eitaa logo
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
20.3هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4.5هزار ویدیو
152 فایل
👓 مختصر و موجز اندر احوالات حوزه و روحانیت 📩 #توییت‌های خود را برای ما بفرستید کانال مسؤولیتی در قبال توییت کاربران ندارد. کانال صفحه ای در توییتر ندارد! تبلیغات محدود: https://eitaa.com/tablighhozetwit 👓 ارتباط با مدیر کانال: @AdminTwit
مشاهده در ایتا
دانلود
👓 نمی‌خواستم به اتفاقات نزدیک بپردازم چون حس می‌کردم این هم ادامه هجمه شدید رسانه‌ای به نظام هست و هنوز قدرت نداره، ولی وقتی دیدم شدیدا بهش پرداخته شد و کانالهای ۵۰۰هزارنفری هم پخش کردند و دوستانمون هم بعضا در رابطه باهاش خطا کردند مجبوریم اینجا هم بعضی مطالب را بگیم تا کسی خطا نره! ❗️ هرچند بعضی از طرفداران این دوستان درعین ظاهر مذهبی بسیار فحاش و بد دهن هستند ولی چاره‌ای نیست و باید روشنگری کرد. @HozeTwit
👓 روایت خود این گروه از ماجرا چیست؟!! ❗️ ما دم دفتر ریاست جمهوری در محوطه امنیتی مسالمت آمیز تجمع کرده بودیم، اما پلیس نامرد بجای جلوگیری اراذل اوباش این متدینین را زد! پلیس با مکشفه کاری ندارد و ما را می‌زند! تقصیر رئیسی است! ❗️ این روایت چقدر درست است؟!! ❌ حتما پیام‌های بعدی را ببینید! @HozeTwit
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 ❗️ تحصن با دو تیغ افراط و تفریط 🔹 افراطی‌ها کسانی هستند که می‌گویند ق.قضائیه #هیچ اقدامی برای مجا
👓 اول این را بگم که این ها دائم التحصن هستند و تا حالا چندین تحصن داشتند! 🔹 تحصن در مخالفت با واکسن 🔹 تحصن در مخالفت با who 🔹 تحصن جلوی مجلس بخاطر اجرای قوانین بهداشتی صهیونیسم 🔹 تحصن بخاطر مبارزه نکردن با حجاب و مشکل معیشت 🔹 تحصن در دستگیری اکبرنژاد 🔹 تحصن اخیر در پاستور این موارد فقط مواردی است که بنده مطلع شدم و تحصنهای کوچک و بزرگ دیگری هم بوده که بنده مطلع نشدم! ❗️‌اولین نکته یادداشتی است‌ که تیرماه در یکی از تحصن‌های ایشان نوشتیم که همان موقع هم هنگام تفرق ضربه کوچکی به کسی وارد شده بود و این گزاره را پرتعداد منتشر کردند که نظام با متدینین مشکل دارد و با مکشفه کاری ندارد! یادداشت پایین را همان موقع نوشتیم و بخش زیادی از آن طابق‌النعل بالنعل در تجمع اخیر هم صادق است👇
👓 ❗️ تحصن با دو تیغ افراط و تفریط 🔹 افراطی‌ها کسانی هستند که می‌گویند ق.قضائیه اقدامی برای مجازات خاطیان نکرده و همواره بجای برخورد با هنجارشکنان با متدینین برخورد کرده است! ❗️ درباره این گزاره باید گفت: اگرچه نقدها به ق.قضائیه در موارد زیادی درست است و مثلا نسبت به افرادی که به آمران جسارت می‌کنند یا با تیپ‌های نیمه عریان(نه صرفا کشف حجاب) در معابر حاضر می‌شوند، مجازات و اقتدار ق.قضائیه را مشاهده نمی‌کنیم و صرفا به یک توبیخ یا جرایم نقدی کوچک جریمه می‌شوند! این نقد صحیحی است. اما اینکه گفته می‌شود بی‌حجاب ها را کاری ندارند و متدینین را دستگیر می‌کنند این هم حرف درستی نیست! شما به نظرتان اگر ده مکشفه جلوی ق.قضائیه تحصن کنند قوه آنها را همان روز اول دستگیر نمی‌کند؟! ولی متدینین محترم حدود ۵روز این تحصن را ادامه داده بودند و پس از تشبیهات متعدد قوه به لشکر یزید! با آنها اقل برخورد صورت گرفت! 🔹 نکته بعدی هم اینکه افراطی‌های این مسئله می‌گویند همینکه ما مطالبه حجاب داریم پس تحصنمان قانونی است! به نظر می‌رسد این استدلال نیز صحیح نیست؛ آیا امکان دارد هر قشری برای هر مطالبه به حقی روزهای متوالی جلوی مراکز مختلف تجمع کنند؟! اینطور سنگ روی سنگ بند می‌شود؟! ضمنا مگر تجمعات پرشور به نفع حجاب در ورزشگاه آزادی و میدان امام حسین بارها صورت نگرفت و اتفاقا حمایت هم شد و نشان داد کثرت مطالبه گران حجاب را! چرا این دوستان همان تجمعات را تقویت نکردند؟! چرا شبیه تجمعات واکسن کاری می‌کنند که می‌دانند با آن برخورد خواهد شد؟! آیا احترام به قوانین نظام نشان بصیرت نیست؟! ❌ مهم مهم مهم: با توجه به اعلام‌ رسمی قوه قضائیه مبنی بر اینکه دادستان تهران میان این حضرات حضور یافته و بارها دعوت از اشخاص شده که با مسئولان جلسه داشته باشند اما آنها قبول نکردند، از همین رو نقدی به مسئولان‌ قوه از جهت عدم دیدار با متحصنین وارد نیست و به نظر می‌رسد متحصنین اصرار بر ادامه این روند داشتند و قولها و دیدار مسئولین نیز دردی از آنان دوا نمی‌کرد! @HozeTwit
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 ❗️ تحصن با دو تیغ افراط و تفریط 🔹 افراطی‌ها کسانی هستند که می‌گویند ق.قضائیه #هیچ اقدامی برای مجا
👓 بی‌کله های قم دنبال چه هستند؟! اگر بی‌کله هستید با حمل و نقل رایگان به ما بپیوندید! ❗️ظاهرا بی‌کله ها خواسته یا ناخواسته به دنبال این هستند که هم دو قطبی متدین و مکشفه شدیدتر شود، هم نظام متهم به برخورد با انقلابیون شود چون قشر سیاه و ضدنظام‌ که با فتنه مهسا بازگشتشان محال است، قشر خاکستری هم با این بی‌کله بودن اینها، حتما به سمت براندازان خواهند رفت و قشر متدین هم با این تحصن‌ها بیشتر از نظام خواهند شد! ⛔️ یعنی بی‌کله‌ها با یک تیر سه نشان می‌زنند! قشر سیاه را سیاهتر، خاکستری را ملحق به سیاه، و قشر سفید و انقلابی ناراحت از اوضاع را هم بدبین مطلق به نظام خواهند کرد! بی‌کله ها ظاهرا خیلی هم بی‌کله نیستند!... @HozeTwit
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 اینو ننویسم خفه می‌شم: ❗️ تا قبل از ماجرای درمانگاه قرآن و عترت جنب حرم مطهر، همش فکر می‌کردم اگر
رفتار بعضی مدرسین حوزه شبیه اون قاضی ای شده که مالباخته دزد رو گرفت و برد پیشش! ❗️ قاضی به مالباخته میگفت: تو چرا مالتو سفت نگرفتی! چرا قفلش نزدی! چرا اصن اینو خریدی! چرا دوربین نداشتی! چرا و چرا و چرا ❗️ مالباخته بدبخت گفت جناب قاضی! یه دو تا از اینایی که ب من گفتی رو به این دزد هم بگو😐 @HozeTwit
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 بی‌کله های قم دنبال چه هستند؟! اگر بی‌کله هستید با حمل و نقل رایگان به ما بپیوندید! ❗️ظاهرا بی‌کل
👓 بی‌کله‌ها قبلا تو کوچه دورشهر زده بودند به یه اوپتیما همینکه اون خانم بنده خدا گفته بود زنگ بزن افسر بیاد با داد و هوار گفته بود نه این خانم حجاب رعایت نکرده و... ❗️ سر همین دستگیری چقدر جنجال راه انداخت! خب پدرجان خسارت نمی‌خواهی بدهی چرا بحث حجاب را می‌کشی وسط!... حالا الان هم خدا می‌دونه واقعا چندنفر را پلیس زده چند نفر را خودی! @HozeTwit
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
رفتار بعضی مدرسین حوزه شبیه اون قاضی ای شده که مالباخته دزد رو گرفت و برد پیشش! ❗️ قاضی به مالباخت
👓 در پی اعتراض یک طلبه تهرانی به سرو مشروبات الکلی در یکی از رستورانهای تهران و ضرب و شتم وی توسط مالک رستوران و کارگران وی، حضرات اساتید دروس خارج وداخل طی بیانیه هایی از این حرکت طلبه ابراز شرم و انزجار نمودند: 🔹 حضرت استاد دیلمانی: آن طلبه الفبای امر به معروف و نهی از منکر را بلد نبود. 🔹 حضرت استاد شهشهانی: فیلم حرکت آن طلبه را دیدم و از کار او احساس شرم کردم. 🔹 جناب استاد سمبلانی: باید امر برادر مؤمن را حمل بر صحت نمود .شاید آن مایع، سرکه شیره بوده. من از آن برادر رستوران دار عذرخواهی می‌کنم. 🔹 حضرت استاد سرتکانی: آن طلبه که فهمیده شراب سرو می‌کنند را باید حد زد. او از کجا مزه شراب را می‌دانسته؟ قطعا قبلا خورده بوده. 🔹 جناب استاد بهلول‌نژاد: کجا پیامبر(ص) به رستوران می‌رفت؟ طلبه‌ها چرا این کارها را می‌کنند؟! @HozeTwit
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 در پی اعتراض یک طلبه تهرانی به سرو مشروبات الکلی در یکی از رستورانهای تهران و ضرب و شتم وی توسط ما
👓 یک نکته مغفول و ترسناک در موضع‌گیری برخی اساتید در قم این است‌ که این عزیزان اغلب خودشون مدعی حجاب و ناقد حکومت بخاطر بی‌توجهی به مسئله حجاب هستند! ❗️ این ترسناکه که این عزیزان هم در موج همراهی می‌کنند و سفت و سخت نمی‌گویند مکشفه غلط می‌کند در درمانگاه دم حرم کشف حجاب می‌کند! غلط می‌کند فحش مادر به طلبه می‌دهد و غلط می‌کند او را کتک می‌زند! ❌ جالب توجه نقش رسانه حافظ آثار است که با پول نظام! دوره افتاده و اساتید را به صف کرده که حتما در این باره نظر بدهید! اساتیدی که در حملات مختلف به طلاب ساکت بودند امروز با گفتن یک کلمه کوتاه: کشف حجاب حرام است ولی... پس از این تمام‌هجمه به آمر معروفی است که نهایتا خطا در تاکتیک کرده! ❌ بلاتشبیه (آن خانم فحاش هموطن و خواهر ماست ولی وجه مقرب تشبیه را بگیرید) در عملیات علیه دشمن، کسی اشتباها گلوله‌های بیت‌المال را هدر دهد و دشمن او را اسیر و شکنجه کند! اگر عمده بحث در داخل کشور بحث خطاهای آن رزمنده مجاهد از خود گذشته شود مسخره نیست؟! مسخره‌تر این است که سرداران سپاه عمده بحثشان این شود! سرداران و اساتید حوزه در این قضیه کارنامه خوبی نگرفتند!... @HozeTwit
👓 بررسی حقوقی ماجرای درمانگاه 🔹 فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمی‌دهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده - با هر انگیزه‌ای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود». ❗️ حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم می‌شود. ❗️ اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان می‌توانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است. ❌ بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین می‌کرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است. ✅ در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانون‌گذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربین‌های مداربسته، تخلف اداری به شمار می‌رود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد. بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانی‌اش توجیه می‌کند و به خود اجازه می‌دهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصل‌الخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانون‌مداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانون‌گریزان را به اشاعه قانون‌گریزی دلگرم کنند. کما این‌که لزوم مقابله با برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود. 💬 نسرین مقیمی @HozeTwit
هدایت شده از بذل الخاطر
باسمه تبارک و تعالی (۸۴۲) «نقدی بر قضاوتها پیرامون ماجرای یک بی حیایی و ناهی از منکری مظلوم» 🔹اخیرا فیلمی از برخورد یک روحانی ناهی از منکر با یک زن پرخاشگر در فضای مجازی پخش شد. حالا بنده که اصلا آن را ندیدم. برای آرامش خودم بیشتر از آن ارزش قائلم که اینگونه خرابش کنم. در قضاوت پیرامون این ماجرا ورای اینکه خوب بود توسط این طلبه عزیز چه رفتاری میشد چند منکر را دیدم که به ذهنم خطور کرد آنها را بیان کنم. 1⃣اوّلین منکر بزرگ در این فیلم خود این اشاعه و به هم زدن آرامش جامعه به عنوان یک حقّ مسلّم آحاد جامعه بود. انتشار چنین چیزهایی ظلم بزرگی به آرامش روانی جامعه است. باید با اشاعه دهندگان چنین اموری برخوردی سنگین شود. چندی پیش در ایالات متّحده شخصی با یک اسلحه وینچستر وارد یک دبستان شده و دهها کودک را به خاک و خون کشید. هنوز حتّی یک عکس از این فاجعه ی بزرگ وجود ندارد. تنها چیزی که هست عکس ماشینهای پلیس است که آنجا را احاطه کرده و تداعی در کنترل بودن شرایط میکنند. به نظرم کار درستی میکنند. 2⃣منکر دوّم قضاوتهای عجیبی بود که انسان را به تعجّب وا میدارد. طرفی را نسبت به احکام الهی و منادیان آن جسورتر میکند و طرف دیگر که باید مدافعان دین باشند نیز از طرف بزرگانشان مورد شماتت و توبیخ و تقبیح قرار میگیرند! گویا تقصیر اصلی را این طلبه محترم مرتکب شده است. در هر دو سو دارد به حکم الهی جفا میشود. آیا قرار است اهل منکر در منکرشان جسورتر و اهل معروف در معروفشان ذلیلتر شوند؟! در چنین فضایی دیگر حرمتی برای احکام الهی و منادیان آن باقی خواهد ماند؟! باز به یاد ایالات متّحده و ابهت پلیس در آنجا افتادم. مرادم این نیست ظلمی که میکنند کار صحیحی است. ولی خوب یافته اند که ولو پلیس بد رفتاری هم بکند نباید به این سادگی دست به تقبیح و شماتتش بزنند! نه برای اینکه آن شخص پلیس را دوست داشته باشند. بلکه برای اینکه میدانند تضعیف نهاد پلیس در چنان جامعه ای چه اثرات مخرّبی برایشان به بار خواهد آورد. آن هم پلیسی که صرفا به مناط امور اجتماعی باید تعظیم شود. ولی در اینجا اینها حواسشان نیست توبیخ این طلبه مظلوم در واقع تضعیف چه نهاد مقدّس و مهم و باعظمتی است؟! 3⃣منکر سوّم عاطفه زدگی و عوام زدگی در مقام قضاوت بود. شاید برخی عزّت را در نزد غیر خدا و نزد این مردمی میجویند که ... . باید به اینها گفت: «أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَميعا» گویا اینها بیشتر از خدا از بندگان خدا میترسند: «وَ تَخْشَى النَّاسَ وَ اللَّهُ أَحَقُ‏ أَنْ‏ تَخْشاه‏» اگر فرضا خطایی هم از این طلبه عزیز سر زده هرگز در مقام توزین تناسبی بین خطای او و شناعت و زشتی رفتار این بی حیایی ها وجود نداشت پس چرا اینگونه بی تقوا قضاوت میکنند؟! «لَيْسَ مَنْ‏ طَلَبَ‏ الْحَقَ‏ فَأَخْطَأَهُ كَمَنْ طَلَبَ الْبَاطِلَ فَأَدْرَكَه‏» 4⃣منکر چهارم زمان شناس نبودن و خطاهای سهمگین در موضوع شناسی است. اینها نمیدانند زمان ما زمانی نیست که قضاوت به سادگی میسور باشد؟! اینها نمیدانند در عصر رسانه ما بیش از واقعیّات با برساختی از واقعیّات مواجهیم؟! اگر اینقدر نمیدانند و دست به چنین قضاوتهای بزرگی میزنند فقاهتشان به درد خودشان میخورد. فقهی که اینگونه در موضوعات خطا کند فقه نیست و خود از جنود جهل است. اینقدر فریب رسانه و بازی های شوم این شیاطین جن و انس را میخورند؟! جبهه ی مؤمنین را تضعیف میکنند؟! اصلا میدانند مسأله چیست؟! میدانند مواجهه ی آنها خودش قسمتی از طراحی دشمن و معاونتی عظیم بر اثم است؟! اگر قرار باشد هر بار با یک بازی رسانه ای از احکام الهی کوتاه بیاییم دیگر چه چیزی برایمان باقی میماند؟! اصلا فلسفه ی وجودی ما چیست؟! ای نفرین بر آن فقاهتی که از آن تقویت اثم و عدوان برآید؛ به یاد خطبه ی مولایمان امام حسین علیه السلام افتادم که خطاب به علمای امّت فرمودند: 📖«أَنْتُمْ بِاللَّهِ فِي عِبَادِهِ تُكْرَمُونَ وَ قَدْ تَرَوْنَ عُهُودَ اللَّهِ مَنْقُوضَةً فَلَا تَفْزَعُونَ وَ أَنْتُمْ لِبَعْضِ ذِمَمِ آبَائِكُمْ تَفْزَعُونَ وَ ذِمَّةُ رَسُولِ اللَّهِ ص مَحْقُورَةٌ» 😔خدایا چه میبینیم؟! از برخی چنین گمانی دیگر نداشتیم. خودتان بودید چه میکردید؟! چنان این طلبه مظلوم را تقبیح میکنند که آدم میماند آیا اینها علمای دین مایند؟! میخواهند زندگیشان را بکنند و درسشان را بدهند و دلشان برای احکام خدا نمیسوزد؟! شماتت ناهی از منکر و ذلیل کردن او؟! ای وای بر ما! 📖«فَلَا مَالًا بَذَلْتُمُوهُ وَ لَا نَفْساً خَاطَرْتُمْ بِهَا لِلَّذِي خَلَقَهَا وَ لَا عَشِيرَةً عَادَيْتُمُوهَا فِي ذَاتِ اللَّهِ أَنْتُمْ تَتَمَنَّوْنَ عَلَى اللَّهِ جَنَّتَهُ وَ مُجَاوَرَةَ رُسُلِهِ وَ أَمَاناً مِنْ عَذَابِهِ لَقَدْ خَشِيتُ عَلَيْكُمْ أَيُّهَا الْمُتَمَنُّونَ عَلَى اللَّهِ أَنْ تَحُلَّ بِكُمْ نَقِمَةٌ مِنْ نَقِمَاتِه‏»
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
🌀 جلسه دوم ویژه‌برنامه ادب عبادت از نظر امام خمینی 🎙 محمد خادمی ❌ چرا عبادات ما بعد از بیست سال ما
👓 قبل از نماز صبح یادت باشه: قراره یک موجود زنده را به سمت قادر مطلق بفرستی و اگر حواست نباشه، از تو شکایت می‌کنه! ❗️ همه کاره در جهان خداست، تمام ابدیت ما با نماز تامین می‌شود! یادت نره! @HozeTwit
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
adab ebadat 3.mp3
11.21M
🌀 جلسه سوم ویژه‌برنامه ادب عبادت از نظر امام خمینی 🎙 محمد خادمی ✅ ۱۲ ادب که در تمام عبادات لازم است 🔹 اولین ادب که رکن عبادات است... 🔹 ۴مرحله: علم/ایمان/اطمینان/مشاهده چیست؟ ❗️ خشوع چیست و چطور حاصل می‌شود؟!! https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
👓 با تشکر از که دوره افتاده و بنده خداهایی که سالهاست موضع اجتماعی نداشتن را ازشون حرف می‌کشه با این کار ندارم اما خیلی کوتاه: ❗️ طلبه تا مهذب نشده نباید را انجام‌ بده؟! مگه با کاری جز انجام می‌شه مهذب شد؟!! مثل اینه که بگیم طلبه تا مهذب نشده، جهاد نره، روزه نگیره، کمک واجب به محروم نکنه... بیخ گوشتون کشف حجاب شده، تهذیب اینه که نسبت به منکرات بی‌تفاوت باشیم؟! @HozeTwit
👓 کمی از خبرهای در راستای حفظ و نشر آثار امام ببینیم! ❗️ آیت‌الله قائینی اصلا اهل مصاحبه سیاسی اجتماعی نیست ولی جماران نشان داد سر بزنگاه به خوبی بلد است روی موج سوار شود و حتی از مدرسینی‌که سالهاست درباره ریز مسائل اجتماعی سخن نمی‌گویند ضد حجاب حرف بکشد گرچه آنان به هیچ وجه چنین منظوری ندارند ولی شیطان رسانه به خوبی بلد است هدف خود را از مصاحبه تیتر کند! @HozeTwit
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 خط روایت رسانه ‌دجال و پادوهای داخلی آن 📝 نقره‌داغ کردن آمر معروف، ترساندن روحانیون و میدان دادن به کشف حجاب 🖋 علی مهدوی ⚔️ فاز اول جنگ روایت: امروز پنجمین روز جنگ روایت‌ها درباره زن بی‌حجاب و روحانی است. طوفانی که از رسانه صهیونیستی اینترنشنال با عنوان «درگیری یک آخوند با زنی معترض در درمانگاه بر سر حجاب اجباری» آغاز شد. اما پادوهای داخلی این رسانه‌ی وابسته به اسرائیل به همین مقدار بسنده نکردند و برای داغ‌تر شدن فضا شروع به روایت‌سازی‌های احساسی کردند و گفتند آن زن در حال شیردادن به نوزاد خود بوده و طلبه در این حالت از او عکس گرفته است!! روایتی کاملا دروغ؛ اما به نفع آن زن بی‌حجاب، آن هم نه برای دلسوزی و حمایت از او، بلکه برای بنزین‌ریختن روی آتش فتنه تا احساسات زنان این سرزمین را علیه روحانیت بشورانند و بهره‌ی خود را ببرند. ⛔️ در مقابل، عکس‌العمل نهادهای رسمی حوزه (جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت)، و به تبع آنها رسانه‌ی رسمی حوزه سکوت محض و بی‌تفاوتی بود؛ ناخواسته اجازه دادند دشمن با روایت‌های ناروای خود، دل و ذهن بسیاری از دختران و زنان و دیگر مردمان این سرزمین را مسموم و حامی آن زن کند، زنی که رکیک‌ترین الفاظ را نثار روحانی مؤدب و پرآرامش این بلوا می‌کند، عبای او را می‌کشد و حتی به صورتش سیلی می‌زند! ⚔️ فاز دوم جنگ روایت: اسم و رسم و مشخصات کامل روحانی جوان آمر معروف در رسانه‌ها منعکس می‌شود و رسانه‌هایی که عملا پادوهای داخلیِ فراگیرشدن بی‌حجابی هستند، از فرصتی که «نهادهای حوزوی و رسانه حوزه» با انفعال خود در اختیار آنها قرار داده‌اند نهایت خباثت و بهره‌برداری خود را می‌کنند و سراغ اساتید حوزوی می‌‌‌‌روند، تا با سؤالات جهت‌دار به محکم‌ترشدن روایت خود یعنی محکوم‌کردن طلبه و کم‌رنگ نشان‌دادن بی‌حجابی در برابر کاری که آمر معروف کرده، دامن بزنند!! عجیب اینکه اساتیدی که معمولا دأبی بر مصاحبه ندارند، ناگهان طرف مصاحبه‌ی این رسانه‌های مغرض قرار می‌گیرند و ساده‌‌دلانه ‌آنچه این رسانه‌ها می‌خواهند را برای تقویت روایتشان در اختیارشان می‌‌گذارند. کارچاق‌کن‌های (ساکن قمِ) این رسانه‌ها و مرتبط با برخی اساتید قابل پیگیری هستند که چگونه در بزنگاه‌ها اینچنین آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. آنچه این رسانه‌ها بطور مشخص تعقیب می‌کنند، نقره‌داغ کردن آمر معروف و ترساندن دیگر معممین از نهی از منکر و راهنمایی غیر مستقیم زنان بی‌حجاب به ایجاد بلوا و هوچی‌گری در برابر نهی از منکر است. وقتی در غیاب نهادهای حوزوی و رسانه حوزه، میانداری با جماران و عصر ایران و جهان صنعت و ... باشد مشخص است خروجی چه خواهد بود. جماران حتی به سخنان یکی از اساتید با مبلغین رحم نکرد و بگونه‌ای با تقطیع‌جهت‌دار و تیترهای خاص، حرفهای وی را به نفع روایت خود مصادره کرد؛ هرچند متصدیان کانال این استاد حوزه، به نحوی مطالب استاد را گزینش و منتشر کردند که به نوعی تقویت روایت جماران بود! ای کاش متدینین بدانند آیا سخنان و مواضع منتشر شده در کانال‌های رسمی، تمام نظرات این بزرگواران است یا نتیجه‌ی تقطیع و گزینش جهت‌دار ادمین‌های سر خود؟! البته خبرگزاری حوزه نیز با حذف آن قسمت از سخنان این استاد که مربوط به موضوع روحانی و زن بی‌حجاب بود، به سیاست سکوت خود ادامه داد و دیگر مطالب این استاد را منتشر کرد! ⚔️ فاز سوم جنگ روایت برخی معممین که نقش آنتی‌تز روحانیت اصیل انقلابی را برعهده گرفته‌اند، وقت مناسبی یافته‌اند تا مجددا به صورت نظام جمهوری اسلامی پنجه بکشند و در غیاب روایت صحیح ماجرا، بدترین روایت (ادعای کذب شیردادن زن به فرزندش) را سر دست بگیرند و جمهوری اسلامی را با بنی‌امیه و بنی عباس مقایسه کنند. این‌ها همانهایی هستند که برای حمایت از برجام به امام حسین هم رحم نکردند و او را با یزید، دوست و برادر خواندند و امروز اینچنین وقیحانه طرف بی‌حجابی و ظلم به روحانی جوان را می‌گیرند. ⁉️ چه زمانی قرار است بیدار شویم؟ نمی‌دانم نهادهای حوزوی و رسانه حوزه چه زمانی قرار است به خود بیایند و بدانند که «سکوت»، فقط تقدیم فرصت‌ها به دشمن است تا قم را روز به روز ضعیف‌تر و حوزه علمیه را به سکوت و انفعال بیشتر و ترس از واکنش به‌هنگام بکشند. عاقبت این انفعال در چالش‌ها و فتنه‌های جدی‌تر چه خواهد بود! والله العالم! ای کاش بزرگانی که دستشان می‌رسد هرچه زودتر تدبیری کنند و دست از بی‌تدبیری سکوت و انفعال بردارند وگرنه عاقبت امر چه خواهد بود؟ انزوا یا مرگ حوزه؟! معاذالله... @Manahejj
هدایت شده از روزنه
بیانیه جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه و حافظان کل قرآن و فعالین قرآنی در حمایت از فریضه نهی از منکر [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم‌الله الرحمن الرحیم خداوند متعال فرمود: کافران از بنی اسرائیل به نفرین داوود و عیسی بن مریم مبتلا شدند ... آنها یکدیگر را از رفتار زشت باز نمی داشتند. (۱) همچنین فرمود: چرا علمای بنی اسرائیل از سخنان حرام و حرام خواری در جامعه نهی نکردند؟ (۲) امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که تمام دین در سایه آن تحقق می یابد و ترک آن باعث تسلط بدکرداران بر نیکان خواهد شد. آمران به معروف و ناهیان از منکر در حقیقت لشگر خدای متعال برای برقراری دستورات عقل و فطرت هستند که توسط انبیای الهی به بندگان رسیده است و برنامه خوشبختی حقیقی انسان و جامعه در آن نهفته است. واقعه هتک حرمت به روحانی ناهی از منکر در درمانگاه قم از سویی قلب مومنین را جریحه دار ساخته است و از سوی دیگر مایه هجمه دوباره رسانه های استکباری و دنباله های داخلی آنان علیه قانون الهی شده است که در این باره جهت روشن تر شدن ابعاد فتنه دشمن چند نکته مورد تاکید قرار می گیرد. ۱. بی احترامی و هتک حرمت به استاد گرامی حوزه که در مقام نهی از منکر بوده محکوم است و در عین حال شخصیت اخلاقی این استاد فاضل و حافظ کل قرآن مورد تجلیل ، تقدیر و حمایت حوزه است و چه شاهدی برای اخلاق والای این استاد گرامی بالاتر از اینکه در مقابل همه هتک حرمت ها زبان به سخن ناشایسته نیالود و صبر و بردباری پیشه خود ساخت و حرمت لباس پیامبر را بالاتر از دفاع از شخص خویش دانست. ۲. روحانیت همانطور که در صحنه های سخت این ملت از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از امنیت همواره از بذل نفس و نفیس دریغ نکرده است خود را مدافع اصلی حقوق زن و مرد این جامعه می داند و همه دختران و زنان ایرانی را فرزندان یک خانواده می داند و اختلاف سلایق و عقاید را یک بحث درونی می داند. ۳. ممکن است سلیقه ها در چگونگی نهی از منکر متفاوت باشد ولی منصفانه نیست این اختلاف سلیقه باعث هجمه به ناهی از منکر باشد و البته در صورت بروز خطا همه در پیشگاه قانون یکسان هستند. ۴. دشمنان ایران خصوصا شبکه های معاند تلویزیونی و مجازی همواره ثابت کرده اند که دشمن همه مردم ایران بلکه بشریت با هر سلیقه ای هستند و حمایت آنان از غاصبان صهیونیست که تا کنون هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشیدند در پیش چشم ما است. ۵. مسوولین محترم در بخش های مختلف قوای سه گانه باید با تصویب و اجرای دقیق قانون بازدارنده درباره عفاف و حجاب جلوی اشاعه هر چه سریع تر گناه در جامعه را بگیرند. ۶. مسوولین محترم حوزوی باید نقش خود را در دفاع از شخص و شخصیت روحانیون ناهی از منکر انجام بدهند به راستی اشغال برخی مسوولیت ها بدون تحرک در ماجراهای این چنینی و تبیین و روشنگری لازم چگونه قابل توجیه است؟!! ۷. عجیب تر آنجاست که برخی از مسوولین و تعداد معدودی از روحانیون نه تنها از ناهی از منکر حمایت نکردند بلکه وی را محکوم نیز ساختند! بدین‌وسیله از مسوولین گرامی درخواست تجدید نظر درباره به کار گیری از افراد این چنینی به قوت خود باقی است. ۸. برخی افراد منفعل نظرات خویش را به جای نظرات امام و رهبری به جامعه القا نکنند و بر طبل رها کردن نهی از منکر نکوبند. در پایان همگان را به حفظ آرامش، رعایت قانون و کمک به اجرای آن و پرهیز از سخن بدون علم دعوت می کنیم. (۱) لعن الذین کفروا من بنی اسرائیل علی لسان داوود و عیسی ابن مریم ذلک بما عصوا و کانوا یعتدون کانوا لا یتناهون عن منکر فعلوه (۲) لولا ینهاهم الربانیون و الاحبار عن قولهم الاثم و اکلهم السحت جمعی از اساتید سطوح عالی و مقدمات حوزه علمیه قم جمعی از فارغ التحصیلان مدرسه علی ابن موسی الرضا علیهما السلام ویژه حافظان کل قرآن کریم ( مدرسه امام جواد علیه السلام) جمعی از حافظان قرآن کریم و فعالان قرآنی قم المقدسة هیأت ابن الرضا هیأت طلاب حافظ کل قرآن کریم ▫️حجج اسلام والمسلمین آقایان: ۱. محمود الهی استاد درس خارج حوزه ۲. مهدی برزگر استاد سطوح عالی و مشاوره خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و تهران ۳. محمود مقدمی سطح چهار و مدیر محترم سابق مدرسه حفاظ ۴. محمدامین ابوالحسنی فعال قرآنی، استاد سطح عالی حوزه و مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام علی بن موسی الرضا علیهماالسلام ۵. حسینعلی صبور مدیر مدرسه علمیه آل یاسین ۶. مجتبی شجاع -سطح چهار فقه و اصول_ مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم _حافظ کل قرآن ۷. سید حمید جوشقانی استاد حوزه و جامعة المصطفی العالمیة ۸.سید محمد حسین حسینی استاد حوزه و جامعه المصطفی العالمیة و حافظ كل قران ۹.محمدهادی معینی استاد حوزه و دانشگاه ۱۰.مجید رجبی مدرس سطوح عالی و مدیر پژوهشگاه فقه نظام ادامه اسامی امضاکنندگان در صفحه بعد👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/13686 @rozaneebefarda