eitaa logo
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
589 ویدیو
27 فایل
https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0 در این کانال سعی میکنیم مطالب درست و حسابی درمورد "اصول کار تشکیلاتی" رو خدمتتون ارائه بدیم. ارتباط با ما: @YaFatEMH313 @A313_Z313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 چرا خدا این حرف را به ما مى‌زند؟ 📝 امام موسی صدر: «وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَ وَضَعَ»¹. خدا آسمان را برافراشت و ترازو گذاشت. یعنى خدا این جهان آفرینش را بر اساس حسابى دقیق، که با ترازو سنجیده شده، خلق کرده است. عالم منظم است. خب، چرا خدا این حرف را به ما مى‌زند؟ «أَلَّا تَطْغَوْا فِی الْمِیزَانِ»². 🔹 برای اینکه ما هم اگر بخواهیم فرزند این دنیا باشیم، اگر بخواهیم زنده باشیم، اگر بخواهیم فعالیت و تلاشمان به ثمر برسد، و اگر دوستدار خلودیم، باید منظم کار کنیم. 💥 بَلبَشو و بى‌نظمى، جز فنا در این دنیا، نتیجه‌اى ندارد. 📚 سلسله جزوات 📒 جزوه ضرورت کار تشکیلاتی در جامعه دینی 🌐 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💕چراغے برایتان روشن می‌ڪنم در تاریڪے قلب سیاہ شب آنگاہ از خدا می خواهم اگر در تاریڪے غم اسیر تنهایی شدید چراغ امیدتان روشن بماند ... شبتون زیبا 🌷 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📿 قرائت «دعای هفتم » 🌷 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 مطرح شده توسط امام خامنه‌ای در آغاز جلسه چهلم درس خارج فقه به همراه توضیح و شرح مختصر 🔸از مواعظ امام علی‌علیه‌السلام: 🔹من استطاع أن یمنع نفسه من أربعة اشیاء فهو خلیق بأن لاینزل به مکروهٌ أبداً قیل: وما هنّ یا أمیرالمؤمنین! قال: العجلة واللجاجة والعُجب والتّوانی. (تحف العقول صفحه۲۲۲) ✏️هرکس این چهار صفت را از خود دور کند خواه فرد باشد، خواه مجموعه دست‌اندرکاران و رؤسأ جامعه، هیچ‌گاه حادثه و واقعه ناخوشایندی، متوجه او نخواهد شد: ◀️ ۱- عجله، بدون تأنّی و دقت، تصمیم‌گیری کند یا کاری را اجراء نماید (عجله غیر از سرعت در عمل است). ◀️ ۲- لجاجت، یکی از مسائل خطرناک و بلاهای دامن‌گیر، اصرار و پافشاری ناحق، در مسأله‌ای است که چون این حرف را گفته و یا چنین موضعی اتخاذ کرده حاضر نیست عقب‌نشینی کند و لو خلاف آن ثابت شود. ◀️ ۳- مغرورشدن و خودشگفتی، که انسان نقص‌ها و ضعف‌های خود را ندیده و احیاناً محسناتش را بزرگ بشمرد. ◀️ ۴- کاهلی و سستی، کار امروز را به فردا افکندن و تأخیر انداختن. 📍بنده، در اثر تجربیاتی که در سالهای متمادی پیدا کردم به این نتیجه رسیدم که این سخن علی(علیه السلام) واقعاً حکمت تمامی است و همه ضرر و زیان‌هایی که متوجه جامعه شده است در اثر این امور بوده. خداوند ان شاءاللّه ما را با مجاهدت خودمان و با توفیق خودش از این صفات دور بدارد. 💠 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬| آیا شما ولایت‌پذیر هستید؟! 