eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
744 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌امام حسین علیه‌السلام میفرمایند: به تحقيق كه صبركنندگان در غيبتش، بر اذيت ها و تكذيب ها، مانند مجاهدان با شمشير در سپاه پيامبر (صلوات‌الله‌علیه وآله) هستند. 📚اعلام الورى، ص ۳۸۴                🌹تعجیل در فرج صلوات🌹 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 367🌷 🌹و شهداء دارالفناء🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﺍﻳﻨﺠﺎ ﮔﺬﺭﮔﺎﻩ ﻭ ﻣﻌﺒﺮ ﺍﺳﺖ، ﺍﻗﺎﻣﺘﮕﺎﻩ ﻧﻴﺴﺖ. ﻭلی ﻋﺠﻴﺐ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﻗﺎﻣﺘﮕﺎهی ﺍﺳﺖ. ﻣﺎ ﻫﻴﭻ‌ﮔﺎﻩ ﺳﺮ ﭘﻞ ﺗﻮﻗّﻒ نمی‌ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺧﺎﻧﻪ نمیﺳﺎﺯﻳﻢ. میﮔﻮﻳﻴﻢ ﭘﻞ ﮔﺬﺭﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻫﻢ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺗﻮﻗّﻒ ﻛﻨﻴﻢ، ﺩﻭ ﺳﻪ ﺳﺎعتی ﺭﻓﻊ خستگی میﻛﻨﻴﻢ ﻭ می‌ﮔﺬﺭﻳﻢ. ﻭلی ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻗﻮﺍی ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی ﺁﺑﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﭘﻞ ﺻﺮﻑ می‌ﻛﻨﻴﻢ؟ 🔹ﺧﺪﺍ میﺩﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﭼﻪ ﺧﺮﺝ‌ ﻫﺎی ﮔﺰﺍفی ﺑﺮﺍی ﺗﺠﻤّﻼ‌تی می‌ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﺍﺭﺯﺵ ﻋﻘﻼ‌یی ﻧﺪﺍﺭﺩ؛ ﻣﺜﻼ‌ً، ﭼﻪ ﺩﻛﻮﺭﻫﺎ ﻭ ﺧﺎﻧﻪ‌هایی می‌ﺳﺎﺯﻧﺪ! ﺁﻳﺎ ﺍﮔﺮ ﻫﻤﻴﻦ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺻﺮﻑ ﺗﺠﻤّﻞ ﺧﺎﻧﻪ‌ی ﺑﺮﺯخی‌ ﺷﺎﻥ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻬﺘﺮ ﻧﻴﺴﺖ؟ ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺯﻧﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﺠﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺗﺠﻤّﻞ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﻧﺪ؟ 🔸امام زمان علیه السلام ﺣﺎﺿر و ناظر بر ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﺎ هستند. ایشان نه تنها رفتار ما را می‌بینند بلکه از افکار ما هم مطلعند. ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ایشان ﭼﺸﻢ ﻭ ﮔﻮشی ﺩﺍﺩﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺟﺎ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ می‌ﺑﻴﻨﺪ ﻭ ﻫﺮ ﺻﺪﺍیی ﺭﺍ میﺷﻨﻮﺩ. 🔹ﺍﻳﻦ ﺑﺸﺮ ﻋﺎﺟﺰ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭﺳﻴﻠﻪ‌ﺍی ﺑﺴﺎﺯﺩ ﻛﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﺷﻪ‌ی ﺩﻧﻴﺎ ﻛﻪ ﻧﺸﺴﺘﻪ، ﺁﻥ ﻓﺮﺩی ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﮔﻮﺷﻪ‌ی ﺩﻧﻴﺎ ﺻﺤﺒﺖ میﻛﻨﺪ،(ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ‌ی ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻥ) ﻫﻢ ﺑﺒﻴﻨﺪ ﻫﻢ ﺻﺪﺍﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﻮﺩ. ﺁﻳﺎ ﺗﻌﺠّﺐ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﻠﻴﻢ ﺣﻜﻴﻢ ﺑﻪ ﻭﻟﻲّ ﺍﻋﻈﻤﺶ ﺁﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﻗﺪﺭتی ﺑﺪﻫﺪ ﻛﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻋﺎﺩی، ﺩﺭ ﻫﺮ ﻧﻘﻄﻪ‌ﺍی ﺍﺯ ﺟﻬﺎﻥ ﻛﻪ ﻫﺴﺖ، ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ ﺑﺒﻴﻨﺪ ﻭ ﻫﺮ ﺻﺪﺍیی ﺭﺍ ﺑﺸﻨﻮﺩ ﻭ ﻓﺮﻳﺎﺩﺭﺱ ﺩﺭﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ؟ 🔸ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﺩﺍﻧﺴﺘﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﺳﺮ، ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯽ‌ﻛﻨﺪ؛ ﻫﻤﺎﻥ‌ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺷﺎﻫﺪ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺧﺪﺍ ﻧﯿﺰ ﺷﻬﻮﺩ ﻭ ﺩﯾﺪﻥ ﻣﺎﺩﯼ ﻧﯿﺴﺖ. 🔹ﺑﻠﻜﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻭﺟﻮﺩﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﻠﻨﺪﯼ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﮔﺴﺘﺮﻩ ﺍﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﺎﺩﯼ ﻧﯿﺴﺖ. ﺍﺳﺘﻘﺮﺍﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺭ ﻣﻜﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﻣﻜﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﻛﺮﻩ ﺧﺎﻛﯽ، ﺑﺎ ﺷﺎﻫﺪ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻭ ﻣﻨﺎﻓﺎﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺍﺳﺘﻘﺮﺍﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺪﻥ ﻣﺎﺩﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﺎﻫﺪ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﺑﻮﺩﻥ، ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻡ ﻧﻮﺭﺍﻧﯿﺖ ﻭ ﺭﻭﺡ ﻣﻄﻬﺮ ایشان ﻛﻪ ﻭﺳﻌﺖ ﻭﺟﻮﺩﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ. 🔸ﺍﻧﺴﺎن‌هاﯾﯽ ﺩﺭﺍﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﺣﺠﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﺠﺖ ﺍﻟﻬﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺑﺸﺮﯼ ﺭﺍ ﻣﯽﺷﻨﺎﺳﺪ ﻭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﺯﻭﺍﯾﺎﯼ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﻈﺎﺭﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺍﺯ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﺍمام ﯾﮏ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﮐﻠﯽ ﺑﺮﻫﻤﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﺧﻠﻖ دارد. 🔹ﺩﺭ ﺁﯾﻪ ۱۴۳ ﺳﻮﺭﻩ ﺑﻘﺮﻩ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ: «ﮐﺬﻟﮏ ﺟﻌﻠﻨﺎﮐﻢ ﺍﻣﺔ ﻭﺳﻄﺎ ﻟﺘﮑﻮﻧﻮﺍ ﺷﻬﺪﺍﺀ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻨﺎﺱ...» ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﻣﺖ ﻭﺳﻂ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺷﺎﻫﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﺷﯿﺪ. 🔸ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺁﯾﻪ ﺑﺮ ﻣﯽﺁﯾﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﺖ ﻭﺳﻂ ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻪ ﺍﻓﺮﺍﻁ ﻧﻪ ﺗﻔﺮﯾﻂ، ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻧﻪ ﺍﺯ ﺟﻬﺖ ﺍﻓﺮﺍﻁ ﻭ ﻧﻪ ﺍﺯ ﺟﻬﺖ ﺗﻔﺮﯾﻂ ﺧﻄﺎ ﮐﻨﻨﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻌﺼﻮﻡ. ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: «ﻣﺎﯾﯿﻢ ﺷﺎﻫﺪﺍﻥ ﺑﺮﻣﺮﺩﻡ» ﻣﺎ به رﺍﺣﺘﯽ ﺍﺯ ﺁﯾﻪ این را ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﯿﺸﻮﯾﻢ. 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 ۳۶۸🌷 🌹و شفعاء دارالبقاء🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﻋﻠﯿﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﺷﻬﺪﺍی ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﻨﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﺷﺎﻫﺪ ﺑﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻓﻜﺎﺭ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺁﺩﻣﻴﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﻋﻠّﺖ ﺷﻔﻌﺎی ﺩﺍﺭﺍﻟﺒﻘﺎ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺟﺰﺍ، ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺷﻬﻮﺩ ﻭ ﺣﻀﻮﺭی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺩﺍﺷﺘﻪ‌ﺍﻧﺪ، ﺑﻪ ﺍﺩﺍی ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻭ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ. 🔹ﺑﺪیهی ﺍﺳﺖ ﺗﺎ کسی ﺣﺎﺩﺛﻪ‌ﺍی ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﻭﻗﻮﻋﺶ ﻧﺒﻴﻨﺪ، نمیﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻣﺤﻜﻤﻪ ﺑﻪ ﻭﻗﻮﻉ ﺁﻥ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺩﻫﺪ. ﻣﺜﻼ‌ً، ﺗﺎ کسی ﺩﺭ ﻣﺠلسی ﻛﻪ ﺻﻴﻐﻪ‌ی ﻋﻘﺪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯنی ﺟﺎﺭی ﺷﺪﻩ، ﺣﻀﻮﺭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، نمیﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﻗﺎضی ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺷﺎﻫﺪ ﺍﺟﺮﺍی ﺻﻴﻐﻪ‌ی ﻋﻘﺪ ﺑﻮﺩﻡ. ﺍﺩﺍی ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻓﺮﻉ ﺑﺮ ﺗﺤﻤّﻞ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ: ﺗﺎ ﻭﻗﻮﻉ ﺣﺎﺩﺛﻪ‌ﺍی ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺭﻭﺷﻦ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺣﻖّ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﺮ ﻭﻗﻮﻉ ﺁﻥ ﻧﺪﺍﺭﻳﺪ. ◀️ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ، وقتی ﺣﻀﺮﺕ ﻭﻟﻲّ ﻋﺼﺮـ ﻋﺠّﻞ‌ ﺍﻟﻠﻪ‌ ﺗﻌﺎﻟﻲ ‌ﻓﺮﺟﻪ ‌ﺍﻟﺸّﺮﻳﻒ ـ می‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺑﺪﻫﺪ ﻛﻪ ﻣﺜﻼ‌ً ﺩﺭ ﻓﻼ‌ﻥ ﺷﺐ ﻭ ﺩﺭ ﻓﻼ‌ﻥ ﺟﺎ مجلسی ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺧﺼﻮﺻﻴّﺎﺕ ﺍﺯ ﮔﻮﻳﻨﺪﻩ ﻭ ﻣﺴﺘﻤﻌﻴﻦ ﺑﺎ ﺍﻧﮕﻴﺰﻩ‌ﻫﺎ ﻭ ﻧﻴّﺎﺕ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺗﺎ ﺍلآﻥ ﻧﺒﻴﻨﺪ ﻭ ﻧﺸﻨﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻧﻴّﺎﺕ ﺁﮔﺎﻩ ﻧﮕﺮﺩﺩ، نمیﺗﻮﺍﻧﺪ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺑﺪﻫﺪ. 🔸ﺍﻭّﻝ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺗﺤﻤّﻞ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺑﻜﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺩﺍی ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺎ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺑﻮﺩﻥ ﺯﻣﻴﻨﻪ‌ی ﺷﻔﺎﻋﺖ، ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺑﺮﺁﻳﺪ ﻭ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﻔﻌﺎﺀ ﺩﺍﺭﺍﻟﺒﻘﺎ ﺗﺤﻘّﻖ یابد. 🔹ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ، ﺷﻔﻴﻌﺎﻥِ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺷﻔﻴﻊ، ﺍﺯ ﻣﺎﺩّﻩ «ﺷﻔﻊ»، ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻯ ﭼﻴﺰﻯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﭼﻴﺰ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ. ﺑﺮﺍﻯ ﻫﻤﻴﻦ، ﺑﻪ ﻋﺪﺩ ﺯﻭﺝ، «ﺷَﻔْﻊ» ﻭ ﺑﻪ ﻋﺪﺩ ﻓﺮﺩ، «ﻭَﺗْﺮ» ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻰﺷﻮﺩ. 🔸ﺩﻗّﺖ ﺩﺭ ﻣﻌﻨﺎﻯ ﻟﻐﻮﻯ «ﺷﻔﻴﻊ»، ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﺍﺑﻬﺎﻣﺎﺕ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺡ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﻰﺳﺎﺯﺩ. ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺜﺎﻝ، ﻭﻗﺘﻰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻰ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪﺍﺵ ﻧﻤﻰﺭﺳﺪ ، ﺍﺯ ﺷﺨﺺ ﺩﻳﮕﺮﻯ کمک ﻣﻰﮔﻴﺮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻳﺎﺭﻯ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪﺍﺵ ﺩﺳﺖ ﻣﻰ ﻳﺎﺑﺪ، ﺩﺭ ﺣﻘﻴﻘﺖ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﻔﻴﻊِ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﻓﻌّﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﻯ ﺍﻣﺮﻭﺯﻯ، ﺑﺪﻭﻥ ﺷﻔﻴﻊ، ﻣﻤﻜﻦ ﻧﻴﺴﺖ. 🔹ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭﺍﻡ ﺍﺯ ﺑﺎنکﻫﺎ، ﺧﺮﻳﺪ ﻗﺴﻄﻰ ﻛﺎﻻ‌ ﻭ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻛﻪ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﺿﻤﺎﻧﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﺳﺖ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺿﺎﻣﻦ، ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭِ ﻓﺮﺩ ﻭﺍﻡ ﮔﻴﺮﻧﺪﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰﺩﻫﺪ ﻭ ﺷﻔﻴﻊِ ﻭﻯ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ، ﻫﻤﺮﺍﻫﻰ ﺩﻭ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ «ﺷَﻔْﻊ» ﻭ ﻣﻴﺎﻧﺠﻴﮕﺮﻯ ﺭﺍ «ﺷﻔﺎﻋﺖ» ﻣﻰﻧﺎﻣﻨﺪ. 🔸ﺩﺭ ﺳﺮﺍﻯ ﺁﺧﺮﺕ، ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﻳﺎﺭﻯ ﺍﻧﺪ؛ ﺑﺮﺧﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺯُﺩﻭﺩﻥ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ، ﻭ ﺑﺮﺧﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﺎﺕ ﺑﺎﻻ‌ﺗﺮ. ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﺑﺎ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﻭﻳﮋﻩ ﺍﻯ، ﻫﺮ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﺭﺍ ﻳﺎﺭﻯ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ. 🔹ﻋﺪّﻩﺍﻯ ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﻣﺤﺮﻭﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺍﻧﺪ. ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﺷﻜّﺎﻛﺎﻥ، ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ، ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ، ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺍﻥِ ﻣﺴﺘﺒﺪ، ﻏﻠﻮ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺩﻳﻦ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺳﺒُک ﻣﻰﺷﻤﺎﺭﻧﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺭﺍ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﻰﭘﻨﺪﺍﺭﻧﺪ، ﺍﺯ ﺷﻔﺎﻋﺖ، ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺍﻧﺪ. 🔸ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ «ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ»، ﺍﻣﻴﺪﻯ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﻫﻤﻪ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ، ﻋﺸﻖ ﻣﻰﻭﺭﺯﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ، ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻣﻰ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. 🔹ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺷَﻔَﺎﻋَﺘﻲ ﻟِﺎُﻣَّﺘِﻰ ﻣَﻦْ ﺃﺣَﺐَّ ﺃﻫْﻞَ ﺑَﻴْﺘﻲ ﻭَ ﻫُﻢْ ﺷِﻴﻌَﺘﻲ. ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻣﻦ، ﺷﺎﻣﻞ ﺁﻥ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺍﻣّﺖ ﻣﻦ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖِ ﻣﺮﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﺭﺩ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ، ﭘﻴﺮﻭ ﻣﻦ ﺍﻧﺪ. 🔸ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ، ﺑﺎ ﻫﻤﺮﺍﻫﻰ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻣﻌﻨﺎ ﻣﻰﻳﺎﺑﺪ ﻭ ﺍﺩّﻋﺎﻯ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﺭﺍ ﻧﻤﻰﺗﻮﺍﻥ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻧﺎﻣﻴﺪ ﻭ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ، ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻯ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﺎﺳﺘﻰ ﻫﺎﻯِ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ، ﺑﺎﻳﺪ ﮔﺎﻣﻰ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﻧﻴﻜﻰ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻓﺮﺩ ﺷﺎﻣﻞ ﺷﻔﺎﻋﺖِ ﺷﺎﻓﻌﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﺩ. 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 ۳۶۹🌷 🌹 ﻭﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﺔُ ﺍﻟْﻤَﻮْﺻُﻮﻟَﺔ🌹 📖زیارت جامعه کبیره ُ🔸ﺷﻤﺎ ﺁﻥ ﺭﺣﻤﺘﯽ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ. 🔹امام مهدی علیه السلام ﺭﺣﻤﺖ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ برﺍﯼ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺁﻥ ﺭﺣﻤﺘﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﻣﻠﮑﻮﺗﯽ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽﮐﻨﺪ. 🔸ﻣﺎ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ: ﺍﮔﺮ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻧﺒﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺕ ﻣﯽﺍﻓﺘﺎﺩﯾﺪ، ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺹ)ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: ﮐﻪ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻦ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﯾﻌﻨﯽ ﻋﻠﯽ(ﻉ). ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺍﺋﻤﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺎﺻﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻘﺼﺪ ﻋﺎﻟﯿﻪ ﻭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ؛ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪﻩﺍﻧﺪ. 🔹ﺭﺣﻤﺖ ﺍمام ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﻣﺘﺼﻞ ﺍﺳﺖ. ﻣﻨﻘﻄﻊ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺭ ﻫﻤﻪ‌ﯼ ﻋﻮﺍﻟﻢ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ. ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻫﺴﺖ. 🔸امام زمان ﻣﻌﺪﻥ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ هستند، همان طور که معدن جزو انفال و متعلق به همه است، محبت امام زمان هم ﻫﻤﻪ‌ﺟﺎ و ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﺭﺣﻤﺔ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺭﺣﻤﺖ ﻭﺍﺳﻌﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. 🔹ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻋﯿﻦ ﺣﺎﻝ ﮐﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﺍﺳﻌﻪ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﻋﺪﻩ ﯾﮏ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﯾﮋﻩ‌ﺍﯼ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﺧﺎﺻﯽ دارند. ﺩﯾﮕﺮ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﺎ ﺟﺰ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭﯾﮋﻩ ﺑﺎﺷﯿﻢ، ﮐﻪ ﺁﻥ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﺒﻌﯿﺖ ﺧﺎﺹ ﺍﺯ ﺍیشان ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺧﺎﺹ ﻫﻢ ﺑﻪ آن ها ﺑﺸﻮﺩ. 🔸ﺁﻥ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﻼ‌ﺱ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﻭ ﺩﺭﺱ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺱ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ ﺣﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺑﭽﻪ‌ﯼ ﺑﺎﺯﯾﮕﻮﺵ. ﺍﻣﺎ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﻭﻝ ﺯﺣﻤﺘﮑﺶ ﺑﻬﺮﻩ‌ﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﻣﯽ‌ﺑﺮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﻥ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺍﻻ‌ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻋﻠﻤﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻫﻤﻪ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﺩ. 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❗️باورهای خود را اصلاح کنیم❗️  3 اگر اهل حدیث به کتاب خدا ایمان واقعی داشتند، این آیه برایشان کافی بود: وَقالَ الرَّسولُ يا رَبِّ إِنَّ قَومِي اتَّخَذوا هذَا القُرآنَ مَهجورًا  فرقان۳۰ و پیامبر (درقیامت) می‌گوید : پروردگارا! همانا قوم من این قرآن را متروک گذاشتند. 📌این شهادتی است که بیشتر از آن شهادتی از جانب پروردگار سبحان نیست که بسیاری کتاب پروردگارشان را به خاطر کتابهایی که افرادی بریده از اسلام نوشته اند، ترک کرده و آنها را به جای کتاب خدا گرفته اند. و فرمود : فَوَيلٌ لِلَّذينَ يَكتُبونَ الكِتابَ بِأَيديهِم ثُمَّ يَقولونَ هذا مِن عِندِ اللَّهِ لِيَشتَروا بِهِ ثَمَنًا قَليلًا فَوَيلٌ لَهُم مِمّا كَتَبَت أَيديهِم وَوَيلٌ لَهُم مِمّا يَكسِبونَ  بقره۷۹ پس وای بر کسانی که کتاب را با دست خود می‌نویسند و می‌گویند: این از جانب خداست تا کتاب خدا را به بهایی ناچیز مبادله کنند، وای بر آنان بر آنچه که با دست خود نوشته اند و وای بر آنان از آنچه به دست می‌آورند. خداوند متعال می‌فرماید: قَدْبَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ  آل‌عمران ۱۱۸ آيات را برايتان آشكار ساختيم، اگر به عقل دريابيد! البته اگر عقل داشتند، می‌فهمیدند، که پیروی از غیر از آیات خدا، یعنی از غیر از قرآن، ضلالت آشکار است! 📌احادیث و روایاتی که به ما رسیده است مشتی دروغ و تهمت بر رسول خداست و چیزی نیست جز آنچه خداوند متعال فرموده است : وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ  انعام۱۱۲ و بدين گونه براى هر پيامبرى دشمنانى از شیاطین انس و جن برگماشتيم، بعضى از آنها به بعضى براى فريب سخنان (پوچ ولی) آراسته القا می‌کنند و اگر پروردگار تو مى‏خواست چنين نمی‌کردند، پس آنان را با آنچه به دروغ مى‏سازند واگذار . وَلِتَصْغَى إِلَيْهِ أَفْئِدَةُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَلِيَرْضَوْهُ وَلِيَقْتَرِفُوا مَا هُمْ مُقْتَرِفُونَ ۱۱۳ و چنين مقرر است که دلهاى كسانى كه به آخرت ايمان نمی‌آورند به سخنان باطل بگرايد و آن را بپسندد، تا اينكه آنچه را بايد به دست بياورند به دست آورند! أَفَغَيْرَ اللَّهِ أَبْتَغِي حَكَمًا وَهُوَ الَّذِي أَنْزَلَ إِلَيْكُمُ الْكِتَابَ مُفَصَّلًا وَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْلَمُونَ أَنَّهُ مُنَزَّلٌ مِنْ رَبِّكَ بِالْحَقِّ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ ۱۱۴ پس آيا داورى جز خدا جويم با اينكه اوست كه اين كتاب را به تفصيل به سوى شما نازل كرده است و كسانى كه كتاب بديشان داده‏ ايم مى‏دانند كه آن از جانب پروردگارت به حق فرو فرستاده شده است. پس تو از ترديدكنندگان مباش وَتَمَّتْ كَلِمَتُ رَبِّكَ صِدْقًا وَعَدْلًا لَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِهِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ۱۱۵ و سخن پروردگارت به راستى و داد سرانجام گرفته است و هيچ تغييردهنده‏ اى براى كلمات او نيست و او شنواى داناست . ❗️اما شیاطین بشدت دست اندرکار تغییر مفاهیم کلام خدا و ابداع کلام غیر الهی شدند تا سست عنصران را بفریبند. وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ ۱۱۶ و اگر از بيشتر كسانى كه در زمين هستند پيروى كنى تو را از راه خدا گمراه می‌کنند. آنان جز از گمان خود پيروى نمی‌کنند و جز به سخنان ظنی و نادانسته نمی‌پردازند . فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَ اللَّهِ وَآيَاتِهِ يُؤْمِنُونَ❗️ پس، بعد از خداوند و آياتش به كدام حدیث ايمان مى‌آورند؟ @Quranahlebayt
آیه ۲۶۸ سوره بقره ( ص۴۵) 🍃🌸تعبير به امر كردن شيطان ، اشاره به همان وسوسه هاى او است در دنياى امروز كه نتيجه و اثر اختلافات طبقاتى و پايمال شدن ثروتها به خاطر به هم خوردن تعادل تقسيم ثروت به روشنى به چشم مى خورد درك معنى آيه فوق چندان مشكل نيست . 🔸از آيه استفاده مى شود كه يك نوع ارتباط ميان ترك نمودن انفاق و فحشاء وجود دارد زیرا اگر فحشاء را به معنى مطلق گناه يا گناه جنسى بگيريم ، ارتباط آن با ترك انفاق بر كسى پوشيده نيست ، زيرا سرچشمه بسيارى از گناهان ، و بى عفتيها و خودفروشيها، فقر و تهيدستى است ! 🌸🍃 @Quranahlebayt
. 6⃣ ⭕️ و هوای نفس برای اینکه آدم رو در دام رابطه حرام بندازه معمولا از روش ها و فنون مختلفی استفاده میکنه و حیله های متنوعی برای تسلیم کردن انسان داره! 💢 مثلا به یه نفر میگه: ببین شوهرت بهت کم محلی میکنه! تو باید این کمبود عاطفی رو از جای دیگه تامین کنی. حالا اشکالی هم نداره که دو تا پیام هم به یه آقای دیگه بدی تا آروم بشی!😈 ☢️ این حربه بیشتر مال هوای نفس خانم هاست و البته گاهی ممکنه آقایی هم برای جبران کمبود عاطفی خودش این مدلی فریب بخوره. 💢 هوای نفس به یه نفر دیگه میگه: ببین حالا اگه به یه یه پیام صبح بخیر یا شب بخیر دادی که چیزی نمیشه! مگه مثلا میخوای چیکار کنی؟! تو که قصد نداری!😈 کلا شهوت طوری هست که آدم باید همیشه مراقبش باشه و هر نوع ارتباط عاطفی حتما کار رو به جاهای باریک میکشونه... 🔹 بله یه موقع هست که یه ارتباط کاری و اداری صرف هست. اینم در همون حد خودش و در حد نیاز باید پیام داده بشه. مراقب حیله های پنهان هوای نفس باشیم... 7⃣ 🔹 سه تا موضوع رو باید یکی یکی بهش بپردازیم. 💢 اول چیکار کنیم که گرفتار این نوع روابط نشیم؟ 💢 دوم اینکه اگه کسی گرفتار هست چطور رها بشه؟ 💢 سوم اینکه اگه فردی به این نوع روابط پایان داده باشه چطور بتونه از آسیب های بعدش جلوگیری کنه؟ درباره مورد اول چند تا نکته رو باید دقیق رعایت کرد. ❇️ اول اینکه سعی کنید همیشه "در حد ضرورت" با نامحرم صحبت کنید. اگه واقعا جایی ضرورتی نداره و میتونید به جنس موافق خودتون مراجعه کنید سعی کنید اصلا زمینه این نوع رابطه ها رو فراهم نکنید. 💢 طبیعتا در شرایط مساوی فردی که در طول روز با 50 تا جنس مخالف ارتباط داره بیشتر امکان آلودگی به این خطا رو داره تا کسی که در روز با یکی دو نفر ارتباط داره. ❇️ دوم اینکه حین صحبت کردن سعی کنید خیلی رسمی و فقط در همون حدی که نیاز هست صحبت بشه. هر جمله ای که بیش از ضرورت باشه ممکنه طرف مقابل رو به این نتیجه برسونه که انگار شما میخوای باهاش ارتباط عاطفی برقرار کنی. و عموما مقدمه روابط جنسی حرام، روابط عاطفی هست.. 8⃣ ❇️ سومین نکته برای پیشگیری از روابط حرام اینه که آدم سعی کنه کلا بیکار نباشه! آدمی که بیکار باشه طبیعتا حتی اگه خودش هم نخواد بالاخره تسلیم هوای نفسش میشه. ✔️ حتما سعی کنید وقت خودتون رو با کارهای مفید پر کنید تا اصلا وقت نکنید به این چیزا فکر کنید! ⭕️ متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ دوران دبیرستان اینه که نوجوانان وقت خالی خیلی زیادی دارن و همین وقت های خالی زمینه رو برای انواع گناهان آماده میکنه. 🔶 پدر و مادرها و مسئولین مدارس در این زمینه باید بیشتر کار کنند و وقت دانش آموز رو با مطالعه و ورزش و کار اقتصادی و کار جهادی پر کنند. ⭕️ اگه انسان از سنین نوجوانی به رابطه با نامحرم آلوده بشه واقعا در ادامه کارش خیلی سخت خواهد شد و به این سادگی ها نمیتونه از این مشکل رها بشه. خصوصا با توجه به دسترسی راحت به شبکه های اجتماعی، هر فردی تا اراده کنه خیلی زود میتونه با تعداد زیادی نامحرم ارتباط برقرار کنه. در چنین شرایطی پر بودن وقت انسان بسیار مهم خواهد بود... @Quranahlebayt
💠 ولایت ‌مداری شیعه ▫️ در سخنی با یونس بن عبدالرحمان، امامان (عليهم السلام) و استواری در ستیزه جویی با دشمنان آنان را ویژگی ستودنی شیعیان در امت از امام معصوم (عليه السلام) برشمرد و آنان را به همزیستی با امامان (عليهم السلام) در مرتبه عالی بهشت بشارت داد: «طُوبَی لِشِیعَتِنَا المُتَمَسِّکِینَ بِحُبِّنَا فِی غَیبَةِ قَائِمِنَا الثَّابِتِینَ عَلَی مُوَالاتِنَا وَ البَرَاءَةِ مِن أَعدَائِنَا! أُولَئِکَ مِنَّا وَ نَحنُ مِنهُم! ...» ▫️ راز این همه سفارش و اهتمام به ولایت مداری امامان معصوم (عليهم السلام) و بیزاری از دشمنانشان در این نکته بس مهم نهفته است که آنان خدای رحمان و نمود عینی ولایت او در قلمرو امکان هستند، ازاین رو برای باریافتن به ولایت الاهی، جز اولیای معصوم (عليهم السلام) و از دشمنان آنان راهی نیست. 📚 ادب فنای مقربان، ج9، ص219 @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
🔷شخصى نزد امام صادق علیه‌السلام رفت و گفت من ازلحظه مرگ بسيارميترسم،چه کنم؟ امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: زيارت ‌عاشورا را زياد بخوان.. آن مرد گفت: چگونه با خواندن زيارت عاشورا از خوف آن لحظه در امان باشم؟ امام صادق فرمود: مگر در پايان زیارت عاشورا نمى خوانيد؟ •{ اَللّهُمَّ‌ارْزُقْنی‌شَفاعَهَ‌الْحُسَیْنِ‌یَوْمَ‌الْوُرُودِ }• یعنی خدايا شفاعت حسين(علیه السلام) را هنگام ورود به قبر روزى من کن... @Quranahlebayt 🌹اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج🌹
عزیزان دو رکعت هست که بعد از ۱۲ بار سوره ی (قل هوالله احد) خونده میشه و بعد حاجات خودتون رو طلب کنید. ان شاءالله حاجت روا باشید🙏 @Quranahlebayt