eitaa logo
پژوهش خوان
674 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
178 ویدیو
78 فایل
معاونت پژوهش مدرسه علمیه سطح1 و سطح 2و3 فلسفه و کلام اسلامی عباسقلی خان ارتباط با ادمین کانال: @hayat1398 لینک کانال @Abbasgholikhanpajohesh آدرس سایت مدرسه Magk.ir آدرس اینستاگرام مدرسه https://instagram.com/abasgholikhan1?igshid=khl0oy1iduy1
مشاهده در ایتا
دانلود
#معرفی_فعالیتهای_پژوهشی_مدرسه_علمیه_عباسقلیخان #(معرفی_مقالات_طلاب) بصورت خلاصه و چکیده مقاله 🔶 معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان 🔹 زمان برگزاری ----- 27 اسفندماه 98 🔔 بارگذاری : توسط مسئول پژوهش 🌐 آدرس لینک مقاله در وب سایت مدرسه علمیه عباسقلی خان : http://ag.ihoze.ir/%D8%A2%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D9%88-%D9%85 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/2284716071Ce875919c1e 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مرکز مدیریت در ایتا: https://eitaa.com/howzehpajohesh #چکیده اختلاف نظر میان این دو حکیم به علت ناقص فهمیده شدن کلام جناب شیخ الرئیس در تبیین رابطه ی عاقل با معقول است ، لذا همین سردر گمی در تبیین و حجم زیاد مکتوبات ایشان باعث شده است که عده ای گمان ببرند که نظریه ی اتصال جناب شیخ غیر از نظریه ی اتحاد صدرالدین شیرازی است، هرچند که ملاصدرا هم در ظاهر کلام شیخ را کامل نفهمیده و مقصود ایشان را متوجه نشده است. از آنجا که جناب شیخ الرئیس حکیمی مشائی است و طبق آراء مشائیان همچون فرفریوس باید قائل به اتحاد عاقل و معقول باشد، اما آنچه از مکتوبات و مضمون کلمات ایشان اینگونه برداشت میشود که هیچ نوع ترکیبی چه به نحو انضمام و چه به نحو اتحاد برای عاقل به معقول قائل نیست. بلکه رابطه ی عقل با معقول را یک نحوه اتصال میداند. ایشان میفرمایند: اگر مراد از رابطه ی اتحادی که متقدمین بیان کرده اند همان اتصالبه معقولات است اما نه به نحو تجافی نفس از حالت تجرد ، پس هرآنچه آنرا بنامید ...
🔶 معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان 🔹 زمان برگزاری ----- 27 اسفندماه 98 🔔 بارگذاری : توسط مسئول پژوهش 🌐 آدرس لینک مقالات در وب سایت مدرسه علمیه عباسقلی خان : http://ag.ihoze.ir/%D8%A2%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D9%88-%D9%85 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/2284716071Ce875919c1e 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مرکز مدیریت در ایتا: https://eitaa.com/howzehpajohesh
#کنفرانس _بین المللی _علوم اسلامی_ پژوهش های_دینی _و _حقوق_ ✳️✅سومین کنفرانس بین المللی علوم اسلامی، پژوهش های دینی و حقوق در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۹ توسط دانشگاه علمی کاربردی - سازمان همیاری شهرداری ها و مرکز توسعه خلاقیت و نوآوری علوم نوین و تحت حمایت سیویلیکا در شهر کرج برگزار خواهد شد.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید. ✳️✅محورهای همایش: 1-علوم اسلامی پژوهشهای دینی 2-فقه و حقوق 3-الهیات و معارف 4-علوم انسانی 5-علوم اجتماعی و فرهنگی 6-علوم تربیتی و رفتاری 7-علوم روانشناسی 🌐 لینک اختصاصی در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐لینک کانال معاونت پژوهش در سروش: sapp.ir/howzehpajohesh
#تابلوی_الکترونیکی_معاونت_پژوهش_مدرسه_علمیه_عباسقلیخان #سلسله_مطالب_آموزشی_پژوهشی 🔶 معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان 🔹 زمان برگزاری ----- 29 اسفندماه 98 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/2284716071Ce875919c1e 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مرکز مدیریت در ایتا: https://eitaa.com/howzehpajohesh #بخش_1 #تفاوت_عنوان_با_موضوع_در_پژوهش تقریباًدرهمه موارد،گام بعدی بعدازانتخاب موضوع1،تبدیل موضوع به عنوان2 پژوهش است. این عمل،یعنی شمابایدجنبه کوچکتری ازموضوع رادرقالب عنوان برای تهیه مقاله پژوهشیتان انتخاب کنیدوبرپایه آن به ادامه فعالیت بپردازید.برای نمونه،بعضی اوقات امکان دارد موضوعی رابرای تهیه مقاله پژوهشی انتخاب کنیدکه بسیارگسترده است.چگونه میتوان باچالش مواجه شد؟دراین مواقع،ضرورت داردموضوع رابه یک عنوان محدودکرد.دربرخی موارد،محدوده موضوع قابل قبول،امابحث انگیزوجنجال آفرین است.دراین مواردنیزلازم است موضوع رابه یک عنوان قابل دفاع محدودکنید.لذابامطالعه این مقاله یقیناًیادخواهیدگرفت چگونه موضوع انتخاب شده رابه یک عنوان برای نگارش مقاله پژوهشی محدود کنید. موضوع درمقابل عنوان ابتداضروری است ازتفاوت عنوان باموضوع پژوهش آگاه شویم. همانطور که قبلاًگفته شد،موضوع مقاله پژوهشی زمینهای کلی وبسیارگسترده راشامل میشود.درمقابل،عنوان پژوهشی موضوع خاصی است که از دل بحثهای به عمل آمده درباره آن ناشی میشود. مثال زیر توجه کنید:👇👇👇
#لینک_منبع: https://samanketab.roshdmag.ir/fa/article/22052/%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b9%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d9%be%da%98%d9%88%d9%87%d8%b4%db%8c#files
بسم الله الرحمن الرحیم یامقلب القلوب والابصار یامدبراللیل والنهار یامحول الحول والاحوال حول حالناالی حسن الحال باعرض سلام وادب واحترام به همه دوستان وسروران گرامی تسلیت عرض میکنم سالروزشهادت هفتمین اخترتابناک امامت وولایت مولایمان حضرت امام موسی کاظم علیه السلام رابشماوتمامی پیروان راه اش. ان شاالله آغازسال جدیدسال نزول رحمت وبرکات ورفع اندوه وعزت مسلمین جهان باشد. برای همگی شماعزیزان ازخداوندمتعال آرزوی سلامتی وبهروزی وعاقبت بخیری در تمامی امور توام با موفقیت روز افزون می نمایم . معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
🔶 معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان 🔹 زمان بارگذاری --- 2 فروردین ماه 99 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان درایتا: https://eitaa.com/joinchat/2284716071Ce875919c1e 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مرکزمدیریت درایتا: https://eitaa.com/howzehpajohesh برای جهت دهی عنوان پژوهش،بایدمسئله تبین گردد؛معرفی ماهیت مسئله ازنکات ظریف درروش تحقیق است ومسئله یابی مهمترین گامی است که درفرایندتحقیق میتوان تصورکرد.ازکنارهم قراردادن معلوماتی که دریک حیطه خاصی ازعلوم داریم گاهی به یک سؤالی می رسیم که این معلومات قبلی توان پاسخ به آن راندارنددراین صورت مابه مسئله برخورد میکنیم.این نوع سوالات را سوالات پژوهشی می نامیم .جواب سؤال پژوهشی معمولابه صورت آماده درمنابع،قابل دسترسی نیست؛بلکه نیازبه یک فرایندپژوهشی داردوباعمل آموزش ویادگیری رفع نمیشود.به مسئله رسیدن،نیازمنددقت دراطلاعات قبلی است.اگرشرایط عادی باشدوهمواره سؤالاتی درذهن بیایندوبامطالعه ویادگیری رفع شوندمادچارمسئله ومشکل نمیشویم.مسئله به یک دردسر وناهماهنگی بین معلومات ویک مجهول شبیه است وازیک ناهماهنگی درمعلومات وازیک حالت نیاز ودرمراتب بالاترازیک درگیری وشوک ذهنی خبرمیدهد.فرض کنیداستادان مااین هنرنداشته باشندکه طلاب را به معلومات قبلی خودتوجه دهندوچالشی ایجادکنندطلاب مابی مسئله است. بی مسئله گی بیدردی است.استاداگرمطالب رامانندهلودراختیارطلاب قراردهدمابایک دسته طلاب غیرفکور (بسیارسؤال کننده) مواجه خواهیم شد.
🔶 معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان 🔹 زمان بارگذاری ----- 2 فروردین ماه 99 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/2284716071Ce875919c1e 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مرکز مدیریت در ایتا: https://eitaa.com/howzehpajohesh اصلی ترین مؤلفه درانجام هرپژوهش که تمام ابعادآن ازجمله روش،منابع و. . . راتحت تاثیرقرارمیدهد،مسئله است.هرپژوهشگرباید،مسئله پژوهش خودونوع آن رابه خوبی بشناسدوبداندمسئله اوازکدام یک ازانواع مطلب ما،مطلب هل یا مطلب لم است. شناخت نوع مسئله به اواین کمک رامیکندکه بداندآیابایددر موردموضوع، به توصیف بپردازدیابه علت یابی؟ آیا اصل وجودموضوع مفروض است یابایددرمورداصل تحقق موضوع هم بررسی صورت گیرد.آیابایدیک ماهیت را شناسایی وتفسیرکندویا درباره آثار واحکام آن،ادله وعللی را ارائه نماید. شناخت نوع مسئله، علاوه بر هدفمندکردن تحقیق دریافتن و ارائه مطالب لازم وپرهیز ازارائه مطالب غیرمرتبط،درشناخت ابعادمسئله و سؤالات فرعی آن،بسیار کلیدی است. ... باتشکر
🔶 معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان 🔷کارگروه فسلفه و کلام 🔹 زمان بارگذاری ----- 4 فروردین ماه 99 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/2284716071Ce875919c1e 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مرکز مدیریت در ایتا: https://eitaa.com/howzehpajohesh 🎥 game of thrones اخذ ما لیس بعلته علة 🔻🔻🔻🔻 (گرفتن آنچه علتش نیست به عنوان علت) اخذ علت جعلی یکی از مغالطات رایج است، به این شکل که چیزی که علت وقوع یا وجود یک پدیده نیست را علت آن قرار دهیم. مثلا در فوق گفته میشود؛ -حتی بچه‌ها رو هم کشتن. (و علت این کشتار در فیلم مشخص است؛ خشونت و توحش قوم مهاجم) اما در پاسخ میشنویم: -پس خوبه که ما بچه نیستیم! (گویی علت کشته شدن افراد بچه بودن آنهاست)
🔶 معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان 🔹 زمان بارگذاری ----- 4 فروردین ماه 99 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/2284716071Ce875919c1e 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مرکز مدیریت در ایتا: https://eitaa.com/howzehpajohesh عنوان تحقیق به مسئله تحقیق اشاره دارد)مشیربه مسئله است(ازاین رو،رابطه تنگانگی بین این دو است وتامسئله ودغدغه وچالشی درذهن تولیدنشود،نوبت به ساخت عنوان برای آن مسئله نمیرسد.به محض تولیدوظهورمسئله،محقق میتواندبه نحوی به آن اشاره کندولی این الفاظی که برای عنوان پیشنهادمیکند،همیشه قطعی ومشیرودقیق نیستندازاین رو،توسط استادان بایدویرایش ومناسب شوند.میتوان چنین نتیجه گرفت که اجزای عنوان بااجزای مسئله به نحوی متناظرومتضایف هستند؛یعنی بامحدودکردن وقیدزدن به ابعادعام یک موضوع،به همان اندازه بایدعناصرمحدودکننده درعنوان نیزمشاهده شودپس،ماوقتی ازروش محدودکردن موضوع درعالم ذهن سخن میگوییم،ناخواسته درموردعناصرمحدودکننده عنوان نیزسخن گفته ایم ازاین رو،درنمودارهایی که درادامه بحث میآینداصراری نداریم که هرجاساخت مسئله رامطرح کردیم،ساخت عنوان راهم دوباره توضیح دهیم.دربندقبلی فهمیدیم که عنوان همیشه بعدازپیدایش مسئله به وجودمیآید.پس ابتدابهتر است به روش محدودکردن یک موضوع عام بپردازیم وخودبه خودتنظیم عنوان هم روشن میشود. ... باتشکر
🔶 معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان 🔹 زمان بارگذاری ----- 5 فروردین ماه 99 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/2284716071Ce875919c1e 🌐 لینک اختصاصی کانال معاونت پژوهش مرکز مدیریت در ایتا: https://eitaa.com/howzehpajohesh توجه داریم که مسئله یابی یکی از مراحل مهم و سرنوشت ساز در فرایند پژوهش است که در درجه اول بر عهده خود طلاب است و استادان باید این زمینه و شرایط را در حین تدریس یا مشاورات و راهنماییها برای طلبه ایجادکنند. تدریس پژوهش محور یا تفکرمحور به همین واقعیت دلالت میکند. البته پیش شرط اساسی برای دستیابی به مسائل متناسب با تکالیف پژوهشی کلاسی، تسلط نسبی طلاب بر محتوا و منابع دانش مورد نظر است و این مهارت در طول دوران آموزشی به تدریج در طلاب افزایش مییابد. از جمله الگوهایی که اساتید میتوانند با استفاده از آن، علاوه بر جبران خلأ مهارتی طلاب در این زمینه، مسائل را متناسب با توان علمی طلاب و به صورت روان و سهل پیشنهاد بدهند )تولید و ایجاد مسئله( یا طلبه را در این راستایاری کنند )تأیید و اصلاح مسئله(، الگوی سه جزئی یا سه مرحلهای برای تحدید موضوع است؛ یعنی ملاک پذیرش مسئله باید این سه چیز باشد؛ در هر مسئله و به دنبال آن در هر عنوان باید حداقل سه عنصر باشند که یکی عام ودو تای دیگر محدودکننده آن عام هستند. ... باتشکر