یجورایی شبیه زنجیر هستند، اگر بخاد به اونصورت بهش نگاه بشه.
پس بچه از هفت سال به بالا، کی معنای نظم و برنامه ریزی رو متوجه بشه؟!
حسین مجاهد:
زنجیر داریم تا زنجیر
نظم این مدلی فقط بچه ها رو زده و فراری میکنه از قانون به نظرم.
حالا شما بفرمایید طبق چه استدلالی کودک باید نظم را رعایت کند؟
یا اول این را جواب بدهید منظور شما از نظم و حیطه ی آن چیست ؟
لام.امیری:
اینکه بدونه زندگی فوق العاده قانونمند و منطقیه.. اینکه جهان نظمِ غریبی داره. و حق نداره، هر تصمیمی رو بگیره.
این رو از هفت سال به بالا، متوجه بشه.
حسین مجاهد:
خب چرا؟
ببینید من احساس می کنم (احتیاج به بررسی بیشتری داره) اگر کودکی خصلت های شاکله سازش را تقویت کند، نظم و ادب و خیلی چیزهای مفید دیگر خودشان ایجاد شده و رشد می کنند.
در واقع خصلت های شاکله ساز ، زیر بنا و شالوده ی بقیه ی خصلت های خوب هم می شوند
لام.امیری:
این خصلتها که عالی بودند. حسرت خوردیم که نمی دونستیم.
ولی برای من سوال ایجاد شده
که
اولا برای چه سنی هستند و
دوما چرا نظم و برنامه ریزی نبود؟
حتی من میخام گستاخانه عرض کنم، بنظرم بچه یخورده در هفت سال اول هم، کمی باید با نظم آشنا شه.
خیلی کم.
آرمینهآرمین:
نظم ذهنی بزرگسال با کودک فرق داره.
لام.امیری:
خب اکثر افراد اصلا فکرش رو نمیکنن، زندگی رو باید میلی متری تر از این حرفها بهش نگاه کرد.
همین جوری منتظر هستند تا به یه مسیری برند. بعد کم کم می بینن،چقدر هر تصمیمی،مخصوصا تصمیمهای بزرگ،مسیر زندگیشون رو کلااا تغییر داده.
ولی اگر در بچگی،همون هفت سال دوم و خیلیی کم در هفت سال اول، بفهمن، تصمیمات تبعات داره.
بی نظمی، ویرانگره، بزرگ که میشن، می فهمند با زندگیشون چی کار کنند؟ هر تصمیمی رو همینطوری نمی گیرن.
یاد می گیرن برنامه و تدبیر از نان شب براشون واجبتره.
امیدوارم درست توضیح داده باشم.
دیگه بیشتر از این وقت نیست.
حسین مجاهد:
یک سوال می پرسم.
فرض کنید کودکی داریم که اهل کتاب و مطالعه است
حلم (نه صبر) را تمرین کرده است
اهل فکر کردن است
هویت و خودباوری اش را در او نهادینه کرده ایم
اهل همت و تلاش است و تن به کار می دهد و تنبل نیست
کار گروهی را خوب بلد است و انجام می دهد
و ....
آیا این کودک اهل نظم و برنامه ریزی و خیلی صفت ها و خصلت های خوب دیگر نمی شود؟
به قید شاکله ساز دقت کنید.
اگر شاکله و زیر ساخت درست شود، بقیه چیزها هم درست می شود
لام.امیری:
یعنی غیر مستقیم آموزش نظم و برنامه ریزی؟
استاد یک سوال از همان اول پرسیدم، برای بچه های زیر هفت ساله این خصلتها؟
حسین مجاهد:
من نمی تونم عددی بگم
اینها برای کودکه
و تعریف کودک نسبت به اشخاص فرق می کنه
🌱موسوی🌱:
من یه نکته ای راجب نظم به ذهنم رسید
اونم اینکه نظم ینی برنامه مند بودن زندگی
و خب بچه از سنی ک مکلف میشه باید برنامه مند بودن رو یاد بگیره دیگه
قبل از سن تکلیف هم فکر میکنم نظم همينقدر کافیه
که شخصیت بچه منظم و مرتب باشه
منظورم مرتب بودن ظاهری نیست
امنظورم اینه ک شخصیت شکل یافته و مشخصی داشته باشه
شخصیتش کاریکاتوری نباشه
نظم و زیبایی شخصیتی داشته باشه
همین ک آدابی رو یاد میگیره(نه با اجبار بلکه غیرمستقیم. ناخودآگاه) یعنی نظم و برنامه داره
البته این نظر شخصیمه
حیدر جهان کهن (پیاده):
به نظر من نظم یک خصلت اساسی هست. شاید بشه به «رعایت عدالت و اولویت در برنامه ریزی و اجرای کارها » معنیش کرد.
حسین مجاهد:
حالا این سوال ایجاد می شود که چرا رهبری با تیزبینی و دقت خاص خودشان، این خصلت را جز خصلت های شاکله ساز نیاورده اند.
پاسخ تعبدی نمی خوایم.
یا پژوهش
یا سوال از اهل فن
لام.امیری:
خب سوال من هم همین بود، چرا جزو خصلتهای اصلی نیاوردن؟؟
حسین مجاهد:
سوال شما و اقای جهان کهن این نبود.
شما می فرمودید نظم جز اصلی ها باید باشد.