🔸صحبت نظری از تشکیلات و کار تشکیلاتی زمانی ثمر می‌دهد که در قالب یک توانمندی ظهور پیدا کند. برخی گمان می‌کنند با دقیق پیرامون تشکل‌های مختلف و بررسی اهداف و راه رسیدن آن‌ها به هدف‌هایشان و همچنین مطالعه تکنیک‌ها و روشهای آنها،‌ تشکیلاتی شده‌اند؛‌ حال آنکه این مطالعات صرفاً یکسری گزاره‌های دانشی است. زمانی این دانش در افراد نتیجه می‌دهد که به تبدیل شود و لازمه گذر از دانش تشکیلاتی به بینش تشکیلاتی، است که به فهم و درک عمیق کار تشکیلاتی در افراد کمک می‌کند. 🔸مثلا در یکی از سرفصل‌های کار تشکیلاتی گفته می‌شود که در کار تشکیلاتی انسان باید به تشکیلات متعهد باشد و این تعهد خودش را در عدم تقدم رأی فردی بر رأی تشکیلات نشان می‌دهد. دانستن چنین مطلبی،‌ یعنی داشتن دانش این قسمت ولی آیا صرف دانستن، عمل را هم به دنبال دارد؟ الزاماً انسان‌ها به چیزهایی که می‌دانند عمل نمی‌کنند. وقتی من به عنوان کسی که علاقه‌مند به فراگیری ادبیات تشکیلات هستم،‌ چنین دانشی کسب می‌کنم،‌ باید همین را در عمل تمرین نمایم. مثلاً تصور کنید اردویی رفته‌اید که مسئول اردو می‌گوید: «از این طرف برویم»، با وجود مخالفت شما با مسیر انتخابی، اگر انتخاب مسئول اردو را مقدم بر انتخاب خود دانستید،‌ نشان می‌دهد این مطلب تشکیلات را فهم کرده‌اید وگرنه صرف بحث‌های نظری پیرامون چیزی که در رفتار ما تغییری ایجاد نکند،‌ فایده‌ای ندارد. 🔹اگر این تغییر رفتار در زندگی تشکیلاتی ما اتفاق افتاد‌، می‌توان از سطح بالاتر تشکیلات‌خوانی و تشکیلات‌دانی یعنی تشکیلات‌بانی صحبت کرد. افرادی هستند که هم تشکیلات را می‌سازند و هم از آن محافظت می‌کنند. مطالعه این نوشتار و نوشته‌هایی مثل این،‌ به مثابه شروع فعالیت تشکیلاتی از سطح تشکیلات‌خوانی تا سطح تشکیلات‌بانی است. اگر به تشکیلات‌بانی نرسید‌، تشکیلات‌خوانی و تشکیلات‌دانی هیچ فایده‌ای ندارد و مثل بسیاری از دروسی است که در دانشگاه‌ها و مدارس درس داده می‌شوند ولی در عمل دانشجو یا دانش‌آموز آن را کاربردی نمی‌داند. به عبارت دیگر چه مقدار در عملی کردن چنین مطالبی تلاش کرده‌اید؟ 🔹آیا اگر مثلاً در خوابگاه زندگی می‌کنید،‌ برای اتاق خودتان رئیس انتخاب کرده‌اید؟ اگر پاسخ منفی است بدانید که تشکیلات به درستی برایتان فهم نشده است؛‌ چرا که پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: «هر گاه در مسافرت تعداد مسافران به دو نفر رسید، باید یکی از آنها رئیس جمع شود»، یکی از مصادیق این روایت، اتاق شماست. دقت کنید! تمارین عملی کار تشکیلاتی را باید از همین موارد به نظر کوچک شروع کرد. 📍اگر شما تمرین کنید که از -ولو رأی صحیح خودتان- در یک فعالیت تشکیلاتی کوتاه بیایید، بعدها در مقابل هم کوتاه خواهید آمد و بالعکس اگر در یک کار تشکیلاتی کوچک نتوانید،‌ ولایت‌پذیری را تمرین کنید،‌ در جامعه اسلامی ولایت‌پذیر نمی‌شوید. همه این‌ها یک نوع گام تمرینی عبور از تشکیلات‌دانی به تشکیلات‌بانی است. 💠 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍بخاطر خود یا بخاطر خدا؟! 🔹مقصد این است که جریان پیدا بکند، مقصد این نیست که اجرایش کنم. از چیزهایی که انسان مبتلا به آن هست این شیطنت‌های باطنی که انسان به آن مبتلا هست این است که، دلش می‌خواهد خودش متصدی امر باشد. جریان امر اگر به دست دیگری بهتر واقع بشود، این ناراحت است، می‌گوید من خوب است باشم. این از شیطنت‌های باطنی انسان است. انسان به صورت مقدس‌مآبی طرحش می‌کند، من می‌خواهم به این ثواب برسم. اگر حساب کند پیش خودش که همان ثواب را، بالاترش را به شما می‌دهند، و شما کمک کنید به این کسی که متصدی است و از شما بهتر می‌تواند، راضی نمی‌شوید. 🔹مسئله این نیست که می‌خواهم، مسئله این است که می‌خواهم. اختلاف اگر بین افراد پیدا می‌شود، جستجو کنند در باطن ذات خودشان ببینند که مسئله، مسئله و مصلحت مسلمین است یا مسئله، مسئله هست؟ پای در کار است یا در کار است؟ اگر یک کسی یک مطلبی را بهتر از من می‌تواند انجام بدهد، آیا من خوشحالم به اینکه او متصدی امر بشود یا من ناراحتم؟ 📚صحیفه امام خمینی(ره)، ج۱۷، ص۵۳۰ 💠 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📲 استوری موشن عسل ابن حسن 🌸 ویژه ولادت حضرت قاسم ابن الحسن (ع) ❤️ پسر شاه اومده... ✅ قرص قمر ماه اومده ❤️ عسل ابن الحسنه... ✅ نگار دلخواه اومده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨«ضرورت کار تشکیلاتی» 5⃣سهل ممتنع بودن تشکیلات(قسمت دوم): با این توضیح مشخص شد که اولا نه ادبیات لازم برای توضیح معنای تشکیلات و ابعاد زیست تشکیلاتی تولید شده است که بتوان به عنوان یک لایه علمی به آن تکیه داشت و نه به تبع آن، ساخت بینش‌های تشکیلاتی ناب در اهالی انقلاب انبوه شده است و نه انگیزه‌های کافی و وافی برای تشکیلاتی بودن در ساحت عملی عقل جمعی یافت می‌شود. در جامعه اسلامی، از برهم کنش این سه ساحت می توان به برون‌داد تشکیلاتی امیدوار بود که متأسفانه هنوز اندر‌ خم یک کوچه مانده‌ایم! اگرچه در برهه‌هایی از زمانه انقلاب، مثل دفاع مقدس که جهاد، لازمه اسلامی بودن تلقی شد، میان‏بر زیست تشکیلاتی نیز رخ عیان کرد که متأسفانه آن هم ملکه اخلاقی جامعه نماند! 🌷 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌تشکیلات ما آهنین نیست! 💬شهید بهشتی رحمةالله‌علیه: ما از اول گفته بودیم که امتیاز بزرگ اسلام این است که میخواهد با حفظ آزادی‌های انسان،‌ انسان‌ها را بسازد. تشکیلات ما اتفاقاً‌ آهنین نیست، حالا هم می‌گوئیم، آهنین هم نخواهد بود. [بلکه] تشکیلاتی است که انسان‌ها در درونش احساس حرکتی خودساز و آزاد می‌کنند. 🔹 تشکیلاتی است که می‌کوشد تا انسان‌ها را کند نه اینکه انسان را رقابتی بسازد. کِی ما اصلاً در اسلام می‌خواسته‌ایم انسان قالبی بسازیم تا در پی آن باشیم که تشکیلاتمان هم قالب‌های آهنین باشد؟ 💠 @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا