eitaa logo
مقدمات اجتهاد
2.8هزار دنبال‌کننده
632 عکس
101 ویدیو
675 فایل
📚 اینجا سعی داریم به شما کمک کنیم تا به مطالبی که در مسیر رسیدن به #اجتهاد نیاز داری، خیلی راحت دسترسی داشته باشی و نیاز نباشه در کانال های متعدد عضو باشی ارتباط و تبادل: @Yafatemahaghithini
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عصرانه علمی
221009_003.MP3
30.42M
🎙 🔰 سلسله نشست های "بررسی فقهی وظایف حکومت اسلامی نسبت به وضعیت پوشش در جامعه" 🔺 جلسه دوم: نگاهی فقهی به فرآیند تحقق حجاب 💬 با حضور استاد ارجمند؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان زیدعزه 📚 استاد معظم حوزه علمیه قم 📍مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام طبقه ۳ سالن سلمان فارسی @asranehelmi
هدایت شده از مهـــاجر
🔴هدف از آموزش فقه در حوزه‏ها، آموزش نحوه‏ى استنباط 🔴زمانى كه بنده هم به سنّ شماها بودم، همين حرفها را از آن زمان ماها ميگفتيم‏. 🔸درس فقه براى اين است كه ما نحوه‏ى كار را، نحوه‏ى استنباط را ياد بگيريم، كه اين بسيار بسيار مهم است. فقه جواهرى اين است. آن‏وقت كه در اين فقه جواهرى شما كتاب «طهارت» را بخوانيد، يا كتاب «جهاد» را بخوانيد، يا كتاب «بيع» را بخوانيد؛ تفاوتى نميكند. شيوه‏ى استنباط را استاد خوب و استاد لايق، در همه‏ى اين مباحث درس ميدهد. 🔸البتّه بنده خودم جزو آن كسانى هستم كه از قديم، [دوران‏] طلبگى- اين حرفهاى تحوّل و اين چيزها كه شما ميگوييد، حرفهايى است كه مال امروز نيست، مال پنجاه سال قبل است؛ زمانى كه بنده هم به سنّ شماها بودم، همين حرفها را از آن زمان ماها ميگفتيم- آن زمان ما اعتراض ميكرديم؛ بنده خودم جزو معترضين [بودم‏]؛ درس خارج ميرفتيم امّا به استادِ درس خارج در دلمان اعتراض داشتيم كه آقا به جاى مثلًا فرض كنيد «»، خب مثلًا «» بگوييد، كه اين كارخانجات عظيم و اين اداره‏ى مؤسّسات و شركتها همه [مربوط به‏] اجاره است ديگر؛ بعد مسئله‏ى كار و كارگر و اين حرفها؛ اينها را حل كنيد؛ خب ما [كتاب‏] «صلاة» را، فرض كنيد كه مقدّمات صلاة را، مقارنات صلاة را، صد بار [خوانده‏ايم‏]؛ آن‏وقت غفلت داشتيم از اينكه اگر كسى بنا است شيوه‏ى استنباط را ياد بگيرد، كه بحث «صلاة» را بخواند يا «مزارعه» را بخواند، يا «مساقات» را بخواند، يا «جهاد» را بخواند، يا «قصاص» را بخواند؛ عمده، فراگيرى شيوه‏ى اجتهاد و شيوه‏ى استنباط از كتاب و سنّت است. شما طلبه‏هاى جوانِ عزيز به اين توجّه كنيد، اين را بايد ياد بگيريم؛ شيوه‏ى استنباط را. فقه جواهرى يعنى اين. (25/ 02/ 1395) بيانات در ديدار مديران، مدرّسان و طلّاب حوزه‏هاى علميّه‏ى استان تهران‏
✅ تازه های نشر ✅ 📚 « کتاب المکاسب، جلد ۲ » ♦️ به زودی منتشر می شود 🏷خرید اینترنتی: به زودی... 📞دفتر فروش آثار: 02537842461 🌐 Nashresra.ir 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ir_admin
هدایت شده از خانه علم و مهارت طه
🔊🔊🔊🔊 ✅ان شا الله به زودی کارگاه پیشرفته روش تحلیل فهرستی در اعتبار سنجی احادیث 🔹 در دو ترم تحصیلی برگزار می‌گردد.. 💠 اطلاعات تکمیلی دوره به زودی منتشر می‌گردد.‌ ❇️ خانه علم و مهارت طه https://eitaa.com/joinchat/3280928965C37d1129dcb
شاهرگ علم رجال، پاسخ به پرسش زیر است که در فهمیده می شود : : موضوع حجیت خبر واحد، کدامیک از دو گزینه زبر است : الف) یعنی موضوع حجیت خبر واحد، آن راوی است که به نحو اسمی و ثبوتی توثیق شده است؛ در این صورت فارغ از تک تک اخباری که راوی آنها را نقل کرده و صرفا به صورت کلی، راوی توثیق شده است مثلا جناب زراره به صورت کلی موثق است، چون رجالیون بر توثیق او اتفاق نظر دارند ب) یعنی موضوع حجیت خبر واحد، آن راوی است که به نحو فعلی و حدوثی توثیق شده است؛ در این صورت با نظارت بر تک تک اخباری که راوی آنها را نقل کرده و به صورت جزئی، راوی توثیق شده است مثلا عمروعاص در زمینه راوایاتی که در فضائل امیرالمومنین علیه السلام نقل کرده است، توثیق می شود، چون داعی بر جعل در این زمینه ندارد : اصطلاحا بر طرفداران پاسخ گزینه (الف) "وثوق سندی" و بر طرفداران پاسخ گزینه (ب) "وثوق صدوری" گفته می شود هر یک از دو دسته طرفداران "وثوق سندی" و "وثوق صدوری"، متناسب با پاسخی که به پرسش مذکور داده اند، به سراغ مبادی خاصی برای اثبات آنچه مسئله علم رجال در قالب پاسخ به پرسش مذکور ارائه داده اند، می روند نتیجتا بدیهی است که طرفداران پاسخ (الف) به سمت مبادی همچون توثیق رجالیون می روند و طرفداران پاسخ (ب) به سمت مبادی همچون شهرت عملی و وجود روایت در کتب اربعه می روند تمامی این بحثها باید در انجام شود که وظیفه دارد از مبادی علم رجال بحث کند
حالا می فهمیم انحصار گرایی طرفداران وثوق سندی در مبادی علم رجال از کجا نشأت گرفته که انتقاد را هم بر انگیخته است : ثمّ اعلم: أنّه قد شاع بعد صاحبي (المعالم) و (المدارك) أنّهم يطرحون أخبارنا المعتبرة الّتي اعتبرها فقهاؤنا القدماء، بل و المتأخّرون أيضا- كما بيّنته و أثبته في التعليقة- طرحا كثيرا 👈 بسبب أنّهم لا يعتبرون من الأمارات الرّجاليّة سوى التوثيق، و قليل من أسباب الحسن.و بسبب ذلك اختلّ أوضاع فقههم و فتاواهم، و صار بناؤهم‌ على عدم ثبوت المسائل الفقهيّة غالبا. و ذلك فاسد، لأنّ أسباب التثبّت الظنيّة موجودة في غاية الكثرة، و حصول الظنّ القويّ منها لا يتأمّل فيه. و مرّ اعتبار الظنّ في التثبّت كاعتباره في ثبوت العدالة من دون تفاوت.و هذه الأسباب اعتبرها الفقهاء في كتبهم الاستدلاليّة، و أهل الرّجال في علم الرّجال، فلا بدّ من معرفتها و ملاحظتها، لئلا يطرح الأخبار المعتبرة الكثيرة، و لا يخالف طريقة فقهاء الشّيعة القدماء و المتأخّرين منهم، و لا يبقى في التحيّر و التّردّد في معظم المسائل الفقهيّة، ثمّ يترك أو يقلّد فيها المجتهدون. (نام کتاب : الفوائد الحائرية ؛ نویسنده : الوحيد البهبهاني، محمّد باقر ؛ صفحه : 224)
دوره تکمیلی منطق جدید - جلسه اول.m4a
30.55M
🔹صوت دوره تکمیلی جلسه ۱ 🔸استاد محترم حجت‌الاسلام والمسلمین از اساتید مجمع عالی حکمت اسلامی و دانشجوی برتر دوره دکترای فلسفه دانشگاه تربیت مدرس تهران ➖➖➖ ❇ کانال معرفی دوره ها و وبینارها در ایتا: 👇👇👇👇 eitaa.com/doreha_vebinar ✅کانال اصوات 👇👇 eitaa.com/asvat_doreha_vebinar ⛔️نقل بدون لینک جایز نیست
جلسه سوم منطق جدید استاد صیدی.m4a
34.39M
