eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
شَصت و سه سال زندگی ات مهربان گذشت با کیسه های وَصله ایِ آب و نان گذشت شَصت و سه سال زندگی ات بین کوچه ها در بنده یِ خدا شدن این و آن گذشت گاهی میان دورترین خانه­ یِ زمین گاهی میان دورترین آسمان گذشت گاهی کنارِ سفره یِ بیوه زنان شهر گاهی کنارِ خاطره یِ کودکان گذشت وقتِ نزول، حضرتِ خاکی نشین شدی وقت صعود ردّ تو از بی کران گذشت آن روزها که شعب ابی طالبی شدی ایام درد بود ولی همچنان گذشت ای آن که زندگی تو خرج نجات شد ای آن که زندگی تو با مردمان گذشت برگرد رنج و درد بشر را نگاه کن این زندگیِ سرد بشر را نگاه کن یک عده ای به عشق تو دور از وطن شدند یک عده ای ندیده اویس قرن شدند از خانواده اَم همه عَبدُاللَهِ شما از خانواده ات همه آقای من شدند تو پیر خانواده بزرگ قبیله ای محصولِ زندگیِ تو پنج تن شدند یک عده زینب و علی و فاطمه شدند یک عده ای حسین شدند و حسن شدند بعد از تو دختر تو و زینب کنار هم مشغولِ کار بافتن پیرُهَن شدند یک عده بچه های تو پاره جگر ولی یک عده بچه های تو پاره بدن شدند این کشته ها تمام جگر گوشه یِ تواند یا ایها الرّسول ببین بی کفن شدند «یا مصطفاه» این تن پامال را ببین این کشته یِ فتاده به گودال را ببین 🔰@Adyanuniv🔰
فداك ابي وامي يارسول اللّه 🔳 لحظات جانسوز شهادت رسول خدا "صلی الله علیه و آله" در کلام وصی آن حضرت: ◽️حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: ... رسول خدا (صلى الله علیه و آله) در حالى که سرش بر سینه من قرار داشت، قبض روح شد، نفس او در دستم روان گشت. سپس آن را به چهره کشیدم. من عهده دار غسل او بودم، در حالى که فرشتگان مرا یارى مى کردند. (گویى) در و دیوار و صحن و خانه، به ضجّه درآمده بودند. گروهى (از فرشتگان) به زمین مى آمدند و گروهى به آسمان مى رفتند و گوش من از صداى آنان که آهسته بر آن حضرت نماز مى خواندند، خالى نمى شد! تا زمانى که او را در قبر به خاک سپردیم. چه کسى به آن حضرت در حیات و مرگش از من سزاوارتر است؟ بنابراین با بینش خود حرکت کنید و صدق نیّت خود را در جهاد با دشمن اثبات نمایید; زیرا به خدایى که معبودى جز او نیست قسم یاد مى کنم که من در جاده حق قرار دارم و آنها (مخالفان من) در لغزشگاه باطل اند. 📚نهج البلاغه، خطبه197 🔰@Adyanuniv🔰
پویانفر28-صفر-زمینه9602.mp3
15.64M
🌑ایام عزاداری اهل بیت ع را تسلیت عرض می کنیم🌑 🎧 حسن، شیر جمل 🗣 🗓 صفر ۱۳۹۶ 🔰 @Adyanuniv🔰
💠عقیده متصوفه بر عدم حکومت رسول خدا(ص) بر مردم💠 🔸 از بررسی آیات قرآن استفاده می‌شود که حکومت اسلامی در جامعه یک ضرورت است و بهترین افراد برای رهبری و حکومت‌داری، پیامبران خدا و امامان معصوم (علیهم‌السلام) هستند، که در حقیقت حکومت آنان همان حکومت خداوند بر بنده‌هاست. 🔻 اما عده‌ای از جاهلان و افراد ناآگاه به معنا و تفسیر قرآن، بعضی از آیات قرآن را با رأی و نظر خود تفسیر کرده‌اند. یکی از این آیات، آیه‌ی22 سوره غاشیه است که یوسف مردانی، شیخ فرقه‌ی صوفیه گنابادیه، عدم سلطنت و حکومت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بر مردم را، از این آیه برداشت کرده است. 🔻وی در این‌باره گفته: « خدا در قرآن کریم به پیغمبر خطاب می‌کند: لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ[غاشیه/22] تو بر خلق من حق سلطنت و حکومت نداری، فَذَکِّر انَّما انتَ مُذکِّر[غاشیه/21] وظیفه تو فقط تذکر دادن است. اُمرا و رؤسای ممالک، راه دیگری می‌روند، هر چه هوس و شهوتشان اقتضا بکند. همین است که سراسر عالم جنگ و خونریزی است.» [سخنرانی یوسف مردانی، 26/10/96] ♻️با توجه به تفسیری که از این آیه، در کتب تفسیر ذکر شده است، منظور از این فرموده‌ی خداوند بر رسولش (صلی الله علیه و آله) که تو بر آنها تسلط نداری، این است که تو مجبور نیستی آنان را به زور وادار به ایمان کنی و در این مورد تو فقط تذکر دهنده هستی. بنابراین اصلاً بحث حکومت‌داری و عدم آن مطرح نیست تا بگوییم که پیامبر حق حکومت بر مردم را ندارد. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠قلب پاک، بهانه صوفیه برای فرار از عبادت و بندگی💠 🔸ازجمله انحرافات صوفیه که گریبان‌گیر جامعه امروزی نیز شده است، عدم توجه به اعمال شرعی به بهانه صافی و پاکی دل است. وقتی سررشته این انحراف را می‌گیریم به عقاید و آموزه‌های انحرافی صوفیه می‌رسیم که برای شانه خالی کردن از انجام تکالیف و فرایض شرعی، بحث پاکی، صفای دل و دوستی خداوند را مطرح کردند و عبادت را کار دل دانستند نه ظاهر. 🔻ازاین‌رو بود که برخی از صوفیه به این معتقد شدند که چون دل بنده‌ای پاکیزه گردد و به نهایت دوستی و محبت پروردگار برسد و ایمان به غیب در دل او استوار باشد، تکلیف از وی برداشته شود... و عبادات ظاهری او را لازم نباشد. [1] 🔹متفکر بزرگ شیعه شهید مطهری، این بهانه و توجیه را در واقع، تحقیر عمل دانسته و می‌گوید: «دراویش و متصوفه اعصار اخیر به نحوی دیگر و بهانه‌ای دیگر عمل را تحقیر می‌کنند، آن‌ها موضوع صفای قلب را دستاویز قرار داده‌اند درصورتی‌که صفای حقیقی قلب، محرّک و مؤید عمل است نه منافی با آن.»[2] پی‌نوشت: [1]. لاهیجی، محمد، شرح گلشن راز، انتشارات سعدی، تهران، ۱۳۷۱، پاورقی شماره 2، ص 302. [2]. مطهری، مرتضی، مجموعه آثار استاد شهید مطهری، نشر صدرا، ج 1، ص288. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠خارج بودن صوفیه از سنت پیامبر(ص)💠 🔸صوفیان اعمال و رفتار خود را مطابق سنت نبوی (ص) دانسته و گمان کرده‌اند افعال ایشان مورد تایید دین مبین اسلام است. اما مخالفت امامان معصوم (ع) با صوفیه نشان دهنده خروج این جریان از سنت رسول خدا (ص) است. 🔻امام صادق (ع) در پی اعتراض سفیان ثوری به نحوه لباس پوشیدن ایشان، ضمن پاسخ به یاوه‌گویی سفیان ثوری، به او می‌فرمایند: «مى‌خواهم سخنى به تو بگويم، خوب گوش كن و به دل بسپار كه از براى دنيا و آخرت تو مفيد است به شرط آن كه بر سنّت و حقّ بميرى نه بر بدعت.»[1] 🔻امام صادق (علیه السلام) علاوه بر پاسخ دادن به نحوه لباس پوشیدنشان، به سفیان ثوری یک نکته را هم متذکر شدند و آن نکته نشان‌دهنده تبعیت نکردن صوفیه از سنت پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) دارد. ♻️حضرت اعمال صوفیه را بدعت‌آمیز می‌دانسته، از این رو سخنان خود را که بر مبنای سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بود را سنت حقه معرفی کردند و اعمال صوفیان را بدعت دانسته‌اند و به سفیان ثوری در این زمینه تذکر جدی داده‌اند که اگر در این حال جان دهی، بر بدعت مرده‌ای. پی‌نوشت: [1]. علامه مجلسی، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج ‏47، اسلامیه، تهران، ص 232 🔰 @adyanuniv 🔰
