eitaa logo
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
591 ویدیو
27 فایل
https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0 در این کانال سعی میکنیم مطالب درست و حسابی درمورد "اصول کار تشکیلاتی" رو خدمتتون ارائه بدیم. ارتباط با ما: @YaFatEMH313 @A313_Z313
مشاهده در ایتا
دانلود
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
⚡️📍ساحت دوم روح تشکیلات: 🔹ساحت دوم، وجود آدمی روح است. 🎋روح انسان عامل حیات بخش به جسم او است که
🔅امیرالمؤمنین (ع) در وصف متقین، جمله‌ای کلیدی دارند که آنها را 🔻🔻🔻 ☄⚡️«رهبان بِاللَّيْلِ أسدٌ بِالنّهَار» شب زنده داران و شیران بیشه روز می‌داند. 🔸به تعبیر دیگر خواندن نماز شب، نوعی تنظیم دخل و خرج روحی و جسمی برای افراد است که فعالیت‌های او را در طول روز سامان داده و کنش‌های وی را که هزینه کردن‌های او -است پشتیبانی می‌نماید. 😇 اثر نماز شب در زندگی انسان متقی تمرکز بخشیدن به قوای روحی است؛ به طوری که او را به شیر بیشه روز تبدیل می کند. 👀 با این نگاه ،نماز ،دعا، مناجات و مجموع عبادت‌های توصیه شده در دین نوعی انضباط روحی در افراد ایجاد می‌کند و انسان‌های متقی با این انضباط روحی می‌توانند فعالیت اجتماعی کرده و اثرگذاری ویژه داشته باشند. 🌹در سیره امیرالمؤمنین (ع) چنین نقل می‌کنند که ایشان شب‌ها از خشیت خدای متعال مثل مارگزیده به خودشان می‌پیچیدند.
۹ مرداد ۱۴۰۲
🌷 چنین فردی می‌تواند در طول روز شجاعانه در مقابل انبوهی از دشمنان بجنگد چرا که قوای روحانی‌اش را سازماندهی کرده است. 🔘 ورودی سیستم روح انسان در بخش‌های مختلفی توزیع می‌شود؛ از این رو آدم تشکیلاتی اهل قرآن خواندن، حدیث، مناجات، هیئت گریه توسل به اهل بیت رسیدگی به خانواده رسیدگی به امور مردم و... است و برای همه این‌ها وقت مشخصی تعریف می‌کند. 🔸 اگر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(دام ظله) چنین نظام روحی را نداشتند نمی‌توانستند انقلاب اسلامی را اداره کنند. 🔹 پس: 🍂اولاً باید روح را منشأ ایجاد تمرکز در انسان و کنش‌های او دانست؛ 🍂 ثانیاً این تمرکز را لازمه اثرگذاری و انسانیت انسان دانست؛ 🍂 ثالثاً از طریق عبادت و بندگی این روح را تغذیه کرد تا بهتر بتواند جسم را در طول روز پشتیانی کند. 👈 بنابراین عبادت زمانی مثمر است که بتواند روح افراد را سامان داده و به وجود آنها انسجام ببخشد وگرنه چه بسیار شب زنده‌دارانی که در صف دشمنان اهل بیت (ع) قرار داشته‌اند.
۹ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ مرداد ۱۴۰۲
🏴 حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه‌السلام 💯 گام چهارم : اطاعت بدون اجتهاد 🔻 از نقطه دریافت مبانی و اقناع فکری و مفاهمه‌ی مشترک تا پذیرش فرماندهیِ انسان کامل و تمرین طهارت نفس برای مأموریت بزرگ یعنی ؛ 👈 فرایندی که در آن انسان آماده می‌شود برای پذیرش فرمان ، اطاعت از راهبردها و دستورات عملیاتی . 🔻مقیاس پذیرش امر در این گام در ساحت تعهدات نسبی قرار نخواهد داشت ، آنچه اینجا و در این مرحله رقم می‌خورد این نیست که حال چون تعهدی بین راهبر و رهرو در فهم ایجاد شده ، پس به یا به طی کردن شرایط طرفینی یا به از تکلیف مداری باید به کار افتاد و آنگاه که بزنگاه میدان داری رسید حالا و و دست راهبر را خالی از مبارز و مجاهد کند... ⚠️ 🔺اگر قلب به باور رسید و عقل قانع شد اساسا این خود انسان است که به دنبال پیروی می‌گردد ، اطاعت را بر اجتهاد و تحلیل خویش ارجح می‌کند ، دنبال آن می‌گردد که زودتر از بقیه فرمان را دریافت به نقطه تحقق برساند ⬅️ چون یافته است که اگر طریق سعادتی باشد از مسیر همین اطاعت از امام است که محقق می‌شود ... 💎 اصحاب سیدالشهدا علیه السلام بر اطاعت از امام خویش سبقت می‌گرفتند و این همان است ... 🔹در این مسابقه و اطاعت که از اقناع عقل و باور قلب و سکینه‌ی روح حاصل می‌شود ، دیگر سن و سال ، قدمت و قلّت سوابق ، خرد و کلان ، عشیره و نسب ، سو سابقه یا حُسن سابقه و .... تأثیری بر مشارکت در این میدان ندارد ، بلکه هرکس به گونه‌ای خود را به تضمین اطاعتِ منجر به عاقبت خیر متصل می‌کند و این گام اطاعت، گام بلندی است که عزیمت به آن و از آن، مترتب بر پذیرش نظم ولایی در ساختار خلقت است ... 📚 از دلایل و اولیای خلقت در تا مواجهه تاریخی اولیا طاغوت و اولیاالله در و تا تعیین تکلیف نهایی در آیه همه و همه براهینی است که اطاعت را هم اتمام حجت بخشید هم سکینه قلب قرار داد هم سعادت نهایی بشر را تضمین کرد ...‌ 📎 | : اطاعت را در کلام مرحوم استاد آقا مجتبی تهرانی ره در کتاب ادب الهی دنبال کنید ، همان بهتر که کلام استاد خوانده شود که اطاعت ستون عاقبت بخیری است ... 🖌 محمد جعفری 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ 🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
۹ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ مرداد ۱۴۰۲
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🔅امیرالمؤمنین (ع) در وصف متقین، جمله‌ای کلیدی دارند که آنها را 🔻🔻🔻 ☄⚡️«رهبان بِاللَّيْلِ أسدٌ بِالن
👈 راهکار ایجاد این نظام روحی در افراد، ابتنای آن بر نظام فکری است اگر نظام روحی فرد مبتنی بر نظام فکری منسجم شکل گیرد، متناسب با آن نیز شکل ساحت جسمی می‌گیرد. ☺️ مشابه همین امر در روح تشکیلات نیز قابل تصور و ترسیم است؛ یعنی روح تشکیلات نیز باید انسجام بخش قوای وجودی آن بوده و بتواند تشکیلات را بر پیگیری آرمان‌هایش متمرکز نماید. ⁉️ اگر از ما بپرسند روح تشکیلات چیست، در جواب خواهیم گفت: آن مؤلفه‌هایی که از کنار هم قرار گرفتن آنها با استعاره به عنوان روح تشکیلات یاد می‌کنیم عبارتند از سه مفهوم؛ 💚دغدغه 💚باور 💚نشاط
۱۲ مرداد ۱۴۰۲
👌🔅 شایان ذکر است هر چند در تشکیلات، ایدئولوژی و نظام فکری عامل راهبری و جهت دهندگی است ولی چیزی که حیات تشکیلات را تضمین می‌کند، «روح» آن است؛ 👌 از این رو روح تشکیلات، نقش موتور محرکه و تداوم بخش به حرکت تشکیلات را دارد به تعبیری آن چیزی که سبب می‌شود تشکیلات موفق شود، در مسیر دستیابی به آرمان‌هایش موانع را پشت سر بگذارد و در شرایط بحرانی مقاومت کند؛ همین روح تشکیلات است. 🌐 تشکیلات بی روح، قطعاً جهت مشخصی را نیز پیگیری نخواهد کرد چرا که جوش و خروش ناشی از حرکت و سرزندگی برای حیات آن امری ضروری است. ⏪ این حیات و زندگی در سه مفهوم فوق عینیت می‌یابد. می‌توان گفت در تشکیلاتی که این سه مفهوم وجود نداشته باشد، حیات نیز وجود ندارد. ✔️این سه مؤلفهٔ کلیدی در کنار یکدیگر روح تشکیلات را به وجود می‌آورد و هر نوع حرکت و پویایی در تشکیلات منبعث از آن است. روح تشکیلات = دغدغه + باور + نشاط 🔴🟤🟠🟡
۱۲ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۲ مرداد ۱۴۰۲
🏴 حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه‌السلام 🔍 گام پنجم : اولویت از نگاه امام ... 💬 گام‌ها طی می‌شود به نقصان قلمِ نگارنده اما طی طریق به آسانی چیدمان واژه‌ها برای توفیق در عمل نیست ... مسابقه الی الله که آغاز شد و در فهوای درک عمیق از اطاعت که بست‌نشینی آغاز گشت، حال نبرد اصلی یعنی عمق بخشی به ساحات مختلف اطاعت جلوه‌ی دیگری می‌یابد ... 🔰 حالا اطاعت از امامی که معصوم است به مراتبی متوقف می‌شود که بتوان در تحقق اطاعت بر آن تامل و عمل کرد یعنی دیگر بحث بر سر بد یا خوب بودن فرمان یا پذیرش آن نیست، مداقّه باید بر سر تشخیص اولویت در چگونگی تحقق فرمان امام باشد ... 🔻هر چه پیش می‌رود پیچیده‌تر می‌شود؟ خیر 🔺هر چه پیش می‌رود بیشتر می‌شود ، دقیق‌تر می‌شود و طبیعتاً تحقق برای نفوس آلوده به نیات سخیف، قلوب آلوده به شرک محبت غیر حق ،عقول آلوده به انگاره‌های ضعیف و اعمال آلوده به تکرار روزمره‌ی خواب و خور، سخت‌تر می‌شود ... انصار الحسین علیه‌السلام اهل تشخیص بودند آنچنان که مادر عمر بن جناده انصاری در فهم اقتضای نبرد و اولویت لحظات نفس‌گیر روز عاشورا منتظر فرمان دیگری از امام نمی‌ماند ، آنچنان که پرپر شدن همسرش را در مقابل چشمانش به نظاره نشسته، معطل بر شیون و عزاداری که از حقوق طبیعی در ابتلا به مصیبات است نمی‌ماند، با اینکه شاید اذهان به ظاهر عاقل مسلک اینگونه تحلیل کنند که ادای دِیْن به امام از جانب او تکمیل است اما او معطل نمی‌ماند ، سریع فرزندش را محیا می‌کند ، به محضر امام می‌رود و اصرار بر اذن میدان فرزند دارد، 👌اولویت حفظ جان و مرام امام است با هر آنچه دارد ... 🔰 عظمت این لحظات آنچنان بالاست که ناچیزی چون حقیر بر نگارشش نه در خورجین کلماتم، واژه‌ای دارم نه در دریای متلاطم ذهنم، ساحل تحلیل همان بهتر که خواننده کتاب دعوا بر سر اولویت است را بخواند تا به واماندگی نگارنده از عظمت این وقایع صحه بگذارد ... 📎 | : عدم تشخیص اولویت امام، راه را برای انحراف اولویت توسط دشمن باز می‌کند ، همانکه در صفین بر سر یگانه امیرالمومنین عالم آوردند... 🖌 محمد جعفری 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ 🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
۱۲ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۲ مرداد ۱۴۰۲
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
👈 راهکار ایجاد این نظام روحی در افراد، ابتنای آن بر نظام فکری است اگر نظام روحی فرد مبتنی بر نظام فک
الف) دغدغه: 🔅 حس فرد نسبت به انجام مأموریت است در برخورد با افراد مختلف گاهی اوقات افرادی در کنار شما قرار می‌گیرند که وقتی با آنها در مورد مأموریت خودتان صحبت می‌کنید با سه نوع برخورد مواجه خواهید شد. ⭕️ بی‌تفاوتی: که هیچ واکنشی به تبیین مأموریت‌های شما نشان نمی‌دهد. ناامیدی که هرچه می‌گویید، با چالش «من می‌دونم نمی‌شود» با شما مواجهه می‌کند. 💚علاقه‌مندی: که با مأموریت شما همراه شده و انگیزه برای همراه شدن با شما در انجام مأموریت در وی ایجاد می‌شود.
۱۵ مرداد ۱۴۰۲
♨️ معمولاً وقتی با این افراد صحبت می‌کنید از مطالب و نکات شما، چندین نکته عملیاتی استخراج می‌کنند و انرژی مضاعفی نسبت به انجام مأموریت به شما منتقل می‌کنند نتیجه صحبت شما با این افراد، حرکت تصاعدی و انگیزه رشدیابنده است. 👌این حس جوشش و خروش درونی برای انجام مأموریت و کار دغدغه نامیده می‌شود. 🌷شهید چمران به دلیل همین دغدغه‌مندی از آمریکا به مصر می‌آید تا آموزش نظامی ببیند و سپس راهی لبنان می‌شود. داشتن این دغدغه است که او را به جوش و خروش می‌اندازد که حرکت جدی در مسیر دغدغه‌اش انجام دهد. 🌹شهید چمران، اهل نماز شب و عبادت و باورهای عمیق دینی بود، ولی دغدغه اساسی‌اش زمانی شکل می‌گیرد که اسرائیل به لبنان حمله می‌کند؛ 💠 در این جا دغدغه‌اش لبریز می‌شود و او را سرشار از شور و خروش می‌کند. ⏪ بنابراین یکی از کارکردهای دغدغه این است که خواب را از چشم افراد می‌گیرد؛ حالتی در آنها ایجاد می‌کند که دائماً مشغولیت فکری و ذهنی آنها می‌شود و آنها را کیلومترها به حرکت وادار می‌کند تا آن دغدغه را اجرایی کنند.
۱۵ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۵ مرداد ۱۴۰۲
🏴 حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه‌السلام ( ۶ ) 🔰 گام ششم: جهادِ پیش از مقاتله ... 🧭 قطب نمای تنظیم شده با نور امام و تشخیص تشعشع اصلی و اولویت ها صرفاً برای انباشت فهم از ماموریت و تعمیق بصیرت و دقت در حُسن انجام اولویت نیست بلکه با دریافت اولویت‌های امام ماموریتی ذاتی به سراغ مبارز می‌آید که اگر آن را انجام ندهد و در آن کاهلی کند عملا اجری از مجاهدت نبرده و تکلیف را ابتر رها کرده چنان که خونش بر زمین بریزد و جانش را تقدیم کند ... پیش از مقاتله که در هر عصری و هر زمانی رنگ و جلای خویش را دارد و هرگز از اهمیت و ذاتی بودن این تکلیف بزرگ نه کاسته شده ، نه می‌شود و نخواهد شد ... 🔻جهاد تبیین اولویت‌های امام....🔻 ⭕️ تبیین کلام امام به پیام قابل فهم و اثر بر خیل معاندان، ناآگاهان، بی‌تفاوت شدگان و حتی مشتاقان که صدای امام به گوش آنان نرسیده یا اگر رسیده نیاز به تبیین و تبدیل ادبیات دارد و یا نیاز به تکرار برای تثبیت در عقیده ... ✉️ 🌷اصحاب الحسین علیه‌السلام در تبیین چه از واقعه، چه آن و چه از آن در ایام اسارت، گفتمانی از جهاد تبیین را منتشر کرده اند که در طول تاریخ کم نظیراست ... 🔸این حجم از تمرکز بر تبیین یعنی از خودِ امام که حتی تا آخرین لحظات دست ازاین فریضه واجب و فوری بر نمی‌دارد و تا جان مبارکش یاری می‌کند دست هدایت خود را به سمت منجلاب افتادگان امیال دنیوی و کور باطن‌هایِ متحجر مذهبی دراز کرده تا دست‌گیری کند اما .... 📜 از که در روز تبیین مفصل کرده و عبارات آنان در تاریخ آمده حدود ۴۱ نفرند که برخی از آنان عبارتند از: ابن عمیر کلبی، حرّبن یزید ریاحی، بریر بن خضیر، نافع بن هلال جملی، حبیب بن مظاهر، زهیر بن قین، عبداللَّه و عبدالرحمن پسران عزره غفاری، یزید بن زیاد بن مهاصر، عمرو ابن خالد صیداوی، خالد بن عمرو بن خالد صیداوی، جون غلام ابوذر غفاری، بشیر بن عمرو حضرمی، عبدالرحمن بن عبداللَّه بن الکدنیزنی، حجّاج بن مَسروق جُعفی، عُمیر بن عبداللَّه مَذحِجی، سعد بن حَنظله تمیمی، یحیی بن سُلَیم مازنی، قُرّه بن أبی قرّه غِفاری، مالک بن اَنس کاهلی، عمرو بن مُطاع جعفی، انیس بن مَعْقِل الاصبحی، عمرو بن جناده، مبارزه و شهادت جوانی سلحشور و رشادت مادرش، غلام ترکی، مالک بن دودان، ابراهیم بن حُصَین اسدی... 💯 آری تبیین همان‌قدر مهم است که یاران حسین بن علی علیه السلام با آنکه می‌دانند شکم‌های پر شده از حرام دشمنانشان اجازه نمی‌دهد سخنان حق به گوششان برسد، اما لحظه‌ای مانند امام خود از اقامه‌ی این ... 📎 | : یگانه نسخه شفابخش نجات جامعه در روزگار پر از اختناق است و حال ما در این میدان چگونه‌ایم .....؟؟؟؟ ✍️ محمد جعفری 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ 🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
۱۵ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۵ مرداد ۱۴۰۲
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
الف) دغدغه: 🔅 حس فرد نسبت به انجام مأموریت است در برخورد با افراد مختلف گاهی اوقات افرادی در کنار ش
👈🔹در یک عبارت مشخص می‌توان دغدغه، را به ادراک ما از فاصله بین وضعیت موجود و مطلوب تعریف کرد. با این تعریف باید ریشه اصلی دغدغه افراد را ⬅️ ↩️ ♦️اولاً در آرمان گرایی آنها. ♦️ثانیاً در ادراک خوب و واقع بینانه آنها از واقعیت‌های پیرامون‌شان. ♦️ثالثاً در انطباق هوشمند این واقعیت‌ها با آرمان‌ها و سنجش و درگیری ذهنی پیدا کردن با چرایی‌های این فاصله‌ها و شکاف‌ها واکاوی فاصله کرد. 📌 نکته دیگری که در خصوص دغدغه - به ویژه از حيث تشکیلاتی -آن قابل توجه است، دستیابی به اشتراکات در دغدغه‌ها است. 🖇 وقتی افراد، نسبت به یک امر واحد، دغدغه مشترک داشته باشند، هر قدر در مورد آن دغدغه کار کنند و در موردش با یکدیگر بحث کنند، نه تنها خسته نمی‌شوند بلکه دائماً انرژی و نشاط آنها بیشتر می‌شود. 👌دغدغه مایه حیات و عامل پویایی تشکیلات است ایجاد این دغدغه مشترک در افراد، تضمین حیات تشيكلات است.✔️
۱۷ مرداد ۱۴۰۲
👈 و به عنوان یک شاخص سنجش حرکت‌های تشکیلاتی قابل طرح است. 🌐 دغدغه در دو سطح فرد و تشکیلات وجود دارد. زمانی گفته می‌شود یک تشکیلات دارای دغدغه است که افراد آن تشکیلات، همگی دغدغه فردی مشترکی داشته باشند؛ ⬅️ به طوری که اگر فردی به جمع آنها اضافه شد، رفته رفته دغدغه تشکیلات را پیدا کند. دغدغه از فرد ایجاد می‌شود و به سطح تشکیلات می‌رسد. 🔻اگرچه علمدار حرکت‌زایی تشکیلاتی و دغدغه‌مند کردن افراد رهبر تشکیلات است ولی دغدغه مقوله‌ای دوطرفه و رفت و برگشتی بین افراد و رهبر تشکیلات است؛ 🟢 به این معنا که رهبر دغدغه‌اش را به دیگری منتقل می‌کند، او به بعدی و همینطور به صورت رفت و برگشتی دغدغه جاری و ساری می‌شود تا جمع به دغدغه برسند و برای آن تلاش کنند. 👌وقتی همه دغدغه پیدا کنند می‌گوییم که این تشکیلات دغدغه‌مند است؛ این جاست که می‌توان گفت تشکیلات روح پیدا کرده است.
۱۷ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۷ مرداد ۱۴۰۲
🏴حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه‌السلام 🔰 گام هفتم : جنگاوری عاقلانه مبارزه عاشقانه 💢آنگاه که جهاد پیش از مقاتله به سر منزل مقصود نرسید و تاریخ منتظر قضاوت ایستادگی پای آرمان و عقیده‌هاست، مبارز راهی جز مقاتله ندارد و این نیز همان کارزاری است که فرمود: مبارزه و جهاد دری از درهای بهشت است که جز به روی اولیای خاص خدا باز نمی‌شود ... 🔍اولیای خاص، مجاهد میدانی است که در کنار تعمیق مبانی، انطباق بر مشی امام و تشخیص اولویت‌ها باید بتواند برای میدان مبارزه از ورزیدگی جسم، قدرت استفاده از ابزار و تسلط بر تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها بهره برده باشد ... ♨️میدان مقاتله و جنگ جایی برای عشاقِ بدون توان رزم نیست، باید توان رزم باشد، باید جنگاوری مسلط بر ابزار و تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها باشد، باید رجزخوانِ دست به قبضه‌ای باشد که معادلات را به نفع جبهه‌ی امام تغییر دهد ... ⚠️طول تاریخ پر است از انسان‌های رزم‌آور بی‌بصیرت و با بصیرتان ناتوان که به هرگونه محاسبه شود توان تغییر موازنه جنگ را برای امام و راهبر خویش نداشته‌اند ... 📜اصحاب الحسین علیه‌السلام که قصه‌ی رزم‌آوری آنان شهره‌ی آفاق است در عاشورا نشان دادند که مرد میدان مبارزه هم و را خوب مشق می‌کند و هم دل را به نور هدایت و و در هر ضربه‌ی شمشیر چگونه گره می‌زند ... 🔺 همان است که تلاش و کوشش و تمرین بر تسلط و بهره بردن از ظرفیت‌ها و ابزار و تکنیک‌ها به کمال خویش منطبق بر ظرفیت مجاهد برسد و همان است که گام‌ها را استوار و ضربات شمشیر را به رضایت خدا و امام و مسیر مقاتله را تا کسب بالاترین درجه‌ی ایثار در راه امام که شهادت است پیش می‌برد ...🔻 💯این دو بال در میدان رزم از هم جدایی ناپذیرند و جدایی آنان از یکدگر در هر حال حتی به نیت قربت خداوند، اسباب مضرّت برای جبهه حق خواهد شد ... 📎پی نوشت : بزرگ جنگاوری عاقلانه و مبارزه عاشقانه، کاهلی و روزمرگی که از سرچشمه می‌گیرد، محقق می‌شود، کاش راحت به ندانستن اقرار کنیم .... ✍محمد جعفری 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ 🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
۱۷ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۷ مرداد ۱۴۰۲
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
👈🔹در یک عبارت مشخص می‌توان دغدغه، را به ادراک ما از فاصله بین وضعیت موجود و مطلوب تعریف کرد. با این
🌐🔛 وقتی کل تشکیلات برای انجام مأموریت خود مثل اسپند روی آتش شدند وقتی که یک اهمیت واحد متمرکز و مشترک بین افراد تشکیلات پیدا شد؛ وقتی همه افراد حرص و جوش مشترک انجام کار واحدی را داشته باشند: 🔚 می‌گوییم تشکیلات دغدغه دارد؛ 🔸به عنوان مثال، وضعیت و حس مسئولان یک هیأت عزاداری را در روز عاشورا تصور کنید. همه اعضای هیأت استرس انجام کارها را دارند؛ برنامه دسته عزاداری مداح هماهنگی نهار، سخنران، سیستم صوت و... باید انجام شوند و همه دارند این طرف و آن طرف می‌دوند تا این مأموریت به درستی انجام شود. 🔹این پویایی در همه اعضا هویداست؛ استرس انجام درست این مأموریت، در افراد نمایان است و اساساً میتوان این استرس جمعی را نماد روح تشکیلات دانست.
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
⚛ تشکیلاتی که در آن استرس وجود ندارد، یعنی همه بی‌خیال انجام درست مأموریت هستند و دغدغه ندارند چنین تشکیلاتی، روح ندارد و مرده است. 📛 از آفت‌های تشکیلات این است که افراد به بهانه این که هر چیزی سر جای خودش تعریف می‌شود و نباید در کارهای دیگری دخالت کنند، فقط به فکر کار خودشان باشند و تحقق یا عدم تحقق مأموریت اصلی تشکیلات برایشان مهم نباشد❌ 💠 در حالی که بر اساس شاخص استرس که مطرح شد افراد تشکیلات باید دغدغه و استرس انجام مأموريت كل تشکیلات را داشته باشند. 👌در چنین حالتی گفته می‌شود که تشکیلات، دغدغه دارد.✔️
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
🏴حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه‌السلام 🔰گام هشتم : حاصلِ جمع بدون تفریق... 📌وقتی بر عمق اصول و مبانی، بر ظرفیت توان و اراده و قدرت مجاهدت و مبارزه افزون شد، باز چاشنی تغییر موازنه به بایسته‌هایی بستگی دارد که هر فرد و شرایطش تعیین کننده بخشی از این تغییر موازنه می‌باشد ... ♨️جمع شدن انسان‌های مجاهد در هنگامه نبرد ، برای شکل‌گیری ظرفیتی بدیع خواهد شد که در تقرب به سعادت هر یک از افراد و میل به هدف با دقت بیشتر برای آن مجموعه اثرات شگرف دارد ...🔻 و جمع شدن‌های مسلمین اما اغلب در طول تاریخ به دلیل رخنه‌ی بی‌اخلاقی‌ها و وسوسه شیاطین و نفوذ دشمنان به کژی و دنیا طلبی و حسد و کبر و غرور و سهم‌خواهی و خود برتر بینی و کم‌بینی دیگران و سواستفاده از جمع برای صعود شخص و فدا کردن افراد برای تحقق هدف به هر قیمتی و.... بی نتیجه مانده و قیام های متعدد در طول تاریخ همین را روایت می‌کند ... 🏳چه عَلَم‌هایی برافراشته‌ای که جمع‌های با آنها را به زمین کوبیدند و چه خون‌هایی به زمین ریخت که جز به جوی نسیان اثری از آنان روان نشد و چه شریف مردمانی که قیام کردند اما از اراده و همآوردشان جز جلساتی باقی نماند و چه بد جمعی است که قیامش به جلوسی ختم شود ...❗️ 📜اما اصحاب الحسین علیه‌السلام ، این یاران کزبرالحدیدِ خالص و مردان ذوب شده در کوره‌ی عشق امام ع ، چنان جمع بدون تفرقی را برای ابدیت الگو ساختند که از تمام ساحات نظری و عملی آنان می‌شود کتاب‌ها مرقومه کرد و منبرها به پا کرد ... ♻️ ، به هنگام ، و عزم ناشی از و از درون خویش تا بطن و متن جامعه و حکمرانی در سکانس های بی‌بدیل در و جمع کردن اصحاب توسط امام، در مناجات و مکالمات مشترک اصحاب در آن شب شیدایی ، رزم کم نظیر سازماندهی شده صبح عاشورا و تحکیم عزم و اراده‌های مقاتله نابرابر فردی در ظهر و عصر عاشورا نشان از آن دارد نه تنها تفرق و زمینه‌های آن در میان اصحاب حضرت جایی ندارد که هر چه به لحظه‌ی موعودِ بذل جان نزدیک‌تر می شوند رشته‌های ناگسستنی‌تری بین این جمع الهی می‌شود ... ⚠️آنچه این مهم را رقم می زند جز به پروانه شدن حول شمع وجود امام و جز او و رضای او ندیدن نیست که کمیاب است و قیمتی ...⚠️ 📎پی نوشت : جمع بدون تفرق زمانی ماهیت می یابد که تحقق را حول خویش جدا از سعادت خود نداند و نخواهد ... ✍محمد جعفری 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ 🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۹ مرداد ۱۴۰۲