الان عرض من این است که چرا رهبری که اهل دقت و تیز بینی و جامع نگری هستند، این خصلت را نیاورده اند؟
البته پاسخ تعبدی نمی خواهم
#خصلتهای_شاکله_ساز
@ANARSTORY
[Forwarded from لام.امیری]
لام.امیری:
از کجا بریم پژوهش کنیم؟؟ به منابع آگاه وصل نیستیم
حسین مجاهد:
یکی از منابع اگاه اصلی، قوه ی تفکر خود مان است
کمی هم چاشنی من جد و جهد وجد
لام.امیری:
پاسخ تعبدی نمیدونم چی هست؟
پاسخ پژوهشی، روی بنده حساب کنید، می گردم ببینم چی پیدا میکنم؟
اما یک چیزی هست، خب شاید آقا خیلی هم روی این قضیه تحقیق نداشتند و یک پیشنهاد دادند.
به همین دلیل، خیلی ساده، فقط به نظرم رسید شاید فراموش کردند.
فقط یک نظر و یک فکره.
همین.
حسین مجاهد:
بله در مقام بحث نظری هر احتمالی هست ولی با توجه به حساسیت و بنیادین بودن این مطلب خیلی بعید است
🌱موسوی🌱:
منم همین رو میخواستم بگم
آقا مغز متفکر انقلاب هستن
خییییییییییییییییییییییییییییییلی بعیده (ینی درواقع صفر درصد) که همینجوری چیزی بگن
لام.امیری:
نمیدونم. مثل نظرات محکمی که در مورد کتابها میدن و میگن صاحب نظرم، ولی در مورد فیلمها، میگن صاحب نظر نیستم. و مخاطب عام هستم.
اینجا هم همین طور.
فعلا باید تحقیق کرد.
فقط یک فکر بود که به ذهنم رسید. و قبل از اینکه اینجا مطرح کنم، تصمیم گرفته بودم از سایتشون بپرسم
#خصلتهای_شاکله_ساز
@ANARSTORY
May 11
⚠️ #منشور_شورا
✨شما در این کارهایی که انجام میدید،
توجه تان به خدا باشه...
شما دارید یک عمل انسانیِ اسلامیِ برای خدا انجام میدید،
توانستید انجام بدید،
که به آن نتیجه هم رسیده اید...
اگر نتوانستید انجام بدید هم،
باز شما برد دارید!
برای اینکه پیش خداست، مطلب #الهی است!
کسانی که برای خدا کار میکنند، هیچوقت باخت درش نیست...
ما در باغ گردو یک قالب درست کردیم
که در #قابلیت تسری دارد به دیگر باغات
بعضی کارها را تبدیل به #فرهنگ و #عادت و #رویه کردیم.
بعضی چیزها هم قانون نانوشته شدند و بعضی دیگر هم خط قرمزها
وقتی این موارد جا افتاد، رودخانه مسیر خودش را خواهد رفت.
چه خادم باغ باشد
چه نباشد
در واقع، ما مسیر را درست کردیم و آن وقت دیگر اعضا خودشان مسیر را می روند.
فرهنگ ها و رویه ها:
1️⃣کسی بیکار نباشد. یا ایده بدهید. یا ایده ها را بنویسید. یا چیزهای ایده دار بگویید و ببارید و یا حداقل از تجربه های مرتبط تان بنویسید.
2️⃣سوالات و مباحث تکراری را اعضا قدیمی تر باغ جواب بدهند. اینگونه نباشد که همه منتظر باغبان باشند که اگر باشند، افاتی دارد.
مثلا کسی جرات اظهار نظر خلاف ندارد و این خمود و جمود می اورد. یا اینکه همه بار و زحمت پاسخ ها روی گردن باغبان می افتد که عملا باغبان را فراری می دهد.
زمانی که شروع کردیم تا حالا چند تایی باغ به خاطر همین مباحث تعطیل شده اند.
3️⃣تایم ثابت نداریم و باغ همیشه فعال است ولی کسی هم توقع ندارد همیشه اعضا پاسخگویش باشند چون ما که کارمند و اداره جاتی نیستیم.
⛔️قوانین نانوشته
1️⃣در زمان ورود نهال ها و درخت های جدید، خیر مقدمش می گوییم که بداند ما متوجه اش هستیم.
2️⃣ زمانی که اثار اعضا چاپ می شود و یا رتبه می اورد، همه تبریک می گوییم که در جشن برداشت محصول شریک باشیم و خودمون را هم به نحوی شریک محصول می دانیم.
4️⃣برای بهتر شدن اثار اعضا حتما به او پیشنهاد برای اصلاح و ارتقا می دهیم همگی. و این نقد و نظر مختص استاد نیست.
❌خط قرمز
1.رفتن به پی وی های بی مورد
2. توهین یا کلمات خلاف شان و عرف
3. تبلیغ کانال های دیگر چرا که منشا انحراف و اختلاف است
4. بحث های غیر مرتبط هم نتیجه مورد قبلی را دارد که اصرار داریم با چند بار تذکر دادن، رویه گروه می شود.
برای پر کردن خلا ها و کم کاری های باغ هم تعدادی تمرین عمومی مانند تنور و اگر ان وقت گذاشته ایم که باغ بی ثمر نماند
و با توجه به تعداد اثار چاپ شده و نتایج گرفته شده ی باغ گردو (که من فضل ربی ست یقینا) می توانم ادعا کنم با این فرآیند می توان به یک بلوغ گروهی رسید که نیاز به هل و زور و اجبار نباشد.