eitaa logo
رَشَحاتُ الْبِحار | ارواح
1.7هزار دنبال‌کننده
196 عکس
44 ویدیو
6 فایل
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی ⭕️ رشحه ای از رشحات بحر معارف الهی در فلسفه و حکمت ، عرفان ، طب ، نجوم و... آیدی بنده : @Amirh_BazYar786
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6021810836396314546.mp3
8.06M
🎙 استاد صمدی آملی 📌 تهیه، تقطیع، تنظیم و عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار ⏱ تایم تقطیع: دقیقه 12 _ 45 جلسه 174 شرح دروس معرفت نفس 🔹 معنای بخت، اتفاق، شانس و اقبال 🔸 اثر گذاری بخت و اقبال در زندگی 🔹 جاهل بودن به علت امور و سبب مستور آن 🔸 هدفمندی افعال و انواع غایات 🔹 اهداف دور و نزدیک 🔸 غایت فعل و ذات فاعل 🔹 غایات بالعرض و برگشت آن به فعل 🔸 نقش اسرار وجودی شخص در ظهور مکنونات غیبی و بروز خوش بختی 🔹 لفظ نداشتن برای بیان اسرار و بیان تعبیر خوش بختی 🔸 بی خبری فاعل از غایات مخفی فعل 🔹 ناتوانی از فهم سلسله علل امور و نفس الأمر 🔸 نفس عمل را اغراض فراوان است 🔹 مجسمه ها و هیاکل خوش شانسی 🔸 توصیه به ریشه یابی علت بدبختی افراد قلیل البخت 🔹دعاها، برنامه ها و محاسبه ها برای اصلاح قلیل البختی افراد در علوم غریبه 🔸 اهمیت موضوع بخت در علوم غریبه و ماوراء الطبیعی •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
📌 رسید مرسولات کتب سفارش داده شده... تاریخ ارسال: 7 / 3 ساعت گزارش: 11:37 🔻 افرادی که اسمشون در لیست نیست در نوبت بعد براشون ارسال می شود. افرادی که کتب به دستشون رسید به ادمین اطلاع بدهند. 👇 ثبت سفارش کتاب رائحة الأرواح در موضوعات: فلسفه، عرفان، روحانیات و علوم و فنون غریبه ✅ قیمت کتاب به انضمام هزینه پست و بسته بندی: 125 هزار تومان جهت سفارش مبلغ فوق را به شماره کارت زیر واریز کرده و مشخصات را به آیدی زیر ارسال فرمایید👇 🔻 شماره کارت: 6037997481015551 امیرحسین بازیار 🔻مشخصاتی که باید به آیدی ادمین ارسال کنید: 1⃣ عکس فیش واریزی 2⃣ آدرس دقیق منزل به همراه پلاک 3⃣ شماره تماس (نامه رسان با این شماره تماس خواهد گرفت) 4⃣ کد پستی منزل 5⃣ اسم فرد تحویل گیرنده 🟣 آیدی ادمین ثبت سفارش: @Amirh_BazYar786 https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
16.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 استاد صدوقی سها 🔻 اهمیت وجدان و علم حضوری 📌 زیرنوشت کلیپ: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار 🔸 عقل به گفته بسیاری از عرفای شامخین و خود حکما کمّاً و کیفاً ناقص است. اولاً در عالم موجوداتی هستند که عقل هیچ راهی به شناخت آنها ندارد مثلا عقل شناختش از حق تعالی چیست؟ و... این نقص کمی است. نقص کیفی هم دارد بسیاری از مسائلی را که عقل درک می‌کند کامل درک نمی‌کند ابن سینا می گوید: «إنّ الوقوف علی الحقایق الأشیاء لیس فی قدرت البشر» ما از اشیا جز اعراض و برخی خصوصیات درک نمی کنیم. عقل چون کماً و کیفاً ناقص است پس در معرفت هم ناقص است. ما منکر مطلق عقل نیستیم منکر اطلاق عقلیم. عقل باید به وظایف خودش بپردازد اما عقل نمی‌شنود، نمی‌بیند، لمس نمی کند چون مربوط به عقل نیست. انسان وجدان هم دارد یعنی علم حضوری حال چرا باید بیاید این قوای ادراکی را تعطیل کند در حالی که عقل به آن جایی که باید برسد نمی رسد عقل طریقیت دارد موضوعیت ندارد و در عرض عقل قوای ادراکی دیگری داریم و این ظلم است قوای دیگر را نادیده بگیریم. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
الهی‼️ الهی‼️ الهی‼️ . . ⚡️ الهی، چگونه خاموش باشم که دل در جوش و خروش است و چگونه سخن گویم که خرد مدهوش و بیهوش است؟! •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔰 مناسبت و سازگاری ارواح انسان با ارواح افلاک 💠 روان مردمی از جمله جواهر روحانی است و او را مناسبت و علاقت تمام هست با نفوس افلاک و کواکب، و هم چنان که نفس فلکی را اثر است در کائنات، نفس انسانی را نیز اثر باشد و خاص که نفسی قوی باشد و به شهوات طبیعی آلوده نباشد. از این سبب اصحاب طلسمات عبادت ها کنند و ریاضت ها کشند و روزه دارند و نماز بسیار کنند و خود را از علایق دنیاوی و آلایش طبیعت پاک دارند تا نفس ایشان قوی گردد و روح صافی شود تا هم با دیگر قوّت ها یار شود و قابل فیض گردد. آن گاه وقتی طلب کنند که کواکب و شعاع های ایشان در صورتی از فلک البروج جمع شوند که آن صورت کواکب سبب فاعلی باشند مر وجود آن صورت زمینی از کائنات را که مقصود باشد. آن گاه نگاه دارند تا جزء آن صورت و کواکب بر بالای افق باشند و درجه ای از درجات فلک طلوع کند که مناسب آن صورت و کواکب باشد در قوّت و خاصیت. در آن وقت تمثالی از مس یا از نقره یا چیزی که قوام محکمی دارد، بسازند مانند آن صورت فلکی و دیگری کنند مانند آن صورت که در آن درجه برآید که طالع باشد و در مقابل آن صورت های فلکی نهند تا نور آن صورت فلکی بر این صورت تمثال افتد. آن گاه چنان که فرموده باشند می کنند تا آن مقصود حاصل آید. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
1: وحدت حقه حقيقیه ذاتیه صمدیه 2: وحدت حقه حقیقیه ظلیه رشحیه 3: فرد به منزله میزان عرفان 4: انجام افعال غیبی به وزان جواهر مجرده 5: إنشاء مادی و برزخی 6: قابلیت درونی به منزله توسعه جهانی 7: قبض روحی در سلوک به منزله بروز آثار روح 8: أخذ علم الهامی و کشفی بدون وساطت مرسلات (فرشتگان) و اجانین 9: نفس عمل و غایات خفیه و ظاهری آن و جاهل بودن به سبب مستور امور 10: نقص کمی و کیفی عقل 11: مناسبت، اوفاق و علاقه ارواح انسانی با ارواح فلکی 12: فاعلیت صور کواکب و تکنیک هم قوتی با ارواح آن ها •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 عبادت عارف ⭕️ عارف به اعتبار تبرّی و تولّی از ما سوای الله [غیر خدا] اِعراض [دوری] می کند و عبادت اَحرار [آزادگان] را پیشه خود می سازد همان‌ طور که حضرت وصی (ع) فرمود: من تو را به خاطر ترس از آتش جهنم تو و به شوق بهشت تو عبادت نمی کنم، بلکه چون تو را شایسته یافتم عبادتت می کنم. 🔷 چون که اندر هر دو عالم یار می باید مرا / با بهشت و دوزخ و با حور و با غلمان چه کار؟! ‼️ همت بگمارید که بهشتی شوید و بهشت شایق شما بشود، جناب خواجه نصیر در « تذکره آغاز و انجام» می گوید: کمال اصحاب یمین بهشت است و کمال بهشت مقربان هستند. مقربان، سابقان، کُمَّلین و اولیاء الله کمال بهشتند و بهشت کمال اصحاب یمین است. 📌 : عرفا از عبادت و تهذیب نفس، خواهان این نیستن که خواب و حال خوش عرفانی و نورانی، ندایی روحانی، کشف و کرامتی نصیبشون بشه حتی دنبال حال هم نیستن و تو عرفان داریم که سالک اینقدر جلو میره که حال ازش برداشته میشه و به ثبات می‌رسه. در کل نباید معرفت الله را مساوی با کشف و کرامت و پیدا کردن یه سری توانایی ها دونست. معرفت الله و توحید از نظر رتبی از همه ی این ها بالاتره اما این بیان به این معنا هم نیست که باید به بی توجه به خواص و آثار نفس و چیزای پنهانی که تو عوالم مثالی هستن بود. حاصل کلام این که عارف در حالی زبان قال و حالش اینه که: هر کس ز در تو حاجتی می طلبد من آمده ام ز تو ، تو را می خواهم ✍ امیرحسین بازیار 📚 دروس شرح اشارات و تنبیهات ابن سینا،شرح علامه حسن زاده آملی، نمط نهم (مقامات العارفین)، ص 60 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
