eitaa logo
پنجره🇮🇷
112 دنبال‌کننده
638 عکس
300 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جرعه ناب
لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ (توبه۱۲۸) ۱-من انفسکم یعنی از شماست پس خوب شمارا می شناسد و به خصوصیات و گرفتاری شما آگاه است ۲-مشکلات و گرفتاری شما اورا به رنج می افکند پس نسبت به شما بی تفاوت نیست و دلسوزانه زندگی تان را رصد می کند تا به رنج ها و مشکلات شمارا رفع یا کم کند ۳-نسبت به مومنین رئوف و رحیم است و این واژه (رحیم) را خداوند فقط به خودش و رسول اکرم صلی الله علیه واله و سلم نسبت داد کلمه (رحیم )صفت مشبهه است که دلالت بر استمرار داردیعنی لطف و رحمت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم دائمی است همانطور که لطف و رحمت الهی بربندگان همیشگی است @jorenab
مصيبت بزرگ نقل است چون اصحاب از دفن آن حضرت فارغ شدند، از كنار قبر، به در خانه فاطمه عليها السلام آمدند و تسليت و تعزيت گفتند. فاطمه فرمود: رسول خداى را به خاك سپرديد؟ عرض كردند: چنين كرديم. فرمود: شما را چگونه دل داد كه بر روى آن جسد پاك خاك ريختيد، نه او نبيّ‌ الرحمة و مصداق: «لَولاك لَما خَلَقتُ‌ الأفلاك» بود؟ گفتند: يا بنت رسول الله! ما نيز مصيبت زده و غمناكيم؛ ليكن از حكم خداى بزرگ گريزى نيست. پس فاطمه سخت بگريست و به زيارت قبر پدر شتافت و مشتى از خاك قبر بر گرفت و بر ديدگان گذاشت و بسيار بناليد و بزاريد و گفت: ماذا عَلى مَن شَمَّ‌ تُربَةَ‌ أحمَدَ أن لا يَشُمَّ‌ مُدَى الزَّمانِ‌ غَوالِيا صُبَّت عَلَيَّ‌ مَصائِبُ‌ لَو أنَّها صُبَّت عَلَى الأيّامِ‌ صِرنَ‌ لَيالِيا ( چه می شود بر کسی که خاک احمد را بوئید از  بوی خوش  در طول عمر خود بهره نگیرد مصیبتهائی بر من وارد شد که اگر بر روزها وارد می شود شب می شدند ) قمی فیض العلام فی عمل الشهور و وقایع الایام، صفحه 297 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خط رهــــبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نماهنگ | راه دشوار، عزم راسخ 🔹رهبر انقلاب: یک روایتی از پیغمبر هست که فرمود: «شیّبتنی سورة هود»؛ یعنی سوره‌ی «هود» من را پیر کرد؛ از بس بار این سوره سنگین بود. کجای سوره‌ی هود؟ نقل شده است که مراد، همین آیه‌ی «فاستقم کما امرت» است. چرا پیغمبر را پیر کند؟ چون در این آیه میفرماید: همچنانی که به تو دستور دادیم، در این راه ایستادگی کن، استقامت کن و صبر نشان بده. خود این ایستادگی کار دشواری است. ۱۳۸۵/۰۱/۰۶ کانال خط رهـبر عضوشوید🇮🇷 @baitrahbar
شهادت محدث قمی در شهادت امام مجتبی علیه السلام سه قول نقل می کند ۱مختار او ۷ ۴۹ هجری است ۲گفته شد که ۲۸ است ۳و گفته شد آخر صفر توفي الحسن بن علي(عليه السلام)بالسّم،يوم الخميس السابع من صفر سنة تسع و اربعين،و كان ابن سبع و اربعين،و قيل في الثامن و العشرين منه،و قيل في آخر صفر،و دفن بالبقيع من المدينة. قمی ،الأنوار البهیة في تواریخ الحجج الإلهیة، صفحه 77 ۲۸ مختار شيخین است یعنی شيخ مفيد و شيخ طوسی قمی ، فیض الایام ص ۲۹۸ https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از پنجره🇮🇷
راز موفقیت : من با درس و بحث و تدریس خو گرفته بودم و به قولی با نام درس و بحث می خوابیدم و بیدار می شدم اکنون هم معتقدم مهم ترین عامل موفقیت من در اداره ی حوزه علمیه داشتن تدریس خوب و اساتید خوب و مجرب و با تقوی است . خاطرت حجت الاسلام ، ص 128 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 روز 💠 💎 ۴ نکته کلیدی از پیامبر خدا (ص) 🔻رسول خدا صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌وسلم: مَنِ اشْتاقَ اِلَى الجَنَّةِ سارَعَ اِلَى الْخَيراتِ، وَ مَنْ خافَ النّارَ تَرَكَ الشَّهَـواتِ، وَ مَنْ تَرَقَّبَ الْمَوتَ اَعْرَضَ عَنِ اللَّذّاتِ، وَ مَنْ زَهِدَ فىِ الدُّنيا هانَتْ عَلَيهِ المُصيباتُ. ◻️ هركس مشتاق بهشت باشد، براى انجام كارهاى نيك می‌شتابد، ◻️ هركس از آتش دوزخ بيمناك باشد، شهوت‌ها را رها می‌كند، ◻️ هركس چشم به راه مـرگ باشـد، از لذّتهـا اعراض (رویگردانی) مى كند و ◻️ هركس در دنيا پارسايى پيشه كند، مصيبتها براى او آسان می‌گردد. 📚 مكارم الاخلاق، ص ۴۴۷ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
پناه امت حضرت امير المؤمنين عليه السلام در زمین دو امان بود : یکی صلی الله علیه و آله و دیگری استغفار یکی از آنها رفت یعنی صلی الله علیه وآله و دیگری یعنی استغفار باقی است و به آن تمسک بجوئید قرآن کریم فرمود خداوند آنها را عذاب نمی کند در حالی تو در بین‌شان هستی و خداوند عذابشان نمی کند در حالی که استغفار می کنند و حكى عنه أبو جعفر محمد بن علىّ‌ الباقر عليهما السلام أنّه قال: كان فى الأرض أمانان من عذاب اللّه و قد رفع أحدهما فدونكم الآخر فتمسّكوا به: أمّا الأمان الّذى رفع فهو رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و أمّا الأمان الباقى فالاستغفار: قال اللّه تعالى: «وَ ما كانَ‌ اللّهُ‌ لِيُعَذِّبَهُمْ‌ وَ أَنْتَ‌ فِيهِمْ‌ وَ ما كانَ‌ اللّهُ‌ مُعَذِّبَهُمْ‌ وَ هُمْ‌ يَسْتَغْفِرُونَ‌» نهج البلاغه ابن میثم حکمت ۸۰ https://eitaa.com/MohammadGelayeri
حضرت زهرا سلام الله علیها در مرثيه پدر گفته: ۱إذَا اشتَدَّ شَوقي زُرتُ‌ قَبرَكَ‌ باكياً *أنُوحُ‌ وَأشكُو لا أراكَ‌ مُجاوِبي ۲فيا ساكنَ‌ الصَّحراء عَلَّمتَني البُكاء *وذِكرُكَ‌ أنسانِي جَمِيعَ‌ المَصائبِ‌ ۳فإن كُنتَ‌ عَنّي فِي التُّرابِ‌ مُغِيباً فَما كُنتَ‌ عَن قَلبِ‌ الحَزينِ‌ بِغائبِ‌ قمی ، فیض العلام ص ۲۹۷ و ۲۹۸ ۱آنگاه که اشتیاقم فزونی گیرد قبرت را گريان زیارت می کنم ، ناله می زنم و شکوه می کنم اما نمی بینم جوابم را بدهی ۲ای ساکن صحرا گريه را به من آموختی و یاد تو همه ی مصیبت‌های دیگر را از یادم برد ۳اگر در خاک و پنهان از دیده ام شدی از دل اندوهگین من پنهان نیستی https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از قدحی از دین
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) ۲۸ماه صفر، سالروز رحلت برترين آفريده خدا محمد مصطفي (ص) است. وجود مقدسي كه خداوند متعال تمام جهان را به يمن او و عترت پاكش آفريد. پيامبري كه خداوند حكيم بارها در قرآن كريم او را ستوده است. ✅ سخن در فضايل و مناقب آن حضرت بسيار است، اما آنچه در اين مقام بايد گفت عظمت مصيبت خاتم الانبياء (ص) است؛ تا آنجا كه امام باقر (ع) در روايتي چنين مي فرمايد: «مَنْ أُصِيبَ بِمُصِيبَةٍ فَلْيَذْكُرْ مُصَابَهُ بِالنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَإِنَّهُ مِنْ أَعْظَمِ اَلْمَصَائِبِ» هر كس به مصيبتي گرفتار شد، پس بايد مصيبت خود را نسبت به پيامبر (ص) بياد آورد پس همانا كه مصيبت پيامبر از بزرگترين مصيبتهاست. (1) ✅ روايات متعددي از آخرين روزهاي حيات شريف رسول خدا (ص) و نيز آخرين لحظات آن حضرت نقل شده است از جمله: صحيح بخاري معتبرترين كتاب اهل سنت چنين نقل مي كند: «زماني كه حال تب بر پيامبر شديد شد؛ فرمود: كاغذي بياوريد تا برايتان نوشته اي بنويسم كه پس از آن گمراه نشويد. عمر گفت: تب بر پيامبر خدا غالب شده است وكتاب خدا نزد ماست و براي ما كافي است. پس اصحاب حاضر در جلسه با هم اختلاف پيدا كردند و بگو مگو زياد شد. پيامبر فرمودند: از نزد من برخيزيد و شايسته نيست در نزد من تنازع كنيد. پس ابن عباس خارج شد در حالي كه مي گفت: مصيبت! و تمام مصيبت! زماني بود كه بين رسول خدا و نوشته او مانع شدند.»(2) ------------------------------ (1) كافي ج۳ ص۲۲۰. (2) صحيح بخاري ج۱، ص۳۶ به ما بپیوندید 👇👇👇👇👇 لینک ما در ایتا: 🆔http://eitaa.com/yaghoubali_asadi
انگیزه مأمون از ولیعهدی عليه السلام تا آن روز (زمان مامون) سياست خلافت بنى عباس نسبت به سادات علوى، سياست خشونت‌آميز و خونينى بوده پيوسته رو به سختى مى‌رفت و هر چند گاهى يكى از علويين قيام كرده جنگ خونين و آشوبى بر پا مى‌شد و اين خود براى دستگاه خلافت گرفتارى سختى بود. و ائمه و پيشوايان شيعه از اهل‌بيت اگرچه با نهضت و قيام‌كنندگان همكارى نمى‌كردند و مداخله‌اى نداشتند ولى شيعه كه آن روز جمعيت قابل توجهى بودند پيوسته ائمه اهل‌بيت را پيشوايان دينى مفترض الطاعه و خلفاى واقعى پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله مى‌دانستند و دستگاه خلافت را كه قيافه دربار كسرى و قيصر داشت، و به دست يك مشت مردم بى‌بندوبار اداره مى‌شد، دستگاهى ناپاك و دور از ساحت قدس پيشوايان خود مى‌ديدند و دوام و پيشرفت اين وضع براى دستگاه خلافت خطرناك بود و آن را به شدت تهديد مى‌كرد. مأمون به فكر افتاد كه به اين گرفتارى‌ها كه سياست كهنه و هفتاد ساله پيشينيان وى نتوانست چاره كند، با سياست تازه ديگرى خاتمه بخشد و آن اين بود كه امام هشتم را ولايت عهد بدهد و از اين راه هر گرفتارى را رفع كند، زيرا سادات علوى پس ازآنكه دست خودشان به خلافت بند شد ديگر به ضرر دستگاه قيام نمى‌كردند و شيعه نيز پس ازآنكه آلودگى امام خود را به خلافتى كه پيوسته آن را و كارگردانان آن را پليد و ناپاك مى‌شمردند، مشاهده كردند، ديگر آن اعتقاد معنوى و ارادت باطنى را كه درحق امامان اهل‌بيت داشتند، از دست مى‌دهند و تشكل مذهبيشان سقوط‍‌ كرده ديگر خطرى از اين راه متوجه دستگاه خلافت نخواهد گرديد. بديهى است كه پس از حصول مقصود، از بين بردن امام براى مأمون اشكالى نداشت. مأمون براى تحقق دادن به اين تصميم، امام را از مدينه به مرو احضار كرد و پس از حضور، اول خلافت و پس از آن ولايت عهد خود را به امام پيشنهاد نمود و آن حضرت اعتذار جسته نپذيرفت ولى بالاخره به هر ترتيب بود قبولانيد و امام نيز به اين شرط‍‌ كه در كارهاى حكومتى و عزل و نصب عمال دولت مداخله نكند ولايت عهد را پذيرفت. اين واقعه در سال دويست هجرى اتفاق افتاد ولى چيزى نگذشت كه مأمون از پيشرفت سريع شيعه و بيشتر شدن ارادت ايشان نسبت به ساحت امام و اقبال عجيب عامه مردم و حتى سپاهيان و اولياى امور دولتى، به اشتباه خود پى‌برد و به صدد چاره‌جويى آمده آن حضرت را مسموم و شهيد ساخت. علامه طباطبائی ، شیعه در اسلام صص۱۸۷ و ۱۸۷ https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هرچند حال و روز زمین و زمان بَد است یک قطعه از بهشت در آغوش مشهد است حتی فرشته ای که به پابوس آمده انگار بین رفتن و ماندن مردد است اینجا مدینه نیست نه اینجا مدینه نیست پس بوی عطر کیست که مثل محمد است؟! حتی اگر به آخر خط هم رسیده ای اینجا برای عشق، شروعی مجدد است جایی که آسمان به زمین وصل می شود جایی که بین عالم و آدم زبانزد است هرجا دلی شکست به اینجا بیاورید اینجا بهشت شهر خدا شهر مشهد است ┈┈••✾•🍃🔵🌿•✾••┈┈ ◽️به کانال ایتا بپیوندید @pezhvaak_ir ◽️دیگر شبکه های اجتماعی:👇 https://zil.ink/pezhvaak
شهادت عليه السلام به روايت شيخ مفيد، حضرت بعد از خوردن زهر، دو روز زنده بود و وفات كرد. پس مأمون يك روز و يك شب، وفات آن جناب را پنهان داشت. پس محمد بن جعفرِ صادق را با جماعت آل ابوطالب كه حاضر بودند، طلبيد و خبر وفات آن جناب را به ايشان اظهار كرد و گريست و حزنِ‌ شديد اظهار كرد. پس ايشان را به نزد آن جناب آورد و بدن آن حضرت را به ايشان نمود و گفت: گواه باشيد كه آسيبى از ما به او نرسيده است. پس با جنازۀ آن جناب خطاب كرد كه اى برادر! بر من گران است كه تو را بدين حالت ببينم و مى‌خواستم كه پيش از تو بميرم و تو خليفه و جانشين من باشى و ليكن با تقدير خدا چه مى‌توان كرد. پس جنازۀ آن جناب را بعد از غسل و تكفين حركت دادند و در همين موضعى كه فعلاً مدفون است، دفن نمودند. قبر شريفش در خانۀ حميد بن قحطبه در قبله قبر رشيد است و در وقت غسل و تكفين و نماز و دفن، پسرش حضرت جواد عليه السلام حاضر بود و اين امورات بر دست آن جناب واقع مى‌شد و مردم نمى‌دانستند. در بعضى روايات است كه مأمون از ترس آنكه مبادا مردم فتنه كنند، جنازۀ حضرت را در شب حركت داد و دفن نمود - صلوات الله عليه قمی. فیض العلام فی عمل الشهور و وقایع الایام، صفحه 161 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
عیون اخبار الرضا علیه السلام تأليف شيخ صدوق متوفای ۳۸۱ ق است ، موضوع کتاب روايات در باره امام رضا عليه السّلام و روايات وارد شده از امام رضا عليه السّلام است صاحب بن عباد وزیر دانشمند و شیعی اشعاری را در مدح امام رضا عليه السّلام سرود و به شيخ صدوق هدیه کرد و شيخ در جواب این کتاب را تأليف و به او هدیه کرد کتاب مشتمل بر یک مقدمه و ۶۹ باب است، به عنوان نمونه: ب۱، باب من اجلها سمی علی بن موسی ع الرضا ب ۱۰ باب من اجله قیل بالوقف علی موسی بن جعفر عليه السلام ب۱۲ باب ذکر مجلس الرضا عليه السلام مع اهل الادیان و اصحاب المقالات ب۳۱ باب ما جاء عن الرضا عليه السلام من العلل بر این کتاب ترجمه ها و شرح های متعددی نوشه شده است أما بعد قال‏ أبو جعفر محمد بن علي بن الحسين بن موسى بن بابويه القمي الفقيه‏ مصنف هذا الكتاب رحمة الله عليه وقع إلي قصيدتان من قصائد الصاحب الجليل كافي الكفاة أبي القاسم إسماعيل بن عباد أطال الله بقاءه و أدام دولته و نعماءه و سلطانه و أعلاه في إهداء السلام إلى الرضا علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب ع فصنف هذا الكتاب لخزانته‏ المعمورة ببقائه إذ لم أجد شيئا آثر عنده و أحسن موقعا لديه من علوم أهل البيت ع لتعلقه بحبهم‏ و استمساكه بولايتهم و اعتقاده بفرض طاعتهم و قوله بإمامتهم و إكرامه لذريتهم ... ابن بابويه، محمد بن على، عيون أخبار الرضا عليه السلام - تهران، چاپ: اول، 1378ق. ج1 ص 3 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
مراد از نظر به خدا و و دیدن وجه خدا در قیامت : روایتی از عیون اخبار الرضا در توحید از عبد السلام بن صالح الهروى مروى است كه گفت من بعلى بن موسى الرضا (ع) عرض كردم : يا ابن رسول اللَّه چه ميفرمائيد در اين حديث كه اهل حديث روايت كرده‏اند كه مؤمنين در بهشت از منزلهاى خود خداوند را مى‏بينند. فرمود: اى ابا صلت خداى تبارك و تعالى تفضيل داد پيغمبر گرامى خود محمد (ص) را بر جميع خلق از پيغمبران و ملائكه و طاعت او را اطاعت خود قرار داده و پيروى او را پيروى خود قرار داد و زيارت او را در دنيا و آخرت زيارت خود قرار داد و فرمود هر كس رسول را اطاعت كند خداوند را اطاعت كرده است و فرمود كسانى كه بيعت كنند ترا اى رسول محترم خدا را بيعت كرده‏اند و دست خدا بالاى دست خلق است يعنى چون دست خلق نيست و پيغمبر مكرم فرمود هر كس مرا زيارت كند در حيات و زندگى من يا بعد از موت من خداوند را زيارت كرده است و درجه پيغمبر در بهشت بلندترين درجات است و كسى كه از منزل خود در بهشت آن جناب را در درجه او زيارت كند خداوند تبارك و تعالى را زيارت كرده است ابا صلت عبد السلام گويد :كه عرض كردم يا ابن رسول اللَّه چه چيز است معنى آن خبرى را كه روايت كرده‏اند كه ثواب لا اله الا اللَّه نظر كردن بروى خداوند است؟ فرمود: اى ابا صلت كسى كه وصف كند حقتعالى را بر روى مثل صورت و روهاى مردم باين معنى كه بگويد خداوند روى دارد كافر است و لكن روى خداوند انبياء و رسل و حجج او صلوات اللَّه عليهم هستند و ايشانند كسانى كه خلق بسبب اينها روى بخداوند و دين خدا و معرفت او مينمايند و حقتعالى فرمود: كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ وَ يَبْقى‏ وَجْهُ رَبِّكَ‏ يعنى هر كس بر روى زمين است فانى خواهد شد و روى پروردگار باقى و برقرار است و نيز حقتعالى فرموده‏ كُلُّ شَيْ‏ءٍ هالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ‏ و هر چيز هلاك خواهد شد مگر روى پروردگار پس نظر بسوى انبياء خدا و رسل و حجج او در درجات ايشان در روز قيامت ثواب عظيم دارد از براى مؤمنين و پيغمبر اكرم فرموده كسى كه دشمن دارد اهل‏بيت و عترت مرا نخواهد ديد مرا و منهم نخواهم ديد او را در روز قيامت و فرمود در شما كسى است كه مرا نخواهد ديد بعد از آنكه از من مفارقت كند اى ابا صلت خداوند تبارك و تعالى نه موصوف خواهد شد بمكان و نه ابصار عيون أخبار الرضا عليه السلام / ترجمه آقا نجفى، ب11 ح3 ، ج‏1، ص75و 74 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه مجلس عليه السّلام با ادیان قرنها پس از شهادتش⏫⏫ منبع :تسنیم https://eitaa.com/MohammadGelayeri
شب اوّل ربيع الاول حضرت رسول صلى الله عليه و آله هجرت فرمود از مكۀ معظمه به سوى مدينه و در آن شب در غار ثور پنهان شد و حضرت امير المؤمنين عليه السلام جان شريف خود را فداى جانِ‌ مقدس برادر و پسر عمّ‌ خود، حضرت رسول صلى الله عليه و آله نموده و در فراش آن حضرت خوابيده از شمشيرهاى قبايل مشركين پروا نكرد و فضل خود و مواسات و برادرى را بر جميع عالم ظاهر گردانيد و شرافت دنيا و آخرت را خريد و حق تعالى با ملائكه سماوات به آن حضرت مباهات نمود و آيه كريمۀ: «وَمِنَ‌ النّاسِ‌ مَنْ‌ يَشْرِى نَفْسَهُ‌ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ‌ اللّهِ‌» در شأن او نازل شد. قمی ، فیض العلام فی عمل الشهور و وقایع الایام، صفحه 302 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از والقلم ومایسطرون
برخی شبهه کردند که باتوجه به این که حضرت علی علیه السلام توسط رسول خدا صلوات الله علیه آگاه شده بود که برای او اتفاقی رخ نمی‌دهد اگر جای پیامبر بخوابد پس این نمی‌تواند فضیلتی برای ایشان باشد. : در پاسخ به این شبهه دو نوع پاسخ حلی و نقضی داده میشود؛ : 🔶اولا آنچه در منابع آمده است این است که رسول خدا به حضرت امیر فرمودند که چنین برنامه ای دارند و آیا ایشان حاضر است در جایشان بخوابد یا خیر؟نه آنکه فرموده باشند در جای من بخواب اتفاقی برای تو نمی افتد 🔶ثانیا اگر این اقدام حضرت امیر فضیلت نبود خدای سبحان کار او را با آیه ی زیبای و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله والله رئوف بالعباد ستایش نمیکرد. 🔶ثالثا فخر رازی در التفسیر الکبیر ذیل این آیه روایتی نقل می‌کند از مباهات خداوند بر فرشتگان مقرب خود نسبت به این عمل حضرت امیر که نشان از فضیلت آن دارد 🔶رابعا اگر رسول خدا فرموده باشد که اتفاقی رخ نمی‌دهد و حضرت امیر در منام ایشان خوابید یک فضیلت است زيرا نشان از اعتماد و یقین کامل حضرت امیر نسبت به قول رسول خدا دارد و اگر رسول خدا نفرمود که اتفاقی نمی‌افتد و حضرت با این احتمال که ممکن است خطری متوجه او شود در جای رسول خدا خوابید ،فضیلتی دیگر است که نشان از ایثار ایشان و مقدم داشتن جان رسول خدا بر جان خود است چنانکه می‌پرسد آیا با خوابیدن من شما د امانید؟رسول خدا می‌فرماید آری وحضرت امیر می‌فرماید فافعل ما تومر اما : مگر رسول خدا وقتی در غار ثور پنهان شده بودند به ابوبکر نفرموده بود که لاتحزن ان الله معنا؟ پس چرا او می‌ترسید با اینکه رسول خدا قول معیت الهی داده بود؟و چرا او با اینکه خوف و لرز داشت ورسول خدا به او معیت الهی را یادآور شد برایش همراهی در غار فضیلت است و یار غار نبی ص نام گرفت اما برای حضرت امیر فضیلت نیست؟ 🆔https://eitaa.com/gelayeri_babolkenari
هدایت شده از خط رهــــبر
•حُسنت به اتفاق مَلاحت جهان گرفت •آری به اتفاق جهان می توان گرفت به کانال خط رهـبر بپیوندید🇮🇷 @baitrahbar
شهادت می دهم به این که محمد بنده و رسول خدا است در حالی خدا او را به پیامبری مبعوث کرد که مردم در جهل بودند و در سرگردانی حرکت می کردند هلاکت آنها را رهبری می کرد و بر دلهایشان قفلهای زنگار زده شده بود أشهد أنّ‌ محمّدا عبده و رسوله ابتعثه و النّاس يضربون فى غمرة، و يموجون فى حيرة. قد قادتهم أزمّة الحين، و استغلقت على أفئدتهم أقفال الرّين. نهج البلاغه ابن میثم خ ۲۳۲ https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از نیکزاد
باسمه تعالی تحلیل برخی از افراد از مبارزات علیه نظام تحت شعار زن آزادی زندگی گذشته این است که این جریان پیروز شده است و به خواسته خود رسیده است که همان آزادی بی‌حجابی و بدحجابی و تعطیل کردن گشت ارشاد و فروکش کردن حساسیت نظام در برابر ولنگاری هاست. در برابر این تحلیل می توان گفت در عین اینکه تا حدودی بهره‌ای از واقعیت دارد اما می توانیم از منظر دیگر در کل ارزیابی مثبتی به آن داشته باشیم اولاً شعار زن زندگی آزادی کلید رمز اغتشاشات برای مبارزه علیه نظام تا سرحد براندازی بود تبلیغات خارجی دشمن به خوبی گواه بر این امر بود و واقعاً آنها برای رسیدن به این هدف بسیار امیدوار بودند تقریبا فکر می‌کردند که کار نظام تمام است حتی برای طرفداران انقلاب و نظام باعث وحشت جدی شده بود. الحمدلله در این امر مفتضحانه شکست خوردند نه تنها این امر اتفاق نیفتاد بلکه وضعیت نظام در عرض همین یک سال بسیار مستحکم‌تر و استوارتر و پیشرفته‌تر و بازنده‌تر و موفق‌تر شده است. ثانیا اعتماد مردم نسبت به اپوزیسیون و گروه‌های معاند بیرونی و بنگاه‌های خبری و به تعبیر دیگر مرجعیت آنها برای مردم به شدت تقلیل پیدا کرده است و قدرت تاثیرگذاری و خط دهی و جریان سازی آنها عملاً از دست رفته است. در حقیقت اغتشاشات و جریانات چند ماهه سال گذشته تا به امروز حقیقت و ماهیت آن مجموعه را افشا و آشکار کرده است و بی‌هویتی و بی‌شخصیتی و بی‌اعتباری آنها را آفتابی کرده و در نهایت بصیرت و رشد و معرفت مردم را به مراتب بالاتر برده است. و این دستاورد بسیار بزرگ و مغتنم است. ثالثا اغتشاشات و جریانات گذشته باعث کنار رفتن پرده نفاق و دورویی و تزویر جریانات داخلی و خواص شده است. در این تقلب احوال ماهیت آنها رو شده است و منویات و مقاصد آنها برملا گردیده است و مشخص شده است که خواسته آنها تا حد براندازی انقلاب و نظام است. و همین باعث مصونیت کشور و نظام از آسیب های آنها به ویژه مانع حضور آنها در مسئولیت‌ها و پست های کلان نظام شده است. رابعاً اقتدار حاکمیت برای دفاع از انقلاب و تظام و تونایی جمع کردن اغتشاشات و آشوب ها و همراه کردن توده مردم برای همراهی با نظام تقریباً برای همگان حتی برای دشمنان و معاندان داخلی و خارجی ثابت شده است. از این جهت آنها را دچار یأس و سرخوردگی و افسردگی نموده است. خامسا آن جریانات باعث شده است که نظام به فکر برنامه‌ریزی ریشه‌ای‌تر و حساب شده‌تر و موثرتر بیفتد آنگونه که مقام معظم رهبری و برخی از مسئولان بلندپایه کشوری تصریح کرده‌اند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انشاءلله این بساط ولنگاری و ضد فرهنگی جمع خواهد شد. نیکزاد
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار پدر شهید علی وردی: ❇️ همه در مسیر انقلاب و حفظ نظام با هوشیاری عمل کنند تا توطئه دشمنان خنثی گردد ://hawzahnews.com/xcrxw @HawzahNews
ملاک ارج گزاری حضرت امیر علیه السلام: آن‌كس را كه تقوا او را بلند مرتبه ساخته، خوار مشمريد و آن‌كس كه دنيا عزيزش كرده، ارجمند ندانيد لا تضعوا من رفعته التّقوى، و لا ترفعوا من رفعته الدّنيا نهج البلاغه ابن میثم خ ۲۳۲ https://eitaa.com/MohammadGelaye
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 روز 💠 💎برترین عبادت 🔻پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: اَلعِبادَةُ سَبعَةُ أجزاءٍ أفضَلُها طَلَبُ الحَلالِ؛ ✳️ پرستش و عبادت، هفت بخش است و برترین بخش آن، طلب روزیِ حلال است. 📚 گزیده تحف العقول: ح ۱۷ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍جامعه مدرسین در بیانیه ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه: ◻️تحصیل دانش و معنویت نباید طلاب را از برقراری ارتباط و تعامل سازنده با مردم باز دارد ◻️انقلابی‌گری تنها با التزام به اخلاق، انصاف و عدالت است ◻️ حضور پرشور طلاب در مساجد و مجالس و همچنین انجام فعالیت‌های تبلیغی مؤثر در مناسبت‌ها و برقراری جلسات، در کنار تحصیل علوم حوزوی، ضرورتی انکارناپذیر است. متن کامل: https://hawzahnews.com/xcrBD @HawzahNews
هدایت شده از خط رهــــبر
🔴چهار زاویه اصلی برای تحلیل دفاع مقدس از نظر رهبر انقلاب 🔹رهبر انقلاب، هم‌اکنون در دیدار فعالان عرصه دفاع مقدس: عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت. خیلی کار شده لکن  به نظر من جا برای کار هنوز بسیار زیاد است. ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پر نقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم. 🔹عظمت این حادثه را از چند زاویه میشود دید: ۱- یکی از زاویه‌ی آن چیزی است که از آن دفاع میشود چون بحث دفاع مقدس است از چی دفاع میکردیم ما؟ ۲- یکی از این زاویه است که این دفاع در مقابل چه کسی انجام میگرفت، چه کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد؟ ۳- زاویه‌ی سوم این است که این دفاع به وسیله‌ی چه کسانی انجام گرفت؟ ۴- زاویه چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ نتیجه این دفاع چه شد؟ به کانال خط رهـبر بپیوندید🇮🇷 @baitrahbar
مخاطبین قرآن مخاطبین قرآن سه گروه هستند : ۱ گناهکار که بر خود ستم کرد ۲اهل ميانه ۳.پیشی گیرنده در کارهای نیک ثُمَّ أَوْرَثْنَا اَلْكِتابَ اَلَّذِينَ اِصْطَفَيْنا مِنْ عِبادِنا فَمِنْهُمْ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ وَ مِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَ مِنْهُمْ سابِقٌ بِالْخَيْراتِ بِإِذْنِ اَللّهِ ذلِكَ هُوَ اَلْفَضْلُ اَلْكَبِيرُ * فاطر ۳۲ یکم: در اقسام سه گانه دو احتمال است: ۱اقسام برای الذین اصطفینا است ، یعنی هر سه شریک در وارث کتب هستند گر چه وارث حقیقی فقط یک گروه است یعنی سابقین همانند «وَ أَوْرَثْنا بَنِي إِسْرائِيلَ‌ الْكِتابَ‌:» المؤمن:-٥٤ ۲اقسام برای عبادنا است و اضافه عباد برای تشریف نیست و جمله در مقام تعلیل است ، یعنی علت این که وارث کتاب گروهی بر گزیده اند این است که مردم سه دسته اند و همه لیاقت وارث کتاب بودن را ندار ند علامه طباطبائی ره احتمال اول را بیشتر می پسندد دوم: هر سه گروه مسلمان هستند چون داخل در اصطفینا و وارث کتاب هستند ، ولی: ۱ظالم مرتکب برخی گناهان است ۲ مقتصد همان معتدل است در راه راست قرار دارد ۳ سابق از دو گروه ديگر پیشی گرفت در درجات قرب و به اذن خدا امام دیگران است به سبب انجام کارهای نیک «وَ السّابِقُونَ‌ السّابِقُونَ‌ أُولئِكَ‌ الْمُقَرَّبُونَ‌:» الواقعة:-١١. المیزان https://eitaa.com/MohammadGelayeri
یک برش از جلسه بهشتیان ۱حال یکدیگر را می پرسند ۲یکی می گوید من همراه و همنشینی داشتم که به معاد اعتقاد نداشت و از روی اعتراض به من می گفت : واقعا تو معاد را قبول داری ؟ مگر می شود بعد از اين که مردیم و بدن ما متلاشی شد و خاک شد فقط استخوانها باقی ماند دو باره زنده شویم و جزای اعمال خود را ببینیم ؟ ۳کسی از شماها اشراف بر جهنم دارد ببینیم الآن در چه حالی است؟ ۴خودش به جهنم اشراف پیدا می کند و می بیند که مصاحب او در وسط جهنم است ۵ خطاب به جهنمی می گوید : به خدا قسم نزدیک بود که موجب سقوطم شوی و اگر نعمت توفیق و هدایت خدا نبود من هم الآن مثل تو در عذاب بودم فَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلى بَعْضٍ يَتَساءَلُونَ*قالَ قائِلٌ مِنْهُمْ إِنِّي كانَ لِي قَرِينٌ * يَقُولُ أَ إِنَّكَ لَمِنَ اَلْمُصَدِّقِينَ * أَ إِذا مِتْنا وَ كُنّا تُراباً وَ عِظاماً أَ إِنّا لَمَدِينُونَ *قالَ هَلْ أَنْتُمْ مُطَّلِعُونَ * فَاطَّلَعَ فَرَآهُ فِي سَواءِ اَلْجَحِيمِ *قالَ تَاللّهِ إِنْ كِدْتَ لَتُرْدِينِ *وَ لَوْ لا نِعْمَةُ رَبِّي لَكُنْتُ مِنَ اَلْمُحْضَرِينَ صافات ۵۰_۵۷ نکات ۱ هشدار در باره خطر همنشین بی دین و لامذهب ۲ امیدواری به رحمت و توفیق الهی https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 | رهبر انقلاب در دیدار اخیر: عقیده‌ی راسخ بنده این است که اگر نسلهای پی‌درپی ما، جوانب مهم و معنادار دفاع مقدّس را بشناسند و بدانند که در این واقعه‌ی مهم چگونه ملّت ایران توانست خود را به سکّوی پیروزی برساند و در آنجا با قدرت و با سربلندی بِایستد، برای آنها در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت؛ و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت. 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از جرعه ناب
۱-الْغِنَى وَالْفَقْرُ بَعْدَ الْعَرْضِ عَلَى اللَّهِ. (حکمت:۴۵۲) بی نیازی و تهیدستی ( در روز قیامت و) پس از عرضه (اعمال )برخداوند معلوم میشود ۲-حقیت بی نیاز ی این است که کسی بتواند پاداش الهی را بدست بیاورد و در اخرت از بهشت و رضوان الهی بهره مند گردد و تهی دست کسی است که از ثواب و لطف الهی بی بهره باشد و گرفتار خشم الهی وعذاب دردناک گردد ۳-نشنیده‌ای که زیر چناری کدو بُنی بررُست و بردمید برو بر، به روز بیست؟ پرسید از آن چنار که «تو چند ساله‌ای؟» گفتا «دویست باشد و اکنون زیادتی است» خندید ازو کدو که «من از تو به بیست روز برتر شدم بگو تو که این کاهلی ز چیست» او را چنار گفت که «امروز ای کدو با تو مرا هنوز نه هنگام داوری است فردا که بر من و تو وزد باد مهرگان آنگه شود پدید که از ما دو، مرد کیست» @jorenab