eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
9.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسیر طلبه
🌸 آموزش تکنیکهای مهم مورد نیاز همه طلاب محترم (به ویژه مبلغین و پژوهشگران) 🌷انتقال تجربیات تبلیغی و پژوهشی - آموزش مقدمات تایپ ده انگشتی - آموزش کار با گوگل درایو (تایپ صوتی و تبدیل تصویر به متن) - آموزش مدیریت پرزنت پاورپوینت با گوشی (Zapya) - تکنیک کاربردی فیش برداری از کتاب بدون نوشتن حتی یک کلمه 🌼مدرس: حجت الاسلام نوید نظری 09356526290 https://lws.aparat.com/v/FAmeT •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @masirtalabe
🕋📜🕋📜🕋 📜 🕋 (۶) ☑️ نزول تدریجی حضرت قرآن ا❁﷽❁ا «وَ قُرْآناً فَرَقْنَاهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَي النَّاسِ عَلَي مُكْثٍ وَنَزَّلْنَاهُ تَنزِيلاً»؛ و قرآنی را جزء جزء و به تدریج بر تو فرستادیم که تو نیز بر مردم به تدریج قرائت کنی، و این قرآن کتابی از تنزیلات بزرگ ماست. ﴿سوره مبارکه إسراء، آیه ۱۰۶﴾ ا┅═✧❁ 🕋 ❁✧═┅ا ✍️ صورت دیگری از نزول حضرت قرآن، «تنزیل» یا همان نزول تدریجی است؛ با این توضیح که آن علم کلّ و تام هستی بصورت تدریجی طی بیست و سه سال بعثت حضرت خاتم الأنبیاء و المرسلین (صلی الله علیه و آله و سلم) (۱)، حسب مقتضیات زمانی و مکانی تنزیل یافته است. پس مخاطب إنزال و تنزیل، وجود مبارک راسخون در علم می باشد و ذات علم در قلوب مبارک ایشان نازل شده است، با لحاظ این مهم که إنزال در انحصار ایشان می باشد، اما از آنجا که تنزیل به غرض تبیین و تفهیم تشریع برای عباد الله محقق شده، پس عباد الرحمن نیز می توانند از آن محظوظ و بهره مند گردند. ا┅═✧❁ منابع ❁✧═┅ا (۱) به بیان أدق، نزول تدریجی حضرت قرآن، همزمان با بعثت شریف حضرت خاتم الأنبیاء (صلی الله علیه و آله وسلم) در ۲۷ ام رجبآغاز گشت. گرچه طول رسالت شریف آن حضرت ، ۲۳ سال بوده است، اما پس از نزول آیات ابتدایی سوره علق، در دوران سه ساله فترت، آیه ای نازل نشد و پیامبر اکرم در این زمان مامور به دعوت پنهانی بودند. بنابراین حضرت قرآن در طول ۲۰ سال، (۱۰ سال در مکه مکرمه و ۱۰ سال در مدینه منوره) بر قلب مبارک رسول خاتم (صلی الله علیه و آله وسلم) نزول تدریجی داشته است. التمهید فی علوم القرآن، ج۱، ص ۱۱۶ الی ۱۲۰ 🕋 📜 🕋📜🕋📜🕋
🕋📜🕋📜🕋 📜 🕋 (۶) ☑️ نصوص دال بر تنزیل از جمله کرائمی از حضرت قرآن که بر نزول تدریجی دلالت می کنند؛ عبارتند از: ▪️ سوره مبارکه إسراء، آیه ۱۰۶: «وَ قُرْآناً فَرَقْنَاهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَي النَّاسِ عَلَي مُكْثٍ وَنَزَّلْنَاهُ تَنزِيلاً». ▪️ سوره مبارکه فرقان، آیه ۳۲: «كَذَلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤَادَكَ وَرَتَّلْنَاهُ تَرْتِيلًا لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِم‏»؛ خداوند متعال در پاسخ به اعتراض کفار مبنی بر نزول دفعه ای حضرت قرآن، فرمود: ما آن را این چنین تدریجی فرستادیم تا قلبت را به وسيله آن استوار گردانيم، و (بدین سبب) آیات آن را بر تو مرتب به ترتیبی روشن و به آهستگی برخواندیم تا تو آنرا برای مردم تبیین کنی. ▪️ سوره مبارکه یس، آیه ۵: «وَالْقُرْآنِ الْحَكِيمِ ... تَنْزِيلَ الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ»؛ و قرآن حکیم ... تنزیل آن عزیز رحیم است. ✍️ «ترتیل و قرائت حضرت قرآن علی الناس علی مُکث»، «تفریق» و «تثبيت» که خود متضمن معنای تدريج است، نیز عباراتی مانند «لِجَوَابِ كَلَامِ النَّاسِ» در نصوص دیگر و مشابه آن در سایر منابع و مستندات، بیان تامی در تعلیلِ تنزیل حضرت قرآن است. به بیان دیگر، ذات علم در إنزال، به جهت رفع نیاز عباد الله نسبت به معرفت تشریع و تفقه و معرفت به آن، و نیز تثبیت و تفهیم آن در قلوب، منزل به منزل، و علی مُکث برای ایشان تبیین و تنزیل گشت. به این ترتیب، ذات بسیط حضرت قرآن، در تنزیل به کثرت رسیده و برای خلق تبیین و تفهیم گردیده است تا ایشان از این طریق به هدایت و آن غایت قصوای خلقت نائل شوند که اگر این امر صورت نمی پذیرفت، خلق و عباد الله هیچ راهی به معرفت حضرت قرآن و بسیط علم نداشتند و از علم القرآن هیچ حظّ و بهره ای نمی بردند. «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَٰذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّه» 🕋 📜 🕋📜🕋📜🕋
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 ا❁﷽❁ا ◼️صیام- قسمت پنجم ☑️ ابتنای تکالیف بر تَیسِیر بسم الله الرحمن الرحیم شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَ مَنْ كانَ مَريضاً أَوْ عَلى‏ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُريدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَ لا يُريدُ بِكُمُ الْعُسْر ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده برای هدایت بشر و برای امتیاز حق از باطل، پس هر که دریابد ماه رمضان را باید آن را روزه بدارد، و هر که بیمار یا در سفر باشد، ایام دیگری را روزه بگیرد که خداوند برای شما حکم را آسان خواسته و تکلیف را مشکل نگرفته است. 🔄 بیان شد که صیام در ماه مبارک رمضان واجب شد، چون در لیلة القدرِ این ماه که خیرٌ مِن ألف شهر است و حقیقت آن، أمّ الکتاب حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) می باشد، حضرت قرآن که " هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ " می باشد، إنزال یافت و آن امر بسیط الهی، در لیله مبارکه فاطمی کثرت یافت. و صوم که حقیقت آن، حمل ولایت امام مبین، بمعنی الاتم و الاکمل است، خطاب به جمیع مکلفین تشریع گشت. ◀️ گرچه ظرف وجوب صیام، ماه مبارک رمضان می باشد، اما از عموم عام حکم، مریض و مسافر ترخیص داده شده اند. ⬅️ علت ترخیص در حکم، تسهیل و تیسیر شارع مقدس در احکام است. چنانچه حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «بعثت عليكم بالحنيفيّة السّمحة السّهلة البيضاء». 📓 روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه (ط - القديمة)، ج‏ ۲، ص ۱۴۷ و در نصّ کریمه به عنوان تعلیل حکم تصریح شده است: يُريدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَ لا يُريدُ بِكُمُ الْعُسْر و العلّة تعمّم؛ براین اساس، قاعده مذکور که در کریمه به عنوان تعلیلی برای ترخیص حکم استعمال شده، تخصیص به صیام ندارد، بلکه مجرای آن در جمیع تشریع است. بنابراین تشریع از منظر شارع مقدس ابتنا بر یُسر دارد و نه عُسر. 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 ◀️ قاعده مذکور (ابتنای تشریع بر یسر) بطنی دارد که در أخبار مفسّره ذیل کریمه، تبیین آن آمده است: 🔘 امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «الْيُسْرُ الْوَلَايَةُ وَ الْعُسْرُ الْخِلَافُ وَ مُوَالاةُ أَعْدَاءِ اللَّهِ». 📓 البرهان في تفسير القرآن، ج‏۱، ص ۳۹۴ 🔘 در حدیثی دیگر فرمودند: «فَذَلِكَ الْيُسْرُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام». 📓 مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج‏۳، ص ۱۰۳ 🔘 و از امام باقر (علیه السلام) مرویست: «الْيُسْرُ عَلِيٌّ علیه السلام، وَ فُلَانٌ وَ فُلَانٌ (الاول و الثانی لعنة الله علیهما) الْعُسْرُ، فَمَنْ كَانَ مِنْ وُلْدِ آدَمَ لَمْ يَدْخُلْ فِي وَلَايَةِ فُلَانٍ وَ فُلَانٍ». 📓 تفسير العياشي، ج‏۱، ص ۸۲ ⏪ پس یسر، ولایت جامع الأحکام أمیرالمومنین علی (علیه السلام) و عسر، ولایت جبت و طاغوت امت، اولی و دومی (لعنة الله علیهما) است. اینکه تشریع مبتنی بر یسر می باشد، یعنی اساس شریعت بر مبنای ولایت یعسوب الدین و أولاده (علیهم السلام) می باشد. قرار گرفتن تحت ولایت امام، محقِّق معنای یسر در أحکام شریعت است. زیرا ظواهر تشریع با غرض ایصال عباد به حقیقة العبودیة جعل شده، لذا در فروعات أحکام به مکلفین رخصت داده شده تا التفات ایشان متوجه مقصد اصلی مولا در مسیر عبودیت باشد. 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فتاوای رهبر انقلاب
🔸 مسافرت در ماه رمضان ⁉️ اگر کسی در ماه مبارک رمضان به مسافرت برود، حکم روزه‌اش چگونه است؟ آیا مجاز به افطار روزه می‌باشد؟ ✅ اگر بعد از ظهر مسافرت کند، باید روزه خود را نگه دارد، اما اگر پیش از ظهر مسافرت کند درصورتی که از شب قبل قصد سفر کرده باشد روزه‌اش باطل است؛ ولی اگر در روز قصد سفر کرده است، بنابر احتیاط واجب باید روزه بگیرد و پس از ماه رمضان هم آن را قضا کند. 🆔 @khamenei_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ با سلام و احترام 💎 تقدیم ویدیو های آموزشی ICDL کوتاه مدت 💠از مبتدی تا پیشرفته 📹(تغییرتصویر پس زمینه) background ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄ 💠مرکز فناوری اطلاعات 💠ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ با سلام و احترام 💎 تقدیم ویدیو های آموزشی ICDL کوتاه مدت 💠از مبتدی تا پیشرفته 📹(کشیدن و رها کردن موس) Drag_Drop ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄ 💠مرکز فناوری اطلاعات 💠ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا🔳◼️🔳◼️ ا◼️🔳 ا🔳 ا◼️ ﷽؛ 🏴« إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ» سوره مبارکه فصلت آیه ۳۰ با سلام و احترام 💎شادی روح مطهر سردار پر افتخار اسلام، ؛که عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان و یک‌سره در خدمت اسلام و انقلاب،بودند سوره مبارکه فاتحه ، اخلاص و صلوات بر محمد و آل محمد قرائت کنیم. با وارد شدن به آدرس زیر🔰🔰 https://iporse.ir/6102212 🌷🌷🌷🌷🌷 💠 ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ◼️ 🔳 ◼️🔳 🔳◼️🔳◼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فتاوای رهبر انقلاب
🔸 تزریق سرم و آمپول تقویتی در حال روزه ⁉️ آیا تزریق سرم و آمپول های تقویتی در حال روزه جایز است؟ ✅ بنابراحتیاط واجب، باید از تزریق سرم و آمپول تقویتی در حال روزه خودداری شود. 🆔 @khamenei_ahkam
🕋📜🕋📜🕋 📜 🕋 (۷) ☑️ نزول تدریجی حضرت قرآن (۲) ا❁﷽❁ا «وَالْقُرْآنِ الْحَكِيمِ ... تَنْزِيلَ الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ»؛ و قرآن حکیم ... تنزیل آن عزیز رحیم است. ﴿سوره مبارکه یس، آیه ۵﴾ ا┅═✧❁ 🕋 ❁✧═┅ا ✍️ «صورت آفاقی» نزول تدریجی حضرت قرآن بر قلب مبارک حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله و سلم)، ابلاغ حقیقت آن یعنی «ولایت» بوده است؛ «مَا مِنْ آيَةٍ نَزَلَتْ تَقُودُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ لَا تَذْكُرُ أَهْلَهَا بِخَيْرٍ إِلَّا وَ هِيَ فِينَا وَ فِي شِيعَتِنَا وَ مَا مِنْ آيَةٍ نَزَلَتْ تَذْكُرُ أَهْلَهَا بِشَرٍّ وَ لَا تَسُوقُ إِلَى النَّارِ إِلَّا وَ هِيَ فِي عَدُوِّنَا» (۱). به عبارت دیگر اکمل دلالات در نزول تدریجی، نزول حقیقت آن یعنی ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) است تا منزل به منزل از جانب رسول اعظم الهی به مردم ابلاغ گردد. چرا که بیان حضرت قرآن، حقیقتی جز معرفت امام ندارد که کمال این ابلاغ ولایت، از حیث صورت ظاهری و آفاقی در تاریخ، در روز غدیر به منصه ظهور رسیده است. آیات ۱۹۲ تا ۱۹۴ سوره مبارکه شعراء «وَإِنَّهُ لَتَنْزِيلُ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ، عَلَى قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنْذِرِينَ» یکی از مؤیدات این مدعاست. چنانچه در روایات مفسره ذیل این کریمه تصریح شده که مراد از آن تنزیل بر قلب حضرت أفضل راسخین همان ولایت است؛ «هي الولاية لأميرالمؤمنين (عليه السلام)» «الولاية التي نزلت لأميرالمؤمنين (عليه السلام) یوم الغدیر» (۲). به همین سبب حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله و سلم) در جمیع آناتِ حیاة طیبه شان، در حال ابلاغ ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و اولادشان بودند. ا┅═✧❁ منابع ❁✧═┅ا (۱) الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏ ۸، ص ۳۶ (۲) تفسير الصافي، ج‏۴، ص۵۰؛ تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب، ج‏۹، ص ۵۰۶؛ تفسير القمي، ج‏۲، ص ۱۲۴؛ غرر الأخبار ، ص ۳۰۵ 🕋 📜 🕋📜🕋📜🕋
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 ا❁﷽❁ا ◼️صیام- قسمت پنجم ☑️ حکمت تشریع صیام بسم الله الرحمن الرحیم يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُون‏ (سوره مبارکه بقره، آیه ۱۸۳) ◀️ منتهای این آیه مبارکه که در مقام تشریع روزه می باشد، به عبارت شریف «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُون‏» ختم شده است. پس از آنکه شارع مقدس در این کریمه به تشریع صوم بر جمیع امم از زمان علّم آدم تصریح می فرماید، غرض این شرعه از شرایع را با این گزاره تبیین می فرماید که: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُون‏». ⏪ پس تقوا، غرض مولا از تشریع صیام بوده، و حضرت قرآن که جمیع تشریع می باشد، هدایتِ تخصیص یافته به متقین است: «ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فيهِ هُدىً لِلْمُتَّقين‏». ⬅️ تقوا، " خَيْر الزَّادِ " است و جمیع مکلفین امر به تزوّد نسبت بآن شده اند؛ «تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوى‏». ⬅️ لذا إکرام عبد، عند المعبود، علی حسبِ تزوّد تقوا متعیّن می شود؛ «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ». ⬅️ و متّقین، عند ملیک مقتدر إلتجا می یابند؛ «إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ». 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 ◀️ اما حقیقت تقوا که خود از اوامر علیحده الهی است و کذلک غرض تشریع صوم می باشد، باید مورد مداقه قرار گیرد. 🔘 مولی الموحدین أمیرالمومنین علی (علیه السلام) در یکی از خطبات خویش فرمودند: لَقَدْ كَانَ حَبِيبِي رَسُولُ اللَّهِ كَثِيراً مَا يَقُول‏: «يَا عَلِيُّ حُبُّكَ تَقْوَى وَ إِيمَانٌ وَ بُغْضُكَ كُفْرٌ وَ نِفَاق‏». 📓 الأمالي (للصدوق)، النص، ص ۲۵ 🔘 همچنین از امام صادق (علیه السلام) مرویست: «الْمُتَّقُون، شِيعَةُ عَلِي‏» 📓 كمال الدين و تمام النعمة، ج‏۱، ص ۱۸ ↩️ بنابراین حقیقت تقوا، ولایت است، و متّقی، شیعة مِن شعاع نور أهل البیت (علیهم السلام) می باشد که امر به تزوّد بتقوی شده است. ✔️ تزوّد، باب تفعّل للمطاوعه است، و لذا تزوّد تقوا، متعلقِ اراده و اختیار عبد می باشد؛ یعنی فعل مندوحه ایست که مدرّج می باشد، بنابراین بقدر إهتمامی که عبد در تحصیل تقوا دارد، نزد مولا إکرام و نزد ملک مقتدر جایگاه پیدا می کند. ⏪ به این ترتیب، حقیقت صوم که حمل ولایت بمعنی الاتم و الاکمل است، موجب تحصیل تقوا یعنی ولایة الإمام می شود. به این معنا که صائمین (حاملین امر امام)، متقین (محبّ و موالی) می باشند. و جایگاه متقین فی معقد صدق عند ملیک مقتدر، است؛ یعنی موضعِ ایشان، نزد آن کسیست که جمیع شئون ولایت به معنای اتم و اکمل ولایت در وجود ذی وجودش قرار دارد. 🔘 چنانچه حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله) راجع بدان فرمودند: «يَا عَلِيُّ! مَنْ أَحَبَّكَ وَ تَوَلَّاكَ، أَسْكَنَهُ اللَّهُ مَعَنَا فِي الْجَنَّةِ ثُمَّ تَلَا رَسُولَ اللَّهِ: إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِيكٍ مُقْتَدِر». 📓 تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة، ص ۶۰۹ 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب «راز ماندگاری قرآن»، تازه‌ترین تالیف آیت‌الله است در این کتاب نویسنده با یک تحقیق تاریخی از میان مآخد متعدد، کوشیده تا اثبات کند پیامبر برای اینکه قرآن، امروز بدست ما برسد و اصحاب قدرت و ثروت نتوانند به آن دست‌برد بزنند، تلاش‌های زیادی انجام داده‌است. معظم‌له در هفت فصل، به‌تفصیل به تلاش‌های پیامبر در جهت ماندگاری قرآن پرداخته‌اند: 1) ایجاد نهضت سوادآموزی 2) تعلیم قرآن بطور عمومی و خصوصی 3) توجه ویژه به کتابت قرآن توسط مسلمین 4) آموزش تفسیر قرآن 5) گردآوری قرآن 6) قرآن‌خوانی خود پیامبر و اصحاب ایشان 7) تشویق‌ها و توصیه‌ها به حفظ، قرائت، آموختن و تدبر در قرآن ایشان در فصل آخر کتاب، «قرآن، پس از پیامبر»، به گوشه‌ای از ثمرات این تلاش‌ها که بعد از شهادت ایشان، به بار نشست اشاره می‌کنند. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🌹@farhangi_whc🌹 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