eitaa logo
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
589 ویدیو
27 فایل
https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0 در این کانال سعی میکنیم مطالب درست و حسابی درمورد "اصول کار تشکیلاتی" رو خدمتتون ارائه بدیم. ارتباط با ما: @YaFatEMH313 @A313_Z313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
⚡️ نقش چهارم نظریه‌پرداز تشکیلات: ⚛ کسی است که هر پنج مرحله را به طور کامل و با قوت طی کرده است و م
📙 کتاب حاضر بر اساس تعریفی که ما از تربیت آدم تشکیلاتی در کتاب خودت رو جمع کن ارائه کردیم فرایند تربیت تشکیلاتی دارای مراحل زیر است: 🔻🔻🔻 🔹 مهارت 🔹 سبک زندگی 🔹 رفتار 🔹 گرایش 🔹 بینش 🔹 دانش 🔹 محیط 🔹 استعداد مأموریت این کتاب مبتنی بر فرایند فوق، تمرکز بر تقویت مهارتغهای تشکیلاتی در قالب ارائه نکات مهم و اصلی فنی و تکنیکی کار تشکیلاتی به مخاطبان است. 📌 مهم آن است که این تکنیک‌ها در قالب الگوهایی مفهومی و چهارچوبهایی ذهنی و مهندسی شده ارائه شود که دارای صورت‌بندی علمی و فکری نیز بوده و خواننده علاوه بر تشویق در به کارگیری آنها از نحوه برقراری ارتباط بین آنها نیز به خوبی آگاهی پیدا کند. از سوی دیگر فهم تکنیک‌های تشکیلاتی زمانی ارزشمند است که با بهترین تاکتیک هنر عملی‌سازی (تکنیک ارائه و استفاده شود.)
📕🌐 به عبارت دیگر خواننده کتاب علاوه بر اقدام به تشکیلات خوانی بر اجرا و به کارگیری آنها نیز تشویق شده و با این اقدام، مهارت‌های عینی تشکیلاتی وی نیز تقویت شود. 👈 از این جهت می‌توان ادعا کرد که کتاب حاوی یک بسته بندی نوآورانه از تطبیق محیط‌ها و ارکان تشکیلات با تکنیک‌هایی است که در هر رکن یا محیط می‌توان به کار گرفت؛ از اینرو آن را جعبه ابزارهای لازم برای کار تشکیلاتی می‌دانیم که می‌تواند برای آدم‌های تشکیلاتی مفید واقع شود. 👤مدرس، مربی رهبر و نظریه‌پرداز در استفاده از این تکنیک‌ها و به کارگیری آنها از توانمندی‌های مختلفی برخوردار خواهند بود که وفق آن و بر حسب ضرورت نقش خود، می‌توانند صیادان تکنیک‌های مطرح شده در این کتاب باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧗‍♀ یک عده کوهنوردی که از یک صعب‌العبور کوهستانی دارند عبور می‌کنند. ده نفر آدم در میان برفها، عصاها به دست، در این راه باریک و پر از خطر، باید این راه را، این پیچ و خم را، این گردنه را، گدار را طی کنند تا برسند به قله کوه. 🤝به اینها گفته می‌شود به همدیگر بچسبید، کمربندهایتان را به هم ببندید، جداجدا و تک‌تک حرکت نکنید که اگر تنها ماندید، خطر لغزیدن هست؛ اینها را محکم به یکدیگر جوش می‌دهند.غیر از اینکه به همدیگر جوش می‌دهند می‌گویند خیلی بار با خودتان برندارید، به این طرف و آن طرف نگاه نکنید، فقط سرتان به راه خودتان و خواستان به کار خودتان باشد. به همدیگر هم محکم اینها را می‌بندند و کمرها و دست‌ها را، که اگر یک نفر از اینها افتاد، اگر دو نفر افتاد بقیه بتوانند او را نگه دارند. 🔗حالت به هم بستگی شدید کوهنوردان، نشان دهنده و نمایشگر حالت به هم بستگی و جوشیدگی شدید مسلمانان آغاز کار است. این به هم بستگی یک اسمی دارد یا نه؟ این پیوستگی مسلمانان جبهۀ آغاز دین، که به همدیگر جوشیدند، به همدیگر گره خوردند، از هم جدایی‌پذیر نیستند، با دیگر جبهه‌ها به کلی منقطعند، با خودشان هرچه بیشتر چنگ در چنگ و دست در دستند، آیا در قرآن و حدیث نامی دارد یا نه؟ بله؛ این نام، است، . یعنی به هم پیوستگی و هم جبهه‌گی و اتصال شدید یک عده انسانی که دارای یک فکر واحد و جویای یک هدف واحدند، در یک راه دارند قدم بر می‌دارند، برای یک مقصود دارند تلاش و حرکت می‌کنند، یک فکر را و یک عقیده را پذیرفته‌اند. هرچه بیشتر این جبهه باید افرادش به همدیگر متصل باشند. 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ💗 🌐https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
📙 کتاب حاضربر اساس تعریفی که ما از تربیت آدم تشکیلاتی در کتاب خودت رو جمع کن ارائه کردیم فرایند ترب
📝مقدمه 💠 فصل اول ساحت‌های تشکیلات: 🔸➖یک تشکیلات مجموعه‌ای از افراد است که برای رسیدن به هدف و آرمان خاصی با یکدیگر در تعامل هستند؛ 🔛 به همین دلیل، به دوگان فرد و جمع یا انسان و تشکیلات می‌رسیم. 👀 نوع نگاه به انسان با نگاه به تشکیلات و جامعه در فهم تشکیلات و کار تشکیلاتی مؤثر است. 😶 گاهی ،اوقات ،انسان ابزاری دیده می‌شود که باید جامعه را به هدفش برساند؛ در این نگاه که بر پایه نگاه مادی گرایانه غربی است انسان‌ها ارزشی ندارند و آنچه ارزشمند است سازمان و تحقق هدف آن است. ⏮ ⏭ در مقابل، انسان در تشکیلات ،اسلامی ارزشمند است؛ به طوری که رشد و پویایی او، خودش هدف است.👌 ⏸ مقایسه انسان و جامعه به همین جهت صورت می‌گیرد. 🌸 امیرالمؤمنین علی (ع) انسان را جهان اکبر می‌داند و می‌فرماید: ✨«أتزعم أنک جرم صغیر و فیک انْطَوَى الْعَالَمُ الْأَكبَرُ»✨
🤔 شما فکر می‌کنید یک موجود کوچک هستید در حالی که کل جهان در درونتان نهفته است. ❇️ انسان در نگاه امیرالمؤمنين على (ع) عالم اکبر است. 🔚 به همین صورت می‌توان گفت: جامعه هم انسان جامع و توسعه یافته‌ای است و به همین دلیل ویژگی‌ها و ابعاد وجودی انسان در جامعه قابل بررسی و تحلیل است. 📌از آن جایی که یکی از قسمت‌های مهم تشکیل جامعه حرکت‌های جمعی و تشکیلاتی است؛ در این جا انسان و تشکیلات مد نظر است. 🔸 برای آن که الگوی تبیین تکنیک‌های تشکیلاتی را ارائه دهیم ناگزیر از ترسیم چهارچوبی هستیم که از این زاویه بتوان با شیوه بهتری تکنیک‌ها و روش‌های کار تشکیلاتی را دسته‌بندی کرد، ↩️ مبتنی بر مقدمه فوق باید ساحت‌های تشکیلات را شناسایی کرد در هر یک از این ساحت‌ها نیز باید تکنیک‌ها را شناسایی کرد نظر به تناظر انسان و تشکیلات برای تبیین ساحت‌های تشکیلات ابتدا ساحت‌های وجودی انسان را مبنای خود قرار می‌دهیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌊یک رودخانه عظیمی را در نظر بگیرید، از چندین طرف آب وارد این رودخانه می‌شود. آب‌ها با جریان‌های تندی دارند حرکت می‌کنند. سطح رودخانه ناهموار است، گرداب به وجود می‌آید، آب‌ها روی هم می‌غلتد، انواع جریان‌های مخالف در این رودخانه، در این بستر دارند همینطور در همدیگر فرو می‌روند، همدیگر را خنثی می‌کنند، این آب دارد پیش می‌رود. 🔍لابلای این جریان‌ها، در میان این آب‌های کدر و غبار آلود، یک جریان آب شیرین تمیز روشن، دارد راه خود را ادامه می‌دهد و در این بستر سیل و‌مسیل عجیب پیش می رود. 🔽این جریان باریک، اتفاق می‌افتد، در بعضی از رودخانه‌ها، شاید بعضی دیده باشند، دو رنگ آب، دو نوع آب، در کنار هم دارند حرکت می‌کنند، بر اثر عوامل طبیعی که وجود دارد. 🔽در میان این مسیر عجیبی که جریان‌های تند دارد حرکت می‌کند، یک جریان آب باریک، دارد در میان این جریان‌های تند، می‌رود و سالم می‌ماند. 🔽هرگز قاطی نمی‌شود، هرگز طعم آب‌های شور و تلخ دیگر را نمی‌گیرد، همان طعم شیرین، همان خلوص و صفا را ادامه می‌دهد و نگه می‌دارد و پیش می‌رود. ❗️عالم اسلام را در زمان خلفای بنی امیه و بنی عباس تشبیه کنید به همین رودخانه‌ای که انواع جریان‌های فکری و سیاسی و عملی گوناگون، در آن علیه همدیگر داشتند راه می‌رفتند و حرکت می‌کردند. جریان تشیع را می‌بینید. می‌بینید یک آب باریکی است. در میان این طوفان عجیب، چیز ناچیز و خوردی به نظر می‌رسد، اما خودش را نگه داشته، طعمش خراب نشده، باقی مانده و رفته. ❓چه چیزی این را نگه داشته؟ آن که را در میان مردم و در میان پیروان خود توصیه می‌کند، آنها را به همدیگر می‌بندد. این به همان معنای زمان پیغمبر است‌ ولایت یعنی به هم پیوستگی 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ💗 🌐https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
📝مقدمه 💠 فصل اول ساحت‌های تشکیلات: 🔸➖یک تشکیلات مجموعه‌ای از افراد است که برای رسیدن به هدف و آر
👤 برای انسان چهار ساخت را می‌توان تعریف کرد که از یک دوگانه منطقی قابل استخراج است. 💎 انسان به لحاظ وجودی دو ساحت جسم و روح دارد که بدون آنها وجود وی مخدوش خواهد بود به لحاظ عینیت و بروز بیرونی نیز دو ساحت دارد؛ 🧠 فکر و 💪 عمل 👈 بروز و ظهور پیدا کردن انسان، به فکر و عملی است که از وی صادر می‌شود. ♻️ از کنار هم قراردادن این دو بعد چهار ساحت به شرح زیر برای انسان قابل تعریف است که هرچند هر چهار ساخت با هم پیوندها و نسبت‌هایی نیز دارند 💢 اما در این کتاب در پی اثبات و تبیین این نسبت نیستیم و می‌خواهیم از این رهگذر برای دسته‌بندی تکنیک‌ها و استخراج و استنباط آن استفاده کنیم.
🎋جسم 🎋روح 🎋عمل 🎋فکر 🍃 جسم به بُعد سخت‌افزاری و روح به بُعد نرم‌افزاری وجود انسان توجه دارد، عمل به جنبه سخت‌افزاری و عینی بروز و ظهور انسان و فکر به جنبه نرم‌افزاری آن توجه دارد. 🔚 اگر تشکیلات را همچون انسانی جامع و توسعه یافته در نظر بگیریم و برای او نیز کارکردهای انسانی قائل باشیم، 👌می‌توان همین ابعاد وجودی و تجلی‌های انسانی را بر یک تشکیلات تطبیق داد و برای او نیز تبیین کرد. 🔛 بر این اساس ساحت‌های وجودی یک تشکیلات عبارتند از: 🔸 ساحت جسم تشکیلات 🔸 ساحت روح تشکیلات 🔸 ساحت فکر تشکیلات 🔸 ساحت نمود بیرونی (عمل) تشکیلات 🔸🔹🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
👤 برای انسان چهار ساخت را می‌توان تعریف کرد که از یک دوگانه منطقی قابل استخراج است. 💎 انسان به لحا
🌐 برای تشکیلات جسم و تجسمی می‌توان در نظر گرفت که هویت سخت‌افزاری ساخت و ظاهر آن را نشان می‌دهد. روح و باطنی نیز وجود دارد که هویت ذاتی و اصیل تشکیلات را شامل می‌شود که در کالبد جسم تجلی کرده و همچون ظرف و مظروف با یکدیگر نسبت برقرار می‌کنند. 👈 این که مصادیق هر یک از این ساحت‌ها، چیست در ادامه به آن پرداخته می‌شود. ♻️ ساحت فکری حکایت از نظام فکری تشکیلات مکانیسم‌های اندیشیدن مبانی فکری و ساختارهای تصمیم‌گیری آن دارد 🔚 در نهایت ساحت عملی دلالت بر برون‌دادهای تشکیلات و محصولی دارد که از تشکیلات انتظار می‌رود ⚛ تشکیلات با عملیاتی که انجام می‌دهد شناخته شده و تمامی آن چیزهایی که در خود مخفی داشته است را ظاهر می‌کند؛ از این رو می‌توان عملیات را ساحت بروز و ظهور عینی تشکیلات دانست.
🔻حال زمانی که از فعالیت انسان در تشکیلات سخن به میان می‌آید کیفیت این فعالیت مهارت‌هایی را برای انسان‌ها رقم می‌زند که می‌دانند متناسب با هر ساحت وجودی تشکیلات مبتنی بر کدام ساحت وجودی خود عمل کرده و چه تکنیک و مهارتی را باید مد نظر قرار دهند؛ 🔺پس لازم است چهار ساحت وجودی انسان در چهار ساحت وجودی تشکیلات ضرب شود.
〽️ در این فصل، تلاش خواهد شد تا ضمن تبیین هر یک از این چهار ساحت برای تشکیلات با استفاده از اثرگذاری متقابل انسان و تشکیلات بر همدیگر، ماتریس ساحت‌های وجودی انسان و تشکیلات را ترسیم کنیم. 🔸از آنجایی که آدم‌ها حداقل در یکی از حالت‌های شانزده‌گانه حاصل از این ماتریس نقش آفرینی می‌کنند، لازم است تکنیک‌های تشکیلاتی ذیل این حالت‌ها ارائه و رعایت شود تا منطق عملی مطرح شده در مقدمه، کتاب عینیت بیشتری بیابد. 🏃‍♂تمرین و تقویت عملی تکنیک‌های مطرح شده تشکیلات را در حرکت به سمت آرمان و اهداف خود تقویت می‌کند. 📖 می‌توان ساختار کل این کتاب را در این ماتریس شانزده بعدی خلاصه کرد. 💠 با این ماتریس نیز می‌توان به نظم ذهنی خوبی برای دسته‌بندی تکنیک‌های اصلی و مهم کار تشکیلاتی دست پیدا کرد و برای نقش آفرینی هر یک از انسان‌ها چهارچوب مشخصی تعیین کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🌐 برای تشکیلات جسم و تجسمی می‌توان در نظر گرفت که هویت سخت‌افزاری ساخت و ظاهر آن را نشان می‌دهد. روح
⚡️📍ساحت اول: جسم تشکیلات 🔸➖جسم انسان بعد سخت‌افزاری وجود اوست که انسان را حرکت می‌دهد. 🔻من وجودی انسان یا به تعبیر بهتر روح انسان بر مرکب جسم او سوار شده است و حرکت می‌کند. هرقدر جسم انسان ورزیدگی و آمادگی بیشتری داشته باشد کارآمدی بیشتری در میدان عمل خواهد داشت. 🔺با مشاهده وضعیت جسمانی هر فرد ورزشکاری می‌توان ورزیدگی و آمادگی‌اش را برای مسابقه فهمید. این که قرآن در داستان طالوت می‌فرماید: 🌸«قَالَ إِنّ اللهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ والجسم.»🌸 🌹رسول گفت: «خداوند او را برگزیده و در دانش و توانایی و قوت جسم فزونی بخشیده است» 🔅بر همین معنا دلالت می‌کند بر این اساس جسم به سهم خود و به صورت مستقل در رشد فردی موضوعیت داشته و آثار منحصر به فردی را در پی دارد.
🔹➖به تجربه ثابت شده است افرادی که دارای نظام فکری و روحی قوی هستند این نظام فکری و قوت روحی روی جسم آنها نیز اثر می‌گذارد و جسم در این موارد خود را با آن عزم قوی تطبیق داده و قدرتمند می‌شود. 🔄 در نقطهٔ مقابل قوت جسمانی زمینه را برای عزم‌های قوی فراهم می‌آورد دال بر این معنا، عبارت معروف 👌عقل سالم در بدن سالم است. 🔚 به عنوان یک نمونه عینی در برقراری هر دو رابطه فوق، می‌توان به مقام معظم رهبری دام ظله اشاره کرد و به عنوان نمونه مثال زد: 🔛 که در سن هفتاد سالگی در جلسات طولانی با اقشار مختلف محکم و استوار می‌نشینند، کاملاً به بحث‌ها توجه می‌کنند و در تمام مدت حالت نشستن ایشان بر صندلی باصلابت صاف و محکم است این مهم، نشان از وجود جسم قوی و با استقامت در ایشان دارد.✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 خدایا، ثروت چشمانم گوهر اشک بر حسین فاطمه(س) است. علیه السلام 🚩 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ💗 🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
⚡️📍ساحت اول: جسم تشکیلات 🔸➖جسم انسان بعد سخت‌افزاری وجود اوست که انسان را حرکت می‌دهد. 🔻من وجود
⚛ همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، همانند صدق این مفاهیم بر عنوان جسم در انسان، چنین مؤلفه‌هایی در ساحت جسم تشکیلات نیز قابل تصور است. 🔅 در ساحت جسم تشکیلات شکل ظاهری و نمادهای آن و نظم تشکیلات به عنوان تجلی عینی تشکیلات تعریف می‌شود که هنگام برخورد با آن، ادراک می‌شود؛ 🔽 ⬅️ توضیح این که وقتی از بیرون به یک تشکیلات نگاه می‌کنیم قد و قواره‌ای از تشکیلات را در قالب عملکرد و شیوه سازماندهی تشکیلات در حین عمل می‌بینیم که آن را تجلی نظم و شکل تشکیلات می‌دانیم و از آن به جسم تشکیلات یاد می‌کنیم. ➰ عملکردهای تشکیلاتی همراه با کیفیت‌ها، آثار نمادها و کنش‌هایی هستند که ریشه در نظم آن داشته و در قالب شکل و ریخت ظاهری تشکیلات ربط و نسبت افراد با یکدیگر را نشان می‌دهند. 〽️ این نمودهای ظاهری را جسم تشکیلات می‌دانیم.