eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
907 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
757 ویدیو
369 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
142_Page.MP3
987.2K
#ترتیل #صفحه_142 سوره مبارکه #انعام #سوره_6 #جزء_8 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#ترجمه #صفحه_142 سوره مبارکه #انعام #سوره_6 #جزء_8 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#تفسیر #صفحه_142 سوره مبارکه #انعام #سوره_6 #جزء_8 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
صفحه 142 و اگر فرشتگان را بر آنها می‌فرستادیم و مردگان با آنان سخن می‌گفتند و هر چیزی را رویارویشان فراهم می‌آوردیم باز ایمان نمی‌آوردند مگر به مشیّت خدا، لیکن اکثرشان (مشیّت نافذ حق را) نمی‌دانند. (۱۱۱) و همچنین ما هر پیغمبری را از شیطانهای انس و جن دشمنی در مقابل برانگیختیم که آنها برخی با برخی دیگر برای اغفال مؤمنان سخنان آراسته ظاهر فریب اظهار کنند. و اگر پروردگار تو می‌خواست چنین نمی‌کردند، پس اینها را با دروغشان واگذار. (۱۱۲) (تا بیازماییمشان) و تا به گفتار (فریبنده) آن اهریمنان آنان که به آخرت ایمان نیاورند دل سپرده و بدان خشنود باشند و تا آنچه می‌توانند به گناه و تبهکاری آلوده شوند. (۱۱۳) آیا من غیر خدا حاکم و داوری بجویم و حال آنکه او خدایی است که کتابی (چون قرآن) که همه چیز در آن بیان شده به شما فرستاد؟ و آنان که به آنها کتاب فرستادیم (یهود و نصاری) می‌دانند که این قرآن از خدای تو به حق بر تو فرستاده شده، پس در آن البته هیچ شک و تردید راه مده. (۱۱۴) کلام خدای تو از روی راستی و عدالت به حد کمال رسید و هیچ کس تبدیل و تغییر آن کلمات نتواند کرد و او خدای شنوا و داناست. (۱۱۵) و اگر پیروی از اکثر مردم روی زمین کنی تو را از راه خدا گمراه خواهند کرد، که اینان جز از پی گمان (و هوا و هوس) نمی‌روند و جز اندیشه باطل و دروغ چیزی در دست ندارند. (۱۱۶) محققا خدای تو خود داناتر است به حال آن که از راه او گمراه است و آن که به راه او هدایت یافته است. (۱۱۷) پس شما مؤمنان چنانچه به آیات خدا ایمان دارید از آنچه نام خدا بر آن ذکر شده تناول کنید. (۱۱۸)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Menshavi24.mp3
6.16M
#ترتیل #جزء_بیست_و_چهارم استاد #منشاوی
❖﷽❖ ⁉️ اعراف چه کسانی هستند وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ وَنَادَوْا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَن سَلَامٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَهُمْ يَطْمَعُونَ ﻭ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻥ ﺩﻭ [ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﻬﺸﺘﻴﺎﻥ ﻭ ﺩﻭﺯﺧﻴﺎﻥ ] ﺣﺎﺋﻠﻲ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﺑﺮ ﺍﻋﺮﺍﻑ ، ﻣﺮﺩﺍﻧﻲ [ ﺑﺎ ﻣﻘﺎم ﻭ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺍﻧﺪ ] ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺪﺍم ﺍﺯ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﻨﺪ ، ﻭ ﺑﻬﺸﺘﻴﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﻬﺸﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﻧﺪ ، ﻭﻟﻲ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﻣﻴﺪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ، ﺁﻭﺍﺯ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭﻭﺩ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ .(٤٦) وَإِذَا صُرِفَتْ أَبْصَارُهُمْ تِلْقَاءَ أَصْحَابِ النَّارِ قَالُوا رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺑﻬﺸﺘﻴﺎﻥ ، ﭼﺸﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﻧﺎﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺩﻭﺯﺧﻴﺎﻥ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﻮﺩ ، ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﮔﺮﻭﻩ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﺪﻩ .(٤٧) وَنَادَىٰ أَصْحَابُ الْأَعْرَافِ رِجَالًا يَعْرِفُونَهُم بِسِيمَاهُمْ قَالُوا مَا أَغْنَىٰ عَنكُمْ جَمْعُكُمْ وَمَا كُنتُمْ تَسْتَكْبِرُونَ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺍﻋﺮﺍﻑ ﻣﺮﺩﺍﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﻨﺪ ، ﺁﻭﺍﺯ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ [ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺳﺮﺯﻧﺶ ]ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : [ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﻣﺎﺩﻳﻮ ] ﺟﻤﻌﻴﺖ [ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ] ﺷﻤﺎ ﻭ ﺗﻜﺒّﺮﻱ ﻛﻪ ﻣﻰ ﻭﺭﺯﻳﺪﻳﺪ ، ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﻓﻊ ﻧﻜﺮﺩ .(٤٨) أَهَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَقْسَمْتُمْ لَا يَنَالُهُمُ اللَّهُ بِرَحْمَةٍ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ لَا خَوْفٌ عَلَيْكُمْ وَلَا أَنتُمْ تَحْزَنُونَ [ ﺳﭙﺲ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺩﻥ ﺩﻭﺯﺧﻴﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ] ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻳﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺣﻤﺘﻲ ﻧﻤﻰ ﺭﺳﺎﻧﺪ ؟ [ ﭘﺲ ﺑﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ] ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺩﺭ ﺁﻳﻴﺪ ﻛﻪ ﻧﻪ ﺑﻴﻤﻰ ﺑﺮﺷﻤﺎﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ .(٤٩) 💫سوره اعراف ✨✨✨✨✨✨✨✨ 📚در تفسیر المیزان امده: ✅مجمع البيان از ابو عبدالله (عليه السلام ) نقل مى كند كه فرموده است : اعراف تل هايى است بين بهشت و دوزخ كه هر پيغمبر و يا وصى پيغمبر با گناهكاران امتش در آنجا مى ايستند، مانند سرلشكرانى كه با ضعفاى لشكر خود در قلب لشكر قرار مى گيرند، آنگاه وقتى نيكوكاران امتش راه بهشت را پيش مى گيرند آن وصى پيغمبر به گناهكارانى كه با او ايستاده اند مى گويد: ببينيد برادران نيكوكار خود را، كه به بهشت مى روند، لاجرم گناه كاران به آنان سلام مى كنند، اين است معناى (و نادوا اصحاب الجنه ان سلام عليكم ) و معناى جمله (لم يدخلوها و هم يطمعون ). ⬅️اين است كه اين گناه كاران هنوز خود داخل بهشت نشدند و اميدوارند كه آن پيغمبر و يا امام كه همراه آنان است شفاعت شان كند، و وقتى مى بينند كه گناه كاران راه دوزخ را پيش گرفته و مى روند از در تضرع مى گويند: (ربنا لا تجعلنا مع القوم الظالمين ). 🕯آنگاه اصحاب اعراف يعنى انبياء و جانشينان ايشان، رجالى را از اهل عذاب صدا زده و از در شماتت مى گويند: جماعت شما و استكبارى كه مى ورزيديد شما را بى نياز نكرد، آيا اين همراهان ما نبودند كه شما آنان را به خاطر فقر و فلاكت شان به بازى مى گرفتيد؟ و آنان را تحقير نموده، دنياى تان را به رخ شان مى كشيديد؟ آنگاه رو به مستضعفين كرده، به امر خداوند مى گويند: (ادخلوا الجنه لا خوف عليكم و لا انتم تحزنون ). 🔖مؤلف: مرحوم قمى در تفسير خود از پدرش از حسن بن محبوب از ابى ايوب از مرثد از امام صادق (عليه السلام ) قريب به اين مضمون را نقل كرده است. 📝اصبغ بن نباته نقل كرده كه گفت : در محضر مبارك امير المؤ منين (عليه السلام ) بودم، مردى از آنجناب معناى آيه (و على الاعراف رجال يعرفون كلا بسيماهم ) را پرسيد، حضرت در جوابش فرمود: اعراف مائيم كه انصار خود را به سيمايشان مى شناسيم، اعراف مائيم كه كسى خدا را جز از راه ما نمى تواند بشناسد، اعراف مائيم كه در قيامت بين بهشت و دوزخ مى ايستيم و كسى داخل بهشت نمى شود مگر اينكه ما او را شناخته، او نيز ما را بشناسد، و در آتش داخل نمى شود مگر كسانى كه ما را نشناسند و ما آنان را نشناسيم، اين است معناى آيه، و خداوند اگر مى خواست خود را به همه مردم مى شناسانيد، تا قدرتش را بشناسند و از درى كه قرار داده بر وى در مى آمدند، و خداوند ما را باب خود و صراط و سبيل خود قرار داده، همان بابى كه هر كس ‍ بخواهد به درگاهش راه يابد، بايد از آن باب وارد شود. 📚در تفسیر نمونه امده در بحار،ج 8،ص337 چنین نقل شده: 🌸سلمان فارسی می گوید:«بیش از ده مرتبه از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که فرمود:«یا علیّ انّک و الاوصیاء من بعدک اعراف بین الجنّه و النار»، ♥️یا علی! تو و امامان پس از تو،اصحاب اعراف میان بهشت و جهنّم هستید و هرکس به شما معرفت داشت وارد بهشت می شود وهرکس منکر ولایت شما باشد،وارد جهنّم می شود». کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 📜 على بن ابراهيم روايت كرده است در تفسير اين آيه كريمه: «ووصينا الإنسان بوالديه إحسانا حملته أمه كرها ووضعته كرها» يعنى: «وصيت كرديم ما انسان را به والدين او به نيكى. حامله شد به او مادر او از روى كراهت و وضع كرد اورا از روى كراهت.» 💠 حضرت فرمود: مراد از والدين حسن و حسين عليهما السلام [هستند]. 🕊آن كسى كه حمل و وضع او از روى كراهت بود، حضرت امام حسين عليه السلام است، زيرا كه حق تعالى بشارت داد رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم را به ولادت حسين و به آن كه امامت فرزندان او خواهد بود تا روز قيامت. 🌺پس خبر داد آن حضرت را به آنچه خواهد رسيد به حضرت امام حسين عليه السلام و به فرزندان او. در عوض اين مقرر فرمود كه امامت در فرزندان او باشد؛ خبر داد كه حضرت امام حسين عليه السلام كشته خواهد شد؛ حق تعالى اورا در به دنيا برخواهد گردانيد؛ يارى خواهد كرد اورا تا دشمنان خود را بكشد؛ او را پادشاه جميع روى زمين گرداند؛ چنانچه حق تعالى فرموده است كه: «ونريد أن نمن على الذين استضعفوا في الأرض ونجعلهم أئمة ونجعلهم الوارثين» 1 يعنى: «مىخواهيم كه منت گذاريم بر آنها كه ضعيف گردانيدهاند ايشان را در زمين و بگردانيم ايشان را امامان و بگردانيم ايشان را وارثان زمين.» 🌤باز فرموده است كه: «ولقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر أن الأرض يرثها عبادي الصالحون» 2. يعنى: «به تحقيق كه ما نوشتيم در «زبور» بعد از «تورات» آن كه زمين را به ميراث خواهند برد بندگان شايسته من.» پس حضرت فرمود: «بشارت داد خدا پيغمبرش را كه اهل بيت او پادشاه زمين خواهند شد به دنيا رجعت خواهند كرد و دشمنان خود را خواهند كشت.» 💢پس حضرت رسالت صلى الله عليه و آله و سلم فاطمه عليها السلام را خبر داد به ولادت حسين عليه السلام و شهيد شدن او. پس حامله شد به او با كراهت. پس حضرت فرمود كه: «هرگز ديده اى كسى را كه بشارت دهند اورا به پسرى و حامله شود به او با كراهت؛ يعنى: او مغموم شد و كراهت داشت از او، به سبب شنيدن قتل او و در وقت وضع حمل نيز كراهت داشت به سبب اين.» 💎ميان ولادت امام حسن عليه السلام و حامله شدن امام حسين عليه السلام به قدر يك طهر فاصله بود. امام حسين عليه السلام در شكم مادر شش ماه ماند و مدت شير خوردنش بيست و چهار ماه بود. براى اين حق تعالى فرموده است كه: «مدت حمل او و بازگرفتن او از شير سى ماه بود. 1. سوره قصص/ آيه 5. 2. سوره انبياء/ آيه 105. 📚مجلسى، جلاء العيون،/ 479 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ تَبَارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺷﺶ ﺭﻭﺯ ﺁﻓﺮﻳﺪ ، ﺳﭙﺲ ﺑﺮ ﺗﺨﺖ [ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ ﻭ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﺍﻣﻮﺭ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ] ﭼﻴﺮﻩ ﻭ ﻣﺴﻠﻂ ﺷﺪ ، ﺷﺐ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺎ ﺷﺘﺎﺏْ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺟﻮﻳﺪ ﺑﺮ ﺭﻭﺯ ﻣﻰ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪ ، ﻭ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ ﻭ ﻣﺎﻩ ﻭ ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻣُﺴﺨّﺮ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻭﻳﻨﺪ [ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻭﺭﺩ ] ; ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻛﻪ ﺁﻓﺮﻳﺪﻥ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻥ [ ﻧﺎﻓﺬ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ] ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺍﻭﺳﺖ ; ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺳﻮﺩﻣﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺑﺮﻛﺖ ﺍﺳﺖ ، ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻋﺎﻟﻤﻴﺎﻥ . 🔅ایه (٥٤) سوره اعراف ✨✨✨✨✨✨✨✨ 🌠افرینش اسمانها و زمین در شش روز: 📜در احتجاج از حضرت امير المؤمنين عليه السّلام مروى است فرمود: اگر مى‌خواست ذات احديت اينكه خلق فرمايد آسمان و زمين را كمتر از بهم زدن چشم، هر آينه خلق مى‌نمود، و لكن قرار داد مرور و ترتيب و مدارا را مثال براى امناى خود و الزام مرحجت را بر خلقش. «1» 💠در عيون الرضا عليه السّلام از آن حضرت مروى است فرمود: حق تعالى قادر بود بر خلق آنها در طرفة العين، و لكن خداى عز و جل خلق فرمود در شش روز تا ظاهر نمايد بر ملائكه آنچه خلق شود يكى بعد از ديگرى بر كمال علم و قدرت حق تعالى مرة بعد مرة؛ «2» و كثرت أدلّه بر حدوث عالم و قدم موجد، باعث ازدياد معارف است. «1» احتجاج طبرسى، جلد اوّل، صفحه 379 (احتجاج امير المؤمنين على زنديق) «2» توحيد صدوق، صفحه 320، حديث 2- بحار الانوار، جلد 57، صفحه 74، حديث 50. ادامه مطلب👇👇 @qoranvamamhoosein
💢عرش الهی و حاملین عرش: 📝شيخ صدوق در كتاب توحيد به سند خود از سلمان فارسى نقل مى كند كه گفت : امير المؤ منين على (عليه السلام ) در ضمن جواب هايى كه به جاثليق داد يكى اين بود كه فرمود: ملائكه عرش خداى را حمل مى كنند، و عرش خدا آنطور كه تو مى پندارى مانند تخت نيست، بلكه چيزى است محدود و مخلوق و مدبر به تدبير خدا، و خداوند مالك او است، نه اينكه روى آن بنشيند... 🔍و در كافى از برقى با رفع سند روايت كرده كه جاثليق از امام امير المؤ منين (عليه السلام ) پرسيد: مرا خبر ده از اينكه آيا خداى عز و جل عرش را حمل مى كند يا عرش خدا را؟ ❇️حضرت فرمود: خداى عز و جل عرش و آسمانها و زمين و آنچه را كه در آنها و در ميان آنها است حمل مى كند، همچنانكه در قرآنش ‍ فرموده : (ان الله يمسك السموات و الارض ان تزولا و لئن زالتا ان امسكهما من احد من بعده انه كان حليما غفورا). ⁉️جاثليق پرسيد: پس مرا خبر ده از معناى آيه (و يحمل عرش ربك فوقهم يومئذ ثمانيه ) و با اينكه فرمودى خداى تعالى عرش و آسمانها و زمين را حمل مى كند چطور در اين آيه مى فرمايد: آن روز عرش پروردگارت را هشت نفر حمل مى كنند؟ حضرت فرمود: 🔆منظور از عرش آن علمى است كه خداوند به حاملين عرش داده، و آن نورى است از نور عظمتش، پس به عظمت و نورش دلهاى مؤ منين را بينا كرده، و به عظمت و نورش نادانها دشمنش مى دارند، و به عظمت و نورش همه موجودات در آسمان و زمين در صدد جستجوى راهى به سوى او هستند، و براى يافتن آن راه دست به كارهاى مختلف زده و اديان گوناگونى را به وجود مى آورند، سپس ‍ همه موجودات محمولهايى هستند كه خداوند آنها را به نور و عظمت و قدرتش حمل مى كند، و خود آنها قادر بر تحصيل ضرر و نفع و مرگ و زندگى و بعث خود نيستند. آرى، هر چيزى محمول خدا است، و خداوند تبارك و تعالى است كه آسمانها و زمين را از زائل شدن نگهداشته و به آن دو احاطه دارد، او است حيات و نور هر چيزى (سبحانه و تعالى عما يقولون علوا كبيرا). 🔰حاملين عرش خداى تعالى، علمايى هستند كه خداوند از علم خود به آنان داده و هيچ موجودى كه خداى تعالى در ملكوت خود آفريده از تحت اين چهار نور خارج نيست، و اين همان ملكوتى است كه خداوند آن را به اصفياى خود نشان داده، و درباره نشان دادن آن به ابراهيم خليل فرموده : (و كذلك نرى ابراهيم ملكوت السموات و الارض و ليكون من الموقنين ). چطور حاملين عرش مى توانند خدا را حمل كنند و حال آنكه به حيات خداوندى دلهايشان زنده است و به نور خود او به سوى او راه يافته اند...  ✅در حديثى ديگر حاملين عرش هشت نفر شمرده شده، چهار نفر از اولين كه عبارت اند از: نوح، ابراهيم، موسى و عيسى (عليهماالسلام ) و چهار نفر از آخرين كه عبارت اند از: محمد (صلى الله عليه و آله و سلم )، على، حسن و حسين (عليهماالسلام ). ادامه مطلب👇👇 @qoranvamamhoosein