🔹صوت جلسه سوم (پایانی) دوره آشنایی مقدماتی با ✍استاد حجت‌الاسلام والمسلمین ➖➖➖ ❇ کانال معرفی دوره ها و وبینارها در ایتا: 👇👇👇👇 eitaa.com/doreha_vebinar ✅کانال اصوات 👇👇 eitaa.com/asvat_doreha_vebinar ⛔️نقل بدون لینک جایز نیست
جلسه دوم دوره منطق جدید استاد صیدی_1.m4a
42.51M
🔹صوت جلسه دوم دوره آشنایی مقدماتی با ✍استاد حجت‌الاسلام والمسلمین ➖➖➖ ❇ کانال معرفی دوره ها و وبینارها در ایتا: 👇👇👇👇 eitaa.com/doreha_vebinar ✅کانال اصوات 👇👇 eitaa.com/asvat_doreha_vebinar ⛔️نقل بدون لینک جایز نیست
MOV003.mp3
45.59M
⁉️ مدیریت زمان ⁉️ 🎙استاد: حجة‌الإسلام و المسلمین حاج شیخ 📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیه‌السلام در پیام‌رسان ایتا: 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95 ⌛️ ⏳⌛️ ⏳⌛️⏳
توصیه می شود از مباحث استاد واسطی بهره ببرید واقعا انسان عالم مفیدی هستند
موسوعة النحو والصرف والإعراب - الدكتور أميل بديع يعقوب.pdf
24.85M
موسوعه النحو و الصرف و الاعراب کتابی بسیار کاربردی برای تجزیه و ترکیب نظرات کاربران درباره دوره و کتاب👇 https://eitaa.com/joinchat/3828875411C38e1818afc در کتابهای نحو کاربردی از خواندن ادبیات لذت ببرید. https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
یکی از بهترین کتابها درباره معنی شناسی، کتاب معانی النحو استاد فاضل سامرایی است. که در ادامه 4 جلد این کتاب تقدیم میگردد. برخی از مباحث معنی شناسی کانال از این کتاب گرفته شده و در نحو پیشرفته منعکس شده است. مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید. به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
معانی النحو سامرایی، جلد1.pdf
7.6M
معانی النحو سامرایی مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید. به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
معانی النحو سامرایی، جلد2.pdf
6.41M
معانی النحو سامرایی مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید. به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
معانی النحو سامرایی، جلد4.pdf
6.47M
معانی النحو سامرایی مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید. به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
معانی النحو سامرایی، جلد3.pdf
7.57M
معانی النحو سامرایی مطالب کانال را با ذکر نشانی بیان کنید. به کانال نحو کاربردی بپیوندید.👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
📍 سلسله نشست علمی ✳️ سیره‌شناسی نبوی 🔹 ۱) مبانی سیره نبوی 🎙 حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالهادی مسعودی 🗓 یکشنبه ۱۷/ مهر/۱۴۰۱ ⏰ ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ 🔸۲) قواعد سیره پژوهی 🎙حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد کاظم طباطبایی 🗓 سه شنبه ۱۹/مهر/۱۴۰۱ ⏰ ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ 🔹۳) اصول حاکم بر سبک زندگی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله 🎙حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد غلامعلی 🗓 پنج شنبه ۲۱/ مهر/۱۴۰۱ ⏰ ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ 📌 مکان: قم، سالن جلسات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث 🌐 لینک برخط حضور: 🔗 https://vc1.qhu.ac.ir/neshasteelmee 🔆 مجری: دانشگاه قرآن و حدیث و انجمن حدیث حوزه به مناسبت میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام و هفته وحدت، مهرماه ۱۴۰۱ 🆔 @taraef_ir
🔻 گزارش هشتمین نشست تخصصی مدرسه علمیه نورالرضا علیه‌السلام 🔵 استاد مدعو: آیت‌الله حاج شیخ مهدی زمانی‌فرد 🔴 موضوع نشست: ضرورت مکتب شناسی در اجتهاد ⚫️ خلاصه نشست: 🔸 ایشان در ابتدای بیانات با اشاره به شرایط و لوازم اجتهاد، مکتب‌شناسی را یکی از مقدّمات لازم برای اجتهاد دانستند و گفتند: 🔹 مکتب‌شناسی در واقع به روش‌شناسی علم بر می‌گردد. هر علمی روشهای خاص خود را دارد و بحث روش‌شناسی بهترین راه به مقصد را به ما نشان می‌دهد و مسیر را کوتاه می‌کند. در کشورهای غربی روش‌شناسی آن قدر مهم هست که در اولین مواد درسی دانشگاه‌ها به آن پرداخته می‌شود. بحث ما انواع مکاتب فقهی است. عمدتاً سه مکتب در تاریخ فقه ما وجود دارد: اوّل مکتب روایی محض ( مکتب قدماء از فقهای شیعه قبل از شیخ طوسی ) که صرفاً مسائل مطرح شده در روایات را بحث می‌کردند و تفریع فروع انجام نمی‌دادند. اوّلین کسی که تفریع فروع را شروع کرد شیخ طوسی در کتاب المبسوط بود. ایشان در مقدمه کتاب به این مطلب اشاره می‌کنند که مباحث فقهای شیعه منحصر در حیطۀ روایات بوده و دلیل تالیف کتاب را طعن برخی از اهل تسنن نسبت به عدم پویایی فقه شیعه بیان کرده‌اند. ایشان در مقابل این إشکال به تفریع فروع و جواب به مسائل مستحدثه پرداختند. با این کتاب به تعبیری تحجّر و جمود در فقه امامیّه شکسته شد. البته این تحوّل ریشه روایی دارد. حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: علینا القأٰء الأصول و علیکم أن تفرّعوا. 🔹 جناب استاد زمانی در ادامه بیان کردند: مکتب شیخ طوسی بعد از مرحوم شیخ انصاری و به بعد به دو دسته تقسیم شد: یکی مکتب قم به تاسیس آیت‌الله بروجردی است. یکی از خصوصیّات مهمّ این مکتب، نگاه ویژه به فقه اهل تسنن است و مرحوم آیت‌الله بروجردی آن را کلید حل احادیث امامیه می‌دانستند. و لذا برخی کتب فقه مقارن مثل الخلاف شیخ طوسی و تذکرة الفقهاءرا احیاء کردند. خصوصیّت دیگر این مکتب نگاه پدیدار شناسانه و حلّ مسألۀ فقهی در بستر تاریخی است. دیگری مکتب نجف که این دو ویژگی را ندارد و بیشتر از اصول عملیه استفاده می‌کند. 🔸 استاد درس خارج حوزه مشهد در بخش دیگری از کلامشان اشاره کردند: در میان أعاظم نجف آیت‌الله سیستانی که در ابتدا مدّتی در قم بوده‌اند و بعداً به نجف رفته‌اند، بر اساس مکتب فقهی قم بحث می‌کنند و این مسأله در کتاب «الرافد» ایشان مشهود است. 🔹 استاد زمانی در انتها خاطرنشان کردند: مکتب فقهی قم که بر مبنای پدیدار شناسی است، بر روشهای تحقیقی روز دنیا منطبق است. (۸) 📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیه‌السلام: 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95 🕌 🕌🕌 🕌🕌🕌
📋 توضیحات نسبت به محتوای کارگاه: ⁉️ شاید شما نیز جزء کسانی باشید که در خلال مطالعه کتاب های ادبی و نحوی، نسبت به برخی نکات «روش‌شناختی»، حساس و دغدغه‌مند شده باشید؛ مسائلی از این قبیل: 1️⃣ چرا نحات در تحلیل ساختارهای نحوی، دست به تقدیر می‌زنند؟ مثلا آیا واقعا در اسلوب باب اشتغال، «وإیّای فارهبون» (بقره، 40) به معنای «ارهبوا إیّای فارهبون» است؟ 2️⃣ آیا واقعا حرف «فی» در آیه شریفه «لأصلبنّکم فی جذوع النخل» (طه، 71) به معنای «علی»‌ است؟ در این صورت، چرا خود خداوند متعال از تعبیر «علی» استفاده نفرمود؟ آیا (نعوذ بالله) خدا با جزئیات زبان عربی آشنا نبود؟ یا اینکه غرض دقیق‌تر و عمیق‌تری در کاربرد این تعبیر وجود دارد؟ 3️⃣ مدلول تقدیم و تأخیر صفات الهی در قرآن کریم چیست؟ به عنوان مثال، تفاوت «إنّ‌ الله غفور رحیم» (بقره، 173) با «هو الرحیم الغفور» (سبأ، 2) چیست؟ 4️⃣ تفاوت «کلٌّ یجری لأجل مسمّی»‌ (فاطر، 13) با «کلٌّ یجری إلی أجل مسمّی» (لقمان، 29) چیست؟ آیا غیر از ارجاع معنای «لام» به «الی» یا معنای «الی» به «لام»،‌ راه دیگری وجود ندارد؟ 5️⃣ زمخشری و سیوطی معتقدند «مأتی» در آیه شریفه «إنّه کان وعده مأتیّا» (مریم، 61) به معنای «آتی»‌ است؛‌ زیرا وعده آمدنی است؛ نه اینکه چیزی به سوی آن برود. آیا این دیدگاه قابل دفاع است؟ 🔹 به واسطه تمرکز کتب ادبیات عرب در حوزه‌های علمیه بر «روش‌شناسی نحات بصری و کوفی»، معمولا طلاب با سایر روش‌ها و نظریات موجود در عرصه «شناخت زبان» و «تحلیل‌ متن» مطرح است آشنا نمی‌شوند. زبان‌شناسی و رشته‌های مرتبط با آن در قرن بیستم، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. از این رو، توجه به دستاوردهای زبان‌شناسی و حوزه‌های مجاور آن، امری اجتناب‌ناپذیر در مطالعات دینی است. قرائن، شواهد و تحقیقات فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد به کارگیری دستاوردهای جدید در این عرصه، تحولات مهمی را در مباحث «ادبیات عرب»، «تفسیر» و «فهم حدیث» به دنبال خواهد داشت. 🔸 «معناشناسی شناختی» یکی از انواع مختلف معناشناسی است که می‌توان در تحلیل آیات قرآن، آن را به کار گرفت. البته این نوع معناشناسی، مزایا و قابلیت‌های فراوانی دارد و از جهات بسیاری بر دیگر انواع معناشناسی ترجیح دارد. معناشناسی شناختی، اوج تفکر معناشناختی معاصر و دستاورد سترگ جریان‌های بسیاری در زبان‌شناسی معاصر است. 🔹 مبتکر تحلیل‌های دستور زبان شناختی در عالم اسلام را باید کسانی از قبیل سیبویه نحوی و مرحوم رضی در شرح کافیه دانست. اما تحلیل‌های این بزرگان، نظم و سامان مورد نظر را نیافته بود و در ادامه،‌ بسط و گسترش نیافتند. 🔸 از میان مفسرین معاصر نیز مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر شریف «المیزان» و ابن‌عاشور در تفسیر «التحریر و التنویر»، تحلیل‌های ادبی دقیقی مطرح فرمودند که می‌توان از منظر «معناشناسی شناختی» به بررسی و بهره‌گیری از آنها پرداخت. ادامه دارد... 📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیه‌السلام در پیام‌رسان ایتا: 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95 📚 📚📚 📚📚📚
🗂 رئوس‌ مباحث در این جلسات عبارت است از: 1️⃣ جغرافیای دانش‌های زبانی 2️⃣ تاریخچه و اصول زبان‌شناسی شناختی 3️⃣ اصالت تعبیرهای قرآنی 4️⃣ مفهوم‌سازی قرآنی و بافت آیات 5️⃣ پیش‌نمونه‌ها و مقولات معنایی در قرآن 6️⃣ شبکه‌های شعاعی در قرآن 7️⃣ حرکت خیالی در ساختار معنایی قرآن 8️⃣ فضاهای ذهنی در قرآن 9️⃣ نقش تلفیق مفهومی در معناشناسی قرآن 🔟 ساختار نیرو-پویایی آیات 1️⃣1️⃣ علیت و پنجره‌های علّی در معناشناسی قرآن 📚 منبع اصلی جلسات: 📘کتاب «معناشناسی شناختی قرآن» 📝 اثر استاد: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا قائمی‌نیا 🗞 ناشر: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهیه کتاب با تخفیف 📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیه‌السلام در پیام‌رسان ایتا: 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95 📚 📚📚 📚📚📚
(۱۱) 🔹 تاریخ و مکتب‌شناسی منطق ✉️ استاد دوره: حجة الاسلام شیخ 🗓 زمان: سه‌شنبه ها ساعت ١٤:٣٠ الی ١٥:٣٠ 🕌 مکان: سطح یک مدرسه نورالرضا علیه‌السلام / مدرس ۸ 📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیه‌السلام در پیام‌رسان ایتا: 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95 📚 📚📚 📚📚📚
(۱۰) 🔹 سلسله کارگاه‌های آشنایی با دانش‌های زبانی 🔸 دوره اول: کاربرد زبان‌شناسی شناختی در فهم قرآن ✉️ استاد دوره: حجة الاسلام سید 🕌 مکان: سطح یک مدرسه نورالرضا علیه‌السلام ⚠️ طلاب محترم برای تهیه کتاب و ثبت‌نام به واحد تحقیق مراجعه بفرمایند. 📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیه‌السلام در پیام‌رسان ایتا: 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95 📚 📚📚 📚📚📚
(۱۲) 🔹 مبادی علم الأخلاق ✉️ استاد دوره: حجة الاسلام شیخ 🗓 زمان: پنج‌شنبه ها ساعت ١٤:٣٠ 🕌 مکان: سطح یک مدرسه نورالرضا علیه‌السلام مدرس ٤ 📢 کانال واحد تحقیق مدرسه نورالرضا علیه‌السلام در پیام‌رسان ایتا: 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c95 📚 📚📚 📚📚📚
🔰 ثبت‌نام در مدرسه حضوری غیر متمرکز علوم عقلی اسلامی ▫️به اطلاع طلاب محترم می‌رساند مدرسه حضوری غیرمتمرکز علوم عقلی اسلامی برای دو درس بدایة الحکمه و نهایة الحکمه تعداد محدودی طلبه می‌پذیرد. - درس بدایه الحکمه: استاد امین اسدالله زاده | مدرسه کرمانی‌ها | ساعت ۱۰ - ۱۱ - درس نهایه الحکمه: استاد رضا کریمی | مدرسه امام کاظم علیه‌السلام | ساعت ۱۱ - ۱۲ - درس نهایه الحکمه: استاد مهدی صداقت | مدرسه امام کاظم علیه‌السلام | ساعت ۱۳ - ۱۴ ▫️مزایا - اعطای گواهینامه اتمام دوره - برنامه‌ریزی درسی و مشاوره تحصیلی - شرکت در نشست‌های علمی تخصصی - آشنایی با اساتید برجسته حکمت و عرفان اسلامی - پایش مستمر و منظم پیشرفت علمی طلاب در دوره توسط اساتید ▫️شرایط پذیرش - قبولی در مصاحبه علمی - التزام جدی به پیگیری مستمر و منظم دروس و برنامه‌ها ▫️تعهدات - التزام به حضور مستمر در دروس - التزام جدی به پیگیری منظم برنامه‌های درسی - التزام به مباحثه یا تقریر هفتگی ⏱ مهلت ثبت‌نام تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ 🖥 طریقه ثبت‌نام علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزشی نفحات به آدرس ذیل ثبت‌نام نمایند. Elearn.Nafahat-eri.ir 📱در صورت وجود هر گونه سوال و نیز دریافت اطلاعات بیشتر با آیدی زیر در پیام‌رسان ایتا در ارتباط باشید. @Amuzeshe_Nafahat_admin 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri