بیانیه رسمی مکتب نجف در اعلام برائت از کهندل و اعتراف ضمنی به شکست وی.
👌مکتب نجف؛کهندل به دروغ ادعای نمایندگی کرد و شکست او ربطی به جریان ندارد.
بعد از ادعای کهندل در مورد نمایندگی و اجازه رسمی برای مناظره و شکست در مناظرات و اعتراض اتباع احمد،مکتب نجف ضمن برائت از کهندل و اعلام کذاب بودن وی در چند سطر تصریح کرد که بنده(شریفی) حق ندارم از شکست کهندل به عنوان شکست جریان یاد کنم چون کهندل نماینده احمد نبوده و دروغ گفته☺️☺️
پرونده جناب کهندل که با این برائت نامه مکتب بسته شد چه در اعلام شکست و چه در کذب گویی ایشان،اما یک سوال از مکتب داریم،بلاخره نماینده شما کی هست تا با اون مناظره کنیم.
👈اخباری به دست من رسیده است که جناب کهندل بعد از اعلام برائت مکتب در حالی تخریب و زیر سوال بردن مکتب است و ادعا دارد که سخنان مکتب خلاف سخنان احمد است،امان از حس قدرت طلبی
✅ یقینا اگر احمد کهندل پیروز میدان مناظره با استاد شریفی میبود، مکتب نجف از او حمایت مینمود.
📌 پیام مکتب نجف در مورد کهندل در لینک زیر:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/912
🎞 کلیپ زیبای #شکست_سخت در لینک زیر:
🆔
https://eitaa.com/PayehayePooshali/897
.
هدایت شده از الاسد الحیدری در نقد مدعی یمانی
♻️ دوره اموزشی فشرده ویژه طلاب استان قم در نقد جریان مدعی یمانی احمد الحسن
♻️ بارعایت پروتکلهای بهداشتی
♻️ محل تشکیل کلاس استان قم
♻️ زمان ومکان تشکیل کلاس بعد از ثبت نام ابلاغ میشود
♻️ ایدی تلگرامی جهت ثبت نام ،@Ali4922
لازم به ذکر است نظر به مشکلات فعلی کرونا ظرفیت کلاس محدود خواهد بود ومهلت ثبت نام تمدید ندارد
✅ نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_9: ابشروا فيوشك ايام الجبارين ان تنقطع، ثم يكون بعدهم الجابر الذي يجبر اللّه به امه محمد ص، المهدي، ثم المنصور، ثم عدد ائمه مهديين ...
🖌 متن:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/862
📄 پی دی اف:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/875
🎞 کلیپ:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/883
📌 نقد و بررسی حدیث قبلی:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/861
🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹
.
⚫️ #شهادت_امام_جواد_علیه_السلام_تسلیت_باد
🔴 بطلان فرقه همبوشی (مدعی دروغین یمانی) در کلام امام جواد (ع)
همبوشیان بر این باورند که: (احمد الحسن همان #قائمی است که زمین را پر از عدل و داد میکند)
✅ و اما بطلان این اعتقاد در کلام حضرت جواد (ع) . . .
📝 شيخ صدوق آورده است:
✔️عبدالعظيم حسني در روايتي گفت: بر آقا و مولايم امام جواد عليه السلام، وارد شدم و مي خواستم راجع به #قائم از او سؤال کنم که آيا قائم، همان #مهدي عليه السلام است يا نه؟❓
حضرت قبل از سؤال من، شروع به جواب کرد و به من فرمود:
اي ابوالقاسم! همانا قائم ما، همان #مهدي است که واجب است در روزگار غيبت، منتظرش بمانند و در ظهورش، فرمانبرداري اش کنند 👈 و او، سومين فرد از فرزندان من است،
سوگند به آن خدايي که حضرت محمد را به پيامبري برانگيخت و ما را به امامت مخصوص فرمود، اگر از دنيا باقي نماند جز يک روز، هر آينه خداوند آن را طولاني خواهد کرد تا قائم ما ظهور کند 👈 و زمين را از عدل و داد آکنده سازد چنانکه از ظلم و جور، پر شده باشد و خداي متعال البته در يک شب، کار او را سامان مي دهد چنانکه کار موساي کليم را سامان بخشيد، هنگامي که رفت تا براي خانواده خود آتش بياورد و رسول و نبي مراجعت نمود.
