توهم حفظ نظام
🔹۱. امام صادق (ع) در حدیثی که مرحوم کلینی در کافی آورده است میفرماید: « #ایمان ندارد کسی که #حیا ندارد.»
🔹۲. این روزها که فرایند #حیازدایی در دختر و پسر جوان و نوجوان جامعه ما ( تحت تأثیر انقلاب جنسی که گام نهایی آن برای رسیدن به ژوئیسانس در پاییز ۱۴۰۱ برداشته شد) شدت گرفته است، پیامدی جز #ایمانزدایی از این نسل نخواهد داشت. (نسلی که قرار است روزی خودشان پدر و مادر شوند و این نظام و انقلاب را که ثمره خون صدها هزار شهید است به آنها سپرده شود)
🔹۳. امام خامنهای در ۲۱ تیرماه امسال در جمع طلاب حوزههای علمیه فرمودند: «قوام نظام (اسلامی) به مردم و قوام مردم هم به ایمانشان است، حفظ نظام اوجب واجبات است بنابراین حفظ ایمان مردم واجب است». این جمله یعنی اگر ایمان مردم از آنها گرفته شود، باید فاتحه نظام اسلامی را بخوانیم.
🔹۴. در تقابل با هجمه گسترده ابلیس و جنودش برای گرفتن ایمان مردم ، آیا ما در نظام اسلامی در کنار ستادها و سازمانهای مختلف برای بسط مناسک دین ( از قبیل ستاد اقامه نماز، ستاد احیای زکات، سازمان حج و زیارت و ... )، نهادی برای حفظ و عمقبخشی ایمان مردم داریم؟
🔹۵. #جام_زهر #آزادیهای_اجتماعی که پس از نهادینه شدن انقلاب جنسی در ایران در بطن حوادث پاییز ۱۴۰۱، توسط مسئولان نظام به امام جامعه خورانده شد، در واقع #مغلولالید کردن امام جامعه در پیشبرد اهداف خود ( رساندن نظام جمهوری اسلامی به قله حاکمیت دین خدا برای متعالی کردن آحاد جامعه ) بود. ایده جاهلانه حفظ نظام از طریق افزایش مشارکت اجتماعی ناشی از بسط آزادیهای اجتماعی یک توهم است و این مسئولان متوهم نمیدانند نهتنها نظام با ایمانزدایی مردم ( که پیامد آزادیهای اجتماعی است ) حفظ نخواهد شد بلکه به سمت فروپاشی خواهد رفت.
🔹۶. روزی یکی از شیعیان از امام صادق پرسید چرا قیام نمیکنید، امام در جواب فرمودند: «ما عضد نداریم». امروز نیز در ورای کارهای نمایشی و آمارسازی (به عنوان نمونه، آمارسازی وجود ۳۰ هزار استاد بسیجی در جامعه دانشگاهی کشور) که امامخامنهای چند روز پیش در دیدار با بسیجیان متعرض آن شدند، واقع امر این است که امام جامعه عضد ندارد و افرادی نیستند که برای ولی خود #بسط_ید ایجاد کنند.
@Ebrahim_Nowrouzi
کرمهای ابریشم در قرارگاه
🔸۱. چهل و سه سال پیش در خرداد ۱۳۵۹ حضرت امام (ره) در ادامه مسیر #نهادسازی برای تشکیل #دولت_اسلامی ، بنیان یک نهاد دیگر را گذاشت و آن را ستاد انقلاب فرهنگی نامید. (که چهار سال بعد در آذر ۱۳۶۳ به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتقاء یافت)
🔸۲. چرایی این نهادسازی را میتوان در دو جمله زیر از امام جستجو کرد که «اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح میشود» و « ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم لکن از شر تربیتیافتگان غرب و شرق به این زودیها نجات نخواهیم یافت»
🔸۳. آن حکیم بزرگ با چشم آیتبین خود خیلی خوب کرم ابریشمهایی که زنبور انگلی علوم غربی با مبنای مادی و غیرتوحیدی در ذهنشان تخمگذاری کرده بود و دیگر امکان متفاوت اندیشیدن نداشتند را شناخته بود، و بنا داشت نظام را از شر آنها نجات دهد و با اصلاح دانشگاه، مملکت اصلاح شود، اما متأسفانه بعدها همین نهاد و زیرمجموعهاش (سازمان سمت) به اعتراف مرحوم حجتالاسلام احمدی (رئیس سابق این سازمان) با چاپ دهها میلیون جلد از دانشهای ذاتا مسموم (۱) عاملی شد برای تربیت افرادی که هر چند به غرب هم نرفته بودند اما در دانشگاههای جمهوری اسلامی به دست خودمان ذهنشان را مسموم کنیم.
🔸۴. این روزها که حدود چهل سال از عمر این نهاد میگذرد، با نیم نگاهی به وضعیت فعلی محیطهای علمی و فرهنگی کشور متوجه میشویم که متأسفانه نه دانشگاه اصلاح شده و نه از شر تربیتیافتگان غرب و شرق نجات پیدا کردهایم و این نهاد نتوانسته رسالت خود را انجام دهد.
🔸۵. دلیل اصلی اختلال در این قرارگاه مرکزی که چند سال پیش نیز امام خامنهای آن را مطرح نمودند(۲) ذهن تخمگذاری شده اعضای این شورا است و مادامی که ذهن فرماندهان نیروهای پنجگانه قدرت علمی- فرهنگی کشور ( ۱. وزارت فرهنگ ۲. وزارت علوم ۳. وزارت آموزشوپرورش ۴. سازمان صداوسیما ۵. سازمان تبلیغات اسلامی ) در حال تغذیه و پرورش تخمهای زنبور انگلی علوم غیر توحیدی است، علم اسلامی تولید نخواهد شد. و دقیقا به همین دلیل است که چند سال پیش حکیم و حاکم(۳) همزمان گفتند «علم، اسلامی و غیر اسلامی ندارد» و «تولید علم دینی تمنای محال است».
۱- بیانات امام خامنهای در دیدار با طلاب، ۱۳۸۹/۷/۲۹
۲- بیانات امام خامنهای در دیدار با دانشجویان، ۱۳۹۶/۳/۱۷
۳- تیتر روزنامه سازندگی مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۶
@Ebrahim_Nowrouzi
دموکراسیبازی (۱)
🔸۱. بعد از توهین اکانت علی کریمی به شهدای حادثه تروریستی کرمان، فارغ از اکانتهای فیک، شاهد اهانت اکانتهای حقیقی داخل کشور (بعضاً کارمند دولت و دانشجو ) به حاج قاسم و شهدای آن حادثه بودیم که البته با پیگیری برخی کانالهای انقلابی خوشبختانه تعدادی از آنها به مراجع قضایی معرفی شدند.
🔸۲. آنچه مایه تأسف است این هست که صدها برابر این افراد، از روی سکوهای ورزشگاهها از لیدرشان یعنی علی کریمی حمایت میکنند، به پرچم فلسطین اهانت میکنند، سرودهای مذهبی را هو میکنند و ... ولی هیچگاه نه از طرف مردم و نه از طرف مسئولان نظام این رفتارها تقبیح نشده و فردی به مراجع قضایی معرفی نمیشود.
🔸۳. خداوند در قرآن خطاب به پیامبر (و ما) میگوید که از قواعد کفار تبعیت نکن و با آنها جهاد کبیر کن(۱) ولی متأسفانه چون ما به #قواعد_کفار در #بازی_دموکراسی تن دادهایم، برای بالا بردن #میزان_مشارکت، به رأی افراد فوقالذکر و شبیه به این افراد (که ظاهراً هیچ دلبستگی به نظام و ارزشهایش ندارند) نیاز داریم و مجبوریم به آنها در زمینههای مختلف #باج دهیم. ( که آخرینش را سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد)
🔸۴. مطابق با آنچه حضرت امیر (ع) در فرمانش به مالک اشتر نخعی مرقوم داشته است، تکیهگاه حکومت اسلامی بدنه مردم است (۲)، لذا اصل #مردمسالاری_دینی که در دهه هفتاد از جانب امام خامنهای مطرح شد و دیروز نیز بر آن تأکید کردند (۳) یک اصل با مبنای دینی و الهی است و ربطی به دموکراسی غربی ندارد و لذا قواعد خودش را میطلبد.
🔸۵. امام خامنهای اخیرا قوام نظام را به مردم و قوام مردم را به ایمانشان نسبت دادند (۴) و در بیاناتشان در جمع مردم قم نیز به حضور مردم در صحنه تأکید داشتند و یکی از راهبردهای دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه را مأیوس کردن آنها نسبت به آینده دانستند.(۵)
🔸۶. بنابراین آن چیزی که در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات موثر است حفظ و بسط دو عنصر #ایمان و #امید (مورد اشاره امام خامنهای در ۱۴ خرداد امسال) در دل مردم است نه روشهای مبتذل منطبق با قواعد دموکراسی برای داغ کردن تنور انتخابات.
___________________________
(۱) آیه ۵۲ سوره فرقان
(۲) نامه ۵۳ نهجالبلاغه
(۳) بیانات در دیدار ائمه جمعه کشور ، ۲۶ دی ۱۴۰۲
(۴) بیانات در دیدار طلاب، ۲۱ تیر ۱۴۰۲
(۵) بیانات در دیدار مردم قم ، ۱۹ دی ۱۴۰۲
@Ebrahim_Nowrouzi
دموکراسیبازی (۲)
منتخب آنها، مصطفای ما
🔸 از آغاز غیبت کبری تا کنون، بر طبق شواهد و اسناد تاریخی، ۶۱ مرجع عام، زعامت شیعیان جهان را برعهده داشتهاند. قبل از امام خامنهای و امام خمینی، پنجاه و نهمین زعیم شیعه، آیتالله بروجردی است. از شیوه انتخاب افراد این لیست شصت و یک نفره تا قبل از آیتالله بروجردی اطلاع خاصی در دسترس نیست ولی در آنچه در مورد ایشان نقل شده است نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن اینکه آیتالله بروجردی بعد از بازگشت از نجف به قم نمیروند و در بروجرد ساکن میشوند تا اینکه سالها بعد از وفات شیخ عبدالکریم حائری (بزرگ حوزه قم) و سید ابوالحسن اصفهانی ( زعیم شیعه آن دوران)، پس از اصرار چندین ساله مردم و علمای بزرگ قم با اکراه حاضر میشوند به آنجا عزیمت کنند و عهدهدار این مسئولیت بزرگ شوند.
🔸 حال این فرایند انتخاب را مقایسه کنیم با آنچه ما در این سالها خواستهایم مطابق با قواعد دموکراسی غربی در انتخاباتهای مختلف حتی انتخابات مجلس خبرگان اجرا کنیم.
🔸 از سال ۱۳۶۲ که نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد تا ۱۴۰۲ که در آستانه انتخابات ششمین دوره آن هستیم ۴۰ سال میگذرد. چهل سالگی دوران پختگی و کامل شدن است، لذا توقع این است که این نهاد و فرایند انتخاب اعضای آن نیز بعد از چهل سال به یک پختگی نسبی رسیده باشد اما هرچه از تأسیس این نهاد مهم گذشته است، فرایند انتخاب اعضای آن ، بیشتر به انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا با همه جناحبازیهای سیاسی و زد و بندهای اقتصادی و رزومهبازیهای رایجشان شبیه است تا انتخاب عدهای عالم و مجتهد پا به سن گذاشته و وفادار به انقلاب که وظیفه خطیر و حساس انتخاب رهبر را به عهده دارند.
🔸 پختگی فرایند انتخاب اعضای مجلس خبرگان در این است که این افراد از بین علمای شاخص و برجسته هر قوم و دیاری، مطابق با سنت الهی #اصطفی شوند نه به سبک دموکراسی غربی #انتخاب.
🔹 در انتخاب، فرد (نامزد انتخابات) باید خود را به مردم #عرضه کند، اما در اصطفی فرد از طرف مردم مورد #تقاضا قرار میگیرد (یا به عبارتی دیگر در انتخاب، فرد باید به مردم روی آورد اما در اصطفی مردم به فرد روی میآورند.)
🔹 در انتخاب، فرد باید برای برگزیده شدن با دیگران #رقابت کند، اما در اصطفی فرد شخصا تمایلی به قبول مسئولیت ندارد و لذا اصلاً رقابت بیمعناست.
🔹در انتخاب، رضایت #مردم (و تمایلاتشان) مهم است اما در اصطفی رضایت #خدا.
🔹 در انتخاب، #آینده مهم است و وعدههای فرد، اما در اصطفی #عاقبت مهم است و کارنامه فرد.
🔸 اگر مصطفی شدن افراد برای مجالس و شوراهای مختلف محلی و ملی از جمله مجلس شورای اسلامی خیلی از واقعیات فعلی ما فاصله دارد اما حداقل برای مجلس خبرگان رهبری میتوان به آن فکر کرد.
@Ebrahim_Nowrouzi
اگر در ماجرای #کوروش_کمپانی مردم متوجه شوند که #سلبریتی کیست و چه کارکردی دارد، میارزد به همه پولی که مالکش دزدید و برد.
سمفونی کبکها
🔸 میزان مشارکت در انتخابات به میزان انگیزه مردم برای این امر بستگی دارد. انگیزه مردم هم به دو عامل #ایمان و #امید آنها وابسته است.(همان چیزی که در ۱۴ خرداد امسال امام خامنهای بر آن تأکید کردند و پیشرفت ایران را در گرو تقویت این دو عنصر در آحاد جامعه دانستند)
🔸 امام خامنهای اخیرا قوام نظام را به مردم و قوام مردم را به ایمانشان نسبت دادند (۱) و در ضمن یکی از راهبردهای دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه را ناامید کردن آنها نسبت به آینده دانستند(۲). بنابراین علاوه بر مؤمن بودن به متعلقات هفتگانه ایمان، تا مردم به این نظام اسلامی و کارآمدیاش ایمان نداشته باشند و معتقد نباشند که این نظام آینده خوبی را پیش روی خود و فرزندانشان قرار میدهد، انگیزه و علاقهای نیز برای حفظ آن نخواهند داشت.
🔸 از این رو نظام برای حفظ و بقای خود منطقا باید با هر عاملی که این دو عنصر را در آحاد مردم تضعیف کند مقابله نماید. یکی از این عوامل تضعیفکننده، رفتار متناقض برخی کارگزاران نظام با ارزشهایی است که نظام از آنها دم میزند و مردم را به آنها فرا میخواند. نمیشود همزمان با مرگ بر آمریکا و انگلیس گفتن، فرزندانمان دنبال اقامت و تابعیت و تحصیل در این کشورها باشند؛ نمیشود همزمان با توصیه به خرید و حمایت از کالای داخلی، اطرافیانمان جهیزیه و سیسمونی خود را از خارج تهیه کنند؛ نمیشود از داخل جکوزی ویلای هزارمتری مردم را به سادهزیستی و قناعت دعوت کرد و از این قبیل تناقضها.
🔸 بنابراین هرچند در داشتن برخی امکانها برای عموم مردم هیچ ایرادی نیست اما یک کارگزار نظام نباید از آن امکان برخوردار باشد. از این رو نظام باید نسبت به این مسئله حساس بوده و با #جرمانگاری این موارد برای کارگزارانش، بین حفظ آبروی نظام و آبروی کارگزارش، آبروی خود را ترجیح دهد. نظام باید علیه مسئولی که نمیفهمد سفر اطرافیانش به فلان کشور برای خرید و درخواست اقامت پسرش به بهمان کشور برای تحصیل (علاوه بر تهدیدات اطلاعاتی-امنیتی برای کشور) چه ضربهای به ایمان و امید مردم میزند (و در پاسخ به مردم میگوید مگر سفر رفتن جرم است) اعلام جرم کند و به او بفهماند که وی مسئله #حفظ_نظام را (که از دیدگاه امام جامعه #اوجب_واجبات است) دچار چالش کرده است. برخورد با فساد مالی فلان سردار و بهمان مسئول بسیج دانشجویی که تازه به پست و مقام رسیده است که دیگر جای خود دارد.
🔸 اما مادامی که همه نهادهای هسته سخت نظام با هم و همصدا این موارد را انکار و سر خود را چون کبک در برف فرو میکنند و به خیال خام خود آنچه آنها نبینند و انکار کنند، مردم هم نخواهند دید، نباید از مردم (که به فرموده حضرت امام از مردم حجاز در عهد رسولالله بهتر هستند) توقع #مشارکت_حداکثری داشت.
___________
۱. بیانات در دیدار طلاب، ۲۱ تیر ۱۴۰۲
۲. بیانات در دیدار مردم قم ، ۱۹ دی ۱۴۰۲
@Ebrahim_Nowrouzi
از دروازه قرآن تا دروازهی قرآن
🔸 بنای «دروازه قرآن» شیراز نماد یکی از رسوم دینی مردم ایران یعنی «از زیر قرآن رد شدن» در چند صد سال اخیر است. در خیلی از موقعیتهای دیگر نیز از قرآن برای مبارک شدن یک امر یا مکان استفاده میشود. هر چند این موارد، جزء آداب و رسوم پسندیده فرهنگ ماست اما کمترین بهره از قرآن (معجزه پیامبر اسلام و اولین و مطمئنترین منبع فقه) است.
🔸 در ماه رمضانی که گذشت فصل دوم برنامه #محفل با پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی از صداوسیما پخش شد. هر چند این برنامه با توجه به معیارهای رسانهای، یک برنامه موفق و درجه یک تلویزیونی است که به اهدافش رسیده و در سطح خود هیچ ایرادی به آن وارد نیست (و اصولاً از یک برنامه تلویزیونی و حتی صداوسیما هم انتظاری بیش از این نباید داشت ) اما اگر بخواهیم به این برنامه و آثارش در سطح کلان بنگریم باید گفت آنچه این برنامه در ناخودآگاه جامعه مذهبی ایران بیش از گذشته برجسته میکند پرداختن به دو مقوله #قرائت و #حفظ قرآن و احیانا مشهور شدن بدین وسیله است (کلیپ شماره یک)
🔸 اگر صِرف قرآن ز بَر خواندن در چهارده روایت و هفت مقام و به صورت ضربدری و معکوس و ... ، #دولت_اسلامی تشکیل و #جامعه_اسلامی ایجاد میشد، کشور مصر با مصطفی اسماعیل و عبدالباسط عبدالصمد و محمد صدیق منشاوی و شحات انور و راغب مصطفی غلوش، میبایست خیلی پیشتر نه تنها دولت اسلامی و جامعه اسلامی تشکیل میدادند بلکه تمدن اسلامی برپا میکردند نه اینکه اکنون حامی و همکار آمریکا و اسرائیل در ریختن خون دهها هزار مردم مظلوم فلسطین باشند.
