eitaa logo
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
1.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
120 ویدیو
933 فایل
کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس پیشنهادات و انتقادات @Avicenna
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
صدا ۰۷۳.mp3
30.72M
جلسه سی و چهارم درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی سخنران: دکتر محمد ذبیحی
1675665602-10500-6-1.pdf
1.3M
تحلیل و بررسی مبانی معرفت شناختی اخلاق در فلسفه ریچارد رورتی نبی الله سلیمانی عبدالرزاق حسامی فر علی فتح طاهری شیرزاد پیک حرفه
1669700669-9555-104-6.pdf
773.1K
خداباوری کلاسیک تعدیل یافته سویین برن حسین اترک طیبه شاددل
🌸🌺🌼📚📚🌸🌺🌼 💎موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس برگزار می کند: (۱۲) 📝موضوع: حیات در فلسفه ابن سینا: اولین عضو متکون (رئیسی) در بدن انسان 🎙ارائه : استاد محمد حسین مدد الهی ( استاد گروه علمی علوم عقلی موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس ) 🗓 زمان: دوشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۲ ⏰ ساعت: ۱۷ 📲لینک شرکت در جلسه: https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-114727/l/fa 📱لینک کوتاه: http://yun.ir/pasokhgoo 🔍 کانال اطلاع رسانی دوره های آزاد موسسه امام خمینی (ره) شیراز: https://eitaa.com/azadieks 💎کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس https://eitaa.com/Logicandphilosophy 🌸🌺🌼📚📚🌸🌺🌼
💢هشتم مردادماه روز بزرگداشت حكیم بزرگ ایران‌زمین، شیخ شهاب‌الدین یحیی سهروردی (۵۴۹–۵۸۷ ق / ۱۱۵۴–۱۱۹۱ م) گرامی باد🌷 🔶سهروردی کسانی که در جستجوی معرفت‌اند را به چهار دسته تقسیم می‌کند: 🔸1-آنان که تازه نسبت به معرفت احساس عطش کرده و به راه جستجوی آن گام نهاده‌اند. 2-آنان که به معرفت صوری واصل شده و در فلسفه استدلالی به کمال رسیده‌اند، ولی از عرفان بیگانه اند؛ سهروردی، فارابی و ابن سینا را از این دسته برمی‌شمارد. 3-آنان که اصلاً به صورتهای استدلالی معرفت توجهی نداشته، بلکه مانند حلاج و بسطامی و تستری به تصفیه نفس پرداخته‌ و به کشف و شهود و روشنی درونی رسیده‌اند. 4-آنان که هم در فلسفه استدلالی به کمال رسیده و هم به اشراق یا عرفان دست یافته‌اند؛ وی افراد این گروه را «حکیم متألّه» خوانده و فیثاغورث و افلاطون و در جهان اسلامی، شخص خودش، را از آنان برمی‌شمرد. 🔷سیدحسین نصر در همین باره معتقد است: «سهروردی کوشش کرد تا موجب نزدیکی بین فلسفۀ دیسکورسیو، عرفان، و شهود عقلی شود. این پارادایمِ فلسفیِ متداوم و منسجمْ به‌عنوان حکمت الهی (theosophy) شناخته می‌شود.» به باور وی، «مکتب اشراقی» در ایران از تداومی بیشتر از هشت قرن برخوردار بوده است؛ چنانکه در مکتب اصفهان و به‌طور خاص در «حکمت متعالیه» ملاصدرا ارتباطی اساسی را بین «تفکر فلسفی و وحی، ایمان و عقل، و اهمیت معنای باطنیِ متون مذهبیِ بنیادی را برای الهام و تفکر فلسفی» شاهدیم. https://eitaa.com/hekmatfalsafe
40.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ویژه برنامه بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق) 🔸احکام نور در فلسفه اشراق 🔹حجت الاسلام والمسلمین استاد علی _نژاد 🔺جلسه اول (۱)
37.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ویژه برنامه بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق) 🔸احکام نور در فلسفه اشراق 🔹حجت الاسلام والمسلمین استاد علی _نژاد 🔺جلسه دوم (۲)