eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
655 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «محمد بن ابی بکر» یکی از یاران مخلص امیرالمومنین (ع) بود. او به دست معاویه به بدترین شکل ممکن آتش زده شد به شهادت رسید. 2️⃣ «محمد بن جریر طبری» متولد 224 ه ق، امام و شیخ المورخین در نزد اهل سنت است. او از روی خیانت اقدام به سانسور قسمت مهمی از مواضع سیاسی «محمد بن ابی بکر» بر علیه خلفای غاصب می کند: ♦️ «... أن محمد ابن أبي بكر كتب إلى معاوية بن أبي سفيان لما ولى فذكر مكاتبات جرت بينهما كرهت ذكرها لما فيه مما لا يحتمل سماعها العامة...» 🔸 همانا محمد بن ابی بکر با معاویه در زمانی که او به حکومت(شام) رسید نامه نگاری هایی انجام داد که من(طبری) از ذکر و نقل آنها کراهت دارم زیرا در این نامه مطالب (و حقایقی) وجود دارد که شنیدن آن برای عوام مردم قابل تحمل نیست. ✅ به نظر شما در نامه های فرزند ابوبکر به معاویه چه حقایق بزرگی بوده است که به تشخیص طبری شنیدن آن برای مردم غیر قابل تحمل بوده است؟ حقانیت امیرالمومنین (ع)؟ غصب خلافت توسط شیخین؟ هتک حرمت و ظلم آنها نسبت به اهل بیت (ع)؟ حمله و آتش کشیدن خانه حضرت زهرا (س) یا ...؟ 🔴 حقایق فوق در دیگر آثار تاریخی ثبت شده است: 📚 انساب الاشراف، بلاذری، ج 3، ص 165و وقعة صفین، ص 119 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از مصیبت های بزرگ اسلام انحراف کلیدی آن در سقیفه بود که باعث روی کار آمدن حاکمانی شد که احکام الهی بازیچه سیاست ورزی های شیطانی آنها بود. 2️⃣ معاویه در زمان حکومت خود، در سفری که به مکه داشت، نماز ظهرش را دو رکعت به جای آورد. «مروان بن حکم» و «عمرو بن عثمان» به شدت به او اعتراض کردند که: ♦️«... ما عاب أحد بن عمك بأقبح ما عبته به فقال لهما وما ذاك قال فقالا له ألم تعلم انه أتم الصلاة بمكة قال فقال لهما ويحكما وهل كان غير ما صنعت قد صليتهما مع رسول الله صلى الله عليه و سلم ومع أبي بكر وعمر رضي الله عنهما قالا فان بن عمك قد كان أتمها وان خلافك إياه له عيب قال فخرج معاوية إلى العصر فصلاها بنا أربعا» 🔸 هیچ کسی زشت تر از تو بر عثمان عیب نگرفت. معاویه به آن دو گفت: چه عیبی؟ آن دو گفتند: آیا نمی دانی عثمان (مسافر بود) نمازش را در مکه تمام خواند؟ معاویه گفت: وای بر شما! آیا غیر از این انجام دهم؟در حالی که در زمان رسول خدا (ص) خلیفه اول و دوم شکسته خواندم؟! آن دو گفتند: مخالفت تو با عثمان برای او عیب است. راوی می گوید: معاویه خارج شد و نماز عصر را چهار رکعت خواند! ✅ ملاحظه کنید احکام ثابت الهی چگونه بر اساس هوای نفس و خودخواهی های بنی امیه تغییر یافته است. 🔴 بهتر نیست اسم «اهل سنت» را به «اهل بدعت» _بدعت های بنی امیه_ تغییر دهیم؟! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از اساسی ترین عوامل شکل گیری و رشد اسلام، مجاهدت های امیرالمومنین (ع) است. حضرت علی (ع) در جنگ های بدر، احد، خیبر، حنین و ... ضربات سختی به جبهه کفر و شرک وارد کرد. 2️⃣ بسیاری از مشرکین از روی ناچاری تن به اسلام ظاهری دادند. آنها کینه های عمیقی از امیرالمومنین (ع) در دل داشتند. بر همین اساس، در روایت های متواتر، بغض امیر المومنین (ع) نشانه نفاق دانسته شده است. 3️⃣ رسول خدا (ص) از این کینه های منافقانه آگاهی داشت. او بارها وعده باغ های بهشتی را به مولا می دهد و سپس: ♦️ «... اعتنقني ثم أجهش باكيا ، قال : قلت : يا رسول الله ما يبكيك ؟ قال : « ضغائن في صدور أقوام ، لا يبدونها لك إلا من بعدي » ، قال : قلت : يا رسول الله في سلامة من ديني ؟ ، قال : « في سلامة من دينك » 🔸 رسول خدا (ص) مرا در آغوش گرفت. سپس اشک در چشمانش حلقه زد. گفتم یا رسول الله (ص) چرا گریه می کنید؟ فرمود: هایی در قلب های اقوامی است که آن را بعد از مرگ من آشکار می کنند. گفتم: یا رسول الله (ص) آیا من در دین خود به سلامت خواهم بود؟ فرمود: آری! تو در دین خود به سلامت خواهی بود.(رک تصویر بالا) ✅ این کینه ها در چه برهه های آشکار شد؟ با حمله به خانه حضرت و آتش زدن آن؟ شهادت صدیقه کبری (س)؟ غصب خلافت و فدک؟ جنگ جمل، صفین و ...؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ خط فکری به سرکردگی ابوسفیان، از هیچ دشمنی با اسلام فروگذاری نکرد. آنها در فتح مکه از روی ناچاری اسلام آوردند. 2️⃣ روی کار آمدن عثمان _ یکی از بنی امیه _ به عنوان خلیفه سوم، شروع اختلافات عمیق و تغییرات اصلی و بنیادی در تاریخ اسلام است. 3️⃣ خداوند برای هدایت مسلمانان این خط فکری شیطانی را رسوا نمود: 🔷 «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْراً وَ أَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دارَ الْبَوار» 🔷 آيا نظر نكردى به سوى كسانى كه نعمت خدا را به كفر و ناسپاسى تبديل كردند و قوم خويش را در خانه فساد و هلاكت فرود آوردند. إبراهيم : 28 4️⃣ مصادیق این آیه که « را به و مسلمانان را به و فرود آوردند» چه کسانی هستند؟ 5️⃣ ابن حجر در شرح صحیح بخاری، ذیل این آیه با روایات متعدد و صحیح، آنها را معرفی می کند: ♦️ «... هُمْ الْأَفْجَرَانِ بَنُو أُمَيَّة وَبَنُو الْمُغِيرَة، فَأَمَّا بَنُو الْمُغِيرَة فَقَطَعَ اللَّه دَابِرَهُمْ يَوْمَ بَدْر، وَأَمَّا بَنُو أُمَيَّة فَمُتِّعُوا إِلَى حِينٍ...» ♦️ آنها فاجران(به معنی کافران و زناکاران) و بنی مغیره هستند. اما خداوند کمر بنی مغیرة را در روز بدر شکست. و اما را خداوند تا زمانی مهلت و بهره(از دنیا) داد. ✅ حضرت زینب (س) بود که با و و خویش در کوفه و شام، این خط فکری را برای همگان آشکار نمود. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ❇️ پاسخ با شبهات وارد شده نسبت به روایت ✍️ علمای اهل سنت به استدلال ما بر اساس حدیث ضغائن اشکالاتی را وارد نموده اند: «این سندش ضعیفه اما این میتواند در مورد جنگها و فتنه هایی که ایجاد شد بین امام علی و اصحاب جمل و صفین و خوارج بالاخص خوارج چون اینها بودن که دین و ایمان امام علی را زیر سوال میبردن و حکم تکفیر میدادن ... اینجا که امام علی فرموده آیا دین من سالم میماند این یعنی ایشان نمیدانسته و علمی قبلا نداشته نسبت به این موضوع و مغایرت دارد با ادعای عالم به غیب ایشان.. و اینکه امام علی فرموده آیا دینم سالم میماند بدین معناست که امام علی معصوم نبوده وگرنه براساس عصمت ایشان باید دینش سالم بماند پس سوال از سالم بودن دینش خود دلیلی بر رد عصمت هست .. اما حمله به خانه سیده فاطمه و آتش زدن و شهادت ایشان یک افسانه بوده و خواهد ماند..» 👆متن اشکال عالم اهل سنت👆 ⏹ پاسخ اشکالات فوق: ◀️ بررسی اشکال سندی: 1️⃣ حدیث فوق از حیث سندی هیچ مشکلی ندارد. حاکم نیشابوری از بزرگ ترین علمای حدیثی و رجالی اهل سنت این روایت را بر اساس مبانی رجالی مسلم و بخاری صحیح می داند. عالم متعصبی همانند ذهبی نیز در حاشیه بر این روایت، این سند را صحیح می داند. ♦️ 4672 - حدثنا علي بن حمشاد العدل ثنا العباس بن الفضل الأسفاطي ثنا علي بن عبد الله المديني و إبراهيم بن محمد بن عرعرة قالا : ثنا حرمي بن عمارة حدثني الفضل بن عميرة أخبرني ميمون الكردي عن أبي عثمان النهدي أن عليا رضي الله عنه قال ... . هذا حديث و لم يخرجاه تعليق الذهبي قي التلخيص : 📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص - (3 / 149) 2️⃣ همچنین باید در نظر داشت که بسیاری از علمای بزرگ اهل سنت همانند نسائی، ابویعلی موصلی، ابن عساکر، محب طبری در ریاض، ابن حجر در اتهاف و ... این روایت را بدون هیچ اشکال سندی در کتب خود ذکر کرده اند. 3️⃣ باید در نظر داشت که تضعیف «فضل بن عمیره» اولا: اعتباری ندارد زیرا مجمل و مبهم است و مفسر نیست و به دلیل تعصب مذهبی و همین روایت مورد بحث است. ثانیا: ابن حبان او را توثیق کرده است. که در این صورت روایت حسن و در اعتبار و احتجاج همانند صحیح است. 4️⃣ با اندکی جستجو ثابت می شود که این حدیث دارای شواهد متعدد دیگری نیز است که صحت و اعتبار مضمون آن را ثابت می کند. همانند: 🔷 4676 - حدثنا أبو حفص عمر بن أحمد الجمحي بمكة ثنا علي بن عبد العزيز ثنا عمرو بن عون ثنا هشيم عن إسماعيل بن سالم عن أبي إدريس الأودي عن علي رضي الله عنه قال : إن مما عهد إلي النبي صلى الله عليه و سلم أن الأمة ستغدر بي بعده هذا حديث صحيح الإسناد و لم يخرجاه تعليق الذهبي قي التلخيص : صحيح 📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص - (3 / 150) 🔷 4677 - أخبرنا أحمد بن سهل الفقيه البخاري ثنا سهل بن المتوكل ثنا أحمد بن يونس ثنا محمد بن فضيل عن أبي حيان التيمي عن سعيد بن جبير عن ابن عباس رضي الله عنهما قال : قال النبي صلى الله عليه و سلم لعلي أما أنك ستلقى بعدي جهدا قال في سلامة من ديني ؟ قال : في سلامة من دينك هذا حديث صحيح على شرط الشيخين و لم يخرجاه تعليق الذهبي قي التلخيص : على شرط البخاري ومسلم 📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص - (3 / 151) 🔸 مفاد روایت های فوق ثابت کننده خیانت و عهد شکنی و اذیت نمودن امیرالمومنین (ع) بعد از وفات رسول الله (ص) است. ◀️ بررسی اشکالات : 1️⃣ «ضغائن» در لغت به معنی کینه های بسیار شدید کتمان شده است که صاحب آن، مترصد فرصت و بهانه ای است که آن را علنی کند. بر اساس این روایت این کینه های شتری«لا يبدونها لك إلا من بعدي» ظهور در کینه های شدیدی دارد که بعد از وفات رسول الله (ص) آشکار می شود. 🔸 واضح است که وجود رسول خدا (ص) و حمایت های او از امیرالمومنین (ع) عامل مهمی در علنی نکردن دشمنی ها و کینه های منافقان است. لذا فتنه های بعد از وفات رسول خدا (ص) همانند غصب خلافت و فدک، تهدید به هجوم و آتش زدن خانه ایشان، شهادت صدیقه طاهره (س)، جنگ های جمل و صفین و ... قطعا شامل این حدیث است. 2️⃣ بر اساس این روایت رسول خدا در زمان حیات خویش (ص) سخن از کینه های منافقین نسبت به حضرت علی (ع) می کند. واضح است که اسباب و علل این کینه ها _ کینه های بدر و احد و حنین و ..._ در زمان حیات ایشان به وجود آمده است. خوارج ده ها سال بعد شکل گرفتند و هیچ ربطی به کینه های منافقانه در زمان حیات رسول خدا (ص) ندارند. 3️⃣ فراز«يا رسول الله في سلامة من ديني ؟ ، قال : « في سلامة من دينك » یعنی: «گفتم: یا رسول الله (ص) آیا من در دین خود به سلامت خواهم بود؟ فرمود: آری! تو در دین خود به سلامت خواهی بود.»
🔸 این فراز یکی از ادله قطعی عصمت و عدم انحراف امیرالمومنین (ع) است. نص این روایت از زبان پیامبر خدا (ص) عدم انحراف و سلام ایشان را تایید می کند. سوال امیرالمومنین (ع) برای افزدون بر یقین خویش و اتمام حجت بر علیه منافقان بوده است. زیرا منافقان به راحتی ایشان را متهم به بدعت گذاری و بی دینی می کردند. رسول خدا ص با این بیان و روشنگری حجت را برای همه تمام کرد. به عبارت فنی این استفهام تقریری است نه حقیقی. 🔸 از ویژگی های انبیاء و اولیای الهی آن است که همواره به خداوند حسن ظن و به نفس خویش سوء ظن دارند. خود را همواره در معرض امتحانات الهی می دانند که مدد الهی از آن سربلند بیرون می آیند. این سوال امیرالمومنین (ع) نیز به همین دلیل است. 🔸 همچنین باید دانست که ملازمه عرفی و عقلی این فراز ثابت کننده انحراف دینی دشمنان امیرالمومنین (ع) است. 4️⃣ این روایت یکی از ادله قطعی علم غیب رسول الله (ص) است. ایشان انحرافات و دشمنی های منافقان با حضرت علی (ع) را غیب گویی کرده است. امیرالمومنین (ع) هم تربیت یافته ایشان است و منبع علم غیبی ایشان بهره مند شده است. ✅ انکارصدها سند تاریخی و روایی شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) ضرری به این حقیقت روشن تاریخی وارد نمی کند. زیرا با قبول این اسناد قطعی مذهب پوشالی سقیفه منهدم می شود. لذا جریان نفاق سقیفه و بنی امیه، از ابتدا بیشترین تلاش را در کتمان حقایق تاریخی بر اساس قاعده «امساک عما شجر بین الاصحاب» نموده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ جریان نفاق تلاش فراوان در جهت حذف حقایق دارد. مثلا: 🔸« ... پیغمبر خدا (ص) در بیماریش گفت: برادرم را فرا خوانید پس ابو بکر را برایش فرا خواندند، روی از او گردانید و بار دیگر فرمود: «ادعوا لی اخی» وقتی عمر را به سویش خواندند، از او روی گردانید و بار سوم فرمود: «ادعوا لی أخی » آنگاه عثمان را خواندند از او نیز روی گردانید و گفت: «ادعوا لی أخی»، پس علی بن ابیطالب را صدا کردند وقتی آمد، پیامبر او را با لباسی پوشانید و سینه اش را به سینه خود چسبانید. هنگامی که علی از نزد پیغمبر خارج شد، از او پرسیدند رسول خدا به شما چه گفت؟ پاسخ داد: مرا هزار باب علم آموخت که از هر بابی به هزار باب دیگر راه گشوده شود.» (رک: تصویر فوق) 2️⃣ این در حالی است که «ذهبی» در کتاب خود فقط قسمت «علمني ألف باب يفتح كل باب إلى ألف باب» را ذکر کرده است و ابتدای روایت _که تنقیص خلفای غاصب است_ را حذف✂️ نموده است. (رک: تصویر فوق از سیر اعلام النبلاء) 3️⃣ «عبدالله ابن لهیعة» از امامان و حافظان حدیث در نزد اهل است. او مورد تایید احمد بن حنبل و مسلم نیشابوری و ... است. ولی با معیار دوگانه ذهبی و هم کیشانش، وقتی او روایت فضائل امیرالمومنین (ع) را نقل کند، ضعیف، منکر الحدیث و شیعه افراطی است ولی زمانی که فضائل دیگر صحابه خصوصا «عمرو بن عاص» را نقل می کند هیچ ایرادی ندارد و روایت هایش صحیح السند است. 📚 المستدرك على الصحيحين (3 / 515) ✅ آیا فردی که تعصب نابجا در امور علمی دارد، می تواند به حقیقت برسد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u