👈✅ این حرف که «ما ایمان قاطع داریم؛ بنابراین، منحرف نمیشویم.» حرف صحیحی است.
⬅️ ایمان قاطع ما در برابر خطرهای سـهمگین چرا قرار بگیرد؟ چرا به دست خودمان، خودمان و ایمان قاطعمان را به مخاطره بیندازیم؟ این عینا مثل یک آدمی است که بگوید من آدم خیلی سالمی هسـتم و چون خیلی سالم هسـتم هر غذای آلودهای باشد میخورم. این منطق صحیح است؟❓❓
↩️ معنایش این نیست که این آقا سالم نیست. ولی این عقلایی نیست که یک انسان سالم با
اتکاء برسلامتیاش هر غذای آلوده به میکروبی را بخورد. او آدمی خیالاتی است.
🛍🔛 عامل اقتصـادی نظیر همان خوراكهاست.خوراکیهایی که از نظر اقتصادی به گروه فارسیزبان داده میشود باید حتیالامکان
آلوده به میکروبها نباشد و بهتر از همه و مطمئنتر از همه این است که به دست خود این گروه و از داخل خود این گروه تهیه
شود.
💬 من هر نوع اتکای این تلاش و جنبش شما را از نظر اقتصادی بر عوامل خارجی حتی بر مرکز اسلامی هامبورگ غلط میدانم.⛔️
⚛ مرکز اسلامی هامبورگ هر کمکی که میتواند بکند،خواهد کرد اما اتکاء نمیکند. بنابراین، پیشنهاد و نظریه مشورتی من این است.👇🏽👇🏽
📌 رفقا! این موضوع را در سال گذشته تا حدی شوخی گرفتیم.
آفرین! من از دوستان اجازه میخواهم که این آفرین را بگویم برای اینکه ما باید کارخوب انجمنها را تقدیر کنیم. این خدای
نکرده معنایش این نیست که به دیگران بخواهم گوشه بزنم. آفرین به انجمن اسلامه آخن و هانوفر و بعضی از شهرهای دیگر که
به این تعهد سال گذشته خود بصورت شایستهای عمل کردهاند.👏✅
❇️ حرکت آقای رئیسی در دو سال اخیر در قوه قضائیه مصداق حرکت جهادی شبانهروزی بود/ در این مدت امید مردم به دستگاه قضا احیا شد/ اعتماد ملت یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای جمهوری اسلامی است
🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه:
👈 لازم است یک خدا قوّتی به جناب آقای رئیسی عرض بکنیم. ایشان در این دو سال و چند ماهی که مسئولیت قوهی قضائیه را داشتند حقاً زحمت کشیدند، تلاش کردند، کارهای خوبی انجام گرفت در این قوه و حرکت جناب آقای رئیسی در قوهی قضائیه مصداق همان چیزی بود که ما همیشه تکرار میکنیم؛
[یعنی]؛
🍃حرکت جهادی:
حرکت جهادی؛ یعنی⬅️
🌷جدی،
🌷شبانهروزی،
🌷پرتلاش،
🌷پرانگیزه،
🍃یک حرکت اینجوری بود بحمداللّه. آثار خوبی هم داشت و مهمترین اثر این حرکت همین بود که:
🌺امید مردم به قوهی قضائیه را زنده کرد، احیاء کرد، مردم را به قوهی قضائیه خوش بین کرد. ما شکایتهای مردم را از دستگاههای مختلف دریافت میکنیم، خیلی تفاوت هست بین آن قبل از این دو سال و اندی با بعد از این دو سال و اندی در نظرات مردم. خیلی تفاوت هست.
امید و اطمینان به قوه را زنده کرد. این سرمایهی اجتماعی است، این اعتماد مردم به دستگاههای فعال در جمهوری اسلامی یک سرمایهی بزرگ اجتماعی است.
🌷 @Organizational_Work
💌 فرازی از #وصیتنامه شهید مدافع حرم حسن غفاری
🌷 « شما را قسم میدهم به آن چیزی که ایمان دارید، نائب برحق امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف حضرت امام خامنهای را همانند امام علی علیهالسلام خانه نشین نکنید...
در این دنیا، تنها چیزی که مرا آرام مینمود؛ نگاه زیبا و پربرق این آقا بود...»
༺🦋🕊
@Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
💶👌 استقلال مالی واقتصادی اتحادیهمسئله بعدی، دوستان عزیز، مسئلهای است که دیروز مطرح کردم و امروز می
🍀💕 خوب، رفقا! واقعا چه عیبی داشت که همۀ افراد، سال گذشته ـحتی آنهایی که تاکنون مزه کار کردن را نچشیدهاندـ یک روز، دو
روز و حتی سه روز در هفته را کار میکردند و حدودا ده یا بیست یا پنجاه درصد اجرت آن روز را در اختیار صندوق مذهبی قرار
میدادند. این یک بحث سازمانی است که مربوط به خودتان است.
💥 آنچه مهم است این است که چه مانعی داشت که این کار
صورت میگرفت. من یک فکری دارم. این فکر را مطالعه کنید. آیا انجمنها میتوانند بنای خودشان را بر این بگذارند که لااقل
افراد موثر آن انجمن یکصدم مخارج خودشان را در سال صرفهجویی میخواهند بکنند یا نمیخواهند نکنند، من وارد آن بحث
نمیشوم ـ به صندوق انجمن بریزند. یعنی، به صورت یک فرمول این را مطرح میکنم. یکصدم، یکدرصد.☝️
👨🎓 اگر دانشجویی در
سال ۳۰۰۰ مارك خرج میکند؛ ۳۰ مارك و اگر ۴۰۰۰ مارك خرج میکند؛ در سال ۴۰ مارك، به صورت ماه به ماه یا روزبهروز
پرداخت کند. اگر در روز ۳ مارك خرج میکند؛ ۳ فنیک. یکصدم آنرا عرض کردم؛ ۳ فنیک. روزی ۵ مارك خرج میکنید؛
۵ فنیک از این ۵ مارك را کمتر خرج کنید و کنار بگذارید. یکصدم را عرض کردم نه یکدهم.
〰🔹 مثل اینکه حالا دوستان به
نظرشان خیلی عملی میآید. روزی که ۵ مارك خرج میکنید و به مغازه تشریف میبرید، ببینید چگونه این ۵ مارك را خرج کنید
که ۵ فنیک کمتر بدهید و کنار بگذارید. بنابراین دوستان، روی این فرمول فکر کنید. اگر میتوانید سیستم یکدرصد را فعلا
شروع کنید.☑️
🕹 اگر توانستید شروع کنید یک سیستم قابل اعتمادی ممکن است برای آینده باشد. این مطلب تمام شد.
حالاـ یک مسئله از این بالاتر و وابسته بـه این مبحث را میخواهم بگویم.
💬 من میخواهم موسسات دیگر، حتی مرکز اسلامی
هامبورگ، در آیندهای که دوستان این دوره ما دارای زندگی و درآمد میشوند، تکیهشان از نظر مالی و اقتصادی روی کسانی
باشد که درآمد آنها مستند به حفظ رژیمهای اقتصادی مخصوصی نباشد. کسانی که حتیالامکان با نیروی کار و تلاش درآمد
دارند.
🖇 بنابراین، من میخواهم به شما دوستان عزیز بگویم خودتان را برای یک نوع زندگی مالی، چه در دوره دانشجویی و چه در
آینده، آماده کنید که تأمین هزینههای فعالیتهای اسلامی و اجتماعی از مجرای افراد همهدف، همفکر و همایدهای باشد که
زندگی آنها، به هرحال با هر نوع اسلوب اقتصادی که با موازین اسلام سازگار است تأمین شده باشد.
🍃🌷 بحمدالله مرکز اسلامی
هامبورگ در شرایط حاضر نیز صراحت خود را در مسائل گوناگون دارد. من باکمال صراحت میگویم که اگر ما نتوانیم در
هامبورگ صراحتهایی را که تاکنون داشتهایم حفظ بکنیم وحتی روزی به دلیل این صراحتها در فشار اقتصادی قرار بگیریم و از
منابع دیگری که با صراحت ما سازگارند نتوانیم هزینهها را تأمین کنیم، آنگاه یا دایره سؤالاتمان را کم خواهیم کرد یا اصلا مرکز
هامبورگ در مسیر اسلام ارزش دارد نه مرکز اسلامی هامبورگی که حتی تحتتاثیر
اسلامی را منحل میکنیم. مرکز اسلامی عوامل اقتصادی از مسیرخودش منحرف شود.
☝️ این شیوهای است که من شخصا در تمام کارهای گذشتهام داشتهام و امیداورم تاآنجایی که به سهم خودم میتوانم در این مؤسـسه موثر بـاشم، این شیوه را حفظ کنم و از آنجا که فکر من این است که این
موسـسات وابسته به شخص من نباشد امیدوارم تا حدی که از دست ما ساخته است کوشش کنیم برای اینکه آنجا برای همیشه حفظ
شود.👌
♻️〽️ بنابراین ما به هرصورت، کوشش خودمان را برای حفظ طهارت و پاکی مرکز اسلامی هامبورگ خواهیم کرد و به خواست خدا نخواهیم گذاشت که از مجرای عوامل مالی کمترین آلودگی در کار ما وارد شود.
💠 اما برای اینکه این پاکیها ضمانت بیشتری
داشته باشد، باید از همین حالا که دورهم نشستایم فکر کنیم که در آینده، این مؤسـسات و مشابه آنها را به موازات گسترش امکانات اقتصادی و مالیمان تأمین نماییم. فکر کنیم اگر در آینده مثلا ۲۰۰۰ مارك در ماه خرج میکنیم، ماهی ۲۰ مارك برای این
کار بپردازیم. یا اگر تاحالا یک درصد آن را میدادیم، پنج درصد بپردازیم.
⬅️🌀 بـه هرصورت باید این مؤسسات از نظر اقتصادی، از نظر روحی، از نظر اجتماعی، مّتکی بر کسانی باشد که با این موسسات
همفکری دارند. با کسانی که روح آنها با این مؤسسات سازگار است و همه با هم در راه یک هدف فعالیت دارند.
📌این است که
من میخواهم بگویم حتی دوسـتانی که در آیندهای نزدیک فارغالتحصیل میشوند، حالاـ مرکز اسلامی هامبورگ فعلا سرجای خودش، تصمیم بگیرند وقتی فارغالتحصیل شدند ارتباط خودشان را از نظر مالی و فکری با سازمان گروه فارسیزبان قطع نکنند و
پشتوانه اقتصادی و اجتماعی این حرکت اسلامی دانشجویی، هم از دانشجویان موجود و هم از دانشجویان آینده تشکیل شده باشد.
🔵🌐🔵
💌 فرازی از #وصیتنامه شهید مدافع حرم محسن قوطاسلو
🌷« ما نمک خورده اهل بیت و حضرت زینب سلاماللهعلیها هستیم و از بچگی داخل هیئتها بودیم و الان باید درس خود را پس بدهیم.
از دوستان خواهش میشود هیچوقت رهبرمان آقا سیدعلی را تنها نگذارید.
من آبردی اراش را در این میدان حفظ میکنم...»
༺🦋🕊
@Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🍀💕 خوب، رفقا! واقعا چه عیبی داشت که همۀ افراد، سال گذشته ـحتی آنهایی که تاکنون مزه کار کردن را نچشی
🔍 بررسی علمی و مستند کارهای گذشته
🚨 دوستان، کار شما در مرحلهای است که اگر دیر بجنبید یا اگر در همین سال هم واقعا نجنبید، در آینده دچار یک عامل داخلی
عقب افتادگی و عقب ماندگی میشوید و آن این است که هر سازمانی و هر موسسهای باید وضع گذشته خودش را بهطور کلی و به
صورت علمی بررسی کند.
👈 این بررسی باید علمی، مستند به آمارها، ارقام و گزارشهای قابل استناد باشد. من هنوز اینگونه بررسی
را در کار گروه فارسیزبان یا گروههای امثال آن ندیدم. آیا گروه فارسیزبان در سال گذشته، یعنی سال ۶۸ـ۶۹م در مقایسه با سال
۶۷ـ ۶۸ پیشرفت کرده است یا نه؟⁉️
〰 در کدام جهت جلو رفته و در کدام جهت عقب رفته است و برای این منظور نمودارهایی تهیه
کند.📈🔜
💬 ما دائم صحبت از افکار تشکیلاتی و سیستماتیک میکنیم، غافل از اینکه *کار تشکیلاتی و*سیستماتیک، *مطالعه سیستماتیک هم
درباره خودمان احتیاج دارد. چیزهایی که آلان تکنیک غربی به عنوان وسیله مطالعه به کار میبرد دیگر غربزدگی نیست، استفاده
از اینها عقل است؛ باید استفاده کرد.✔️
🖇 مثل این است که شما میخواهید شـیمی بخوانید اما بگویید اسـتفاده از لوازم محاسـباتی و
آزمایشی شیمی اروپاییها را باید کنار بگذاریم و روی شناخت خودمان شیمی بخوانیم. خوب، این نمیشود.❌
🌎 هرجای دنیا بخواهید
شیمی بخوانید باید از نتیجه اینگونه چیزها اسـتفاده کرد چون علم و دانش، شرق و غرب، مسلمان و غیرمسلمان نمیشناسد.
💫علم و
دانش هیچ یک از اینها را نمیشناسد. وقتی شما میشنوید که پیامبراکرم(ص) نقل میکنند که دنبال علم ولو در چین بروید، هم
بعد مکان و شاید هم از نظر اینکه میخواهند مسلمان باشند یا غیرمسلمان مدنظر باشند. علم این حرفها را ندارد؛ علم، علم است.👌✅
🗯 بنابراین نظر مشورتی ما این است که پروندههای شما از این به بعد مشـتمل باشد بر آمارها، نمودارها و ابزارهایی که مطالعۀ دقیق
علمی مستند را درباره وضع گذشـتۀ شما برای یک مطالعهگر آسان بکند.
💬 من خواهش میکنم که اگر میشود این را در نسخههای
متعدد تهیه کنید و یک نسخهاش را هم برای ما بفرستید که ما هم همیشه در همکاری با شما بتوانیم از مطالعات محاسـبه شدهای
برخوردار باشیم.☑️
🚨 بدانیم واقعاچه احتیاج داریـد. ما باید کجا بیشتر همکاری کنیم. ما هم به مطالعه جدید احتیاج داریم.
☝️البته اجمالا
نشان میدهد که گروه فارسـیزبان، امسال بهتر از پارسال و پارسال بهتر از دو سال گذشته بوده است ولی این کافی نیست. دیمی کار کردن است و کافی نیست.
➖🔹 باید میزان پیشرفت، علل پیشرفت، خلأهایی که به این پیشرفت کمک کرده و چه بسا آن خلأها در
سال بعد نباشد، بررسی علمی کرد.
الآن کمیتۀ خط مشـی تشـکیل شده است. این کمیته روی چه چیزی مطالعه میکند؟ روی همان
حرفهای سالهای گذشته؟ این درست نیست. روی حرفهایی که در متن ماست؟
⭕️ این هم درست نیست. باید این گروه و کمیته
خط مشـی، وقتی میخواهد مطالعه بکند یک مقدار مواد مطالعاتی جدید در اختیار داشته باشد تا بتوان آنرا یک مطالعۀ جدی
دانست.
✅♻️ پس نظر مشورتی مرکز اسلامی هامبورگ این است که گروه فارسیزبان از همین امسال تصمیم بگیرد برای کلیه کارهایش
متون کتبی تهیه کند.
🌀 وقتی سـال آینده اینجا میآییم همۀ گزارشها کتبی باشـد. نه اینکه بعضی از انجمنها از حفظ بگویند و
بعضیها یادداشت بدهند و از روی یادداشت گزارش بدهند.🚫
🔸 مخصوصا گاهی میبینید که مجموعه ترقی کرده است اما در فلان
شهر، فلان انجمـن تنزل کرده است. چرا؟ چرا تنزل کرده است؟ عواملش چیسـت؟ چرا راکد مانده است؟ عواملش چیست؟چه
کاری برایش میشود انجام داد؟⁉️
❇️ امیدوارم در اینجا، در نشست سال آینده با مقدار قابل توجهی از این مآخذ مطالعاتی به درد بخور
آشنا بشویم.
✍ شیعه واقعی همواره باید در تشکیلات چراغش روشن باشد، اثرش دیده شود✨✨✨✨✨
فردی پرسید: چرا باید برادر، برادر به یکدیگر بگوییم؟
اوائل انقلاب همین واژه ها بود که عمق می داد به روابط ایمانی و متاسفانه این ها امروز کمرنگ هستند.
#دین_تشکیلاتی
📮📮
@Organizational_Work