eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❓چرا تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا مشخص نیست؟ و کدام قول در تاریخ شهادت ایشان معتبر است❓ 💠پاسخ💠 ❗️در تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا اختلاف است و دو قول از میان اقوال مطرح شده در این رابطه قابل اعتنا است؛ 1⃣ایشان در حدود هفتاد و پنج روز پس از شهادت پیامبر گرامی از دنیا رفتند. 🔶امام صادق علیه السلام فرمود: « فاطمه به مدت هفتاد و پنج روز پس از پیامبر گرامی زندگی کردند» 📚الکافی ج1 ص458 ❗️با توجه به اینکه رحلت پیامبر گرامی در 28 صفر واقع شده باید شهادت آن بانوی عزیز در یکی از سه روز سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه جمادی الاولی واقع شده باشد ( با در نظر گرفتن احتمال تمام یا ناقص بودن ماههای وسط) 📚پیام امام امیر المومنین ج8 ص54 2⃣ایشان در حدود 95 روز پس از شهادت پیامبر گرامی از دنیا رفتند. ❗️طبری شیعی از امام صادق علیه السلام روایت می کند که فرمود: « شهادت فاطمه زهرا در روز سوم جمادی الثانیه بوده است ( پس از گذشت 95 روز از شهادت پیامبر اسلام)» 📚دلائل الامامه ص13 📚بحار الانوار ج43 ص171 🔶علامه مجلسی این روایت را صحیح و معتبر می شمارد 📚زاد المعاد ص280 ❗️شیخ عباس قمی نیز می نویسد: « اظهر نزد حقیر این است که وفات آن حضرت در روز سوم جمادی الثانیه واقع شده است ( پس از گذشت 95 روز از شهادت پیامبر اسلام) که مختار جمعی از بزرگان شیعه نیز بر همین قول است؛ 📚مسار الشیعه ص54 📚مصباح کفعمی ص522 📚تاریخ الموالید ص98 📚مصباح کفعمی ص522 📚اعلام الوری ج1 ص300 ❗️پس بقای آن حضرت بعد از پدر بزرگوارشان نود و پنج روز بوده است 📚کشف الغمه ج1 ص503 📚الذریه الطاهره ص151 📚اعلام الوری ج1 ص300 👌به نقل از منتهی الامال ، شیخ عباس قمی، ج1 ص332 💠از این دو بیان وجه اختلاف روشن می شود که در روایتی شهادت ایشان هفتاد و پنج روز پس از پیامبر گفته شده است و در روایتی که علمای قابل توجهی به آن عمل کرده اند شهادت ایشان نود و پنج روز پس از پیامبر بیان شده است. 👌علامه مجلسی می نویسد: « روایت نود و پنج روز با روایت هفتاد و پنج روز منافات دارد اما از آنجایی که روایت نود و پنج روز مشهور و معتبر است واجب است که به آن عمل شود و عزاداری حضرت زهرا موافق آن صورت گیرد» 📚زاد المعاد ص280 ❗️برخی می گویند وجه اختلاف در تاریخ شهادت ایشان از این جهت است که در صدر اسلام رسم الخط بیشتر به صورت بدون نقطه و اعراب بود و از آنجا که لفظ « تسعین» ( نود) و « سبعین» ( هفتاد) از جهت شکل کلمه یکسان است و تنها با نقطه گذاری متفاوت می شود چه بسا این اختلاف ایجاد شده است که مراد روایت امام صادق هفتاد و پنج روز بوده است یا نود و پنج روز اما بر حسب سایر قرائن و مشهور علما و این که در روایتی گفته شده است که شهادت ایشان روز سوم جمادی الثانیه یعنی پس از گذشت حدود نود و پنج روز از شهادت پیامبر بوده است نتیجه گیری می شود که مراد روایت امام صادق نود و پنج روز بوده است نه هفتاد و پنج روز اگر چه موافق احتیاط آن است که به هر دو قول در تاریخ شهادت حضرت زهرا عمل شود چنان که مرسوم نیز چنین است. 👈🏻در ثواب نشر سهیم باشید👉🏻 ••┈┈••✾❀☘️🌹☘️❀✾••┈┈••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️ (ع) فرمودند: 👈 اهل بصیرت کسی است که بشنود و بنگرد و ببیند و ازحوادث عبرت گیرد، 👌 سپس به راهی روشن قدم نهد، از فروغلتیدن در پرتگاهها و گم شدن در کوره راهها دوری گزیند. 📖 نهج البلاغه، الخطبه١۵٣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚰قبر سلطان قابوس بن سعید پادشاه فقید عمان با ميلياردها ثروت بى پايان.... «قُلْ مَتاعُ الدُّنْیا قَلِیلٌ» به آنها بگو سرمایه زندگى دنیا، ناچیز است(وزود تمام میشود) 📚سوره‌ نسا آیه ۷۷
✅می‌توان مبارزات حضرت فاطمه‌ زهرا(س) را در مقابل غاصبان خلافت و نیز پشتیبانی و دفاع از مقام ولایت و امامت را در پنج مرحله مورد بررسی قرار داد : 1⃣جریان فدک 2⃣عزاداری حضرت زهرا(س) در فراق پیامبر اکرم(ص) 3⃣حضور حضرت(س) در پشت‌ درِ خانه و به هنگام آتش گرفتن در 4⃣اعلام نارضایتی حضرت(س) از دو خلیفه و غاصبان خلافت 5⃣وصیت حضرت(س) در مخفی بودن قبرشان 📚منبع : کتاب مهار انحراف مهدی طائب، ص۱۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
. ✨ #بِسْمِ‌اللهِ‌الرَّحْمنِ‌الرَّحِيم✨ ✨إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ يَ
✨ ✨ ✨ ✨وَقَالُوا إِن نَّتَّبِعِ الْهُدَي مَعَكَ نُتَخَطَّفْ مِنْ أَرْضِنَا أَوَلَمْ نُمَكِّن لَّهُمْ حَرَماً آمِناً يُجْبَي إِلَيْهِ ثَمَرَاتُ كُلِّ شَيْءٍ رِزْقاً مِن لَّدُنَّا وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ (57) /قصص 🍃و (كفّار مكّه) گفتند: اگر ما با (قبول برنامه هاى) تو، هدايت را بپذيريم، (بزودى) از سرزمينمان آواره خواهيم شد. (بگو:) آيا ما آنان را در حرم أمنى قرار نداديم كه بهره هاى هر چيزى به عنوان روزى از جانب ما به سوى آن سرازير مى شود؟ ولى بيشتر آنان نمى دانند! 🔷گروهى از مشركان مكّه به پيامبراسلام صلى الله عليه وآله اظهار نمودند كه اگر ما هدايت را به همراه تو پذيرا شويم، به سرعت از خانه و كاشانه خود رانده و آواره، و از زندگى و هستى خويش ساقط و درمانده مى گرديم. خداوند با سه پاسخ بهانه ى آنان را ردّ مى فرمايد: 🔸پاسخ اوّل كه در همين آيه مورد اشاره قرار گرفته است اين كه؛ همان خدايى كه مكّه را پايگاه أمن ومحلّ جلب و سرازير شدن روزى فراوان براى شما قرار داد، باز مى تواند آن را تداوم بخشد. (در اين جواب دلگرمى و بشارت است) 🔸پاسخ دوم كه در آيه ى بعد آمده است اين كه؛ بر فرض به خاطر حفظ رفاه و منافع خود، ايمان نياوريد، قهر خدا را چه خواهيد كرد؟ (در اين جواب انذار و هشدار است) 🔸پاسخ سوم كه در آيه ى 60 همين سوره مطرح شده است اين كه؛ مگر مال و متاع دنيا چقدر ارزش دارد كه به واسطه ى آن ايمان نمى آوريد بدانيد آنچه در نزد خداست، بهتر و پايدارتر است. پس عدم ايمان شما هيچ وجه و توجيهى ندارد. 🔻- دين، تنها عقيده نيست، بلكه برنامه هاى عملى نيز دارد. «نتّبع الهُدى معك» ♦️- حساسيّت دشمنان تنها نسبت به راه حقّ و مسير الهى نيست كه آنها، هم به راه حقّ و هم به رهبرى حقّ اعتراض دارند. «ان نتّبع الهُدى معك» 🔻- ايمان آوردن، تنها به آگاهى داشتن نيست، بلكه به جرأت هم نياز دارد. «ان نتّبع الهُدى معك نتخطّف» (آرى، گروهى حقّانيّت اسلام را مى فهمند، ولى بخاطر حفظ منافع شخصى از آن سرباز مى زنند.) ♦️- انسان، وطن دوست است. «من ارضنا» 🔻- ترس از دست دادن نعمت ها را با ياد الطاف الهى دفع كنيم. «أولم نمكّن لهم حرماً آمناً» (آرى ياد نعمت ها، عامل توكّل و رفع نگرانى هاست.) 🔻- بهبود، رونق و رشد اقتصادى در گرو امنيّت و آرامش اجتماعى است. «آمناً يُحبى اليه ثمرات» ♦️- امنيّت و رزق، دو نعمت تضمين شده ى حرم الهى (مكّه) است. «آمناً يُحبى اليه ثمرات كلّ شى ء» 🔻- برترى ايمان بر رفاه و آسايش، براى اكثر مردم پنهان است. «و لكنّ اكثرهم لا يعلمون» ⚘ @Nahjolbalaghe2
046.الأحقاف.mp3
4.61M
✅ سوره احقاف 🎤صوت استاد خلیل الحصری #روش‌تحقیق 🌺مخصوص #روخوانی #روان‌خوانی و #تجوید کانال ‌قرآن‌و‌نهج‌البلاغه ⚘ @Nahjolbalaghe2 #صوت‌قرآن‌
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
#از_خانه_تا_خدا.... #درس نهم 👇 💎 "پاسخ به یه سوالِ مهم! " 🔹حتماً تا حالا یه سوالی رو بارها از خودت
.... دهم 👇 💎 "برنامه مبارزه با هوای نفس" ❇️ تا اینجا قرار شد که ما "هر لحظه" با هوای نفسمون مبارزه کنیم 👈طبیعتاً این مبارزه نیاز به برنامه داره. 🔵 مثلاً کسی که میخواد جلوی عصبانیتِ خودش رو بگیره لازمه که "یه برنامه منظم و حساب شده برای مبارزه با هوای نفس خودش" داشته باشه تا بتونه در مواقعِ حساس به خوبی خودش رو کنترل کنه.👌 🔶🌺☑️ 🔹حالا این برنامه رو از کجا باید تهیه کنیم؟❓ 🔺آیا خودِ انسان میتونه هر طور دلش خواست با هوای نفسش مبارزه کنه؟ 🔸خیر! -- چرا؟ 💢 چون اگه قرار باشه که خودِ انسان "هر جور دلش خواست" با حرفِ دلش مبارزه کنه باز هم پای دل و هوای نفس در میون هست دیگه! ✅⭕️👆 🔹پس باید چیکار کرد؟☺️ ✳️ راهش اینه که "یه نفر دیگه" به ما برنامه کاملِ مبارزه با نفس رو بده! ✔️ اون کسی که این برنامه رو میده باید "نیازهای انسان رو به طور کامل بدونه" 💞 و نسبت به ما "کاملاً دلسوز و مهربان" باشه. 💕🌺💕🌺 💖 و اون کسی نیست جز "خداوند حکیم و مهربان" 🌷خداوند مهربان لطف کرده و یه برنامه عالی رو برای مبارزه با هوای نفس، در قالبِ "دینِ اسلام" به ما هدیه داده. 🎁✨💝 ✴️ در واقع اگه ما بخوایم یه تعریفِ دقیق و کامل از دین اسلام داشته باشیم، میتونیم بگیم: ✅ "دین اسلام، برنامه جامع و کاملِ مبارزه با هوای نفس هست" 👆👆🌹 🔰 اگه دقت کنید میبینید که تک تکِ دستوراتِ دینی برای "تضعیفِ هوای نفس و رشدِ عقل" طراحی شده 💎 و برای همین "کاملاً عقلانی" هست که "آدم طبقِ برنامه دین زندگی کنه" و خودش رو رشد بده. 🕊🌷 🌹 زن و شوهرهای عزیز باید این موضوع رو با خودشون حل کنن! ⭕️ اگه قرار باشه دنبال "حرفِ دلشون" باشن ، زندگیشون "جهنم" میشه 🌺 امّا اگه دنبال "حرفِ خدا" باشن ، زندگیشون "بهشت" میشه 👌 همین اوّلِ زندگی تکلیفِ خودشون رو روشن کنن! ✅🔷☀️➖💖 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ┄┄┄••❅❈✧❈❅••┄┄┄
4_6015002102051373190.mp3
1.09M
۹ 🌺 پیامبر اکرم (ص): جوان هاتون رو ازدواج بدید.... ✅ اگه کاری از دستت بر میاد برای ازدواج بقیه انجام بده.... 🔷استاد پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخ به یک سوال فراگیر چرا بعضی‌ها رو نمیشه متقاعد کرد؟ 🔻راز حق‌ناپذیری بعضی‌ها چیه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
✨ ✅ادامه شرح نامه ۱۶ 🔹7. مشکلات ايمان و عمل معاويه به اندازه اى بود که حسن بصری مطابق آنچه ابن عبد
🌷 ✅ادامه شرح نامه ۱۶ نصر بن مزاحم در کتاب صفين خود اشعار عجيبى از عمرو عاص نقل مى کند که معاويه را در آن شديداً تحقير مى کند از جمله درباره لشکريان على(عليه السلام) چنين مى گويد: فَإِنْ وَرَدَتْ فَأَوَّلُهَا وُرُوداً * فَإِنْ سَدَّتْ فَلَيْسَ بِذِي صُدُود «هرگاه سواران لشکر على(عليه السلام) وارد معرکه شوند، پيشگامند و اگر جلو لشکر دشمن خود را بگيرند، کسى قادر بر جلوگيرى از آنها نيست». سپس مى افزايد: وَمَا هِيَ مِنْ أَبِي حَسَن بِنُکْر * وَلا هُوَ مِنْ مَسَائِکَ بِالْبَعِيدِ «فضايل على(عليه السلام) ناشناخته نيست و نقطه ضعف هاى تو دور از نظر نيست». ♦️آن گاه به درخواست معاويه از امير مؤمنان على(عليه السلام) نسبت به حکومت شام اشاره کرده مى گويد: وَقُلْتَ لَهُ مُقَالَةَ مُسْتَکِين * ضَعِيفِ الْرُکْنِ مُنْقَطِعِ الْوَرِيدِ دَعَنَّ لى الشَّامَ حَسْبُکَ يَا ابْنَ هِنْد * مِنَ السَّوْآةِ وَالرَّأْيِ الزَّهِيدِ وَلَوْ أَعْطَاکَهَا مَا ازْدَدْتَ عِزّاً * وَلا لَکَ لَو أَجابَکَ مِنْ مَزِيد 🔻«تو همچون فقير مستمند ناتوان درمانده اى از على(عليه السلام) تقاضا کردى که شام را به تو واگذارد. همان نقطه ضعف ها و تدبير نادرستت براى تو کافى است. و اگر حکومت شام را به تو وا گذارد چيزى عزيز نخواهى شد و اگر تقاضاى تو را اجابت کند فزونى نخواهى يافت». هنگامى که اشعار عمرو بن عاص به گوش معاويه رسيد او را فرا خواند گفت: از تو تعجب مى کنم، تو فکر و تدبير مرا نکوهش مى کنى و على(عليه السلام) را بزرگ مى شمرى در حالى که(عليه السلام) على تو را رسوا ساخت. عمرو در پاسخ گفت: اما تحقير فکر و رأى تو از من صادر شد; ولى بزرگ شمردن على(عليه السلام) چيزى نيست که بر تو مخفى باشد تو از آن نسبت به من آگاه ترى با اين تفاوت که تو آن را مخفى مى دارى و من آشکار مى سازم. و اما رسوا شدن من به دست على(عليه السلام)، او کسى نيست که اگر انسانى با او ملاقات کند رسوا شود.(23)   📚پی نوشت: 1 . سند نامه: اين سخن در حقيقت بخشى از کلامى است که امام(عليه السلام) به يارانش در روزى از ايّام صفين بيان فرمود و از کلام ابن ابى الحديد چنين استفاده مى شود که اين کلام، ادامه خطبه 62 (طبق شماره بندى نهج البلاغه صبحى صالح خطبه 64) است. به هر حال از جمله کسانى که قبل از سيّد رضى بخشى از آن را نقل کرده اند مرحوم کلينى در کتاب کافى در کتاب الجهاد است که چند جمله اى از آن را آورده و نصر بن مزاحم نيز در کتاب صفين خود قسمتى از آن را ذکر کرده است. شگفت آنکه در کتاب تمام نهج البلاغه نيز تنها بخشى از اين کلام آمده است (مصادر نهج البلاغه، ج 3، ص 232). 2 . «فرة» به معناى يک بار فرار کردن است. 3 . «کرّة» به معناى يک بار بازگشت و حمله بر دشمن است و على(عليه السلام) را از اين رو کرّار گفته اند که پيوسته به دشمن باز مى گشت و حمله خود را تکرار مى کرد. 4 . «جولة» به معناى جولان دادن و به اين طرف و آن طرف حرکت کردن است. (اين واژه هم معناى مصدرى دارد و هم اسم مصدرى). بعضى نيز «جوله» را به معناى فرار کوتاه مدت ذکر کرده اند; ولى با توجّه به کلام امير  مؤمنان(عليه السلام) در بالا اين معنا بعيد به نظر مى رسد. 5 . «مصارع» جمع «مصرع» به معناى محلى است که کسى بر زمين مى افتد. 6 . «اذمُرُوا» امر است از ريشه «ذمر» بر وزن «امر» به معناى تهييج کردن و برانگيختن است. 7 . «الطَعْن» به معناى فرو کردن نيزه در بدن دشمن است. اين واژه به صورت کنايى به معناى عيب جويى نيز به کار مى رود. 8 . «دعسىّ» از ريشه «دعس» بر وزن «درس» به معناى پرکردن و گاه به معناى اثر گذاشتن آمده است. اين واژه در جايى که نيزه اى بر بدن دشمن فرو کنند و گويى جوف او را پر مى کند و بر بدن او اثر مى گذارد به کار رفته است. 9 . «طلحف» به معناى شديد است. 10 . بحارالانوار، ج 19، ص 252. 11 . «نسمة» به معناى انسان و گاه به معناى روح و گاه به هر موجود ذى روحى اطلاق مى شود. ريشه اصلى آن همان نسيم به معناى وزش ملايم باد است. 12 . نساء، آيه 29. 13 . صحيح مسلم، ج 6، ص 18. 14 . تاريخ طبرى، ج 8، ص 185، چاپ مؤسسه اعلمى، بيروت. 15 . تاريخ طبرى، ج 8، 186 چاپ مؤسسه اعلمى، بيروت. 16 . شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 10، ص 101. 17 . مسند احمد، ج 5، ص 347. 18 . شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 5، ص 129. 19 . عقد الفريد، ج 5، ص 87. 20 . کامل التواريخ، ج 3، ص 487. 21 . المحاسن و المساوى، ص 43 چاپ بيروت (مطابق نقل شرح احقاق الحق، ج 15، ص 62). 22 . الموفقيات، ص 576، چاپ وزارت اوقاف، بغداد، سال 1392; مروج الذهب،، ج 2، ص 429، چاپ بيروت، سال 1982; شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 5، ص 129. 23 . صفين، ص 472.   ⚘ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚘ 📚نهج البلاغه/نامه۲۸/در پاسخ معاويه /فراز ۲ و ۳ 💥فضائل بني هاشم آيا نمي بيني؟ (آنچه مي گويم براي آگاهاندن تو نيست، بلكه براي يادآوري نعمتهاي خدا مي گويم)، جمعي از مهاجر و انصار در راه خدا به شهادت رسيدند؟ و هر كدام داراي فضيلتي بودند؟ اما آنگاه كه شهيد ما (حمزه) شربت شهادت نوشيد، او را سيدالشهداء خواندند، و پيامبر (ص) در نماز بر پيكر او بجاي پنج تكبير، هفتاد تكبير گفت، آيا نمي بيني؟ گروهي كه دستشان در جهاد قطع شد، و هر كدام فضيلتي داشتند، اما چون بر يكي از ما ضربتي وارد شد و دستش قطع گرديد، طيارش خواندند؟ كه با دو بال در آسمان بهشت پرواز مي كند! و اگر خدا نهي نمي فرمود كه مرد خود را بستايد، فضائل فراواني را برمي شمردم، كه دلهاي آگاه مومنان آن را شناخته، و گوشهاي شنوندگان با آن آشناست. 🌺فضائل بني هاشم و رسوايي بني اميه معاويه! دست از اين ادعاها بردار، كه تيرت به خطا رفته است، همانا ما، دست پرورده و ساخته پروردگار خويشيم، و مردم تربيت شدگان و پرورده هاي مايند، اينكه با شما طرح خويشاوندي ريختم. ما از طائفه شما همسر گرفتيم، و شما از طايفه ما همسر انتخاب كرديد، و برابر با شما رفتار كرديم، عزت گذشته، و فضيلت پيشين را از ما باز نمي دارد، شما چگونه با ما برابريد كه پيامبر (ص) از ماست، و دروغگوي رسوا از شما، حمزه شير خدا (اسدالله) از ماست، و ابوسفيان، (اسدالاحلاف) از شما، دو سيد جوانان اهل بهشت از ما، و كودكان در آتش افكنده شده از شما، و بهترين زنان جهان از ما، و زن هيزم كش دوزخيان از شما، از ما اين همه فضيلتها و از شما آن همه رسواييهاست. اسلام ما را همه شنيده، و شرافت ما را همه ديده اند، و كتاب خدا براي ما فراهم آورد آنچه را به ما نرسيد ه كه خداي سبحان فرمود: (خويشاوندان، بعضي سزاوارترند بر بعض ديگر در كتاب خدا.) و خداي سبحان فرمود: (شايسته ترين مردم به ابراهيم كساني هستند كه از او پيروي دارند، و اين پيامبر و آنان كه ايمان آوردند و خدا ولي مومنان است.) پس ما يك بار به خاطر خويشاوندي با پيامبر (ص) و بار ديگر به خاطر اطاعت از خدا، به خلافت سزاوارتريم، و آنگاه كه مهاجرين در روز سقيفه با انصار گفتگو و اختلاف داشتند، تنها با ذكر خويشاوندي با پيامبر (ص) بر آنان پيروز گرديدند، اگر اين دليل برتري است پس حق با ماست نه با شما، و اگر دليل ديگري داشتند ادعاي انصار بجاي خود باقي است، معاويه تو پنداري كه بر تمام خلفا حسد ورزيده ام؟ و بر همه آنها شورانده ام؟ اگر چنين شده باشد جنايتي بر تو نرفته كه از تو عذرخواهي كنم. و آن شكوههايي است كه ننگ آن دامنگير تو نیست. ⚘ @Nahjolbalaghe2
شرح_صوتی_نامه_۲۸_جلسه_۲.mp3
8.81M
✅شرح نامه ۲۸ 🔹قسمت ۲ 📜پاسخ به نامه معاویه /بنیاد‌مجازی کانال نهج‌البلاغه 🌺✨ ⚘ @Nahjolbalaghe2 #شرح‌و‌تفسیر‌نامه‌های‌نهج‌البلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
047.محمد.mp3
4.32M
✅ سوره محمد 🎤صوت استاد خلیل الحصری #روش‌تحقیق 🌺مخصوص #روخوانی #روان‌خوانی و #تجوید کانال ‌قرآن‌و‌نهج‌البلاغه ⚘ @Nahjolbalaghe2 #صوت‌قرآن‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا