eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
9.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
990.8K
🎙 #میدان_تشکیلات (۷) ◀️ ۱۰ گام برای راه‌اندازی تشکیلات 🔰 قسمت هفت: گام هفتم 📍 #دکتر_حمیدرضا_محمدی [ #نشر_با_منبع_جایز_است ] 💠 مضمار ؛ تشکیلات اسلامی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
1.02M
🎙 #میدان_تشکیلات (۸) ◀️ ۱۰ گام برای راه‌اندازی تشکیلات 🔰 قسمت هشت: گام هشتم 📍 #دکتر_حمیدرضا_محمدی [ #نشر_با_منبع_جایز_است ] 💠 مضمار ؛ تشکیلات اسلامی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
990.4K
🎙 #میدان_تشکیلات (۹) ◀️ ۱۰ گام برای راه‌اندازی تشکیلات 🔰 قسمت نُه: گام نهم 📍 #دکتر_حمیدرضا_محمدی [ #نشر_با_منبع_جایز_است ] 💠 مضمار ؛ تشکیلات اسلامی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
815.5K
🎙 #میدان_تشکیلات (۱۰) ◀️ ۱۰ گام برای راه‌اندازی تشکیلات 🔰 قسمت ده: گام دهم 📍 #دکتر_حمیدرضا_محمدی [ #نشر_با_منبع_جایز_است ] 💠 مضمار ؛ تشکیلات اسلامی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
هدایت شده از ذوالجناح
📡 #هریک‌رسانه‌حسین‌‌ع‌باشیم ❤ رهروان مسیر الی الحســــــــین‌(ع)، زکات عشقتان، پیام‌رسانی اربعین باشد. ✅طرح همگانی: شما می‌توانید مستندات خود را درقالب فیلم🎥 وعکس📸 در هر یک ازشبکه های اجتماعی با درج این اطلاعات شامل: نام و نام خانوادگی اعزامی از تاریخ و ضبط ساعت مستند مکان ضبط مستند و همچنین با هشتک های #تبلیغی_اربعینی #مبلغ_الاربعین #Arbaeen_preacher منتشر کنید. 🔸 #مزایا: مستندات شما عزیزان با نام و مشخصات خودتان پس از تدوین در صدا وسیمای اصفهان پخش خواهد شد. ☑️ویژه ی طلاب: 🔅کارگاه آموزشی تخصصی مبلغین اربعین در اصفهان زمان: دوشنبه ۱۵ مهرماه از ساعت ۱۵ الی۱۶ 👈جهت آگاهی از مکان کارگاه و مهلت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه شود: dte.bz/abn
هدایت شده از طلاب بصیر و مهدوی نصف جهانِ شهیدپرور
سلام بر طلاب عزیز مقطع سطح 3 (اعم از فارغ التحصیل و درحال تحصیل) دقت فرمایید: فرم "شناخت ظرفیت های طلاب سطح سه "را حتما تکمیل فرمایید. برای اینکه دچار مشکل نشوید تیک گزینه ها را بزنید و به تناسب واقعیت بله یا خیر بنویسد.مهلت ارسال: آخرین لحظات ۱۳ مهرماه 1398 ترجیحا با سیستم وارد شوید تا دچار مشکل نشوید. 🔰🔰🔰
« مهارت افزایی طلاب ناب»
سلام بر طلاب عزیز مقطع سطح 3 (اعم از فارغ التحصیل و درحال تحصیل) دقت فرمایید: فرم "شناخت ظرفیت های
طلبه عزیز مقطع سطح 3: لطفا ،فرم «شناخت ظرفيتهای طلاب سطح3» را تکمیل فرمایید. روش: کليک بر روي لينک زير http://poll.whc.ir/index.php?r=survey/index&sid=179859&lang=fa مدیریت حوزه خواهران استان اصفهان
« مهارت افزایی طلاب ناب»
🔰🔰🔰
✨👥👥👥👤👥👥👥 مدیریت تشکیلات✨ 👥👥👥 تشکیلات: تشکیلات عبارت است از نظام اجتماعی خاصی که بر اساس آن عده ای از افراد ـ هم عقیده ـ به منظور رسیدن به یک سلسله هدفهای نسبتا مشخص با یکدیگر همکاری می کنند بدین ترتیب که تصمیماتی را اتخاذ می نمایند یا به مرحله اجرا و عمل در می آورند از سوی دیگر هرچند عمده فعالیت های تشکلهای فرهنگی، کارکردهای فرهنگی است اما برای انجام آن نیاز به پشتوانه مالی است. ساختارهای مالی جهت این امر نیز باید بر اساس و منطبق با همان کارکردهای فرهنگی تشکل تعریف شود. در این کارگاه موضوع تشکیلات مردم نهاد و خود جوش بیشتر مورد توجه است. در هر تشکیلات نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه کرد یعنی باید به نحوی به آنها نگریست که به نفع اجتماع و تشکیلات باشد . کار تشکیلاتی یک کار اجتماعی است و با زندگی فردی فرق می کند در این یادداشت به چند نکته ی مهم در کار تشکیلاتی می پردازیم که اگر در زندگی فردی رعایت نشوند شاید خیلی مشکلی را ایجاد نکنند ولی در تشکیلات نباید به آنها بی توجه بود . مدرس: استاد عسگریان این کارگاه به بیان و تعریف آموزش مهارت های تشکیلاتی از نظر فنی و محتوایی در قالب یک جلسه پرداخته است، این کارگاه در قالب صوت بارگذاری شده است که شامل سه بخش آموزشی می باشد ، کیفیت صوت در حد مطلوب می باشد. همچنین بخش های صوتی این کارگاه به صورت مستقل از هم بارگذاری شده است تا امکان دریافت و دانلود مستقل به صورت صوت فراهم باشد. آموزش مهارت های تشکیلاتی – اصول شاخص توانمندی تشکیلاتی لینک فایلهای آموزشی صوتی و تصویری را در لینک زیر دریافت فرمایید.🔰🔰🔰
با عرض سلام و ادب وقت شما بخیر. تقدیم سرفصل دوره های پژوهش ایرانداک (البته در مهر ماه )🔰🔰🔰
#۲۴ 💥بسم الله الرحمن الرحيم🔅«فَإِذَا جَاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ قَالُوا لَنَا هَذِهِ وَإِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسَى وَمَنْ مَعَهُ ...» ✔️ استاد معظم فتوحی حفظه الله 🔻 در این سلسله مباحث به تجزیه و ترکیب ادبی آیه ۱۳۱ سوره اعراف پرداخته شده است. ↪️ 2⃣ نكات و اشارات بلاغی: ❓چرا نسبت به مجئ حسنه «إذا» و فعل ماضی، و نسبت به إصابت سيّئه «إن» و فعل مضارع انتخاب شده است؟ 🔹جواب: از آن جایی كه مجئ جنس حسنه (مطلق حسنه) برای همه‌ی بشر در تمام ازمنه قطعی است، چون هيچ وقتی نيست كه هر انسانی از نعمتی از نعم الهی برخوردار نباشد، اگر مثلا از پنج تا محروم است، از پنجاه تا برخوردار است، به اين جهت نسبت به مجیء حسنه «إذا و فعل ماضی» که برای امور قطعی‌اند انتخاب شده، ولی نسبت به اصابت سيّئة، از آن جایی كه مراد از سيّئة مطلق سيّئة نبوده، بلكه خصوص قحطی و مانند آن بوده، و آن هم كم اتفاق می‌افتاده و نادر الوقوع بوده، و نادر الوقوع هم متناسب با مشكوک است، لذا برای اصابت سيّئة «إن و فعل مضارع» كه متناسب با مشكوكيّت‌اند، انتخاب شدند. ❓چرا نسبت به «حَسَنَة» كلمة «جَاءَتْ» بكار برده شد، و نسبت به «سَيِّئَة» كلمة «تُصِبْهُمْ»؟ 🔹جواب: «مجئ» مطلق آمدن و در مواردی آمدن چيزی به نفع شخص است، نفعی که او مترقّب و منتظر آن است و از آن استقبال می‌كند. و «إصابه» خوردن چيزی به چيزی است، مانند اینکه تير به هدف بخورد، و یا سنگ به كسی بخورد، و در خيلی از موارد ناگهانی است، ضربه‌ای به مصاب وارد می‌شود و ضرری به او می‌رسد كه برای او ناگوار است، و لذا نسبت به حسنه كه مطلوب است و به نفع اوست و او از آن استقبال می‌كند، كلمة «جاءت» به كار برده شده، ولی نسبت به سيّئة، كه نوعاً ناگهانی است و به ضرر طرف، و برای او ناگوار است كلمه‌ی «أصابت» به كار برده شده است. 💥«وصل» به معنای: عطف جمله شرطيّه دوم بر جمله‌ی شرطيّه‌ی أول، برای اين است كه بين الجملتين توسط بين الكمالين وجود دارد بدون مانعی از عطف، و حكم آن هم وصل است. 🔺 پایان نکات ادبی و بلاغی آیه ۱۳۱ سوره اعراف. 👉 @raveshsonnati
#دروس_ادبیات_عرب #نصاب_الصبیان 005 #استاد_بکان_طالقانی جلسه: 5⃣ 👉 @raveshsonnati
✔️ استاد بکان طالقانی ✍ خلاصه درس پنجم 🔻دو تکمیل و اصلاحیه: 🔹مراد از علم ادوات که بعض شارحین فرمودند، علم به معانی مفردات حرفیه و اسمیه است که در قطعه عاشره آمده است. 🔹گفتیم که علوم مختلفی اجمالا در نصاب هست. شارحین نام این علوم را مختلف ذکر کرده‌اند. با جمع بین اقوال، به این نتیجه می‌رسیم که بیش از ۱۰ علم در نصاب هست. 🔻فشرده مطالب درس امروز: 🔹مطلب اول: 🔸بعض نسخ، به جای «همی گوید» نوشته: «چنین گوید» که برای ما مهم نیست. کتابی که محور قرار دادیم،«همی گوید» دارد و ما درباره این بحث می‌کنیم. 🔹مطلب دوم: 🔸در بعض نسخ، یک بیت آمده: 🔸همی گوید ابونصر فراهی 🔸کتاب من بخوان گر علم خواهی مصرع دوم مقول قول است. با این بیت کار داریم. 🔹مطلب سوم: 🔸درباره «همی» اختلاف نظر است: 1⃣ شیخ عباس قمی، آن را موضوع برای دوام و استمرار دانسته و بسیاری دیگر مفید دوام و استمرار. (فرق است بینهما) 2⃣ بعضی نظر اول را نپذیرفته و «همی» را دال بر زمان حال دانستند. 3⃣ بعضی هم نسبت به دو قول فوق، بی تمایل یا کم تمایل شدند. 🔻کیف کان،پذیرش نظر مرحوم شیخ عباس مشکل است چون مدرکی برای آن، فعلا نداریم و ایشان هم در این زمینه تخصص نداشته است. 🔸شارح طالقانی، هاء در همی را مفید تنبیه دانسته لکن موافقی برای وی نیافتیم بلکه سیفکی شیرازی مخالف هم هست و گفته این هاء مفید معنایی نیست. 🔸بر فرض بودن «همی» برای استمرار و وجود مصراع دوم در کتاب، عبارت را دو جور معنا کردیم: 1⃣ استمرار مربوط به گفتن باشد 2⃣ استمرار مربوط به خواندن باشد (که توضیح فنی دادیم با ذکر شواهد). 🔸طبق پذیرش استمرار، و با فرض خلو نسخه از مصراع «کتاب من بخوان گر علم خواهی» عبارت کتاب معنای محصلی نخواهد داشت. 🔸طبق بودن «همی» برای دلالت بر زمان حال، معنای عبارت روشن است. 🔸بعض ثمرات بحث از «همی» را فردا بیان می‌کنیم إن شاء الله. 👉 @rabeshsonnati
#دروس_ادبیات_عرب #نصاب_الصبیان 006 #استاد_بکان_طالقانی جلسه: 6⃣ 👉 @raveshsonnati
✔️ استاد بکان طالقانی ✍ خلاصه درس ششم 🔹 مطلب اول: بیان یک مطلب پیش از درس از شرح ملا مصطفی خوئی درباره نصاب الصبیان: 🔸کتاب نصاب الصبیان مدخلیت تام در فهم کلام و الفاظ عرب دارد و از بسیاری کتب لغت، اسهل و اقرب به تذکر و حفظ است. 🔹مطلب دوم: 🔸در میان شارحین نصاب، بیشترین صحبت را درباره «همی» سیفکی شیرازی کرده و گفته: 🔸«بودن همی برای استمرار و دوام مناسب نیست، اما بودنش برای زمان حال، اندک موافقتی دارد.» 🔸این فقره را توضیح دادیم و حاشیه زدیم. 🔸وی ادامه داده: «لفظ هاء بر سر همی احداث معنایی نمی‌کند، مثل باء در برفت. آوردن این حروف گاهی برای درست شدن وزن شعر است.» 🔸این بخش را هم توضیح داده و حاشیه زدیم و از شرح چرخی تکمیل کردیم‌. 🔸سیفکی ادامه داده: «بعید نیست که مفید تاکید باشد» 🔸این قسمت را تایید کردیم. 🔸سپس گفته: «انصاف آن است که زیادتی هاء گاهی مشعر به استمرار نیز می‌باشد». 🔸گفتیم که در این فقره، متفرد است، علی ما اطلعنا. 🔹مطلب سوم: 🔸بیان ثمره بحث از «همی» در قالب نکته‌ای از فن ترجمه. 🔹مطلب چهارم: 🔸توضیح «همی گوید» از لحاظ دستور زبان فارسی. 🔹مطلب پنجم: 🔸بیان فرق میان موضوع بودن «همی» برای استمرار و مفید بودنش برای استمرار. 🔸و اینکه در اینجا ما کاری به موضوع له «همی» نداریم و دست به دامن استصحاب قهقرایی و اصل عدم نقل نمی‌شویم. 🔹مطلب ششم: 🔸بیان براعت استهلال یا براعت مطلع طبق نسخه‌ای که در ابتدایش یک بیت شعر دارد. 👉 @raveshsonnati
هدیه ایرانداك🌸🍃 ✍️(مهارت هاي سخنرانی و ارائه مؤثر در همایش هاي علمی و دفاع از پایان نامه ) (دکتر مهدي محمدي ) زمان : چهارشنبه 17مهرنیم روز .4 ساعت رایگان https://edu.irandoc.ac.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا