eitaa logo
دارُ السَّلام🌴
272 دنبال‌کننده
436 عکس
163 ویدیو
26 فایل
✍️محقق سبک زندگی و نظریات الگوی پیشرفت اسلامی/ مزاج شناسی و حجامت سختی امروز رو تحمل کن تا به دولت برسی/ روز رسیدن به دولت، یاد اون روز باش... که دور بر نداری!! جهت مشاوره، انتقادات و پیشنهادات👇 ۰۹۱۵۶۹۲۰۲۸۷ | @Montazeralmahdi77
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و عرض ادب خدمت خواهران و برادران گرامی💐 جلسه دوم بخاطر مراسمات امشب(شب عاشورا 🏴)، إن شاء الله فردا شب تقدیم عزیزان خواهد شد. التماس دعا🤲
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ الگوی فقهی کشاورزی تدوین شد/ کشور ایران نیازمند ارتقای دانش کشاورزی است. ❓الگوی فقهی کشاورزی در مقایسه با دیدگاههای بسیار معیوب سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) در قم تدوین شد. این الگوی فقهی در چهار حوزه اساسی ۱- کشاورزی و آسمان، ۲-کشاورزی و برکت، ۳- ارکان کشاورزی و ۴- کشاورزی و ملائکه به تئوریزه کردن مسئله کشاورزی پرداخته است. ❓الگوی فقهی کشاورزی در ۳۳ قسمت به تشریح روایات و آیات مرتبط با حوزه کشاورزی می پردازد و مطالعه و تدریس غیرمتمرکز آن به محوریت مساجد و هیئات به ارتقای دانش کشاورزی در ایران و منطقه مقاومت منجر خواهد شد. ❓ با توجه به کثرت دشمنی تمدن استکباری مدرنیته با مردم منطقه جغرافیایی ظهور، تدریس الگوی فقهی کشاورزی را واجبی فوری برای حفظ جان و حیثیت مسلمانان و مستضعفین عالم می دانیم. فراموش نکنیم که در دکترین امنیتی آمریکا غذا و دارو به عنوان سلاح تعریف شده اند. 🗞مطالعه متن کامل خبر: https://m-hedayat.blog.ir/1403/04/25 https://eitaa.com/olgou4
۲۶ تیر۱۴۰۳ حسین جان! کوفیِ بی معیشت، دین و وفا ندارد... ✍️ امیرالمومنین علیه السلام بارها از اخلاق سُست و متزلزل و کوفی جماعت به تنگ آمده و فرمودند؛«من ديگر هيچ گاه به شما اطمينان ندارم، و شما را پشتوانه خود نمى پندارم، شما ياران شرافتمندى نيستيد كه كسى به سوى شما دست دراز كند...«نهج البلاغه خطبه ۳۴» و در جای دیگری چنین فرمودند:«اى بى ريشه ها! چرا در يارى پروردگارتان درنگ مى كنيد؟ آيا دينى نيست كه شما را با يكديگر متحد سازد؟ آيا نيست كه شما را به خشم آورد؟..«نهج البلاغه خطبه ۳۹» یکی از سیاستهای اقتصادی بنی امیّة که مدل پیشرفته ترِ خلفاء پیشین بود، برقراری‌ مقرری‌ و عطا از بیت‌ المال‌ بود که به‌ صورت‌ یک‌ صندوق‌ خانوادگی‌ در آمده‌ بود و خلیفه‌ به‌ میل‌ و رغبت‌ خویش‌، آن‌ را خرج‌ می‌کرد و وسیله‌ای‌ برای‌ جلب‌ بیعت‌ و رضایت‌ مردم‌ بود. هم‌چنان‌ که‌ منع آن‌ نیز یکی‌ از راه‌های‌ ارعاب‌ افرادی‌ به‌ شمار می‌رفت‌ که‌ می‌خواستند از فرمان‌ خلیفه‌ یا عُمال‌ او سرپیچی‌ کنند.. مثلا این سخن ابن زیاد ملعون است که به عُمال خود گفت:«هر سرشناسی كه از يكى از دشمنان يزيد باخبر بوده و او را بمقام ما معرفى نكرده باشد، براى عبرت ديگران او را در كنار خانه‌اش بدار مى‌آويزيم و از محروم خواهيم داشت.«الارشاد ج۲ ص۴۴» 👈مطالعه بیشتر در نامه هایی که کوفیان به اباعبدالله علیه السلام نوشته بودند، مسأله شکایت از هم به چشم می‌خورد. آنجا که گفته بودند:«یزید عطا را فقط به ثروتمندان و اطرافیان خود می‌دهد»... همچنین در روز عاشورا وقتی که امام علیه السلام از کوفیان از دلیل جنگ با پسر پیامبر سوال کرده و فرمودند:«ای مردم! بشنوید سخن مرا. خداوند به شما رحم کند. چه چیز بین ما و شماست؟ شما را ای اهل کوفه چه شده است؟!»، کوفیان پاسخ دادند: «ما از قطعِ مقرری و عطا می‌ترسیم» و امام در ادامه فرمودند:«آنچه در نزد خداست برای شما بهتر است...» آری! ترس از معیشت و پذیرفتن ، علاوه بر نقض عهد، حرامخواری و عدم تأثر از سخن حجت خدا را نیز به دنبال خواهد داشت. امام علیه السلام در روز عاشورا خطاب به لشکر دشمن فرمود:«...قد انخزلت عطياتكم من الحرام، و ملئت بطونکم من الحرام.../ شما از دستور من سرپيچى مى كنيد و به سخنانم گوش فرا نمى دهيد، چرا كه هداياى شما تنها از راه حرام بوده و شكم هايتان از حرام پر شده است، و خداوند بر دل هاى شما مُهر زده است. واى بر شما! آيا ساكت نمى شويد؟ آيا به سخنانم گوش فرا نمى دهيد؟ / «مقتل الحسین خوارزمی ج۲ ص۹». و اما نسبت به سیستم های فاسدِ اقتصادیِ موجود در دنیا که در واقع برگرفته از همان ساختارهای فساد زای بنی امیه است و نیز الگوهای اقتصادی در جمهوری اسلامی، که بی شباهت با آن نیست؛ لازم است تجدید نظر کرده و برای تحقق و رونق معیشت به عنوان یکی از ارکان مهم ، از این الگوهای اقتصادیِ خانمان سوز و مُولِّد فقر، عدول شود. و الّا هیچ تضمینی برای بقای مهمترین پشتوانه این نظام( یعنی اعتماد مردمی) و رقم نخوردن کوفه ای دیگر در کار نیست... ضمن اینکه اثرات مال حرام خصوصا ساختارهای مالی مبتنی بر فساد و بی عدالتی،(مثل بانک ربوی و خلق پول و...) خواه و ناخواه دودش به چشم مردمان رفته و عنانِ جامعه با بی توجهی به مسأله ، از کف حکومت اسلامی خواهد رفت. چرا که بسترها رفتار ساز بوده و است و تاثیر پذیری مردم از وُلاة شان بیشتر از پدرانشان!!...«تحف العقول ج۱ ص۲۰۸ «لینک» 👈برخی از پیامدهای بی توجهی به معیشت مردم با توجه به روایات؛ __قرابتِ فَقر با کُفر و بی دینی
«الکافی ج۲ ص۳۰۷»/ کنزالعمال ۱۶۶۸۷» 
__فقر و ابتلای به چهار خصلت؛ ۱.ضعف در یقین ۲.نقصان عقل ۳. سستی در دینداری ۴.کم شدن حیا و آبرو «جامع الاخبار ج۱ ص۱۱۰» و... 🗞️جهت آشنایی با مرتبط با مردمی کردن اقتصاد؛ 👈«الگوی مردم پایه مشاغل برتر» 🌴 @Darol_salam
🏴 أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلامُ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الإِْمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلامُ. خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که از حسین به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولی دم او، از خاندان محمد(ع)، به خونخواهی او برمی خیزند.
۲۶ تیر ۱۴۰۳ زینب کبری سلام الله علیها کجا و توصیفات نامُعتبر برخی مداحان کجا! ✍️ بنده در شگفتم که منبع موثق و سند معتبری که بیان کند حضرت زینب کبری سلام الله علیها سر مبارکشان را به محمل کوبیدند و خون جاری شد، کجاست؟؟! چرا این مسأله در برخی هیئات مطرح می‌شود و کسی چیزی نمی‌گوید؟؟!!🤔 با دو پرسش، به تبیین این مسأله خواهم پرداخت؛ ❓آیا این کار موافق با شأن حضرت زینب سلام الله علیها است؟؟!! آیا این گفتار برخی مداحان و هیئتی ها، با سخن حضرت زینب( ) سازگار است؟؟!! ❓آیا این کار حضرت سلام الله علیها مخالف با دستور امام زمانش نخواهد بود؟؟!! اگر طاقت حضرت سر رود و سر را به محمل بکوبد...،حضرت چگونه میتواند در مقابل دشمنان مستکبر ایستادگی کند؟؟!! چگونه میتواند بار آن واقعه عظیم را به دوش گرفته و برای جهانیان شود؟؟!! و چگونه میتواند پرستاری از کودکان و زنان و مریضان کاروان را بر عهده بگیرد؟؟!! ✍ بله. قبل از واقعه عاشورا آمده است که حضرت بی تابی کردند.. در نیمه های شب، وقتی که حضرت سید الشهدا جملات و قطعاتی از شعر را با خود زمزمه می‌کند؛( یا دهر أف لک من خلیل/کم لک من اشراق و الاصیل/ من صاحب و طالب قتیل/والدهر لایقنع بالبدیل/ و إنما الامر الی الجلیل/ و کل حی سالک سبیل...)،حضرت زینب سلام الله علیها با شنیدن آن جزع و فزع نمود و...اباعبدالله علیه السلام فرمودند: «ای خواهرم! شیطان و صبر شما را نگیرد، اگر قطاة می‌توانست از دست صیاد آسوده گردد به خواب می‌رفت!!...» امان از دل زینب...😭 حضرت سلام الله علیها در ادامه سیلی به صورت خود زده و پیراهن خود را پاره کرده و از هوش رفتند... امام بر بالین ایشان حاضر شده و بعد از پاشیدن آب به صورت مبارکشان فرمودند؛« ای خواهر! از خداوند بترس و داشته باش...در مرگ من چهره نخراش و بی تابی نکن و پیراهنت را پاره مگردان.هنگامی که من از دنیا رفتم،صبر نما...» 📚(زندگانی چهارده معصوم علیهم السلام نوشته امین الاسلام شیخ طبرسی ج۱ ص ۳۳۷) و یا حضرت در روایتی دیگر به خواهرشان فرمودند؛«لیس لک الویل یا أخیة! أسکتی رحمک الله لا تشمتی القوم بنا! 📚(عوالم العلوم...ج۱۱ ص۹۶۲) یعنی ! و سکوت پیشه کن که خداوند تو را مورد رحمت قرار دهد! و باعث نشو که شماتت و سرزنش این قوم(دشمن) علیه ما بر انگیخته شود...لذا بی تابی و از هوش رفتن حضرت قبل از شهادت سید الشهداء بوده (چرا که احساسات حضرت برانگیخته و جریحه دار شده و بی تابی نموده؛چه اینکه خواهران معمولا نسبت به برادران خود چنین اند...) و قبل از آن که امام او را و بی تابی کنند بوده است. لذا خُرده ای بر آن نیست... ❌ اما در بعد از واقعه عاشورا سند متقنی وجود ندارد که حضرت سر به محمل کوبیدند و خون از سر مبارکشان جاری شد!.. ✍ بنابراین ذکر مسأله سر به محمل کوبیدن، برگشت آن، به حضرت زینب سلام الله علیها و تخطی از فرمان امام زمانش است!! و این با مقام والای حضرت( با توجه به قرائنی که عرض شد) تناسبی ندارد. 🌴 @Darol_salam
2024_07_19_13_27_33_128kbs.m4a
7.9M
🎙جلسه دوم سلسله مباحث «پیشگیری ساختاری از بیماری» 👌برتری طب اسلامی در حوزهٔ نسبت به طب سلولی و فقر دانشیِ طب سلولی در این پنج حوزه... 👌نقد به روش تحقیق؛ اولین نقد مبنایی به طب سلولی. 👌 نقد در حوزه پاتولوژی؛ دومین نقد مبنایی به طب سلولی. 🌴 @Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ نشست تخصصی: برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح در شهر مبارک مشهد برگزار می گردد. (به فضل الهی) 📚پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/6363 https://eitaa.com/olgou4
دارُ السَّلام🌴
⚡️ نشست تخصصی: برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح در شهر مبا
سلام و عرض ادب خدمت اعزّه گرامی💐 🏴ضمن تسلیت ایام نشست فوق در رابطه با یکی از مهمترین دغدغه های امامین انقلاب در رابطه با معیشت مردم است و در این نشست علاوه بر نقد رویکردهای اقتصادی موجود در کشور (که برگرفته از الگوهای ناکارآمدِ اقتصادی غرب و شرق است)، به راهکارهای و با نگاه به آیات و روایات نیز پرداخته خواهد شد.(به فضل الهی) 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/6363
هدایت شده از بسلام آمنين
۳۱ تیر ۱۴٠۳/ سال چهارم علم انسان کشی و روضه های مکشوفه مدرنیته در ایران! پسری را گفتند: پدرت مُرده، رخت عزا بر تن کن به قبرستان رویم. گفت: حتما اتفاقی افتاده که شما نمی خواهید بگویید!!! فی الواقع مرگ پدر را خبر بد نمی دانست و منتظر چیز دیگری بود. راستش را بخواهید، بسیاری از اوقات این داستان برایم تداعی می شود. انگار خیل کثیری از های عزیز ما منتظر خبرهای دیگری هستند که به مصیبتهای زنده و در جریان نمی پردازند. مگر ما چقدر فرصت داریم که اینقدر راحت درگیر حواشی کم اهمیتی می شویم که به برایمان طراحی می کنند و بازیمان می دهند؟ بیش از ده ماه از نسل کشی شبه انسانهای صهیون در می گذرد. در این مدت حدود چهل هزار نفر در خاک و خون غلطیده اند. چه زخمهای زهرآلودی که بر قلبها نشسته و چه دیدگانی که بر خون. از آن سوی، داستان غزه میلیون ها نفر در جهان را بیدار کرده و به جبهه مقابل صهیونیستها کشانده. اما این تمام ماجرا نیست! شاید بیراه نباشد اگر بگویم: مصیبتهای بسیار تلخ و سنگین دیگری هم وجود دارد. غصه هایی که شاید عمیق تر، سازمان یافته تر و دیرپاتر از قصه غزه باشد. مثلا طبق اعلام رسمی ، هر سالی حدود ۳۸٠ هزار نفر در ایران می میرند که از این تعداد، مرگ صد هزار نفر به خاطر است(اینجا). تصور کنید: هشت سال با تمام دنیا جنگیده ایم و حدود ۲۵٠ هزار شهید در میدان جنگ داده ایم. حالا در شرایط صلح، سالی فقط صدهزار کشته فشار خون داریم. خود مسئولین هم مکرر اعلام کرده اند که از اصلی ترین عوامل فشار خون، همین هایی است که اتفاقا بر اساس استاندارد های غذایی خود وزارت بهداشت، تولید و توزیع می شود و هم دارد! مکشوفه ی دیگر، وضعیت جنین در کشور است. باز طبق اعلام رسمی مسئولین امر، سالی حدود یک میلیون و سیصد هزار سقط جنین در کشور اتفاق می افتد (اینجا). در ظاهر دشمنی به ما حمله نکرده، اما می بینید که چند ده برابر حالت جنگی کشته داریم و چندصد برابرش مجروح. آیا نباید بر این مصیبتها مانند دردهای غزه گریست؟ آنهم برای کشوری که در وضعیت جمعیتی نامساعدی است. بر این سیاهه می توان روضه های مکشوفه دیگری هم افزود: آمار حدود چهل درصدی ، بیست میلیون نفر جمعیت کشور و ورود سالانه حداقل پنج میلیون پرونده به قوه قضائیه. حال باید پرسید: ریشه این مشکلات سنگین و عمیق چیست؟ آیا می توان گفت که همه مسئولین در همه دولتها بی سواد بوده اند و علم مدیریت لازم را نداشته اند؟ یا اتفاقا مشکل از همان علم و سواد است که هرجا بیشتر و درست تر عملیاتی شده، کار را خراب تر کرده؟ اکنون که در آغاز فصل جدیدی از جریان مدیریت کشور هستیم، مهم ترین مسئله برای جریان های انقلابی بویژه ، توجه به این نکات بنیادین است: این علم اقتصاد مدرن است که منشا ایجاد بی عدالتی است. این علم سلامت و پزشکی مدرن است که منشا ایجاد بیماری است. این علوم تربیتی و روانشناسی مدرنند که منشا بی تربیتی ها و دور ماندن آدمی از فضائل انسانی است. این علم آموزش و پرورش مدرن است که منشا بیسوادی انسانها در اساسی ترین امور زندگی است. در این میان فاجعه حقیقی این است که انگیزه را ضربدر اجرایی کردن پیشنهادها و طرحهای این شبه علمهای مدرن کنیم. شاید این بزرگترین خطری باشد که تشکل های خودجوش مردمی را تهدید و در نهایت عقیم خواهد کرد که فرمود: اَلْعَامِلُ عَلَى غَيْرِ بَصِيرَةٍ كَالسَّائِرِ عَلَى غَيْرِ اَلطَّرِيقِ لاَ يَزِيدُهُ سُرْعَةُ اَلسَّيْرِ إِلاَّ بُعْداً (الکافی ج۱ص۴۳). به همین منظور، شورای راهبردی در نظر دارد سلسله جلساتی را برای ارائه پیشنهادهایی کاربردی به دولت محترم و بویژه تشکل های مردمی برگزار کند. پیشنهادهایی برآمده از علم لایزال و روایات که عدالت می آفریند و سلامتی. قلوب را زنده میکند، حیات بخش است و بسترساز و قیام به . اولین آنها برنامه الگوی پیشرفت است که شامل ده سرفصل برنامه ای است(اینجا). @besalamen_amenin
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
62.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️چگونه اقتصاد مردم پایه را بازسازی کنیم؟! / آیا با عوارض شش گانه بخش خصوصی و بخش دولتی آشنا هستیم؟! 👌برای بررسی این سؤال مهم در نشست تخصصی برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی شرکت کنید/ چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح در شهر مشهد 🗞 اطلاعیه و پیشخوان مکتوب نشست: https://eitaa.com/olgou4/6690 https://eitaa.com/olgou4
دارُ السَّلام🌴
⚡️چگونه اقتصاد مردم پایه را بازسازی کنیم؟! / آیا با عوارض شش گانه بخش خصوصی و بخش دولتی آشنا هستیم؟!
دوستان بزرگوار اگر که از خروجی و ماحصل اقتصاد لیبرالی تاکنون خسته و ناامید شده اند، همّتی داشته باشن و افراد تاثیر گذار در اطراف خودشون رو نسبت به این نشست تخصصی مدیریت خبر کنند و دعوتشون کنند به این نشست تا إن شاءالله با برنامه های اسلام برای بهبود و و حداقل با حدود ۴۰ تصمیم عملیاتی و قابل تحقق روی زمین آشنا بشن و مایه امید آفرینی در مردم شده و از پیشرویِ گفتمانِ شکست خوردهٔ مکاتب اقتصادی غرب و شرق( که عده ای آنرا قبله آمال خود می‌دانند...) جلوگیری شود. (به فضل الهی)
نمودار.pdf
9.57M
📎 نمودارِ پیشخوانِ نشست تخصصی . و اجمالی از برخی پیشنهادات برای مردمی شدن اقتصاد و رونق معیشت مردم؛ ۱. احیای موات و واگذاری زمین رایگان به مردم( اینجا) ۲. احیای دار واسعه و خانه های ویلایی و حیاط دار (اینجا) ۳. احیای قَنَوات...(اینجا) ۴. تأسیس بازارهای رایگان برای همگانی شدن تجارت( سه تا از فوائد مهم آن؛ محرومیت زدائی دائمی/ تقویت تولید و تولید کننده / استحکام شبکه توزیع کشور در برابر بحران های طبیعی و نظامی...) ۵. گسترش مشاغل برتر( کشاورزی/ دامداری/ باغداری/ خیاطی ) و... 📣 زمان و مکان برگزاری نشست تخصصی در مشهد مقدس👇 (اینجا) 🌴 @Darol_salam
✍ کار برای خدا با کارِ خدا را انجام دادن، اولین تفاوتش در و اولویت در کارهاست.(ماجرای مختار ثقفی و قیام توّابین نمونه خوبی برای است). تفاوت دوم آن در این است که در اولی ممکن است حق و باطل به درستی شناخته نشود همانطور که سپاه یزید برای قتال با فرزند پیامبر شمشیر کشیدند! آری. آدمِ خدا شدن و برای او کار کردن، هیچ قیمتی برایش متصور نیست جز عبدالله شدن. 🌴 @Darol_salam
هدایت شده از بسلام آمنين
جلسه معرفی درسنامه های الگوی پیشرفت ساعت ۲۱ باحضور: حجه الاسلام کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) https://virasty.com/Haj_ghasem/1721897073608614009
۵ مرداد ۱۴۰۳ «ذات نایافته از هستی بخش/ کِی تواند که شود هستی بخش؟!» ✍ قاعده ای داریم در فلسفه با عنوان: «الشَّیء ما لم یوجَد لم یوجِد!» که بیشتر در مباحث فلسفی به کار گرفته میشود و عملا نقش آن در تحلیل مسائل مبتلابه جامعه پیدا نیست. معنای قاعده؛ یعنی مادامی که یک چیز خودش هنوز به وجود نیامده و ثابت نشده، نمی‌تواند به وجود آورنده و هستی بخش یک چیز دیگر باشد. واقعا کسی که از خود چیزی ندارد، چگونه می‌تواند آن چیزِ نداشته را به دیگری هم بدهد؟! آری؛ آن ذات نایافته از هستی بخش در عصر حاضر، همان تفکر غربی و شرقی است که در لباسِ با بنیان گذاریِ انواع ها و سیطره بر ملت ها با خوی استکباری، بعد از گذشت حدود ۴قرن از به وجود آمدنش از عَجز خود در اداره عرصه های مختلف حکایت می‌کند‌.. 📢 اعترافاتِ مدرنیته و به روایت آمار از برخی معضلاتِ جدی در کشور👇 ۱. حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری؛ مرگ بیش از ۸۵ هزار نفر بر اثر در کشور و عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان ( اینجا و اینجا و اینجا)/ بیماری های قلبی عروقی به عنوان عامل اول مرگ و میر ایرانیان (اینجا)/ مشکلات اعصاب و روان و بازارِ آشفته مشاوره و ضعف جدی نظام روانشناسی (اینجا). ۲. حوزه خانواده؛ ▫️ وضعیت ازدواج و طلاق: تهران، رکورددار ازدواج و در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ (اینجا و اینجا و اینجا) ▫️ نرخ ناباروری و فرزندآوری و سقط جنین: کمترین میزان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۱ سال گذشته.. تقریبا بیش از ۳ میلیون زوج نابارور وجود دارند که سالانه ۷۰ تا ۹۰ هزار زوج به این آمار اضافه می‌شود! (اینجا)/ روند کاهشی ۱۰ ساله ولادت از سال ۹۲ تا ۱۴۰۲(اینجا)/ گزارش سازمان جهانی بهداشت درباره (اینجا)/ آمارهای مربوط به در کشور!! اینجا و اینجا. واقعا چقدر فرق است بین علمِ نسل کشی و جنایت صهیونیست ها در و بین علمِ سقط جنین در کشورها که بسا دامنه جان ستاندنش گسترده تر از هر جنگ نظامی بوده، منتهی به آرامی صورت می‌گیرد؟! ▫️مسأله تفریح: در اهمیت در زندگی( نه هفتگی و ماهانه و سالانه!)، امام کاظم علیه السلام فرمود: «بكوشيد كه وقت شما چهار ساعت باشد؛ ساعتی براى مناجات با خدا، ساعتی براى كار و معاش، ساعتی براى ارتباط با برادران و مردم مورد اعتماد كه عيوب شما را به شما می‌فهمانند، ساعتی هم براى درک لذتهاى حلال،و بوسيله اين ساعت آخر بر انجام وظائف آن سه ساعت ديگر توانا می‌شوید»./📚تحف العقول ج۱ ص۴۰۸. کاهش ۶۰ درصدی سهم تفریحات خانواده ها.(اینجا)/ البته عامل اصلی آن چیزی فراتر از مسأله تورم است و نباید آدرس غلط به مردم داد! (اینجا) پس در واقع دلیل مشکلات بالا، است که أصْلُ کُلِّ شَرٍّ و أعْظَمُ الْمَصٰائِب می‌باشد و جهالت نیز مُساوق با فِقدان و نداری.📚غررالحکم ج۱ ص۴۸/ ج۱ ص۱۸۵). و چیزی نیست جز؛ دریافت علم از غیر از جایگاه اصلی آن.( و پناه بردن به کارشناسی های ناکارآمد ). پیامبر فرمود: و علی بابها و هر کسی که طالب علم(و صَلاح) است، «» را دریابد.. و نیز امام باقر فرمود: شرقا و غربا فلا تجدان علما صحيحا إلا شيئا خرج من عندنا أهل البيت/📚/ صحیفة الرضا ج۱ ص۵۸/ کافی ج۱ ص۳۹۹ بنابراین با توجه به آمارهای بالا (که تنها بخش کوچکی از فجائع مدرنیته بوده و حاکی از های علومِ متحصّل از آن) و آمارهای وخیمی که در حوزه معیشت و آموزش و پرورش و.. بوده و در این نویسه نمی‌گنجد، شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی برنامه هایی را مبتنی بر آیات و روایات، برای بهبود این معضلات تنظیم کرده که اولین آن ها در حوزه بوده و نشستی تخصصی در این باره در مشهد مقدس برگزار خواهد شد به فضل الهی. 👈 اینجا
✍ این روزها خیلی صحبت از گرمی هوا می‌شود و دائما مردم را دعوت به رعایت در مصرف آب و برق می‌کنند و البته که دعوت بِجایی است اما؛ ❓چه کنیم که مسأله گرمایش و سرمایش به صورت ریشه ای مدیریت شود؟!در ادبیات پیشرفتهٔ وحی، چه راه حلی برای مدیریت این مسأله آمده است؟! 🗞اینجا بخوانید👇 https://eitaa.com/olgou4/6705 🌴 @Darol_salam
دارُ السَّلام🌴
« #ژلاتین»❗️ یکی از مواد پر مصرف در فرآورده های غذایی. 🎥 مستند «استخوان خوک» ژلاتین به دو نحو تول
👆 📢 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت: پاستیل‌های باز و فله مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست... در پاستیل‌های باز و فله از ژلاتین‌های خوکی و حیوانات غیر حلال دیگر، چون ماهی غیر حلال و گربه و سگ استفاده شده است... https://www.iribnews.ir/00I0Y6 〰〰〰〰〰〰 ✍ خودمونیما! چرا دست می ذاریم رو هر چیزی بعد مدتی گندش در میاد! ❓حالا اگر که قاچاقه و به بازار اومده، چرا جلو خرید و فروشش رو نمیگیرن؟! ❓ تعداد معدودی آدم قاچاق فروش مهمه یا به نیفتادن مردم و بی دین نشدنشون؟! 👌علل بی غیرتی و بی حیائی متعدده و یکیش به نوع مربوط میشه... هشتگ رو در کانال جست و جو کنید. 🌴 @Darol_salam
4.57M
🎙اخبار و حواشی این روزها و مسأله مهم 👌توصیه دارم عزیزان با دقت گوش کرده و تأمل کنند
۷ مرداد ۱۴۰۳ گزارش امام صادق علیه السلام از مدل محرومیت زدائی امیرالمومنین علیه السلام! ✍️ یکی از شؤون امام معصوم علیه السلام در اداره جامعه، مدیریت «» مردم بوده و یکی از تدابیر امام علیه السلام برای توسعه و عمومی شدن تجارت و آبادانی معیشت مردم، می‌باشد. امام صادق(عليه السّلام)فرمود: امير المؤمنين(عليه السّلام)فرموده است: «بازار مسلمانان چون آنها است، هر كس پيشى گرفت و در جايى نشست به آن أحقّ است تا به شب. فرمود: آن حضرت در برابر دكان‌هاى بازار كرايه نمى گرفت». 📚«الکافی ج۲ ص۶۶۲» 👈 از فوائد بازارهای رایگان: ۱. ایجاد انگیزه برای (تقویت تولید و تولید کننده)؛ مهمترین مشکل تولید کننده، محدودیت در انتخاب بازار و وابستگی او به تولید کنندگان بزرگ و زنجیره ای و مگامال ها است که با احداث بازارهای رایگان در مکانی ثابت و وقفی، این مسأله به مرور حل می‌شود به امید خدا. ۲. محرومیت زدایی دائمی و امکان تجارت برای فقراء؛ به این معنا که چون عده قابل توجهی از مردم قدرت خرید یا اجاره محل کسب را ندارند، می‌توانند از سود ناشی از بهره مند شده و معیشت خود را تا حدی سامان دهند... ۳. استحکام شبکه توزیع کشور در برابر بحران های طبیعی و نظامی؛ چرا که سیستم توزیع مردمی، قابلیت تخریب و تعطیل ندارد و نوعی پدافند غیرعامل محسوب می‌شود. برخلاف سیستم های تولیدی متمرکز( مثلا با آتش سوزی یا از کار افتادن سیستم برق یا تخریب و هر نوع اختلال در شبکه توزیع یک کارخانه تولیدی بزرگ، علاوه بر خود تولید، توزیع آن کالا نیز به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و امورات مردم مختل شده و چه بسا در افزایش قیمت ها نیز اثر خواهد گذاشت...) ۴. کاهش سطح عمومی قیمت ها؛ با رایگان بودن محل کسب و عدم پرداخت اجرت بابت آن و نیز انحصار زدایی در شبکه توزیع، قیمت محصولات هم کاهش پیدا می‌کند... ۵. افزایش سطحِ جامعه با ابزار عمومی شدن تجارت. ( اَلتِّجَارَةُ تَزِيدُ فِي اَلْعَقْلِ./ الکافی ج۵ ص۱۴۸) 🗞 برای آشنایی بیشتر با نظریه بازارهای رایگان و مفهوم مردمی کردن اقتصاد 👈 «اینجا» و «اینجا» به فضل الهی، نشستی تخصصی با عنوان در تاریخ چهارشنبه ۱۰ مرداد، در سالن تالار شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد👇 https://eitaa.com/olgou4/6690 🌴 @Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی در مشهد تبیین شد/ اخبار تکمیلی به زودی منتشر می شود. https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ بخش خصوصی ۶ عارضه مهم به شرح زیر ایجاد می کند. ۱- بی توجهی به وصف طیبات در تولید کالا ۲-ایجاد فاصله طبقاتی و عدم توزیع عادلانه سود ۳- بی توجهی به فاصله مناسب محل کار و محل سکونت ۴- ایجاد اختلال در تنظیم وقت افراد ۵- وابستگی تولید صنعتی به تأمین مالی بزرگ ۶- ایجاد چالش های مختلف زیست محیطی https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
| ما یک مواجهه فنی با کارشناسان حوزه اقتصاد داریم. ما به نحو مطلق که اقتصاد می‌تواند آینده مردم ایران را بهتر کند. ❓چرا کشورهای توسعه‌یافته نتوانسته‌اند پدیده گرانی را در کشور خود مدیریت کنند؟ 📌حجت‌الاسلام علی کشوری _ چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ _ مشهد مقدس نشست تخصصی برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی https://eitaa.com/olgou_mashhad
⚡️دلایل شش گانه برای مخالفت با اقتصاد دولتی و بخش خصوصی ۱. عدم توجه به وصف در تولید( و تمرکز بر تولید انبوه و کارخانه ای)؛ اغلب تولیدات صنعتی خصوصاً در حوزه غذا، فاقد وصف طیّب بوده و سلامت افراد را به چالش می‌کشد. به عنوان نمونه، اکثر نان های موجود در بازار بخاطر بی توجهی به «آداب فقهی طبخ نان»، مضر به سلامت بدن بوده و باعث ایجاد بیماری هایی همچون یبوست( که امّ الامراض است)، مشکلات گوارشی، دیابت و... می‌شود. ۲. ایجاد فاصله طبقاتی و عدم توزیع عادلانه سود؛ چون همه بنگاه های دولتی و مادر و نیز بخش خصوصی( sme ها) مبتنی بر اصل راه اندازی شده اند. لذا در چنین ساختاری، سود اصلی تجارت، به جیب کارفرما رفته و اندکی هم دست مستخدم و اجیر را می‌گیرد و فاصله طبقاتی در جامعه به مرور عمیق خواهد شد...( به عنوان مثال کارخانه ای را در نظر بگیرید که ۵۰ کارگر دارد و حقوق ماهیانه هر کارگر هم حدود ۲۰ میلیون تومان. در حالی که چه بسا سود ماهیانه کارفرما به تنهایی و آن هیئت مدیره، ده ها برابر آن کارگر باشد! اما اگر صورت می‌گرفت، توزیع سود ناشی از تولید، به عدالت نزدیکتر می‌شد...) ۳. عدم توجه به فاصله محل کار با محل سکونت؛ در نتیجه، در آن منطقه صورت می‌گیرد.(آسیب های افزایش حمل و نقل نیز عبارت است از؛ بالا رفتن مصرف سوخت که آن نیز باعث آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ناترازی در حوزه سوخت شده و در نتیجه پیگیریِ تثبیت سیاستهای قیمتی برای کنترل مصرف آن همچون گران کردن سوخت را به دنبال خواهد داشت). ۴. ایجاد اختلال در تنظیم وقت افراد؛ فرض کنید که در محیط های کاری دور از محل زندگی، ساعت کاری ۸ ساعت و مثلا رفت و آمد به محل کار نیز ۳ الی ۴ ساعت وقت افراد را می‌گیرد و با احتساب حداقل ۶، ۷ ساعت خواب شبانه روز نیز از رسیدگی به نیازهای تفریحی و تربیتی خانواده و فرزندانش باز خواهد ماند و نتیجتاً؛ در حوزه های ارتباط با همسر، فرزندان، اقوام، چالش های اجتماعی مانند انحرافات ناشی از عدم رسیدگی به تربیت فرزندان و... را در پی خواهد داشت. ۵. وابستگی تولید صنعتی به تامین مالی بزرگ؛ راه اندازی کارخانه های بزرگ، به پول های هنگفت نیاز داشته و عمده کارخانه سازان به پدیده ای به اسم وابسته می‌شوند. بانک نیز برای تامین مالی خود، دو کار بسیار زشت انجام می‌دهد؛ ۱. رواج بهره دادن و بهره گرفتن( نام دیگر آن دادن و ربا گرفتن!) ۲. پایه گذاری کردن پول اعتباری و پدیده . ابتدا تعریف پول که حقیقتاً مالیت دارد را به اعتبار تغییر داده و بعد آن اعتبار را خلق می‌کنند.مضافا بر اینکه خلق پول را به دنبال داشته و باعث بهم خوردن موازنه عرضه و تقاضا و در نتیجه گرانی می‌شود. لذا یکی از مزایای تولید غیرمتمرکز، بی نیازی از تامین مالی بزرگ است. ۶. ایجاد چالش های مختلف زیست محیطی؛ تولید صنعتی نیاز به بسته بندی صنعتی داشته و بسته بندی صنعتی نیز منشاء تخریب محیط زیست است. چون مواد بسته بندی یا از پلاستیک بوده و یا از فلزات و سبب تولید فزاینده زباله خواهد شد.و پدیده بازیافت( که ما از آن تعبیر می‌کنیم به افسانه های بازیافت!) نیز توان سبقت گرفتن از میزان تولید زباله را نداشته و طبق گزارش سازمان ملل، تنها کمتر از ۷٪ زباله های دنیا مورد بازیافت قرار می‌گیرد! و نتیجه بی توجهی به پدیده پلاستیک می‌شود شکل گیری جزائر زباله ای در اقیانوس آرام!) «اینجا»/ مضافاً بر چالش پلاستیک و تولید زباله، چالش همچون آلودگی هوا و آلودگی آب و خاک نیز به وجود خواهد آمد. 🎙استماع صوت نشست تخصصی «برنامه معیشتی» الگوی پیشرفت اسلامی/ چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳/ تالار شهر مشهد؛ https://eitaa.com/olgou4/6722 @Darol_salam