eitaa logo
الکشکول
241 دنبال‌کننده
159 عکس
293 ویدیو
65 فایل
﷽ ✍️الکعبی 🌐عربي_فارسي
مشاهده در ایتا
دانلود
Kashani-14020906-www.ebnearabi.com_.mp3
4.33M
توهین شمس تبریزی به حضرت فاطمه زهرا علیها سلام 🎤حجت الاسلام حامد کاشانی ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
11.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بگو صل الخالق به چنین مادري 🎤محمود کریمی
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای می‌گوید: هر قدر به نزدیک تر می شویم ها وارد خانه ما می شوند و بیماری سازی می کنند و... این سخن که جن ها نزدیک ظهور چنین و چنان می کنند پشتوانه روایی و قرآنی ندارد @ali_m_hoshyar
سخنی با جناب آقای شهریار بحرانی ✍ علی محمدی هوشیار همه ما از تأثیر شیطنت‌های جن‌ در چرخه حاکمیت غرب آگاهیم، اما باید هوشیار باشیم و به القائات شیطانی دامن نزنیم و ما «بزرگنمایی قدرت شیطان» را یک القاء شیطانی به مومنین می دانیم. شیطان می‌کوشد که انسان‌ها او را قوی‌تر از آنچه هست باور کنند و می دانید که سینمای غرب نیز با صدها فیلم، این دیدگاه را رواج می دهد. هر تفکر یا اثری که شیطان را نیرومندتر از حقیقت و واقعیت آن نشان دهد، با تعالیم قرآن و روایات معتبر شیعی در تضاد است. در نهایت، با طرح مسائلی نظیر «حاکمیت پنهان غرب» و ناکارآمد دانستن سپاه قدس و جبهه مقاومت و سپاه پاسداران و قوای عادی مومنین در این مصاف، پازل شیطان کامل می شود، زیرا او تلاش دارد تا ترس و انزوا را در میان انسان‌های مؤمن و انقلابی القا کند. از شما توقع می رود که جهت کلی اندیشه حاکمیت پنهان غرب را ارزیابی مجدد کنید، آنگاه خواهید دید که اساس این اندیشه که آن را از علی یعقوبی دریافت کرده اید، اندیشه ای ناصواب است و برخلاف مصالح اسلام و نظام اسلامی می باشد. @ali_m_hoshyar
امام باقر.pd4f.pdf
512.9K
🌺🌺ولادت امام محمد باقر علیه السلام بر عموم شیعیان مبارک باد 🔻مختصرى از زندگانى امام باقر علیه السلام ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
الکشکول
🔸️الإمام الباقر معجزة نبوية 🔻امام باقر علیه السلام معجزه نبوی (عربی با زیرنویس فارسی ) 🎤شيخ أحمد سلم
🔴حديث بشارة النبي صلى الله عليه وآله بالامام الباقر عليه السلام : 🔻حديث بشارت پیامبر صلى الله عليه وآله به آمدن امام باقر عليه السلام: عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْأَنْصَارِيَّ كَانَ آخِرَ مَنْ بَقِيَ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اَللَّهِ وَ كَانَ رَجُلاً مُنْقَطِعاً إِلَيْنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ كَانَ يَقْعُدُ فِي مَسْجِدِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ هُوَ مُعْتَجِرٌ بِعِمَامَةٍ سَوْدَاءَ وَ كَانَ يُنَادِي يَا بَاقِرَ اَلْعِلْمِ يَا بَاقِرَ اَلْعِلْمِ فَكَانَ أَهْلُ اَلْمَدِينَةِ يَقُولُونَ جَابِرٌ يَهْجُرُ فَكَانَ يَقُولُ لاَ وَ اَللَّهِ مَا أَهْجُرُ وَ لَكِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ إِنَّكَ سَتُدْرِكُ رَجُلاً مِنِّي اِسْمُهُ اِسْمِي وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِي يَبْقُرُ اَلْعِلْمَ بَقْراً فَذَاكَ اَلَّذِي دَعَانِي إِلَى مَا أَقُولُ قَالَ فَبَيْنَا جَابِرٌ يَتَرَدَّدُ ذَاتَ يَوْمٍ فِي بَعْضِ طُرُقِ اَلْمَدِينَةِ إِذْ مَرَّ بِطَرِيقٍ فِي ذَاكَ اَلطَّرِيقِ كُتَّابٌ فِيهِ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ فَلَمَّا نَظَرَ إِلَيْهِ قَالَ يَا غُلاَمُ أَقْبِلْ فَأَقْبَلَ ثُمَّ قَالَ لَهُ أَدْبِرْ فَأَدْبَرَ ثُمَّ قَالَ شَمَائِلُ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اَلَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ يَا غُلاَمُ مَا اِسْمُكَ قَالَ اِسْمِي مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ فَأَقْبَلَ عَلَيْهِ يُقَبِّلُ رَأْسَهُ وَ يَقُولُ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي أَبُوكَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يُقْرِئُكَ اَلسَّلاَمَ وَ يَقُولُ ذَلِكَ. 🔰امام صادق(عليه السّلام)فرمود:جابر بن عبد الله انصارى آخرفردى بود كه از اصحاب رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)زنده بود و او مردى بود كه تنها،دل به ما خانواده داشت،و در مسجد رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) مى‌نشست و عمامه سياهى روى سر مى‌انداخت و فرياد مى‌زد يا باقر العلم،يا باقر العلم،مردم مدينه مى‌گفتند:جابر هذيان مى‌گويد، مى‌گفت:نه به خدا من هذيان نمى‌گويم ولى از رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) شنيدم،مى‌فرمود به من كه:تو درك مى‌كنى مردى از خاندان مرا، كه نامش نام من است،و شمائل او شمائل من است،مى‌شكافد دانش را شكافتنى،اين است كه مرا وادار مى‌كند بدان چه مى‌گويم. فرمود:در اين ميانه يك روز جابر در يكى از راههاى مدينه مى‌رفت و به گذر گاهى گذشت كه در آن،مكتب خانه‌اى بود و در آن محمد بن على(عليهما السّلام)حاضر بود،چون او را ديد،گفت:اى پسر،پيش آى و رو به من كن،به او رو كرد و سپس گفت:به من پشت كن،به او پشت كرد،سپس جابر گفت:سوگند بدان كه جانم به دست او است،اين شمائل،شمائل رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)است. اى پسر،چه نام دارى‌؟گفت:نامم محمد بن على بن الحسين است، جابر به او رو كرد و سرش را مى‌بوسيد و مى‌گفت:پدر و مادرم به قربانت،رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)به تو سلام مى‌رساند و اين را مى‌گفت، 📚الکافي ج ۱، ص ۴۶۹_٤٧٠. ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
🔴سعيد حاجب المتوكل و الامام الهادي عليه السلام: عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلطَّاهِرِيِّ قَالَ: مَرِضَ اَلْمُتَوَكِّلُ مِنْ خُرَاجٍ خَرَجَ بِهِ وَ أَشْرَفَ مِنْهُ عَلَى اَلْهَلاَكِ فَلَمْ يَجْسُرْ أَحَدٌ أَنْ يَمَسَّهُ بِحَدِيدَةٍ فَنَذَرَتْ أُمُّهُ إِنْ عُوفِيَ أَنْ تَحْمِلَ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ مَالاً جَلِيلاً مِنْ مَالِهَا وَ قَالَ لَهُ اَلْفَتْحُ بْنُ خَاقَانَ لَوْ بَعَثْتَ إِلَى هَذَا اَلرَّجُلِ فَسَأَلْتَهُ فَإِنَّهُ لاَ يَخْلُو أَنْ يَكُونَ عِنْدَهُ صِفَةٌ يُفَرِّجُ بِهَا عَنْكَ فَبَعَثَ إِلَيْهِ وَ وَصَفَ لَهُ عِلَّتَهُ فَرَدَّ إِلَيْهِ اَلرَّسُولُ بِأَنْ يُؤْخَذَ كُسْبُ اَلشَّاةِ فَيُدَافَ بِمَاءِ وَرْدٍ فَيُوضَعَ عَلَيْهِ فَلَمَّا رَجَعَ اَلرَّسُولُ وَ أَخْبَرَهُمْ أَقْبَلُوا يَهْزَءُونَ مِنْ قَوْلِهِ فَقَالَ لَهُ اَلْفَتْحُ هُوَ وَ اَللَّهِ أَعْلَمُ بِمَا قَالَ وَ أَحْضَرَ اَلْكُسْبَ وَ عَمِلَ كَمَا قَالَ وَ وَضَعَ عَلَيْهِ فَغَلَبَهُ اَلنَّوْمُ وَ سَكَنَ ثُمَّ اِنْفَتَحَ وَ خَرَجَ مِنْهُ مَا كَانَ فِيهِ وَ بُشِّرَتْ أُمُّهُ بِعَافِيَتِهِ فَحَمَلَتْ إِلَيْهِ عَشَرَةَ آلاَفِ دِينَارٍ تَحْتَ خَاتَمِهَا ثُمَّ اِسْتَقَلَّ مِنْ عِلَّتِهِ فَسَعَى إِلَيْهِ اَلْبَطْحَائِيُّ اَلْعَلَوِيُّ بِأَنَّ أَمْوَالاً تُحْمَلُ إِلَيْهِ وَ سِلاَحاً فَقَالَ لِسَعِيدٍ اَلْحَاجِبِ اُهْجُمْ عَلَيْهِ بِاللَّيْلِ وَ خُذْ مَا تَجِدُ عِنْدَهُ مِنَ اَلْأَمْوَالِ وَ اَلسِّلاَحِ وَ اِحْمِلْهُ إِلَيَّ قَالَ إِبْرَاهِيمُ بْنُ مُحَمَّدٍ فَقَالَ لِي سَعِيدٌ اَلْحَاجِبُ صِرْتُ إِلَى دَارِهِ بِاللَّيْلِ وَ مَعِي سُلَّمٌ فَصَعِدْتُ اَلسَّطْحَ فَلَمَّا نَزَلْتُ عَلَى بَعْضِ اَلدَّرَجِ فِي اَلظُّلْمَةِ لَمْ أَدْرِ كَيْفَ أَصِلُ إِلَى اَلدَّارِ فَنَادَانِي يَا سَعِيدُ مَكَانَكَ حَتَّى يَأْتُوكَ بِشَمْعَةٍ فَلَمْ أَلْبَثْ أَنْ أَتَوْنِي بِشَمْعَةٍ فَنَزَلْتُ فَوَجَدْتُهُ عَلَيْهِ جُبَّةُ صُوفٍ وَ قَلَنْسُوَةٌ مِنْهَا وَ سَجَّادَةٌ عَلَى حَصِيرٍ بَيْنَ يَدَيْهِ فَلَمْ أَشُكَّ أَنَّهُ كَانَ يُصَلِّي فَقَالَ لِي دُونَكَ اَلْبُيُوتَ فَدَخَلْتُهَا وَ فَتَّشْتُهَا فَلَمْ أَجِدْ فِيهَا شَيْئاً وَ وَجَدْتُ اَلْبَدْرَةَ فِي بَيْتِهِ مَخْتُومَةً بِخَاتَمِ أُمِّ اَلْمُتَوَكِّلِ وَ كِيساً مَخْتُوماً وَ قَالَ لِي دُونَكَ اَلْمُصَلَّى فَرَفَعْتُهُ فَوَجَدْتُ سَيْفاً فِي جَفْنٍ غَيْرِ مُلَبَّسٍ فَأَخَذْتُ ذَلِكَ وَ صِرْتُ إِلَيْهِ فَلَمَّا نَظَرَ إِلَى خَاتَمِ أُمِّهِ عَلَى اَلْبَدْرَةِ بَعَثَ إِلَيْهَا فَخَرَجَتْ إِلَيْهِ فَأَخْبَرَنِي بَعْضُ خَدَمِ اَلْخَاصَّةِ أَنَّهَا قَالَتْ لَهُ كُنْتُ قَدْ نَذَرْتُ فِي عِلَّتِكَ لَمَّا أَيِسْتُ مِنْكَ إِنْ عُوفِيتَ حَمَلْتُ إِلَيْهِ مِنْ مَالِي عَشَرَةَ آلاَفِ دِينَارٍ فَحَمَلْتُهَا إِلَيْهِ وَ هَذَا خَاتَمِي عَلَى اَلْكِيسِ وَ فَتَحَ اَلْكِيسَ اَلْآخَرَ فَإِذَا فِيهِ أَرْبَعُمِائَةِ دِينَارٍ فَضَمَّ إِلَى اَلْبَدْرَةِ بَدْرَةً أُخْرَى وَ أَمَرَنِي بِحَمْلِ ذَلِكَ إِلَيْهِ فَحَمَلْتُهُ وَ رَدَدْتُ اَلسَّيْفَ وَ اَلْكِيسَيْنِ وَ قُلْتُ لَهُ يَا سَيِّدِي عَزَّ عَلَيَّ فَقَالَ لِي «سَيَعْلَمُ اَلَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ» . 📚الکافي ج ۱، ص ۴۹۹_٤٥٠. ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
🔴مهربانی امام هادی عليه السلام با سعید دربان متوکل: از ابراهيم بن محمد طاهرى،گويد:متوكل بر اثر دمل و زخم بزرگ و عميقى كه در آورد،بيمار شد و نزديك مرگ رسيد و احدى جرأت نكرد ابزار آهنى به او نزديك كند و زخم او را عمل كند و مادرش نذر كرد،اگر خوب شد،پول بسيارى نزد ابو الحسن على بن محمد(عليهما السّلام)فرستد از مال خودش و فتح بن خاقان به او(يعنى متوكل)گفت:كاش مى‌فرستادى نزد اين مرد(يعنى امام دهم عليه السّلام)و از او پرسشى مى‌كردى بى‌اين نيست كه نزد او دستورى باشد كهوسيلۀ گشايش تو گردد،كسى نزد آن حضرت فرستاد و مرض او را شرح داد و فرستاده،اين دستور را آورد كه:از كسب گوسفند بگيرند و با گلاب حل كنند و بسايند(كسب را در كتب لغت به فشردۀ روغن تفسير كرده‌اند و مجلسى-ره-آن را پشكل‌هاى گوسفند دانسته كه زير پاى آنها ماليده و در هم مى‌شود)و بر آن دمل گذارند. چون فرستاده،دستور را آورد و به آنها گزارش داد،آن را به باد مسخره گرفتند.فتح گفت:به خدا او داناتر است بدان چه گفته و كسب را حاضر كرد و به دستور آن حضرت،كار كرد و آن را بر دمل گذاشت و متوكل را خواب گرفت و دردش آرام شد و سر باز كرد و آنچه در آن بود بيرون آمد و مژدۀ سلامتى او را به مادرش دادند،و ١٠ هزار اشرفى سر به مهر خودش براى امام(عليه السّلام)فرستاد، و متوكل از بيمارى خود بهبود كامل يافت. و بطحائى علوى(محمد بن قاسم بن حسن بن زيد بن حسن(عليه السّلام)كه با پدر و جدش همه پشتيبان عباسيان بودند بر عليه ديگران از بنى هاشم-از مجلسى ره)نزد متوكل سخن چينى كرد كه پول و اسلحه براى آن حضرت مى‌فرستند و او به سعيد حاجب دستور داد كه شبانه به خانۀ آن حضرت يورش بر و هر چه پول و أسلحه نزد او يافتى برگير و براى من بفرست. ابراهيم بن محمد گويد:سعيد حاجب گفت:من شبانه به خانۀ آن حضرت رفتم و نردبان به همراهم بردم،سر بام رفتم و چون در تاريكى به يكى از پلكان‌ها سرازير شدم نمى‌دانستم از كجا وارد خانه شوم،👈امام فرياد زد:اى سعيد،به جاى خود باش تا شمع بياورند براى تو،طولى نكشيد كه شمعى آوردند و من فرود آمدم،ديدم آن حضرت،جبه پشمينى پوشيده و كلاه پشمينى به سر نهاده و سجاده روى حصير برابر او است و ترديد نداشتم كه مشغول نماز بوده. به من فرمود:اين اتاقها در اختيار تو،من به همۀ اطاقها رفتم و باز رسيدم و چيزى نيافتم و يك كيسه اشرفى در خانۀ او بود كه مهر مادر متوكل بر سر آن زده بود و يك كيسۀ ديگرى هم سر به مهر بود و به من فرمود:اين جانماز را هم بازرسى كن،من آن را برداشتم و يك شمشير غلاف كرده و بى‌آرايش زير آن بود و آنها را برداشتم و نزد متوكل بردم و چون به مهر مادرش نگاه كرد او را خواست،نزد او آمد و يكى از خدمتكاران مخصوص به من گزارش داد كه مادرش به او گفت:در بيمارى تو من نذر كردم چون از تو نوميد شده بودم كه اگر سالم شدى،از مال خودم ١٠ هزار اشرفى براى او بفرستم و آنها را فرستادم و اين هم مهر من است كه بر كيسه است و كيسۀ ديگر را گشود و در آن چهار صد اشرفى بود و او يك كيسۀ ١٠ هزار اشرفى بر آنها افزود و به من فرمان داد كه آن را براى امام برم،من آنها را بردم و آن شمشير را با ٢ كيسه پرداختم و به آن حضرت گفتم:اى آقاى من:بر من سخت است اين مأموريت در بارۀ شما،در پاسخ فرمود:«به زودى بدانند آن كسانى كه ستم مى كنند به چه سرانجامى خواهند رسيد»(آيه آخر سوره شعراء). 📚الکافي ج ۱، ص ۴۹۹_٤٥٠. (متن عربی) ♻️کانال الکشکول @Kashkulkabi
هدایت شده از استاد مددی
میراث حدیثی امام هادی ع.pdf
334.9K
💠 میراث حدیثی امام هادی علیه السلام 🔰 تدوینی از چند گفتار از آیت الله سیداحمد مددی زیدعزه متن کامل 🏠@ostadmadadi انتشار با ذکر منبع لطفاً
هدایت شده از مهدی دهبان
شیعیان نباید از جن بترسند نیاز به حرز نیست،ولایت حرز است 🔸 سهل بن یعقوب می‌گوید: روزی عرض کردم: مولای من! کتاب اختیارات ایام از حضرت صادق علیه السّلام به دستم رسیده که آن را حسن بن عبد اللَّه بن مطهر از محمّد بن سلیمان دیلمی و او از پدرش از حضرت صادق علیه السّلام در مورد هر ماه نقل کرده. اجازه می‌فرمایی خدمت شما بیاورم ملاحظه بفرمائید؟ فرمود: آری. وقتی تصحیح نمودم و تقدیم کردم، عرض کردم: آقا! در بیشتر این روزها انسان از تصمیمی که دارد باز می‌ماند زیرا از انجام کار در آن روز ترسانده شده، تقاضا دارم مرا راهنمایی فرمائید که در کدام مورد از این ایام از کار خودداری نمایم، زیرا گاهی احتیاج ضروری وادارم می‌کند که اقدام به کاری در مواقع ممنوع بکنم. 🔻حضرت فرمود: یا سهل! شیعیان ما به واسطه ولایت و ارتباطی که با ما دارند، در حصاری محکم و استوار هستند که اگر در دل دریاهای ژرف و بیابانهای دور و دراز، در میان درندگان و گرگها و دشمنان و بروند، به واسطه ولایت ما در امان هستند. بر خدا توکل کن و ولایت خویش را نسبت به ائمه طاهرین علیهم السلام پاک و خالص گردان، هر کجا مایلی برو.   ✅الْفَحَّامُ، قَالَ: حَدَّثَنِي أَبُو الْحَسَنِ الْمَنْصُورِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنِي أَبُوالسَّرِيِّ سَهْلُ بْنُ- يَعْقُوبَ بْنِ إِسْحَاقَ، الْمُلَقَّبُ بِأَبِي نُوَاسٍ الْمُؤَذِّنُ، فِي الْمَسْجِدِ الْمُعَلَّقِ فِي صَفِّ شَنِيفٍ بِسُرَّمَنْ‌رَأَى، قَالَ الْمَنْصُورِيُّ: وَ كَانَ يُلَقَّبُ بِأَبِي نُوَاسٍ لِأَنَّهُ كَانَ يَتَخَالَعُ وَ يُطِيبُ مَعَ النَّاسِ وَ يُظْهِرُ التَّشَيُّعَ عَلَى الطَّيْبَةِ فَيَأْمَنُ عَلَى نَفْسِهِ، فَلَمَّا سَمِعَ الْإِمَامُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) لَقَّبَنِي بِأَبِي نُوَاسٍ، قَالَ: يَا أَبَا السَّرِيِّ، أَنْتَ أَبُو نُوَاسٍ الْحَقُّ، وَ مَنْ تَقَدَّمَكَ‌ أَبُو نُوَاسٍ الْبَاطِلُ. قَالَ: فَقُلْتُ لَهُ ذَاتَ يَوْمٍ: يَا سَيِّدِي، قَدْ وَقَعَ لِي اخْتِيَارُ الْأَيَّامِ عَنْ سَيِّدِنَا الصَّادِقِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) مِمَّا حَدَّثَنِي بِهِ الْحَسَنُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُطَهَّرٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَيْمَانَ الدَّيْلَمِيِّ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ سَيِّدِنَا الصَّادِقِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) فِي كُلِّ شَهْرٍ فَأَعْرِضُهُ عَلَيْكَ. فَقَالَ لِي: افْعَلْ، فَلَمَّا عَرَضْتُهُ عَلَيْهِ وَ صَحَّحْتُهُ، قُلْتُ لَهُ: يَا سَيِّدِي، فِي أَكْثَرِ هَذِهِ الْأَيَّامِ قَوَاطِعُ عَنِ الْمَقَاصِدِ لِمَا ذُكِرَ فِيهَا مِنَ النَّحْسِ وَ الْمَخَاوِفِ، فَتَدُلُّنِي عَلَى الِاحْتِرَازِ مِنَ الْمَخَاوِفِ فِيهَا، فَإِنَّمَا تَدْعُونِي الضَّرُورَةُ إِلَى التَّوَجُّهِ فِي الْحَوَائِجِ فِيهَا. فَقَالَ لِي: يَا سَهْلُ، إِنَّ لِشِيعَتِنَا بِوَلَايَتِنَا عِصْمَةً، لَوْ سَلَكُوا بِهَا فِي لُجَّةِ الْبِحَارِ الْغَامِرَةِ وَ سَبَاسِبِ الْبَيْدَاءِ الْغَائِرَةِ، بَيْنَ سِبَاعٍ وَ ذِئَابٍ، وَ أَعَادِي الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ، لَأَمِنُوا مِنْ مَخَاوِفِهِمْ بِوَلَايَتِهِمْ لَنَا، فَثِقْ بِاللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ)، وَ أَخْلِصْ فِي الْوَلَاءِ لِأَئِمَّتِكَ الطَّاهِرِينَ، وَ تَوَجَّهْ حَيْثُ شِئْتَ، وَ اقْصِدْ مَا شِئْتَ... 📚الأمالي ج 1 ص 276 بحث حرز و طلسم و جن و روح و ذکر و ورد.... حربه جدید دشمن برای زمین زدن شیعه است لطفا به آن دامن نزنید. آنچه اهل بیت ع فرمودند، نصب العین ماست. @dehban_ir
35.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرط بندی برای زمان ظهور ✍علی محمدی هوشیار ایشان تلاش دارد تا کنار بیان مسائل فقهی، به مسائل اعتقادی نیز اشاره ای داشته باشد و این روش پسندیده ای است. اما باید توجه داشته باشند که: 👤اولاً آنکه بر سر زمان ظهور شرط می بندد، طبق روایات «کذب الوقاتون» دروغ گفته و مرتکب گناه شده است و باید به این مسأله متوجه بوده و چنین چیزهایی را ترویج نکنند. 👤ثانیاً آیه إنهم یرونه بعیداً و نراه قریباً، اشاره به دور و نزدیک بودن قیامت ندارد، زیرا اساسا کفار باوری به قیامت نداشتند تا آن را دور ببینند. بلکه اشاره به محال و ممکن بودن قیامت دارد که در باور آنان، قیامت محال و نشدنی است و از باور الهی، قیامت ممکن و شدنی است. پس وقتی این آیه برای ظهور امام تشبیه می شود، به معنای دور و نزدیک بودن ظهور نیست، بلکه اعتراض به کسانی که است که ظهور امام را پس از یک عمر طولانی غیرممکن میدانند، یا حتی اعتراض به کسانی است که اصل مهدویت و ظهور را منکر هستند. @ali_m_hoshyar
تذکری دیگر به کانالی دیگر لطفا در انتشار سخنان و پست ها دقت لازم را داشته باشید. بازی در پروژه سازی ترس به صلاح دین و نظام نیست. این سخنان بدون سند را منتشر نکنید... طبق کدام سند عقلی و نقلی میگویید که با درگذشت علماء، شیاطین و جنیان آزاد شده اند؟! @ali_m_hoshyar