💥 سپس فرمودند: برترين اعمال شيعيان ما #انتظار_فرج است.
📗اکمال الدین، ج1ص405
◾️شهادت امام جواد علیه السلام به فرزند عزیزشان امام زمان عج و تمامی شیعیان مولا تسلیت باد ◾️
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 اما نشنیدیم که لباسهای بدنت را به غارت برده باشند . . .
🎞 ملاباسم کربلایی ــ ترجمه فارسی
🏴 شهادت امام جواد (ع) تسلیت باد.
🙏 التماس دعا
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 13
— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali
💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی)
✅ لینک بخش قبل:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/915
🔷 #حدیث_10:
همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره مینماید. او مدعی است:
1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند.
2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند.
جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727
اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از #بحث_سندی وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم میزد.
📌 لازم به ذکر است کتاب #40حدیث_مهدیین مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از #بیسوادی احمد داشته و #مهر_بطلانی است بر پیشانی فرقه همبوشی.
📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب #40حدیث_مهدیین ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمیباشد، اما به جهت بیان رسواییهای بیشتر این فرقه، #حدیث_۱۰ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار میدهیم.
🔴 حدیث دهم:
امام رضا (ع) پیوسته به خواندن این دعا برای صاحب الامر سفارش میفرمودند:
اللَّهُمَّ ادْفَعْ عَنْ وَلِيِّكَ وَ خَلِيفَتِكَ وَ حُجَّتِكَ عَلَى خَلْقِك . . . اللَّهُمَّ أَعْطِهِ فِي نَفْسِهِ وَ أَهْلِهِ 👈 و وُلْدِهِ وَ ذُرِّيَّتِهِ وَ أُمَّتِهِ وَ جَمِيعِ رَعِيَّتِهِ مَا تُقِرُّ بِهِ عَيْنَهُ وَ تَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ وَ تَجْمَعُ لَهُ مُلْكَ الْمُمْلَكَاتِ كُلِّهَا قَرِيبِهَا وَ بَعِيْدِهَا وَ عَزِيزِهَا وَ ذَلِيلِهَا . . . اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ 👈 و الْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ وَ بَلِّغْهُمْ آمَالَهُمْ وَ زِدْ فِي آجَالِهِمْ وَ أَعِزَّ نَصْرَهُمْ وَ تَمِّمْ لَهُمْ مَا أَسْنَدْتَ إِلَيْهِمْ مِنْ أَمْرِكَ لَهُمْ وَ ثَبِّتْ دَعَائِمَهُمْ وَ اجْعَلْنَا لَهُمْ أَعْوَاناً وَ عَلَى دِينِكَ أَنْصَاراً فَإِنَّهُمْ مَعَادِنُ كَلِمَاتِكَ وَ خُزَّانُ عِلْمِكَ وَ أَرْكَانُ تَوْحِيدِكَ وَ دَعَائِمُ دِينِكَ وَ وُلَاةُ أَمْرِكَ وَ خَالِصَتُكَ مِنْ عِبَادِكَ وَ صَفْوَتُكَ مِنْ خَلْقِكَ وَ أَوْلِيَاؤُكَ وَ سَلَائِلُ أَوْلِيَائِكَ وَ صَفْوَةُ أَوْلَادِ نَبِيِّكَ وَ السَّلَامُ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ
🔅 ترجمه:
خداوندا ! دفع کن از ولیّت و خلیفهات و حجت بر خلقت . . .
خداوندا ! عطا کن به خود او و اهل او 👈 و فرزندان او و ذریه او و امت او و همه رعیت او، آنچه که باعث روشنی چشمش گردد و او را مسرور سازد و آنچه که جمع میکنی برای او از حکومت همه سرزمینهای نزدیک و دور و قوی و ضعیف . . .
خداوندا ! درود فرست بر والیان عهد او 👈 و ائمه بعد از او و آنان را به آرزوهایشان برسان و عمرشان را زیاد کن و پیروزی آنان را گرامی بدار و کامل کن برای آنان آنچه را که از امرت به آنان محول کردهای و ارکان [امور] آنان را استوار ساز و ما را از یاوران آنان و انصار دینت قرار ده که آنان معادن کلمات تو و خازن علمت و ارکان توحید تو و پایههای دینت و والیان امر تو و خالصین از بندگانت و برگزیدگان از خلقت و اولیاءت و نسل اولیاء تو و برگزیدگان اولاد پیامبرت هستند و سلام بر او و بر آنان و رحمة الله و برکاته.
📕 مصباح المتهجد، ج1ص409 .
💥 نقد و بررسی
🔹 نکته اول:
در این دعای شریف، هیچ سخنی از #مهدیین به میان نیامده و فقط به وجود 👈 والیان عهد و امامان پس از امام زمان (ع) ـــ که مراد ائمه رجعت کننده میباشند ـــ اشاره شده است.
⛔️ بنابراین ادعاهای ناظم العقیلی مبنی بر این که:
ـــ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند
ـــ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند
از این دعا اثبات نمیشود.
👌 همین نکته اول، استدلال ناظم العقیلی در جهت اثبات ادعاهایش را نقش بر آب میکند اما به جهت رسوایی بیشتر او و بطلان فرقه پوشالینش، نکات و اشکالات بیشتری را بیان مینماییم.
📄(صفحه بعد)👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
🔹 نکته دوم:
⛔️ ناظم العقیلی به دنبال نقل این دعا میگوید:
((در وصیت شب وفات رسول الله (ص) تصریح بر مهدیین شد و این که آنان از #ذریه امام مهدی (ع) هستند و همچنین در #روایات_سابق تاکید و تصریح بر آنان بعد از امام مهدی (ع) گذشت و بیان شد . . . ))
🖋 در پاسخ به این ادعا میگوییم:
حداکثر چیزی که از احادیث قبلی کتاب (40 حدیث مهدیین ناظم العقیلی) فهمیده میشود #وجود_مهدیین میباشد اما این که آنان دارای مقام #امامت و #وصایت بوده و از #فرزندان امام زمان (ع) میباشند از آن احادیث برداشت نمیشود.
✅ جهت تایید گفتار ما و پی بردن به سستی ادعای ناظم العقیلی، کافی است #نقدهای_سابق ما در مورد احادیث قبلی کتاب چهل حدیث مهدیین را مطالعه فرمایید.
🔹 نکته سوم:
⛔️ ناظم العقیلی در ادامه میگوید:
((در این دعا امام رضا (ع) برای #فرزند_واحدی از ذریه امام مهدی (ع) #مخصوصا دعا نموده و میفرمایند (اللَّهُمَّ أَعْطِهِ فِي نَفْسِهِ وَ أَهْلِهِ 👈 و وَلَدِهِ وَ ذُرِّيَّتِهِ وَ أُمَّتِهِ وَ جَمِيعِ رَعِيَّتِهِ/ خداوندا ! عطا کن به خود او و اهل او و فرزند او و ذریه او و امت او و همه رعیت او) و این امر دلالت دارد بر #شأن_عظیم این فرزند مبارک و این دعا تذکر میدهد ما را به آنچه که مخصوص کرد رسول الله (ص) وصی اول امام مهدی (ع) را [که نام او را در وصیت شب وفات بیان نمود] غیر از باقی مهدیین))
🖋 در پاسخ میگوییم:
1️⃣ ناظم العقیلی اعراب کلمه (ولده) را به صورت 👈 (وَلَدِهِ/ فرزند او) بیان میکند اما این احتمال نیز وجود دارد که اعراب آن به صورت 👈 (وُلْدِهِ/ فرزندان او) قرائت شود که در این صورت، ادعای ناظم العقیلی نقش بر آب میشود.
در این صورت، مراد از (وُلْدِهِ) میتواند #فرزندان_مباشر و متصل به حضرت بوده و مراد از (ذُرِّيَّتِهِ) 👈 فرزندانِ فرزندان حضرتش تا روز قیامت باشند.
2️⃣ ناظم العقیلی بر این باور است که کلمه (وَلَدِهِ) دلالت بر #مفرد و فرزند واحد دارد اما با مراجعه به کتب لغت فهمیده میشود که این کلمه، برای #مفرد_و_جمع به کار برده میشود.
📌 در کتاب مفردات راغب اینگونه آمده است:
الْوَلَدُ: الْمَوْلُودُ، يقال للواحد و الجمع و الصّغير و الكبير.
ترجمه: وَلَد یعنی مولود و زاییده شده که برای واحد و جمع و کوچک و بزرگ گفته میشود.
📕 مفردات الألفاظ القرآن، ص883 .
✅ بنابراین در صورتی که اعراب کلمه (ولده) به صورت 👈 (وَلَدِهِ) هم باشد، باز هم ادعای ناظم العقیلی ـــ مبنی بر دعای امام رضا (ع) برای فرزند واحدی از ذریه امام مهدی (ع) ـــ ثابت نمیشود زیرا ممکن است مراد امام رضا (ع) از این کلمه، #جمع باشد نه مفرد.
3️⃣ در این دعا و ادعیه و احادیث دیگر نسبت به #فرزندی_مهدیین برای امام زمان (ع) هیچ تصریحی وجود ندارد لذا این ادعا که 👈 مراد از عبارت (وَلَدِهِ)، مهدی اول میباشد #سخنی_گزاف و #بدون_دلیل است.
4️⃣ ناظم العقیلی ادعا نمود که امام رضا (ع) #فرزند_واحدی از بین ذریه امام مهدی (ع) را مخصوصا دعا میکنند که این امر دلالت بر شأن عظیم آن فرزند دارد اما با تأمل در متن دعا فهمیده میشود که 👈 دقیقا همان دعای مخصوص، شامل حال ذریه و امت و جمیع رعیت حضرت بوده و دلالتی بر عظمت شأن مخصوصی برای آن #فرزند_واحد ندارد.
🔹 نکته چهارم:
⛔️ ناظم العقیلی در ادامه میگوید:
وهمچنین امام رضا (ع) در دعا بر وجود #ذریه امام مهدی (ع) تصریح میکنند، سپس بر 👈 #امامت ائمه بعد از امام مهدی (ع) ـــ مهدیین ـــ تصریح میکنند (اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ) و سپس امام رضا (ع) فضل و مقام این اوصیاء را بیان میفرمایند (بَلِّغْهُمْ آمَالَهُمْ وَ زِدْ فِي آجَالِهِمْ . . . )
🖋 در پاسخ میگوییم:
1️⃣ در این دعا هیچ دلیل و قرینهای وجود ندارد که #ذریه امام مهدی (ع)، همان #ائمه بعد از ایشان میباشند اما ناظم العقیلی با به کارگیری لفظ 👈(مهدیین)👉 ذهن و فهم مخاطب را به سوی #هدف_شوم_خویش منحرف ساخته و به مخاطب اینگونه القاء میکند که 👈 مراد از (ذُرِّيَّتِهِ) همان #مهدیین و ائمه بعد از امام زمان (ع) میباشند.
2️⃣ همانطور که سابقا بیان نمودیم، مراد از عبارت 👈 (وَالْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ) #رجعت امامان 12گانه میباشد که پس از امام زمان (ع) به عنوان خلفای الهی، #حکومت_عدل_الهی را ادامه میدهند.
📄(صفحه بعد)👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
💥در روایات فراوانی بحث #رجعت_ائمه (ع) پس از امام زمان (ع) ذکر شده است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره میشود.
• عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) سُئِلَ عَنِ الرَّجْعَةِ، أَ حَقٌّ هِيَ؟ قَالَ نَعَمْ، فَقِيلَ لَهُ: مَنْ أَوَّلُ مَنْ يَخْرُجُ؟ قَالَ الْحُسَيْنُ يَخْرُجُ عَلَى أَثَرِ الْقَائِمِ (ع) . . .
🔅 ترجمه: از امام صادق (ع) در مورد #رجعت سوال شد که آیا حق است؟ حضرتش فرمودند: بله، به ایشان گفتند: اولین کسی که خارج میشود کیست؟ حضرت فرمودند: حسین (ع) است که به دنبال قائم (ع) خارج میشود.
📕 بحارالانوار، ج53ص103 .
• عَن أَبی عَبْدِ اللَّهِ (ع): . . . أَوَّلُ مَنْ يَنْفُضُ عَنْ رَأْسِهِ التُّرَابَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) فِي خَمْسَةٍ وَ سَبْعِينَ أَلْفاً وَ هُوَ قَوْلُهُ تَعَالَى إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا . . . .
🔅 ترجمه: امام صادق (ع) فرمودند اولین نفری که [رجعت نموده و] خاک از سرش پاک میکند حسین بن علی است، همراه هفتاد وپنج هزار نفر، و به آیهای [در مورد رجعت] اشاره فرمودند (همانا ما رسولانمان وکسانی که ایمان آوردند را، در حیات دنیا یاری میکنیم). (1)
📕 بحارالانوار، ج53ص106
• عَن أَبی عَبْدِ اللَّهِ (ع): ... (ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ) [إسراء/6] خُرُوجُ الْحُسَيْنِ (ع) فِي سَبْعِينَ مِنْ أَصْحَابِهِ … و الْحُجَّةُ الْقَائِمُ بَيْنَ أَظْهُرِهِمْ فَإِذَا اسْتَقَرَّتِ الْمَعْرِفَةُ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ أَنَّهُ الْحُسَيْنُ (ع) جَاءَ الْحُجَّةَ الْمَوْتُ فَيَكُونُ الَّذِي يُغَسِّلُهُ وَ يُكَفِّنُهُ وَ يُحَنِّطُهُ وَ يَلْحَدُهُ فِي حُفْرَتِهِ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ (ع) ....
🔅 ترجمه: امام صادق (ع) به آیه (ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ) اشاره کرده و فرمودند: خارج شدن حسین (ع) [از زمین] به همراه هفتاد نفر از یارانش ... در حالی که حجت قائم در میان آنها است، پس زمانی که معرفت در قلوب مومنین قرار گرفت که او حسین (ع) است، موت به سوی حجت میآید و کسی که غسل و کفن و حنوط میکند او را و سنگ لحد او را در قبر میگذارد حسین بن علی (ع) میباشد.
📕 الکافی، ج8ص206 .
• عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) إِنَّ أَوَّلَ مَنْ يَكُرُّ فِي الرَّجْعَةِ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) وَ يَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ أَرْبَعِينَ سَنَةً، حَتَّى يَسْقُطَ حَاجِبَاهُ عَلَى عَيْنَيْه.
🔅 ترجمه: امام صادق (ع) فرمودند: همانا اولین کسی که برمیگردد در رجعت، حسین بن علی (ع) است و در زمین 40 سال میماند تا این که موی ابروانش بر چشمانش میافتد.
📕 مختصر البصائر، ص91 .
• عَنْ رِفَاعَةَ بْنِ مُوسَى قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) إِنَّ أَوَّلَ مَنْ يَكُرُّ إِلَى الدُّنْيَا الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) وَ أَصْحَابُهُ وَ يَزِيدُ بْنُ مُعَاوِيَةَ وَ أَصْحَابُهُ فَيَقْتُلُهُمْ حَذْوَ الْقُذَّةِ بِالْقُذَّةِ …
🔅 ترجمه: امام صادق (ع) فرمودند که همانا اولین کسی که برمیگردد به دنیا، حسین بن علی (ع) و اصحابش است و یزید بن معاویه و اصحابش است، پس [حسین ع] میکشد آنها را همانگونه که کشتند.
📕 تفسیر عیاشی، ج2ص282 .
• عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) قَالَ: قَالَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) لِأَصْحَابِهِ قَبْلَ أَنْ يُقْتَلَ ... فَأَكُونُ أَوَّلَ مَنْ تَنْشَقُ عَنْهُ الْأَرْضُ فَأَخْرُجُ خَرْجَةً يُوَافِقُ ذَلِكَ خَرْجَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (ع) وَ قِيَامَ قَائِمِنَا وَ حَيَاةَ رَسُولِ اللَّهِ (ص) ...
🔅 ترجمه: امام باقر (ع) فرمودند: حسین بن علی (ع) قبل از کشته شدن به اصحابش فرمود . . . من اولین کسی هستم که زمین از او شکافته شده پس خارج میشوم خارج شدنی که همراه است آن با خروج امیرالمومنین (ع) و قیام قائم ما و زندگانی رسول خدا (ص).
📕 الخرائج، ج2ص848 .
ویا در ادعیه خطاب به امامان (ع) میگوییم:
. . . مُقِرٌّ بِرَجْعَتِكُمْ لَا أُنْكِرُ لِلَّهِ قُدْرَة . . .
🔅 ترجمه: به رجعت شما اقرار دارم و برای خدا قدرتی را انکار نمیکنم.
📕 بحارالانوار، ج53ص97 .
. . . وَ أَنَ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لَا رَيْبَ فِيهَا . . .
🔅 ترجمه: و همانا رجعت شما حق است، شکی در آن نیست.
📕 بحارالانوار، ج53ص117 .
. . . أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُم . . .
🔅 ترجمه: همانا من به شما و بازگشت شما ایمان دارم.
📕 بحارالانوار، ج53ص92 .
ـــــــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:
(1) که این وعده الهی نصرت ـــ بر طبق احادیث ـــ در روزگار رجعت محقق میشود. رج تفسیر قمی، ج2ص258 .
📄(صفحه بعد)👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
🔴 نکته:
تا کنون همبوشیان قادر به اثبات امامت و وصایت مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) نبودهاند که ضمن بررسی 10 حدیث آغازین کتاب چهل حدیث مهدیین ناظم العقیلی، #عجز_علمی_آنان بر همگان نمایان شد.
اما اگر اگر اگر بپذیریم ـــ که نمیپذیریم ـــ 👈 این عبارت دعای امام رضا ع (وَالْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ) مربوط به مهدیین بوده و فقرات (فَإِنَّهُمْ مَعَادِنُ كَلِمَاتِكَ وَ خُزَّانُ عِلْمِكَ وَ أَرْكَانُ تَوْحِيدِكَ) در اوصاف و مقامات آنان باشد، #یقینا باز هم احمد اسماعیل همبوشی #مدعی_دروغینی بیش نیست ونمیتواند مصداق مهدی اول باشد زیرا:
1️⃣ حضرتش از آنان با تعبیر خزانهداران علم الهی ـــ وَ خُزَّانُ عِلْمِكَ ـــ یاد نمودند و این در حالی است که احمد اسماعیل همبوشی، کتاب #غیر_علمی و #پر_اشتباه چهل حدیث مهدیین ناظم العقیلی را #مورد_تایید_خویش قرار داده است که این تایید، از سوی خزانهداران علم الهی #محال است بنابراین وی مدعی دروغینی بیش نمیباشد.
2️⃣ همچنین او مدعی است که #حجت خدا بر همه خلق و #امام آنها میباشد اما از تکلم به لغت و زبان خلایق #عاجز است.
این در حالی است که حجت بر خلق باید بتواند به #لغات_مختلف خلق خدا سخن بگوید و با آنها ارتباط برقرار کند.
✅ امام رضا (ع) در این زمینه فرمودند:
يَا أَبَا الصَّلْتِ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ مَا كَانَ اللَّهُ لِيَتَّخِذَ حُجَّةً عَلَى قَوْمٍ وَ هُوَ لَا يَعْرِفُ لُغَاتِهِمْ أَ وَ مَا بَلَغَكَ قَوْلُ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (ع) أُوتِينَا فَصْلَ الْخِطابِ فَهَلْ فَصْلُ الْخِطَابِ إِلَّا مَعْرِفَةُ اللُّغَات.
🔅 ترجمه:
ای اباصلت 👈 من #حجت_خدا بر خلق او هستم و خدا حجتی را بر #قومی برنمیگزیند در حالی که او زبانهای آنان را نمیداند. آیا سخن امیرالمومنین (ع) به تو نرسیده که حضرتش فرمودند: (به ما فصل الخطاب داده شد) ؟ پس آیا فصل الخطاب [چیزی] جز معرفت و آشنایی لغات است؟
📕 عیون اخبارالرضا (ع)، ج2ص228 .
✅ خدا هم در قرآن سوره ابراهیم، آیه 4 میفرماید:
((( وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُم )))
🔅 ترجمه:
و رسولی را نفرستادیم مگر به زبان قومش تا برای آنان [معالم دین را] بیان نماید.
📌 بنابراین با توجه به این آیه و با عنایت به حدیث امام رضا (ع) کسی که وسعت قومش 👈 همه خلق خدا میباشد باید به #همه_زبانهای آنان تسلط داشته باشد تا بتواند برای آنان معالم دینشان را بیان نماید.
😳 عجیبتر این که احمد همبوشی 👈 در جهت توجیه جهل خود به لغات مختلف، به انکار بیش از 100 روایت پرداخته و ائمه 12گانه (ع) را #فاقد_علم_لغات معرفی میکند و اعتقاد داشتن به آشنایی امامان با علم لغات را 👈 اعتقادی جاهلانه و سادهلوحانه 👉 معرفی میکند .
📕 عقائد اسلام، ص 130 .
رسوایی های علمی احمد اسماعیل به قدری زیاد است که این مختصر گنجایش آن را نداشته بلکه باید دهها جلد کتاب در این زمینه نوشته شود.
👌 آری دوستان! احمد اسماعیل همبوشی #مدعی_دروغینی بیش نبوده و خزانهدار علم الهی نمیباشد بلکه او شایسته #خزانه_داری_جهل_عمر میباشد.
🔵 خلاصه این که:
ـــ در دعای امام رضا (ع) #هیچ_سخنی از مهدیین به میان نیامده و فقط به وجود 👈 والیان عهد و امامان پس از امام زمان (ع) ـــ که مراد ائمه رجعت کننده میباشند ـــ اشاره شده است. بنابراین ادعاهای ناظم العقیلی مبنی بر این که:
1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند
2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند
از این دعا اثبات نمیشود.
ـــ ناظم العقیلی اعراب کلمه (ولده) را به صورت 👈 (وَلَدِهِ/ فرزند او) بیان میکند اما این احتمال هم وجود دارد که به صورت 👈 (وُلْدِهِ/ فرزندان او) قرائت شود که در این صورت، ادعای ناظم العقیلی نقش بر آب میشود.
ـــ در این دعا و ادعیه و احادیث دیگر نسبت به 👈 فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) #هیچ_تصریحی وجود ندارد لذا این ادعا که مراد از عبارت (وَلَدِهِ)، مهدی اول میباشد #سخنی_گزاف و بدون دلیل است.
ـــ اگر اگر اگر بپذیریم ـــ که البته نمیپذیریم ـــ مهدیین، همان ائمه بعد از امام زمان (ع) و خزانهداران علم الهی هستند، #جهالتهای احمد همبوشی به قدری #زیاد است که نمیتواند به عنوان #مصداق مهدی اول و خزانهدار علم الهی قرار گیرد.
🔴 نکته:
همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی #مورد_تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و بطلان فرقه او را ثابت مینماید.
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏
https://t.me/PayehayePooshaly
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎊 شادمانه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (ع)
😇 اعیاد مبارک 👏
.
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث10.pdf
954.3K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
📚 نقد کتاب "#40حدیث_مهدیین/ناظم العُقیلی"
#حدیث_10: اللهم اعطه فی نفسه و اهله و ولده و ذریته و امته و جمیع رعیته . . . اللهم صل علی ولاة عهده و الائمة من بعده . . .
📄 قطع A5
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_10: اللهم اعطه فی نفسه و اهله و ولده و ذریته و امته و جمیع رعیته . . . اللهم صل علی ولاه عهده و الائمه من بعده . . .
⛔️ همبوشیان بر این باورند که:
[مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت میرسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر میباشند]❗️❗️❗️
🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، دهمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم.
✅ همراهی شما، افتخار ماست.
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 مگه یادم میره اشکهای بی صدای عمه . . .
🎞 با نوای محمود کریمی
🏴 شهادت امام باقر (ع) تسلیت باد.
.
✅ نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_10: اللهم اعطه فی نفسه و اهله و ولده و ذریته و امته و جمیع رعیته . . . اللهم صل علی ولاه عهده و الائمه من بعده . . .
🖌 متن تلگرامی:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/919
📄 پی دی اف:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/924
🎞 کلیپ:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/925
📌 نقد و بررسی حدیث قبلی:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/915
🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 غدیر خم، پیامی برای همه مردم
🎞 قسمت اوّل (خاتم ائمه و اوصیاء)
✅ با تمسک به سخنان پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر، هرگز گمراه نخواهیم شد.
✊ غدیری ام، سقیفهای نیستم
🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 غدیر خم، پیامی برای همه مردم
🎞 قسمت دوّم (آخرین دین)
✅ با تمسک به سخنان پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر، هرگز گمراه نخواهیم شد.
✊ غدیری ام، سقیفهای نیستم
🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 غدیر خم، پیامی برای همه مردم
🎞 قسمت سوّم (علم الهی)
✅ با تمسک به سخنان پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر، هرگز گمراه نخواهیم شد.
✊ غدیری ام، سقیفهای نیستم
🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴🌺🌴🌺🌴🌺
🎊 شادمانه عید
سرودِ فقط حیدر امیرالمومنین است
🙏 اللهم عجل لولیک الفرج
.
📌 آیا در روایات از مهدیین با عنوان (روز) یاد شده است⁉️
📌 لقب (خاتم الاوصیاء) نسبت به امیرالمومنین ع به چه معناست⁉️
📌 میزان علم احمد اسماعیل همبوشی چقدر است⁉️
✅ برای دیدن پاسخ سوالات فوق، کلیپ زیر را با دقت ببینید:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/757
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره ۱
🎞 قسمت اول: دعای (لابن الحجة احمد)
🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☄️ مباهله استاد هوشیار با احمد اسماعیل همبوشی ☄️
✅ مدعی دروغین یمانی
🙏 با آرزوی بیداری هرچه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره 2
🎞 قسمت دوم: (للبصرة خمسة اسماء)
🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره 3
🎞 قسمت سوم: (خلافت مثل عروس ...)
🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹
.