eitaa logo
پیروان امام خامنه ای 🇮🇷
2.2هزار دنبال‌کننده
26هزار عکس
17.1هزار ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹خاطرات_امیر_المومنین_علیه_السلام ✍🏻 بازنویسی تاریخ زندگی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) به صورت داستانی از زبان ایشان 📃 قسمت صد و شصت‌ و‌ یکم ❇️ خبر خیانت نمایندگان در حکمیت و آمادگی برای جنگ 🔸عبداللّٰه‌بن‌عبّاس را به عنوان جانشین خود می‌فرستم [ با رسیدن ماه رمضان که هنگام بیان نتیجه حَکمیت بود، معاویه به‌همراه چهارصد تَن وارد « دومةالجندل» شد. فرماندار من در آن منطقه اصرار می‌کرد که من نیز در آن منطقه حضور داشته‌ باشم. به وی گفتم: ] 🔻ای فرزند حرّ، من گرفتار گروه خوارج هستم و باید مراقب آنها باشم. اگر آنها را رها کنم و مدتی در اینجا نباشم، فتنه‌ای که در‌این شهر برپا می‌کنند، بزرگ‌تر از جنگ با اهل شام خواهدبود؛ ولی ابوموسی‌اشعری که مردم به حَکم بودن او رضایت دارند، می‌آید و عبداللّٰه‌بن‌عبّاس را هم به عنوان جانشین خودم می‌فرستم و حضور او به منزلهٔ حضور من خواهد بود. 🔸 آن دو مردی که برای حَکمیت انتخاب کرده بودید خیانت کردند [ هنگامی که خبر حَکمیت و خیانت نمایندگان و فرار ابوموسی‌اشعری به مکه را دریافت کردم، خطاب به مردم گفتم: ] 🔻خدا را سپاس، هرچند دشواری‌های فراوان و حوادثی بزرگ در این روزگار پدید آورد. شهادت می‌دهم جز خدای یگانه، معبودی نیست و شهادت می‌دهم محمّد صلی‌الله‌علیه‌وآله بنده و فرستادهٔ اوست. اما بعد، بدانید که نافرمانی از دستور خیرخواه مهربان و دانای باتجربه، موجب حسرت و سرگردانی‌ است و پشیمانی در پی دارد. 🔻من در این حَکمیت، رأی و نظر خود را با شما در میان نهادم و نظر خالص خود را در اختیار شما قرار دادم. ای‌کاش اطاعت می‌شد! ولی شما همانند مخالفانی ستمکار و پیمان‌شکنانی‌ نافرمان، از پذیرش آن سر باز ز‌‌دید؛ تا آنجا که نصیحت کنندهٔ خیرخواه در کار خود به تردید افتاد [ که چگونه خیرخواهی خود را به شما تفهیم کند! ] داستان من و شما چنان است که شاعر «هوازنی» سروده است: در سرزمین «منعرج» دستور لازم را دادم، اما نپذیرفتید. و فردا صبح به فایدهٔ آن آگاه شدید. 🔻بدانید، آن دو مردی که برای حَکمیت انتخاب کرده بودید، خیانت کردند و حکم قرآن را پشت سر خویش انداختند و از خود نظری ساختند و پرداختند که خلاف نظر قرآن بود. آنچه قرآن زنده کرده‌ بود، نابود ساختند و آنچه قرآن از بین برده بود، احیا کردند و در نهایت، با یکدیگر نیز اختلاف پیدا کردند و هیچ‌کدام راه درست را نپیمودند و نظر صحیحی ارائه نکردند. پس خداوند و رسولش و مؤمنان شایسته از آن دو برائت می‌جویند! اکنون آمادهٔ جهاد باشید و مقدمات لازم را برای حرکت فراهم آورید و صبح روز دوشنبه در اردوگاه حاضر شوید. ان‌شاءالله. 🔸ابوموسی اشعری را هوای نفس به گمراهی کشاند [ ابوموسی اشعری پس از اینکه فریب عمروبن‌عاص را خورد، دیگر روی بازگشت به کوفه را نداشت و از خجالت به شهر مکه فرار کرد. در نامه‌ای به وی نوشتم: ] 🔻تو را هوای نفس به گمراهی کشید و غرور نیز به ورطهٔ سقوط کشانید؛ پس، از خداوند درخواست توبه و جبران کن که خدا توبه‌پذیر است و جبران هم می‌کند. خدا هم می‌بخشد و هم سرزنش نمی‌کند و محبوب‌ترین بندگانش کسانی هستند که تقوا را رعایت می‌کنند. 🔸دعوت از خوارج برای جنگ با دشمن [ نامه‌ای به خوارج نوشتم و از آن‌ها خواستم برای جنگ مجدد با معاویه آماده شوند: ] 🔻بسم‌الله الرحمن الرحیم از بندهٔ خدا علی، امیرالمؤمنین، به عبدالله‌بن‌وهب‌راسبی و یزیدبن‌حصین و کسانی که نزد ایشان‌اند سلام بر شما. آن دو مردی که به داوری آنان رضایت داده بودیم، با کتاب خدا مخالفت ورزیدند و بدون استفاده از راهنمایی‌های خداوند، از هوای نفس خود پیروی کردند و چون به سنت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و به حکم قرآن عمل نکردند، ما از حکم آنان برائت جستیم و بر همان اعتقاد اول خود هستیم. خدایتان رحمت کند. پیش من آیید که ما در حال حرکت برای جنگ با دشمن خود و دشمن شما هستیم، تا خداوند میان ما و ایشان حکم فرماید، که او بهترین حکم‌کنندگان است. [ اما آنان در پاسخ نامهٔ من نوشتند: اما بعد، غضب تو برای خدا نبود؛ بلکه برای نفس خود غضب کردی! بنابراین، اگر قبول کنی که در پذیرش حَکمیت مرتکب کفر شده‌ای و هم‌اکنون از آن گناه بزرگ پشیمان هستی و توبه کرده‌ای، ما نیز دربارهٔ پیشنهاد تو فکر می‌کنیم. در غیر این صورت به تو اعلان جنگ می‌دهیم؛ زیرا خداوند توطئهٔ خائنان را به نتیجه نمی‌رساند! ] 📚منابع: ۱. أنساب‌الاشراف، ج۲، ص۳۴۶، رقم ۴۱۹ ۲. نهج‌البلاغه، خطبه ۳۵ ۳. تاریخ‌‌ طبری،ج۴، ص۵۶ ۴. الکامل، ج۳، ص۳۳۸ ۵. مروج‌الذهب، ج۲، ص۴۴۶ ۶. نهج‌البلاغه، خطبه ۱۷۷ ۷. الامامة‌ و السیاسة، ص۱۶۰ 📗 علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆افشاگری آیت الله واعظ طبسی درباره فتنه۸۸ ♦️چرا هاشمی در مراسم تشییع وتدفین ایشان شرکت نکرد؟! ▪️انتشار بمناسبت سالگرد رحلت مرحوم واعظ طبسی 🔴امام خامنه ای: ایشان [آیت‌الله واعظ طبسی] برادری همدل برای من،مریدی صدیق برای امام(ره) و خدمتگزاری پایدار برای انقلاب بودند. @Emam_kh
‌✍🏻یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مناجات_شعبانیه 🔻بسم‌الله الرحمن‌الرحیم ، وسیله‌ی مؤمن و ملجأ مضطر و رابطه‌ی انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است، و بشر بی‌رابطه‌ی روحی با خدا و بدون عرض نیاز به غنی بالذات، در عرصه‌ی زندگی سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ «قل ما یعبؤا بکم ربیّ لولا دعاؤکم». 🔹بهترین دعا آن است که از سرمعرفتی عاشقانه به خدا و بصیرتی عارفانه به نیازهای انسان انشا شده باشد، و این را فقط در مکتب پیامبر خدا (صلّی‌اللَّه‌علیه واله‌وسلّم) و اهل‌بیت طاهرین او - که اوعیه‌ی علم پیامبر(ص) و وراث حکمت و معرفت اویند - می‌توان جست. ما بحمداللَّه ذخیره‌یی بی‌پایان از ادعیه‌ی مأثوره‌ی از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) داریم که انس با آن، صفا و معرفت و کمال و محبت می‌بخشد و بشر را از آلایشها پاکیزه می‌سازد. 🔹مناجات مأثوره‌ی ماه شعبان - که روایت شده اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بر آن مداومت داشتند - یکی از دعاهایی است که لحن عارفانه و زبان شیوای آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالی‌یی همراه است که نظیر آن را در زبانهای معمولی و محاورات عادی نمی‌توان یافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نیست. 🔹این مناجات، نمونه‌ی کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا. 🔹مناجاتهای پانزده‌گانه که از امام زین‌العابدین حضرت علی‌بن‌الحسین (علیه‌السّلام) نقل شده، گذشته از خصوصیت بارز دعایی مأثور از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)، این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف ، مناجاتها را انشا فرموده است. 🔺خداوند به همه توفیق استفاضه و خودسازی به برکت این کلمات مبارک را عنایت فرماید. آمین. ۶۹/۱۰/۱ 🇮🇷 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۶۰ سوره مائده 🌸 قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَٰلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَازِيرَ وَعَبَدَ الطَّاغُوتَ ۚ أُولَٰٓئِكَ شَرٌّ مَكَانًا وَأَضَلُّ عَنْ سَوَآءِ السَّبِيلِ 🍀 ترجمه: بگو: آیا شما را از كسانی كه كیفرشان نزد خدا بدتر است خبر دهم؟ كسانی هستند كه خدا لعنتشان كرده، و بر آنان خشم گرفته، و بعضی از آنان را به صورت میمون و خوک درآورده، و طاغوت را پرستیدند؛ اینانند كه جایگاه و منزلتشان بدتر و از راه راست گمراه ‌ترند. 🌷 : بگو 🌷 : آیا 🌷 : شما را خبر دهم 🌷 : جزای عمل، خواه پاداش باشد یا کیفر و‌مجازات 🌷 : میمون ها 🌷 : خوک ها 🌷 : بدتر 🌷 : راه راست 🌸 این آیه همانند سایر آیات سوره مائده در مدینه نازل شده است و در ادامه آیه قبلی و درباره شأن نزول آن در جلسه قبلی بیان شد. در اين آيه عقايد تحريف شده و اعمال نادرست و كيفرهايى كه دامنگير آنها گرديده است با وضع مؤمنان راستين و مسلمان، مقايسه شده، تا معلوم شود كدام يک از اين دو دسته شایسته انتقاد و سرزنش هستند و اين يک پاسخ منطقى است كه براى متوجّه ساختن افراد لجوج و متعصّب به كار مى ‌رود، در اين مقايسه چنين به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم مى‌ فرماید که به آنها «قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللّهِ: بگو: آیا شما را از کسانی که کیفرشان نزد خدا بدتر است خبر دهم؟» 🌸 سپس به شرح اين مطلب پرداخته آنهایی كه بر اثر اعمالشان مورد لعن و غضب پروردگار واقع شدند و آنان را به صورت و مسخ كرد، و آنها كه پرستش طاغوت و بت نمودند، مسلّماً اين چنين افراد، موقعيّتشان در اين دنيا و محل و جايگاهشان در روز قيامت بدتر خواهد بود، و از راه راست و جاده مستقيم گمراه ترند که می فرماید: «مَنْ لَعَنَهُ اللّهُ وَ غَضِبَ عَلَيْهِ وَ جَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَ الْخَنازِيرَ وَ عَبَدَ الطّاغُوتَ أُولئِكَ شَرٌّ مَكاناً وَ أَضَلُّ عَنْ سَواءِ السَّبِيلِ: کسانی هستند که خدا لعنتشان کرده، و‌ بر آنان خشم گرفته و بعضی از آنان را به صورت میمون و خوک در آورده و طاغوت را پرستیدند؛ اینانند که جایگاه و منزلتشان بدتر و از راه راست گمراه ترند» بسیاری از مفسران معتقدند یهودیانی که در زمان موسی با حیله، قداست روز شنبه را شکستند به میمون تبدیل شدند و مسیحیانی که مائده آسمانی عیسی را منکر شدند به خوک تبدیل شدند. 🔹 پیام های آیه ۶۰ سوره مائده 🔹 ✅ کیفرهای الهی است و اگر گروهی به میمون و خوک تبدیل می شوند سزای عملکردشان است. ✅ اطاعت کنندگان از طاغوت، هم ردیف مسخ شدگانند. ✅ بیان سرنوشت شوم بدکاران تاریخ یکی از روش های ارشاد و تبلیغ است. ✅ عقوبت سنگین برای انحراف سنگین است. 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
🔺‏همزمان با سفر به تهران و درآستانه‌ی روز پاسدار، از دو شهر و زیرزمینی (برای اولین بار) رونمایی کرد.... ➕ این یعنی دوران راه انداختنِ جنگ هراسی در بحبوحه مذاکرات با پخش گزارش از روی ناوهای آمریکایی (از سوی طرف غربی و برای پیشبرد اهداف مذاکراتی شان) و همچنین متهم کردنِ "میدان" به کارشکنی در کار دیپلماتها با برگزاری مانور و انجام آزمایش موشکی (از سوی غربگدایان داخلی و برای فرار از گردن گرفتنِ وادادگی ها و کم کاریهایشان) گذشته است! مهدی_قاسم_زاده @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اعراب خون ریزتر بوده اند یا اروپایی ها؟ 🔻آیا اسلام با شمسیر و خونریزی پیش رفت؟! پاسخ این سئوال با یک مقایسه جالب استاد رحیم پور ازغدی @Emam_kh
▫️امام خمینی (ره) : ➖ آنهایی که اسلام را خلاصه می‌کنند در اینکه بخورند و بخوابند و یک نمازی بخوانند و یک‌ روزه‌ای بگیرند ؛ و در گرفتاری این جامعه دخالت نکنند ، حسب روایت رسول اکرم، اینها مسلم نیستند. 📚صحیفۀ امام، ج 14، ص 527. اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اولین تصاویر از پایگاه‌های جدید موشکی و پهپادی نیروی هوافضا سپاه @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️دست زدن در شادی اهل بیت 🔷س ۵۷۹۷: دست‌زدن همراه با شادی و خواندن و ذکر صلوات بر پیامبر اکرم و آل او(صلوات الله علیهم اجمعین) در جشن‌هایی که به مناسبت ایام ولادت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و اعیاد وحدت و مبعث برگزار می شود چه حکمی دارد؟ اگر این جشن ها در مکان‌های عبادت مانند مسجد و نمازخانه های ادارات و مؤسسات دولتی و یا حسینیه ها برگزار شوند، حکم آن‌ها چیست؟ ✅ج: به‌ طور کلی کف زدن فی نفسه به نحو متعارف در جشن‌های اعیاد یا برای تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد ولی بهتر است فضای مجالس دینی به‌ خصوص مراسمی که در مساجد و حسینیه ها و نمازخانه ها برگزار می شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آن‌ها برسد. 📕منبع: khamenei.ir @Emam_kh
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 مسخره کردن یکدیگر ممنوع:🍂 🔶 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَي أَن يَكُونُوا خَيْراً مِنْهُمْ..... (حجرات/١١) ⚡️ترجمه : اى كسانى كه ايمان آورده ايد! مبادا گروهى از شما گروهى ديگر را مسخره كند، چه بسا كه مسخره شدگان بهتر از مسخره كنندگان باشند. 🔴 ريشه ى مسخره كردن، احساس خودبرتربينى است كه قرآن اين ريشه را مى خشكاند و مى فرمايد: نبايد خود را بهتر از ديگران بدانيد، شايد او بهتر از شما باشد. ❌ استهزا و مسخره كردن، در ظاهر يك گناه، ولى در باطن چند گناه است؛ گناهانى مانند: تحقير، خوار كردن، كشف عيوب، اختلاف افكنى، غيبت، كينه، فتنه، انتقام و طعنه به ديگران در آن نهفته است. 🍁مسخره کردن، با ايمان سازگار نیست و شخص مؤمن نباید دیگران را مسخره کند، حتی در قالب شوخی و جک. 🌺🍂🌺🍂🌺🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏‎🔴اگر نماز صبحمون قضا بشه... «در حدیث اومده از امام صادق -علیه‌السلام- سؤال شد «چرا کعبه را کعبه نامیدند؟» فرمودند: «چون مربع است و چهارگوش » پرسیدند: «چرا مربع شد؟» فرمودند: «چون مقابل بیت‌المعمور در آسمان چهارم است و آن نیز چهارگوش است.» ‏پرسیدند: «چرا عرش چهارگوش شد؟» فرمودند: «چون از ۴ کلمه ای که این کلمات ۴ ستون و ارکان بنای اسلام است، تشکیل شده.: سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر» ‏خب‌! می‌دونید وقتی داریم نماز میخونیم، موقع ذکر تسبیحات اربعه، مرتبه‌ی اولش در واقع داریم دور خانه‌ی خدا طواف می‌کنیم؟ و دومین باری که تکرار می‌کنیم دور بیت‌المعمور؟ و مرتبه سوم رسیدیم به عرش خدا و داریم عرشش رو طواف می‌کنیم!؟ ‏و اماکی می‌دونه چراآخر نماز سلام میدیم؟ چون توی رکعات قبل نمازمون، رسیدیم به عرش خدا!حالااون‌جا،توی عرش پیامبر ص و بندگان صالح خدارو می‌بینیم وبهشون سلام میدیم السلام علیک ایهاالنّبی ورحمة الله وبرکاته السلام علینا وعلی عبادلله الصالحین. السلام علیکم و رحمة الله و برکاته 🎁‏حالا می‌خوام اون راز اصلی رو بهتون بگم! بیاین با هم بشماریم در شبانه‌روز چند مرتبه تسبیحات اربعه می‌گیم: توی نماز ظهر، ۲ مرتبه؛ نماز عصر، ۲مرتبه؛نماز مغرب، ۱مرتبه؛ نماز عشاء، ۲مرتبه. جمعش شد چقدر؟۷ مرتبه.یعنی یه طواف کامل! در شبانه روز یک مرتبه دور خانه‌ی خدا طواف می‌کنیم! ‏‏هر طوافی هم که با نماز کامل می شه. اینجاست که اون دو رکعت نماز صبحمون،می شه همون دو رکعت نمازی که بعد از طواف،پشت مقام ابراهیم می خونیم واَعمال مون تکمیل می شه ان شاءالله. پس،عزیزان مراقب باشیم نماز صبحمون قضا نشه.. الحمدلله علی کل حال... 📚علل الشرایع ، ج ۲ ص ۳۹۸؛ باب العلة التی من آجلها سمیت الکعبة کعبه (فصل : علتی که به خاطر آن کعبه را کعبه نامیده اند) @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رمان قسمت صدوپنجاهوسوم سلام پسر... چرا دور وایسادي برو بشین بابا... و به چهار تختی که دورتر دور هم چیده شده بود که حوض وسطش بی نهایت زیبا بود اشاره کرد... لبخند پیرمرد عمیق شد... - می بینم که این بار با یار و دلبرت اومدي جوون... امیرعباس لبخندي زد... - حاج بابا تو بساطت چی داري گشنه ایم خیلی... - برید بشینید بابا میگم رحیم براتون کباب تابه اي بزنه... امیرعباس سري تکان داد و با دستش هدایتم کردبه سمت آن فضاي دوست داشتنی... روي تخت نشستیم و من باذوق اطرافم را نگاه میکردم که گفت... - محیا جان مقنعتو درست کن... دستی به مقنعه ام کشیدم کمی عقب رفته بود... حوصله لج بازي نداشتم... انگار آن فضا جادویم کرده بود... روحانیت وزیبایی خاصی داشت در عین سادگی... رحیم هم غذایمان را آورد... و من دلم میرفت براي لقمه هایی که امیرعباس میگرفت و گوشه بشقابم میگذاشت... سر به زیر انداختم... - نکن امیرعباس... این کارا رو نکن... دلیل این کارا رو نمیفهمم... به صورتم زل زد... - نمی فهمی واقعا... - نه... تو هدي رو داري... خودت خواستی جدا شیم... عمیق نگاهم کرد... - خواستم جدا شیم چون اونقدر میخواستمت که نخوام به پاي من بسوزي... نزدیک تر شد... - من هدي رو دارم... اما گناهه هر شب بی اینکه حتی نگاهی به هدي بندازم هوس لمس تن تو رو دارم... لب گزیدم... مگر آخر دنیا همین جا روي همین تخت نبود... - اما اشتباه کردم محیا... من تحمل ندارم کسی حتی تو رو نگاه کنه... چطور بزارم بعد از من مال کسی بشی؟!... راستش از تصورش خودم هم تنم لرزید... چشمانم را محکم روي هم فشار دادم... تا دروغ ترین حرف دنیا را بزنم... - به هر حال راه من و شما از هم جدا شده... لب باز کرد تاچیزي بگوید که تلفنش زنگ خورد... لب فرو بست و تلفنش را جواب داد... - بله نعیم... نه... اومدیم یه چیزي بخوریم محیا گرسنه بود... لب فرو بست و تلفنش را جواب داد... - بله نعیم... نه... اومدیم یه چیزي بخوریم محیا گرسنه بود... تک خنده ي جذابی کرد... - تو داشتیم میومدیم شام خوردي،میدونستم گرسنه نیستی... دستت درد نکنه... قربانت ممنون... خدافظ... از دور حاج بابا را دیدم... که با سینی چاي دونفره با آن قد خمیده اش به سراغمان می آید... خنکی هوا باعث شده بود با دیدن چاي هوسش به سرم بزند...نزدیک که شد امیرعباس بلند شد... عهه... شما چرا حاجی بابا... و سینی چاي را گرفت و روي میز گذاشت... رو به حاجی بابا کرد... - حاجی... دست به سه تارت میبري واسمون... عجیب امشب دلم هوس سوز صداتو کرده... پیرمرد خندید و سري تکان داد... - امان از شما جوونا با صداي نه چندان بلندي رحیم را صدا زد تا سه تارش را بیاورد... رحیم که سه تارش را آورد و به دست گرفت... دلم میخواست همان صحنه قاب عکسی همیشگی باشد در اتاقم... شروع کرد و دل من از سوز صدایش لرزید... کدوم کوه و کمر بوي تو داره یار کدوم مه جلوه ي روي تو داره کدوم کوه و کمر بوي تو داره یار کدوم مه جلوه ي روي تو داره مجنون نبودم مجنونم کردي از شهر خودم بیرونم کردي یار مجنون نبودم مجنونم کردي --از شهر خودم بیرونم کردي یار "نگاهی کردم به امیرعباس که لب میزد... - مجنون نبودم مجنونم کردي... از شهر خودم بیرونم کردي ... لب فشردم... لعنتی، دلم بدجور بیتابیش را میکرد... ادامه دارد... 💖 🧚‍♀●◐○❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح (1) 🔹 ارزش پشیمانی و زشتی غرورزدگی 💠 امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت ۴۶ نهج البلاغه می فرمایند: «سَيِّئَةٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُكَ» 🔰 محور اصلی پیام این حکمت، عُجب و خودپسندی است. 🔻 دو نکته درباره این حکمت ضروری است: 1⃣ نکته اول اینکه بار اصلی مقصود و منظور امیرالمؤمنین (علیه السلام) فهماندن نهایت زشتی و پلیدی صفت عُجب و خودپسندی است. لذا به هیچ وجه در صدد تأیید معصیت نیستند که بعضی جاهلان گفتند ببین گناه را تأیید کرد، فرمود گناهی که تو را شرمنده کند بهتر از عبادتی است که تو را به عُجب وادارد ؛ اصلاً اینگونه نیست. کسی که کمی با ادبیات آشنایی داشته باشد، می فهمد که این یک نوع استعاره است که ببین گناه چقدر بد است ، از آن بدتر عبادتی است که عُجب بیاورد. بنابراین سنگینی مقصود در حکمت ۴۶ بر عُجب است‌. 2⃣ اما نکته دوم، شرح این حکمت با نهج البلاغه است. اولاً باید دانست که عُجب، چه مهالک و ضررها و زیان هایی دارد. 🔰 مولا علی (علیه السلام) عُجب و خودپسندی را بدترین ترس و تنهایی می دانند. 🔻 در حکمت ۳۸ می فرمایند: « إنَّ أَوْحَشَ الْوَحْشَةِ الْعُجْبُ » ؛ "وحشتناک ترین وحشت عُجب و خودپسندی است." 🔻 در حکمت ۱۱۳ هم می فرمایند: « لَا وَحْدَةَ أَوْحَشُ مِنَ الْعُجْبِ » ؛ " هیچ تنهایی وحشتناک تر از عُجب نیست. " 🔻در حکمت ۱۶۷ عُجب را مانع زیاد شدن و فزونی یافتن نعمت های خدا می دانند: « الْإِعْجَابُ يَمْنَعُ الِازْدِيَادَ » 🔻 و در نامه ۳۱ خطاب به فرزند عزیزشان می نویسند: «وَ اعْلَمْ أَنَّ الْإِعْجَابَ ضِدُّ الصَّوَابِ وَ آفَةُ الْأَلْبَابِ » "بدان همانا عُجب و خودپسندی برخلاف راه درست و آسیب رسان به قلب و عقل است." 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 عظمت روز سوّم شعبان💐 🔺 رهبر انقلاب: در این روز کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به حرکت او، به قیام او، به فداکاری او، به اخلاص او بسته بود. 🇮🇷 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 رسوایی ویلایی ! چند نکته درباره ویلای ۱۸۰۰ متری که رحمانی فضلی وزیر کشور حسن روحانی و رفیق شفیق علی لاریجانی حاضر به تخلیه آن نیست : نکته اول : اگر این قضیه عدم تخلیه ویلا صحت دارد ، رحمانی فضلی خیلی غلط می کند. این که دیگر مماشات و تعارف بردار نیست و التماس و نامه نگاری ندارد. محکم گوشش را بگیرید و از املاک بیت المال بیرون بیندازید. که سوء استفاده گر از بیت المال آبرویی ندارد. نکته دوم : اساسا چرا باید چنین املاک اشرافی بی استفاده ای در اختیار ارگان های دولتی باشد که یک وزیر سوء استفاده گر بخواهد چشم طمع به آن بیندازد؟! از انتظار داریم هرچه سریع تر این ویلا و همه املاک مشابه را به فروش برساند و یک بار برای همیشه بساط سوء استفاده و رژه اشرافیگری مسئولین در برابر چشمان مستضعفین را جمع کند ... ✍"قاسم اکبری" @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰روز پاسدار چه روزی است؟ 🟢بر اساس روایتی در کتاب کافی، جبرئیل بر رسول خدا (ص) فرود آمد و عرض کرد «ای محمد! به‌راستی خدای سبحان تو را بشارت داد به مولودی از دخترت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، ولیکن امتت وی را پس از تو خواهند کشت؛ (اما) امامت و ولایت را در نسل تو قرار داده است». هنگامی‌که امام حسین(ع) دیده به جهان گشود، جبرئیل امین از سوی پروردگار متعال مأمور گردید تا همراه هزار فرشته، جهت تهنیت و شادباش گویی به نوزاد فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، به زمین فرود آیند. خداوند هم در عوض شهادتش شفا را در تربت ایشان قرار دادند. نام‌گذاری میلاد خجسته چنین امامی به نام روز پاسدار، موجب فخر سربازان سبزپوش وطن است؛ اما این نام‌گذاری که در سال 1358 توسط امام راحل انجام گرفت، برای پاسداران چند درس مهم دارد: 1️⃣عدالت: از آنجایی‌که امام حسین(ع) قیام خود را بر علیه جور و ستم یزید و معاویه قرار داد، پاسداران نیز علاوه بر اینکه خود باید موصوف به عدالت باشند تا بتوانند از عدالت پاسداری کنند؛ باید ذات پاسداری خود را نیز در دفاع از عدالت قرار دهند. 2️⃣بصیرت افزایی: یکی از اهداف مبارزاتی امام حسین(ع) مقابله با خفقان و وارونه نشان دادن مکتب نورانی پیامبر اعظم (ص) بود و برای این جهاد تبیین هزینه‌های زیادی اعم از شهادت و اسارت اعضای خانواده و فرزندان را پذیرا شدند. اکنون سپاه پاسداران در عرصه‌هایی بسیار گسترده‌تر از دفاع مقدس در حال مبارزه سخت، نرم و هوشمند است تا هم از ساختار و هم از محتوای انقلاب اسلامی دفاع کند. در موارد بسیاری در هوا، دریا، زمین و فضا پنجه در پنجه آمریکا افکنده و به لطف خداوند پیروزی‌های شایسته بی‌شماری به دست آورد و بارها دشمنان لجوج و عنود را به گوشه رینگ برده و پیام‌آور شادی در میان امت اسلامی گردیده است. ⚜نکته پایانی: در سال‌های اخیر سپاه پاسداران در مقابل حجم گسترده آتش سلاح‌های جنگی دشمنان بیرونی با تعقل و شجاعت جنگیده است و بازدارندگی از هرگونه حمله نظامی دشمنان به کشور نشان از اثرگذاری این اقدامات مقتدرانه دارد؛ اما دشمن با تحریف و وارونه نمایی به تاکتیک‌هایی شبیه معاویه در معرفی پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است تا حمایت مردمی را از آنان کاهش دهد؛ لذا تاکتیک سپاه و پاسداران برای مقابله با این هجمه‌ها مبتنی بر حضور مؤثر در سه عرصه جهاد خصوصاً جهاد تبیین است و به لطف خداوند این راهبرد برکات زیادی داشته است. ✍ فرهاد_مهدوی @Emam_kh