هدایت شده از رضا حیدری
حضرت معصومه س.m4a
9.86M
🎧فایل صوتی👆
🔹از سلسله سخنرانی های تبلیغی استاد حیدری در موضوعات روز
موضوع: ولادت #حضرت_معصومه س و #روز_دختران
مدت: ۱۳دقیقه
📝محورها: ۱-فضائل و مناقب #فاطمه_معصومه س؛ مقام علمی در کودکی، مقام شفاعت نزد پروردگار، حضور در سلسله راویان حدیث
۲-سفر ایشان به ایران و چگونگی ورود به قم
۳-روایات رسیده درباره مرقدشان در قم؛ ثواب زیارت، سه زیارتنامه ماثور
۴-اهمیت تربیت دختران در آموزه های دینی
۵- روز دختران فرصتی برای تکریم آنان
🔴 تاریخ انتشار در کانال مسجد امام حسین ع اهواز ۹۹/۴/۲.
📌کانال شیخ رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org
#شهید_محسن_فخری_زاده
🔴واکنش متفاوت استاد رضا حیدری به #ترور دانشمند هسته ای؛
غفلت از دشمن، حتی به اندازه اقامه یک نماز کوتاه ممنوع است.
🔹کسی که شناخت مختصر از منابع اسلامی داشته باشد میداند که در آیات قرآن و احادیث اسلامی، هوشیاری در برابر کید دشمنان واجب است و کتب فقهی و تاریخ ما پر است از موارد.
🔹آیه ۱۰۲ سوره نساء، بیانگر یک اصل کلی در "هوشیاری نظامی" است که عقل هم پیش از قرآن به آن دستور میدهد.
🔹دشمن همیشه در اندیشه تهاجمی یکباره در شرایط مناسب به مسلمانان است و غفلت مسلمانان از سلاح و ساز و برگ خویش، زمینه ساز طمع دشمنان برای این شبیخون است و ما باید هوشیار باشیم.
🔍مشروح این مصاحبه را از اینجا بخوانید:
http://www.khoozna.ir/view-91051-%D9%DB%8C.html
📌کانال استاد رضا حیدری
@Heydari_org
💠اظهار نظر متفاوت استاد رضا حیدری درباره #ترور دانشمند هسته ای در مصاحبه با خوزنا
🔹غفلت از دشمن حتی در حد اقامه یک نماز کوتاه چند دقیقهای هم ممنوع است.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
📌1⃣ بخش اول از مصاحبه:
🔸استاد رضا حیدری گفت: در اسلام چیزی بالاتر از نماز نیست ولی در آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار (علیهم السلام) ملاحظه میکنیم که حتی در حد اقامه یک نماز چند دقیقهای هم غفلت از دشمن ممنوع است.
🔹این مدرس سطوح عالی حوزه علمیه اهواز در مصاحبه با خوزنا درباره عملیات تروریستی دشمن در به شهادت رساندن دکتر #محسن_فخری_زاده که دیروز، جمعه ۷ آذرماه رخ داد گفت: در این اقدام تروریستی، بار دیگر مشاهده کردیم که دشمن در کمین و مترصد ضربه زدن است و هرگونه غفلت و سستی و اهمال از سوی ما ممنوع و جبران ناپذیر است.
کسی که شناخت مختصر از منابع اسلامی داشته باشد میداند که در آیات قرآن و احادیث اسلامی، هوشیاری در برابر کید دشمنان واجب است و کتب فقهی و تاریخ ما پر است از موارد.
🔸این پژوهشگر قرآنی در ادامه سخنان خود به آیه ۱۰۲سوره نساء و شان نزول آن بر اساس روایات معصومین ع اشاره کرد و گفت:
پیامبر صلّی اللّه علیه و آله با عده ای از مسلمانان از مدینه به عزم مکه وارد سرزمین «حدیبیه» شدند هنگامیکه خبر به گوش قریش رسید، خالد بن ولید به سرپرستی یک گروه دویست نفری برای جلوگیری از پیشروی مسلمانان به سوی مکه، در کوه های نزدیک مکه مستقر شد، هنگام ظهر پیامبر صلّی اللّه علیه و آله با مسلمانان نماز ظهر را به جماعت ادا کردند، خالد که مترصد بود از مشاهده این صحنه نقشه ای به ذهنش خطور کرد و به نفرات خود گفت در موقع نماز عصر باید از فرصت استفاده کرد و در حالی که مسلمانان در نمازند به آنها شبیخون بزنیم. در این هنگام آیه نازل شد و دستور نماز خوف را به مسلمانان داد، و به ترتیبی که توضیح خواهم داد نقشه شوم آنها را نقش برآب کرد.
...به دلیل طولانی بودن متن ادامه مصاحبه را در پست بعدی بخوانید👇
http://eitaa.com/Heydari_org
📌2⃣بخش دوم از مصاحبه:
🔸استاد حجت الاسلام رضا حیدری در ادامه مصاحبه خود با #خوزنا گفت: آیه خطاب به پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و سلم میفرماید: «هنگامی که در میان آنها هستی و برای آنها نماز جماعت بر پا می داری، مسلمانان به دو گروه تقسیم شوند؛ نخست عده ای با حمل اسلحه با تو به نماز بایستند» (وَ إِذا کنتَ فِیهِم فَأَقَمتَ لَهُمُ الصَّلاةَ فَلتَقُم طائِفَةٌ مِنهُم مَعَکَ وَ لیأخُذُوا أَسلِحَتَهُم).
سپس هنگامی که این گروه سجده کردند به پشت سر شما برای نگهبانی بازگردند(یعنی وقتی سجده های رکعت اول نماز آنها تمام شد، تو در جای خود توقف کن و آنها با سرعت رکعت دوم را فرادا تمام کنند و به میدان نبرد بازگردند)و گروه دوم که نماز نخوانده اند، جای گروه اول را می گیرند و با تو نماز می خوانند»(فَإِذا سَجَدُوا فَلیکونُوا مِن وَرائِکم وَ لتَأتِ طائِفَةٌ أُخری لَم یصَلُّوا فَلیصَلُّوا مَعَکَ).
به این ترتیب گروه دوم، اولین رکعت نمازشان را با دومین رکعت پیامبر ص به جماعت میخوانند و رکعت دوم نماز خود را فرادا به پایان میرسانند چون "نماز جنگی" است و "صلاه خوف" نام دارد و قصر است یعنی دو رکعت است.
🔹نکته جالب این است که در ادامه میفرماید:«گروه دوم نیز باید وسایل دفاعی و اسلحه را با خود داشته باشند و بر زمین نگذارند» (وَ لیأخُذُوا حِذرَهُم وَ أَسلِحَتَهُم).
علت نمازگزاردن به این روش را چنین بیان کرده است که مبادا دشمن شما را غافلگیر کند، زیرا دشمن همواره در کمین است که از فرصت استفاده کند « و دوست می دارد که شما از سلاح و متاع خود غافل شوید و یکباره به شما حمله ور شود» (وَدَّ الَّذِینَ کفَرُوا لَو تَغفُلُونَ عَن أَسلِحَتِکم وَ أَمتِعَتِکم فَیمِیلُونَ عَلَیکم مَیلَةً واحِدَةً).
البته ممکن است ضرورتهایی پیش بیاید که حمل سلاح و وسایل دفاعی هر دو باهم بصورت توامان به هنگام نماز مشکل باشد، لذا در پایان آیه چنین دستور می دهد:
«و گناهی بر شما نیست اگر از باران ناراحت باشید و یا بیمار و مجروح باشید که در این حال سلاح خود را بر زمین بگذارید» (وَ لا جُناحَ عَلَیکم إِن کانَ بِکم أَذیً مِن مَطَرٍ أَو کنتُم مَرضی أَن تَضَعُوا أَسلِحَتَکم).«ولی در هر صورت هوشیار باشید و از همراه داشتن وسایل محافظتی و ایمنی (مانند زره و خود و مانند آن) غفلت نکنید » و حتی در حالت عذر آنها را همراه داشته باشید که اگر احیانا دشمن حمله کرد بتوانید تا رسیدن کمک، خود را حفظ کنید (وَ خُذُوا حِذرَکم).
شما این دستورات را به کار بندید و مطمئن باشید پیروزی با شماست «زیرا خداوند برای کافران مجازات خوارکنندهای آماده کرده است» (إِنَّ اللّهَ أَعَدَّ لِلکافِرِینَ عَذاباً مُهِیناً).
🔸 دشمنان، در کمین و مترصد فرصت برای حمله و شبیخون به مسلمانان هستند.عبارت «ود الذین ...»، بیانگر یک اصل کلی در "هوشیاری نظامی" است که عقل هم پیش از قرآن به آن دستور میدهد و نباید به "همراه داشتن اسلحه به هنگام نماز برای پیشگیری"، منحصر شود بلکه این تنها یک مصداق از آن است که مورد و شان نزول آیه بوده است.
🔹دشمن همیشه در اندیشه تهاجمی یکباره در شرایط مناسب به مسلمانان است و غفلت مسلمانان از سلاح و ساز و برگ خویش، زمینه ساز طمع دشمنان برای این شبیخون است و ما باید هوشیار باشیم. لزوم هوشیاری از کلمه «حذر» بدست می آید. گرچه به "وسایل ایمنی و محافظتی مانند زره و خود و مانند آن" معنی شده است اما به نظر میرسد مراد از آن "احتراز و احتیاط از دشمن" است که از آن به "هوشیاری نظامی" تعبیر میشود و برداشتن و همراه داشتن وسایل حفاظتی و یا برداشتن سلاح هر دو از مصادیق و محققات آن است. و چون هوشیاری در برابر دشمن را در کنار آمادگی تسلیحاتی آورده لذا هر دو را از نظر لفظی با کلمه «اخذ؛ خذوا» (گرفتن؛ بگیرید) تعبیر کرده است.
والبته از نظر معنایی این همراهی دلالت بر کارساز بودن یکسان آن دو نیز میکند؛ بلکه تقدم «حذر» می تواند حاکی از اهمیت بیشتر آن باشد.
🔸ایشان در پایان مصاحبه تلفنی، شهادت این دانشمند کشورمان را به رهبر معظم انقلاب و همه ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد که عاملان و آمران و دست اندرکاران این ترور به زودی مجازات شوند و تدابیری اتخاذ شود که راه بر موارد مشابه بسته شود.
پایان مصاحبه ۸:۳۰صبح ۸ آذر.
#شهید_محسن_فخری_زاده
#استاد_رضا_حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تضمین رزق انسان با تقوا
🔸 درسهایی از آیه ۲و ۳ سوره طلاق در بیان استاد حجت الاسلام رضا حیدری.
مدت: ۳ دقیقه 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۹ مرداد ۹۹ در برنامه "نغمه های نورانی"
محورها :
۱- انسانها گاهی برای تامین نیازمندیهای خود، از مرزها و خط قرمزهای خدا عبور میکنند.
۲-خداوند تضمین داده است که نگذارد انسان با تقوا در گرفتاری بماند.
۳- خدا متکفل است. او که پادشاهی و خزائن آسمانها و زمین از آن اوست.
۴- تقوا، راه برون رفت درست میکند از جائیکه گمانش نمیرفت.
http://eitaa.com/Heydari_org
🔹اختلافات اخباری ها با اصولی ها
1⃣📚...برخی علماء بویژه اخباریین در صدد احصاء موارد اختلاف اصولیین و اخباریین برآمده اند، مثلا در "دائره المعارف تشیع" به ۳۰ فرق اشاره شده است و میرزا محمد اخباری در پایان "حرز الحواس عن وسوسه الخناس" ۳۹ فرق را بیان میکند و در "الطهر الفاصل بین الحق و الباطل" فرقها را به ۸۶ میرساند... ولی ظاهرا تفاوتها و فرقها به این مقدار نبوده و شیخ یوسف بحرانی (م ۱۱۸۶)نیز تلاش نمود تا اختلافات را کم اهمیت و طبیعی و بیشتر آن را نزاع لفظی قلمداد کند. گرچه شیخ حر عاملی (م ۱۱۰۴) پیش از ایشان معتقد بود که موارد لفظی بودن نزاع، قلیل است و در بیشتر موارد، نزاع لفظی نیست... به هر حال مطابق آنچه نگارنده مقاله، تحقیق نموده است؛ برخی اختلافات را میتوان به برخی دیگر برگردانید و مواردنزاع را کم نمود...برخی از این موارد جزء مبانی هستند و برخی جزء مبانی نیستند...
#اخباریگری
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
پی نوشت:
برشی از صفحات ۹۱ و ۹۲ کتاب تقریر و تحقیق اثر رضا حیدری، نشر باقیات، قم، ۱۳۹۲.
📌کانال استاد شیخ رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org
🔍 پرسش: در فضای مجازی کلیپی از سخنان یک امام جماعت مسجد که مدرس حوزه هم هست منتشر شده و حوزه علمیه خوزستان هم آن را بازنشر داده است.