💠عقیده شیخ صوفیه به مقام خدایی حضرت عیسی (ع)!💠 🔸در برتری پیامبران الهی نسبت به سایر مردم و قرب و مقام والای آنان در پیشگاه الهی هیچ شکی نیست. اما با این درجه و مقام، باز عبد و مخلوق حضرت حق‌تعالی بودند. 🔻پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) با وجود برتری نسبت به همه پیغمبران و رسیدن به مقام «قاب قوسین أو أدنی» باز هم عبد و مخلوق خداوند به حساب می‌آمدند. 🔻اما یوسف مردانی، شیخ المشایخ فرقه صوفیه گنابادیه، در یکی از سخنرانی‌های خود، سخنی باطل و مخالف با قرآن راجع به حضرت عیسی (علیه‌السلام) گفته است که رسیدن آن حضرت به مقام پیامبری را مساوی با مقام الوهیت وی می‌داند و می‌گوید: «مسیح عبدالله است چون هنوز به مقام پیغمبری نرسیده بود. اگر به آن مقام برسد، خودش الله است.» [سخنرانی یوسف مردانی، 26/10/96] 🔹اما در قرآن اولاً آیات مختلفی در ردّ الوهیت و اعتقاد مسیحیان به تثلیث آمده و ثانیاً در آیه‌ای مستقل، خداوند به خلقت و آفرینش حضرت عیسی (علیه‌السلام) از خاک اشاره کرده و می‌فرماید: «إِنَّ مَثَلَ عيسى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ[آل عمران/59] مَثَل عيسى در نزد خدا، همچون آدم است كه او را از خاك آفريد و سپس به او فرمود: «موجود باش!» او هم فوراً موجود شد.» ♻️بنابراین این گفته‌ها و سخنان انحرافی و مخالف قرآن، اخذ شده از عقاید مسیحیان است که قائل به تثلیث و مقام الوهیت حضرت عیسی (علیه‌السلام) هستند. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠جذب صوفیه با آغاز شطح گویی💠 🔸قرون سوم و چهارم، دو قرنی است که شخصیت‌های شطح‌گوی صوفیه ظهور یافته و تصوف را از مرحله جوانه زدن، به مرحله رشد و رواج سوق دادند. 🔻مشخصات بارز این دوره شور و شوق اعجاب‌انگیزی است که بواسطه تعالیم مبهم و شطح‌گونه در میان صوفیه رواج یافت. 🔻"بایزید بسطامی (متوفی 261 ه. ق) با شطحیات معروفش و "سهل تستری" (متوفی 283 ه. ق) و از همه مهم‌تر "حسین بن منصور حلاج" (متوفی 309 ه. ق) از شخصیت‌های معروف این دوره‌اند. 🔻در این دوره اصول و مسائل عرفان تبلور بیشتری پیدا کرده و مسائلی از قبیل فنا، راز، معرفت شهودی و محبت جزو تعالیم اصلی صوفیان قرار گرفت.[1] 🔻به دلیل جاذبه‌های عناوین نام‌بردن شده، روز به روز بر تعداد صوفیان افزوده شد. درحقیقت کسانی که در این دوره جذب صوفیه شدند، بیشتر تحت القائات چنین عناوینی مسلک صوفیه را برگزیدند تا حقیقت تصوف! پی‌نوشت: [1]یثربی یحیی، پژوهشی در نسبت دین و عرفان، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تهران، 1384، چاپ دوم، صص 27 و 28. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ خدمت یا تخریب باستانشناسان غربی 🔹 ژان دیولافوا در کتاب خاطراتش راجع به کاخ آپادانای شوش می‌گوید: 🔸دیروز گاو سنگی بزرگی را که در روزهای اخیر پیدا شده‌است با تاسف تماشا می‌کردم، در حدود دوازده هزار کیلو وزن دارد! تکان دادن چنین تودهٔ عظیمی غیرممکن است. بالاخره نتوانستم به خشم خود مسلط شوم، پتکی بدست گرفتم و بجان حیوان سنگی افتادم. ضرباتی وحشیانه به‌او زدم. سر ستون در نتیجه ضربات پتک مثل میوهٔ رسیده از هم شکافت… 🔰 @adyanuniv 🔰
💠انکار صلح کل توسط ملاسلطان💠 🔸عقیده به صلح کل در میان صوفیه مشهور و معروف است. به تبع این عقیده، صوفی با همه ادیان و فرقه‌ها و مذاهب بصورت یکسان برخورد کرده و همه را برحق می‌داند. 🔻از این رو «مشایخ صوفیه در نزاع‌ها و جدال‌ها بین مذاهب مختلف داخل نشده با همه فرق به صلح و صفا سلوک می‌کردند و نسبت به همه علی‌السویه مهربان بودند.»[ 1] 🔻اما برخی از اقطاب صوفیه برخلاف این موضوع سخن گفته‌اند. ملا سلطان گنابادی موسس سلسله گنابادیه می‌گوید: «همه مردم تا وقتی مرید قطب نشده باشند، کافرند.» [2] 🔻سخن ملاسطلان در نقطه مقابل عقیده به صلح کل قرار داشته و در حقیقت او برخلاف رویه سلف و خلف خود قدم برداشته و با ایراد این سخن، عقیده به صلح کلی که صوفیه سال‌ها از آن بهره‌ها برده و بدین وسیله افراد مختلفی را جلب و جذب خود نموده را زیر سوال برده است. پی‌نوشت: [1] مکارم شیرازی ناصر، جلوه حق: بحثی پیرامون صوفیگری در گذشته و حال، قم، مدرسه امام علی ابن ابی‌طالب(ع)، 1381، ص 59. [2] عباس کیوان قزوینی، استوارنامه، راه نیکان، تهران، 1387، ص 166. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠جهالت و حماقت صوفیان در فرمایش امام رضا علیه السلام💠 🔸به سند معتبر از « حسین بن سعید» روایت شده که گفت: سألت أبا الحسن (سلام الله علیه) عن الصوفیه و قال: « لا یقول أحد بالتصوف الّا لخدعه أو ضلاله أو حماقه و أما من سمّی نفسه صوفیاً للتقیه فلا اثم علیه و علامته أن یکتفی بالتسمیه فلا یقول بشیء من عقائدهم الباطله.»  🔻از حضرت رضا (سلام الله علیه) سؤال کردم از حال صوفیه؟ فرمودند: « کسی قائل به صوفیه نمی شود مگر از روی خدعه و مکر یا جهالت و یاحماقت ولیکن اگر کسی از روی تقیه خود را صوفی بنامد، تا از شر آنان در امان بماند بر او گناهی نیست به شرط آن که از عقائد باطل شان چیزی نیاموزد.»  📚الإثنی عشریه، شیخ حر عاملی، ص31. ♻️این روایت صراحت دارد بر این که به هیچ وجه جایز نیست کسی خود را صوفی بنامد، مگر از روی تقیه و مطلق عقائد آن ها را باطل بداند. 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا امام رضا سلام.mp3
6.6M
📹 يا امام رضا سلام 🎙 🖌 محمد حسين رحيميان 🎶 علي افسري 🔰 @Adyanuniv🔰
Imam Reza [Digital](1).mp3
5.86M
🖌امام رضا قربون كبوترات 🎙 📍 توليد آستان قدس رضوي 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ نقض عملی سیاست استعمار 🔹 مقام معظم رهبری: از آغاز ورود استعمار اروپایی به کشورهای اسلامی، یکی از سیاست های قطعی استعمارگران، ایجاد تفرقه میان مسلمین بوده است، گاه با حربه ی اختلافات فرقه یی و گاه با ابزار ملی گرایی و قوم گرایی و گاه با غیر اینها. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴سازمان جاسوسی بهائیت (4) 4️⃣تشکیل انجمن‌های جاسوسی و تروریستی 👻درعصر مشروطه نزدیک به ۲۰۰ انجمن مخفی و نیمه مخفی فعال بودند و بیش از ۳۰ نشریه و تعداد بی‌شماری شب‌نامه منتشر می شد. انجمن‌ها تماماً در اختیار روشنفکران و عوامل آنان قرار داشت که بهائیت و بابیت در آن‌ها نفوذ قابل‌توجهی داشته و در نشریات و شب‌نامه‌ها نیز نفوذ آنان چشمگیر بود. 🕌در تمامی این انجمن‌ها، درخصوص کنار زدن تدریجی روحانیت از قدرت بحث می‌شد و کوره حرکت نهضت برای رسیدن به‌نظام سیاسی غربی، داغ نگه‌داشته می‌شد. 🕌در نشریات نیز با صراحت به احکام وعلماء اسلام توهین و روزبه‌روز باورهای مردم سست‌تر می‌شد و بیشتر حریم‌ها می‌شکست. بطوری‌که یکی از علل جدایی شیخ فضل‌الله نوری از نهضت، همین اهانت‌هاست (دست‌های شیطانی، ۱۲۰–۱۲۱). 🔪انجمن بین الطلوعین و کمیته مجازات، ازجمله انجمن‌های تروریستی بودند که با فعالیت‌های اسدالله خان ابوالفتح زاده و ابراهیم‌خان منشی‌زاده (سرتیپ های فوج قزاق) و محمدنظر خان مشکات الممالک ومیرزا محمد نجات خراسانی، از اعضای بهایی و ازلی، جوّ رعب و وحشت ایجاد می کردند. این گروه با شبکه توطئه‌گر و وابسته به اینتلجنس سرویس انگلستان به سرکردگی اردشیر ریپورتر، گره خورد. 🔫فعالیت آنها از ذی‌قعده ۱۳۲۴ قمری در انجمن مخفی دوم آغاز شد و عملیاتی چون ترور نافرجام شیخ فضل‌الله نوری، ترور سیدعبدالله بهبهانی، اسماعیل‌خان رئیس سیلوی تهران، سیدحسن مجتهد (فرزند محمدباقر صدرالعلما و داماد سید عبدالله بهبهانی) و قتل‌های دیگر را انجام دادند (دست‌های شیطانی، ص ۱۱۲) 🔰@Adyanuniv🔰
🔴نشر اکاذیب در رسانه‌های بهائی 👻یکی از نشانه‌های دشمنی و بدخواهی بهائیت برای اسلام و ایران را می‌توان در اخباری که این تشکیلات در رسانه‌هایش منتشر می‌سازد، مشاهده نمود. 👽علاوه بر رد پای کانال‌های بیگانه و دشمن‌های مسلم جمهوری اسلامی در این پیام‌ها، عمده‌ی خبرهایی که منتشر می‌کنند، کذب بوده اما به صرف اینکه علیه اسلام و ایران است، با استقبال این رسانه‌های بهائی مواجه می‌شود. ☠️رسانه‌هایی که بدون فکر و فقط از روی بغض دست به دشمنی و خیالِ خامِ براندازی می‌زنند و در پاسخ نشر اینچنین اکاذیبی تنها می‌گوییم «الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء» 🔰@Adyanuniv🔰
🔴سازمان جاسوسی بهائیت (5) 5️⃣یهودی شدن ساختار بهائیت 👀آنچه در بررسی تاریخ معاصر ایران و پیدایش و گسترش بابیگری و بهائیت در این دوران جالب و درعین‌حال تعجب‌آور است و حکایت از حمایت‌های حساب‌شده و پنهان دست‌های استعماری از این فرقه‌ها دارد، گرویدن یهودیان جدید الاسلام به‌طور جمعی به این فرقه‌هاست! این افراد به رواج دهندگان اولیه بابیگری و بهاییگری تبدیل شدند. به این گروه، «یهودیان مخفی» یا انوسی ها نیز می‌گویند. 🕌گرایش این یهودیان به اسلام واقعی نبود و آنان به‌طور پنهان، همچنان یهودی بودند. والتر فیشل، محقق یهودی، معتقد است که این جدید الاسلام ها همچنان مخفیانه به دین یهود پایبند بوده و هستند. فیشل این مطلب را در سال ۱۳۲۸ شمسی اظهار می‌کند، در نتیجه در طی دوران ۱۱۰ ساله این ماجرا (۱۹۴۹-۱۸۳۹) که از مسلمان شدن این یهودیان می‌گذشت، آنان همچنان یهودی مانده بودند. 👥یهودیان مشهد که تعداد ایشان در سال ۱۸۳۱ حدود دو هزار نفر گزارش‌شده، در سال ۱۸۳۹ میلادی، اندکی پس از استقرار کمپانی ساسون در بوشهر و بمبئی، 5 سال پیش از آغاز دعوت علی‌محمد باب، به‌طور دسته‌جمعی مسلمان شدند بدون آن‌که هیچ‌گونه فشاری بر آنان باشد! که خدای آنان بانام ملا مشایخ، نام «ملا مهدی» و خاخام آن‌ها، به نام ملا بنیامین یزدی، نام «ملا امین» را برای خود انتخاب کردند. اینان بصورت گروهی به باب پیوستند و بعدها نقش فعالانه‌ای در گسترش بهاییگری بر عهده گرفتند.(دست‌های شیطانی، جمعی از نویسندگان، ۲۳۱) 🔰@Adyanuniv🔰
✅ اسلام و تقابل با بت پرستی 🔹 در حقیقت دین اسلام خیر و برکتی بود برای جهان شرق، و بالاخره برای قلع و قمع بت پرستی. 🔰@Adyanuniv🔰
✅ کوروش، پادشاه صلح و کشور گشایی بدون شمشیر!! 🔹 گزنفون مورخ یونانی، به خیال اینکه قهرمان داستان خود یعنی کوروش را یاغی قلمداد ندهد، او را وارث آستیاژ (آژی دهاک) پادشاه ماد معرفی نموده است ولی این روایت چندان اعتباری ندارد و 👈🏻 بدون تردید کوروش با شمشیر 🗡 و قوه قهریه 👊🏻 کشور ماد را فتح و تصاحب کرد. 🔰@Adyanuniv🔰
‼️شهادت امام زمان ارواحنا فداه برای ما درقیامت‼️ ▪️در کافی در تفسیر آیه ی آیه ۴۱سوره مبارکه نساء، آمده است: « فَکَیْفَ اِذا جِئْنا مِنْ کُلِّ اُمّةٍ بِشَهیدٍ وَ جِئْنا بِکَ عَلی هؤلآءِ شَهیداً » پس چگونه است حال، آنگاه که از هر طایفه ای گواهی آریم و تو را برایشان گواه آوریم. ▫️امام صادق علیه‌السلام فرمودند ▪️ما شاهدان بر مردم هستیم، پس هر آنکه ما را تصدیق کند روز قیامت تصدیقش نماییم و هر آنکه ما را تکذیب کند روز قیامت تکذیبش نماییم 📚 مکیال‌المکارم‌ جلد ۱ صفحه۱۵۰
🌀 میرحامد حسین و نوکریِ عالم سنی! 📝 گوشه‌ای از رنج عظیم میرحامد حسین در جهت مبارزه با تحریف تشیع 👤 آیت‌الله شبیری زنجانی 🔹 نقل کرده‌اند که یک وقت میرحامد حسین مطلع می‌شود که در مدینه در کتابخانه یکی از علمای اهل سنت نسخه منحصر به فرد کتابی که مورد احتیاج ایشان بود، موجود است. ایشان با اصحاب و مریدهایش به مکه می‌رود و پس از انجام مناسک به آنها می‌گوید که شما مراجعت کنید؛ من باید مدتی اینجا بمانم. 🔹 ایشان نزد آن عالم سنی می‌رود و نوکر او می‌شود و به او می‌گوید که چون من ناراحتی دارم، برای محفوظ ماندن از شرور لازم است که در جایی که قرآن و کتاب قرار دارد، بخوابم. لذا توافق می‌کنند که ایشان در کتابخانه بخوابد. ✅ در تمام آن مدت میرحامد حسین در نهایت تقیه رفتار و در حد اعلی برای آن عالم سنی نوکری می‌کرد؛ به گونه‌ای که حتی به بچه آن عالم رسیدگی و او را بغل می‌کرد و از این قبیل کارها که افراد محترم حاضر به آن نمی‌شوند، منتها وقتی ایشان شبها برای استراحت به کتابخانه می‌رفت، آن کتاب را که مفصل هم بوده، جزء جزء استنساخ می‌کرد. نجار شیعه‌ای در مدینه بود، او برای میرحامد حسین جعبه‌ای ساخته بود تا ایشان اجزائی را که شبها استنساخ می‌کرد، در آن قرار دهد. میرحامد حسین هر جزء را که استنساخ می‌کرد، در آن جعبه قرار می‌داد. 🔹 وقتی کتاب تمام شد، از صاحب خانه اجازه گرفت تا به خویشانش سر بزند و او هم اجازه داد. ایشان آن جعبه را برداشت و سوار کشتی شد. [تا اینکه] دریا طوفانی می‌شود و جعبه در آب می‌افتد. میرحامد حسین خودش را در دریا پرت می‌کند تا جعبه را بگیرد. جعبه را می‌گیرد و دیگران هم کمک می‌کنند و ایشان را نجات می‌دهند. 📗 جرعه‌ای از دریا؛ ج ۲؛ ص ۳۵۰
✅ این بنا آرامگاه کوروش نیست... 🔹 مارسل، شوهر خانم دیالافوا در پاسخ به این سوال که این آرامگاه کیست، چنین می گوید: 🔸 من یقین دارم که این بنای کوچک آرامگاه کوروش نیست. هیچ گونه شباهتی میان این بنا و مقبره کوروش که آرین (مورخ یونانی قرن دوم) و استرابو از گزارش آریستوبول نقل کرده موجود نیست. 🔰@Adyanuniv🔰
# ماجرای_حره ماجرای حره یا قیام حره واقعه ای بود که یکسال پس شهادت امام حسین (علیه السلام) توسط یزید رقم خورد. ▪️پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) مردم مدینه به رهبری عبدالله بن حنظله غسیل الملائکه قیام کرده و عمال یزید را از مدینه بیرون کردند 🔻یزید سپاهی به سرکردگی مسلم بن عقبه به مدینه گسیل داشت که آنان پس در هم شکستن قیام مردم مدینه و کشتار وحشیانه عوامل قیام، شهر را تصرف کرده و مردم عادی را نیز به خاک وخون کشیدند و به عنوان بردگان یزید از مردم مدینه بیعت گرفتند. ▪️عبدالله پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) سفری به شام داشت و از نزدیک با یزید ملاقات کرد. او یزید را شخصی پلید یافت که به هیچ وجه نباید بر مسند خلافت مسلمانان باشد لذا به مراجعت از شام مقدمات قیام را برنامه ریزی کرد و پس از قیام اختیار شهر مدینه را به دست گرفت و عمال حکومتی را از آنجا بیرون راند. همین امر باعث لشکر کشی یزید به مدینه شد. مسلم جنایاتی در شهر پیامبر (صلی الله علیه وآله) انجام داد که به مسرف بن عقبه مشهور شد.(1) این واقعه از آنجا که در سنگستانی در نزدیکی مدینه اتفاق افتاد به واقعه حره معروف شد(2) چون سنگستان در لغت عرب به معنای حره است.(3) ✍️درباره اسباب و علل واقعه حره، روایت‌های گوناگونی رسیده است. بنابر بسیاری از گزارش‌ها، منشأ اعتراض و قیام مردم مدینه فساد یزید بود. طبق این روایات، والی مدینه، هیئتی از بزرگان شهر از جمله عبدالله بن حنظله را برای ملاقات با یزید به شام فرستاد. هیئت مزبور به محض بازگشت از شام، در برابر مردم به فسق و فجور آشکار خلیفه گواهی دادند و مردم را به اقدام برای خلع یزید از خلافت دعوت کردند.(4) 🔻مردم مدینه بر علیه حکومت یزید شوریدند و آنان را، که حدود هزار نفر بودند و در منزل مروان بن حکم گرد آمده بودند، محاصره کردند.(5) 🔸یزید تصمیم گرفت برای سرکوب مردم مدینه لشکری تجهیز کند. بعد از امتناع عبیدالله بن زیاداز پذیرش فرماندهی لشکر، وی مسلم بن عقبه را مأمور این کار کرد(6)شمار لشکریان او را بین ۵۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ نفر نوشته‌اند.(7) 🔸وقتی خبر حرکت سپاه یزید به مردم مدینه رسید، آنان گرداگرد مدینه خندق کندند و پناه گرفتند. مردم اجازه دادند که وابستگان به حکومت شام، از مدینه خارج شوند به شرط آنکه در مورد مدینه هیچ اطلاعاتی را به سپاه شام ندهند و در جنگ هم شرکت نکنند. اما بنی امیه به عهد خود وفادار نماندند و عبدالملک بن مروان به همکاری با مسلم بن عقبه پرداخت و نقشه حمله جنگ را طراحی کردند. 🔹مسلم با عبور از حرّه، در مشرق مدینه پیاده شد و به مردم مدینه سه روز مهلت داد.(8)آنگاه، پس از دور زدن خندق، از پشت سر و با کمک طایفه بنی حارثه، که با وعده‌های مالی فریفته شدند، وارد شهر شد.(9) 🔸مسلم‌بن عقبه، به دستور یزید، سه روز جان و مال مردم را بر سپاهیانش حلال کرد.برخی غارت و جنایات سپاهیان او را مصیبتی سهمگین و وصف‌‌ناپذیر خوانده‌اند و برخی آن را فجیع‌ترین حادثه، پس از شهادت امام حسین علیه السلام، دانسته است.(10) 🔻سپاهیان مسلم‌بن عقبه در آن سه روز، از ارتکاب هیچ عمل زشتی، همچون تجاوز به نوامیس، بیرون کشیدن جنین از شکم زنان و کشتن نوزادان(11) و توهین به صحابه بزرگ پیامبر(صلی الله علیه وآله) از جمله جابر بن عبدالله انصاری فرو گذار نکردند.(12) 📚منابع: 1. بلاذری، انساب الاشراف، ج5، ص339 2.سهیلی، عبدالرحمان‌بن عبداللّه، الروض الانف فی شرح السیرة النبویة لابن‌هشام، ج 6، ص255 3.خلیل‌بن احمد؛ کتاب‌العین، ذیل «حرّة» 4.طبرى، محمدبن جرير، تاريخ‌الطبرى: تاريخ‌الامم والملوک، ج5، ص479-480. 5.طبری، همان،ج 5، ص482؛ 6.ابن‌اثیر، الکامل فی‌التاریخ، ج 4، ص111-112 7. طبری، پیشین، ج 5، ص483؛ 8.طبری، ج 5، ص485-487 . 9.ابن‌قتیبه، الامامة و السیاسة، المعروف بتاریخ‌الخلفاء، ج 1، ص179-181 10. مسعودى، على‌بن حسين کتاب التنبيه والاشراف، ص۳۰۶ 11.ابن‌قتیبه، پیشین، ج 1، ص184؛ 12.سهیلی، پیشین، ج 6، ص253- 254 🔰@Adyanuniv🔰
🔴جانِ مردمِ ایران، فدای انگلیس 👀سال ۱۹۱۱ شروع نوعی همکاری انگلستان با شوروی بر ضد آلمان بود که در این راستا، نیاز استعمار به موقعیت استراتژیک ایران، دخالت‌های آسیب‌زننده‌ای را برای کشورمان موجب شد. از جمله فعالیت‌های استعماری و مخرب انگلستان در این سال، سرکوب جنبش مشروطه بود. 👻در چنین وضعیتی سرکرده بهائیت، عبدالبهاء نطقی در انگلستان ایراد می‌کند که خودِ متن آن بدون هیچ توضیحی مؤید کوته‌بینی و دست‌نشاندگی این تشکیلات می‌باشد: 🗣«اهالی ايران بسيار مسرورند از اينکه من آمدم اينجا اين آمدن من اينجا سبب الفت بين ايران و انگليس است ارتباط تام حاصل ميشود نتيجه بدرجه ای ميرسد که بزودی از افراد ايران جان خود را برای انگليس فدا ميکند همين طور انگليس خود را برای ايران فدا مينمايد لهذا نهايت سرور را دارند يعنی نميدانم چگونه بيان کنم» (خطابات عبدالبهاء، جلد1، ص23، نطق در منزل مسس کراپر ١٣ سپتامبر سنه ١٩١١) 👥پیروان این فرقه، غافل از اینکه سرکرده بی‌کفایتشان عاملی است دست نشانده، این وطن‌فروشی‌ها و بی‌تدبیری‌ها را خوش‌قلبی تشکیلات بهائی تعبیر می‌کنند حال آنکه این اتحاد بهائیت و استعمار برای ایران چیزی جز عقب ماندگی به ارمغان نیاورد. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴سازمان جاسوسی بهائیت (6) 6️⃣ارتباط بابی‌گری و کانون‌های استعماری 2 قرینه بر این مطلب می‌توان ذکر نمود: 👈اول حضور 5 ساله علی‌محمدباب در تجارتخانه داییش در بوشهر و ارتباط او با کمپانی‌های یهودی و انگلیسی مستقر در این بندر و کارگزاران ایشان. اندکی پس‌ازاین اقامت 5ساله بود که باب در سال ۱۸۲۲ م. دعوی خود را اعلام کرد و با حمایت کانون‌های متنفّذ و مرموزی به‌سرعت شهرت یافت. دوران اقامت باب در بوشهر مقارن است با سال‌های اوّلیه فعالیت کمپانی ساسون (متعلق به سران یهودیان بغداد) در بوشهر و بمبئی. ساسون‌ها در دهه‌های بعد به «امپراتوران تجاری شرق» بدل شدند و در زمره دوستان خاندان سلطنتی بریتانیا جای گرفتند. خاندان ساسون بنیان‌گذاران تجارت تریاک ایران بودند و با تأسیس بانک شاهی انگلیس و ایران نقش بسیار مهمی در تحوّلات تاریخ معاصر ایران ایفا نمودند. (ساسون‌ها، سپه‌سالار و تریاک ایران، عبدالله شهبازی، ۱۲۵- ۱۳۹) 👈دوم، ارتباط نزدیک مانکجی‌هاتریا، رئیس شبکه اطلاعاتی حکومت هند بریتانیا در ایران در سال‌های ۱۸۵۴ـ۱۸۹۰، با سران بابی و ازجمله با شخص میرزا حسینعلی بهاء. (جستارهایی از تاریخ بهائیت، عبدالله شهبازی، ش ۹۱) ✍️سخن آخر: بهائیت را نه یک دین، بلکه باید یک سازمان جاسوسی تروریستی دانست که باحمایت استعمارگران ایجاد وبه حیاتش ادامه می‌دهد. این موضوع زمانی مهم می‌شود که به یهودی وفراماسونری بودن ساختار آن توجه شود. هدف آن، نابودی اسلام واستیلای دشمنان برممالک اسلامی است. پس لازمست فعالان فرهنگی با این رویکرد محصولات فرهنگی را به جامعه عرضه کنند. 🔰@Adyanuniv🔰
امام رضا عليه السلام : الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ ، وَالوالِدُ الشَّفيقُ ، وَالأَخُ الشَّقيقُ ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ. امام، همدم و رفيق است و پدر مهربان و برادرِ همسان است و مادر نيكوكار به فرزند كوچكش الكافي :ج 1 /ص 200 /ح 1