eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5965029633576404565.mp3
6.65M
🎙تموم عمرم آرزو داشتم که تو رو میدیدم🎙 "کربلایی محمود عیدانیان" @Arshiv_Gholam
01_گروه_صدابرداری_صوت_الحزین_ضیاء.mp3
8.61M
🎙خیلی آقاجون این شبا تنگه دلم برا کربلا🎙 "کربلایی وحید شکری" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️اندیشه امام دیروز جامعه و امام امروز جامعه هم در حوزه و هم دانشگاه مظلوم و غریب است⚠️ "سیّدالشّهدای مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی" @Arshiv_Gholam
Javad Moghadam - Gere Haie Ke Va Shode Ba Dastet.mp3
2.97M
🎙گره هایی که وا شده با دستت🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
Fadaeian_Haftegi_980503_4.mp3
15.22M
🎙اشک إرثیه ی عشقه🎙 ""کربلایی سیّد رضا نریمانی" @Arshiv_Gholam
الْوَشَّاءُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَائِذٍ عَنْ أَبِي خَدِيجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى النَّبِيِّ (صلّی اللّه علیه و آله) فَقَالَ إِنِّي قَدْ وَلَدْتُ بِنْتاً وَ رَبَّيْتُهَا حَتَّى إِذَا بَلَغَتْ فَأَلْبَسْتُهَا وَ حَلَّيْتُهَا ثُمَّ جِئْتُ بِهَا إِلَى قَلِيبٍ فَدَفَعْتُهَا فِي جَوْفِهِ وَ كَانَ آخِرُ مَا سَمِعْتُ مِنْهَا وَ هِيَ تَقُولُ "يَا أَبَتَاهْ" فَمَا كَفَّارَةُ ذَلِكَ؟ قَالَ أَ لَكَ أُمٌّ حَيَّةٌ؟ قَالَ لَا، قَالَ فَلَكَ خَالَةٌ حَيَّةٌ؟ قَالَ نَعَمْ، قَالَ فَابْرَرْهَا فَإِنَّهَا بِمَنْزِلَةِ الْأُمِّ يُكَفِّرْ عَنْكَ مَا صَنَعْتَ؛ قَالَ أَبُو خَدِيجَةَ فَقُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) مَتَى كَانَ هَذَا؟ فَقَالَ كَانَ فِي الْجَاهِلِيَّةِ وَ كَانُوا يَقْتُلُونَ الْبَنَاتِ مَخَافَةَ أَنْ يُسْبَيْنَ فَيَلِدْنَ فِي قَوْمٍ آخَرِينَ. الكافي، ج‏2، ص 162 @Arshiv_Gholam
خداوند متعال با نزول قرآن و با إرسال پیامبر اسلام و أئمة معصومین (علیهم السّلام) تمام آنچه را که در سعادت ما نقش دارد، برای ما در قالب أحکام اسلامی بیان فرموده است. این أحکام به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم می گردد...إقامه دین قطعاً به معنای اجرای کامل أحکام دینی در تمام عرصه ها می باشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 158 @Arshiv_Gholam
آمار سال 1395 بیانگر آن است كه تعداد 4/423/225 دختر 15 تا 29 سال (سن متعارف ازدواج دختران در ایران) هرگز ازدواج نكرده و تعداد 5/372/989 پسر 20 تا 34 سال(سن متعارف ازدواج پسران در ایران) هرگز ازدواج نكرده، در این سال در كشور زندگی می كنند. آمار بالای دختران و پسران مجرّد نشان دهنده أهمیّت آسان سازی ازدواج از جانب دختران، پسران و خانواده های آنان است. بی شكّ إقدامات جدّی دولت در راستای تسهیل ازدواج جوانان امری ضروری است که مهمترین آن، إجراي قانون تسهیل ازدواج جوانان است که در سال 1384 به تصوب مجلس شورای اسلامی رسیده است. دانش خانواده و جمعیت، ص 60 و 61 @Arshiv_Gholam
[WWW.FOTROS.IR]ma95081502.mp3
13.14M
🎙دامن آلوده و بار گناه آورده ام🎙 "حاج محمود کریمی" @Arshiv_Gholam
02-Zamineh-bani fatemeh.mp3
8.79M
🎙اگه میشه نفس بزن🎙 "کربلایی سیّد مجید بنی فاطمه" @Arshiv_Gholam
92-01-23 (5).mp3
8.75M
🎙پره رمز و راز تو راز و نیاز🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
خط فقر عبارت است از مقدار درآمدی که برای تأمین حداقل نیازهای فردی در یک جامعه لازم است و تأمین نشدن آن توسّط افراد، موجب می شود چنین افرادی فقیر در نظر گرفته شوند. بانک جهانی (Bank World) برای سنجش میزان فقر در کشورهای دنیا، آن ها را به چهار گروه تقسیم کرده؛ سپس برای هرکدام از گروه ها باتوجّه به میزان درآمد و نیز هزینه های زندگی در کشورها، درآمد روزانه لازم برای بهره مندی از حداقل نیازهای فردی را در نظـر گرفته و بر اساس آن، درصد فقرای کشورها را مشخّص می کند. تقسیم بندی گفته شده به این صورت است: ۱. کشورهای با درآمد بالا (high income) 21/7 دلار؛ ۲. کشور های با درآمد بیشتر از متوسّط (upper middle income) 5/5 دلار؛ ۳. کشور های با درآمد کمتر از متوسّط (lower middle income) 3/2 دلار؛ ۴. کشورهای با درآمد پایین (low income) 1/9 دلار. در این تقسیم بندی، ایران جزو گروه دوم یعنی کشورهای با درآمد بیشتر از متوسّط قرار دارد. صعود چهل ساله، ص 54 @Arshiv_Gholam
سؤال کلان این تحقیق درباره چارچوبی است که برای ورود به عرصه فقه اخلاق باید به رعایت آن همّت گماشت؛ چارچوبی که با پاسخ گویی به سؤالاتی ترسیم می شود که برای ورودی پخته در عرصه علمی تازه ناگزیر از پاسخ گویی بدان هستیم؛ از این رو در این نوشته تلاش می شود تا ابتداء تصویری از فقه و تفقّه و ریشه ها و جلوه ها و روش های آن ترسیم شده و عرصه های فعّال و مغفول آن، مشخّص و از این رهگذر ضرورت بازنگری در گستره و روش کار فقه مشخص شود. سپس در بخش دوّم از أصول به مثابه روش إستنباط فقهی گفت و گو شده و پس از تعیین چارچوب موجود آن، تبویبی تازه و متناسب با نیازهای امروز ارائه خواهد شد. در ادامه با عرصه های تازه أصول دیداری خواهیم داشت و از تولّد أصولی خبردار می شویم که در عرصه فقه الأخلاق ابزار إستنباط فقیه خواهد بود و همان وظیفه أصول موجود در فقه الأحکام را این أصول تازه در فقه الأخلاق بر عهده می گیرد. در بخش آخر از بخشی از تفقّه و فقه در حوزه اخلاق سخن گفته می شود که گرچه پیشینه ای دارد، ولی چندان که باید به آن پرداخته نشده است. در این بررسی، پیشینه ای دارد، ولی چندان که باید به آن پرداخته نشده است. در این بررسی، پیشینه، عرصه ها، مصادر و منابع، نقش علم رجال و شیوه تحقیق در این حیطه و مهم ترین مسائل حوزه فقه اخلاق مورد توجّه خواهند بود. ✍ أثری از استاد امیر غنوی. 📚 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی. @Arshiv_Gholam
امروزه أمور مختلفی سبب تأخیر در ازدواج می شود؛ ازجمله افزایش سطح توقّعات مادّی و غیرمادّی فرد و خانواده، آداب و رسوم دست و پا گیر و غلط، گرایش پسران جوان برای إحراز موقعیّت های بالای اقتصادی و اجتماعی قبل از ازدواج و تمایل برخی دختران برای کسب موقعیّت هایی همانند مردان و إشتغال در مشاغل خار ج از خانه، مشکالت خانوادگی، رعایت ترتیب در ازدواج فرزندان، ترس و نگرانی ناشی از سوءسابقه ذهنی، تغییر معیارهای گزینش همسر و گرفتار شدن به آرمان زدگی و ایده آل خواهی افراطی در انتخاب همسر، نداشتن خواستگار مناسب، سربازی و إشتغال به تحصیل. دانش خانواده و جمعیت، ص 63 و 64 @Arshiv_Gholam
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ الْعَبْدَ لَيَكُونُ بَارّاً بِوَالِدَيْهِ فِي حَيَاتِهِمَا ثُمَّ يَمُوتَانِ فَلَا يَقْضِي عَنْهُمَا دُيُونَهُمَا وَ لَا يَسْتَغْفِرُ لَهُمَا فَيَكْتُبُهُ اللَّهُ عَاقّاً وَ إِنَّهُ لَيَكُونُ عَاقّاً لَهُمَا فِي حَيَاتِهِمَا غَيْرَ بَارٍّ بِهِمَا فَإِذَا مَاتَا قَضَى دَيْنَهُمَا وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمَا فَيَكْتُبُهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بَارّاً. الكافي، ج‏2، ص 163 @Arshiv_Gholam
انسان زمانی کامیاب است که خود را با قوانین آفرینش و سنّت های إلهی که تغییر و تبدّل ناپذیر است تطبیق دهد. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 11 @Arshiv_Gholam
بر اساس مستندات بانک جهانی، حدود 60 درصد روستاییان و 30 درصد شهرنشینان ایران و با توجّه به نسبت بالای جمعیّت روستانشین، تقریبا 46 درصد از کلّ جمعیّت ایران در سال 1977م زیر خط فقر قرار داشته اند. صعود چهل ساله، ص 54 @Arshiv_Gholam
[WWW.FOTROS.IR]ma95071409.mp3
20.26M
🎙جانم زینب زینب جانم🎙 "حاج محمود کریمی" @Arshiv_Gholam
هرجوري باز بوده.mp3
12.55M
🎙هر جوری باز بوده اومدم آقاجون🎙 "کربلایی حسین سیب سرخی" @Arshiv_Gholam
4_5906753606043829414.mp3
6.11M
🎙دوباره خیمه ها شد به پا لبیک🎙 "کربلایی وحید شکری" @Arshiv_Gholam
وصاݪ.mp3
11.28M
🎙خوش آن کس که شود فدایی تو🎙 "کربلایی سیّد مهدی حسینی" @Arshiv_Gholam
قرآن و أحادیث پیامبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله) و أهل بیت او (علیهم السّلام) منابع أصیل عرفان و اخلاق مأثور است. درک و فهم این رهاورد گران بها در گرو فهم روشمند کتاب و سنّت با روش إجتهادی است. آن چه همواره جای تأسّف داشته و دارد، تسرّی نیافتن این روش به إستنباط آموزه ­های عرفانی و اخلاقی است و این رساله در راستای پاسخ دادن به این ضرورت نگاشته شده است. رساله فرارو أبعاد الگویی روش إجتهاد در عرفان و اخلاق مأثور را در ده پرسش فرعی پی­جویی کرده و پاسخ هر پرسش را در ضمن یک فصل إرائه نموده است. سؤال اصلی این رساله چیستی الگوی روش إجتهاد با أبعاد و مؤلّفه ­های آن در عرفان و اخلاق مأثور است. روش تحقیق عام در این رساله، موردپژوهی و اسنادی است، أمّا به إقتضای برخی پرسش ­ها از تحلیل محتوای کمّی و إستقرای سیستماتیک نیز استفاده شده است. ✍ أثری از استاد مصطفی همدانی. 📚 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه. @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: ذاکرین أهلبیت (علیهم السّلام) دوشنبـــــه 27 بهمن 1399 ســاعتــــ 20 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْقَاسِمِ الْهَاشِمِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَنْ لَمْ يَهْتَمَّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ. عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ قَالَ حَدَّثَنِي مَنْ سَمِعَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: سُئِلَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) مَنْ أَحَبُّ النَّاسِ إِلَى اللَّهِ؟ قَالَ أَنْفَعُ النَّاسِ لِلنَّاسِ. الكافي، ج‏2، ص 164 @Arshiv_Gholam