گاه چنان دردی بر استخوانهایم وارد میشود که انگار اولینبار است با زندگیام مواجه شدهام و تابحال این را نزیستهام . .
به قول رومن رولان: آنچه از همه دردناک تر است، فقر و بیماری نیست، بیرحمی مردم نسبت به یکدیگر است .
آدم ها همه می پندارند که زنده اند؛ برای آنها تنها نشانه ى حیات، بخار گرم نفس هایشان است! کسی از کسی نمی پرسد:آهای فلانی! از خانه دلت چه خبر؟ گرم است؟چراغش نوری دارد هنوز؟:)
باید رفت تا ببینی چه کسی با پای پیاده به دنبال تو قدم برمیدارد آری زندگی است دیگر همدم میخواهد.!
‹اغمــٔـا›
این که از بیخبری کُشت مرا چیزی نیست ؛ زندهام کرد به یك حرف قیامت این است . .
عمرت دراز باد که ما را فراقِ تو
خوش میبَرد به زاری و خوش زار میکُشد . .
گمان میکند اگر بگریزد نجات یافته است. دریغا که اندوهِ انسان بودن سنجاق است بر سینهی آدمی.