48.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سکانسی از فیلم عرفانی حاجی بایرام ولی محصول سال 2022 کشور ترکیه ♻️ تقطیع و زیرنوشت پست: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار ⚠️ ترجمه و تنظیم: تیم مووی تایم 1996 📜 قسمتی از فیلمنامه: امروز می خوایم از مادرمون حضرت فاطمه داستانی تعریف کنیم. در روزی که مادرمون حضرت فاطمه اشتها نداشت حضرت علی پرسید ای فاطمه از لذیذیجات دنیا دلت چی می‌خواد؟ حضرت فاطمه فرمود ای علی انار می خوام... 📌 : تو قطعه فیلم بالا چند تا نکته هست یکی این که این فیلم ساخت کشور ترکیه سنی مذهبه و با توجه به باورمندی های اهل تسنن ساخته شده اما چیزی که خیلی مهمه اینه که هم تو این فیلم هم تو فیلم یونس امره از حضرت علی و ائمه خیلی یاد میشه و تو فیلم یونس امره شیخ تاپتوک کل سلوک رو بر پایه اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین برای یونس امره توضیح میده. حالا حرف تو این زمینه زیاده ان شاء الله تو کلیپ های مشابه بعدی کم کم عرض می کنم. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔻 عشق چه زیبا گفت الله ( جلّ جلاله ): «مَن طَلَبَنی وَجَدَنی و مَن وَجَدَنی عَشَقَنی و مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ و مَن قَتَلتُهُ فأنا دِیَتُهُ» هر کس مرا طلب کند خواهد یافت و هر که مرا یافت عاشقم می گردد و هر کس عاشقم شد عاشقش می شوم و هر که من عاشقش شوم عاقبت او را شهید [به شهود رسانیدن] می کنم و هر که را شهیدش کنم خودم خونبهای او می شوم. آری‼️    ⚡️ عشق از اول سرکش و خونین بُوَد / تا گریزد آن که بیرونی بُوَد •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔷 ارواح کواکب و ستارگان و هم قبیله بودن بعضی ارواح با بعضی دیگر 🔻همچنان‌که فلاسفه یونان قبل از او [فارابی] می‌گفتند معتقد است که جز افراد انسانی [یعنی به غیر از آدما] موجودات دیگر نیز دارای نفس هستند [یعنی حیوانات و... نفس دارن و به بیانی روح دارن البته روح مراتب داره باید دید منظورش کدوم روحه]، [مثلا] آسمان را نفسی است و عالم را نفسی دیگر است و هر يك از کواکب را نفسی است [یعنی ماه، خورشید، عطارد زهره و... هر کدومشون روح مخصوصی دارن تا جایی که حکما میگن روح هر کدوم از ماها از کوکبی فائض و صادر میشه بنابراین هر کسی طالع مخصوصی متناسب با کوکبش داره] و حیوان و نبات را نیز نفسی دیگر است. طبیعی است که نفوس اجسام سماوی [یعنی چیزای آسمانی حالا این تعبیر جسم هم باید توضیح داده بشه اما این نفوس اجسام آسمانی یعنی ارواح اجسام آسمانی] مباین نفوس انسان و حیوان و نبات است [یعنی همونی که گفتم روحشون متفاوت و متباینه البته به نظر من روح انسان با کواکب ربط داره و این جا میگه تباین منظورش تباین عزلی نیست یعنی اینجور نیست روح ما کاملا جدا و دور افتاده از روح کواکب باشه بلکه پیوند و علیتی بین ارواح انسان ها و افلاک وجود داره]. 📌: [ ... ] . . ✍ امیرحسین بازیار 📚 تاریخ فلسفه در جهان اسلامی، حنا الفاخوری و خلیل الحر، ترجمه عبدالحمید آیتی، ص 420 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR