eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
9.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 ا❁﷽❁ا 🔳 معرفت بالنورانية ، استكمال معرفت مقرِّب ◀️حال كه حقيقت معناي معرفتي كه مورد قرب است و مفيد فايده براي عبد مي باشد، روشن گرديد، كمال اين معرفت را در لسان ائمه معصومین (علیهم السلام) جستجو مي كنيم كه فرمودند: «مَعْرِفَةُ اللَّه‏، مَعْرِفَةُ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ إِمَامَهُمُ الَّذِي يَجِبُ عَلَيْهِمْ طَاعَتُه»؛ یعنی ‏معرفت خدا آنست كه اهل هر عصر و زمانى، امامى را كه اطاعتش بر آنها واجب است بشناسند. ↩️پس معرفت مقرِّب، «معرفة الامام» است كه در مطالب سابق به تفصیل بیان شد: معرفة الإمام، الکمال کل الکمال و نیز كمال فقه و کمال تفقه در دین می باشد. ◀️معرفة الإمام، اصل، اساس و غایت معرفت الله است. و این کلام امام صادق (علیه السلام) تصریح به همین مطلب دارد: «التَّوْحِيدُ لَا يَتِمُّ إِلَّا بِالْوَلَايَةِ، إِذْ بِالْإِمَامِ يُعْرَفُ اللَّهُ وَ يُعْرَفُ طَرِيقُ عِبَادَتِهِ فَهِيَ كَمَالُ التَّوْحِيدِ، وَ أَصْلُهُ وَ أَسَاسُهُ وَ غَايَتُهُ»؛ توحید تنها با ولایت تمام می شود، زیرا خدا و طریق عبادت او بواسطه امام شناخته می شود و این، کمالِ توحید، اصل، اساس و غایت توحید است. 📓بحارالأنوار، ج ۶۵، ص۲۳۷ ⏪بنابراین صحت عبادات متوقف بر نیت قربة الی الله است، و تحصیل تقرّب متوقف بر معرفتی است که مقرِّب باشد. با توجه به مطالبی که بیان شد تنها معرفة الإمام است که مفید تقرُّب است. زیرا اصل و اساسِ معرفة الله و عبودیت خداوند، معرفت امام است. ◀️ حضرت مولی (علیه السلام) در خطبه شان به این مطلب تصریح می فرمایند که کدام معرفت مقرب است و منجر به استغنای انسان از غیر و قربت او به ساحت مقدس کبریایی می شود: «إِنَّهُ لَا يَسْتَكْمِلُ أَحَدٌ الْإِيمَانَ حَتَّى يَعْرِفَنِي كُنْهَ مَعْرِفَتِي بِالنُّورَانِيَّةِ»؛ ایمان کسی کامل نمی شود، جز اینکه مرا به نورانیت بشناسد. 📓بحارالأنوار، ج۲۶، ص۱ یعنی ایمان منحصرا به یک طریق کامل می شود و آن طریق عند الواقع، خصوصِ شناخت کنه امام به نورانیت است و نه به هر شناخت دیگر. ⏪به این ترتیب در این مطلب روشن شد که جمیع أعمال و از جمله عبادیات، متوقف بر نیت می باشند. نیتی مجزی أعمال و عبادیات است که قربة الی الله باشد تا منتج به تقرب مکلف نزد ذات أقدس ربوبی شود. این تقرب جز با معرفت حاصل نمی شود، اما معرفتی مفید فایده تقرب است که خود به قرب بینجامد. بنا بر تصریح نصوص، معرفتِ مقرِّب، منحصرا معرفة الإمام است. و کنه معرفة الامام و استكمال معرفت، معرفة بالنورانیة است. وكمال معرفت نوراني، سير در اسماء الحسني الهي است. و امام باقر (علیه السلام) فرمودند: «نَحْنُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى الَّتِي لَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنَ الْعِبَادِ عَمَلًا إِلَّا بِمَعْرِفَتِنَا». 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۲۵، ص ۴ بنابراین أئمه عصمت و طهارت (علیهم السلام) همان أسماء حسنی الهی میباشند که خداوند جز به معرفت ایشان عمل عباد را نمی پذیرد. و ان شاءالله در آينده به صورت تفصيلي به بحث اسماء الحسني الهي پرداخته خواهد شد. 