eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
. 📝ترجمه کتاب الغدیر ✅ قسمت: دویست و پنجاه 🔷#واقعه‌غدیرخم #علامه‌امینی ﻭﺍﻧﮕﻬﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪﻩ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ
. 📝ترجمه کتاب الغدیر ✅ قسمت: دویست و پنجاه و یک 🔷 ↩️ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻣﺠﻬﻮﻝ ﺍﺳﺖ، ﺭﻭﺍﻳﺘﻴﻜﻪ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞ ﺩﺭ ﺝ 5 ﻣﺴﻨﺪﺵ ﺩﺭ ﺹ 347 ﻭ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﺩﻳﮕﺮ (ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺣﺪﻳﺚ) ﺍﺯ ﺑﺮﻳﺪﻩ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺑﺎ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﻳﻤﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﺷﺪﺕ ﻭ ﻏﻠﻈﺘﻲ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺩﻳﺪﻡ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﺤﻀﻮﺭ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻡ ﻭ ﻧﻜﻮﻫﺶ ﺍﻭ ﻧﻤﻮﺩﻡ، ﻧﺎﮔﺎﻩ ﺩﻳﺪﻡ ﻛﻪ ﭼﻬﺮﻩ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻣﺘﻐﻴﺮ ﺷﺪ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻱ ﺑﺮﻳﺪﻩ ﺁﻳﺎ ﻣﻦ ﺑﻤﻮﻣﻨﻴﻦ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺍﻭﻟﻲ (ﺳﺰﺍﻭﺍﺭﺗﺮ) ﻧﻴﺴﺘﻢ؟ ﮔﻔﺘﻢ: ﺑﻠﻲ ﻫﺴﺘﻲ ﻳﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ، ﻓﺮﻣﻮﺩ: " ﻣﻦ ﻛﻨﺖ ﻣﻮﻟﺎﻩ ﻓﻌﻠﻲ ﻣﻮﻟﺎﻩ ". ﮔﻮﺋﻲ ﺭﺍﻭﻱ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺭﺍﻭﻱ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﺒﻠﻲ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻣﺮ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺭﺍ ﻛﻮﭼﻚ ﻭ ﻧﺎﭼﻴﺰ ﺟﻠﻮﻩ ﺩﻫﺪ ﺑﺎﻳﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺁﻧﺮﺍ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﻳﻚ ﻗﻀﻴﻪ ﺷﺨﺼﻲ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﻭ ﻣﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺣﺪﻳﺚ ﻏﺪﻳﺮ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻃﺮﻕ ﻣﺘﻮﺍﺗﺮﺵ ﺛﺎﺑﺖ ﻧﻤﻮﺩﻳﻢ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻫﻤﻴﺘﻲ ﺑﺎﻳﻦ ﻗﺒﻴﻞ ﻗﻀﺎﻳﺎ ﻭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﻧﻤﻴﺪﻫﻴﻢ، ﺯﻳﺮﺍ ﻣﻨﺘﻬﺎﻱ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﺪﻳﺚ ﺑﺮﺁﻳﺪ ﻣﻜﺮﺭ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﻟﻔﻆ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻛﻪ ﮔﺎﻩ ﺍﻳﻦ ﺣﻘﻴﻘﺖ (ﺍﻭﻟﻮﻳﺖ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) ﺑﺼﻮﺭﺕ ﻧﻮﻋﻲ (ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﻋﻤﻮﻣﻲ) ﺍﻋﻠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﮔﺎﻩ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﺷﺨﺼﻲ، ﺗﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﺮﻳﺪﻩ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﻮﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺩﻳﺪﻩ ﻭ ﺁﻧﺮﺍ ﺩﺭﺷﺘﻲ ﭘﻨﺪﺍﺷﺘﻪ ﻣﺠﻮﺯ ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻥ ﺟﻨﺎﺏ ﺳﺨﻦ ﻧﺎﺭﻭﺍ ﺑﮕﻮﻳﺪ، ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺧﻮﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﻭ ﺷﺎﻥ ﺣﻜﺎﻣﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻣﺮ ﺭﻋﻴﺖ ﺑﺎﻧﻬﺎ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﻫﻨﮕﺎﻣﻴﻜﻪ ﺣﺎﻛﻢ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﺎﻣﺮﻱ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﺘﻀﻤﻦ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺍﺳﺖ ﺍﮔﺮ ﺁﻥ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﻓﺮﺩﻱ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻋﺎﺩﻱ ﻧﺎﺧﻮﺵ ﻭ ﻧﺎﻣﻄﻠﻮﺏ ﺑﺮﺁﻳﺪ، ﺍﻭ ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﺳﺨﻦ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﻭ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻭ ﻧﻜﻮﻫﺸﻲ ﺑﻨﻤﺎﻳﺪ ﺯﻳﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﺟﺮﺍﺀ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻧﻈﺮ ﻓﺮﺩﻱ ﺗﺎﺛﻴﺮﻱ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﺮﺗﺒﺖ ﻭ ﺻﻠﺎﺣﻴﺖ ﻣﻘﺎﻡ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺑﺮ ﺗﻮﻗﻌﺎﺕ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﺍﺕ ﺷﺨﺼﻲ ﻭ ﻓﺮﺩﻱ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻭ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺍﺭﺩ ﻟﺬﺍ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺑﺮﻳﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﺠﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺑﻨﺸﺎﻧﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﻠﺰﻡ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺧﻮﺩ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻧﻜﻨﺪ ﺩﺭ ﺁﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﻮﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻣﻌﻴﻦ ﻭ ﻣﻘﺮﺭ ﮔﺸﺘﻪ ﺍﺯ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻋﺎﻣﻪ ﻧﻈﻴﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺑﺎ ﻓﺮﻣﺎﻳﺶ ﺁﻧﺠﻨﺎﺏ،: " ﺍﻟﺴﺖ ﺍﻭﻟﻲ ﺑﺎﻟﻤﻮﻣﻨﻴﻦ ﻣﻦ ﺍﻧﻔﺴﻬﻢ " (ﺁﻳﺎ ﻣﻦ ﺑﻤﻮﻣﻨﻴﻦ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻭﻟﻲ (ﺳﺰﺍﻭﺍﺭﺗﺮ) ﻧﻴﺴﺘﻢ؟ ) ﺛﺎﺑﺖ ﻭ ﻣﺪﻟﻞ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﺬﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻟﻠﻨﺎﺱ ﻭ ﻫﺪﻱ ﻭ ﻣﻮﻋﻈﻪ ﻟﻠﻤﻮﻣﻨﻴﻦ ﺳﻮﺭﻩ ﺁﻝ ﻋﻤﺮﺍﻥ- ﺁﻳﻪ 138 ↩️ ادامه دارد... @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﴾﷽﴿✨ ✅ برنامه‌ روزانه کانال : ✅🌷شنبه، سه‌شنبه و پنج شنبه شرح 🦋خطبه ها ✅🌹یکشنبه‌، دوشنبه وچهار‌شنبه‌ شرح 🌴حکمتها ✅☫روزانه‌تفسیر قرآن‌‌☫ ✅🌷شرح متنی و صوتی نامه ها بطور کامل در کانال بارگذاری شده و شرح آخرین نامه جهت سهولت در دسترسی، در اینجا آورده شده و بقیه نامه ها به هم پیوست میباشد⬇️ لینک شرح نامه ۷۹ ( آخرین نامه): https://eitaa.com/Nahjolbalaghe2/24783 ✅🍃حکمتها، نامه ها و خطبه های نهج‌البلاغه ترجمه محمد دشتی به طور کامل قبلا در کانال بار گذاری شده و لینک‌های دسترسی به مطالب در کانال سنجاق شده اند @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
📝تفسیر سوره مبارکه اسراء آیه های ۹۶ و ۹۷ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی ☀️هدایت یافتگ
📝تفسیر سوره مبارکه اسراء آیه های ۹۶ و ۹۷ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی ↩️در اینجا این سؤال پیش مى آید که: از آیات دیگر قرآن، استفاده مى شود: مجرمان و دوزخیان، هم مى بینند، هم مى شنوند و هم سخن مى گویند(۶) پس چگونه آیه فوق مى گوید: آنها کور و کر و لالند؟! مفسران در پاسخ این سؤال، تفسیرهاى متعددى ذکر کردند که بهتر از همه دو تفسیر زیر است: ۱ ـ مواقف و مراحل قیامت، مختلف است در بعضى از مراحل و مواقف آنها کور و کر و نابینا هستند، و این خود یک نوع مجازات براى آنها است، (چرا که این نعمت هاى بزرگ الهى را در دنیا مورد بهره بردارى صحیح قرار ندادند) ولى در مراحل دیگرى چشمشان بینا و گوششان شنوا و زبانشان باز مى شود، تا صحنه هاى عذاب را ببینند و سرزنش هاى سرزنش کنندگان را بشنوند و به ناله، فریاد و اظهار ضعف بپردازند که این خود نوع دیگرى از مجازات براى آنها است. ۲ ـ مجرمان از دیدن آنچه مایه سرور است و از شنیدن آنچه مایه نشاط، و از گفتن آنچه موجب نجات مى باشد، محرومند و به عکس آنچه که مایه زجر و ناراحتى است مى بینند و مى شنوند و مى گویند. و در پایان آیه، مى فرماید: جایگاه همیشگى آنها دوزخ است (مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ). اما گمان نکنید، آتشش همچون آتش هاى دنیا سرانجام به خاموشى مى گراید، نه، هر زمان التهاب آن فرو مى نشیند، شعله تازه اى بر آنها مى افزائیم (کُلَّما خَبَتْ زِدْناهُمْ سَعِیراً). ✔️پی نوشت: ۶ ـ در آیه ۵۳ سوره کهف مى خوانیم: وَ رَأَى الْمُجْرِمُونَ النّارَ: گنهکاران آتش دوزخ را مى بینند . و در آیه ۱۳ سوره فرقان مى خوانیم: دَعَوْا هُنالِکَ ثُبُوراً: دوزخیان صداى خود را به واویلاه و واهلاکاه بلند مى کنند . و در آیه ۱۲ سوره فرقان مى خوانیم: سَمِعُوا لَها تَغَیُّظاً وَ زَفِیراً: مجرمان صداى وحشتناک آتش خشمگین را مى شنوند . ✔️ پایان @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
📝 شرح و تفسیر حکمت ۳۴۶ 🔺نتیجه درخواست از مردم ❌تا مى توانى از كسى تقاضا مكن: امام عليه السلام درب
📝 شرح و تفسیر حکمت ۳۴۶ 🔺 نتیجه درخواست از مردم ↩️ در حديثى از رسول خدا صلي الله عليه و آله مى خوانيم كه خطاب به اباذر فرمود: «يا أَبَا ذَرٍّ إِياکَ وَالسُّوَالَ فَإِنَّهُ ذُلٌّ حَاضِرٌ وَفَقْرٌ تَتَعَجَّلُهُ وَفِيهِ حِسَابٌ طَوِيلٌ يوْمَ الْقِيامَة؛ اى اباذر! از سوال و درخواست بپرهيز كه ذلت حاضر و فقرى است كه آن را با شتاب به سوى خود مى آورى (به علاوه) حسابى طولانى در روز قيامت دارد. از اين حديث شريف نبوى استفاده مى شود كه شخص سائل اگر نياز شديد نداشته باشد در قيامت مورد بازخواست قرار مى گيرد. به همين دليل در حديثى از امام حسين عليه السلام مى خوانيم كه شخصى خدمت آن حضرت رسيد و تقاضايى كرد امام عليه السلام فرمود: «إِنَّ الْمَسْأَلَةَ لا تَصْلُحُ إِلاَّ فِى غُرْمٍ فَادِحٍ أَوْ فَقْرٍ مُدْقِعٍ أَوْ حَمَالَةٍ مُقَطَّعَةٍ فَقالَ السّائِلُ: مَا جِئْتُ إِلاَّ فِى إِحْدَاهُنَّ فَأَمَرَ لَهُ بِمِائَةِ دِينَارٍ؛ سوال و تقاضا شايسته نيست مگر در بدهكارى سنگين يا فقر ناتوان كننده يا ديه ثابت و مسلّم. سائل عرض كرد: من به دليل يكى از اين سه چيز خدمت شما رسيده ام. امام عليه السلام امر فرمود يكصد دينار به او دادند. (هر دينار يك مثقال طلا بود)». نيز به همين دليل در حديث ديگرى از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مى خوانيم: «وَمَنْ فَتَحَ عَلَى نَفْسِهِ بَابَ مَسْأَلَةٍ فَتَحَ اللَّهُ عَلَيهِ سَبْعِينَ بَاباً مِنَ الْفَقْرِ لا يسُدُّ أَدْنَاهَا شَىءٌ؛ كسى كه بر خود درى از سوال و تقاضا بگشايد خداوند هفتاد در از فقر به سوى او مى گشايد كه چيزى كمترينِ اين درها را نمى بندد». از اين احاديث و احاديث ديگر و كلام حكيمانه بالا كه همه به اين مضمون وارد شده استفاده مى شود كه افراد باايمان حتى الامكان و تا زمانى كه به شدت گرفتار نشده اند از كسى چيزى تقاضا نكنند و مناعت طبع و تعفف را نگاه دارند. اين سخن را با حديثى كه در كتاب شريف كافى از پيغمبر اكرم صلي الله عليه وآله نقل شده پايان مى دهيم. امام صادق عليه السلام مى فرمايد: گروهى از انصار خدمت پيغمبر اكرم صلي الله عليه وآله رسيدند و به آن حضرت سلام كردند. پيامبر صلي الله عليه وآله به آنها جواب گفت. عرض كردند: اى رسول خدا! ما را حاجتى است. فرمود: حاجتتان را بيان كنيد. عرض كردند: حاجت بسيار بزرگى است. فرمود: بگوييد چيست؟ عرض كردند: بهشت را براى ما تضمين كن. پيغمبر اكرم صلي الله عليه وآله سر به زير انداخت و با عصاى كوچكى كه در دست داشت به زمين اشاره كرد. سپس سر بلند كرد و فرمود: «أَفْعَلُ ذَلِکَ بِكُمْ عَلَى أَنْ لا تَسْأَلُوا أَحَداً شَيئآ؛ من اين كار را انجام مى دهم به اين شرط كه هرگز از كسى چيزى تقاضا نكنيد. بعد از اين ماجرا آنها به قدرى به اين شرط وفادار بودند كه اگر در سفرى سوار بر مركب بودند و تازيانه يكى از آنها مى افتاد به شخص پياده اى نمى گفت اين تازيانه را به من بده، چراكه آن هم نوعى تقاضا بود؛ خودش پياده مى شد و تازيانه را برمى داشت و زمانى كه بر سر سفره اى نشسته بودند هرگاه يكى از حاضران به ظرف آب از ديگرى نزديكتر بود به او نمى گفت ظرف آب را به من بده. خودش برمى خاست و از ظرف آب مى نوشيد. ✔️ پایان @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در حکومت امام مهدی مردم مانند شاه زندگی می‌کنند👇 وَ اَلَّذِي فَلَقَ اَلْحَبَّةَ وَ بَرَأَ اَلنَّسَمَةَ لَيَعِيشُ إِذْ ذَاكَ مُلُوكٌ نَاعِمِينَ. 🌕 امیرالمومنین علی علیه‌ السلام در ضمن حالات سلطنت حضرت مهدی عجل ﷲ فرجه فرمودند: قسم به آن خداوندی که دانه را شکافت و جان را آفرید که در آن زمان مردم پادشاه‌وار، آسوده و در ناز و نعمت زندگی می‌کنند. 📗تفسير البرهان، ج ۳، ص ۵۰۶ 📗تفسير نور الثقلين، ج ۳، ص ۱۳۹ 🌕 پيامبر اکرم صلی ﷲ علیه و آله نیز در توصیف بهشت دنیای ظهور می‌فرمایند: امّت من در زمان مهدی، چنان غرق در نعمت می‌شوند که چنین نعمتی هرگز پیش از آن سابقه نداشته است؛ زندگی در زمان او آنچنان خوشایند و سُرورآفرین است که زنده‌ها آرزو می‌کنند که ای کاش مردگانشان زنده بودند و آن عدالت و آرامش را مشاهده می‌کردند؛ و می‌دیدند که خداوند چگونه برکات خود را بر اهل زمین نازل کرده است. 📗بحارالأنوار، ج ۵۱، ص ۸۳ ✅ آشنا نمودن مردم با ویژگی‌های عصر پُر شكوهِ ظهور، سبب ایجاد شوق و رغبت در آنان برای مداومت بر دعای فرج و تمنای قلبی ظهور است که کلید نجات خواهد بود! اللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ و العَنْ اعدائهم اجمعین 🤲اللهم عجل لولیک الفرج @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
D1737643T10280366(Web)-mc.mp3
22.87M
🔹 "مبارکه" نامی ارزشمند از نام های علیه مرحوم شیخ صدوق از قول امام صادق (ع) روایت کرده که حضرت فاطمه (س) نزد خداوند نُه اسم دارد. فاطمه، زهرا، صدیقه، مبارکه، راضیه، مرضیه، زکیه، طاهره و ... . هر کدام از این اسامی یقینا تعبیر و تفسیری در خود نهفته دارند که متناسب با شخصیت این بانوی بزرگ انتخاب شده است. 🎙 استاد عالی @Nahjolbalaghe2