eitaa logo
مدرسه فقهی مدیریت اسلامی
994 دنبال‌کننده
903 عکس
9 ویدیو
2.3هزار فایل
کانال مدرسه فقهی مدیریت اسلامی تابع بنیاد فقهی مدیریت اسلامی-حوزه علمیه قم ارائه دروس خارج: فقه الادارة اصول فقه الادارة تفسیر مدیریتی قرآن کریم انعکاس اخبار کرسی‌های نظریه‌پردازی و رسالات اجتهادی وب سایت مدرسه: https://fiim.ir/feqhi-school/
مشاهده در ایتا
دانلود
فقه الاداره 37و38.docx
19.5K
1شنبه27/7/99-اول ربیع الاول 1442 -18 اکتبر 2020 –درس37و 38فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400) اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 120 2-مدینه طیبه84 7- لباس مدینه طیبة20 استظهار شد که:لباس کتان باعث چاقی یا سمین نشان دادن بدن است و استفاده خاص خود را دارد و در مجموع مستحسن است بویژه که اگر زیر پیراهن باشد و بدست آمد که لباس خشن ملاک زهد نیست باید آمال را کوتاه کرد و یکی از علائم امامت موزون بودن زره پیامبر ص با بدن امام است چه وزن امام زیاد یا کم باشد و.........
فقه الاداره 39و40.docx
21.8K
2شنبه28/7/99-2 ربیع الاول 1442 -19 اکتبر 2020 –درس39و 40فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400) اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 122 2-مدینه طیبه86 7- لباس مدینه طیبة22 استظهار شد که: ثوب "عزت " لباس فاخر مقامات مدینه طیبه است که نه " لباس شهرت است و نه لباس ذلت یک مقام دولت کریمه و طیبه باید لباسی اراسته و نظیف داشته باشد که باعث آبروی شخصیت حقوقی اوباشد و حضور او را در محافل رسمی مایه اعتبار دولت متبوع خود کند کما اینکه یوسف صدیق بنا به نقل پیامبر ص وقتی عزیز مصر شد لباس جدید و نظیف به تن کرد و در عین حال در یک منطقه خلوت به نیایش و شکر مشغول شد یعنی بین قداست و سیاست و نیک پوشی تنافی نیست نام زره پیامبر که ذات الفضول نام داشت در تن هر امام قرار میگرفت علامت امامت او بود. هر چند به زمین کشیده میشد ولی برای هر معصوم چنین بود . . اکنون ادامه استظهارات : 8- أخبرنا أبو سليمان قال حدثنا إبراهيم بن إسحاق قال حدثنا عبد الله بن حماد عن عمرو بن شمر قال: كنت عند أبي عبد الله ع في بيته و البيت غاص بأهله فأقبل الناس يسألونه فلا يسأل عن شي‏ء إلا أجاب فيه-فبكيت من ناحية البيت فقال ما يبكيك يا عمرو قلت جعلت فداك و كيف لا أبكي و هل في هذه الأمة مثلك و الباب مغلق عليك و الستر مرخى عليك فقال لا تبك يا عمرو نأكل أكثر الطيب و نلبس اللين و لو كان الذي تقول لم يكن إلا أكل الجشب و لبس‏ الخشن مثل أمير المؤمنين علي بن أبي طالب ع و إلا فمعالجة الأغلال في النار . 5- أخبرنا عبد الواحد بن عبد الله بن يو
فقه الاداره 41و42.docx
22.9K
3شنبه29/7/99-3 ربیع الاول 1442 -19 اکتبر 2020 –درس41و 42فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400) اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 124 2-مدینه طیبه88 7- لباس مدینه طیبة24 استظهار شد که: لباس امام مدینه که سائس و حاکم است لباس خدمت و کار ولی نطیف ، جدید است البته رهبران دینی و علمی اگر حاکم نباشند نرم و راحت تر است امام اول و آخر یعنی علی ع و مهدی عج خشن و کار است و لباس امام وسط یعنی امام ششم که حاکم نیست نرم و راحت است مثل لباس مراج تقلید که لباس علم و معنویت و آرامش است و لی لاباس ولی فقیه یا امام جامعه و مدینه لباس زبر یعنی لباس دفاع و آمادگی است در مجموع برای امام جند نوع لباس در اخبار آمده است : 1- لباس جدید و نظیف 2-لباس خشن 3-لباس لین 4- لباس عزت 5-لباس کبریاء 6- در ع رسول الله جمع همه به لباس عزت است که گاه خشن گاه لین و گاه جدید گاه درع و... است که اینها حقیقت عرفیه دارند نه شرعیه لذا مصادیق آن به عرف هر زمان واگذار میشود وفراموش نکرده ایم قاعده معصومان " خیر لباس زمان لباس اهله" . اکنون ادامه استظهارات :. 5- أخبرنا عبد الواحد بن عبد الله بن يونس قال حدثنا محمد بن جعفر القرشي قال حدثنا أبو جعفر الهمداني قال حدثنا موسى بن سعدان عن عبد الله بن القاسم الحضرمي عن عمر بن أبان الكلبي عن أبان بن تغلب قال قال أبو عبد الله ع‏ كأني‏ بالقائم‏ فإذا استوى على ظهر النجف لبس درع رسول الله ص الأبيض فينتفض هو بها فيستديرها عليه فيغشاها بخداعة من إستبرق‏ و يركب فرسا له أدهم أبلق ب
فقه الاداره 43و44.docx
21.3K
4شنبه30/7/99-4 ربیع الاول 1442 -20اکتبر 2020 –درس43و 44فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400) اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 126 2-مدینه طیبه90 8- امنیت مدینه طیبة2 از دیگر ابعاد مدینه طیبه که متروح به حیات طیبه است( بعد از بیوت ، مکاسب ، اسره ، ذریه ، ریاحین و البسه طیبه و...) امنیت این مدینه است در کنار سلامت آن . مرحوم والد ایمان را امنیت بخشیدن و اسلام را سلامت بخشیدن معنا میکرد ( ادخلوها بسلام آمنین ) . خداوند " مومن" است یعنی امنیت بخش است به انسان و مدینه طیبه و بلده طیبه و بلد طیب . او مکه و کعبه و حرم آن را منطقه امن قرار داده است و علت عبادت رب البیت را اطعام از جوع و امنیت بخشی او از خوف دانسته است و به زعم حضرت مولود کعبه، امنیت و صحت دو نعمت مجهول القدر اند. فقه و فهم این ارزشمندی را از قرآن آغاز میکنیم : امنیت خدایی الحشر : 23 هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ قريش : 4 الَّذي أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ بلد امن التين : 3 وَ هذَا الْبَلَدِ الْأَمينِ إبراهيم : 35 وَ إِذْ قالَ إِبْراهيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِناً وَ اجْنُبْني‏ وَ بَنِيَّ أَنْ نَعْبُدَ الْأَصْنامَ البقرة : 126 وَ إِذْ قالَ إِبْراهيمُ رَبِّ اجْعَلْ هذا بَلَداً آمِناً وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَراتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ بِاللَّه
حاشیه 43و 44 فقه الاداره.MP3
7.1M
حاشیه فقه الاداره 43و44(نظرات حاضرین )✍️