هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
🔰موسسه امام رضا(ع) با همکاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می کند:
🌀کرسی ترویجی: بازتولید نظم حقوقی از مذاکرات خبرگان قانون اساسی با تمرکز بر اصل سوم قانون اساسی
▪️ارائه دهنده: دکتر محمد برزگر خسروی (عضو هیت علمی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی)
🔸ناقدین:
▫️حجت الاسلام دکتر سید احسان رفیعی علوی (عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
▫️دکتر یحیی مزروعی (پژوهشگر دفتر حقوقی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی)
🔹دبیر علمی: جناب آقای علی عبدالاحد (مدیر گروه حقوق اساسی و اسناد بالا دستی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی)
📆 زمان: چهارشنبه 20 مهر 1401 ساعت 8
🔲 #حضوری: تهران، پاسداران، ضلع جنوبی پارک نیاوران، مرکز پژوهشهای مجلس
📺 #پخش_زنده:
🔻تلویزیون اینترنتی فقه نظام ساز:
http://heyatonline.ir/irsi
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
هدایت شده از عصرانه علمی
221009_003.MP3
30.42M
🎙 #گزارش_صوتی
🔰 سلسله نشست های "بررسی فقهی وظایف حکومت اسلامی نسبت به وضعیت پوشش در جامعه"
🔺 جلسه دوم: نگاهی فقهی به فرآیند تحقق حجاب
💬 با حضور استاد ارجمند؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان زیدعزه
📚 استاد معظم حوزه علمیه قم
📍مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام
طبقه ۳ سالن سلمان فارسی
@asranehelmi
هدایت شده از مهـــاجر
🔴هدف از آموزش فقه در حوزهها،
آموزش نحوهى استنباط
🔴زمانى كه بنده هم به سنّ شماها بودم،
همين حرفها را از آن زمان ماها ميگفتيم.
🔸درس فقه براى اين است كه ما نحوهى كار را، نحوهى استنباط را ياد بگيريم، كه اين بسيار بسيار مهم است. فقه جواهرى اين است. آنوقت #فرق_هم_نميكند كه در اين فقه جواهرى شما كتاب «طهارت» را بخوانيد، يا كتاب «جهاد» را بخوانيد، يا كتاب «بيع» را بخوانيد؛ تفاوتى نميكند. شيوهى استنباط را استاد خوب و استاد لايق، در همهى اين مباحث درس ميدهد.
🔸البتّه بنده خودم جزو آن كسانى هستم كه از قديم، [دوران] طلبگى- اين حرفهاى تحوّل و اين چيزها كه شما ميگوييد، حرفهايى است كه مال امروز نيست، مال پنجاه سال قبل است؛ زمانى كه بنده هم به سنّ شماها بودم، همين حرفها را از آن زمان ماها ميگفتيم- آن زمان ما اعتراض ميكرديم؛ بنده خودم جزو معترضين [بودم]؛ درس خارج ميرفتيم امّا به استادِ درس خارج در دلمان اعتراض داشتيم كه آقا به جاى مثلًا فرض كنيد «#صلاة»، خب مثلًا «#اجاره» بگوييد، كه اين كارخانجات عظيم و اين ادارهى مؤسّسات و شركتها همه [مربوط به] اجاره است ديگر؛ بعد مسئلهى كار و كارگر و اين حرفها؛ اينها را حل كنيد؛ خب ما [كتاب] «صلاة» را، فرض كنيد كه مقدّمات صلاة را، مقارنات صلاة را، صد بار [خواندهايم]؛ آنوقت غفلت داشتيم از اينكه اگر كسى بنا است شيوهى استنباط را ياد بگيرد، #فرقى_نميكند كه بحث «صلاة» را بخواند يا «مزارعه» را بخواند، يا «مساقات» را بخواند، يا «جهاد» را بخواند، يا «قصاص» را بخواند؛ عمده، فراگيرى شيوهى اجتهاد و شيوهى استنباط از كتاب و سنّت است. شما طلبههاى جوانِ عزيز به اين توجّه كنيد، اين را بايد ياد بگيريم؛ شيوهى استنباط را. فقه جواهرى يعنى اين.
