eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1.1هزار دنبال‌کننده
615 عکس
220 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
● "برجام" جناب روحانی یک اشکال بزرگ داشت که اغلب مصائب امروزمان ناشی از همان است: ● "برجام" به آمریکا و اروپا یاد داد جمهوری اسلامی تسلیم زور نمی‌شود مگر آن که آن زور و فشار "خیلی" زیاد باشد. آمریکا یاد گرفت که توافق کند، زیر توافق بزند و دوباره فشار خفه کننده آورد تا مردم دوباره به یک حسن روحانی دیگر رای دهند. در واقع سختی‌های امروز ما ناشی از چیزی است که برجام به آنها آموزاند. ● از سوی دیگر یک جریان سیاسی همه عمرش مردم را از "تحریم" ترسانده و موجودیتش به این است که تحریم‌ها موثر باشند و در نتیجه هر چیزی سلاح تحریم را ناکارآمد کند با آن می‌جنگد و نیز بعید و عجیب و بی‌سابقه نیست که با آن جنایت‌کار خارجی هم‌داستان شود و بحران مصنوعی ارز و طلا و خانه و ... درست کند تا مردم را متقاعد به تسلیم دوباره کند.
✅ زیارت جامعه ائمه علیهم السلام از راه دور در روز عرفه مرحوم علامه مجلسی در بحارالانوار می نویسد: در کتاب اقبال الاعمال، در ذیل اعمال روز عرفه، زیارت جامعه ای که از راه دور خوانده می شود، از حضرت صادق علیه السلام نقل شده است که شایسته است توسط این زیارت، ائمّه علیهم السلام را هر روز، به ویژه روز عرفه، زیارت نمود. السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا خِيَرَةَ اللَّهِ مِنْ خَلْقِهِ وَ أَمِينَهُ عَلَى وَحْيِهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ، أَنْتَ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ بَابُ عِلْمِهِ وَ وَصِيُّ نَبِيِّهِ، وَ الْخَلِيفَةُ مِنْ بَعْدِهِ فِي أُمَّتِهِ، لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً غَصَبَتْكَ حَقَّكَ، وَ قَعَدَتْ مَقْعَدَكَ، أَنَا بَرِي‏ءٌ مِنْهُمْ وَ مِنْ شِيعَتِهِمْ إِلَيْكَ، السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ الْبَتُولُ، السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا زَيْنَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ، السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ [اللَّهِ رَبِّ‏] الْعَالَمِينَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكِ وَ عَلَيْهِ، السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ‏، لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً غَصَبَتْكِ حَقَّكِ وَ مَنَعَتْكِ مَا جَعَلَ اللَّهُ لَكِ، أَنَا بَرِي‏ءٌ إِلَيْكِ مِنْهُمْ وَ مِنْ شِيعَتِهِمْ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ الزَّكِيَّ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكَ، وَ بَايَعَتْ فِي أَمْرِكَ وَ شَايَعَتْ، أَنَا بَرِي‏ءٌ إِلَيْكَ مِنْهُمْ وَ مِنْ شِيعَتِهِمْ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَبِيكَ وَ جَدِّكَ مُحَمَّدٍ صلّی الله علیه و آله , لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً اسْتَحَلَّتْ دَمَكَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكَ وَ اسْتَبَاحَتْ حَرِيمَكَ، وَ لَعَنَ أَشْيَاعَهُمْ، وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ، أَنَا بَرِي‏ءٌ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكَ مِنْهُمْ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَبَا الْحَسَنِ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا حُجَّةَ بْنَ الْحَسَنِ صَاحِبَ الزَّمَانِ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى عِتْرَتِكَ الطَّاهِرَةِ الطَّيِّبَةِ، يَا مَوَالِيَّ، كُونُوا شُفَعَائِي فِي حَطِّ وِزْرِي وَ خَطَايَايَ، آمَنْتُ بِاللَّهِ وَ بِمَا أَنْزَلَ إِلَيْكُمْ، وَ أَتَوَالَى آخِرَكُمْ بِمَا أَتَوَالَى أَوَّلَكُمْ، وَ بَرِئْتُ مِنَ الْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ اللَّاتِ وَ الْعُزَّى، يَا مَوَالِيَّ، أَنَا سِلْمٌ لِمَنْ سَأَلَكُمْ، وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ، وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ، وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالَاكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، وَ لَعَنَ اللَّهُ ظَالِمِيكُمْ وَ غَاصِبِيكُمْ، وَ لَعَنَ اللَّهُ أَشْيَاعَهُمْ وَ أَتْبَاعَهُمْ وَ أَهْلَ مَذْهَبِهِمْ، وَ أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ.» (بحارالأنوار،ج 98،ص374- 375)
🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃 از مولای ما امیرالمومنین، عَلَيْهِ السَّلاَمُ، روایت شده است که فرمود: هر کس این شش آیه را هر صبح بخواند، خدای تعالی او را از هر بدی کفایت می‌کند، اگر چه خود را به هلاکت بیندازد. و آن آیات این است: 💠 بِسمِ اللهِ الرّحمنِ الرَّحیمِ 🌼 *قُل لَّن یُصِیبَنَا إِلاَّ مَا کَتَبَ اللّهُ لَنَا ،* *هُوَ مَوْلاَنَا وَعَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ.* سوره توبه- آیه 51  بگو هرگز نرسد ما را مگر آنچه را خدا بر ما نوشته است، اوست صاحب اختیار ما و مومنان بر خدا توكل كنند.  🌼 *وَإِن یَمْسَسْکَ اللّهُ بِضُرٍّ فَلاَ کَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ* *و َإِن یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلاَ رَآدَّ لِفَضْلِهِ،* *یُصیٖبُ بِهِ مَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ.* سوره یونس – آیه 107  و اگر خدا به تو زیانی برساند ، جز او كسی دفع آن نتواند كرد و اگر برای تو خیری بخواهد، هیچ كس فضل او را باز نتواند داشت. فضل خود را به هر كس از بندگانش كه بخواهد می رساند و او آمرزنده و مهربان است.  🌼 *وَمَا مِن دَآبَّةٍ فِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللّهِ رِزْقُهَا ،* *و َیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا، کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُّبِینٍ.* سوره هود – آیه 6  و نیست هیچ جنبنده‌ای در زمین مگر بر عهده خداست روزی او و می‌داند قرارگاهش و آرامگاهش را ، همه این ها در كتاب مبین هست.  🌼 *و َکَأَیِّن مِن دَابَّةٍ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا* *اللَّهُ یَرْزُقُهَا وَإِیَّاکُمْ ، وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ.* سوره عنكبوت – آیه 60  و چه بسیار جنبنده برنمی‌دارد روزی خود را، خدا روزی می‌دهد او را و شما را و او شنوای داناست.  🌼 *مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا* *وَمَا یُمْسِکْ ، فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ و َهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ.* سوره فاطر- آیه 2  آنچه گشاده گرداند خدا برای مردمان از رحمت، پس نیست بازگیرنده مر آنرا و ‌آنچه را بازگیرد پس نیست فرستنده مر او را بعد از گرفتن او و اوست غالب درست كردار.  🌼 *قُلْ أَفَرَأَیْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ* *إِنْ أَرَادَنِیَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ کَاشِفَاتُ ضُرِّه* ِ *أَوْ أَرَادَنِی بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِکَاتُ رَحْمَتِه،* *قُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ عَلَیْهِ یَتَوَکَّلُ الْمُتَوَکِّلُونَ.* ِ سوره زمر - آیه ۳۸ بگو: چه تصور می‌کنید، آیا آن بتهایی که جز خدا می‌خوانید اگر خدا بخواهد مرا رنجی رساند آن بتان می‌توانند آن را رفع کنند؟ یا اگر خدا بخواهد مرا به رحمتی رساند بتان می‌توانند آن رحمت را از من باز دارند؟ بگو: خدا مرا کافی است، که متوکلان عالم بر او توکل می‌کنند. سپس بخواند: *حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.* *وَ أَمْتَنِعُ بِحَوْلِ اَللَّهِ وَ قُوَّتِهِ مِنْ حَوْلِهِمْ وَ قُوَّتِهِمْ* *وَ أَسْتَشْفِعُ بِرَبِّ اَلْفَلَقِ مِنْ شَرِّ مٰا خَلَق* َ *وَ أَعُوذُ بِمَا شَاءَ اَللَّهُ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِیِّ اَلعظیم.* 📜بحار الانوار جلد 83 .صفحه : 337
⭕️ جریان مشروطه چه بود؟ 🔹1. «مشروطه» به معنای تحدید قدرت پادشاه و مشروط کردن تصمیمات او به آراء نمایندگان و خروج از مطلق العنانی شاهنشاه است، جریان مشروطیت یک تاریخ پر از عبرت و مبدأ صف بندی های سیاسی و اجتماعی امروز است و به همین جهت مطالعه آن اکیدا توصیه می شود. 🔸2. اشکال حاج شیخ فضل الله به مشروطه دست کم از دو جهت است: نخست این که ایشان بر اساس مبانی فقهی خود معتقد بود «قانون گذار» نباید غیر فقیه باشد و اگر بناست مجلسی هم تأسیس شود ضرورتا بایست اعضای آن مجتهد باشند، این اشکال در واقع ناظر به آن است که مردم «حق»ی در ایجاد حکومت و قانون گذاری ندارند و در مقابل این فقها هستند که در زمان غیبت منشأ مشروعیت «حاکم» و «قانون» اساسی هستند. ایشان منتقد جدی «پارلمانتاریسم» به معنای غربی بوده و همین سبب شد که سفارت انگلستان ایشان را مدافع استبداد و حتی وابسته به دربار محمد علی شاه نشان دهد. 🔹3. میرزای نائینی در نجف از طرفداران مشروطه بود لکن نه به این معنا که آن را مشروع بداند، میرزا معتقد بود مشروطه به معنای پارلمان می تواند مانع ظلم مطلق شاهنشاه گردد و از همین جهت مطلوب نسبی است نه مطلوب مطلق. ایشان منشور مشروطه را تحت عنوان «تنبیه الامۀ و تنزیه الملۀ» به رشته تحریر در آورد و در آن تلاش کرد اشکالات «شیخ شهید» را دفع کند، او معتقد بود هر چند اصل سخن میرزا صحیح است و غیر مجتهد حق قانون گذاری ندارد اما افراد عادی می توانند به نیابت و وکالت از مجتهدین، به این مهم بپردازند. 🔸4. اشکال دوم «حاج شیخ» آن بود که مفاهیم اساسی «پارلمان» مفاهیم لغزنده ای هستند که امکان تفسیر غیر قرآنی و غیر فقاهی از آنها ممکن است؛ مفاهیمی مثل «حرّیت»، «مساوات» و ... توسط روشن فکران که آن روزها «منور الفکر» خوانده می شدند غربی تفسیر می شدند و این خطر بزرگی برای فرهنگ تشیع خواهد بود، از این جهت حق با «شیخ شهید» بود و نتایج خسارت باری در اثر نفوذ روشن فکرانی که در حقیقت مهره های استعمار انگلیسی بودند وارد شد. 🔹ملتی که تاریخ خود را نشناسد مجبور به تکرار آن خواهد بود.
مستحب است امروز صد بار گفته شود: الحَمدُ للهِ الَّذی جَعَلَ کَمالَ دینِه و تَمامَ نِعمَتِه بِوِلایَةِ امیرِالمُؤمِنین علی‌ِّ بن‌ِ ابی‌ طالِب علیه‌السَّلام.