eitaa logo
نهج البلاغه
37.3هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
59 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
..💫 🤒☝️اول باید راجع به خود «درد» بحث کنیم. ممکن است ابتدائاً عجیب به نظر بیاید که یعنی چه؟ درد که بدچیزی است و انسان باید آن را از خود دفع کند و از بین ببرد؛ 🤷‍♂آنوقت چطور ممکن است معیار انسانیت و ارزش ارزشها «درد داشتن» باشد؟ مگر درد می‌تواند چیز خوبی باشد؟. 👾☝️باید بگوییم ما میان درد و منشأ درد اشتباه می‌کنیم. مثلًا دریک بیماری و یا جراحت، آنچه که بد است وجود آن میکروب است، وجود آن بیماری است، وجود آن جراحتی است که بر بدن وارد می‌شود و بعد منشأ درد می‌شود. 😿👈مثلًا در مورد زخمی که در معده یا روده هست- که انسان دردش را احساس می‌کند- آنچه بد است وجود آن زخم یا ضایعه‌ای است که در معده یا روده وجود دارد. ولی درد در عین اینکه انسان را ناراحت می‌کند، موجب آگاهی و بیداری برای انسان است. ⚠️حتی همین دردهای جسمانی (یعنی دردهای مشترک انسان و حیوان) شما را آگاه و بیدار می‌کند. 😣❌وقتی سر انسان درد می‌کند، امکان ندارد که هیچ گونه ضایعه‌ای پیدا نشده باشد و درد پیدا شود. اگر درد پیدا می‌شود خبر می‌کند که در سر یک ناراحتی‌ و ضایعه‌ای پیدا شده است و شما به فکر معالجه‌اش می‌افتید؛ 📟درست مثل عقربه‌هایی که در کارخانه‌ها و یا در اتومبیل هست. مثلًا در اتومبیل عقربه‌ای است که فشار روغن را نشان می‌دهد و عقربه دیگری درجه حرارت آب را نشان می‌دهد. ♨️اگر این عقربه به شما نشان می‌دهد که درجه حرارت آب خیلی بالا رفته است، این خوب است یا بد؟ این خیلی خوب است، چون شما را بیدار و متوجه می‌کند. 🚙🌡آنچه بد است این است که ماشین شما جوش آورده است. اگر درد در بدن انسان نمی‌بود و انسان احساس درد نمی‌کرد، هیچ گاه از بیماری اطلاع پیدا نمی‌کرد و آگاه نمی‌شد و به دنبال درمان نمی‌رفت. ☝️🤔این درد مثل یک مأمور نافذالحکم انسان را وادار به چاره جویی و او را مأمور می‌کند که زود در فکر حل مشکل برآید. چون درد است، انسان را ناراحت می‌کند و دائماً به او می‌گوید هرطور هست این درد را درمان کن. ✨این است که خود درد- حتی دردهای جسمانی و عضوی- نعمت است، احساس است، آگاهی و بیداری است. ✔️آگاهی و بیداری خوب است، ولو انسان از اینکه یک ضایعه‌ای در بدنش پیدا شده است آگاه شود. 🔷مولوی در اینجا چقدر شیرین می‌گوید : 🔻حسرت و زاری که در بیماری است‌ 🔸وقت بیماری همه بیداری است‌ 🔻پس بدان این اصل راای اصل جو 🔸هرکه را درد است، او برده است بو 🔻هرکه او بیدارتر، پردردتر 🔸هرکه او آگاهتر، رخ زردتر (1) 📚 ، انسان کامل، ص60، 61 ✨ 🔶 @Nahj_Et
🍀 اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را ادامه دهیم... 🌞 ما اگر بخواهیم امروز انقلاب اسلامی را ادامه بدهیم، یعنی آنچه به معنای واقعی کلمه انقلاب اسلامی است بایستی اسلام را همه‌ جانبه مراعات کنیم و نمودارش نهج_ البلاغه است و برگردیم به نهج ‌البلاغه و بازیابی کنیم. 🌱 نهج ‌البلاغه، جنگ تویش هست، سیاست تویش هست، دیپلماسی تویش هست، ارتباطات خارجی و سیاست خارجی، اخلاق هم تویش هست، عبادت هم تویش هست، زهد هم تویش هست و همه چیز در نهج ‌البلاغه هست و این نهج ‌البلاغه چند بعدی نموداری از اسلام چند بعدی است که برای دوام انقلاب اسلامی و ساختن یک انسان چند بعدی ضروری و لازم است. امام خامنه ای 🔶 @Nahj_Et
❣امیرالمومنین علیه‌السلام می فرماید: ✨ وَمَنِ اعْتَبَرَ أَبْصَرَ، وَمَنْ أَبْصَرَ فَهِمَ، وَمَنْ فَهِمَ عَلِمَ 💠و كسى كه عبرت آموزد آگاهى يابد، و آن كه آگاهى يابد مى فهمد، و آن كه بفهمد دانش آموخته است. ✍ اگر انسان با چشم عبرت به اطراف خود بنگرد به حقایق این عالم آشنا مى شود، سپس به تحلیل آن حقایق مى پردازد و اسباب و نتایج آن را درک مى کند و کسى که به اسباب و نتایج آن حقایق آشنا مى گردد عالم مى شود; یعنى راه را به سوى مقصد پیدا مى کند. 🔹 در واقع پیوند ناگسستنى میان سه موضوع هست: چشم عبرت داشتن، تحلیل حوادث کردن و عالم و آگاه شدن. منظور از عبرت گرفتن این است که انسان حادثه اى را که مى بیند نخست به مقدماتى که آن را تشکیل داده و آثارى که بر آن مترتب مى شود توجه کند سپس مشابه آن را در زندگى خود در نظر بگیرد که این مایه ابصار و بصیرت است و هنگامى که از آن قاعده اى کلى براى خود و دیگران بسازد، این فهم واقعى حادثه است که به صورت علمى قابل قبول در روح و جان انسان جایگزین مى شود. 🔶 @Nahj_Et
⁉️ 💥انكم لو قد عاينتم ما قد عاين من مات منكم لجز عتم و وهلتم و سمعتم و أطعتم و لكن محجوب عنكم ما قد عاينوا، و قريب ما يطرح الحجاب ! 🔴پس به راستى اگر شما آنچه را كه مردگان شما آشكارا ديده اند به همان نحو مى ديديد هر آينه بى تابى مى كرديد و مى ترسيديد. و در نتيجه آن سخن حق را شنيده و فرمان برده بوديد؛ ليكن چيزهايى كه آن ها ديده اند از شما پوشيده گرديده، طولى نخواهيد كشيد كه اين پرده برداشته مى شود. 📘 🔶 @Nahj_Et
💐 علی علیه السلام : 🌻 وَ إِنَّ أَعْظَمَ حُجَّتِهِمْ لَعَلَي أَنْفُسِهِمْ يَرْتَضِعُونَ أُمّاً قَدْ فَطَمَتْ وَ يُحْيُونَ بِدْعَةً قَدْ أُمِيتَتْ يَا خَيْبَةَ الدَّاعِي مَنْ دَعَا وَ إِلَامَ أُجِيبَ 🍁 شناساندن ناكثین (اصحاب جمل) : دلیل ناکثین به زیان خودشان است، می خواهند از پستان مادری شیر بدوشند كه خشكیده، بدعتی را زنده می كنند كه مدتهاست مرده، وه چه دعوت كننده ای!؟ و چه اجابت كنندگانی؟! 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃درمحضر کلام مولا علی علیه السلام بزرگی را گفتند🌸 تو برای تربیت فرزندانت چه می کنی؟ گفت هیچ کار گفتند: مگر می شود؟ پس چرا فرزندان تو چنین خوبند؟ گفت:من در تربیت خود کوشیدم تا الگوی خوبی برای آنان باشم.👌🌸 قَالَ (علیه السلام): مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً، [فَعَلَيْهِ أَنْ يَبْدَأَ] فَلْيَبْدَأْ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ.... کسى که خود را در مقام پیشوایى و امامت بر مردم قرار مى دهد باید پیش از آنکه به تعلیم دیگران مى پردازد به تعلیم خویش بپردازد» ✨نهج البلاغه، 🔶 @Nahj_Et
💥لاَ يُوْنِسَنَّکَ إلاَّ الْحَقُّ، وَلاَ يُوحِشَنَّکَ إلاَّ الْبَاطِلُ 🌔اى ابوذر !) چيزى جز حق، مايه آرامش تو نشود و چيزى غير از باطل تو را به وحشت نيفکند ! 📘 🔶 @Nahj_Et
🖌 ادب علامه طباطبایی در برابر نهج البلاغه «ما معمولاً قرآن را می‌بوسیم وقتی بخواهیم به کسی بدهیم یا از کسی تحویل گرفتیم؛ ولی معمولاً کتاب حدیث را کسی نمی‌ بوسد،ولی من می‌ دیدم که مرحوم علامه وقتی سخن از نهج البلاغه شد، را دادیم خدمت ایشان، کاملاً بوسید و روی چشم گذاشت.» آیت الله العظمی جوادی آملی درس تفسیر ۹۷/١/٢٠ 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢هر وقت از فضای این روز ها نا امید شدی این صوت رو گوش کن امام خامنه ای ⚪️مَنْ تَوَکَّلَ عَلَيْهِ کَفَاهُ 🔹هر کس به او توکل نماید او را کفایت کند 📘 🔶 @Nahj_Et
💢 سوگند امام علی علیه السلام 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 لا وَ الَّذِي أَمْسَيْنَا مِنْهُ فِي غُبْرِ [غُبَّرِ] لَيْلَةٍ دَهْمَاءَ تَكْشِرُ عَنْ يَوْمٍ أَغَرَّ، مَا كَانَ كَذَا وَ كَذَا. 🔹 نه، سوگند به كسى كه ما را در بقاياى شب تاريك نگه داشت؛ شبى كه لبخند سپيده دمش از روزى روشن پرده برداشت، كه چنين و چنان نبوده است. (هدف از ذكر اين عبارت تنها بيان سوگند زيبا و جالب امام عليه السلام است) 📚 نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️امام، در عزم راسخ خود در پيکار با مخالفان حق، مى فرمايد: 💥وَ لَعَمْرِي! مَا عَلَيَّ مِنْ قِتَالِ مَنْ خَالَفَ الْحَقَّ وَ خَابَطَ الْغَيَّ، مِنْ إِدْهَان وَلاَ إِيهَان . 💠 «به جان خودم سوگند! در مبارزه با مخالفان حق و آنان که در گمراهى غوطه ورند، هيچ گونه مُجامله و مدارا نمى کنم و سستى به خرج نمى دهم. 📚 🔶 @Nahj_Et
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه كه آن را در كنار قبر پيغمبر صلى الله عليه و آله و به هنگام دفن او بيان كرد، خطاب به آن حضرت چنين عرضه مى‌دارد: «(اى رسول خدا!) صبر و شكيبايى زيباست ولى نه دربارۀ تو و بى‌تابى زشت و قبيح است ولى نه در فراق تو»؛ (و قال عليه السلام، على قبر رسول‌اللّٰه صلى الله عليه و آله ساعة دفنه: إِنّ‌ الصَّبْرَ لَجَمِيلٌ‌ إِلَّا عَنْكَ‌، وَ إِنَّ‌ الْجَزَعَ‌ لَقَبِيحٌ‌ إِلَّا عَلَيْكَ‌) . ظاهر عبارت اين است كه اين كلام در واقع به صورت استثنايى از گفتار حكيمانه‌اى است كه امام پيش از اين خطاب به «اشعث بن قيس» فرموده بود و همچنين نسبت به تمام رواياتى كه دعوت به صبر و نهى از جزع مى‌كند 🔶 @Nahj_Et
🔵ضرورت اطاعت از دستورات الهى ◽️انْتَفِعُوا بِبَيَانِ اللَّهِ وَ اتَّعِظُوا بِمَوَاعِظِ اللَّهِ وَ اقْبَلُوا نَصِيحَةَ اللَّهِ، فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ أَعْذَرَ إِلَيْكُمْ بِالْجَلِيَّةِ وَ [أَخَذَ] اتَّخَذَ عَلَيْكُمُ الْحُجَّةَ، وَ بَيَّنَ لَكُمْ مَحَابَّهُ مِنَ الْأَعْمَالِ وَ مَكَارِهَهُ مِنْهَا، لِتَتَّبِعُوا هَذِهِ وَ تَجْتَنِبُوا هَذِهِ؛ 🌔مردم از آنچه خداوند بيان داشته بهره گيريد، و از پند و اندرزهاى خدا پند پذيريد، و نصيحت هاى او را قبول كنيد، زيرا خداوند با دليل هاى روشن، راه عذر را به روى شما بسته، و حجّت را بر شما تمام كرده است. و اعمالى كه دوست دارد بيان فرموده، و از آنچه كراهت دارد معرّفى كرد، تا از خوبى ها پيروى و از بدى هاى دورى گزينيد. 📘 🔶 @Nahj_Et
نهج البلاغه
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه كه آن را در كنار قبر پيغمبر صلى الله عليه و آله و به هنگام
💠🔹بنابراين مفهوم كلام چنين مى‌شود كه زيبايى صبر و شكيبايى نيز در بعضى از موارد استثنايى دارد و همچنين زشتى جزع و بى‌تابى. آن‌جا كه براى موارد شخصى و فردى باشد (مانند مصيبت از دست دادن فرزند و برادر و عزيزان ديگر) صبر، جميل است و جزع، قبيح؛ اما آن‌جا كه براى اهداف مهم اجتماعى باشد مانند آنچه اميرمؤمنان عليه السلام پس از رحلت پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله انجام داد و همچنين بانوى اسلام فاطمۀ زهرا عليها السلام در مصيبت پدر، و بازماندگان خاندان پيغمبر صلى الله عليه و آله در مصائب كربلا و عاشورا، در اين موارد نه صبر جميل است و نه جزع قبيح، زيرا اهميت مقام والاى پيامبر صلى الله عليه و آله و شهداى كربلا و مانند آن را نشان مى‌دهد. البته اين‌گونه مصائب - برخلاف مصائب شخصى - بايد هرگز فراموش نشود. به همين دليل جزع، جميل مى‌شود و صبر قبيح. ولى بعضى از شارحان نهج‌البلاغه استثنا را در اين‌جا حقيقى ندانسته و آن را كنايه از عظمت مصيبت پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله شمرده‌اند، زيرا با فقدان آن حضرت مشكلات عظيمى در جهان اسلام به وجود آمد 🔶 @Nahj_Et
[ داعیان پیامبری و خدایی ] 📙معرفی کتاب 👇 از زمان خلقت بشر تا کنون همواره افراد فرصت طلبی حضور داشته اند که با سوءاستفاده از جهل و نادانی مردم ادعای پیامبری و خدایی کرده اند و عده ای را با خود به چاه ضلالت و گمراهی کشانده اند؛ در کتاب حاضر به سه تن از این افراد که داعیه ی پیامبری داشتند و خود را پیام آوران دینی نو می دانستند پرداخته شده است، مهربابا، احمد کسروی و غلام احمد قادیانی. مهربابا در شهر پونه هندوستان به دنیا آمد، او از مدعیان تجسم خداوند بود و اظهار می کرد که روح خداوند در جسمش حلول یافته است. احمد کسروی در شهر تبریز ایران به دنیا آمد، او بنیانگذار جنبش سیاسی- اجتماعی «پاک دینی» بود و موضع گیری های سختی در برابر ادیان کهن و ارزش های سنتی داشت. غلام احمد قادیانی در شهر قادیان هندوستان چشم به جهان گشود، او خود را مسیح موعود می دانست و فرقه ای اسلامی به نام جماعت احمدیه را بنیان نهاد. قادیانی خود را ناجی بشریت می نامید و ماموری برای ایجاد اصلاحاتی در دین اسلام می دانست. شماره تماس 09144089355 آیدی @mirzayetabrizi 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه، از معاشرت با احمق نهى مى‌كند و دليل روشنى براى آن ذكر مى‌نمايد و مى‌فرمايد: «با احمق مصاحبت نكن كه كارهاى احمقانۀ خود را براى تو زيبا جلوه مى‌دهد و دوست دارد تو هم مثل او باشى»؛ (لَا تَصْحَبِ‌ الْمَائِقَ‌ فَإِنَّهُ‌ يُزَيِّنُ‌ لَكَ‌ فِعْلَهُ‌، وَ يَوَدٌّ أَنْ‌ تَكُونَ‌ مِثْلَهُ‌) . انسان، موجودى اجتماعى است، نه‌تنها به اين دليل كه مدنى بالطبع است و عشق به اجتماعى بودن در نهاد او نهفته شده، بلكه به دليل نيازهاى فراوان و متنوعى كه دارد و نمى‌تواند بدون كمك گرفتن از ديگران به آن برسد. 🔶 @Nahj_Et
💐 علی علیه السلام : 🌻 وَ إِنَّ أَعْظَمَ حُجَّتِهِمْ لَعَلَي أَنْفُسِهِمْ يَرْتَضِعُونَ أُمّاً قَدْ فَطَمَتْ وَ يُحْيُونَ بِدْعَةً قَدْ أُمِيتَتْ يَا خَيْبَةَ الدَّاعِي مَنْ دَعَا وَ إِلَامَ أُجِيبَ 🍁 شناساندن ناكثین (اصحاب جمل) : دلیل ناکثین به زیان خودشان است، می خواهند از پستان مادری شیر بدوشند كه خشكیده، بدعتی را زنده می كنند كه مدتهاست مرده، وه چه دعوت كننده ای!؟ و چه اجابت كنندگانی؟! 🔶 @Nahj_Et
💠ناسپاسى مردم تو را از كار نيكو باز ندارد، زيرا هستند كسانى، بى آن كه از تو سودى برند تو را مى ستايند، چه بسا ستايش اندك آنان براى تو، سودمندتر از ناسپاسى ناسپاسان باشد. (و خداوند نيكوكاران را دوست دارد). 📘 🔶 @Nahj_Et
💢 نشانه‌های ظالمان 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 للظَّالِمِ مِنَ الرِّجَالِ ثَلَاثُ عَلَامَاتٍ: يَظْلِمُ مَنْ فَوْقَهُ بِالْمَعْصِيَةِ، وَ مَنْ دُونَهُ بِالْغَلَبَةِ، وَ يُظَاهِرُ الْقَوْمَ الظَّلَمَةَ. 🔹 مرد ستمكار را سه نشانه است: به ما فوقش با سرپيچى، و به زير دستش با قهر و غلبه ستم مى كند، و ستمگران را پشتيبانى مى نمايد. 📚 نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
«پس از پذیرش توحید و نبوت،ولایت امامان معصوم سلام الله علیهم سرامد واجبات است و انسان، تنها در پرتو آن به صراط مستقیم، حیات معنوی، چشمی بینا، گوشی شنوا و قلبی فهیم دست می یابد و حق را از باطل باز می شناسد، زیرا اهل بیت سلام الله علیهم صراط اقوم هستند: «انتم الصراط الاقوم» و تقوا را باید از آنان فرا گرفت، تا از رهگذرش به فرقان میان حق و باطل برسیم:«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا» 📚کتاب سلونی قبل ان تفقدونی(تحریر نهج البلاغه) جلد 1 صفحه 432 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 🔶 @Nahj_Et
♦️♦️اقسام دانش پژوهان 🌹🌹امیرالمومنین على علیه السلام خطاب به کمیل: 🔷🔹بدان كه در اينجا (اشاره به سينه مبارك كرد) دانش فراواني انباشته است، اي كاش كساني را مي يافتم كه مي توانستند آن را بياموزند ◀️ آري تيزهوشاني مي يابم اما مورد اعتماد نمي باشند ✅ دين را وسيله دنيا قرار داده ✅ و با نعمتهاي خدا بر بندگان و با برهانهاي الهي بر دوستان خدا فخر مي فروشند. ◀️ يا گروهي كه تسليم حاملان حق مي باشند اما ژرف انديشي لازم را در شناخت حقيقت ندارند كه با اول شبهه اي، شك و ترديد در دلشان ريشه مي زند، پس نه آنها، و نه اينها، سزاوار آموختن دانشهاي فراوان من نيستند. ◀️ يا ديگري كه سخت در پي لذت بوده، و اختيار خود را به شهوت داده است ◀️ يا آن كه در ثروت اندوزي حرص مي ورزد ♦️♦️ هيچكدام از آنان نمي توانند از دين پاسداري كنند و بيشتر به چهارپايان چرنده شباهت دارند و چنين است كه دانش با مرگ دارندگان دانش مي ميرد. 📚 نهج البلاغه، قسمتی از 🔶 @Nahj_Et
نهج البلاغه
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه، از معاشرت با احمق نهى مى‌كند و دليل روشنى براى آن ذكر مى‌
💠🔹اضافه بر همۀ اين‌ها تنهايى او را رنج مى‌دهد و كسل مى‌كند و هنگامى كه در جمع دوستان است احساس آرامش مى‌نمايد و غالبا در مشكلات، به‌وسيلۀ درد دل كردن با ديگران تسلى خاطر پيدا مى‌كند. روى اين جهات هرگز نمى‌توان انسان را از زندگى اجتماعى جدا كرد. به همين دليل كسانى كه مدتى طولانى در سلول‌هاى انفرادى زندان محبوس مى‌شوند به بيمارى روانى گرفتار مى‌گردند. 🔶 @Nahj_Et
🔘امیرالمومنین علیه‌السلام در اين سخن به بدى حال خيانت کاران به بيت المال پرداخته و مى فرمايد: ⚪️وَمَنِ اسْتَهَانَ بِالاَْمَانَةِ، وَ رَتَعَ فِي الْخِيَانَةِ، وَلَمْ يُنَزِّهَ نَفْسَهُ وَدِينَهُ عَنْهَا، فَقَدْ أَحَلَّ بِنَفْسِهِ الذُّلَّ وَالْخِزْيَ فِي الدُّنْيَا، وَهُوَ فِي الاْخِرَةِ أَذَلُّ وَأَخْزَى 🔶(اين گونه افراد، خائنان به بيت المال اند) و آن کس که امانت را سبک بشمرد و در وادى خيانت گام بگذارد و خويشتن و دينش را از آن پاک نسازد درهاى ذلت و رسوايى را در دنيا به روى خود گشوده و در سراى آخرت خوارتر و رسواتر خواهد بود» 🖋اما ذلت و رسوايى در دنيا به سبب آن است که خيانت هاى گسترده معمولا پنهان نمى ماند و دير يا زود فاش مى شود و صاحب آن رسوا مى گردد و مردم با چشم حقارت به او نگاه مى کنند و در آخرت که نامه هاى افراد به دستشان داده مى شود، و «يوم البروز» و روز آشکار شدن اعمال پنهانى است، پرونده آنها در برابر اهل محشر گشوده مى شود و ذلت و رسوايى بزرگ در آنجاست. 📘 🔶 @Nahj_Et
💠 روش پیامبر(ص) در برخورد با گمراهان 🔺 مروری بر استناد حضرت آیت الله خامنه‎‌ای به نهج البلاغه در دیدار جمعی از مردم اصفهان ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ 🔶 @Nahj_Et
◽️فَإِنَّ لِلطَّاعَةِ أَعْلاَماً وَاضِحَةً، وَسُبُلاً نَيِّرَةً، وَمَحَجَّةً نَهْجَةً وَغَايَةً مُطَّلَبَةً، يَرِدُهَا الاَْکْيَاسُ وَيُخَالِفُهَا الاَْنْکَاسُ 🌓همانا اطاعت خدا، نشانه هاى آشكار، و راه هاى روشن و راهى ميانه و هميشه گشوده، و پايانى دلپسند دارد كه زيركان به آن راه يابند، و فاسدان از آن به انحراف روند. 📘 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا