eitaa logo
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
1.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
118 ویدیو
919 فایل
کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس پیشنهادات و انتقادات @Avicenna
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
صدا ۰۷۳.mp3
30.72M
جلسه سی و چهارم درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی سخنران: دکتر محمد ذبیحی
1675665602-10500-6-1.pdf
1.3M
تحلیل و بررسی مبانی معرفت شناختی اخلاق در فلسفه ریچارد رورتی نبی الله سلیمانی عبدالرزاق حسامی فر علی فتح طاهری شیرزاد پیک حرفه
1669700669-9555-104-6.pdf
773.1K
خداباوری کلاسیک تعدیل یافته سویین برن حسین اترک طیبه شاددل
🌸🌺🌼📚📚🌸🌺🌼 💎موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس برگزار می کند: (۱۲) 📝موضوع: حیات در فلسفه ابن سینا: اولین عضو متکون (رئیسی) در بدن انسان 🎙ارائه : استاد محمد حسین مدد الهی ( استاد گروه علمی علوم عقلی موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس ) 🗓 زمان: دوشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۲ ⏰ ساعت: ۱۷ 📲لینک شرکت در جلسه: https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-114727/l/fa 📱لینک کوتاه: http://yun.ir/pasokhgoo 🔍 کانال اطلاع رسانی دوره های آزاد موسسه امام خمینی (ره) شیراز: https://eitaa.com/azadieks 💎کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس https://eitaa.com/Logicandphilosophy 🌸🌺🌼📚📚🌸🌺🌼
💢هشتم مردادماه روز بزرگداشت حكیم بزرگ ایران‌زمین، شیخ شهاب‌الدین یحیی سهروردی (۵۴۹–۵۸۷ ق / ۱۱۵۴–۱۱۹۱ م) گرامی باد🌷 🔶سهروردی کسانی که در جستجوی معرفت‌اند را به چهار دسته تقسیم می‌کند: 🔸1-آنان که تازه نسبت به معرفت احساس عطش کرده و به راه جستجوی آن گام نهاده‌اند. 2-آنان که به معرفت صوری واصل شده و در فلسفه استدلالی به کمال رسیده‌اند، ولی از عرفان بیگانه اند؛ سهروردی، فارابی و ابن سینا را از این دسته برمی‌شمارد. 3-آنان که اصلاً به صورتهای استدلالی معرفت توجهی نداشته، بلکه مانند حلاج و بسطامی و تستری به تصفیه نفس پرداخته‌ و به کشف و شهود و روشنی درونی رسیده‌اند. 4-آنان که هم در فلسفه استدلالی به کمال رسیده و هم به اشراق یا عرفان دست یافته‌اند؛ وی افراد این گروه را «حکیم متألّه» خوانده و فیثاغورث و افلاطون و در جهان اسلامی، شخص خودش، را از آنان برمی‌شمرد. 🔷سیدحسین نصر در همین باره معتقد است: «سهروردی کوشش کرد تا موجب نزدیکی بین فلسفۀ دیسکورسیو، عرفان، و شهود عقلی شود. این پارادایمِ فلسفیِ متداوم و منسجمْ به‌عنوان حکمت الهی (theosophy) شناخته می‌شود.» به باور وی، «مکتب اشراقی» در ایران از تداومی بیشتر از هشت قرن برخوردار بوده است؛ چنانکه در مکتب اصفهان و به‌طور خاص در «حکمت متعالیه» ملاصدرا ارتباطی اساسی را بین «تفکر فلسفی و وحی، ایمان و عقل، و اهمیت معنای باطنیِ متون مذهبیِ بنیادی را برای الهام و تفکر فلسفی» شاهدیم. https://eitaa.com/hekmatfalsafe