بنابراین پرداختن به این موارد نه تنها جامعه را ذرهای قرآنی نخواهد کرد بلکه گاهی اوقات وسوسههای شیطان کار تا جایی پیش خواهد برد که باید در آنچه میشنویم احتیاط کنیم که احیانا مرتکب فعل حرام نشده باشیم. (کلیپ شماره دو)
🔸 معجزه قرآن، مفاهیم آن است و مادامی که قرآن و مفاهیمش را دروازهی (Gateway) نظامسازی قرار ندهیم، دولت اسلامی تشکیل نخواهد شد. بنابراین بهره حداقلی از قرآن برای تبرک کردن خانه و به سلامت سفر رفتن و اخیراً جذب مخاطب، شاید برای دورانی که حکومت اسلامی تشکیل نشده بود ایرادی نداشت، اما امام خامنهای در ۲0 بهمن سال ۱۳۶۰ در پیام خود به مناسبت افتتاح اولین دوره مسابقات بینالمللی حفظ و قرائت قرآن کریم تأکید میکنند: « اما اکنون (که یک نظام اسلامی تأسیس شده است) نوبت آن است که رهنمودها و فرامین قرآن را برای تشکیل نظام اسلامی کامل به کار گیریم و جامعه را #قرآن_مجسم کنیم. »
@Ebrahim_Nowrouzi
سو و سوزنبان (۱)
🔸 امام خامنهای چند هفته پیش در دیدار رمضانی با دانشجویان بیان کردند: «جمهوری اسلامی میتواند آرمانهای خودش را در ذیل دو عنوان کلّی خلاصه کند؛ یک عنوان عبارت است از «ادارهی کشور به شیوهی اسلامی»؛ عنوان دوّم، «ارائهی یک الگو به مردم جهان برای ادارهی خوب یک کشور»
🔸 وقتی ایشان «اداره کشور به شیوه اسلامی» (که تعریف #دولت_اسلامی است) را #آرمان نظام جمهوری اسلامی میداند یعنی نه تنها هنوز دولت اسلامی ( که حلقه واسط بین نظام اسلامی و جامعه اسلامی است) تشکیل نشده است بلکه متأسفانه فاصله زیادی تا تشکیل آن داریم.
🔸 البته ایشان سه سال پیش و باز هم در دیدار رمضانی دانشجویان (۱۴۰۰/۲/۲۱) بیان کردهاند : «رسیدن به این آرمانها پیچیدگیهای زیادی دارد؛ آن روز (اوایل انقلاب)ما به این پیچیدگیها توجّه نداشتیم؛ مسائل را خیلی با نگاهِ اوّلی نگاه میکردیم؛ در واقع بسیاری از مسائل آسانگیری میشد. شور انقلابی موجب بود که کار انجام بگیرد منتها با یک نگاه ابتدائی، با یک نگاه ساده و بدون در نظر گرفتن پیچیدگیها و دشواریها.» (کلیپ شماره یک) و نمونه این #سادهانگاری را در مسئله اسلامی کردن دانشگاه توضیح میدهند.
🔸 در واقع نسبت بین آنچه تا کنون برای اسلامی کردن زیرنظامهای جمهوری اسلامی انجام شده است و توقعی که از فقه برای اداره کشور به شیوه اسلامی داریم ، به این میماند که فقط راننده یک پیکان را عوض کنیم ولی توقع داشته باشیم ماشینمان تبدیل به بنز شده باشد.
🔸 برای تشکیل دولت اسلامی ( که پس از ۴۵ سال هنوز محقق نشده است و آرمان جمهوری اسلامی است) باید #سو و ریل را عوض کرد نه راننده را. در شرکت راه آهن #سوزنبان با یک حرکت ساده ولی مهم تعیین میکند که یک قطار به سمت تبریز حرکت کند یا شیراز. در عالم نظر، مفاهیم نقش سوزنبان را ایفا میکنند و انسان را به پارادایمهای فکری کاملاً متفاوتی جهت میدهند. هر کدام از دوگانههای فلسفه و حکمت، طبیعت و خلقت، مدیریت و هدایت، سیاست و ولایت، صحت و سلامت و ... قابلیت این را دارند که جامعه بشری را به سمت #ضلالت یا #سعادت جهت دهند.
🔸 معجزه قرآن، مفاهیم آن است و مادامی که قرآن و مفاهیمش را دروازهی (Gateway) نظامسازی قرار ندهیم و ریل را عوض نکنیم، دولت اسلامی تشکیل نخواهد شد.
@Ebrahim_Nowrouzi
الگوی فارسی
🔸 هر مسلمانی فارغ از اینکه زبان مادریاش چه باشد باید نماز را به زبان عربی بخواند. این امر علاوه بر داشتن دلایل منطقی، یک دلیل خاص دارد و آن اینکه عبادتی با این کیفیت، جزئی از سنت پیامبر اسلام است (منحصر به فرد و مختص اسلام است) و در ادیان دیگر نظیری ندارد، بنابراین نماز در دین اسلام باید به سبک پیامبر اسلام خوانده شود و قابل ترجمه به هیچ زبانی نیست.
🔸 این روزها و در جریان اعتراضات دانشجویی جهان در حمایت از مردم مظلوم غزه، شاهد این هستیم که بعد از آمریکا، ایتالیا و چند کشور اروپایی، این بار در ژاپن هم شعار «مرگ بر اسرائیل» را نه با لفظ Down with Israel بلکه به #زبان_فارسی میگویند. (کلیپ شماره یک)
🔸 شعار «مرگ بر اسرائیل» ( و «مرگ بر آمریکا» ) مولود جمهوری اسلامی ایران و جزئی از ذات آن است و آزادگان جهان دریافتهاند که این شعار که دیگر به یک منسک اعتقادی-سیاسی تبدیل شده است قابل ترجمه نیست و الزاما باید آن را به زبان اصلی بیان کنند.
🔸 چند هفته پیش امام خامنهای در دیدار با دانشجویان آرمان جمهوری اسلامی را «تشکیل دولت اسلامی» و «ارائه آن به عنوان الگو به مردم جهان» دانستند. برای تحقق این آرمان بلند، مثل شعار مرگ بر اسرائیل که مولود جمهوری اسلامی بوده و اکنون به یک الگو برای مردم جهان تبدیل شده است، دولت اسلامی را الزاماً باید با نهادهایی که از دل انقلاب اسلامی و بر اساس ارزشهای آن متولد شده و میشوند (از قبیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، جهاد سازندگی، کمیته امداد و ... ) تشکیل دهیم.
🔸 بنابراین با #نظامات_وارداتی که از دل تمدن غرب بیرون آمدهاند نه میتوان دولت اسلامی تشکیل داد و نه میتوان به آزادگان جهان که دنبال یک الگوی جایگزین هستند، الگو ارائه داد.
@Ebrahim_Nowrouzi
بابالخدمة
🏴 در طول هزار و اندی سال گذشته و به عمر فقه شیعه، در اقوال و روایات مختلف بابهای هشتگانهای برای بهشت ذکر شده که معروفترین آنها عبارتند از: ۱. بابالتوبه ۲. بابالصلاه ۳. بابالصبر ۴. بابالزکاه ۵. بابالحج ۶. بابالجهاد ۷. باب اهل المعروف ۸. بابالورع.
به نظر میرسد نامگذاری این ابواب هشتگانه تحت تأثیر فقه فردی در دوران طولانی که زمام حکومت در دست شیعیان نبوده اتفاق افتاده است. (کما اینکه ابواب فقه نیز همینگونه است)
🏴 اما اکنون که به قول امام خامنهای «ما دیگر یک عده شیعه مستضعف مظلوم در یک گوشهای از جهان نیستیم، ما اکنون یک حکومت شیعی هستیم، پس فقه ما باید از سطح فردی عبور و به مسائل کلان حکومتی ورود کند» ، ابوابالجنه نیز میتواند از سطح فردی عبور و به سطح حکومتی برسد.
🏴 #خدمت، نعمت و فرصتی است که خدا در اختیار کارگزاران نظام جمهوری اسلامی قرار داده است. بنابراین آنان میتوانند با #خدمت به نظام و مردم راه رسیدن به بهشت را برای خود هموار کنند و اگر در این راه، جان خود را از دست دهند به فیض شهادت نائل خواهند شد.
البته ظاهراً خدمت به نظام و مردم باید با نیت خالصانه و حتماً در طول امر ولی فقیه باشد تا در دستگاه الهی پذیرفته شود کما اینکه در طول عمر نظام جمهوری اسلامی کارگزارانی بودهاند که هرچند خدماتی انجام دادهاند اما با توهم پشتوانه چندین میلیون رأی، علیه ولی فقیه #طغیان کرده و عاقبت به خیر نشدهاند.
🏴 #شهید_جمهور سید ابراهیم رئیسی کارگزار ترازی است که با تبعیت محض از ولی و خدمت خالصانه خود به نظام و مردم، عاقبت به خیر شد و از مردم لقب #سید_شهیدان_خدمت گرفت.
🏴 به قول شهید حاج قاسم سلیمانی «جمهوری اسلامی حرم است» و هر کس با نیت الهی #خادم این #حرم شد، اجرش را از صاحب حرم خواهد گرفت.
@Ebrahim_Nowrouzi
امامِ نظامسازی
🔸 شصت و یک سال پیش یعنی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هجری شمسی و کمی بعد از نیمه قرن بیستم میلادی را باید مبدا یک حرکت عظیم به رهبری سید روحالله برای #به_عرصه_آوردن_دین دانست. در حالی که تمدن غرب در اوج سرمستی خود از پیشرفتهای علمی، خود را بینیاز از خدا میدید و دین را کنار زده بود، مردم ایران ۱۵ سال بعد از آن مبدأ تاریخی، حرکتشان را به ثمر نشاندند و انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.
🔸 پس از وقوع انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، امام (ره) با نگاه بلند خود میدانست که دین باید از مسیر نظامات مختلف در جامعه جاری و ساری شود (همان که سالها پیش امام خامنهای بر آن تأکید کردند و فرمودند: مقدمه تحقق یک جامعه اسلامی، تشکیل دولت اسلامی است) از این رو، به محض اینکه مردم در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به نظام جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند، تشکیل دولت اسلامی را آغاز کردند.
🔸 حضرت امام در طول ده سال حیات با برکتش پس از انقلاب، با ایجاد چندین نهاد مهم از جمله سپاه پاسداران، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، بسیج مستضعفان، جهاد سازندگی، دادگاه انقلاب، کمیته امداد، بنیاد مسکن، بنیاد شهید، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهضت سوادآموزی و ... #تشکیل_دولت_اسلامی را پی گرفتند.
🔸 اما چیزی که در این مسیر دشوار به نظر میرسید و کماکان هم سخت و پیچیده است، زدودن نهادهایی است که از دل تمدن غرب پدید آمدهاند و در دوران مدرن شدن ایران به کشور وارد شدهاند. این نهادهای غربی و سکولار به صورت نامحسوس سبک زندگی مردم را تغییر میدهند و باعث کمرنگ شدن دین و ارزشهای دینی در جامعه میشوند.
🔸 یکی از این نهادهای تمدن غرب، «بیمه» است که نقش دعا و توکل به خدا را در جامعه کمرنگ و بشر را به خیال خام خود در مقابل خدا بینیاز میکند. ( كَلَّآ إِنَّ ٱلۡإِنسَٰنَ لَيَطۡغَىٰٓ، أَن رَّءَاهُ ٱسۡتَغۡنَىٰٓ ) (کلیپ شماره یک)
@Ebrahim_Nowrouzi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ شماره یک
بهتر از این نمیشد نقشی که بیمه در زندگی مردم ایفا میکند را نشان داد (ثانیه ۲۴)
@Ebrahim_Nowrouzi
شاخص معرفتی
🔸 به تعبیری، شیعه یعنی اشاعه دهنده (اشاعه ویژگیهای شخصیتی فردی که از او پیروی میکند). از این رو، مقدمه تلاش برای اشاعه ویژگیهای شخصیتی امیرالمؤمنین(ع)، آشنایی با این ویژگیها است. امام خامنهای یکی از ویژگیهای برجسته امیرالمؤمنین(ع) را مقام #معرفت_توحیدی ایشان برمیشمارد. (۱)
🔸 اصل #توحید به عنوان نخستین و اساسیترین اصل اعتقادی اسلام، معجزه معرفتی دین است که متأسفانه برخی با عدم درک و فهم درست از آن، توحید را به «یکتاپرستی» ترجمه و به سادگی از آن عبور میکنند، اما امام خامنهای حقیقت توحید را #مبارزه میدانند و میفرمایند: « لازمه توحید این است که انسان در مقابل زورگویی ظالم به مظلوم بِایستد؛ حقیقت توحید این است. ما اگر چنانچه به توحید اعتقاد داریم، نمیتوانیم زیر بار ظلم برویم، نمیتوانیم در مقابل ظالم نَایستیم، این طبیعت توحید است. بدون مبارزه #حق، #باطل مجبور به عقبنشینی نمیشود». (۲) ایشان همچنین میفرمایند: « لاالهالّاالله صرفاً یک مسئله اعتقادی و ذهنی محض نیست؛ لاالهالّاالله منشأ اثر است، منشأ عمل است. برای همین هم بهمجرّدی که پیغمبر فرمود: قولوا لا اِلهَ اِلَّا اللهُ تُفلِحوا، صاحبان زر و زور در همان محیط محدود و کوچک مکّه در مقابل او صفآرایی کردند». (۳)
🔸 بنابراین توحید یعنی مبارزه، مبارزه بین دوگانههایی که تنها یکی از آن دو اصالت دارد و دیگری باید نفی و زدوده شود ( از قبیل حق و باطل، حلال و حرام، عقل و جهل، عدل و جور، قسط و ظلم، صدق و کذب، عزت و ذلت، معروف و منکر، ... ) و معرفت توحیدی یعنی شناخت و نفی طرف باطل این دوگانهها. از این رو موحد به کسی گفته میشود که معرفتش توحیدی باشد و در راه زدودن طرف باطل این دوگانهها مبارزه کند.
🔸 بنابراین اگر ما بخواهیم شیعیان واقعی حضرت امیر (ع) باشیم و نه فقط مُحبّ ایشان، باید معرفتمان توحیدی باشد.
🔸 این روزها و در جریان تبلیغات انتخاباتی، توجه به معرفت توحیدی نامزدهای ریاستجمهوری میتواند یک شاخص مبنایی برای انتخاب فرد #اصلح باشد. اصلح فردی است که از هوای نفس عدهای از مردم تبعیت نکند و برای اقامه حق و عدل و قسط در جامعه #مبارزه کند و عزت ملی را رقم بزند.
---------------------------------------
۱. بیانات در دیدار مردم استان ایلام در سالروز ولادت امیرالمؤمنین علیهالسلام، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
۲. بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
۳. همان
@Ebrahim_Nowrouzi
غلبه انباشت سبک زندگی بر رویداد جشن غدیر
🔸 در «پویاییشناسی سیستمها» (۱) مفهومی کلیدی وجود دارد به نام «انباشت» (۲) که بدون توجه به این مفهوم نمیتوان درک درستی از وضعیت یک سیستم خصوصا یک سیستم اجتماعی داشت.
🔸 رویداد جشن عید غدیر موسوم به «مهمونی ده کیلومتری» که با اقتباس از مراسم پیادهروی اربعین در تهران و چندین شهر بزرگ دیگر برگزار میشود، ایده بسیار خلاقانهای است که میتواند به برجسته کردن عید غدیر در تقویم ایران شیعی کمک کند. گرچه قطعا رابطه معناداری بین استقبال مردم از این رویداد و دینداری آنها وجود دارد اما چیزی که میتواند به «غافلگیری استراتژیک» نظام منجر شود دقیقا از همین نقطه آغاز میشود.
🔸 یکی از معانی واژه «دین» عبارت است از «راه و روش زندگی» یا به اصطلاح امروزی #سبک_زندگی. در واقع مسلمان بودن ـ نه مؤمن بودن ـ یعنی تسلیم دین اسلام شدن و پیاده کردن احکام و شریعت این دین ـ که مناسک دین را میسازند ـ در زندگی. بنابراین اگر سبک زندگی مردم منطبق با شریعت اسلام باشد این مردم دیندار هستند. در واقع دین، سبک زندگی میسازد و البته از طرف دیگر این سبک زندگی است که دین میسازد.
🔸 حال اگر خوشخیالی و ساده اندیشی را کنار بگذاریم و میزان استقبال مردم از رویداد جشن غدیر را به دینداری مردم ربط ندهیم باید ببینیم چه چیزهایی امروز سبک زندگی مردم جامعه ما را میسازد؟ و زیرنظامهای نظام جمهوری اسلامی از جمله نظام آموزش و پرورش، نظام آموزش عالی، نظام اقتصادی، نظام فرهنگی و ... چه نقشی در ساختن سبک زندگی مردم ما دارند؟ آیا امروز شریعت است که سبک زندگی مردم را میسازد یا مواردی از قبیل شبکههای اجتماعی، فیلم و سریال، معماری، بازار محصولاتی که پیوست فرهنگی دارند از جمله پوشاک و ... .
🔸 یکی از ویژگیهای برجسته امیرالمؤمنین(ع) مقام #معرفت_توحیدی ایشان است (۳)، حال اگر رویداد جشن غدیر هر ساله با بهترین کیفیت هم برگزار شود کمکی به معرفت مردم نمیکند چرا که نظام جمهوری اسلامی در زیرنظام آموزش عالی، معرفت جوانان خود را با «دانشهای ذاتا مسموم» (۴) مخدوش میکند. بنابراین تا وقتی معرفت مردم غیرتوحیدی باشد نمیتوان انتظار داشت که با انجام مناسک دینی، آن جامعه، اسلامی شود چرا که مناسک به خودی خود به ایمان و اعتقادات افراد کمکی نخواهد کرد.
🔸 به مفهوم #انباشت برمیگردیم. در قرآن و متون دینی به واژه #ذکر توجه بسیاری شده و به مؤمنین توصیه میشود که اهل ذکر باشند. ذکر در متون دینی یعنی دائم به یاد خدا بودن و از یاد خدا غافل نشدن. در واقع عنصر مداومت که در مفهوم ذکر وجود دارد باعث میشود که یک نوع از رفتار در وجود انسان انباشته و به مرور تبدیل به بخشی از شخصیت فرد شود. سبک زندگی نیز اینگونه عمل میکند. در واقع انباشته شدن مداوم مؤلفههایی که سبک زندگی افراد را شکل میدهند تبدیل به ملکات اخلاقی و رفتاری فرد میشوند و در این صورت این سبک زندگی است که بر مناسک موردی فرد مسلمان غلبه دارد و شخصیت وی را شکل میدهد. چه بسیار افرادی که در طول عمر خود بارها به سفرهای زیارتی از جمله حج، کربلا، مشهد و ... رفتهاند اما پس از چند روز حال و هوای معنوی خود را از دست داده و سرگرم روزمرگیهای قبل از سفر میشوند. دلیل این بازگشت به زندگی روزمره، این است که این حالات معنوی در فرد انباشته نمیشود و لذا مغلوب سبک زندگی خواهد شد. بنابراین رویدادهایی از جمله جشن غدیر در تقابل با هجمه سنگین سبک زندگی مغلوب خواهد بود.
_________________
1. System dynamics
2. Stock
۳. بیانات امام خامنهای در دیدار با مردم ایلام در تاریخ 1393/2/23
۴. بیانات امام خامنهای در دیدار طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در تاریخ 1389/7/29
@Ebrahim_Nowrouzi
سو و سوزنبان (۲)
🔸 امام خامنهای در دیدار رمضانی ابتدای سال با دانشجویان بیان کردند آرمان جمهوری اسلامی «اداره کشور به شیوه اسلامی» و «ارائه این الگو به مردم جهان» است.
🔸 عامل اصلی دشمنی جبهه استکبار جهانی به سرکردگی دولت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران هم دقیقاً این نکته است که نمیخواهند یک نظام اسلامی برای ملتهای مسلمان و حتی سایر کشورهایی که صدها سال تحت بردگی و غارت آنها بودهاند تبدیل به یک الگو شود، چرا که در طول تاریخ از حضرت آدم تا کنون همیشه با به #عرصه_آمدن_دین منافع مستکبران و ظالمان تاریخ به خطر افتاده است.
🔸 این جبهه برای تحقق هدف خود (ممانعت از الگو شدن نظام جمهوری اسلامی ایران)، همه تلاش و ظرفیتهای خود را در این ۴۵ سال به کار برده است و پس از تحمیل انواع جنگهای سخت، نیمهسخت و نرم علیه مردم ایران و عدم کسب موفقیت در آن عرصهها، تنها حربهای که اکنون در اختیار دارد #تحریم است تا بلکه اینگونه #مقاومت مردم ایران را بشکند و آنها را وادار به تسلیم شدن کند.
🔸 متأسفانه در داخل کشور عدهای از خواص ( افرادی که از ابتدای انقلاب مسئولیتهایی داشتهاند) که تعبیر امام خامنهای در مورد آنها «پشیمانشدهها»، «از نفس افتادهها» و «دنیاطلبها» است (۱) ، چون خود از انقلاب و ارزشهای آن خسته شدهاند به بهانه #توسعه کشور و چرخیدن #چرخ_زندگی_مردم، خط #سازش با جبهه استکبار و در رأس آنها آمریکا را دنبال میکنند و #کلید حل همه مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم را به #رفع_تحریمها گره میزنند.
🔸 اعتقاد این جریان فکری این است که #ما_نمیتوانیم در مقابل ابرقدرتها #مقاومت کنیم و باید دست از اعتقادات و باورهای دینیمان( که بر اساس آن انقلاب کردیم) برداریم و عقلانیت در این است که با آنها سازش کنیم. رفتار این خواص باعث شده که بخش قابل توجهی از مردم نیز به این نتیجه برسند که مقاومت فایدهای ندارد و در انتخاباتهای گوناگون به نامزدهای این جریان فکری رأی میدهند تا شاید بتوانند به #رفاه و #آزادی مد نظر خود برسند. (هرچند رفتار متناقض برخی خواص حامی جریان مقاومت نیز در این نتیجهگیری بیتاثیر نیست)
🔸 اما امام خامنهای در جواب به این نوع نگاه میفرمایند: « بعضی درمقابل شعارهای انقلاب، عنوان #عقلانیت را مطرح میکنند؛ کَانّه عقلانیت نقطه مقابل انقلابیگری است؛ این خطاست. عقلانیت واقعی در انقلابیگری است. عقلانیت در این نیست که انسان خود را بعد از رهاشدن از چنبره آمریکا مجددا نزدیک آنها کند؛ میگویند #چالش با قدرتها هزینه دارد. بله اما #سازش هم هزینه دارد.» (۲)
🔸 بر این اساس مشخصاً در سال ۱۳۹۲، ۵۰/۷ درصد رأیدهندگان به نامزد این جریان رأی دادند تا بلکه بتواند با عقلانیت خود و به دور از انقلابیگری با #کدخدا رابطه برقرار کند و مشکلات کشور را حل نماید. اما مردم به وضوح دیدند پس از هشت سال تلاش برای تنشزدایی و رفع بهانههای آمریکا، دولت آقای روحانی #عبرت و تجربهای شد تا مردم متوجه شوند که « لَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»، البته که به فرمایش حضرت امیر (ع) «ما أكثَرَ العِبَرَ وَ أقَلَّ الاِعتِبارَ» (۳)
🔸 امروز و در آستانه انتخاب ما، رای به هر یک از دو نفر راه یافته به دور دوم ( فارغ از کارنامه و برنامه، ضعفها و قوتهای فردی)، به مثابه همراهی و تأیید دو جریان فکری متضاد است. جریانی که میگوید #مقاومت در برابر زیادهخواهیهای دشمن عین عقلانیت است و #ما_میتوانیم با توکل به #خدا و اتکا به #مردم خود #پیشرفت کنیم و به یک #الگو برای مردم جهان تبدیل شویم یا جریانی که میگوید عقلانیت در #سازش و تسلیم شدن در برابر دشمن است و #ما_نمیتوانیم بدون حمایت #کدخدا #توسعه پیدا کنیم.
🔸 در شرکت راه آهن #سوزنبان با یک حرکت ساده ولی مهم تعیین میکند که یک قطار به سمت تبریز حرکت کند یا شیراز. در انتخابات، هر رأی ما میتواند نقش سوزنبانی ایفا کند که #سو و ریل حرکت قطار جمهوری اسلامی را در چند سال آینده تغییر دهد.
______
۱. بیانات در دیدار دانشآموزان و دانشجویان، ۱۲ آبان ۱۳۹۵
۲. بیانات در مراسم بیست و هشتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (رحمهالله)، ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
۳. چه بسيارند عبرتها و چه اندك است عبرت گرفتن، (حکمت ۲۹۷ نهجالبلاغه)
@Ebrahim_Nowrouzi
طبع طمع
🔸 دقیقاً یک سال پیش بود که امام خامنهای در جمع مبلغین و طلاب حوزههای علمیه کشور فرمودند: «قوام نظام (اسلامی) به مردم و قوام مردم هم به ایمانشان است و اگر ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود. #حفظ_نظام اوجب واجبات است، بنابراین #حفظ_ایمان_مردم واجب است».
🔸 امام صادق (ع) در پاسخ به فردی که از حضرت در مورد عاملی که ایمان را در قلب انسان تثبیت میکند پرسیده بود، میفرمایند: « الّذي يُثَبّتُهُ فيهِ الوَرَعُ ، و الّذي يُخْرِجُهُ مِنهُ الطَّمَعُ »
بر این اساس یک تجویز راهبردی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی (که وابسته به حفظ ایمان مردم است) زدودن #طمع از قلب مردم است، اما متأسفانه شاهد این هستیم که خود نظام با نهادها و کارگزارانش به افزایش طمع در مردم دامن میزند.
🔸 از دهه هفتاد بر اساس سیاستهای دولت سازندگی به تدریج سبک زندگی بورژوازی در طبقه متوسط جامعه پدیدار شد. نهاد بورس و پیامهای بازرگانی تلویزیون مبتنی بر بازاریابی اغوایی نیز از نیمه آن دهه به این موضوع سرعت بخشید. این سبک زندگی که محسن هاشمی پدر خود را بنیانگذار آن در ایران مینامد (۱)، منجر به شیوع سوداگری و منفعتطلبی شخصی در جامعه شده است. طمع برای کسب سود بشتر، علاوه بر اینکه اعتقاد به مفهوم قرآنی #رزق را در زندگی ما کم کرده، رحم و انصاف نیز از جامعه ما گرفته است. مردم از نیمه شب پشت در بانک برای خرید دلار و سکه و کسب سود چند میلیونی صف میکشند، فروشنده به خریدار و موجر به مستاجر رحم نمیکند و ... . همانطور که طمع عامل #هبوط حضرت آدم شد، عامل هبوط انسانیت برخی از ما نیز شده است.
🔸 پدیده خطرناک طمع علاوه بر اینکه میتواند ایمان را از قلب آحاد جامعه خارج کند، قدرت این را دارد که خواصی چون قاضی شُریح و عمر بن سعد را در مقابل امام حسین (ع) قرار دهد.
🔸 اکنون یک سال از حکم فقهی امام خامنهای مبنی بر اوجب واجبات بودن حفظ نظام و همچنین واجب بودن حفظ ایمان مردم میگذرد. متأسفانه این احکام نه از سمت دفتر رهبری برجسته شد و نه طُلّابی که در ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ در حسینیه امام خمینی حضور داشتند. ظاهراً این موارد نیز باید به کتاب «حرفهای گمشده» اضافه شوند.
--------------------------
1. www.khabaronline.ir/news/1851747
@Ebrahim_Nowrouzi
صورت مذهبی و مذهب صورتی
🔸 هنوز چند سالی از پیروزی انقلاب مردم در بهمن ۱۳۵۷ و تأسیس نظام جمهوری اسلامی نگذشته بود که بنیانگذار نظام در جمع وعاظ و خطبا میفرمایند: « هیچ فریضهای در اسلام بالاتر از حفظ خود اسلام نیست. اگر حفظ اسلام بزرگترین فریضه است، بر همه ما و شما حفظ این جمهوری اسلامی از اعظم فرایض است»
و سپس در همان جلسه انذار میدهند: « محرّم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. باید بدانید که اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند، باید این سنتها را حفظ کنید.» (۱) (کلیپ شماره یک)
🔸 جبهه دشمن که مدتی است از براندازی و رژیم چینج ناامید شده، استراتژی خود را به #نرمالیزاسیون جمهوری اسلامی تغییر داده است. (عکس شماره یک) معنای واقعی نرمال کردن نظام یعنی شکل و صورت نظام تغییری نکند ولی رفتار، محتوا و سیرت نظام مورد طبع و پسند دشمن شود. امام خامنهای در این باره میفرمایند: « اینها از اسم جمهوری اسلامی خیلی باکی ندارند؛ حتّی از اینکه یک عمامهبهسری در رأس جمهوری اسلامی باشد هم [باکی ندارند]؛ اگر چنانچه جمهوری اسلامی محتوای خود را از دست بدهد، اسلامی بودن را و انقلابی بودن را از دست بدهد، اینها با آن (جمهوری اسلامی) کنار میآیند. آنچه با آن دشمنی دارند عبارت است از محتوای جمهوری اسلامی» (۲)
🔸 جبهه دشمن با درک انذار استراتژیک امام، و با فهم اینکه قادر به تعطیل کردن سنت عزاداری اباعبداللهالحسین (ع) نیست، مدتی است در صدد تحریف و استحاله آن است که در سالهای اخیر نیز شدت گرفته است. متأسفانه این امر به وسیله مداحان و هیئتهای سکولار با #توهم_جذب_حداکثری ضریب میخورد (کلیپ شماره دو) ، و غافل از طرح استراتژیک جبهه دشمن، عاملی شدهاند برای نرمال کردن این میراث هزار ساله که نتیجهای جز محو آن نخواهد داشت. امام خامنهای نیز بارها در مورد خطر #هیئت_سکولار (کلیپ شماره سه) ، #شیعه_انگلیسی و شیوههای جذب مذهبیهای صورتی (کلیپ شماره چهار) هشدار داده است.
🔸 زنجیرزنی دختران بیحجاب و آرایش کرده با تم محرم (کلیپ شماره پنج) ، لبه دیگر قیچی نرمالیزاسیون عزاداری اباعبداللهالحسین (ع) است که سالها پیش لبه اولش با قمهزنی شیعیان انگلیسی، در انگلیس بنیان نهاده شده است.
🔸 هیئت سکولار سکهای دو روست که یک رویش صورت مذهبی و روی دیگرش مذهب صورتی است. عوام صورت و فرم مذهبیاش را میبینند و اهل معرفت مذهب صورتیاش. و چه خون دلها میخورد سید علی از دست افراد سکولاری که گمان میکنند اگر نظامی که پرچم اسلام را در دنیای مادی امروز بلند کرده است نباشد، ظهور میتواند رقم بخورد. (عکس شماره دو)
____________________
۱. بیانات در دیدار وعاظ و خطبای تهران و قم، ۴ آبان ۱۳۶۰
۲. بیانات در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
@Ebrahim_Nowrouzi