🔰 کانال برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سالروز شهادت دکتر چمران گرامی ...
🔰 کانال برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#مفسدین
رسول خدا فرمود : دو گروه از اُمت من در هر زمان صالح ( اهل عمل به حق و عدل ) باشند اُمت من صالح می شوند ، و در هر زمان فاسد( دوستدار مال و مقام و دنیاداری ) باشند اُمت من فاسد می شوند . پرسیدند : آن دو گروه کیانند ؟ فرمود : «عالمان و حاکمان» . و کدام فساد بزرگتر از آن است که جانب عدالت فروگذارده شود ، و فریادگران قسط و اجرای آن تنها بمانند ، و در برابر طاغوتان مال و ثروت و فرعون های تکاثر و اتراف و اسراف کسی دم بر نیاورد ؛ و اینان در اینجا و آنجا - با کمال آزادی - به هر گونه تولید و بازرگانی و نرخگذاری ظالمانه و توزیع دلخواه ، و تأسیس شرکت های سود آور و استفاده از پُستها و موقعیتهای شغلی ( یا نسبتها و خویشیها) بپردازند ، و خون مردمان را بمکند ، و استخوان توده ها را خرد کنند . و چنین وضعی سبب شیوع امتیاز خواهی نکوهیده و تبعیض فاحش و تفاوتهای سرسام آور در میان مردمان می شود . و اینها همه باعث رواج ستمگری و استحکام پایگاههای آن خواهد شد . و احکام دین در جامعه هایی که ستم و تبعیض بر آنها فرمانروایی می کند مرده است ( یعنی یه آنها عمل نمی شود ، اگر چه به نام اسلام شعار بدهند ) ، زیرا به تعبیر مولای ما امیرالمومنین: « اجرای عدالت سبب زنده ماندن احکام است » و در این هنگام است که ارکان دین در درون بخشهایی از جامعه ، بخصوص در میان جوانان ... فرو می ریزد .
📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۵ ، ص ۲۴۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ظواهر_احکام
زندگی واقعی احکام دین ، و گردن نهادن عملیِ توده ها به آن ، در همه گروههای اجتماعی ، جز در محیطهایی تحقق نخواهد یافت که قسط بر آنها حکمفرما باشد ، و با دست عدالت ساخته شده باشد ...
و اما فشار وارد آوردن بر مردم به اینکه بعضی از ظواهر احکام شرعی را در کوچه و بازار مراعات کنند ، با اینکه در اجرای عدالت و قسط ، در همه شئون زندگی و روابط معیشتی ، سهل انگاری حکمفرما باشد ، و کسی در این باره ها امر به معروف و نهی از منکر نکند ، و در احیای کرامت فرودستان و بازگرداندن حقوق محرومان گوناگون به ایشان تسامح در کار باشد ، چیزی است که هیچ اسلام شناس راستین و هیچ اصلاح طلب دوراندیشی که خواستار اصلاح شدن واقعی زندگی مردم باشد ، آن را سودمند نخواهد دید . و اگر غیر از این بود ، خداوند متعال ، هدف از بعثت پیامبران و فرستادن کتابهای آسمانی و آهن را اجرای عدالت و قسط قرار نمی داد ؛ خداوند سبحان چنان می خواست که مردمان به احکام دین او عمل کنند ، و می دانست که راه رسیدن به این هدف ، همه گیر شدن قسط و عدل است در اجتماع و حکومت یافتن عدالت است در زندگی همگان ، و به همین جهت آن را بر همگان واجب ساخت ... و علی ابن ابی طالب می فرماید : « العدلُ حیاةُ الأحکام ، عدل مایه زنده ماندن احکام است » ؛ نه اینکه « وارد آوردن فشار مایه زنده ماندن احکام باشد »
📚 الحیاة ،محمد رضا حکیمی ، گلد ۵ ، ص ۲۶۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#بارها گفته ام
بارها گفته ام و باز تکرار میکنم که انسانِ امروز به #شناختِ_علی نیازمند است نه به محبت و عشق به او ، زیرا که عشق و محبت #بدون_شناخت نه تنها هیچ ارزشی ندارد بلکه سرگرم کننده و تخدیر کننده و معطل کننده نیز خواهد بود . کسانی که به نام محبت علی و عشق به مولی ، بدون شناختن مولی و فهم دقیق و درست سخن و راه و #هدف او ، مردم را معطل و سرگردان می کنند ، نه تنها انسانیت و آزادی و عدالت را نابود می کنند بلکه خود این چهره های عزیز را نیز تباه می سازند و شخصیت خود علی را در زیر این تجلیلهای بی ثمر مجهول نگه می دارند و باعث می شوند کسانی که تا آخر عمر در محبت مولی وفادار می مانند ، هرگز از سخن و راهنمایی های او بهره ای نگیرند و متوقف و منحط بمانند و آنهایی هم که کمی آگاه می شوند و با جهان امروز آشنا ، اصولاً این گونه علیِ بی ثمر را و این محبت بی نتیجه را رها کنند و به دنبال شخصیت های دیگر ، الگوهای دیگر ، رهبران دیگر بروند . #عشق و #محبت علی بعد از #شناختن اوست که به عنوان عامل نجات انسانیت می تواند نقش خود را بازی کند .
📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۱۳۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#عدالت_یا_عبادت
هدف بنیادین دین اسلام ، ساختن «جامعه قرآنی» است و این جامعه ، قائم بر دو شالودۀ «توحید» و «عدل» است و بر بنیاد «قسط محوری» ... پس بنابراین شالودۀ بنیادین ... نمی توان پذیرفت که کسانی از اهل دین ، تنها در بارهٔ امور عبادی تأکید بسیار بورزند ، و به اقدامهایی گسترده دست یازند ، لیکن از کنار #ظلمهای اجتماعی ، عملکردهای #طاغوتان_اقتصادی ، تفاوتهای کمر شکن #قارونی ، محرومیتهای تربیتی و فرهنگی ، فشارهای خردکننده #تورم و #گرانی ، و رنجهای روح فرسای ناداری و کمبودداری ... بسادگی بگذرند ؛ و سقوطهای انسانی و اخلاقی ناشی از ستمهای اقتصادی و معیشتی را نبینند ، و چپاولگری چپاولگران ، و فرصت طلبی فرصت طلبان ، و تصاحب غاصبانهٔ ثروتهای کلان بوسیلۀ « دست و پاداران » را برتابند ؛ و ماهیت روحانی دین را از #نیازهای_طبیعی زندگی مادی جدا شمارند ، و جامعیت دین خدا را مخدوش سازند و به سخنان واقع بینانۀ پیامبر اکرم و امام صادق ( که نماز و روزه به #نان است و عبادت به #تمکن و #تغذیه_درست ) گوش فرا ندهند ... و باید دانست که یادشدگان اگر می فهمند چه می کنند «بیراهه» می روند ، و اگر نمی فهمند ، «راه درست » را می پوشانند . چرا نباید به پیروی از قرآن و اهل بیت ، تأکید بر عدالت نیز مانند تأکید بر «عبادت» مطرح باشد؟ چرا نباید امر به معروف و نهی از منکر دامنه اش اقتصاد و قضاوت را نیز بگیرد و در بازارها و فرصتهای اقتصادی و معاملات خارجی و روابط و مسائل مالی جامعه حضور داشته باشد ؟ در صورتی که اینجاها که یاد شد ، مرکز اصلی امر به معروف و نهی از منکر است .
📚 الحیاة جلد ۵ ، محمد رضا حکیمی، ص ۲۸۹
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام بر ماه آزادگی و عدالتخواهی ...
سلام بر حسین و اصحابش ...
واسه عاقبت بخیری این حقیر دعا کنید
#العبد
✂️ برشی از یک کتاب
شهود یا اضطرار
اعتقاد و باور و یا شهود و برهان نیست که کارگشاست ، که اضطرار به خدا و حجت حتی در ظرف احتمال و گمان تأثیر گزار است . در حالی که یقین و باور بدون این درک از اضطرار و ضرورت ، تأثیرگزار نیست .
📚 وارثان عاشورا ، علی صفایی ، ص ۱۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
کلید تسلیم و اطاعت
امام حسین در دعای عرفه می خواهد : «إِلَهِي أَغْنِنِي بِتَدْبِيرِكَ عَنْ تَدْبِيرِي وَ بِاخْتِيَارِكَ عَنِ اخْتِيَارِي وَ أَوْقِفْنِي عَلَى مَرَاكِزِ اضْطِرَارِي». تدبیر و اختیار انسان آن جا به تفویض و تسلیم و اطاعت می رسد که ریشه های اضطرار و مراکز ضرورت و بیچارگی خود را می شناسد و مجبور می شود به منظور برنامه ریزی برای این انسان مقدر ، مستمر و مرتبط ، به وحی روی بیاورد .
📚 وارثان عاشورا ، علی صفایی ، ص ۲۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
خائن یا ناشی
امام صادق علیه السلام :
«تفاوتی ندارد که کار را به خائن بسپارم یا به ناشی »
این حدیث در بردارنده موضوعی بسیار مهم است ، که از نظر ساختن فرد و جامعه همواره باید مورد توجهی عمیق باشد و بدان عمل شود . و آن موضوع بسیار مهم این است که از نظر نتیجه فرقی نیست که کاری و شغلی و «پُستی» و مدیریتی کوچک یا بزرگ به دست شخص خائن سپرده شود ، یا شخص ناشی و تخصص ندیده ، و فاقد مهارت و کاردانی ، و فاقد تحصیلات و تجربیات کارشناسانه و لازم ؛ که در هر دو صورت ، کار تباه است و تباه ... و جامعه زیان دیده است و زیان ... و در حکومتهای دینی ، به اعتبار دین نیز ستم شده است و ستم ... دینی دارای اینگونه تعالیم ...
📚 الحیاة ، جلد ۵ ، محمدرضا حکیمی ، ص ۴۴۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امسال هم نشد 😔
ای پناه آخرم ... حسین
✂️ برشی از یک کتاب
#گزینش بر اساس ...
هنگامی که معیارهای گزینش سیاسی مبتنی بر موقعیت اجتماعی والدین و نیز در نظر گرفتن ملاحظات قومی ، نژادی ، مذهبی و جز اینها باشد ، طبیعتاً راه ورود برای سایرین بسته خواهد بود . اما زمانی که معیار اصلی گزینش و استخدام سیاسی ، کارایی ، تخصص و شایستگی باشد ، در این صورت در یک فرایند رقابتی ، بهترینها یعنی کارامدترین افراد به صفوف نخبگان سیاسی خواهند پیوست . به این ترتیب ، ضوابط عام جانشین ملاحظات خاص می شوند ...
📚 سیاست های مقایسه ای ، دکتر سید عبدالعلی قوام ، ص ۶۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#رنج_بزرگ_ما
رنج بزرگ ما، از هجوم حادثه ها و تازیانۀ گرفتاری هاست . و این گرفتاری ها ، به دنیا پیچیده و با این جام آمیخته است . پس اگر طالب خوشی باشی و راحتی می خواهی، نه مزاج تو و نه مزاج دنیا و نه هجوم فاجعه و موج حادثه، هیچ کدام با این خوشی و راحتی سازگار نیست. اما اگر خوبی را بخواهی و حرکت را و هجرت را، این بلاها، هدیه های بزرگی خواهند بود، که ضعف های تو را به تو نشان می دهند و وابستگی های تو را می شکنند . و هر بلاء، این نعمت را داراست : نشان دادن ضعف و رهانیدن از اسارت و وابستگی و همین است که عارف در برابر بلاء، شاکر است، نه صابر...
📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص ۱۱۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
از کنار احادیث نباید گذشت ... بدون #تجزیه و بدون سوال ... چه می شود که #کیفیت_ایمان و جنس #اعمال فردی مثل محمد بن ابی عُمیر ، تا این حد عجیب و عمیق است ؟ در اوج #نیاز باشی و به خاطر نهی #امامت ، نیازت رو ندیده بگیری ؟ چقدر فاصله داریم از این افراد ...
📚 به نقل از الحیاة ، جلد ۶ ، محمد رضا حکیمی ، ص ۲۲۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#مقصریابی
یکی از بزرگترین موانع در برقراری ارتباط موثر با نوجوان ، دست زدن به بازی مقصریابی و سرزنش کردن است . اگر شما دنبال مقصر باشید ، آن را خواهید یافت و اگر دنبال راه حل بگردید ، آن را هم پیدا خواهید کرد ... پدری داشت با چوب دنبال کودکش می کرد . مادر از او می خواست : « یک فرصت دیگر بهش بده» ، اما پدر فریاد زد : « شاید دوباره این کار را انجام نداد!»
واقعاً شما بیشتر علاقه دارید که بچه ها را تنبیه کنید تا تاوان کارشان را بپردازند یا حداقل احساس گناه بکنند تا این که برای حل مشکل با آن ها ارتباط برقرار کنید ؟ یک شعار خوب برای همه خانوادهها ( یا سازمان ها) این است : « ما دنبال راه حل هستیم ، نه با سرزنش کردن » البته اگر شما این شعار را در خانواده مطرح کنید ، ممکن است بچه ها مچتان را بگیرند . هر بار که شما به روال سرزنش کردن برگردید ، یکی از بچه ها خواهد گفت : « دنبال مقصر می گردی تا سرزنش کنی ، یا می خواهی راه حلی پیدا کنی ؟ »
📚 تربیت سالم نوجوانان ، جین نِلسن ، ص ۲۱۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
📚 معرفی کتاب کودک
تربیت انسان به منظور ساختن جامعه ای بهتر و دنیایی قشنگتر ، یکی از دغدغههای اصلی همه افرادی است که به نوعی با امر دشوار #تربیت سر و کار دارند . و تعلیم یکی از ملزومات امر تربیت محسوب می شود . تعلیم اندیشه های زندگی ساز و انسان ساز ، همواره دارای #اهمیت و #صعوبت است و کتاب و مطالعه ، یکی از ابزارهای انتقال و دریافت این پیش نیاز تربیت است ... (اگه دوست نداری می توانی کرم بمانی) داستان زندگی کرمی است که برای رسیدن به آسمان ، باید از بسیاری از علایق خودش دست بردارد و در این راه متحمل سختی های زیادی شود . این داستان به کودکان ۷ الی ۱۱ سال گزاره هایی مانند : تصمیم بزرگ گرفتن ، هدف داشتن و تحمل سختی در مسیر رسیدن به هدف و گذشتن از خوش های کوچک برای رسیدن به آرزوهای بزرگتر را هدیه می دهد . نویسنده این کتاب خانم فرجام پور هستن که توسط #انتشارات_محیی منتشر شده است ... همچنین خانم #کلر_ژوبرت به عنوان مشاور در نشر این کتاب داستان، همکاری داشتن که از نقاط مثبت و حائز اهمیته ... خوندن این کتاب رو به همه والدین و مربیان تربیتی توصیه میکنم ...
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#اعتماد یا #ترس
شما با یک چالش روبه رویید . می توانید تصمیم بگیرید که روی نوجوان #تأثیر بگذارید یا او را #کنترل کنید یا این که #اعتماد به نفس او را بالا ببرید یا به طور کلی اداره زندگی او را در دست بگیرید . می توانید روی این تمرکز کنید که مهارت های لازم را در نوجوان پرورش دهید یا این که کارهایش را برایش انجام دهید تا از او محافظت کنید . والدین اغلب به این بهانه متوسل می شوند که نوجوانان مرتکب اشتباه هایی می شوند که ممکن است آن ها را به کشتن دهد یا آینده آن ها را تباه کند ، اما واقعیت این است که این خطر در تمام سنین وجود دارد . تمرکز روی این ترس ، شما را وا می دارد به جای اینکه به نوجوانان اجازه دهید زندگی شان را آن طور که خودشان می خواهند بسازند ، به کنترل زندگی آنها بپردازید . از خودتان بپرسید: رفتارهای من از #ترس نشئت می گیرد یا از #اعتماد ؟ اعتماد کردن به نوجوان ، فضا را برای او مهیا می سازد تا اشتباه کند و از اشتباه هایش درس بگیرد . همان طور که رادولف درایکرز گفته است : زانوی صدمه دیده بهتر از جرئت آسیب دیده است . زانوی شکسته می تواند ترمیم شود ، اما #جرئت آسیب دیده ترمیم نمی شود .
📚 تربیت سالم نوجوانان ، جین نلسن ، ص ۳۰۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
آغاز دینداری
تفکر دینی در واقع تفکرِ علمی نیست . تفکرِ دینی ، تفکرِ متافیزیکی یا اطلاعات تاریخی هم نیست . اما به نحو ایجابی می توان گفت که « دین یک نسبت وجودی میان بشرِ متناهی با حقیقتی قدسی و نامتناهی است » این نسبت ، صرف یک امر نظری و در سطح فاهمه نیست . یعنی اگر این پرسش نظری را مطرح کنیم که « جهان چگونه به وجود آمد ؟» و فاهمۀ ما این پاسخ نظری را به این پرسش دهد : « جهان را خداوند آفرید» صرف ارائۀ این پاسخ نظری ، دین نیست ... تفکر دینی و دینداری از آنجایی آغاز می شود که فرد از سطح فاهمه و نظرِ صرف ، ارتقا یافته ، بر اساس صیرورت و تحول درونی ، جانش با امر بیکران و حقیقت قدسی پیوندی وثیق یابد ( ایمان) تا آنجا که این حقیقت قدسی خودش را در زبان ، احساس ، اندیشه ، کُنش و رفتار فردی و اجتماعی وی متجلی سازد . لذا حقیقت دین را نه در بیان پاره ای از گزاره ها و باورها بلکه در همین «صیرورت درونی » ، «تحول باطنی» ، «ارتقاء وجودی » و به تعبیر افلاطون «دیالکتیک» باید جستجو کرد که امری وجودی و نه نظری است و بیش از آن که با عقل و فاهمه نسبت داشته باشد با لایه های عمیق تری از هستی انسان که از آن در زبان حکمت و ادب ایرانی به « جان» و در ادبیات افلاطون به «روح» و در اصلاح شناسی کی یرکه گور به «اگزیستانس» و در لسان هایدگر به «دازاین» تعبیر می گردد ، پیوندی بسیار وثیق دارد .
📚 پرسش از امکان امر دینی در جهان معاصر ، بیژن عبدالکریمی ، ص ۱۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
حکومت سالم
مردمان ، به وارد کردن اجناس و تولید کردن بعضی از آنها در داخل سرزمینهای خود نیاز دارند ، چیزی که هست ؛ حکومتِ سالم ، دور از متکاثران و تمایلات ایشان و آلوده شدن به روحیات آنان و شریک شدن در درآمدهایی که به چنگ می آورند ، آنان را در کار واردات و تولید و امور وابسته به اینها آزاد نمی گذارد ، تا هر چه بخواهد بکنند ، و هر حکمی را که خواستار آن باشند به جریان اندازند ، و دستگاه قضایی را ملعبه قرار دهند ، چه این چگونگی باعث « زیان رسیدن به توده مردم است » ... پس هیئت حاکمه ، در مورد احتکار کالا ، یا نرخگذاری خودسرانه ، یا تورم نرخ ، یا اجحاف در بها ، یا فساد در واردات ، یا تقلب در تولید ، یا ستم در توزیع ، یا اسراف و زیاده روی در مصرف ، یا تولیدات مضر ، یعنی چیزهایی که زیان آنها به عامّه مردم می رسد ، به سختی #مسئول است . و خدا نکند که چنین هیئت حاکمه ای ( با چنین اقتصادی ناسالم و ضد مستضعفین و با چنین عملکردهایی بُرندهٔ پیوند دلها با اسلام و با چنین افرادی بردۀ دلار ) نام اسلام را بر خود گذاشته باشد ... ظاهراً تقدیر اسلام هم جز مظلومیت و ناشناخته ماندن چیزی نیست ...
📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ، ص ۲۸۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
در وجود آدمی نوعی گشودگی به امر متعالی / حقیقت استعلایی / امر قدسی وجود دارد . این رابطه را نه بر اساس تکیه بر یک اتوریته و قدرت می توان شکل داد و نه بر اساس روابط اقتصادی . این یک رابطه قلبی و وجودی است . فرضاً فضیلت و تقوا امری درونی است و انتخاب آزادانۀ آن نخستین شرط تحقق آن است . اگر همچون برخی از جریانات بنیادگرا در عالم اسلام ، مثل طالبانیسم در افغانستان ، بوکو حرام در شمال نیجریه یا الشباب در کشور سومالی در سر چهارراه شلاق بلند کنیم تا افراد جامعه را مجبور به «تقوی الهی» نماییم ، نتیجه اش نه تحقق دین و تقوا و حس بندگی و خشیت نسبت به خداوند ، بلکه چیزی جز ظهور نوعی بردگی و «فضائل استعبادی» نخواهد بود . ظهور « فضائل استعبادی » به معنای نابودی و تباهی تمامی ارزش های دینی و معنوی است . جریانات و اندیشه هایی که تحقق فضائل استعبادی را مساوق با دینی و اسلامی کردن جامعه و حکومت می دانند ، از اساس درکی از مقولهٔ دین ، ساحت مقدس فرهنگ و اصیل ترین ساحات وجودی آدمی ندارند ...
📚 پرسش از امکان امر دینی در جهان معاصر ، بیژن عبدالکریمی ، ص ۶۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام و عرض ادب خدمت همه همراهان گرامی کانال برشی از یک کتاب ...
نقد ، پیشنهاد 👇
@Ammar12
May 11
هدایت شده از برشی از یک کتاب
14.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلتنگی هایش تمامی ندارد ...
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
دلتنگی هایش تمامی ندارد ... 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9a
هدیه به روح مطهر حاج قاسم صلواتی هدیه کنید .
✂️ برشی از یک کتاب
اعتقاد رُبایی
باید وظیفهٔ برنامه ریزی اقتصادی ، به صورت کامل به کارشناسانی پرهیزگار و هوشمندانی مدبر ، و کارگزارانی زاهد سپرده شود ، که نسبت به ضعفای اجتماع و زندگی آنان حساسیت داشته باشند ، و امیال و هواها آنان را از انجام وظیفهٔ درست خویش منحرف نساخته باشد ، و فزون طلبیهای مادی وسیله گمراهی ایشان نشود و هیچگونه وابستگی با متکاثران و زندگی و احزاب و روزنامه ها و سازمانهای آنان نداشته باشند وگرنه ، اگر جامعه هایی پدید آیند ، سراسر تفاوتهای کمرشکن ، و تبعیضهای انسان خردکن ، و داشتن و نداشتن های سقوط آور ، و ایجاد تورمهای فقر گستر ، و قضاوتهای حقوق بربادّه و توهین آمیز نسبت به کلیت اجتماع و خوردن و بردن های کذائی ، و برنامه ریزیهای محروم فراموش کن و مستضعف ساز ، و خوشگذرانیهای نورچشمان و نزدیکان و پُست داران ( در هر لباس) در خانه ها و ویلاهای آنچنانی ، با استفاده از فرصتها و رُخصتها و سُفره ها و سَفرها و معاملات داخلی و خارجی ، و اهرمهای قدرت و تحزّب و ... آیا چگونه می توان اینگونه جامعه ها را « قرآنی» و «اسلامی» نامید و «علوی» و «جعفری» شمرد ؟! و این نامهای بلند و مقدس را ضایع کرد ؟ و اعتقادات مردم ، بویژه نسلهای جوان را در این آشفته بازار اعتقاد رُبایی و استعمارگرایی بر باد داد ؟!
📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ، ص ۳۱۹
🔰 کانال برشب از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#علی_گفتن_منهای_علی_بودن
#روز_مرد
علی علی گفتن ، غیر از علی وار زندگی کردن و رضای خاطر علی را با اجرای #عدالت بدست آوردن و #حاکمیت_اسلامی داشتن است . باید ، اگر نام علی در کار است ، عدالتی را که #مُرده و هفت کفن پوسانده است ، و وضع #اقتصادِ معیشتی ملت بویژه طبقات فرودست را بسیار ظالمانه تر و فاسد تر و طبقاتی تر و تکاثری تر و محروم کش تر کرده است ، از نو زنده کرد ؛ اما چگونه و با کی ، و با کدام کسانی امین ، دیندار ، خداترس و معتقد به آخرت و سئوال و جواب ، قاطع و مرد ؟ آیا با برخی امتحان داده های #برده_دنیا و مال و رسوای هوس و شهوت و غضب ، در هر لباس ، می توان دم از (امیرالمومنین ع) و #رفتار_علوی زد ؟
📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب #علی_گفتن_منهای_علی_بودن #روز_مرد علی علی گفتن ، غیر از علی وار زندگی کردن و رضا
علی گفتن ، منهای علی بودن ارزشی ندارد ...