eitaa logo
آشنایی با نهج‌البلاغه
186 دنبال‌کننده
838 عکس
323 ویدیو
69 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ والدین آشوبگران را بشناسیم! 🔹 علی لاریجانی: باید درباره قانون حجاب همانند قانون ممنوعیت ماهواره رفتار شود. گفته می‌شود اگر به موضوع حجاب توجه نشود، قضیه «آندلس» رخ می‌دهد، من فکر می‌کنم این مطلب درست نیست! نباید کاری کرد که مسئله حجاب، جنس حکومتی پیدا کند. سوال این است آیا حکومت در این امور باید دخالت کند؟ ❇️ به نظرحضرت امام، فلسفه تشکیل حکومت اسلامی و مبنای نظریه ولایت فقیه، اقامه احکام شریعت است! ❇️ رهبر انقلاب (دی ماه ۱۳۹۷): نمی‌توانیم مسئله‌ی حجاب و عفاف را در عداد مسائل مهم دیگر کشور قرار بدهیم. این مسئله بالاتر از آنهاست. ▪️به تفاوت و فاصله آشکار و عمیق دیدگاه لاریجانی با نظر حضرت امام و رهبر انقلاب در خصوص مسئله این روزها دقت کنید! ▪️ دیدگاه لاریجانی درباره نسبت حکومت اسلامی با احکام شریعت و اجرای این احکام را "سکولاریسم" می‌گویند! (سکولاریسم یعنی حکومت وظیفه‌ای درقبال دین و احکام آن ندارد) ▪️وقتی فردی با این دیدگاه ۱۰ سال رئیس صدا و سیما و ۱۲ سال رئیس مجلس بوده توقع دارید نسل دهه ۸۰ و ۹۰ چگونه تربیت شود؟ مگر نه این که بنا به فرمایش امیرمومنان(ع) مردم به حاکمانشان شبیه‌ترند تا پدرانشان! ▪️چرا از شباهت نگرش آشوبگران دهه هشتادی به دیدگاه یکی از مقامات عالی رتبه نظام تعجب می‌کنید؟ مگر شعار اغتشاشگران نوجوان و جوان این روزها (حجاب اختیاری و نفی قانونی کردن احکام شریعت) عین دیدگاه علی لاریجانی نیست؟ نتیجه حاکمیت امثال علی لاریجانی بر کشور، تربیت آشوبگران دهه هشتادی است! دکتر ✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 خورشید، محمد است و صادق ماه است با مقدم خورشید، قمر همراه است یعنی که ولادت امام صادق در روز ولادت رسول الله است میلاد رئیس مکتب شیعه، حضرت محمد مصطفی صلّی‌الله علیه و آله و سلّم و رئیس مذهب تشیّع، حضرت امام صادق عليه السلام بر شما مبارک باد. 🍀🍀🍀⚘️⚘️🍀🍀🍀
8.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥منطق جالب روحانی عراقی در زمینه صف‌بندی حرامیان و جبهه باطل در برابر جبهه حق و اشاره به مصادیق آن از صدر اسلام تاکنون و اثبات حقانیت حضرت امام خامنه‌ای و جمهوری اسلامی 🇮🇷اخبار جبهه انقلاب اسلامی @News_Revolution 📡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. بسیار اندک‌ بودند، امّا می‌خواستند «وانمود» کنند که فراونند. می‌خواستند «گروهک‌های مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. بااین‌حال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند. تصوّر می‌کردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعله‌ور شود. نه‌فقط «جرقه»، بلکه «آتش‌ها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها هم‌صدا و هم‌داستان نشد. این اقلیّت محض و مطلق، نعره‌های بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی ‌رفت و اینان به راهی دیگر. «اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هرچه که دست‌وپا زدند و هوچی‌گری و روایت‌سازی و بازی‌پردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابان‌های ایران. و تلخ‌تر و سوزاننده‌تر از همه، روایت‌های دروغین بود. و از این جمله، متهم‌ساختن آیت‌الله خامنه‌ای به «دیکتاتوری». ۲. آیت‌الله خامنه‌ای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟! او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظاره‌گر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است. او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینه‌های زاویه‌دار با او» به قدرت رسیده‌اند، منطق مردم‌سالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است. او در برابر این گزینه‌ها، «کارشکنی» و «سنگ‌اندازی» نکرده و جهت‌گیری‌های شخصی‌اش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۳. آیت‌الله خامنه‌ای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بی‌عمل» و «عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی» نساخته است. او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، به‌صورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش می‌رود نه خواسته‌های شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایه‌ای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۴. آیت‌الله خامنه‌ای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار می‌ورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با این‌که «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانی‌های فرهنگی‌اش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامه‌های فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمان‌سازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکری‌اش. «آیت‌الله خامنه‌ایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجت‌الاسلام خامنه‌ایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حال‌وهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۵. عدّه‌ای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردید، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نه‌فقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجان‌زدگانِ بازی‌خورده» را از «غرض‌ورزانِ بازی‌ساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۶. نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاج‌قاسم سلیمانی در وصیّت‌نامه‌اش، آیت‌الله خامنه‌ای را «مظلوم» نخواند؟! چه خون‌دل‌ها که نخورده است در این سال‌ها، و چه دردها و رنج‌ها که پنهان نساخته است در عمق سینه‌اش ... . از چشمانِ قلمم، اشک می‌چکد و از حنجره‌اش، فریاد برمی‌آید.
♦️راه و رسم زندگى پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله و سلّم: ⚪️فَتَأَسَّ بِنَبِيِّکَ الاَْطْيَبِ الاَْطْهَرِ ـ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ـ فَإِنَّ فِيهِ أُسْوَةً لِمَنْ تَأَسَّى، وَ عَزَاءً لِمَنْ تَعَزَّى. وَ أَحَبُّ الْعِبَادِ إِلَى اللّهِ الْمُتَأَسِّي بِنَبِيِّهِ، وَالْمُقْتَصُّ لاَِثَرِهِ 💠پس به پيامبر پاكيزه و پاكت اقتدا كن، كه راه و رسم او الگويى است براى الگوطلبان، و مايه فخر و بزرگى است براى كسى كه خواهان بزرگوارى باشد، و محبوب‌ترين بنده نزد خدا كسى است كه از پيامبرش پيروى كند و گام بر جايگاه قدم او نهد. 📘 ۱۶۰ 🍀🍀⚘️⚘️🍀🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ چقدر شبیه یک‌دیگرند این پدر و فرزند! هر دو محمد، هر دو موعود، هر دو رحمت و هر دو خاتَم. منتها پدر خاتم الانبیاست و پسر خاتم الاوصیاء. 🌅 این مقدار شباهت بی‌حکمت نیست، چرا که قرار است رسالتی که پدر شروع کرده به دست پسر تمام شود و دین خدا در زمین عالمگیر شود. 💫 قصه خلقت با "محمّد" آغاز شد، و سرانجام هم با "م‌ح‌م‌د" پایان شیرینش فرا میرسد. ما مسلمانانِ اولین محمّدیم، و چشم به راهانِ آخرین م‌ح‌م‌د... 🤲 الهی یا حمید بحق محمد عجل لولیک الفرج 🍀🍀⚘️⚘️🍀🍀
۳۱ 📌قسمت ۱۴ ❣امیر المومنین علیه السلام در نامه خود به امام حسن علیه السلام می‌فرماید: 💠 وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ تَکُنْ مِنْ أَهْلِهِ، وَأَنْکِرِ الْمُنْکَرَ بِيَدِکَ وَلِسَانِکَ، وَبَايِنْ مَنْ فَعَلَهُ بِجُهْدِکَ 💠«امر به معروف کن تا اهل آن باشى و با دست و زبانت منکر را انکار نما و از کسى که عمل بد انجام مى دهد با جديت دورى گزین. ✍ «وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ تَکُنْ مِنْ أَهْلِهِ» اشاره به اين است که چون انسان، ديگران را امر به معروف مى کند، اگر خودش اهل معروف نباشد در پيش وجدان خويش شرمنده مى‌گردد. به علاوه از مردم نيز خجالت مى کشد که بگويند او آمر به معروف است در حالى که خودش عامل به منکر است. مجموع اين امور سبب مى شود که با امر به معروف انسان تدريجاً در سلک عاملان به معروف درآيد. 🔻جمله «وَأَنْکِرِ الْمُنْکَرَ ...» اشاره به مراتب نهى از منکر دارد نخست انکار به قلب و بيزارى از منکر در درون دل و جان، هرچند ظالمان دست و زبان انسان را ببندند. مرحله دوم انکار با زبان و مرحله سوم جلوگيرى عملى از منکرات. 🔷بسيارى از فقها اين مرحله را وظيفه حکومت اسلامى وحاکم شرع دانسته اند و مرحله اوّل و دوم را وظيفه عموم مردم. ✔️جمله (وَبَايِنْ مَنْ فَعَلَهُ بِجُهْدِکَ) ممکن است اشاره به جايى باشد که نهى از منکر اثر نمى گذارد، در چنين مواردى انسان بايد مجلس منکر را ترک گويد و از عاملان به منکر دورى گزيند. اين احتمال نيز هست که منظور از آن بيزارى قلبى است که آثار آن در چهره انسان نمايان باشد که يکى از مراحل سه گانه نهى از منکر است. 🍀🍀🍀⚘️⚘️🍀🍀🍀
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🌸رزق امروز 🕊در محضر نهج البلاغه 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ♥️پروردگارا! تو براى دوستانت بهترين مونسى ♥️و براى کسانى که بر تو توکّل کنند آماده ترين حلاّل مشکلات، ♥️ تو درون آنها را مى بينى و از ضمير آنان آگاهى ♥️ و از اندازه بينش عقلهاى آنان با خبرى. ♥️اسرار آنان بر تو مکشوف و قلوبشان سخت به تو مشتاق است. ♥️اگر غربت آنها را به وحشت اندازد ياد تو مونس تنهايى آنهاست ♥️و اگر مصائب ومشکلات، بر آنان فرو بارد به سوى تو پناه مى آورند، ✅زيرا مى دانند زمام تمام امور به دست (با کفايت) تو و سرچشمه همه آنها در اختيار تو مى باشد. 📜خطبه ۲۲۷ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