قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
. 📝ترجمه کتاب الغدیر ✅ قسمت: ششصد و پنجاه و دو 🔷#واقعهغدیرخم #علامهامینی ↩️ " ﻫﻴﺜﻤﻲ " ﻧﻴﺰ ﺩﺭ
.
📝ترجمه کتاب الغدیر
✅ قسمت: ششصد و پنجاه و سه
🔷#واقعهغدیرخم
#علامهامینی
↩️ " ﺍﺑﻮ ﻧﻌﻴﻢ ﺭ ﺩﺭ ﺹ 84 " ﺣﻠﻴﻪ " ﻭ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺒﺮ ﺩﺭ " ﺍﺳﺘﻴﻌﺎﺏ " ﻭ ﺍﺑﻦ ﻋﺴﺎﻛﺮ ﺩﺭ ﺹ 35 ﺗﺎﺭﻳﺨﺶ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺣﺎﻓﻈﺎﻥ ﻭ ﻣﻮﺭﺧﺎﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﻋﺒﺪﻱ ﺍﺳﺖ: ﺁﻥ ﻗﻮﻡ ﺑﮕﺎﻫﻲ ﻛﻪ ﻋﻠﻲ ﭘﺎﻙ ﻧﻬﺎﺩ، ﺑﻪ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﻱ ﻛﻔﺶ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻣﺪﻧﺪ، ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺍﮔﺮ ﺣﺎﺩﺛﻪ
ﺍﻱ ﺭﺥ ﺩﻫﺪ ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ ﺗﻮ ﻭ ﻣﺮﺟﻊ ﻣﺎ ﭼﻪ ﻛﺴﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ ﻣﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﭘﻴﻨﻪ ﺩﻭﺯ ﭘﺎﻙ ﺳﺮﺷﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﻳﻲ ﭘﺎﺭﺳﺎ ﺍﺳﺖ. ﺷﺎﻋﺮ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﺑﻴﺎﺕ ﺑﻪ ﺣﺪﻳﺚﺍﻡ ﺳﻠﻤﻪ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪﺍﻡ ﺍﻟﻤﻮﻣﻨﻴﻦ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺩﺭ ﺳﺮ ﺁﻏﺎﺯ ﺟﻨﮓ ﺟﻤﻞ ﮔﻔﺖ: ﺁﻳﺎ ﺑﻴﺎﺩ ﻣﻲﺁﺭﻱ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻭ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺳﻔﺮﻱ ﺑﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩﻳﻢ ﻭ ﻋﻠﻲ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﻔﺮ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﻱ ﻛﻔﺶ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﻭ ﺷﺴﺘﺸﻮﻱ ﺟﺎﻣﻪﻫﺎﻱ ﺣﻀﺮﺗﺶ ﺭﺍ ﺑﻌﻬﺪﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﭘﺲ ﻛﻔﺶ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮﻭ ﺷﺴﺘﺸﻮﻱ ﺟﺎﻣﻪﻫﺎﻱ ﺣﻀﺮﺗﺶ ﺭﺍ ﺑﻌﻬﺪﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﭘﺲ ﻛﻔﺶ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﭘﺎﺭﻩ ﺷﺪ ﻭ ﻋﻠﻲ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺳﺎﻳﻪ ﺳﻤﺮﻩ ﺍﻱ ﺑﻪ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﻱ ﻧﺸﺴﺖ، ﻛﻪ ﭘﺪﺭﺕ ﺑﺎ ﻋﻤﺮ ﭘﻴﺶ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺷﺮﻓﻴﺎﺑﻲ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ﻣﺎ ﺑﺮ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ ﻭ ﺩﺭ ﭘﺮﺩﻩ ﺷﺪﻳﻢ ﻭ ﺁﻧﺪﻭ ﺩﺭ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺑﻪ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺍﻱ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﻧﻴﻢ ﺗﺎ ﻛﻲ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﺧﻮﺍﻫﻲ ﺑﻮﺩ؟ ﺍﻱ ﻛﺎﺵ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ ﺧﻮﺩ ﺁﮔﺎﻩ ﻣﻲﻛﺮﺩﻱ ﺗﺎ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺩﺍﺩ ﺧﻮﺍﻩ ﻣﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﻦ ﺍﻭ ﺭﺍﺷﻨﺎﺧﺘﻪﺍﻡ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﻌﺮﻓﻴﺶ ﻛﻨﻢ ﺍﺯ ﮔﺮﺩﺵ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺷﺪ، ﺁﻥ ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ، ﻫﺎﺭﻭﻥ ﭘﺴﺮ ﻋﻤﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺗﻨﻬﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ. ﺁﻧﺪﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻣﺎﻧﺪﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺖ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﻣﺮﺧﺺ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ
ﭼﻮﻥ ﻣﻦ ﻭ ﺗﻮ ﺑﺨﺪﻣﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯ ﺁﻣﺪﻳﻢ ﺗﻮ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﺎ ﮔﺴﺘﺎﺧﺘﺮ ﺑﻮﺩﻱ ﭘﺮﺳﻴﺪﻱ، ﺍﻱ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ ﺗﻮ ﻛﻴﺴﺖ؟ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯ ﻛﻔﺶ. ﻣﺎ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻳﻢ ﻭ ﻛﺴﻲ ﺟﺰ ﻋﻠﻲ ﻧﺪﻳﺪﻳﻢ ﻭ ﺗﻮ ﮔﻔﺘﻲ ﺍﻱ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺟﺰ ﻋﻠﻲ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺑﻴﻨﻢ. ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻫﻤﻮ ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ. ﻋﺎﻳﺸﻪ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ. ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﺩ ﺩﺍﺭﻡ.ﺍﻡ ﺳﻠﻤﻪ ﮔﻔﺖ: ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻳﺎﺩ ﺁﻭﺭﻱ ﭼﺮﺍ ﺑﺮ ﻋﻠﻲ ﺧﺮﻭﺝ ﻣﻴﻜﻨﻲ. ﻋﺎﻳﺸﻪ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ، ﻣﻲﺭﻭﻡ ﻭ ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﺍﺟﺮ ﺑﺒﺮﻡ ﺍﻧﺸﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪﺍﻡ ﺳﻠﻤﻪ ﮔﻔﺖ: ﺧﻮﺩ ﺩﺍﻧﻲ.
↩️ ادامه دارد...
@Nahjolbalaghe2
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
🔊 #ملاقات_خوبان 🎙 استاد امینی خواه * مسجد کوفه، معبد هزار پیامبر و فضیلت هزار نماز[00:17] * سفر
1669537537_2052812374.mp3
19.11M
🔊#سبوی_ذکر
* اسرار شگفتانگیز تسبیحات حضرت زهرا سلاماللهعلیها و غوغای معنوی ذکر الحمدالله [03:23]
* لرزش دل با چرخش تسبیح در دستان اولیای خدا [06:57]
* آثار اذکار برتحول همه عالم، از علیت مادی تا عبادات معنوی [11:55]
* گنجی پنهان از حکمت اعداد و بینهایتِ معنا در تسبیحات فاطمی [15:46]
* تسبیحات حضرت زهرا سلاماللهعلیها ، هدیهی آسمانی به بانویی بهشتی است که سنگینی کارهای دنیا را سبک میکند [20:15]
* سورهای کوچک با آثاری بزرگ، دفع بلا از امت پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله با نزول سوره توحید [27:35]
* بارش برکات و رحمت الهی در پی هر تسبیح تلاوت قل هو الله [31:44]
* برائت از نار با سوره برائت در شب جمعه کربلا [36:42]
* نقل روایاتی در برکات کثرت قرائت سوره توحید [38:43]
* مکاشفه آیتالله پهلوانی رحمت الله علیه، اهمیت و آثار مداومت بر قرائت سوره "توحید" بر زندگی و مرگ [43:50]
* قرائت 1000 قل هو الله در ظهر عاشورا؛ عمل با فضیلتی که مغفول مانده [45:34]
⏰مدت زمان : 46:32
#سوره_توحید
#تسبیحات_حضرت_زهرا
@Nahjolbalaghe2
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
📝تفسیر سوره مبارکه نور آیات ۱۷ الی ۲۰ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی ⛔️ اشاعه فحشاء م
📝تفسیر سوره مبارکه نور آیات ۱۷ الی ۲۰
📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی
↩️ و در پایان آیه مى فرماید: و خدا مى داند و شما نمى دانید (وَ اللّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ).
او از عواقب شوم و آثار مرگبار اشاعه فحشاء در دنیا و آخرت به خوبى آگاه است، ولى شما از ابعاد مختلف این مسأله آگاه نیستید.
او مى داند چه کسانى در قلبشان حب این گناه است و کسانى را که زیر نامهاى فریبنده به این عمل شوم مى پردازند مى شناسد اما شما نمى دانید و نمى شناسید.
و او مى داند چگونه براى جلوگیرى از این عمل زشت و قبیح احکامش را نازل کند.
* * *
در آخرین آیه مورد بحث، ـ که در عین حال آخرین آیات افک و مبارزه با اشاعه فحشاء و قذف مؤمنان پاکدامن است ـ بار دیگر این حقیقت را تکرار و تأکید مى کند که: اگر فضل و رحمت الهى شامل حال شما نمى شد، و اگر خداوند نسبت به شما رحیم و مهربان نبود آنچنان مجازات عظیم و دردناکى در این دنیا براى شما قائل مى شد که روزگارتان سیاه و زندگیتان تباه گردد (وَ لَوْ لا فَضْلُ اللّهِ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ وَ أَنَّ اللّهَ رَءوُفٌ رَحِیمٌ).
* * *
نکته ها:
۱ ـ اشاعه فحشاء چیست؟
از آنجا که انسان یک موجود اجتماعى است، جامعه بزرگى که در آن زندگى مى کند، از یک نظر همچون خانه او است، و حریم آن، همچون حریم خانه او محسوب مى شود، پاکى جامعه، به پاکى او کمک مى کند و آلودگى آن به آلودگیش.
روى همین اصل، در اسلام با هر کارى که جوّ جامعه را مسموم، یا آلوده کند شدیداً مبارزه شده است.
اگر مى بینیم در اسلام، با غیبت، شدیداً مبارزه شده، یکى از فلسفه هایش این است که: غیبت، عیوب پنهانى را آشکار مى سازد و حرمت جامعه را جریحه دار مى کند.
اگر مى بینیم دستور عیب پوشى داده شده، یک دلیلش همین است که گناه جنبه عمومى و همگانى پیدا نکند.
اگر مى بینیم گناه آشکار اهمیتش بیش از گناه مستور و پنهان است تا آنجا که در روایتى از امام على بن موسى الرضا(علیه السلام) مى خوانیم: الْمُذِیعُ بِالسَّیِّئَةِ مَخْذُولٌ وَ الْمُسْتَتِرُ بِالسَّیِّئَةِ مَغْفُورٌ لَهُ: آن کس که گناه را نشر دهد مخذول و مطرود است و آن کس که گناه را پنهان مى دارد مشمول آمرزش الهى است .
و اگر مى بینیم در آیات فوق، موضوع اشاعه فحشاء با لحنى بسیار شدید و فوق العاده کوبنده محکوم شده، نیز دلیلش همین است.
اصولاً، گناه همانند آتش است، هنگامى که در نقطه اى از جامعه این آتش روشن شود، باید سعى و تلاش کرد که آتش، خاموش، یا حداقل محاصره گردد، اما اگر به آتش دامن زنیم و آن را از نقطه اى به نقطه دیگر ببریم، حریق، همه جا را فرا خواهد گرفت و کسى قادر بر کنترل آن نخواهد بود.
از این گذشته، عظمت گناه در نظر عامه مردم و حفظ ظاهر جامعه، از آلودگى ها خود سد بزرگى در برابر فساد است، اشاعه فحشاء، نشر گناه و تجاهر به فسق این سد را مى شکند، گناه را کوچک مى کند، و آلودگى به آن را ساده مى نماید.
در حدیثى از پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: مَنْ أَذَاعَ فَاحِشَةً کَانَ کَمُبْتَدِئِهَا: کسى که کار زشتى را نشر دهد، همانند کسى است که آن را در آغاز انجام داده .
در حدیث دیگرى از امام موسى بن جعفر(علیه السلام) مى خوانیم: مردى خدمتش آمده، عرض کرد: فدایت شوم از یکى از برادران دینى کارى نقل کردند که من آن را ناخوش داشتم، از خودش پرسیدم انکار کرد، در حالى که جمعى از افراد موثق این مطلب را از او نقل کرده اند، امام فرمود: کَذِّبْ سَمْعَکَ وَ بَصَرَکَ عَنْ أَخِیْکَوَ اِنْ شَهِدَ عِنْدَکَ خَمْسُونَ قُسامَةً وَ قالَ لَکَ قَوْلٌ فَصَدِّقْهُ وَ کَذِّبْهُمْ، وَ لا تُذِیْعَنَّ عَلَیْهِ شَیْئاً تَشِیْنُهُ بِهِ وَ تَهْدِمُ بِهِ مُرُوَّتَهُ، فَتَکُونُ مِنَ الَّذِیْنَ قالَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ: إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الآخِرَةِ:
گوش و چشم خود را در مقابل برادر مسلمانت تکذیب کن، حتى اگر پنجاه نفر سوگند خورند که او کارى کرده و او بگوید: نکرده ام از او بپذیر و از آنها نپذیر، هرگز چیزى که مایه عیب و ننگ او است و شخصیتش را از میان مى برد در جامعه پخش مکن، که از آنها خواهى بود که: خداوند درباره آنها فرموده: کسانى که دوست مى دارند زشتى ها در میان مؤمنان پخش شود عذاب دردناکى در دنیا و آخرت دارند .(۶)-(۷)
✍ پی نوشت:
۶ ـ کتاب ثواب الاعمال ، صفحه ۲۴۷، طبق نقل تفسیر نور الثقلین ، جلد ۲، صفحه ۵۸۲.
۷ ـ البته این مسأله استثناهائى دارد، از جمله موضوع شهادت در دادگاه و یا مواردى براى نهى از منکر که هیچ راهى جز پرده برداشتن از روى زشتکارى یک نفر وجود ندارد.
↩️ ادامه دارد...
@Nahjolbalaghe2
#در_محضر_اهل_بیت
☀️ امام سجاد علیه السلام :
✓ «[اى زينب !] تو، بحمداللّه، عالمى هستى كه نزد كسى تعليم نديدى و دانايى هستى كه نزد كسى نياموختى».
⁙ «أنتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَيرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَيرُ مُفهَّمَةٍ».
📚 بحار الأنوار ج٤٥ ص١٩٩
@Nahjolbalaghe2
احکام 1403.10.24.mp3
3.73M
#موعظه
✅ حق پدری
🎙 حجت الاسلام و المسلمین فولادی
@Nahjolbalaghe2
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
. 📝ترجمه کتاب الغدیر ✅ قسمت: ششصد و پنجاه و سه 🔷#واقعهغدیرخم #علامهامینی ↩️ " ﺍﺑﻮ ﻧﻌﻴﻢ ﺭ ﺩﺭ
.
📝ترجمه کتاب الغدیر
✅ قسمت: ششصد و پنجاه و چهار
🔷#واقعهغدیرخم
#علامهامینی
↩️ ﺷﺎﻋﺮ ﻣﺎ ﻋﺒﺪﻱ ﺭﺍ ﺳﺮﻭﺩﻩ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﻣﻴﺮ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ (ﻉ) ﺭﺍ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻲﺳﺘﺎﻳﺪ: ﺍﻱ ﺁﻧﻜﻪ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺁﻧﭽﻨﺎﻥ ﺷﻴﻔﺘﻪ ﻭ ﺩﻟﺒﺎﺧﺘﻪ ﺍﺕ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﻮﻕ ﺩﻳﺪﺍﺭﺕ ﺑﺨﺪﺍ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﺑﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﻱ ﺟﻬﺎﻥ، ﺗﺼﻮﻳﺮﻱ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺗﺎ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺯﻳﺎﺭﺗﺶ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻭ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﺁﻥ ﺍﻣﺎﻡ (ﻉ) ﭼﻨﻴﻦ ﺳﺮﻭﺩﻩ ﺍﺳﺖ: ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺍﻟﺎ، ﺗﺼﻮﻳﺮﻱ ﺷﺮﻳﻒ ﻭ ﮔﺮﺍﻣﻲ ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺩ ﻋﻠﻲ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺗﺎ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻃﻮﺍﻑ ﮔﺮ ﺁﻥ
ﺗﻤﺜﺎﻝ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻌﺘﻜﻒ ﺩﺭ ﮔﺎﻫﺶ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺁﻧﭽﻪ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺩﺭ ﺷﺐ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺍﺯ ﻓﺮﺍﺯ ﺭﻓﺮﻑ ﺩﻳﺪ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﺑﻴﺎﺕ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺣﺪﻳﺜﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻳﺰﻳﺪ ﺑﻦ ﻫﺎﺭﻭﻥ، ﺁﻥ ﺭﺍﻭﻱ ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﻣﺘﻘﻦ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺛﻘﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﻭﻱ ﺛﻘﻪ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺑﻨﺎﻡ ﺣﻤﻴﺪ ﻃﻮﻳﻞ ﻭ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺍﻧﺲ ﺑﻦ ﻣﺎﻟﻚ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ (ﺹ) ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺷﺒﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺮﺩﻧﺪ، ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺍﻱ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻡ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻣﻨﺒﺮﻱ ﺍﺯ ﻧﻮﺭ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﮔﺮﺩﺵ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﻱ ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﻛﻴﺴﺖ؟ ﮔﻔﺖ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺷﻮ ﻭ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﻦ، ﭼﻮﻥ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺭﻓﺘﻢ ﻭ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩﻡ، ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻭ ﭘﺴﺮ ﻋﻤﻢ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺍﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻡ. ﮔﻔﺘﻢ ﺍﻱ ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﺁﻳﺎ ﻋﻠﻲ ﺩﺭ ﺁﻣﺪﻥ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺑﺮ ﻣﻦ ﭘﻴﺸﻲ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ؟ ﮔﻔﺖ ﻧﻪ ﻟﻴﻜﻦ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ، ﺍﺯ ﺷﻮﻕ ﺩﻳﺪﺍﺭ ﻋﻠﻲ، ﺑﺨﺪﺍ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﺑﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﻱ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﻮﺭ ﺑﺮ ﭼﻬﺮﻩ ﻋﻠﻲ (ﻉ) ﺳﺎﺧﺖ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺷﺐ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻫﺰﺍﺭ ﺑﺎﺭ ﻭﻱ ﺭﺍ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺗﺴﺒﻴﺢ ﻭ ﺗﻘﺪﻳﺶ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺛﻮﺍﺏ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺪﺍﺭ ﻋﻠﻲ ﻫﺪﻳﻪ ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺭﺍ ﺣﺎﻓﻆ ﮔﻨﺠﻲ ﺩﺭ ﺹ 51 ﻛﻔﺎﻳﻪ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺍﻳﻦ ﺣﺪﻳﺚ ﺣﺴﻦ ﻭ ﻋﺎﻟﻲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﻬﻤﻴﻦ ﺟﻬﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻮﺷﺘﻴﻢ.
↩️ ادامه دارد...
@Nahjolbalaghe2
قرآن و نهجالبلاغه 🌸🌸
🔊#سبوی_ذکر * اسرار شگفتانگیز تسبیحات حضرت زهرا سلاماللهعلیها و غوغای معنوی ذکر الحمدالله [03:23]
1594957570_-624678091.mp3
15.87M
🔊#ضراب_اصفهانی_صلوات_آسمانی
🎙 استاد امینی خواه
* ضراب اصفهانی و روایت ملاقات با ولیعصر ارواحنافداه در دارالرضا مکه [03:22]
* گفتوگویی اسرارآمیز با خادم امام حسن عسکری علیه السلام ومأموریتی که از زمان تولد امام زمان ارواحنافداه آغاز شد [13:19]
*حکایت نذر مقام ابراهیم، معاوضه سکههای رضوی و درس امانت داری از امام عصر ارواحنا فداه [18:48]
* صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی، نسخه ای یادگاری از امام عصر ارواحنا فداه [23:01]
* معاملهای پرسود با امام زمان ارواحنافداه در عصر جمعه؛ ذکر صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی به ازای دعای خاص حضرت ولیعصر ارواحنافداه [26:25]
⏰مدت زمان :٣٧:٣٠
#مشهد_مقدس #ماه_رجب
#صلوات #صاحب_الزمان
@Nahjolbalaghe2