فقه الاداره 41و42.docx
22.9K
3شنبه29/7/99-3 ربیع الاول 1442 -19 اکتبر 2020 –درس41و 42فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400)
اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام
1-حیوة طیبه 124
2-مدینه طیبه88
7- لباس مدینه طیبة24
استظهار شد که: لباس امام مدینه که سائس و حاکم است لباس خدمت و کار ولی نطیف ، جدید است البته رهبران دینی و علمی اگر حاکم نباشند نرم و راحت تر است امام اول و آخر یعنی علی ع و مهدی عج خشن و کار است و لباس امام وسط یعنی امام ششم که حاکم نیست نرم و راحت است مثل لباس مراج تقلید که لباس علم و معنویت و آرامش است و لی لاباس ولی فقیه یا امام جامعه و مدینه لباس زبر یعنی لباس دفاع و آمادگی است در مجموع برای امام جند نوع لباس در اخبار آمده است :
1- لباس جدید و نظیف
2-لباس خشن
3-لباس لین
4- لباس عزت
5-لباس کبریاء
6- در ع رسول الله
جمع همه به لباس عزت است که گاه خشن گاه لین و گاه جدید گاه درع و... است که اینها حقیقت عرفیه دارند نه شرعیه لذا مصادیق آن به عرف هر زمان واگذار میشود وفراموش نکرده ایم قاعده معصومان " خیر لباس زمان لباس اهله"
. اکنون ادامه استظهارات :.
5- أخبرنا عبد الواحد بن عبد الله بن يونس قال حدثنا محمد بن جعفر القرشي قال حدثنا أبو جعفر الهمداني قال حدثنا موسى بن سعدان عن عبد الله بن القاسم الحضرمي عن عمر بن أبان الكلبي عن أبان بن تغلب قال قال أبو عبد الله ع كأني بالقائم فإذا استوى على ظهر النجف لبس درع رسول الله ص الأبيض فينتفض هو بها فيستديرها عليه فيغشاها بخداعة من إستبرق و يركب فرسا له أدهم أبلق ب
فقه الاداره 43و44.docx
21.3K
4شنبه30/7/99-4 ربیع الاول 1442 -20اکتبر 2020 –درس43و 44فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400)
اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام
1-حیوة طیبه 126
2-مدینه طیبه90
8- امنیت مدینه طیبة2
از دیگر ابعاد مدینه طیبه که متروح به حیات طیبه است( بعد از بیوت ، مکاسب ، اسره ، ذریه ، ریاحین و البسه طیبه و...) امنیت این مدینه است در کنار سلامت آن . مرحوم والد ایمان را امنیت بخشیدن و اسلام را سلامت بخشیدن معنا میکرد ( ادخلوها بسلام آمنین ) . خداوند " مومن" است یعنی امنیت بخش است به انسان و مدینه طیبه و بلده طیبه و بلد طیب . او مکه و کعبه و حرم آن را منطقه امن قرار داده است و علت عبادت رب البیت را اطعام از جوع و امنیت بخشی او از خوف دانسته است و به زعم حضرت مولود کعبه، امنیت و صحت دو نعمت مجهول القدر اند. فقه و فهم این ارزشمندی را از قرآن آغاز میکنیم :
امنیت خدایی
الحشر : 23 هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ
قريش : 4 الَّذي أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ
بلد امن
التين : 3 وَ هذَا الْبَلَدِ الْأَمينِ
إبراهيم : 35 وَ إِذْ قالَ إِبْراهيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِناً وَ اجْنُبْني وَ بَنِيَّ أَنْ نَعْبُدَ الْأَصْنامَ
البقرة : 126 وَ إِذْ قالَ إِبْراهيمُ رَبِّ اجْعَلْ هذا بَلَداً آمِناً وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَراتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ بِاللَّه
حاشیه 43و 44 فقه الاداره.MP3
7.1M
حاشیه فقه الاداره 43و44(نظرات حاضرین )✍️
فقه الاداره 45و46.docx
18.4K
5شنبه1/8/99-5 ربیع الاول 1442 -21اکتبر 2020 –درس45و 46فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400)
اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام
1-حیوة طیبه 128
2-مدینه طیبه92
8- امنیت مدینه طیبة4
امنیت پایدار در مکه معظمه که محل بیت الله است آن را سزاوار مرکزیت و محوریت نموده است و میتواند محل سازمان ملل و شورای امنیت باشد و لذا هر جا حرم شود یعنی دور یک مرکز دینی و رهبر دینی سامان یابد امن خواهد بود و مردم به سمت آن قصد میکنند و برای مشاهده منافع خود در آنجا اجتماع میکنند زیرا نماد امنیت است . مکه معظمه پایلوت بلد امین است و میتواند تکثیر شود یعنی هر جاکه بیت الله محور آن شود و امام در آن بیت مستقر شود مصداق بلد امین است مادامیکه ایمان اولیه به امامت محفوظ بماند .
امنیت مسجد الحرام برای فاتحین
الفتح : 27 لَقَدْ صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْيا بِالْحَقِّ لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرامَ إِنْ شاءَ اللَّهُ آمِنينَ مُحَلِّقينَ رُؤُسَكُمْ وَ مُقَصِّرينَ لا تَخافُونَ فَعَلِمَ ما لَمْ تَعْلَمُوا فَجَعَلَ مِنْ دُونِ ذلِكَ فَتْحاً قَريباً
امنیت پایتخت
يوسف : 99 فَلَمَّا دَخَلُوا عَلى يُوسُفَ آوى إِلَيْهِ أَبَوَيْهِ وَ قالَ ادْخُلُوا مِصْرَ إِنْ شاءَ اللَّهُ آمِنينَ
امنیت رهبری
القصص : 31 وَ أَنْ أَلْقِ عَصاكَ فَلَمَّا رَآها تَهْتَزُّ كَأَنَّها جَانٌّ وَلَّى مُدْبِراً وَ لَمْ يُعَقِّبْ يا مُوسى أَقْبِلْ وَ لا تَخَفْ إِنَّكَ مِنَ الْآمِنينَ
قریه امن
النحل : 112 وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً قَر