(25/ 02/ 1395)
بيانات در ديدار مديران، مدرّسان و طلّاب حوزههاى علميّهى استان تهران
#آثار_جدید
#کتاب_المکاسب
✅ تازه های نشر ✅
📚 « کتاب المکاسب، جلد ۲ »
♦️ به زودی منتشر می شود
🏷خرید اینترنتی: به زودی...
📞دفتر فروش آثار: 02537842461
🌐 Nashresra.ir
📱 @nashresrair
◀️ ارتباط با ما:
@nashresra_ir_admin
هدایت شده از خانه علم و مهارت طه
🔊🔊🔊🔊
✅ان شا الله به زودی کارگاه پیشرفته روش تحلیل فهرستی در اعتبار سنجی احادیث
🔹 در دو ترم تحصیلی
برگزار میگردد..
💠 اطلاعات تکمیلی دوره به زودی منتشر میگردد.
❇️ خانه علم و مهارت طه
https://eitaa.com/joinchat/3280928965C37d1129dcb
#شاهرگ_علم_رجال
شاهرگ علم رجال، پاسخ به پرسش زیر است که در #فلسفه_علم_رجال فهمیده می شود :
#پرسش : موضوع حجیت خبر واحد، کدامیک از دو گزینه زبر است :
الف) #ألراوي_الّذي_هُو_المُوَثَّق
یعنی موضوع حجیت خبر واحد، آن راوی است که به نحو اسمی و ثبوتی توثیق شده است؛ در این صورت فارغ از تک تک اخباری که راوی آنها را نقل کرده و صرفا به صورت کلی، راوی توثیق شده است
مثلا جناب زراره به صورت کلی موثق است، چون رجالیون بر توثیق او اتفاق نظر دارند
ب) #ألراوي_الّذي_هُو_یُوَثَّق
یعنی موضوع حجیت خبر واحد، آن راوی است که به نحو فعلی و حدوثی توثیق شده است؛ در این صورت با نظارت بر تک تک اخباری که راوی آنها را نقل کرده و به صورت جزئی، راوی توثیق شده است
مثلا عمروعاص در زمینه راوایاتی که در فضائل امیرالمومنین علیه السلام نقل کرده است، توثیق می شود، چون داعی بر جعل در این زمینه ندارد
#فائده : اصطلاحا بر طرفداران پاسخ گزینه (الف) "وثوق سندی" و بر طرفداران پاسخ گزینه (ب) "وثوق صدوری" گفته می شود
هر یک از دو دسته طرفداران "وثوق سندی" و "وثوق صدوری"، متناسب با پاسخی که به پرسش مذکور داده اند، به سراغ مبادی خاصی برای اثبات آنچه مسئله علم رجال در قالب پاسخ به پرسش مذکور ارائه داده اند، می روند
نتیجتا بدیهی است که طرفداران پاسخ (الف) به سمت مبادی همچون توثیق رجالیون می روند و طرفداران پاسخ (ب) به سمت مبادی همچون شهرت عملی و وجود روایت در کتب اربعه می روند
تمامی این بحثها باید در #فلسفه_علم_رجال انجام شود که وظیفه دارد از مبادی علم رجال بحث کند
حالا می فهمیم انحصار گرایی طرفداران وثوق سندی در مبادی علم رجال از کجا نشأت گرفته که انتقاد #وحید_عصر را هم بر انگیخته است :
ثمّ اعلم: أنّه قد شاع بعد صاحبي (المعالم) و (المدارك) أنّهم يطرحون أخبارنا المعتبرة الّتي اعتبرها فقهاؤنا القدماء، بل و المتأخّرون أيضا- كما بيّنته و أثبته في التعليقة- طرحا كثيرا 👈 بسبب أنّهم لا يعتبرون من الأمارات الرّجاليّة سوى التوثيق، و قليل من أسباب الحسن.و بسبب ذلك اختلّ أوضاع فقههم و فتاواهم، و صار بناؤهم على عدم ثبوت المسائل الفقهيّة غالبا.
و ذلك فاسد، لأنّ أسباب التثبّت الظنيّة موجودة في غاية الكثرة، و حصول الظنّ القويّ منها لا يتأمّل فيه.
و مرّ اعتبار الظنّ في التثبّت كاعتباره في ثبوت العدالة من دون تفاوت.و هذه الأسباب اعتبرها الفقهاء في كتبهم الاستدلاليّة، و أهل الرّجال في علم الرّجال، فلا بدّ من معرفتها و ملاحظتها، لئلا يطرح الأخبار المعتبرة الكثيرة، و لا يخالف طريقة فقهاء الشّيعة القدماء و المتأخّرين منهم، و لا يبقى في التحيّر و التّردّد في معظم المسائل الفقهيّة، ثمّ يترك أو يقلّد فيها المجتهدون.
(نام کتاب : الفوائد الحائرية ؛ نویسنده : الوحيد البهبهاني، محمّد باقر ؛ صفحه : 224)
دوره تکمیلی منطق جدید - جلسه اول.m4a
30.55M
🔹صوت دوره تکمیلی #منطق_جدید جلسه ۱
🔸استاد محترم حجتالاسلام والمسلمین #صیدی از اساتید مجمع عالی حکمت اسلامی و دانشجوی برتر دوره دکترای فلسفه دانشگاه تربیت مدرس تهران
➖➖➖
❇ کانال معرفی دوره ها و وبینارها در ایتا: 👇👇👇👇
eitaa.com/doreha_vebinar
✅کانال اصوات 👇👇
eitaa.com/asvat_doreha_vebinar
⛔️نقل بدون لینک جایز نیست
جلسه سوم منطق جدید استاد صیدی.m4a
34.39M
🔹صوت جلسه سوم (پایانی) دوره آشنایی مقدماتی با #منطق_جدید
✍استاد حجتالاسلام والمسلمین #صیدی
➖➖➖
❇ کانال معرفی دوره ها و وبینارها در ایتا: 👇👇👇👇
eitaa.com/doreha_vebinar
✅کانال اصوات 👇👇
eitaa.com/asvat_doreha_vebinar
⛔️نقل بدون لینک جایز نیست
جلسه دوم دوره منطق جدید استاد صیدی_1.m4a
42.51M
🔹صوت جلسه دوم دوره آشنایی مقدماتی با #منطق_جدید
✍استاد حجتالاسلام والمسلمین #صیدی
➖➖➖
❇ کانال معرفی دوره ها و وبینارها در ایتا: 👇👇👇👇
eitaa.com/doreha_vebinar
✅کانال اصوات 👇👇
eitaa.com/asvat_doreha_vebinar
⛔️نقل بدون لینک جایز نیست
هدایت شده از کانال سابق واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیهالسلام
MOV003.mp3
45.59M
⁉️ مدیریت زمان ⁉️
🎙استاد: حجةالإسلام و المسلمین حاج شیخ #عبدالحمید_واسطی
#مهارت_تحقیق
#مدیریت_زمان
📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیهالسلام در پیامرسان ایتا:
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95
⌛️
⏳⌛️
⏳⌛️⏳
هدایت شده از نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
موسوعة النحو والصرف والإعراب - الدكتور أميل بديع يعقوب.pdf
24.85M
موسوعه النحو و الصرف و الاعراب
کتابی بسیار کاربردی برای تجزیه و ترکیب
نظرات کاربران درباره دوره و کتاب👇
https://eitaa.com/joinchat/3828875411C38e1818afc
در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید.
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
یکی از بهترین کتابها درباره معنی شناسی، کتاب معانی النحو استاد فاضل سامرایی است. که در ادامه 4 جلد این کتاب تقدیم میگردد. برخی از مباحث معنی شناسی کانال از این کتاب گرفته شده و در نحو پیشرفته منعکس شده است.
مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
معانی النحو سامرایی، جلد1.pdf
7.6M
معانی النحو سامرایی مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
معانی النحو سامرایی، جلد2.pdf
6.41M
معانی النحو سامرایی مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
معانی النحو سامرایی، جلد4.pdf
6.47M
معانی النحو سامرایی مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
معانی النحو سامرایی، جلد3.pdf
7.57M
معانی النحو سامرایی مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید.
به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
هدایت شده از طرائف | علوم حدیث و اعتبارسنجی احادیث
📍 سلسله نشست علمی
✳️ سیرهشناسی نبوی
🔹 ۱) مبانی سیره نبوی
🎙 حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالهادی مسعودی
🗓 یکشنبه ۱۷/ مهر/۱۴۰۱
⏰ ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲
🔸۲) قواعد سیره پژوهی
🎙حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد کاظم طباطبایی
🗓 سه شنبه ۱۹/مهر/۱۴۰۱
⏰ ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲
🔹۳) اصول حاکم بر سبک زندگی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
🎙حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد غلامعلی
🗓 پنج شنبه ۲۱/ مهر/۱۴۰۱
⏰ ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲
📌 مکان: قم، سالن جلسات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث
🌐 لینک برخط حضور:
🔗 https://vc1.qhu.ac.ir/neshasteelmee
🔆 مجری: دانشگاه قرآن و حدیث و انجمن حدیث حوزه به مناسبت میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام و هفته وحدت، مهرماه ۱۴۰۱
🆔 @taraef_ir
هدایت شده از کانال سابق واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیهالسلام
🔻 گزارش هشتمین نشست تخصصی مدرسه علمیه نورالرضا علیهالسلام
🔵 استاد مدعو: آیتالله حاج شیخ مهدی زمانیفرد
🔴 موضوع نشست: ضرورت مکتب شناسی در اجتهاد
⚫️ خلاصه نشست:
🔸 ایشان در ابتدای بیانات با اشاره به شرایط و لوازم اجتهاد، مکتبشناسی را یکی از مقدّمات لازم برای اجتهاد دانستند و گفتند:
🔹 مکتبشناسی در واقع به روششناسی علم بر میگردد. هر علمی روشهای خاص خود را دارد و بحث روششناسی بهترین راه به مقصد را به ما نشان میدهد و مسیر را کوتاه میکند. در کشورهای غربی روششناسی آن قدر مهم هست که در اولین مواد درسی دانشگاهها به آن پرداخته میشود.
بحث ما انواع مکاتب فقهی است. عمدتاً سه مکتب در تاریخ فقه ما وجود دارد:
اوّل مکتب روایی محض ( مکتب قدماء از فقهای شیعه قبل از شیخ طوسی ) که صرفاً مسائل مطرح شده در روایات را بحث میکردند و تفریع فروع انجام نمیدادند.
اوّلین کسی که تفریع فروع را شروع کرد شیخ طوسی در کتاب المبسوط بود. ایشان در مقدمه کتاب به این مطلب اشاره میکنند که مباحث فقهای شیعه منحصر در حیطۀ روایات بوده و دلیل تالیف کتاب را طعن برخی از اهل تسنن نسبت به عدم پویایی فقه شیعه بیان کردهاند. ایشان در مقابل این إشکال به تفریع فروع و جواب به مسائل مستحدثه پرداختند. با این کتاب به تعبیری تحجّر و جمود در فقه امامیّه شکسته شد. البته این تحوّل ریشه روایی دارد. حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: علینا القأٰء الأصول و علیکم أن تفرّعوا.
🔹 جناب استاد زمانی در ادامه بیان کردند: مکتب شیخ طوسی بعد از مرحوم شیخ انصاری و به بعد به دو دسته تقسیم شد:
یکی مکتب قم به تاسیس آیتالله بروجردی است. یکی از خصوصیّات مهمّ این مکتب، نگاه ویژه به فقه اهل تسنن است و مرحوم آیتالله بروجردی آن را کلید حل احادیث امامیه میدانستند. و لذا برخی کتب فقه مقارن مثل الخلاف شیخ طوسی و تذکرة الفقهاءرا احیاء کردند. خصوصیّت دیگر این مکتب نگاه پدیدار شناسانه و حلّ مسألۀ فقهی در بستر تاریخی است.
دیگری مکتب نجف که این دو ویژگی را ندارد و بیشتر از اصول عملیه استفاده میکند.
🔸 استاد درس خارج حوزه مشهد در بخش دیگری از کلامشان اشاره کردند: در میان أعاظم نجف آیتالله سیستانی که در ابتدا مدّتی در قم بودهاند و بعداً به نجف رفتهاند، بر اساس مکتب فقهی قم بحث میکنند و این مسأله در کتاب «الرافد» ایشان مشهود است.
🔹 استاد زمانی در انتها خاطرنشان کردند: مکتب فقهی قم که بر مبنای پدیدار شناسی است، بر روشهای تحقیقی روز دنیا منطبق است.
#سلسله_نشستهای_تخصصی (۸)
#کارگروه_فقه
📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیهالسلام:
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95
🕌
🕌🕌
🕌🕌🕌
📋 توضیحات نسبت به محتوای کارگاه:
⁉️ شاید شما نیز جزء کسانی باشید که در خلال مطالعه کتاب های ادبی و نحوی، نسبت به برخی نکات «روششناختی»، حساس و دغدغهمند شده باشید؛ مسائلی از این قبیل:
1️⃣ چرا نحات در تحلیل ساختارهای نحوی، دست به تقدیر میزنند؟ مثلا آیا واقعا در اسلوب باب اشتغال، «وإیّای فارهبون» (بقره، 40) به معنای «ارهبوا إیّای فارهبون» است؟
2️⃣ آیا واقعا حرف «فی» در آیه شریفه «لأصلبنّکم فی جذوع النخل» (طه، 71) به معنای «علی» است؟ در این صورت، چرا خود خداوند متعال از تعبیر «علی» استفاده نفرمود؟ آیا (نعوذ بالله) خدا با جزئیات زبان عربی آشنا نبود؟ یا اینکه غرض دقیقتر و عمیقتری در کاربرد این تعبیر وجود دارد؟
3️⃣ مدلول تقدیم و تأخیر صفات الهی در قرآن کریم چیست؟ به عنوان مثال، تفاوت «إنّ الله غفور رحیم» (بقره، 173) با «هو الرحیم الغفور» (سبأ، 2) چیست؟
4️⃣ تفاوت «کلٌّ یجری لأجل مسمّی» (فاطر، 13) با «کلٌّ یجری إلی أجل مسمّی» (لقمان، 29) چیست؟ آیا غیر از ارجاع معنای «لام» به «الی» یا معنای «الی» به «لام»، راه دیگری وجود ندارد؟
5️⃣ زمخشری و سیوطی معتقدند «مأتی» در آیه شریفه «إنّه کان وعده مأتیّا» (مریم، 61) به معنای «آتی» است؛ زیرا وعده آمدنی است؛ نه اینکه چیزی به سوی آن برود. آیا این دیدگاه قابل دفاع است؟
🔹 به واسطه تمرکز کتب ادبیات عرب در حوزههای علمیه بر «روششناسی نحات بصری و کوفی»، معمولا طلاب با سایر روشها و نظریات موجود در عرصه «شناخت زبان» و «تحلیل متن» مطرح است آشنا نمیشوند. زبانشناسی و رشتههای مرتبط با آن در قرن بیستم، پیشرفت چشمگیری داشتهاند. از این رو، توجه به دستاوردهای زبانشناسی و حوزههای مجاور آن، امری اجتنابناپذیر در مطالعات دینی است. قرائن، شواهد و تحقیقات فراوانی وجود دارد که نشان میدهد به کارگیری دستاوردهای جدید در این عرصه، تحولات مهمی را در مباحث «ادبیات عرب»، «تفسیر» و «فهم حدیث» به دنبال خواهد داشت.
🔸 «معناشناسی شناختی» یکی از انواع مختلف معناشناسی است که میتوان در تحلیل آیات قرآن، آن را به کار گرفت. البته این نوع معناشناسی، مزایا و قابلیتهای فراوانی دارد و از جهات بسیاری بر دیگر انواع معناشناسی ترجیح دارد. معناشناسی شناختی، اوج تفکر معناشناختی معاصر و دستاورد سترگ جریانهای بسیاری در زبانشناسی معاصر است.
🔹 مبتکر تحلیلهای دستور زبان شناختی در عالم اسلام را باید کسانی از قبیل سیبویه نحوی و مرحوم رضی در شرح کافیه دانست. اما تحلیلهای این بزرگان، نظم و سامان مورد نظر را نیافته بود و در ادامه، بسط و گسترش نیافتند.
🔸 از میان مفسرین معاصر نیز مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر شریف «المیزان» و ابنعاشور در تفسیر «التحریر و التنویر»، تحلیلهای ادبی دقیقی مطرح فرمودند که میتوان از منظر «معناشناسی شناختی» به بررسی و بهرهگیری از آنها پرداخت.
ادامه دارد...
#کارگروه_ادبیاتعرب
#آشنایی_با_دانشهای_زبانی
📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیهالسلام در پیامرسان ایتا:
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95
📚
📚📚
📚📚📚
🗂 رئوس مباحث در این جلسات عبارت است از:
1️⃣ جغرافیای دانشهای زبانی
2️⃣ تاریخچه و اصول زبانشناسی شناختی
3️⃣ اصالت تعبیرهای قرآنی
4️⃣ مفهومسازی قرآنی و بافت آیات
5️⃣ پیشنمونهها و مقولات معنایی در قرآن
6️⃣ شبکههای شعاعی در قرآن
7️⃣ حرکت خیالی در ساختار معنایی قرآن
8️⃣ فضاهای ذهنی در قرآن
9️⃣ نقش تلفیق مفهومی در معناشناسی قرآن
🔟 ساختار نیرو-پویایی آیات
1️⃣1️⃣ علیت و پنجرههای علّی در معناشناسی قرآن
📚 منبع اصلی جلسات:
📘کتاب «معناشناسی شناختی قرآن»
📝 اثر استاد: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا قائمینیا
🗞 ناشر: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
تهیه کتاب با تخفیف
#کارگروه_ادبیاتعرب
#آشنایی_با_دانشهای_زبانی
📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیهالسلام در پیامرسان ایتا:
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95
📚
📚📚
📚📚📚
#کارگاههای_آموزشی_تحقیقاتی (۱۱)
🔹 تاریخ و مکتبشناسی منطق
✉️ استاد دوره: حجة الاسلام شیخ #محمدرضا_جمعهزادهخراسانی
🗓 زمان: سهشنبه ها ساعت ١٤:٣٠ الی ١٥:٣٠
🕌 مکان: سطح یک مدرسه نورالرضا علیهالسلام / مدرس ۸
#کارگروه_منطق
📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیهالسلام در پیامرسان ایتا:
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95
📚
📚📚
📚📚📚
#کارگاههای_آموزشی_تحقیقاتی (۱۰)
🔹 سلسله کارگاههای آشنایی با دانشهای زبانی
🔸 دوره اول: کاربرد زبانشناسی شناختی در فهم قرآن
✉️ استاد دوره: حجة الاسلام سید #شهابالدین_دعایی
🕌 مکان: سطح یک مدرسه نورالرضا علیهالسلام
⚠️ طلاب محترم برای تهیه کتاب و ثبتنام به واحد تحقیق مراجعه بفرمایند.
#کارگروه_ادبیاتعرب
#آشنایی_با_دانشهای_زبانی
📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیهالسلام در پیامرسان ایتا:
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95
📚
📚📚
📚📚📚
#کارگاههای_آموزشی_تحقیقاتی (۱۲)
🔹 مبادی علم الأخلاق
✉️ استاد دوره: حجة الاسلام شیخ #علیرضا_حسننژاد
🗓 زمان: پنجشنبه ها ساعت ١٤:٣٠
🕌 مکان: سطح یک مدرسه نورالرضا علیهالسلام مدرس ٤
#کارگروه_اخلاقوعرفان
📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیهالسلام در پیامرسان ایتا:
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95
📚
📚📚
📚📚📚