در این سخنرانی بیش از ۴ دقیقه به بیان یک داستان و رویا از کتاب دارالسلام شیخ عباس قمی پرداخته شده و نتیجه گیری کرده که ملتزم بودن یک زن به قرائت زیارت عاشورا باعث شده عذابی از یک قبرستان برداشته شود. لطفا میزان صحت را بفرمایید و بطور کلی نظرتان در این باره چیست؟ فایل کلیپ را ضمیمه کرده ام.
✍ پاسخ استاد حیدری:
1⃣ #پاسخ_کلی درباره نقل خواب در منبرها:
بحث علمی پژوهشی از حقیقت خواب و رویا و صادقه بودن و شیطانی بودن و ارزش گذاری آن در آیات و روایات و اقوال علما را به زمان دیگر موکول میکنم، اما از نظر علمی-تبلیغی و روش-شناسی تبلیغ پیام دین، ترویج خواب و غرائب و عجائب بویژه در دوره ما، کار عاقلانه ای به نظر نمیرسد زیرا؛
🔹 اولا؛ سبب ریزش بینشی و معرفتی میشود و منطق فهم اصیل دین را در جوانان مختل میکند زیرا نسبت و رابطه دینداری با عالم غیب گم میشود و لذا رخداد افراط و تفریط ها در مباحث شناختی از نتایج آن است... واین خود تضعیف جریان #عقلانیت_دینی را در جامعه به دنبال دارد و در نتیجه، واگرایی و دلزدگی جوانانی که در بدایت راه کسب آموزه های دینی، هستند نباید دور از انتظار باشد.
🔹ثانیا؛ بستر را برای سم پاشی های جریان های دروغین مدعی مهدویت آماده میکند. به اهمیت این نکته کسی پی میبرد که با مطالعه جریان شناسانه فرق ضاله، بی سابقه بودن نقش خواب و سوء استفاده از آن در جریانهای انحرافی و جعلی مدعی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در صد سال اخیر، را به سوگ نشسته باشد.
ثالثا؛ مع الاسف در اهواز شاهد نوعی "عنوان زدگی" و نیز "شخصیت زدگی" هستیم. بسیاری از آنچه معمولا در سطح عموم و حتی در سطح خواص ارائه میشود بر پایه مطالعه و اشراف در مسائل اصیل اسلامی نیست. برای سخنرانیها و گردهمایی ها عناوین زیبایی انتخاب می شود و گاهی حرف هایی که بیان میشود ظاهرش ظاهر زیبایی است و چنین می نماید که یافته جدیدی بناست ارائه شود، برخی جوانان پاک طلبه و دانشجو را هم جذب میکند اما وقتی دقت میکنیم میبینیم عمق و جامعیتی نیست، از #یافته های جدید خبری نیست بلکه همان یافته های پیشین به روشی جدید به هم #بافته میشوند. و از آن بدتر گاهی بافته هایی که سابقا از گویندگان کم بهره از علوم دینی ارائه شده است در زرورق جدید بنام کار پژوهشی ارائه میشود. حدس و گمان و عاطفه جای حس و قطع و عقل را گرفته ، در یک کلام؛ در سطح میکاویم ...ادامه دارد.
✍رضاحیدری ۱۲ آذر ۹۹_ اهواز
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
پی نوشت:
#پاسخ_موردی استاد گرامی درباره کلیپ مورد نظر پرسش کننده در ادامه خواهد آمد⬇️
📌کانال استاد شیخ رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org
🔻نقل منامات مضر است.
🔍 پرسش: در فضای مجازی کلیپی از سخنان یک امام جماعت مسجد که مدرس حوزه هم هست منتشر شده و حوزه علمیه خوزستان هم آن را بازنشر داده است.
در این کلیپ بیش از ۴ دقیقه به بیان یک داستان و رویا از کتاب دارالسلام شیخ عباس قمی پرداخته شده و نتیجه گیری شده که ملتزم بودن یک زن به قرائت زیارت عاشورا باعث شده عذابی از یک قبرستان برداشته شود. لطفا میزان صحت بفرمایید و بطور کلی نظرتان در این باره چیست؟ فایل کلیپ را ضمیمه کرده ام.
✍ پاسخ استاد حیدری:
...ادامه
2⃣ #پاسخ_موردی درباره کلیپ مورد نظر:
برای تعیین میزان صحت، چند سوال باید از سخنران پرسیده شود:
🔸۱- «دارالسلام» نوشته شیخ عباس قمی ره نیست بلکه اثر محدث نوری ره است.البته شیخ عباس (متوفی ۱۳۵۹ق) کتابی دارد بنام "غایة المرام" که خلاصه «دارالسلام فیما یتعلق بالرؤیا و المنام» اثرحسین بن محمد تقی نوری (متوفی ۱۳۲۰ ق) معروف به محدث نوری است و درباره خواب و تعبیر خواب است. سوال اول؛ این است که چرا سخنران محترم نام #محدث_نوری را نمیبرد؟ آیا سهو است یا برای احتراز از نکته ای که در سوال ۷ خواهد آمد؟
🔸۲-نویسنده، داستان را از قول فردی در مجاورت نجف، و او از قول فردی اهل ریاضت از یزد، و او به نقل از اشرف حداد! نقل میکند که در بیداری گفته "فلان زن ملتزم به زیارت عاشورا بود" ، و نیز بخشی از داستان را از فردی عشار(باجگیر و زورگیر) نقل میکند که در خواب گفته " همان زن مورد عنایت امام حسین ع قرار گرفته است ".
اگر این داستان از معصوم هم نقل میشد باید #سلسله_سند (واسطه های در نقل) با ضوابط علم رجال بررسی میشد تا چه رسد به اینجا که داستان را از قول آهنگری بنام اشرف حداد! نقل شده است و یک نفر که فوت شده و در دنیا کارش زورگیری! بوده.
آیا سخنران محترم این بررسی ها را انجام داده یا از نظر وی نقل منامات بی نیاز از بررسی است؟
🔸۳-اگر این داستان بعنوان خبر رسیده از معصوم هم ذکر میشد باید درباره #چگونگی_دلالت (فقه الحدیث) بحث میشد؟ در این داستان چگونه بین شهادت عشار(رهایی آن زن از عذاب) و شهادت حداد ( مداومت زن بر زیارت عاشورا) ملازمه برقرار شده؟ شاید آن رهایی، اثر کاری نیک دیگری بوده باشد.
🔸۴-آیا بر اساس کدام آموزه قرآنی یا روایی اصیل، توانسته ثواب و عقاب اعمال را از رویا بدست آورد و از کجا که چنین دریافتی (قطع کسی که خواب دیده) برای دیگری #حجت است تا مجوز نقل باشد؟
🔸۵- آیا سخنران محترم، بدآموزی های ناخواسته و القاءات ناصواب در فرایند تبلیغ را در نظر گرفته است؟ آیا با این روش تبلیغ، #منطق_فهم_دین و مفاهیم کلیدی مانند شفاعت و عدالت پروردگار در نظام پاداش و جزا در ذهن مخاطب مخدوش نمیشود؟
تاثیر گذاری کار نیک یک نفر بر اهل یک قبرستان چه نسبتی با سایر آموزه هایی که هر انسان را مرهون اعمالش میداند دارد؟اگر بگوید آنچه قبیح است تخلف از وعد (پاداش دادن به نیکو کاران)است اما در اینجا تخلف از وعید ( عقاب گنهکار) شده است که قبیح نیست بلکه تفضل و رحمت است! میگوییم آیا این نکات را در منبرتان گفتید تا کم اطلاع ها دچار اعوجاج فکری نشوند؟
🔸۶- به چه قیمتی میخواهد ارزش یک عمل نیک را بالا معرفی کند و آن در چشم مخاطب عظیم کند؟ به قیمت کم اهمیت جلوه دادن #حق_الناس و ظلم علنی در خدمت به #طاغوت؟ اگر در جواب بگویند مفاد داستان رفع عذاب برزخ است نه قیامت و یا رفع عذاب همان روز است نه همه روزها میگوییم آیا مخاطب بی خبر از دقائق کلامی هم همین برداشت را دارد؟
🔸۷- گرچه میرزا حسین نوری(ره) از محدثان پرکار و فردی صالح و زاهد بود اما آیا سخنران محترم اشکالات وارد شده بر تالیفات او را میداند که چگونه #روایات_ضعاف را که هیچ محدثی نقل نکرده است گردآورده است و نتیجه گیری هم کرده است که یکی از آنها کتابی است در اثبات "تحریف قرآن" که شیعه و سنی آن را تخطئه کرده اند! وقتی این مجمل حال کتب حدیث اوست تو خود حال کتب منامات او را حدیث مفصل بخوان .
🔸۸-آیا سخنران محترم، میداند فرقه های ضاله ای که با شعار های مهدویت و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در صد سال اخیر، در حال گمراه نمودن مردم و جوانان هستند چگونه از عنصر خواب برای اثبات اباطیل خود استفاده میکنند. این میزان سوء استفاده از منامات توسط جریانهای انحرافی در طول تاریخ بی سابقه است. ما در هیچ دوره ای به اندازه امروز از ناحیه منامات تهدید نشده ایم. آیا احتمال نمیدهد مخاطب او منامات و رویا را مطلقا یک راه کسب معرفت و شناخت قلمداد کند و با تعمیم دادن آن در #دام_مدعی_یمانی و امثال او گرفتار شوند؟
🔸۹-آیا اهمیت و ارزش زیارت عاشورا از روایات متعدد معصومین برای وی مستفاد نشد که با ذوق زدگی به نقل این #منامات_مضر میپردازد؟
✍رضاحیدری ۱۲ آذر ۹۹_ اهواز
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
پ ن:
#پاسخ_کلی استاد درباره نقل خواب، در پست پیشین گذشت⬆️
http://eitaa.com/Heydari_org
🔹اختلافات اخباری ها با اصولی ها2⃣
📚... اختلاف اول: برخی اخباری ها معتقد به حرمت اجتهاد بودند و می گفتند اگر مفتی بدون علم فتوا دهد هرگاه موافق با واقع باشد اجر ندارد و اگر مخالف باشد گنهکار است [الفوائد المدنیه ص ۴۰و ۴۷، الفوائد الطوسیه ص ۴۴۵، الاصول الاصلیه ص ۱۰۹] و نیز از برخی ایشان نقل شده که نجاتی برای اهل اجتهاد نیست هر چند از بزرگان طایفه ما باشند [روضات الجنات ج۶ ص ۸۱] یا نسبت کفر و فسق به برخی از مجتهدان داده اند [ الذریعه ج ۸ ص ۲۶۳] ... و دیگر تندروی ها و جسارت هایی که برخی اخباری ها نسبت به اصولی ها روا می داشتند بلکه در این زمینه کتاب ها نوشته اند و منظومه ها سروده اند [مانند منظومه فی الاجتهاد و الاخبار...]
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
پی نوشت:
بخشی از صفحات ۹۲و ۹۳ کتاب تقریر و تحقیق اثر رضا حیدری، نشر باقیات، قم، ۱۳۹۲.
آنچه در [ ] قرار داده شده ارجاعات مذکور در پاورقی کتاب است.
📌کانال استاد شیخ رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تقوا، مانع نفوذ شیطان
🔸 درسهایی از آیه ۲۰۱ سوره اعراف در بیان استاد حجت الاسلام رضا حیدری.
مدت: کمتر از ۳ دقیقه 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۱۰ مرداد ۹۹ در برنامه "نغمه های نورانی"
محورها :
۱- در بزنگاههای حادثه که امنیت روح شما در مخاطره است، #تقوا داشتن به داد شما میرسد.
۲-شیطان به شکلهای مختلف میخواهد در شما #نفوذ کند و گرداگرد شما میچرخد، خناس است، وسوسه گر است.
۳- تقوا، #بصیرت میدهد یعنی؛ توانایی تشخیص حق از باطل، صواب از ناصواب، زشت از زیبا، درستی از نادرستی
http://eitaa.com/Heydari_org
موضوع: عاملان و آمران
محمول: مجازات
⬆️میزان تطابق موضعگیری استاد حیدری درباره ترور #شهید_فخری_زاده با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی.
متن مصاحبه چند ساعت قبل از پیام رهبری، در خبرگزاریها و پایگاههای خبری منتشر شد.
http://eitaa.com/Heydari_org
🔹شرح سیوطی یا سیوطی؟
📚 تدریس و مطالعه « #شرح_سیوطی » بر الفیه ابن مالک در مدارس دینی بسیار متداول و رایج بوده است تا آنجا که به علت کثرت استعمال نام آن، گاهی مضاف را می اندازند و به آن « #سیوطی » اطلاق می کنند چنانکه گاهی از «کتابُ من لا یحضره الفقیه» کلمه کتاب (مضاف ) را که جزئی از نام این اثرگرانقیمت است میاندازند و «من لا یحضره الفقیه» اطلاق می کنند یا حتی گاهی «الفقیه» میگویند همانطور که حذف و اسقاط مضاف الیه نیز گاهی رخ میدهد مثلاً «مدینه الرسول» به «مدینه» تعبیر می شود...
_ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _
پی نوشت:
بخشی از مقدمه کتاب #بازنویسی_فارسی_سیوطی اثر رضا حیدری، چاپ ۱۳۹۴، تهران .
📌کانال استاد شیخ رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org