eitaa logo
پنجره🇮🇷
113 دنبال‌کننده
648 عکس
309 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
علیه السلام :كسى كه با نافرمانى خدا بخواهد کاری را انجام دهد آنچه را اميد دارد بیشتر از دست می دهد و از آنچه بر حذر است زودتر دچار ش شود وَ قَالَ ع‏ مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِيَةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا يَرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَا يَحْذَرُ..( بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏75 ؛ ص120) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
مقام حضرت علیه السلام را می توان از جمله علیه السلام خطاب به او فهمید که در روز تاسوعا وقتی لشکر یزید حمله کرد فرمود برادر جانم به قربانت سوار شو و برو ببین چه خبر شده است ؟ «بنفس انت یا اخی » و قال له العباس بن علي عليهما السلام: يا أخي قد أتاك القوم. قال: فنهض ثم قال: يا عباس اركب بنفسي أنت يا أخي حتى تلقاهم و تقول لهم ما لكم و ما بدا لكم و تسألهم عما جاءهم. قمی ، نفس المهموم ص ۲۰۳ چاپ نجف روز ولادت حضرت ابوالفضل الفضل و تهنیت باد https://eitaa.com/MohammadGelayeri
روز پنجم (شعبان) در اين روز، سنۀ چهارم، بنابر روايتى ولادت حضرت عليه السلام واقع شده است.و هم در اين روز، به قول شهيد، ولادت عليه السلام واقع شده است . قمی ، وقائع الایام ص ۵۰۰ https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبرگزاری فارس
کاترین شکدم به بی‌بی‌سی: نه جاسوس بودم، نه با مقامات ایرانی رابطه داشتم و نه به اسناد دسترسی داشتم 🔹شکدم گفته مطالب منتشرشده از قول خودش را در اینترنت دیده ولی آن‌ها را بیش از آن‌که علیه خود بداند توهین به مقامات ایرانی تصور می‌کند. 🔹او می‌گوید: «برخلاف آنچه گفته می‌شود به هیچ اسنادی در ایران دسترسی نداشته‌ام و آن‌چه که در انتهای مطلبم در تایمز اسراییل نوشته‌ام که ایران به دنبال سلاح اتمی است صرفاً برداشت شخصی‌ام بود و برای آن نه به سندی دسترسی داشتم و نه با کسی صحبت کردم.» 🔹شکدوم همچنین درباره مطالبش که در سایت khamenei.ir منتشرشده در پاسخ به این سوال که آیا اصلا به دفتر رهبری رفت‌و‌آمد داشته‌اید گفت: «خیر. چند مطلب را به صورت ایمیلی فرستادم و حتی پولی هم دریافت نکرده‌ام.» @Farsna
هدایت شده از جرعه ناب
در دوران حکومت ولید بن عبدالملک اموى، ولیعهد و برادرش هشام بن عبدالملک به قصد حج، به مکه آمد و به آهنگ طواف قدم در مسجدالحرام گذاشت. چون به نزدیک حجرالاسود رسید، فشار جمعیت میان او و حطیم حائل شد، ناگزیر قدم واپس نهاد و بر منبرى که براى وى نصب کردند، به انتظار فروکاستن ازدحام جمعیت نشست و بزرگان شام که همراه او بودند در اطرافش جمع شدند و به تماشاى مطاف پرداختند. در این هنگام حضرت على بن الحسین(ع) که سیمایش از همگان زیباتر و جامه‌هایش از همگان پاکیزه‌تر و شمیم نسیمش از همه طواف کنندگان دلپذیرتر بود، از افق مسجد درخشید و به مطاف آمد و چون به نزدیک حجرالاسود رسید؛ موج جمعیت دربرابر هیبت و عظمتش واپس نشست و منطقه استلام را در برابرش خالى از ازدحام کرد، تا به آسانى دست به حجرالاسود رساند و به طواف پرداخت تماشاى این منظره موجى از خشم و حسد در دل و جان هشام بن عبدالملک برانگیخت و در همین حال که آتش کینه در درونش زبانه می‌کشید، یکى از بزرگان شام رو به او کرد و با لحنى آمیخته به حیرت گفت: این کیست که تمام جمعیت به تجلیل و تکریم او پرداختند و صحنه مطاف براى او خلوت گردید؟ هشام با آن که شخصیت امام را نیک می‌شناخت، اما از شدت کینه و حسد و از بیم آن که درباریانش به او مایل شوند و تحت تأثیر مقام و کلامش قرار گیرند، خود را به نادانى زد و در جواب مرد شامى گفت : او را نمی‌شناسم فَرَزْدَق که این را شنید چنین گفت هَذا الّذي تَعرِفُ البَطْحاءُ وَطْأتَهُ وَالبَيْتُ يعْرِفُهُ وَالحِلُّ وَالحَرَمُ هذا ابنُ خَيرِ عِبادِ الله كُلّهِمُ، هذا التّقيّ النّقيّ الطّاهِرُ العَلَمُ هذا ابنُ فاطمَةٍ، إنْ كُنْتَ جاهِلَهُ بِجَدّهِ أنْبِيَاءُ الله قَدْ خُتِمُوا يُغْضِي حَياءً، وَيُغضَى من مَهابَتِه فَمَا يُكَلَّمُ إلاّ حِينَ يَبْتَسِمُ ما قال: لا قطُّ، إلاّ في تَشَهُّدِهِ ،لَوْلا التّشَهّدُ كانَتْ لاءَهُ نَعَمُ (دیوان فرزدق دار الكتب العلمية، بيروت - لبنان، الطبعة الاولی ۱۹۸۷ ص۵۱۱) او(امام زین العابدین علیه السلام ) کسی است که قدم هایش را مکه و کعبه وحِل(خارج حرم) و حرم اورا می شناسد او فرزند بهترین بندگان خداست پرهیزکار پاکیزه پاک و نشانه الهی برای مردم است او فرزند حضرت فاطمه است اگر نمی شناسی و جدش خاتم پیامبران است او از حياء چشم را بر هم مى‌گذارد و از هيبتش چشم بر هم گذارده مى‌شود و سخن گفته نمى‌شود با او مگر وقتى كه لبخند مى‌زند هرگز به کسی نه نگفت مگر در تشهد اگر تشهد نبود هیچگاه از او نه نمی شنیدی https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
در اين روز (۶ شعبان،) سنه ۵۷۳، (ابن الصيفى سعد بن محمد) معروف به (حيص و بيص) شاعر وفات كرد و در مقابر قريش بخاك رفت و از شعرهاى او است.ملکنا وکان العفو مناسجیه (فیض الاعلام ص۳۶۲ شیخ عباس قمی) می گویم: اشاره مرحوم قمی به داستانی است که در پی می اید در «بغیة الطالب فی تاریخ الحلب »آمده است :ابوعبدالله محمدبن محمود بن هبةالله بن نجار گفت:شیخ بن نصرالله مجلی که اُمناء وثقات اهل سنت است بمن خبر داد،درمنام علی بن ابی طالب (علیه السلام) رادیدم وگفتم :یا امیرالمؤمنین مکه را فتح کردید گفتید کسی داخل خانه ابوسفیان شود در امان است ؛اما بر فرزند تودر طف آن رفت . علی (علیه السلام)بمن گفت آیا بیتهای جمال بن صیفی رادر اینباره نشنیدی ؟گفتم نه . گفت از او بشنو . بیدار شدم صبح به در خانه اش رفتم ؛ وقتی از خانه خارج شد ،خواب دیشب را به او گفتم فریادی زد وشروع کرد به گریه گردن ،قسم خورد ،هنوز نه اینرا به کسی گفتم و نه برای کسی نوشتم و من اینرا همین امشب گفتم . ملکنا و کان العفو منا سجیة فلما مــــــــــلکتم سال بالدم ابطح حللتم قتل الاسیر و طالـــما غدونا عن الاسری نعف ونصفح ولاغـرو فیما بیننامن تفاوت فکل إناءبالذی فیــــــــــــــه ینزح ( بغیةالطالب فی تاریخ الحلب ابن عدیم ج6 ص2656) زمانی که ما حکومت را بدست گرفتیم بخشش از سجایای اخلاقی ما بود؛ اما هرگاه شما حکومت را بدست گرفتید ،جوی خون براه انداخته اید. شما کشتن اسیران را روا میدانید درحالی که ،همیشه مانسبت به اسیران ،عفووبخشش داشتیم ،واز آنها در می گذشتیم. این تفاوتی که بین ماهست عجیب نیست ،زیرا از کوزه همان برون تراود که در اوست https://eitaa.com/jorenab
اعْلَمْ أَنَ‏ لِكُلِ‏ ظَاهِرٍ بَاطِناً عَلَى مِثَالِهِ، فَمَا طَابَ ظَاهِرُهُ طَابَ بَاطِنُهُ، وَ مَا خَبُثَ ظَاهِرُهُ خَبُثَ بَاطِنُهُ، وَ قَدْ قَالَ الرَّسُولُ الصَّادِقُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْعَبْدَ وَ يُبْغِضُ عَمَلَهُ، وَ يُحِبُّ الْعَمَلَ وَ يُبْغِضُ بَدَنَهُ ( نهج البلاغه صبحی صالح خطبه 154) بدان که هر ظاهری را باطنی است بر مانند آن ، هر چه ظاهر آن خوب است باطن آن خوب است و آنچه که ظاهرش بد است باطن آن نیز بد است ، پیامبر راستین ص فرمود: خداوند بنده را دو ست می دارد و کارش را بد می داند و عمل را دوست می دارد ولی شخص را دوست نمی دارد. بین دو جمله و روایت پیامبر ص بعد آن توهم تنافی می رود که 5 وجه در دفع تنافی به ذهن می آید، بهترین آن ها این است که : روایت به منزله استثناء است ، و در نتیجه دو جمله برای غالب است ، غیر غالب در روایت پیامبر ص آمده است.( بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏29، صص 605-601) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
معجزه محبت خدا خدایا ، برای من توانی نبود که از نافرمانی تو برگردم مگر وقتی که بیدارم کردی برای دوست داشتنت إِلَهِي لَمْ‌ يَكُنْ‌ لِي حَوْلٌ‌ فَأَنْتَقِلَ‌ بِهِ‌ عَنْ‌ مَعْصِيَتِكَ‌ إِلاَّ فِي وَقْتٍ‌ أَيْقَظْتَنِي لِمَحَبَّتِكَ‌ https://eitaa.com/MohammadGelayeri
عنوان متفاوت و معنادار خبر گزاری فارس برای بهزاد نبوی :⏬⏬ نامه چریکِ‌پیر اصلاحات برای انصراف از مدیریت 🔹با توجه به اتفاقات به‌وجود آمده در جبهه اصلاحات و گسترده‌شدن اختلافات درونی و سیاسی، بهزاد نبوی در نامه‌ای برای انصراف از مدیریت در جبهه اصلاحات ایران نوشته: به دلیل کهولت و عوارض ناشی از آن، امکان ادامه مسئولیت ندارم و توان و جسارت پذیرفتن نامزدی ریاست این جمع را در خود نمی‌بینم. @Farsna https://eitaa.com/MohammadGelayeri