eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
617 دنبال‌کننده
388 عکس
391 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔴 خلاصه اینکه ـــ با توجه به نکته دوم و سوم ـــ بحث دائر مدار بین است:‏ الف: ارجاع ضمیر (ه) در عبارت (وَ صَلِ‏ عَلَى‏ وَلِيِّكَ‏ ... وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ) به کلمه (وَلِيِّكَ) ـــ یعنی امام زمان (ع) ـــ که در این صورت به ‏باب می‌رویم و نتیجه آن صلوات ضراب اصفهانی ‏می‌باشد که در به آن اشاره شد. 🔸 لینک نکته دوم: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/942 ب: تاکید امام زمان (ع) بر 👈 نام بردن اوصیاء پیامبر (ع) در صلوات و نیز 👈 وجود احادیث فراوان در تعداد اوصیاء 12گانه پیامبر (ع)، ‏است بر اینکه قطعا ضمیر (ه) به کلمه (وَلِيِّكَ) بازگشت ندارد بلکه ضمیر به امام حسین (ع) ـــ یا امیرالمومنین (ع) یا پیامبر خدا (ص) که دو خط قبل از فراز فوق به نام آنها اشاره شده است ـــ برگشت می‌کند و به این طریق، جمع بین روایات کرده و دیگر تعارضی بین آنها باقی نمی‌ماند. 🔹 نکته چهارم: همانطور که سابقا عرض شد، دو خط قبل از فراز (وَالْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ) بر تعدادی از معصومین صلوات فرستاده می‌شود. به عبارات زیر دقت فرمایید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى وَ عَلِيٍّ الْمُرْتَضَى وَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ وَ الْحَسَنِ الرِّضَا وَالْحُسَيْنِ الْمُصْطَفَى وَجَمِيعِ الْأَوْصِيَاءِ مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلَامِ الْهُدَى وَ مَنَارِ التُّقَى وَالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى وَالْحَبْلِ الْمَتِينِ وَ الصِّرَاطِ الْمُسْتَقِيمِ وَصَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَالْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه‏ .... خواننده منصف وقتی این فرازها را از نظر می‌گذراند، در ابتدا ضمیر (ه) در عبارت (وَ صَلِ‏ عَلَى‏ وَلِيِّكَ‏ ... وَالْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ) را به کلمه (وَلِيِّكَ) ـــ که مراد امام زمان (ع) می‌باشد ـــ برگشت می‌دهد اما با توجه به عبارت 👈 (وقتی بر ایشان صلوات می‌فرستی بر همگی آنان صلوات بفرست و نام ایشان را بیاور) 👈 و نصوص فراوان در تعداد اوصیاء 12گانه پیامبر (ع)، اندکی بعد متوجه خود شده و به دنبال در خطوط قبل می‌گردد تا به نام شریف امام حسین (ع) برخورد کرده و مرجع ضمیر را پیدا می‌نماید. 😡 اما ناظم العقیلی به جهت این که خواننده مرجع ضمیری به جز کلمه (وَلِيِّكَ) پیدا کند، بزرگ مرتکب شده و دعا را /تقطیع نموده و از سه نقطه استفاده کرده است. به عبارت زیر از کتاب ناظم العقیلی دقت فرمایید: اللَّهُمَّ أَعْطِهِ فِي نَفْسِهِ وَ ذُرِّيَّتِهِ وَ شِيعَتِهِ وَ رَعِيَّتِهِ وَ خَاصَّتِهِ وَ عَامَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمِيعِ أَهْلِ الدُّنْيَا مَا تُقِرُّ بِهِ عَيْنَهُ وَ تَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ وَ بَلِّغْهُ أَفْضَلَ أَمَلِهِ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِير . . . وَ صَلِ‏ عَلَى‏ وَلِيِّكَ‏ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ ... 📌 آری، خواننده‌ی این عباراتِ تقطیع شده هر چه قدر هم که منصف و دقیق باشد، نمی‌تواند مرجع ضمیری جز کلمه (وَلِيِّكَ) پیدا کند و به این طریق، ناظم العقیلی به اهداف شوم خود نائل می‌آید. و احادیث، یکی از شیوه‌های رایج عوام فریبی در فرقه همبوشی بوده که بارها و بارها ضمن نقدهای گذشته بر کتاب (چهل حدیث مهدیین) به نمونه‌های آن اشاره کردیم. ‏(صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔴 توجه: در روایات بسیاری با تعابیر مختلف به امامت فرزندان امام حسین (ع) نیز اشاره شده است لذا بازگشت ضمیر (ه) به امام حسین (ع) در خط قبل، قول بی اساسی نبوده بلکه 👈 هماهنگ با روایات دیگر نیز می‌باشد. 1) مثلا در دعای مربوط به خوردن تربت امام حسین (ع) به جهت شفا اینگونه آمده است: اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذِهِ التُّرْبَةِ، وَ بِحَقِ‏ مَنْ‏ حَلَ‏ بِهَا وَ ثَوَى فِيهَا، وَ بِحَقِّ أَبِيهِ وَ أُمِّهِ وَ أَخِيهِ 👈👈 و الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ .... 🔅 ترجمه: خدایا! به حق این تربت و به حق کسی که در آنجا فرود آمد و در آن مسکن گزید و به حق پدر و مادر و برادر او 👈 و امامان از فرزندان او. 📕 امالی شیخ طوسی، ص319 . 2) پیامبر خدا (ص) در حدیثی شرکای حضرت علی (ع) و جانشینان ایشان را نام برده و فرمودند: هَذَا أَوَّلُهُمْ، وَ أَوْمَى إِلَى الْحَسَنِ، ثُمَّ أَوْمَى إِلَى الْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلَامُ، ثُمَّ قَالَ: 👈 الْأَئِمَّةُ مِنْ‏ وُلْدِهِ‏ (ع). 🔅 این، اولین آنهاست و اشاره به حسن نمود، سپس اشاره به حسین: نمود و فرمود: 👈 ائمه از فرزندان او هستند. 📕 الامامة و التبصرة، ص54 . 3) و حضرتش در حدیثی دیگر به نامهای ائمه (ع) 12گانه اشاره نموده و در مورد امام حسین (ع) فرمودند: أَلَا وَ إِنَّ الْإِجَابَةَ تَحْتَ قُبَّتِهِ وَ الشِّفَاءَ فِي تُرْبَتِهِ 👈 و الْأَئِمَّةَ مِنْ‏ وُلْدِه‏ .... 🔅 آگاه باشید که اجابت دعا در زیر قبه او و شفا در تربت اوست 👈 و ائمه از فرزندان او هستند. 📕 کفایة الاثر، ص17 . 4) رسول خدا(ص) هنگام تولد امام حسین(ع) به حضرت زهرا(ع) فرمودند: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ أَخْبَرَنِي أَنَّهُ‏ يَجْعَلُ 👈 الْأَئِمَّةَ مِنْ‏ وُلْدِه‏ .... 🔅 همانا خدا مرا خبر داد که ائمه را از فرزندان او قرار داده است. 📕 کمال الدین، ج2ص415 . 5) پیامبر خدا (ص) ضمن حدیثی به خلقت نورانی اهل بیت (ع) اشاره نموده و فرمودند: وَ مَا كَانَ مِنْ نُورِي صَارَ فِي وُلْدِ الْحُسَيْنِ فَهُوَ يَنْتَقِلُ 👈 في الْأَئِمَّةِ مِنْ‏ وُلْدِهِ‏ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. 🔅 و آنچه که از نور من بود در فرزندان حسین منتقل شد پس آن در 👈 ائمه از فرزندانش تا روز قیامت منتقل می‌شود. 📕 علل الشرایع، ج1ص209 . 6) خداوند متعال در ماجرای معراج، پیامبر خویش را مورد خطاب قرار داده و می‌فرماید: يَا مُحَمَّدُ إِنِّي خَلَقْتُكَ وَ خَلَقْتُ‏ عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ 👈 و الْأَئِمَّةَ مِنْ‏ وُلْدِهِ‏ .... 🔅 ای محمد! همانا من خلق کردم تورا و خلق کردم علی و فاطمه و حسن و حسین 👈 و ائمه از فرزندان او را. 📕 مائة منقبة، ص39 . 7) امام باقر(ع) پیرامون آیه (وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى‏) [نحل/90] فرمودند: وَ الْقُرْبَى الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ 👈 و الْأَئِمَّةُ مِنْ‏ وُلْدِهِ‏ .... 🔅 قربی، حسن و حسین 👈 و ائمه از فرزندان او هستند. 📕 تاویل الآیات، ص264 . 8) رسول خدا(ص) ضمن حدیثی در مورد برتری اهل بیت(ع) فرمودند: فاختار الحسن و الحسين 👈 و الأئمة من‏ ولده‏ على رجال العالمين .... 🔅 پس برگزید حسن و حسین 👈 و ائمه از فرزندان او را بر همه مردان عالمین. 📕 تفسیر البرهان، ج3ص498 . 9) در دعای روز ولادت امام حسین(ع) اینگونه آمده است: 👈 أنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ‏ نَسْلِهِ‏ وَ الشِّفَاءَ فِي تُرْبَتِه‏ .... 🔅 همانا 👈 ائمه از نسل او و شفاء در تربت اوست. 📕 مصباح المتهجد، ج2ص826 . 10) و همچنین در یکی از زیارات روز عاشورا اینگونه می‌خوانیم: السَّلَامُ عَلَى 👈 منِ الْأَئِمَّةُ مِنْ‏ ذُرِّيَّتِهِ‏.... 🔅 سلام بر کسی که 👈 ائمه از ذریه او هستند. 📕 المزار الکبیر، ص497 . ✅ در روایات بسیاری بر این موضوع که امامان از فرزندان امام حسین(ع) هستند تاکید شده است. رجوع فرمایید به بحارالانوار، باب ان الائمة من ذریة الحسین(ع)، ج25ص249 . 🔹 نکته پنجم: و اما خیانتی دیگر از جناب ناظم . . . ناظم العقیلی صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی را 👈 از کتاب الغیبة مرحوم شیخ طوسی نقل می‌نماید و به کتابهای مصباح المتهجد 👈 و جمال الأسبوع نیز آدرس می‌دهد. لازم به ذکر است که بین نقل کتاب الغیبة ـــ پیرامون ماجراهای ضراب اصفهانی در مکه ـــ با نقل کتاب جمال الأسبوع نیز وجود دارد اما از آنجایی که ناظم العقیلی در ابتدای حدیث یازدهم 👈 نام مرحوم شیخ طوسی را آورده و در پاورقی کتابش هم 👈 ابتدا به الغیبة ایشان ادرس می‌دهد، خوانندگان کتاب می‌کنند که او نقل کتاب الغیبة را در کتابش بیان نموده است و این در حالی است که او نقل کتاب جمال الأسبوع را در کتابش ذکر می‌نماید. 📸 به تصویر کتاب (40 حدیث ناظم العقیلی) و پاورقی آن در ادامه/لینک زیر دقت کنید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/948 ‏(صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🤔 به راستی چرا ناظم العقیلی این گونه عمل نموده است و به کتاب الغیبة شیخ طوسی آدرس داده اما نقل کتاب جمال الأسبوع را بیان می‌نماید⁉️ 🧐 آیا این کار وی بدون انگیزه و تصادفی بوده یا این که او در پی اقدام به این عمل نموده است؟ 🖋 و اما پاسخ: در به فرازی از نقل کتاب الغیبة اشاره شد که در زیر مجددا آن را ذکر می‌نماییم: ‏ لَا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ 👈 و سَمِّهِم‏ . . . 🔅 ترجمه: [پیرزن گفت که حضرت] فرمود: نه، وقتی بر ایشان صلوات می‌فرستی بر همگی آنان ‏صلوات بفرست 👈 و نام آنها را بیاور. 📌 بر اساس این عبارت (فَقَالَ...)، امام زمان (ع) فرموده‌اند: (در صلوات باید بر همه امامان درود بفرستی و اسم آنان را بیاوری) و این مطلب باطل کننده فرقه همبوشی بوده 👈 زیرا در این صلوات فقط به نام 12 امام اشاره شده که در نکته سوم به آن پرداختیم. همین عبارات در نقل کتاب به صورت زیر می‌باشد: ‏ لَا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم‏ . . . 📌 که بر اساس این عبارت (فَقَالَت)، پیرزن می‌گوید: (در صلوات باید بر همه امامان درود بفرستی و اسم آنان را بیاوری). در حقیقت ناظم العقیلی با ذکر نقل کتاب ، در مقام جواب آنچه که در ابتدای نکته سوم به آن اشاره نمودیم بوده و عبارت (در صلوات باید بر همه امامان درود بفرستی و اسم آنان را بیاوری) را منتسب به پیرزن می‌نماید، نه کلام معصوم. اینک ضمن بیان نکاتی، به واکاوی پیرامون این موضوع می‌پردازیم. 1️⃣ ناظم العقیلی برای رسیدن به اغراض خود و اثبات امامت فرزندان امام زمان (ع)، به صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در کتاب مرحوم شیخ طوسی اشاره می‌نماید اما نموده و بدون هیچ تذکری، ناگهان نقل کتاب سید بن طاووس را بیان می‌نماید 👈 زیرا نقل کتاب الغیبة حاوی عبارت (فَقَالَ...) بوده و باطل کنند فرقه همبوشی می‌باشد که در ابتدای نکته سوم به آن پرداختیم. 2️⃣ نسَخ خطی در دسترس کتاب الغیبة مرحوم شیخ طوسی شامل عبارت (فَقَالَ...) می‌باشد. 4 نسخه از این نُسَخ خطی در چاپ کتاب الغیبة/سال 1411 توسط موسسه دار المعارف الإسلامیة لحاظ شده است. لازم به ذکر است که این چاپ، در نرم افزار نور 3.5 موجود بوده و همبوشیان آن را قبول داشته و مکررا به این چاپ آدرس دهی می‌کنند. نسخه پنجمی (1092 هـ .ق) هم در کتابخانه مجلس به شماره 31488 موجود است و با نسخ متعددی و شده که در آن عبارت (فَقَالَ...) موجود می‌باشد. در ادامه/لینک زیر، تصویر این نسخه ارائه می‌گردد: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/951 ‏(صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 ناگفته نماند که می‌رود نسخه‌ای با عبارت (فَقَالَت...) در مرحوم علامه مجلسی بوده است زیرا ایشان همین صلوات را با عبارت (فَقَالَت...) از کتاب الغیبة در بحارالانوار نقل می‌نماید. بحارالانوار، ج52ص19 📌 البته عبارت (فَقَالَ...) به (فَقَالَت...) توسط مرحوم علامه منتفی نمی‌باشد لذا نمی‌توان به طور جزم بر وجود نسخه‌ای مشتمل بر عبارت (فَقَالَت...) در نزد مرحوم علامه نظر داد. 📕 مرحوم ابن المشهدی ـ م 610 هـ .ق ـ در کتاب المزار الکبیر ص666 به این صلوات اشاره می‌نماید ولی از ماخذ خود ذکری به میان نمی‌آورد اما این نقل، شامل عبارت ( ... وَ صَلِ‏ عَلَى‏ وَلِيِّكَ‏ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ) می‌باشد که با 👈 نسخ خطی و چاپی کتاب الغیبة می‌باشد لذا به احتمال زیاد ماخذ نقل ایشان، کتاب الغیبة مرحوم شیخ طوسی بوده است. 📕 مرحوم طبری ـ قرن 5 هـ .ق ـ در کتاب دلائل الامامة ص549 این صلوات را به ذکر می‌کند و نقل او شامل عبارت ( ... وَ صَلِ‏ عَلَى‏ وَلِيِّكَ‏ وَ عَلَى‏ وُلَاةِ عَهْدِک الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ) می‌باشد. 🔻 خلاصه اینکه: بر اساس آنچه گفته شد نهایتا، امر دائر مدار بین ـــ فَقَالَ و فَقَالَت ـــ است. * اگر نقل () صحیح باشد، بطلان فرقه همبوشی رقم می‌خورد که در ابتدای نکته سوم بیان آن گذشت. ** اما در صورت صحت نقل ()، باز هم ادعای ناظم العقیلی مبنی بر وجود امامان و اوصیاء از فرزندان امام زمان (ع) ثابت نمی‌شود زیرا: 1️⃣ در روایات فراوانی را در تعداد اوصیاء پس از پیامبر (ص) ذکر نمودیم ‏که بر اساس آنها نمی‌توان قائل به وجود امامان و اوصیاء از فرزندان امام زمان (ع) شد لذا اگر عبارت (لَا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم‏/ نه، وقتی بر ایشان صلوات می فرستی بر همگی آنان ‏صلوات بفرست و نام آنها را بیاور) کلام حضرت هم نباشد باز هم نمی‌توان ضمیر (ه) در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ ‏مِنْ وُلْدِه‏) را به امام زمان (ع) برگشت داد.‏ 2️⃣ امام حسن عسکری (ع) به خدمتکار خود ـــ همان پیرزن ـــ فرموده‌ بودند که (در ‏آخر عمر حضرت مهدی (ع) را می‌بینی و در نزد قائم چنان خواهی بود که در نزد من ‏هستی).‏ بر طبق روایات، خدمتکاران امام زمان (ع) بسیار و بوده و از ‏جایگاه بسیار مخصوصی برخوردارند. حال علی فرض که این عبارت (لَا إِذَا صَلَّيْتَ ‏عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم) کلام پیرزن باشد، آیا می‌توان تصور نمود که خادمه ‏امام زمان (ع) در امور دینی از حرف بزند⁉️ بدون اینکه از امام چیزی شنیده ‏باشد⁉️ 3️⃣ در صلوات صادر شده از سوی حضرت هم دقیقا نام تک تک اوصیاء پیامبر (ص) ذکر شده است که تعداد آنان مطابق با دیگر می‌باشد لذا متن ‏صلوات شریف هم، خود بهترین شاهد است بر این که 👈 عبارت (لَا إِذَا صَلَّيْتَ ‏عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم) کلام حضرت است 👈 ویا اینکه کلامی است که به تعلیم ‏حضرت بوده است. ‏ 🔹 نکته ششم: اگر شخصی اصرار بورزد که ضمیر (ه) در عبارت (وَالْأَئِمَّةِ ‏مِنْ وُلْدِه‏) به امام زمان (ع) بازگشت می‌کند، دو راه در پیش رو دارد: الف: این که بگوید تعداد امامان و اوصیاء پیامبر (ع) بیش از 12 نفر می‌باشند. در این صورت صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی با روایات فوق حد متواتر در تعداد اوصیاء 12گانه پیامبر (ع) داشته لذا طبق ضابطه و سخن امام باقر (ع) باید صلوات ابوالحسن را گذاشته شود که سابقا در پیرامون آن گفتگو نمودیم. ب: قائل شود که مراد ‏از کلمه (الْأَئِمَّةِ)، امامان معصوم و اوصیاء پیامبر (ع) نمی‌باشند بلکه منظور هستند که همبوشیان عزیز هم این معنا را برای کلمه (امام) قبول داشته و در استدلالات خود به آن اشاره می‌نمایند (1). 👈 پس یعنی در این صلوات، بر امام زمان (ع) و والیان عهد ایشان (2) و همچنین بر 👈 امامان جماعت از فرزندان حضرتش ‏درود و صلوات فرستاده می‌شود. ــــــــــــــــــــــــــــــــ 🖋 پی نوشت: (1) توضیح این که همبوشیان کلمه (امام) را به معنی تقسیم می‌کنند: (امام به معنای خاص، امام به معنای اخص، امام به معنای عام، امام به معنای اعم) و سپس 👈 امام جماعات را در قسم (امام به معنای عام) ذکر می‌کنند. (2) مراد از عبارت (وُلَاةِ عَهْدِهِ/ والیان عهد او) یاران 313 گانه امام زمان (ع) باشد که در روایتی ـــ کمال‌ الدین، ج2ص673 ـــ از ایشان با عنوان 👈 حاکمان خدا در زمین یاد شده است ‏(صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔵 جمع بندی ـــ اگر بپذیریم که ضمیر (ه) در عبارت (وَ صَلِ‏ عَلَى‏ ... الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ/ و درود فرست بر ... امامان از فرزندان او) مربوط به امام زمان (ع) می‌باشد، باز هم ادعای برای سخنی گزاف می‌باشد زیرا در این حدیث از مهدیین به میان نیامده و ادعای این که مهدیین همان ائمه از فرزندان امام زمان (ع) می‌باشند می‌باشد. ـــ اگر صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی بر امامت و وصایت فرزندان امام زمان(ع) دلالت کند، با و متواتر دال بر تعداد اوصیاء 12گانه پیامبر (ع) در می‌باشد که با توجه به راهکار امام باقر (ع) باید 👈 از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی چشم پوشی نمود. ـــ با فرض پذیرش صدور این صلوات از امام زمان (ع)، به قطعا ضمیر (ه) در عبارت (وَ صَلِ‏ عَلَى‏ ... الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ) مربوط به امام زمان (ع) نمی‌باشد بلکه ضمیر به (ع) ـــ یا امیرالمومنین (ع) یا پیامبر خدا (ص) که در خط قبل دعا به نام آنها اشاره شده است ـــ برگشت می‌کند. : حضرت فرمودند که در صلوات باید بر پیامبر (ص) و اوصیاء ایشان درود بفرستی و نام آنها را بیاوری و در صلوات تعلیمی حضرت نیز، فقط به نام 12 وصی اشاره شده است، نه بیشتر. : وجود در باب اوصیاء 12گانه پیامبر (ص) قرینه منفصلی است بر این که ضمیر (ه) در عبارت (وَ صَلِ‏ عَلَى‏ ... الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ) مربوط به امام زمان (ع) نمی‌باشد. ـــ ناظم العقیلی برای رسیدن به اغراض خود و اثبات امامت فرزندان امام زمان (ع)، به صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در کتاب مرحوم شیخ طوسی می‌نماید اما غرض ورزی نموده و ، ناگهان نقل کتاب سید بن طاووس را بیان می‌نماید. ـــ خلاصه این که امر دائر مدار بین (فَقَالَ و فَقَالَت) است. 👈 اگر نقل () صحیح باشد بطلان فرقه همبوشی رقم می‌خورد که در ابتدای نکته سوم بیان آن گذشت. 👈 اما در صورت صحت نقل ()، باز هم ادعای ناظم العقیلی مبنی بر وجود امامان و اوصیاء از فرزندان امام زمان (ع) ثابت نمی‌شود. ـــ اگر شخصی اصرار بورزد که ضمیر (ه) در عبارت (وَالْأَئِمَّةِ ‏مِنْ وُلْدِه‏) به امام زمان (ع) بازگشت می‌کند، دو راه در پیش رو دارد: الف: این که اوصیاء و امامان پس از پیامبر (ص) بیش از 12 نفر بوده که در این صورت با در تعداد اوصیاء 12گانه پیامبر (ع) ایجاد می‌شود و نهایتاً باید طبق راهکار امام باقر (ع) پیش رفت و از صلوات مذکور پوشید. ب: قائل شود که مراد ‏از کلمه (الْأَئِمَّةِ)، امامان معصوم و اوصیاء پیامبر (ع) نمی‌باشند بلکه منظور هستند. ـــ ناظم العقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعا نمود که: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. اما صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی توان اثبات ادعاهای وی را نداشته و در نتیجه بطلان فرقه همبوشی می‌شود. 💥 نکته مهم: همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و بطلان فرقه او را ثابت می‌نماید. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث11.pdf
1.88M
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی ... و صل علی ولیک و ولاة عهده و الائمة من ولده ... 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
23.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی ... و صل علی ولیک و ولاة عهده و الائمة من ولده ... ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، یازدهمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی ... و صل علی ولیک و ولاة عهده و الائمة من ولده ... 🖌 متن در ایتا: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/939 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/954 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/955 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/927 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .