eitaa logo
بُت شناسی
2.1هزار دنبال‌کننده
432 عکس
374 ویدیو
23 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
9.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
متاسفانه کفرگویی به بخش جدایی ناپذیر مداحی تبدیل شده است. محسن صائمی که هیچ شکی در اعتقاد او به الوهیت اهل بیت علیهم السلام نیست، در هر هیئتی کفریات خود را می خواند و ابایی از این کفریات ندارد! هیچ نهاد نظارتی نیست که بر مداحان کمی سخت بگیرد! آیا شخصی پیدا می شود با این مداح هتاک کفرخوان برخورد کند؟ @BotShenasi
14.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مداحان در شباهت به صوفیه و کفرگویی از یک دیگر سبقت می گیرند! مانند درویشان خانقاه هو می کشند! مانند خوانندگان غربی صدا را خشن می کنند! شعائر حسینی را بازیچه قرار داده و هر روز به ابتذال بیشتر می کشند! تدوین های عجیب و غریب نشان می دهد که هیئت و مداحی یک شغل شده و قداست گذشته را ندارد. تبریک به منبری های مدافع مداحان و هیئات کفرگو! @BotShenasi
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کفرگویی و هو کشیدن به بخش جدایی ناپذیر هیئات تبدیل شده است، این جوان مداح جویایِ نام چقدر راحت به خود اجازه می دهد بگوید رقیه پرست هستم و هو بکشند! آیا دلسوزی برای مجالس هست؟ @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداریِ صوفیان که همان سماع است! نگاه کنید چگونه حرکات و رفتار صوفیان در جلسات شیعه نفوذ کرده و هیئات ما تشبه عجیبی به این قوم پیدا کرده اند! آیا وقت آن نشده عده ای از خواب بیدار شوند؟ آیا حرکاتِ در کلیپ را در جلسات نمی بینید؟ @Botashenasi
9.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در مقابل امام رضا علیه السلام با گستاخی تمام امیرالمومنین علیه السلام را رازق می خوانند! وقتی می گوییم اینکه می گویند زبان شعر است و اعتقاد نداریم تنها یک حربه برای فرار است برای این می باشد که هر جا برسند، کفر می‌گویند. @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من مست مستم، علی پرستم! با ادله فراوان بارها متذکر شدیم که مِی و مستی برای صوفیه است. حال خوب بنگرید که گفتار صوفیه هم در جلسات ما چقدر راحت گسترش پیدا کرده است و ادبیات و شعائر این قوم به بخش جدایی ناپذیر هیئات تبدیل شده است‌. آیا عده ای باز هم میخواهند از این گفتار و رفتار دفاع کنند؟ @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باعرض پوزش از ساحت امام عصر روحی فداه و شیعیان غیرتمند منظور این جماعت از باده و شراب همین کلیپی است که به اشتراک گذاشتیم! واقعاً این نوع کلیپ ها جسارت به ساحت قدس اهل بیت علیهم السلام است. چقدر باید یک شخص بی ادب و بی معرفت باشد که نام مقدس امیرالمومنین علیه السلام کنار شراب و بر روی چنین کلیپ هایی بگذارد! @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی شخصی به عرصه مداحی پامیگذارد و استاد ندیده باشد، به عالم رجوع نکند، نتیجه آن می شود که جمله یک صوفی را روایت فرض کند و این کفریات را بخواند! با صرف نظر از سَبک مضحک و تدوین سَبُک تر آن! واقعاً باید به وضع مداحی رسیدگی شود، متاسفانه وادی مداحی به ابتذال کامل رسیده است. دو نقد بر ربی سنتین https://t.me/botshenasi/11359 https://t.me/botshenasi/4546
مرجئه شيعه.pdf
463.1K
مرجئه شیعه، اکبر اقوام کرباسی @BotShenasi
💡‍ ‍ اعتقاد "رجب البرسی" به نظریة باطلة و انحرافی وحدت شخصیة وجود ✖️"رجب البرسی" یکی از عالمان ممحّض در فنّ تصوف که در کتب خود مباحث بسیاری را حول عقائد صوفیان و افکار مرتفعة بیان کرده است در کتاب "مشارق الامان و لباب حقائق الایمان" راجع به نظریة انحرافی وحدت وجود چنین مینویسد: ▫️الوجود قسمان: مطلق و مقیّد و هما مشترکان فی جنس الوجود مفترقان فی اصل الامکان و الوجوب توضیح: وجود در دیدگاه او به مطلق و مقیّد تقسیم میشود، این کلام بدین معناست که اطلاق در باب وجود مساوق است با صرافت و بساطت آن که هیچ نحوه غیریت و مضادتی در بطن اطلاق مفروض نیست. و امّا مقیّد، _چنانچه که صوفیان شهیری همچون ابن عربی هم به آن مذعنند_ تنافی و تقابلی با اصل اطلاق و بساطت وجود ندارد بلکه در ساحتی متفاوت که عین الاعتبار و ظرف الوهم است تقیّد [یعنی تعیّن وجود بسیط و مطلق به اعیان متکثرة و متطور به صور مختلفة] حصول میابد لهذا هیچ اجتماع نقیضینی را در پی ندارد که در عین اطلاق به موضوع واحد مقیّد شود بلکه مطلق من حیث التعین مقیّد است. شاهد کلام: وی مطلق را واجب و مقیّد را ماسوای او میداند و میگوید: [المقیّد وجوده من المطلق و عن المطلق] یعنی موجودیت مقیّد و تحقق آن از ذات مطلق منتشی است نه اینکه بنحو تباین مخلوق مورد احداث حضرت حقّ متعال باشد و منبعث از فعل بلکه مفاض منبعث از ذات است که عبارت (من المطلق) صریح در این معناست. ▫️بُرسی در انتشای کثرت مراتبی را مفروض میداند که از مرتبه وجود منبسط و به اصطلاح ایشان "حقیقت محمدیة" و یا تعابیری چون النور الاول، العقل الاول ، الفیض الاول و... آغاز میشود که در این موطن، مطلق متعیّن به قید متصل جامع جمیع محدثات است و اشیاء ((صوادر)) از ذات این حقیقتند و این رتبه واسطه، مقام علیت فاعلی و ایجادی محدثات را حائز است و او سبب و علت تحقق مراتب ما دون و اسفل می‌باشد ▫️بّرسی بعد از تقریر نظریة صدور و سنخیت بین مطلق و مقیّد به خبری مجعول استناد میکند و آن را از احادیث قدسیة می‌شمارد که سابقا شرح عدم انتساب این مقولة موضوعة به کلام الهی گذشت سپس برسی در مقام شرح خبر انتشار کثرات را به ظهور الاوصاف میداند که همان ما حصل تجلی ذات به مظاهر شهودیة صوریة میباشد و میگوید : "و هو الان علی ما کان" با پدید آمدن مظاهر و جلوات حضرت حقّ، با اینکه اعتبار کثیر میکنیم امّا هیچ گونه کثرتی محقّق نمی‌شود حقیقتا و این کلام همان قول فاسد اجتماع ضدین یعنی وحدت در کثرت است زیرا جمیع احکام در ذات مطلق محقّق شده و بساطت ذات منافی با تحقق کثرت است ▫️امّا او در مقام تعلیلِ کلام باطل خود دلیلی کاملا مشابه با اقوال صوفیان ذکر میکند و می‌گوید: فعل الهی در مرتبة وجود بین العدمین میباشد و موجود بین العدمین در حیّز علوم است یعنی فعل حقیقتا حظّی از وقوع ندارد و منشأ تاثیر و سببیت نیست بلکه فعل، فعل ذاتی و بطنیست که در صقع ربوبی مفَسّر است به علم الهی یعنی جمیع کثرات صور معلومه در ذات حقند نه اینکه حقیقتا موجودات حادثه و مخلوقه ذات عین در خارج باشند عبارت بُرسی کاملا همخوان با گفتار ابن عربیست که گوید: ان الجامع بين الماضي و المستقبل انما هو العدم اذ كان الوجود لا يصح الا للحال و الوجود لا يكون الا لله فان وجود الحال وجود ذاتي لا يصح فيه العدم و له الدوام...ان فعل الحال يسمى العالم و هو موجود بين طرفي عدم ...و هو عين العبد فهو الموصوف بالعدم فقيده بالماضي و هو العدم و بالمستقبل و هو العدم...و العدم لا يقع فيه تمييز لان العدم لا شئ...و لا يكون له الوجود... با ذکر این تعلیل به این نتیجه میرسد که : *"فلیس الا الله وحده"* جز خداوند متعال دگر هیچ نیست فقط اوست که ذات مطلق بسیط است. در انتهای بحث هم به کلامی فاسد از "حسین بن منصور الحلّاج" لعنة الله علیه استناد میکند و بحث خود را خاتمه میدهد. نعوذ بالله من زلات الاقدام اگر شخصی مانند صمدی آملی چنین مطالب باطلی را میگفت تا صبح قیامت لعن می‌شد و لکن نفس عبارات صوفیان در کتب بُرسی موجود است و او میشود یک قدیس و فرد الهی که حکم ولیجه و مطاع میابد. آخر حقّ را با افراد بشناسیم یا افراد را با حقّ؟؟؟ @Arshvetashih @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏بحثی میان سید رضی شیرازی[موافق فلسفه] و مرحوم آیت‌الله موسوی خلخالی [مخالف فلسفه] برای اثبات صدور قائل به سنخیت میان خالق و مخلوق می شوند! با اینکه فلاسفه، دیگران را متهم به بی‌سوادی و نفهمی فلسفه می‌کنند اما بدیهی است که خود آن مرحوم در ابتدایی‌ترین شبهات گیر کرده‌ است؛ می‌گویند اگر بین خدا و خلق سنخیت نباشد، صدور باطل می‌شود! مانند آن می ماند که یک سنی بگوید، ابطال خلافت ابوبکر باعث ابطال خلافت عمر می شود! @BotShenasi