https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
⛔️ مبلغین همبوشی با نقل فقط 5 کلمه آخر این حدیث، قصد دارند تا بگویند:
(امر امامت و ولایت وصی را جز وصی عهدهدار نمیشود)
اما همانطور که مشاهده نمودید این عبارت مربوط به امر #تجهیز و #غسل و #کفن وصی میباشد ـــ که ما هم منکر این مطلب نیستیم ـــ وهیچ ارتباطی با امر ولایت وصی ندارد الا بالملازمه ودر کلام این مبلغ همبوشی هم اشاره ای بر ملازمه وجود ندارد که این عدم اشاره، حکایت از غرض ورزی او دارد.
📌 پس در حقیقت همبوشیان برای اینکه #معنای_دروغی را برای عبارت (إلَّا الْمَوْلَى الَّذِي يَلِي أَمْرَه) بسازند وبه مردم تحویل دهند، دست به تقطیع و ارائه معنای دروغ نسبت به حدیث (لَا يَلِي الْوَصِيَ إِلَّا الْوَصِي) زدهاند اما این حدیث تقطیع شده هم، دردی را دوا نمی کند زیرا هیچ ارتباطی بین این حدیث با روایت (إلَّا الْمَوْلَى الَّذِي يَلِي أَمْرَه) وجود ندارد تا بتوانند بر اساس آن ارتباط، معنای ادعایی خود را در مورد حدیث مورد بحث ثابت نمایند.
📌 مضافاً اینکه در بخش اول و دوم شواهد فراوانی از محدثین گرانقدر، در معنای عبارت (إلَّا الْمَوْلَى الَّذِي يَلِي أَمْرَه) بیان نمودیم ومعنای این عبارت را روشن کردیم.
📌 ناگفته نماند که در بخش دوم بیان شد ناظم العقیلی همبوشی هم کلمه (مولی) را به همان معنای خدمتکار می داند که اگر غیر از این بود، حتما خلاف آن را بیان می کرد ومثل همیشه امامت مهدیین را ثابت می نمود.
2⃣ واما حدیث دومی که در استدلال همبوشیان ذکر شده است به قرار زیر است.
علی بن ابی حمزه بطائنی واقفی مذهب که در امامت امام رضا (ع) توقف نموده است در ضمن گفتگوهایی، قصد دارد تا در امامت ایشان خدشه وارد نماید.
او که قائل به غیبت امام کاظم (ع) میباشد 👈با فرض نمودن فوت امام کاظم (ع) و استفاده از حدیث (إِنَّ الْإِمَامَ لَا يُغَسِّلُهُ إِلَّا الْإِمَام) قصد دارد تا امامت امام رضا (ع) را زیر سوال ببرد 👈 زیرا به حسب ظاهر و با فرض شهادت امام کاظم (ع)، امام رضا (ع) در مدینه بوده ونتوانستهاند غسل وکفن ودفن پدر بزرگوارشان را در بغداد انجام دهند و این مطلب، امامت امام رضا (ع) را باطل میکند.
☘ بر این اساس وبا این هدف، علی بن ابی حمزه به امام رضا (ع) میگوید:
. . . إِنَّا رَوَيْنَا عَنْ آبَائِكَ ع أَنَّ الْإِمَامَ لَا يَلِي أَمْرَهُ إِلَّا إِمَامٌ مِثْلُهُ فَقَالَ لَهُ أَبُو الْحَسَنِ فَأَخْبِرْنِي عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع كَانَ إِمَاماً أَوْ كَانَ غَيْرَ إِمَامٍ قَالَ كَانَ إِمَاماً قَالَ فَمَنْ وَلِيَ أَمْرَه قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ قَالَ وَ أَيْنَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ كَانَ مَحْبُوساً فِي يَدِ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ زِيَادٍ قَالَ خَرَجَ وَ هُمْ كَانُوا لَا يَعْلَمُونَ حَتَّى وَلِيَ أَمْرَ أَبِيهِ ثُمَّ انْصَرَفَ فَقَالَ لَهُ أَبُو الْحَسَنِ ع إِنَّ هَذَا [الَّذِي] أَمْكَنَ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ ع أَنْ يَأْتِيَ كَرْبَلَاءَ فَيَلِيَ أَمْرَ أَبِيهِ فَهُوَ يُمْكِنُ صَاحِبَ الْأَمْرِ أَنْ يَأْتِيَ بَغْدَادَ فَيَلِيَ أَمْرَ أَبِيه. بحار ج48ص270
🔅 ترجمه:
همانا ما روایت کردیم از پدرانت که: امر امام را عهدهدار نمیشود مگر امامی مثل خودش. امام رضا (ع) به او فرمودند: مرا از حسین بن علی خبر ده، امام بود یا نبود؟ [علی] گفت: امام بود. حضرت فرمودند: پس چه کسی امرش را به عهده گرفت؟ [علی] گفت: علی بن الحسین. حضرت فرمودند: علی بن الحسین کجا بود؟ او که محبوس در دستان عبیدالله بن زیاد بود. [علی] گفت: [از نزد آنها] خارج شد در حالی که آنها نفهمیدند تا اینکه امر پدرش را عهدهدار شد سپس بازگشت. امام رضا (ع) به او فرمودند: همانا آن کسی که توانایی داد به علی بن الحسین در آمدن به کربلا تا عهدهدار شد امر پدرش را، پس او توانایی میدهد صاحب این امر را ـــ یعنی امام رضا (ع) را ـــ تا بیاید بغداد وعهدهدار امر پدرش گردد.
📌 همانطور که ملاحظه فرمودید عبارت (یلی امره) در این حدیث مربوط به امر #غسل و #کفن و #دفن بوده و ارتباطی با #امر_ولایت_وامامت ندارد الا بالملازمه، اما همبوشیان با تقطیع حدیث و نقل فقط چند کلمه مختصر از آن، معنای (امر ولایت امام) را به مخاطبین خود القاء مینمایند وحتی ذکری از ملازمه هم به میان نمی آورند که این عدم ذکر، حکایت از غرض ورزی مبلغین همبوشی دارد.
💥 متاسفانه همبوشیان خیانت بزرگتری با تقطیع این حدیث شریف مرتکب شده اند که در ادامه به آن اشاره می نماییم.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
ـ📄👆👆👆
در ادامه علی بن ابی حمزه می گوید که ما روایت می کنیم ( أَنَّ الْإِمَامَ لَا يَمْضِي حَتَّى يَرَى عَقِبَه/امام نمی میرد تا اینکه عقب [و فرزند امام] خود را ببیند. امام رضا فرمودند: آیا غیر از این، روایت نکردید؟ گفت: خیر. حضرت فرمودند: وَ اللَّهِ لَقَدْ رَوَيْتُمْ إِلَّا الْقَائِم/بخدا قسم که روایت کردید الا القائم، وشما معنا وعلتش را نمی دانید.
سپس علی سخن امام را تایید نمود وامام رضا (ع) او را به خاطر این کارش ـــ که حدیث را تقطیع نمود ـــ سرزنش نمودند وفرمودند:
(اتَّقِ اللَّهَ وَ لَا تَكُنْ مِنَ الصَّادِّينَ عَنْ دِينِ اللَّهِ تَعَالَى)
🔅 ترجمه:
تقوای خدا را پیشه کن و جزو کسانی که از دین خدا مانع میشوند مباش.
📌 پس بر اساس همین حدیث مورد استناد همبوشیان، معلوم می شود که امام زمان (عج) فرزند امام ندارند که این مطلب پایه استدلال آنها را منهدم می نماید بنابراین عبارت (الا المولی الذی یلی امره) به معنای (آن خدمتکاری که کارهای حضرت را انجام می دهد) می باشد.
ما هم به تبعیت از امام رضا (ع) به تک تک همبوشیان که فراوان احادیث را تقطیع نموده و معنای آن را عوض میکنند میگوییم:
اتَّقِ اللَّهَ وَ لَا تَكُنْ مِنَ الصَّادِّينَ عَنْ دِينِ اللَّهِ تَعَالَى
3⃣ ناگفته نماند که اگر #فرض کنیم منظور از عبارت (لَا يَلِي الْوَصِيَ إِلَّا الْوَصِي) و (أَنَّ الْإِمَامَ لَا يَلِي أَمْرَهُ إِلَّا إِمَامٌ مِثْلُه) امر امامت و ولایت هم باشد، باز هم 👈 هیچ دلیلی بر ارتباط بین این دو حدیث با حدیث مورد بحث (لَا يَطَّلِعُ أَحَدٌ عَلَى مَوْضِعِهِ وَ أَمْرِهِ وَ لَا غَيْرِهِ إلَّا الْمَوْلَى الَّذِي يَلِي أَمْرَه) از سوی همبوشیان ذکر نگردید و فقط ادعایی بر ادعاهای بی دلیل این فرقه افزون گشت.
📌 زیرا در صورت عدم وجود ربط بین این احادیث، ممکن و محتمل است (یلی امره) در دو حدیث فوق به معنای (عهده دار امر امامت وخلافت باشد) و در حدیث مورد بحث به معنای (غلام و عهده دار کارهای امام) باشد 👈 و با توجه به آنچه در بخش اول و دوم در معنای (إلَّا الْمَوْلَى الَّذِي يَلِي أَمْرَه) گفته شد 👈 وهمچنین با توجه به کلام امام رضا (ع) که فرمودند (الا القائم) هیچ احتمال دیگری جز همین احتمال برای عبارت (إلَّا الْمَوْلَى الَّذِي يَلِي أَمْرَه) وجود نخواهد داشت.
💥 به عبارت دیگر اگر #فرض کنیم برای عبارت (إلَّا الْمَوْلَى الَّذِي يَلِي أَمْرَه) دو معنا تصور شود:
معنای اول: عهده دار کارهای حضرت
معنای دوم: عهده دار امر امام و خلافت و . . .
عبارات (لَا يَلِي الْوَصِيَ إِلَّا الْوَصِي) و (أَنَّ الْإِمَامَ لَا يَلِي أَمْرَهُ إِلَّا إِمَامٌ مِثْلُه) با #فرض پذیرش معنای همبوشیان در مورد این دو عبارت، نمی تواند قرینه ای باشد تا بتوانیم یکی از دو معنا را انتخاب نماییم زیرا هیچ ارتباطی بین این دو حدیث با حدیث مورد بحث وجود ندارد.
📌 اما در حدیثی که ما برای روشن شدن معنای عبارت (لَا يَطَّلِعُ أَحَدٌ عَلَى مَوْضِعِهِ وَ أَمْرِهِ وَ لَا غَيْرِهِ إلَّا الْمَوْلَى الَّذِي يَلِي أَمْرَه) از کتاب شریف کافی ذکر کردیم، یکسانی موضوع دو حدیث بهترین دلیل بر ارتباط بین این دو حدیث میباشد.
📢 مجددا هر دو حدیث را ذکر نموده ـــ حدیث مورد بحث و حدیث کتاب کافی ـــ تا با مقایسه آنها گفته ما را تایید نمایید.
☘ حدیث مورد بحث: إِنَّ لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ غَيْبَتَيْنِ إِحْدَاهُمَا أَطْوَلُ [مِنَ الْأُخْرَى] حَتَّى يُقَالَ مَاتَ وَ بَعْضٌ يَقُولُ قُتِلَ فَلَا يَبْقَى عَلَى أَمْرِهِ إِلَّا نَفَرٌ يَسِيرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ وَ لَا يَطَّلِعُ أَحَدٌ عَلَى مَوْضِعِهِ وَ أَمْرِهِ وَ لَا غَيْرِهِ 👈 إلَّا الْمَوْلَى الَّذِي يَلِي أَمْرَه. الغیبة شیخ طوسی ص61
☘ حدیث کتاب کافی: لِلْقَائِمِ غَيْبَتَانِ إِحْدَاهُمَا قَصِيرَةٌ وَ الْأُخْرَى طَوِيلَةٌ الْغَيْبَةُ الْأُولَى لَا يَعْلَمُ بِمَكَانِهِ فِيهَا إِلَّا خَاصَّةُ شِيعَتِهِ 👈 و الْأُخْرَى لَا يَعْلَمُ بِمَكَانِهِ فِيهَا إِلَّا خَاصَّةُ مَوَالِيهِ. کافی ج1ص340
✅ جهت دیدن تفصیل مطلب نسبت به حدیث کتاب کافی به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/344
ــــــــــــــــ
💥 تلنگر و تعقل:
🔹 آیا پس از این همه تقطیع احادیث و غرض ورزی همبوشیان، هنوز هم جای شکی در بطلان این فرقه پوشالی باقی مانده است❓❗️❓
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . . 8
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali
💠 #ترجمه_آزاد
(صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهانی)
بخش اول:
مبلغین فرقه همبوشی پس از این همه رسوایی، همچنان به غرض ورزی و عوام فریبی خود ادامه داده و راه هدایت را بر شیعیان بی اطلاع سدّ میکنند.
👈 بی اطلاعی شیعیان در دام افتاده از یک سو 👈 و عدم دسترسی این عزیزان به کانالها وگروههای مخالف فرقه همبوشی از سویی دیگر، سبب گشته تا در پی این همه #رسوایی فرقه همبوشی، همچنان مبلغین همبوشی دست از غرض ورزی وعوام فریبی بر ندارند.
📌 لذا پیروان این فرقه از آشنایی افراد در دام افتاده با کانالها وگروههای مخالف بسیار #هراس داشته وعملا آشنایی این تازه واردان همبوشی، سدّ راهی برای غرض ورزی وعوام فریبی مبلغین این فرقه محسوب میشود.
💥 یکی دیگر از این غرضورزیهای همبوشیانه، با تمسک به 👈 صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی 👉 صورت گرفته است که در این مقاله به بررسی آن میپردازیم.
ــــــــــــــــــ
📗 در کتاب الغیبة مرحوم شیخ طوسی این صلوات شریف مذکور است اما متاسفانه مبلغین همبوشی از ذکر ماجرای این صلوات وشأن نزول آن خودداری نموده واز این طریق در پی اهداف شوم خود می باشند.
در این بخش به ذکر شأن نزول وماجرای این صلوات پرداخته و بر اساس آن در بخشهای بعدی، پیرامون شبهه همبوشیان گفتگو خواهیم نمود. ان شاء الله
📜 واما اصل ماجرا وشأن نزول این صلوات به نقل از کتاب الغیبة مرحوم شیخ طوسی:
ص482: حسین بن محمد بن عامر اشعری قمی گفته است: يعقوب بن يوسف ضرّاب غسّانی وقتی که از اصفهان بر می گشت، گفت: در سال ۲۸۱ ه.ق با جماعتی از اهل سنت شهرمان به حج بیت الله مشرف شدم، وقتی که به مکه رسیدیم یکی از آنها
ص483: جدا شد و جلوتر رفت و منزلی برایمان کرایه کرد. آن خانه سر راهی بوده که در میان بازار معروف به سوق الليل بود، آن خانه، خانه خدیجه (صلوات الله علیها) و به دارالرضا (صلوات الله علیه) نامیده شده بود.
پیرزن گندم گونی آنجا بود ــ وقتی که متوجه شدم نام آن خانه دارالرضاست ــ از پیرزن پرسیدم: تو با صاحبان خانه چه نسبتی داری؟ و چرا این خانه را دارالرضا می گویند؟ پیرزن گفت: اینجا خانه علی بن موسی است و من از دوستداران و محبین ایشان هستم، امام حسن عسکری (صلوات الله علیه) در اینجا مرا سکونت داد، به دلیل اینکه از خدمتکاران ایشان بودم. وقتی که این جملات را از پیرزن شنیدم، خوشحال شدم، و این مسأله را از همراهان سنی خود مخفی کردم.
برنامه من به این صورت بود که در شب ها وقتی که از طواف بر می گشتم با آنها در ایوان آن خانه می خوابیدم و در خانه را می بستیم و سنگ بزرگی پشت در می گذاشتیم. در چند شب در رواقی که بودیم نور چراغی را می دیدم که شبیه روشنایی مشعل بود و دیدم که در خانه بدون این که کسی آن را باز کند باز شد، مردی با قد متوسط و گندم گون و مایل به زردی را دیدم که لاغر اندام بود.
ص484: و در پیشانی اش نشانه سجده داشت، دو پیراهن و یک ردای نازک داشت که سرش را با آن پوشانده بود. در پایش کفش بود، بدون جوراب و به غرفه و اطاقی که پیرزن در آن ساکن بود رفت. پیرزن قبلا به من گفته بود که در آن غرفه دختری هست و تو کسی را نگذار که به آنجا برود. من وقتی آن روشنایی را که در رواق و راهرو بود دیدم و نیز وقتی که مرد وارد غرفه شد در آنجا دیدم و کسانی که همراه من بودند هم همان روشنایی را دیدند و گمان کردند که این مرد به جهت دختر پیرزن رفت و آمد می کند و دختر را صيغه کرده است.
آنها گفتند: اینها طایفه علویه هستند و متعه یا ازدواج موقت را حلال می دانند و اهل سنت گمان می کنند که این عمل حرام است و حلال نیست. ما این مرد را میدیدیم که رفت و آمد می کرد.
به در خانه که می رفتیم سنگ را در همان حالت خودش پشت در میدیدیم. در حالی که ما به خاطر ترس از اسباب و اثاثیه مان درب را محکم می بستیم، و در این مدت هیچ کس را نمی دیدیم که در را باز کند یا ببندد، در عین حال آن مرد وارد و خارج می شد. تا وقتی که ما برای خروج از خانه می رفتیم سنگ همچنان پشت درب بود.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
ص485: وقتی که این مسائل را دیدم، شک به قلبم راه پیدا کرد و به وضع موجود مشکوک شدم، بنابراین با پیرزن ملاطفت کردم و دوست داشتم که از مردی که می آمد خبر به دست بیاورم.
به پیرزن گفتم: ای فلانی! دلم می خواهد مسائلی را از تو بپرسم، بی آنکه رفقای من در جریان قرار بگیرند ولی این امر برای من ممکن نیست، دوست دارم وقتی که دیدی من در خانه تنها هستم به اتاق ما بیایی تا این که مسأله ای را از تو بپرسم، او هم فورا به من گفت: من قصد داشتم که رازی را برای تو بازگو کنم اما به خاطر کسانی که همراه تو بودند نتوانستم.
گفتم: چه می خواستی بگویی؟ گفت: به تو می گوید ــ واسم کسی را نبرد ــ با اصحاب و همراهانت و شریکانت درشتی و مخاصمه نکن و با آنها مدارا کن چون که دشمنان تو هستند. گفتم: چه کسی این را می گوید؟ گفت: خودم میگویم. من دیگر جسارت نکرده و دوباره نپرسیدم، چرا که هیبت و عظمتی که در درون قلبم ایجاد شده بود مانع شد تا دوباره سؤال کنم. گفتم: کدام اصحاب و دوستانم را می گویی؟ گمان کردم که مقصود او یارانی هستند که با من به سفر حج آمده اند، گفت:
ص486: کسانی که در شهر تو شریک بودند و الان هم در این خانه با تو هستند. بین من و همراهانم در سفر حج بر سر مذهب و اعتقادات، اختلافی در گرفت و آنها پشت سر من سخن چینی کردند، به همین دلیل فرار کرده و مخفی شدم و اینجا فهمیدم که منظور پیرزن از اصحاب همین اشخاص است.
بعد از پیرزن پرسیدم: تو با امام رضا (ع) چه نسبتی داری؟ گفت: من خدمتکار امام حسن عسکری (ع) بودم. وقتی یقین کردم که او از جمله دوستداران اهل بیت (ع) است، با خودم گفتم: از امام غائب (عج) از او می پرسم. بنابراین گفتم: تو را به خدا قسم می دهم که به چشم خودت ایشان را دیده ای؟ گفت: ای برادر! من او را به چشم خودم ندیدهام، چون وقتی که از خانه امام حسن عسکری (ع) بیرون آمدم، خواهرم حامله بود [احتمالاً منظور از خواهرم، جناب نرجس خاتون باشد] اما امام حسن عسکری (ع) به من مژده داد که در آخر عمرم حضرت را می بینم و به من فرمودند: در نزد قائم (عج) چنان خواهی بود که در نزد من هستی.
قبلا مدتی در مصر بودم و الآن به حج و مکه آمده ام، آن هم به خاطر نامه و خرجی که سی دینار بود و حضرت توسط مردی از اهالی خراسان که نمی توانست به عربی
ص487: صحبت کند به من رسانده بودند و در نامه به من امر فرموده بودند که امسال به حج مشرف می شوم و من هم از شدت اشتیاق زیارت حضرت از مصر خارج شدم.
در همین حین به دلم افتاد که مردی را که می دیدم وارد و خارج می شود، همان حضرت است. ده درهم صحیح که شش عدد آن سکه ضرب شده به نام امام رضا (ع) بود و نذر کرده بودم که آنها را در مقام ابراهیم بیندازم و به همین منظور در همیان پنهان کرده بودم را به پیرزن دادم و با خودم گفتم که این پول ها را به فرزندان فاطمه (ع) بدهد بهتر از این است که در مقام ابراهیم بیندازم و ثوابش هم بیشتر است، بنابراین به او گفتم: این درهم ها را به کسی از اولاد فاطمه را که نیازمند و مستحق به آن باشد پرداخت کن.
در نیتم این بود که پیرزن درهم ها را به همان مردی می دهد که من دیدهام. پیرزن درهم ها را گرفت و به طبقه بالا و اتاق خودش رفت و ساعتی بعد برگشت پایین و گفت: به تو می فرماید: ما حقی در این درهمها نداریم، آنها را همان جایی که نیت کردهای قرار بده، اما در مورد سکه رضویه، بدلش را به همان مقدار از ما بگیر، بعد در آنجا که نیت داشتی بینداز. من هم عین همین کار را کردم و با خودم گفتم: آنچه که پیرزن امر کرد از طرف همان مرد است.
ص488: بعد نسخه توقيع شریف صاحب الزمان (عج) را که برای قاسم بن علاء در آذربایجان صادر شده بود و همراه من بود [به پیرزن داده و] گفتم: این نسخه را به کسی که توقیعات حضرت را زیارت کرده نشان بده [تا صحت و سقم آن معلوم شود]. گفت: نسخه را به من بده من توقيع را می شناسم. نسخه را دید و من گمان می کردم که می تواند توقيع را بخواند، پس گفت: من در اینجا نمی توانم این نسخه را بخوانم. لذا به غرفه بالا رفته و سپس پایین آمد، گفت: توقيع صحیح است و عبارت آن نسخه این بود: به مژدهای شما را بشارت میدهم که تا به حال به کسی مژده آن را نداده ام.
پیرزن گفت: به تو می فرماید که اگر بخواهی که به پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) صلوات بفرستی چگونه می گویی؟ گفتم که می گویم: پروردگارا! بر محمد و آل محمد دورد فرست و بر محمد و آل محمد تحیت و درود خود را مبارک گردان، آنگونه که بهتر و بالاتر از صلوات و رحمت و برکاتی باشد که به ابراهیم و آل او دادی، خدایا تو پسندیده شده و بزرگی.
[زن گفت که حضرت] فرمودند: نه، وقتی به ایشان صلوات می فرستی به همگی آل محمد صلوات بفرست و نام ایشان را بیاور. گفتم: بله. روز بعد پیرزن پایین آمد و دفتر
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
ص489: کوچکی هم در دستش بود و گفت: به شما می فرماید: وقتی که بر پیامبر صلوات می فرستی، به ایشان و اوصیای بزرگوارش مطابق با این نسخه صلوات بفرست, من هم نسخه را گرفته و به آن عمل کردم.
چند شب ایشان را دیدم که از غرفه پایین می آمد و آن روشنایی هم بود و من هم در را باز کرده و در پی روشنایی می رفتم، به گونه ای که روشنایی را می دیدم ولی کسی را نمی دیدم، تا این که داخل مسجد می شد و می دیدم که تعداد زیادی از مردم از شهرهای مختلف به درب این خانه می آمدند، بعضی از آنها رقعه ها و نامه هایی به پیرزن میدادند و میدیدم که پیرزن هم رقعه هایی به آنها می داد، با هم صحبت می کردند، ولی من کلمات آنها را نمی فهمیدم، تعدادی از آنها را در وقت مراجعتم به بغداد در راه دیدم.
متن نسخه دفتری که از ناحیه حضرت صادر شد:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ وَ خَاتَم النَّبِيِّين و . . . (کتاب غیبت شیخ طوسی/ترجمه مجتبی عزیزی ص482 ــ 489)
📢 ان شا الله در بخشهای بعدی به تحلیل و بررسی این صلوات خواهیم پرداخت.
ادامه دارد . . .
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
هفتاد حديث دراثبات دوازده امام (2).pdf
314K
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
📢 حصر اوصیاء و ائمه بعد از رسول خدا (ص) 👈 در عدد 12
✅ ذکر مختصری از روایات مربوطه در این فایل
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر شیعیان در دام افتاده
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 گوشه ای از شعارهای #شیران_بصره 😳❗️❗️❗️
📢 بالروح بالدم نفدیک یا صدام
با روح و جانم . . . و با خونم . . . فدایت میشویم ای صدام
✅ توضیح بیشتر در لینک زیر:
https://eitaa.com/PayehayePooshali/363
.
23.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 عوام فریبی۲
💫 معجزه ای از جنس #کشک
✅ کرامتی از احمد اسماعیل بصری همبوشی
https://eitaa.com/PayehayePooshali
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . . 8
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali
💠 #ترجمه_آزاد
(صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهانی)
(لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/354 )
بخش دوم:
در بخش قبل به ذکر ماجرای مربوط به ابوالحسن ضرّاب اصفهانی و شأن نزول صلوات منقول توسط او پرداختیم و در ادامه نکاتی پیرامون این صلوات را بیان مینماییم.
💥 اما آنچه که سبب گردید تا به ذکر شأن نزول این صلوات بپردازیم، شبههای بود که همبوشیان ـــ با تمسک به این صلوات ـــ آن را مطرح نموده و به وسیله آن، مقام امامت را برای فرزندان امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) قائل میشوند.
به عبارات زیر از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی دقت فرمایید:
(وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه/ و درود بفرست بر ولیّ ات و والیان عهدش و امامان از فرزندانش)
⛔️ آری دوستان، همبوشیان با تمسک به این عبارت، مقام امامت را در امت پیامبر (صلوات الله علیه وآله) منحصر در 12 امام نداسته بلکه قائلند این مقام را 12 نفر از فرزندان امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) هم دارا میباشند و مجموع اوصیاء پیامبر (ص) 24 نفر میباشند.
در این مقاله برآنیم تا با بیان نکاتی پیرامون این صلوات، پرده از غرض ورزی مبلغین همبوشی برداشته و حق را بر همگان روشن نماییم تا شیعیان امیرالمومنین (صلوات الله علیه) در دام این مغرضین نیفتاده ودر دام افتادگان نیز نجات یابند.
🙏 آمین یا رب العالمین
✅ بررسی و نکات:
1⃣ همانطور که شاهد بودید همبوشیان از عبارت (وَ صَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) بر وجود اوصیاء و امامانی از #فرزندان حضرت مهدی (عج) معتقد شدهاند اما از طرفی در صورت پذیرش این امامان، دچار تعارض میشویم زیرا احادیث فراوان وجود دارد که تعداد ائمه و اوصیاء پیامبر خدا (ص) تا روز #قیامت فقط 12 نفر میباشد ولاغیر 👈 لذا این احادیث فراوان ومتواتر، قرائن خارجی و منفصلی است بر اینکه مراد از عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) نمیتواند امامان از فرزندان امام زمان (عج) باشد.
به عبارت دیگر:
با وجود احادیث فراوان بر وجود اوصیاء وامامان #دوازدگانه بعد از پیامبر (ص) تا روز #قیامت، دیگر نمیتوان ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را به امام زمان (عج) برگشت داد زیرا در غیر این صورت صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی با دریایی از روایات تعارض داشته وبا اجرای قواعد باب تعارض مذکور در حدیث امام باقر (ع)، این فقره از صلوات کنار گذاشته میشود.
✅ حدیث امام باقر در بحث تعارض در لینک زیر:
https://eitaa.com/PayehayePooshali/52
📌 خلاصه اینکه بحث دائر مدار بین دو امر است:
الف: ارجاع ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) به امام زمان عج وکلمه (وَلِيِّكَ)، که در این صورت به باب تعارض میرویم ونتیجه آن کنار گذاشتن این فقره از صلوات یا کل صلوات میباشد.
ب: وجود احادیث فراوان در بحث 12 وصی و امام بعد از پیامبر (ص)، قرائن منفصلی است بر اینکه قطعا این ضمیر به کلمه (وَلِيِّكَ) بازگشت ندارد بلکه مثلا به حضرت علی (ع) که مذکور در خط قبل میباشد بازگشت دارد وتا زمانیکه بتوان چنین توجیه و جمعی بین روایات کرده وتعارض بدوی را حل نمود، دیگر نیازی به اجرای امر (الف) نمیباشد.
📢 در زیر به چند روایت مختصر از دریای احادیث اهل البیت (صلوات الله علیهم) در 👈 بحث اوصیاء 12 گانه 👉 اشاره مینماییم.
1- پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) فرمودند:
أَنَا سَيِّدُ النَّبِيِّينَ وَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ سَيِّدُ الْوَصِيِّينَ 👈 و إِنَّ أَوْصِيَائِي بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَ آخِرُهُمُ الْقَائِمُ ع. کمال الدین ج1ص280 والزام الناصب ج1ص185
🔅 ترجمه:
من سید پیامبران هستم و علی بن ابیطالب سید اوصیاء است 👈 و همانا اوصیائم پس از من، 12 نفر بوده که اولین آنها علی بن ابیطالب و آخرین آنها قائم است.
2- و در حدیثی دیگر فرمودند:
إِنَّ خُلَفَائِي 👈 و أَوْصِيَائِي وَ حُجَجَ اللَّهِ عَلَى الْخَلْقِ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ أَخِي وَ آخِرُهُمْ وَلَدِي . . . الْمَهْدِيُّ الَّذِي يَمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما . . . . کمال الدین ج1ص280 و الزام الناصب ج1ص173
🔅 ترجمه:
همانا خلفاء 👈 واوصیاء من وحجتهای الهی بر بندگان پس از من 12 نفر هستند، اولین آنها برادرم [علی] وآخرین آنها فرزندم . . . مهدی است، همان کسی که زمین را پر از عدل و داد میکند پس از آنکه از ظلم وجور پر شده است.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
3- جابرین عبدالله انصاری میگوید:
دَخَلْتُ عَلَى فَاطِمَةَ ع وَ بَيْنَ يَدَيْهَا لَوْحٌ فِيهِ 👈 أسْمَاءُ الْأَوْصِيَاءِ فَعَدَدْتُ اثْنَيْ عَشَرَ آخِرُهُمُ الْقَائِمُ ثَلَاثَةٌ مِنْهُمْ مُحَمَّدٌ وَ أَرْبَعَةٌ مِنْهُمْ عَلِيٌّ. عیون اخبارالرضا ج1ص47
🔅 ترجمه:
بر فاطمه (ع) داخل شدم در حالی که روبروی ایشان لوحی بود که در آن 👈 اسامی اوصیاء وجود داشت پس 12 عدد شمردم که آخرین آنها قائم بود، 3 نفر از آنان محمد و 4 نفر از آنان علی نام داشت.
📌 در روایات فراوانی، آخرین امام را با عنوان قائم ونهمین فرزند امام حسین (صلوات الله علیه) معرفی فرمودهاند که نمونهای از این روایات در لینک زیر موجود است.
https://eitaa.com/PayehayePooshali/255
👈 روایت فوق همان حدیث معروف لوح فاطمه (ع) بوده که حدیث مفصل آن در کتاب شریف کافی موجود است. کافی ج1ص528
4- پیامبر خدا (ص) ضمن حدیثی به حضرت زهرا (ع) فرمودند:
أَبْنَاءُ بَعْلِكِ 👈 أوْصِيَائِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلُّهُمْ هَادُونَ مَهْدِيُّونَ وَ أَوَّلُ الْأَوْصِيَاءِ بَعْدِي أَخِي عَلِيٌّ ثُمَّ حَسَنٌ ثُمَّ حُسَيْنٌ ثُمَّ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْن . . . . کمال الدین ج1ص263
🔅 ترجمه:
فرزندان همسر تو 👈 اوصیاء من تا روز قیامت هستند، همه آنان هدایت کننده و هدایت شده هستند و اولین اوصیاء پس از من برادرم علی بوده، سپس حسن و سپس حسین وسپس 9 تن از فرزندان حسین.
5- در حدیث دیگری پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) نام تک تک امامان دوازدگانه را ذکر نموده و در مورد آخرین آنان فرمودند:
ثم الحجة بن الحسن الذي تنتهي إليه الخلافة 👈 و الوصاية و يغيب مدة طويلة، ثم يظهر و يملأ الأرض عدلا و قسطا كما ملئت جورا و ظلما. اثبات الهداة ج2ص234
🔅 ترجمه:
سپس حجت بن الحسن همان کسی که خلافت 👈 و وصایت به سوی او منتهی میشود ومدتی طولانی غایب میشود سپس ظاهر میشود وزمین را پر از عدل وقسط میکند همانطور که از ظلم وجور پر شده است.
6- در حدیث دیگری امام صادق (صلوات الله علیه) فرمودند:
👈 الْأَئِمَّةُ بَعْدَ نَبِيِّنَا ص اثْنَا عَشَرَ نُجَبَاءُ مُفَهَّمُونَ مَنْ نَقَصَ مِنْهُمْ وَاحِداً أَوْ زَادَ فِيهِمْ وَاحِداً خَرَجَ مِنْ دِينِ اللَّهِ وَ لَمْ يَكُنْ مِنْ وَلَايَتِنَا عَلَى شَيْءٍ. الاختصاص ص233
🔅 ترجمه:
👈 امامان بعد از پیامبر ما، 12 نفر بوده که همگی نجیب و مفهَّم میباشند، کسی که یک نفر از آنان کم کند یا زیاد کند از دین خدا خارج گشته و بر ولایت ما نمیباشد.
7- حضرتش در حدیث دیگری با یاد فتنههای دوران غیبت و ارتداد اکثر شیعیان حزین شده وگریه نمودند وپس از جملاتی فرمودند:
ِ فَإِنَّ الْأُمَّةَ سَتُنْكِرُهَا لِطُولِهَا فَمِنْ قَائِلٍ يَقُولُ إِنَّهُ لَمْ يُولَدْ وَ قَائِلٍ يَفْتَرِي بِقَوْلِهِ إِنَّهُ وُلِدَ وَ مَاتَ وَ قَائِلٍ يَكْفُرُ بِقَوْلِهِ إِنَّ حَادِيَ عَشَرَنَا كَانَ عَقِيماً 👈 و قَائِلٍ يَمْرُقُ بِقَوْلِهِ إِنَّهُ يَتَعَدَّى إِلَى ثَالِثَ عَشَرَ فَصَاعِدا . . . الغیبة شیخ طوسی ص170
🔅 ترجمه:
پس همانا امت به زودی غیبتش را به خاطر طولانی بودنش انکار میکنند، بعضی گویند: به دنیا نیامده است، وعدهای دروغ میگویند با این گفتار که: او به دنیا آمده و مرده است، وعدهای کافر میشوند با این گفتار که: همانا یازدهمین ما [یعنی امام عسکری (ع)] عقیم بوده است، 👈 وعدهای خارج میشوند [از دین] با این گفتار که: همانا آن [یعنی امام ومقام امامت] به 13 و بیشتر تعدّی میکند [وتعداد امامان در 12 منحصر نمیباشد].
8- ضمن حدیثی پیامبر خدا (ص) فرمودند:
يَا جُنْدَبُ 👈 أوْصِيَائِي مِنْ بَعْدِي بِعَدَدِ نُقْبَاءِ بَنِي إِسْرَائِيلَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّهُمْ كَانُوا اثْنَيْ عَشَرَ هَكَذَا وَجَدْنَا فِي التَّوْرَاةِ قَالَ نَعَمْ الْأَئِمَّةُ بَعْدِي اثْنَا عَشَر . . . کفایة الاثر ص58
🔅 ترجمه:
ای جندب! 👈 اوصیاء بعد از من به تعداد نقباء بنی اسرائیل هستند، جندب گفت: از تورات اینگونه فهمیدیم که آن نقباء 12 نفر بودند، حضرتش فرمودند: بله، امامان بعد از من 12 نفر هستند.
9- از رسول خدا در مورد امامان پس از ایشان سوال شد، حضرتش فرمودند:
ِ إِنَّ عِدَّتَهُمْ كَعِدَّةِ الشُّهُورِ . . . أَوَّلُهُمْ هَذَا وَ آخِرُهُمُ ُ الْمَهْدِي . . . 👈 هؤُلَاءِ أَوْصِيَائِي وَ خُلَفَائِي . . . اعلام الوری ج2ص185 والزام الناصب ج1ص192
🔅 ترجمه:
همانا تعداد آنان به تعداد ماهها میباشد . . . اولین آنان، این است [یعنی حضرت علی (ع)] وآخرین آنان مهدی است . . . 👈 آنها اوصیاء وخلفاء من هستند.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.