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 🍃 🌼 با عرض سلام و احترام و تبریک میلاد حضرت سلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام ✨روایت امام رضا (علیه السلام) درباره انتظار فرج✨ امام رضا (علیه السلام) می‏فرماید: 💠ما أحسن الصبر و انتظار الفرج أما سمعت قول العبد الصالح: «و ارتقبوا إنّی معکم رقیب»(سوره هود آیه ٩٣) [همچنین] «وانتظروا إنّی معکم من المنتظرین» فعلیکم بالصبر إنّما یجی‏ء الفرج علی الیأس و قدکان الذین من قبلکم أصبر منکم...(سوره اعراف آیه ٧۱) 🍃چه نیکوست صبر و انتظار فرج، آیا سخن بنده صالح خدا [ شعیب ] را نشنیدی که فرمود: «و انتظار برید که من [هم] با شما منتظرم» و «پس منتظر باشید که من [هم] با شما از منتظرانم»، بر شما باد به صبر و بردباری؛ چرا گشایش بعد از ناامیدی فرا می‏رسد و به تحقیق کسانی که پیش از شما بودند از شما بردبارتر بودند. 📚مسند الإمام الرضا(علیه السلام)، ج۱، ص٢۱٧، ح٣٧٣ 🌼 🍃 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 🎉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مثل چمران بمیرید 🎥 امام خمینی قدس سره ✅ چمران در دنیا شرف را و در آخرت، رحمت را بیمه کرد... 📌 سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید گرامی باد.
میلاد با سعادت ثامن الحجج حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام را تبریک و تهنیت عرض میکنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
13119-fa-ayate mojahedan.pdf
1.27M
🔹معرفی‌کتاب 🔸پیشنهاد مطالعه 🔹ویژه شهادت دکتر مصطفی چمران 📕 آیت مجاهدان👇 👈 زندگی نامه ی شهید چمران 👈شهید چمران که بود؟!؟🤔 🔹سالروز شهادت دکتر چمران 🔸۳۱ خرداد ۱۳۶۰ برای دریافت آخرین اخبار پژوهشی با ما باشید👇👇👇 ┏━━━━🌺🍃━┓   @pajoohesh_esfahan ┗━━🌺🍃━━━┛
بسم الله الرحمن الرحیم 💥 ای موسی خداوند فرزندی به تو می دهد به نام علی، او نگاهش با نگاه خدا است، با فهم خدا می شنود، هرچه انجام می دهد و می گوید عین واقعیت و صحیح است، هرگز خطا و اشتباه در او نیست، عالم است و نادان نیست، هرچه هست می داند @Ahmad_aabedi ⭐️ یا موسى، علیٌ الذی ابنک، ینظر بنور الله و یسمع بتفهیمه و ینطق بحکمته، یصیب و لا یخطی‏ء و یعلم و لا یجهل، قد مُلِیَء حلما و علما 📚 امام هشتم علیه السلام در یک دورانی به امامت رسید و زمامداری و رهبری شیعیان را به عهده گرفت که شاید اگر عملکرد امام هشتم نبود قطعاً دیگر نامی از اسلام و قرآن امروز به من و شما نمی رسید. در اواخر قرن دوم هجری و ابتدای قرن سوم که ایام امامت امام هشتم علیه السلام است چند مسئله در جهان اسلام و خصوصاً در میان ایران و ایرانیان رخ داده بود: 🔷 علومی که از غرب و یونان باستان در عالم اسلام منتشر شد مربوط به زمان امام هشتم علیه السلام است. افرادی مثل حنین بن اسحاق یا یعقوب بن اسحاق کندی معروف به فیلسوف عرب در زمان امام رضا علیه السلام آمدند افکار و اندیشه های فلسفه ی یونان باستان را به زبان عربی ترجمه کردند و این باعث شد در جامعه ی اسلامی تفکراتی درباره خدا و درباره توحید، نه آنگونه که پیامبر می گوید بلکه آنگونه که غرب می گوید در جامعه اسلامی منتشر شد. یعنی یک خداشناسی غیر دینی در جامعه رخ داد. 🔷 از طرفی دیگر مسیحیان و یهودیان این زمان فراوان در جامعه ی اسلامی نفوذ کردند. اولین آیه ی انجیل متی که چهارمین انجیل مسیحیان است این است که در ازل کلمه بود، کلمه با خدا بود و کلمه خود خدا بود. این عبارت انجیل متی از غرب و از تفکرات افلاطونی گرفته شده بود و در کتاب مقدس مسیحی ها آمده بود، این حرف را در جامعه ی اسلامی ترجمه شد به عربی و فارسی و به دست مسلمانان رسید. مسلمانان نیز موضع گیری مختلف داشتند برخی از مسلمانها آمدند همین حرفهای غربی را با رنگ و لعاب مسلمانی در جامعه پخش کردند، نیمی از سنّی ها به نام اشعری مذهب آمدند گفتند قرآن کتاب خدا است و قدیم است، قرآن قبل از خلقت آسمان و زمین نیز بوده است. نصف دیگر از اهل سنت معتزلی شدند و گفتند قرآن آن موقعی که بر پیغمبر اکرم نازل شده، همان موقع خداوند این کلمات را تلفظ کرده و بیشتر خداوند این چیزها را نگفته بود. جنگی بین سنی های اشعری و سنی های معتزلی(بین آنهایی که می گفتند قرآن قدیم است و آنهایی که می گفتند قرآن حادث است) رخ داد و تنها در خراسان بیش از صد هزار مسلمان کشته شد. همین یک مسئله کافی بود تا اساس اسلام را به باد داده و همه زحمات پیغمبر اکرم و هفت امام پیشین نابود بشود، امام هشتم علیه السلام در این چنین شرایطی رهبری و امامت شیعه را بر عهده گرفت. @Ahmad_aabedi 🔷 مسئله دیگر اینکه یکی از سیاستهایی که در زمان هارون الرشید و مامون این بود که علما و دانشمندان را به یک بحث های غیر ضروری متوجه کنند و از مسائل اصلی دور کنند، علمای زیادی را دعوت می کردند، جایزه تعیین می کردند که بنشینند بحث کنند درباره کلمه "شتر"، که مثلاً ریشه اش چه بوده و از کجا درست شده است. یک کلمه ای را می نشستند بحث می کردند اما هرگز بحث نمی کردند که خدا چیست و چگونه است. یعنی علم متوجه شده بود به مسائل غیرضروری و مسائل اصلی فراموش شده بود. @Ahmad_aabedi 🔷 مسئله دیگر مسئله فساد و فحشا و منکرات نیز در زمان امام هشتم علیه السلام به طوری بود که تنها بخشی کوتاهی از آن را ابونعیم اصفهانی در کتاب الاغانی بیان کرده است. —------------------------------------------ 🆔 @ahmad_aabedi
✅ امام هشتم علیه السلام در این شرایط امامت را به عهده گرفت و می خواهد شیعه و دین اسلام را به صورت مطلق حفظ نماید. یک امام معصوم تنها سیاستش این نیست که شیعه حفظ شود، سنی ها را هم باید از خطرات حفظ نمود. شاید تنها امامی که از همه امامان بیشتر سخنان عقلی و فلسفی دارد امام هشتم علیه السلام باشد. علتش هم این بود که در زمان این امام بود که افکار یونان به زبان عربی ترجمه شده بود. بیشترین سخنان امام رضا علیه السلام درباره توحید و خداشناسی است. آنچنان که بیشترین سخنان امام پنجم و ششم علیهم السلام در موضوع فقه و مسائل احکام است، در زمان آن دو امام، امامان سنّی(مثل ابوحنیفه) به مسائل فقهی رو آورده بودند ائمه ما علیهم السلام نیز فقه خالص و اسلام ناب را بیان کردند. 🔷 در زمان امام هشتم علیه السلام مسئله این نبود که وضو چگونه بگیریم، مسئله این بود که خدا جسم است یا خدا جسم نیست، خدا را می شود با چشم سر دید یا خدا قابل دیدن نیست، آیا چیزی که قابل دیدن نیست قابل اثبات هست یا نه؟ خدا چگونه شبهای جمعه از آسمان بالا به آسمان دنیا می آید؟ اینها مسائلی بود که در زمان امام رضا علیه السلام مطرح بود. وقتی از ابن تیمیه که امام و مقتدای اهل سنت است در شهر دمشق پرسیدند که چگونه خدا از آسمان پایین می آید؟ روی منبر که نشسته بود از پله های منبر آمد پایین و گفت خدا اینطوری می آید پایین و دوباره از پله های منبر رفت بالا و گفت خدا وقتی صبح بشود اینطوری می رود بالا. وقتی که بالای منبر می نشست گفت خدا اینطور که من بالای منبر نشسته ام خدا اینگونه روی عرش می نشیند. وقتی درباره خدا از او سوال کردند گفت تنها از ریش خدا سوال نکنید غیر از ریش خدا هرچه بپرسید من جواب می دهم. یعنی می گفت خدا دست دارد، پا دارد و... همه اینها را می گفت. @Ahmad_aabedi ☀️ امام رضا علیه السلام اولین کارش این بود که به مسلمانان یاد بدهد که خدا جسم نیست، خدا مادی نیست، خدا وجود دارد، آن چیزهایی با چشم دیده نمی شود بسیار بسیار بیشتر از آن چیزهایی است که ما تصورش را کرده ایم، فراوانند چیزهایی که وجود دارند و دیدنی نیستند و قابل احساس و لمس نیستند. فرشتگان خدا همه مجرند و مادی نیستند، عرش و لوح قلم همه مجردند.این اولین مسئله ای که امام رضا علیه السلام در میان مسلمانان منتشر کرد و این سخن امام هشتم علیه السلام بود که هم به شیعه و هم به اهل سنت خداشناسی را یاد داد. که بدانیم خدایی را که می پرستیم رنگ و بوی ماده ندارد و خدا قابل لمس نیست. @Ahmad_aabedi آنطور نیست که برخی از سنی ها تصور می کردند خدا در آسمان عربستان است بخاطر اینکه پیغمبر هرگاه می خواست به خدا اشاره کند با انگشت به بالا اشاره می کرد پس معلوم می شود خدا در آسمان عربستان است. اینطور نیست، امام رضا علیه السلام بود که فرمود پیامبر که با انگشت به بالا اشاره می کرد از باب احترام بود، از باب احترام بود که سرمان را بالا می گیریم و می گوییم خدا بالا است و الا خدا همه جا هست و خدا از رگ گردن به همه نزدیک تر است.پس امام هشتم خدا شناسی و اعتقاد به خدا را به مردم شناساند. @Ahmad_aabedi —--------------------------------- 🆔 @ahmad_aabedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹نقاشی زیبای "خانم عبادی" با شن با موضوع زیارت امام رضا(علیه السلام)
🌕﷽؛ السلام عَلَيْكَ يا بابَ اللَّهِ، السلام‏ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللَّهِ النَّاظِرَةَ، وَ يَدَهُ الباسِطَةَ. ✍️... حضرت عجل‌الله تعالی‌فرجه: اگر شيعيان ما وفادار بودند، هرگز ملاقات(ظهور، و حضور) ما با آنها به تأخير نمى‌افتاد و ديدار با ما براى آنها به دست می‌آمد هیچ‌چيزى به جز كارهاى ناشايست شیعیان ،ما را از ايشان دور نمی‌سازد. 📚بحارالانوار ج۵۳ص۱۷۷ آنکه از شرم گنه باید کند غیبت منم تو چرا جور گنهکاران عالم میکشی أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج هیچ چیز در دنیا ارزش ندارد که جایگزین لبخند رضایت مولا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بشود. التماس دعای فرج ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ؛⚜️◻️⚜️⬜️⚜️◻️⚜️ معاونت آموزش 📜 📑📜 📜📑📜 📑📜📑📜
ا🖋📄🖋📄🖋 ا📄 ا🖋 ا📄 ا🖋 📄 أبوبصیر یحیی بن أبی‌القاسم أسدی 🔹قسمت سوم: 📄 مشایخ ابوبصیر (من روی عنهم) ابوبصیر اسدی از برخی ثقات امامی چون ابوحمزه ثمالی و صالح (عمران) بن میثم نیز روایت کرده است. ✅ ابو حمزه ثمالی: از خواص أصحاب ائمه معصومین (علیهم السلام) که پیشتر راجع به آن بحث شد. ✅ صالح بن ميثم التمار: از أصحاب امام باقر و امام صادق (صلوات الله وسلامه عليهما)،جمله روایات دلالت بر حسن و کمال او دارد. مانند روایت امام باقر (علیه السلام) در مدح او و پدرش که چنین فرمودند: «إني أحبك وأباك حبا شديدا». 📒مستدركات علم رجال الحديث، ش٧۰۳٢ 📄راویان ابوبصیر (من روی عنه) ✅ علي بن أبي حمزة سالم البطائني: او از اصحاب و راویان امام صادق و امام کاظم (علیهماالسلام) بود و همچنین وکیل امام کاظم (علیه السلام) بود. علی بن أبی حمزه قائد أبي بصير بود و از اینرو از او روایات بسیاری نقل کرده است. اما پس از حضرت کاظم (علیه السلام) از سران واقفیه شد (کسانی که قائل به اختتام امامت به امام کاظم (علیه السلام) بودند). 📒مستدركات علم رجال الحديث، ج ٥، ص٢٨١ ✅ الحسين بن أبي العلاء الخفاف الأزدي العامري الزندجي أبو علي الكوفي: او از أصحاب امام باقر و امام صادق (عليهما السلام) بود. همچنین برادرانش علي و عبد الحميد نیز از امام صادق (عليه السلام) روایت کرده اند، اما أوجه میان آنان حسین است که رجالیون بر وثاقتش صحه گذاشته اند، حتی صدوق او را در مشيخة الفقيه از صاحبان أصول معتمده ای أحادیث کتابش را از آن استخراج کرده نام برده است. 📒مستدركات علم رجال الحديث، ج ٥، ص٢٨١ 🖋 📄 🖋 📄 🖋📄🖋📄🖋
ا🖋📄🖋📄🖋 ا📄 ا🖋 ا📄 ا🖋 📄 أبوبصیر یحیی بن أبی‌القاسم أسدی 🔸توثیق أبوبصیر فی اعیان الشیعه ✅براساس نظر برخی رجالیون مانند ابن شهرآشوب، کشی، خوئی و مرحوم نمازی، نام او در شمار ۶ تن «اصحاب اجماع» از یاران حضرات امامان باقر و صادق (علیهما ‌السلام) آورده شده است که بر صدق حدیث و فقاهت آنان اجماع نموده‌اند. 📒اختیار طوسی، ج۱، ص۲۳۸ 📒عده الاصول طوسی، ج۱، ص۳۸۴ 📒رجال الكشي - إختيار معرفة الرجال، النص، ص ۲۳۸ 📒مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج‏۴، ص ۲۱۱ 📒معجم ‏رجال‏ الحديث ج ۱۰، ص۳۰۱ ✅ نجاشی: وی به وثاقت و وجاهت او در روایت حدیث از ائمه معصومین (علیهم السلام) نظر داده است؛ «يحيى بن القاسم أبو بصير الأسدي، و قيل: أبو محمد، ثقة، وجيه». 📒رجال النجاشي، ج۲، ص ۴۱۱ ✅ کشی: او و برخی دیگر از رجالیون، أبابصیر را از اصحاب اجماع و از أفقه الأوّلين به شمار می آورند. و این حاکی از منزلت و مکانت أبی بصیر دارد. 📒رجال الكشي، ص ۲۰۶ ✅مرحوم نمازی: «ثقة وجيه عدل و ليس بواقفي و أن أبا بصير الأسدي هو من أصحاب الإجماع». 📒مستدركات علم رجال الحديث، ج ٥، ص٢٨١ ✅ سید محسن امین: أبو بصیر مقدم در فقه و تفسير بوده است. 📒أعيان الشيعة، ج‏۵، ص۳۲۷ ✅ صاحب تذکرة الأعیان می نویسد: «هو ممّن اتفقت العصابة على تصديقه»؛ امامیه بر تصدیق او اتفاق دارند. 📒تذكرة الأعيان، ج‏۲، ص۵۵ 🖋 📄 🖋 📄 🖋📄🖋📄🖋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•  🔹معرفی نرم افزار 🔸عرضه دو نرم‌افزار جدید از آثار بزرگان علمی و صاحبان آثار👇 🔹نرم‌افزار مجموعه آثار مرحوم شیخ آقا بزرگ تهرانی 🔸 و نرم‌افزار مجموعه آثار شهید قاضی نورالله شوشتری تولید و در سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج به جامعه علمی تقدیم گردیده است: 👇 www.noorsoft.org/fa/News/View/111077 این دو نرم‌افزار در اولین عرضه با تخفیف ویژه ارائه خواهد شد. 👆 ❌چرا شما کتابخانه‌ای دیجیتال از آثار و نوشته‌هایتان نداشته باشید!؟؟ 🤔 🔹درخواست تولید نرم‌افزار ویندوزی: www.noorsoft.org/fa/service/View/6836 🔸درخواست تولید چند‌رسانه ای (صوتی یا فیلم): www.noorsoft.org/fa/service/View/14613 🔹درخواست تولید نرم‌افزار موبایلی ویژه : www.noorsoft.org/fa/service/View/15681 🔸🔹🔸مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) 👈پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی www.noorsoft.org ▫️▫️▫️ ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓      ↪️@pajoohesh_esfahan ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕﷽؛ السلام عَلَيْكَ يا بابَ اللَّهِ، السلام‏ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللَّهِ النَّاظِرَةَ، وَ يَدَهُ الباسِطَةَ. 📹 : خرج امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء بشویم تا خرج شیطان نشویم. ؛⚜️◻️⚜️⬜️⚜️◻️⚜️ 🌕 حضرت عجل‌الله تعالی‌فرجک آنکه از شرم گنه باید کند غیبت منم تو چرا جور گنهکاران عالم میکشی أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج هیچ چیز در دنیا ارزش ندارد که جایگزین لبخند رضایت مولا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بشود. التماس دعای فرج ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ؛⚜️◻️⚜️⬜️⚜️◻️⚜️ معاونت آموزش 📜 📑📜 📜📑📜 📑📜📑📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑روش نوشتن سوالات فرعی: (1) 1⃣ [سوالات فرعی] از [سوال اصلی] استخراج می شوند و فصل ها و تیترهای خروجی کار تحقیقی نیز، بستگی به سوال اصلی دارد. 2⃣ "دستیابی به سؤال اصلی"، "تعيين هدف مطلوب" و "تعیین رشته مورد نظر" که زاویه ی محقق در بررسی مسئله اصلی را مشخص می کند؛ سه نقطه کانونی و تمرکز بخش به تحقيق است. 🚫در صورتی که محقق در طراحی تحقیق به این سه نکته توجه نداشته باشد، دچار پراکندگی مطالب و پَرش ذهنی و تَشّتُت در جمع آوری اطلاعات و نهایتا پردازش اطلاعات خواهد شد. 👈 چنین محققی ممکن است برای به دست آوردن معنای واژه "کودک" مطلبی از کتب حقوق جمع آوری و بیان کند، تعریفی از نگاه تربیتی بیاورد، و تعریف فقهی را هم به عنوانی در تحقیق خود بگنجاند. نهایتاً مقصود کدام است معلوم نیست. هدف چنین محققی چیست؟🤔 👈 آیا می خواهد: 🔺️تعریفی جدیدی ارائه کند، 🔺️یا تعاریف سابق را نقد کند و نظریه جدیدی را ارائه دهد، 🔺️و یا ممکن است هدفش شرح و تحلیل نظریات سابق باشد. 3⃣ پس باید توجه داشته باشیم که محقق قبل از آن که وارد طراحی طرح تحقیق بشود باید به این سه نقطه کانونی پاسخ دهد؛ چرا که محقق بر اساس فضای ذهنی خود به جمع آوری اطلاعات، بیان موضوع و مسئله خواهد پرداخت، در پراکندگی ذهنی موجب پراکندگی در جمع آوری اطلاعات خواهد شد. (1) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑 روش دستیابی به سوال تحقیق: (2) 🔴 روش های دستیابی به مسئله تحقیق و سؤال به دو قسم صورت می گیرد: ⬅️ ۱- روش فعال و ⬅️ ۲- روش غیر فعال (انفعالی)"روش های غیر فعالِ یا منفعل دستیابی به سؤال" 👈 روش هایی است که سؤال آماده در اختیار محقق قرار می گیرد. و محقق سؤال تحقیقی اش را از جای دیگری دریافت می کند و برای سؤال دریافتی رشته (تبار) علمی تعیین می کنند و طرح تحقیق می نویسد. ✅ "روش فعالِ دستیابی و شناسایی مسئله تحقیقی" 👈 روشی است که در آن پژوهش گر مستقیم و بر اساس مبانی خاص به تولید سؤال اقدام می کند. ⭕فعال بودن و غیر فعال بودن مسئله تحقیق به محقق بر می گردد. (2) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑 روش دستیابی به سوالات فرعی تحقیق: (3) ✅طرح سوال غير فعال: 👈 از آنجایی که روش غیر فعال یکی از روش های دسترسی به سوال تحقیقی است لازم است که محقق بداند از چه مراکز و اسنادی می تواند به سوال دسترسی پیدا کند. راههای گوناگونی وجود دارند که به پنج راه و یا منبع دستیابی به سؤالات، به روش غیر فعال اشاره می شود: 1⃣ راه اول: 🔺️استفاده از ارزشیابی های موجود؛ اولین روش، استفاده از ارزشیابی ها و کنترل هایی است که مسئولین و یا کارمندان یک مرکز پژوهشی، یک سازمان خدمتی و یا علمی در اختیار دارند؛ {ارزشیابی یعنی بر آورد بین فاصله وضعیت موجود تا مطلوب}؛ ارزشیابی ها، وضعیت موجودِ مركز سازمانی یا کارخانه را بیان می کند، علاوه بر اینکه وضعیت مطلوب را نشان می دهد. 🔴 سؤال محقق این خواهد بود که: ⬅️❓چگونه می توان از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب دست یافت؟ ⬅️❓چگونه می توان آسیب ها را حذف کرد؟ ⬅️❓چگونه ارتقاء کیفی یا کمی تولیدات کارخانه را به دست بیاوریم؟ ♻️این ها سؤالات حاضر و آماده ای است که مسئولین، دست اندرکاران و مجریان یک مرکز آموزشی، خدماتی و یا یک سازمان و اداره می توانند در اختیارمان قرار بدهند. (3) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦﷽✦ •┈••✾•❥🌿🌺🌿❥•✾••┈• 📑 روش دستیابی به سؤالات فرعی تحقیق: (4) 2⃣ راه دوم: 🔺️بازرسی و مطالعه موردی؛ دومین راه رسیدن به سؤالات، بازرسی ها و مطالعات موردی است، بازرسی در این جا یعنی آن چه که به صورت موردی در یک فرد خاص و مورد خاص مورد سؤال واقع شده است، این شخص معین چه کار کنیم که در فرایند مثلا زندگی خودش کمتر دچار خطا بشود که چون ماهیت بازرسی دارد و موردی و شخصی هست این مطالعات یا تحقیقات را مطالعات موردی یا case study می گویند. 3⃣ راه سوم: 🔺️توجه به وقایع؛ سومین راه رسیدن به سؤالات به شیوه غیر فعال و انفعالی نگاه به وقایع و حوادث و سوانحی است که در زندگی رخ می دهد؛ سیل، زلزله و دیگر حوادث طبیعی ظرفیت تولید سؤال را دارند. ممکن است در یک کارخانه ماشین سازی سوال این باشد که چطور سرعت ماشین را از صد و بیست در فاصله بیست ثانیه به بیست کیلومتر برسانیم، این سوال مطرح شده چون ترمز یک نوع ماشین به دلیل عملکرد ضعیف از نقطه اقدام تا رسیدن به مطلوب زمان زیادی لازم دارد و به تصادف منتهی می شود؛ این ها همه وقایع، حوادث و رخداد هایی هستند که برای محقق تولید سؤال می کنند. (4) ┏━━━━•┈┈••❥♥️❥━━┓ ↪ @pajoohesh_esfahan ┗━━━❥🌺❥••┈┈•━━━┛