eitaa logo
روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
1.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
54 فایل
ادمین: https://eitaa.com/Mkiani110 وابسته به امور مساجد استان اصفهان پشتیبان نشر: ✅ ستاد اقامه نماز استان اصفهان ✅اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ✅ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ✅ مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ شنبه ١٧ ١۴٠٣ 🌙 السبت ٠۵ ١۴۴۶ 🌲 دسامبر 2024 07 Saturday ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 🌲 💠 حدیث روز 💠 💎 امام صادق (ع): «تَسْبِيحُ فَاطِمَةَ اَلزَّهْرَاءِ عَلَيْهَا السَّلاَمُ فِي كُلِّ يَوْمٍ فِي دُبُرِ كُلِّ صَلاَةٍ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ صَلاَةِ أَلْفِ رَكْعَةٍ فِي كُلِّ يَوْمٍ» «تسبیح فاطمه (س) در هر روز بعد از نماز، نزد من از هزار رکعت نماز در هر روز پسندیده‌تر است» 📚 مکارم‌الاخلاق، ص٢٨١ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
415.3K
✍️ ❓حكم حضرتعالى درباره تاتو كردن ابرو براى زنان چيست؟ ✅ مانع ندارد، ولی اگر در نظر عرف، زينت محسوب مى‌شود بايد از نامحرم بپوشانند. ❓آیا استفاده از بعضی مواد آرایشی که رنگ آن دیده نمی‌شود (مانند رُژ کم‌رنگ) در حضور نامحرم جایز است؟ ✅ به هر حال اگر به گونه‌ای باشد که عرفاً زینت محسوب شود، و یا باعث جلب توجه نامحرم می‌گردد، لازم است از نگاه نامحرم پوشانده شود. ❓از کرم روشن کننده ی پوست به مقدار کم، که فقط لکه های پوست را بپوشاند (نه برای زیبایی بلکه برای پوشاندن عیب) استفاده کنیم اشکال دارد؟ ✅ اگر آرایش و زینت حساب شود باید از نامحرم پوشانده شود، و کم و زیادش در حُکم تأثیری ندارد. 📚 khamenei.ir https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَنِ‌الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم عنوان: ! (۵) مناسبت روز: در ایام قرار داریم، و در روزهای گذشته از به عنوان نخ تسبیح در سیره حضرت زهرا (س) سخن گفتیم و پس از تعریف جهاد، اقسام آن را مورد بررسی قرار دادیم و تفاوت‌های ، و را متذکر شدیم و سپس به تفاوت‌ها و اشتراکات و پرداختیم. ✍️ امروز نیز انشاالله به خصوصیات فرد مجاهد، و تفاوت در مدل، اصول و آثار جهاد در سه بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی جهاد فاطمی می‌پردازیم؛ بی‌شک بُعد فردی جهاد فاطمی، زیربنای دو بعد خانوادگی و اجتماعی است، لذا مبارزات حضرت زهرا (س) تنها به بُعد اجتماعی و پس از رحلت پیامبر (ص) اختصاص ندارد؛ بلکه زندگی فاطمۀ زهرا (س)، سراسر جهاد و مبارزه بوده و جهاد فاطمی از دوران کودکی تا زمان شهادت آن حضرت نمایان است. ✍️ نکته قابل توجه دیگر در سیره حضرت زهرا (س) جامعیت ایشان است؛ چنانچه آن حضرت در عرصه فردی، یک عابد سالکی بودند که در سنین جوانی از شدت عبادت، پاهایشان متورم شده (حتی تورمت قدماه: بحارالانوار ج۴٣،ص٧۶)؛ و در عرصه خانوادگی، بهترین دختر، بهترین همسر و بهترین مادر؛ و در عرصه اجتماعی یک مجاهد همیشه حاضر در متن حوادث اجتماعی بودند! چنانچه رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: ابعاد مختلف فردی تا اجتماعی، در شخصیت یک انسان کامل یاریگر یکدیگر هستند و به هیچ عنوان با یکدیگر منافاتی ندارند؛ لذا قاعدتاً اگر کسی در بُعد فردی، جهاد اکبر نداشته باشد، هرگز امکان جهاد کبیر و اصغر را نخواهد داشت. سپس حکیم انقلاب با اشاره به جهاد فاطمی در ساحت فردی حضرت زهرا (س) به سه گونه طهارت کسب شده توسط آن حضرت اشاره می‌نمایند: «اَلطُّهرَةِ الطّاهِرَةِ المُطَهَّرَةِ التَّقیَّةِ النَّقیَّةِ الرَّضیَّةِ الزَّکیَّة»؛ که این سه تعبیر «طهر»، «طاهر» و «مطهّر» هر سه اشاره‌ به طهارت و پاکیزگی دارند؛ اما از لحاظ معنا تفاوت‌هایی با هم دارند و اشاره به طهارت روح، طهارت دل، طهارت مغز، طهارت دامان و بالاخره اشاره به طهارت در سرتاسر زندگی آن حضرت دارند؛ لذا چنین انسان کاملی که در جهاد اکبر به مقامات عالیه رسیده می‌تواند در دیگر عرصه‌های جهاد میدان‌دار باشد. ✍️ نکته قابل توجه دیگر برای الگوگیری از سیره فاطمی این است که بدانیم که این مقامات بلند معنوی در حضرت زهرا (س) اکتسابی بوده و یا جنبه اعجازی داشته است؟ ✅ در پاسخ باید عرض کنیم که بر اساس روایات و همچنین عبارات زیارت خاص حضرت زهرا (ص) می‌توان گفت که آن حضرت همواره در بوته سخت‌ترین امتحانات بوده‌اند و از آنها سربلند بیرون آمده‌اند؛ لذا بنا به تعبیر رهبر فرزانه، این مقامات را آسان به دست نیاورده‌اند! که اگر غیر این باشد و این مقامات از طریق اعجاز می‌بود، مسلماً الگوبرداری از ایشان برای بشر، امکان‌پذیر نخواهد بود! ✍️ این مبحث ادامه دارد... 🏴 «سوزبرگ شهادت» گاهی در جهاد، انسان از آبروی خود باید خرج کند؛ لذا شاید همین نکته باعث شده تا حضرت زهرا (س) پشت درب حاضر شوند تا شاید آنها از دختر رسول خدا خجالت بکشند؛ اما جانیان دنیاطلب پشت درب، نه تنها برای حضرت رسول (ص) احترامی قائل نشدند که جان دختر عزیزتر از جان ایشان را نیز نشانه رفتند! به تعبیر رهبر معظم: «ای زهرای اطهر! ای دختر آبرومند پیامبر! از موقعیت خود استفاده کن! اکنون که حکومت و زمامداری قرار است به دست نااهلان بیفتد ، برو بگیر، این بازوان زنانه را حائل کن میان دست غاصب و دست متجاوز آنان که شایسته این پست نیستند؛ و تا ابد در تاریخ ثبت کن که این است اسلام! فاطمه جانش را فدا می‌کند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد...». 📚 تهیه شده در مؤسسه طلایه‌داران راه سوم👇 https://eitaa.com/rahesevvom ✍️ با ما همراه شوید👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ یکشنبه ١٨ ١۴٠٣ 🌙 الأحد ٠۶ ١۴۴۶ 🌲 دسامبر 2024 08 Sunday ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 ☀️ سالروز معرفی عراق به عنوان متجاوز از سوی سازمان ملل متحد (١٣٧٠ش) 💠 حدیث روز 💠 💎 امام صادق (ع): «ما عُبِدَ اللهُ بشیءٍ مِنْ التحمیدِ افضلَ مِنْ تسبیحِ فاطمةَ (سلام الله علیها) و لو کانَ شیءٌ لَنَحَلَهُ رسولُ اللهِ (صلّی الله علیه و آله) فاطمةَ (سلام الله علیها)» «خداوند به هیچ نوع ستایشی بالاتر از تسبیح فاطمه (س) عبادت نشده است و اگر چیزی بالاتر از این بود، حتماً پیامبر اکرم (ص) آن را به فاطمه (س) می‌آموخت» 📚 اصول‌کافی، ج٢، ص۵٠۴ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
254.1K
موضوع: ❓انجام آرایش های جدید و آموزش‌های آنها که توسط کانال های ماهواره‌ای تبلیغ و ترویج می‌شود، توسط آرایشگران مردانه یا زنانه شرعاً چه حکمی دارد؟ ✅ فی نفسه مانعی ندارد ولی چنانچه منجر به ترویج فرهنگ منحط و معاند غربی می شود، جایز نیست و همچنین اگر آرایشگر برای استفاده حرام او را آرایش کند عملش و اجرتی که می گیرد، حرام است. اما اگر برای استفاده حرام آرایش نکند، اشکال ندارد. ❓آیا محو کردن لک‌های پوست با کرم‌های آرایشی و حضور با این حد از آرایش در جایی که نامحرم حضور دارد اشکال دارد؟ ✅ اگر صرفاً لک‌های صورت را برطرف کند یا کرمی زده و صورتش کمی شفاف شده است یا مثلاً کرم ضدآفتاب یا سفیدکننده زده اما در حدی نیست که بگویند آرایش کرده است، پوشاندنش از نگاه نامحرم واجب نیست اما اگر بیش از این مقدار است که می‌گویند آرایش کرده ولو آرایش کم باشد باید از نگاه نامحرم بپوشاند. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَنِ‌الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم عنوان: ! (۶) مناسبت روز: در ایام قرار داریم، و در روزهای گذشته از به عنوان مهمترین بخش از سیره حضرت زهرا (س) سخن گفتیم و دیروز عرض کردیم حضرت فاطمه (س) همواره در تمامی ابعاد زندگی مشغول جهاد بوده‌اند و البته مجاهدت اکبر و سعی و تلاش مضاعف آن حضرت در عرصه جهاد فردی زیربنای دو بُعد جهاد خانوادگی و جهاد اجتماعی ایشان بوده است. فرض کنید که شما زن و مرد مخاطب، بتوانید همواره بر خواهش‌های نفسانی خود غلبه کنید؛ در این صورت مسلماً اولین سود این موضوع به خودتون می‌رسد؛ و سپس سودش به همسر و خانواده گرامیتان؛ حالا اجازه بفرمائید با این پیش‌فرض وارد فضای جهاد فاطمی در خانواده شویم؛ این حدیث را خانم‌ها زیاد شنیده‌اند که «جِهَادُ اَلْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ»: «جهاد زن خوب شوهرداری کردن است» (کافی، ج ٥، ص ٩)؛ و البته آقایان هم شاید روایت «الْکادُّ عَلَی عِیالِهِ کالْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ»: «كسى كه براى [كسب روزىِ] خانواده‌اش زحمت بكشد، مانند مجاهدِ در راه خداست» (بحارالأنوار/١٠٣/١٣/۵٩) را شنیده‌اند! این روایات نشان می‌دهد که عرصه خانواده برای هر کدام از زن و مرد، عرصه مجاهدت است که باید در میدان آن جهاد کنیم. حالا برویم سراغ جهاد خانوادگی حضرت فاطمه (س)؛ ایشان در شرایطی به‌سر می‌بردند که در طی حدود ده سال زندگی مشترک، همسر گرامیشان یا در حال مأموریت و یا در میدان جنگ بودند؛ حضرت امیر (ع) در این ده سال در حدود سی غزوه شرکت کردند؛ یعنی به‌طور متوسط، سالی سه جنگ! خوب اگر در چنین موقعیت سختی حضرت زهرا (س) کوچکترین اعتراض یا شکایتی می‌کردند، علی‌القاعده حضرت علی (ع) از حرکت مبارزاتی خود باز می‌ماندند؛ در حالیکه ایشان تقریباً در تمامی غزوه‌ها و مأموریت‌ها، محوریت داشتند و نبودشان حتی در یک جنگ، می‌توانست ضربه بزرگی به مسلمانان و پیامبراکرم (ص) بزند؛ لذاست که حضرت علی (ع) در پایان عمر کوتاه همسر گرامیشان، در اوج عشق و مودّت نسبت به ایشان می‌گویند: «ما أغضَبَنی و لا خَرَجَ مِن أمری»: «این زن یک‌بار (در طول دوران زناشویی) مرا به خشم نیاورد و یک‌بار از دستور من سرپیچی نکرد!» این یعنی نهایت جهاد یک زن در عرصه خانوادگی و در مقابل همسری که متوجه محاسن همسرش بوده و قدردان آن است و اینگونه از مجاهدت همسر گرامیش در طول زندگی زناشوئی‌ تشکر و قدردانی می‌نماید. حضرت فاطمه (س)، مصداق واقعی «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ» می‌باشند؛ ایشان در طول زندگی همواره باعث آرامش و تشجیع همسر گرامیشان شدند و در آن همه جهاد حضرت علی (ع)، نه تنها به آن حضرت، شِکوه نکردند که با نشاط و بدور از افسردگی به ساحت خانواده خود می پرداختند. ❓اما اینجا یک سؤال مطرح است که آیا حضرت زهرا (س) فقط در دوران پس از ازدواج و در کنار امیرالمؤمنین به جهاد در ساحت خانواده خود پرداختند؟ ✅ پاسخ این سؤال قطعاً منفی است؛ چرا که اگر به سابقه شکل‌گیری لقب بنگریم، متوجه می‌شویم که حضرت زهرا (س) از دوران کودکی در نهایت مجاهدت در عرصه خانوادگی بوده‌اند؛ آن حضرت در زمان کودکی، در دوران سخت شعب ابیطالب و در زمانی که پدر گرامیشان (ص) دو پناه اصلی خود یعنی حضرت ابوطالب (ع) و حضرت خدیجه (س) را از دست دادند؛ در آن همه تحریم‌ها، در میان آن امت نوپای بحران زده، همانند مادری غمگسار برای پیامبر اکرم عمل کردند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در حدود ۵، ۶ سالگی، چنین لقبی را در اثر چنین کنشی دريافت کردند... ✍️ این مبحث ادامه دارد... 🏴«سوزبرگ شهادت»: حضرت فاطمه‌ (س) پس از دست دادن آن مادر بزرگ و کوه استوار و حامی همه جانبه پدر، به جای آن که زانوی غم بغل گیرند و افسرده و دل مرده شود؛ در آن سنین کودکی؛ به فکر غمگساری از پدرشان بودند! اما در لحظات آخر عمر پدر عزیزشان، یکپارچه اشک و آه بودند تا زمانی که حضرت رسول (ص) به ایشان بشارت دادند که اولین فردی هستند که به پدر ملحق می‌شوند؛ که با این سخن، لبخندی بر لب‌های حضرت زهرا (س) نقش بست؛ ولی ای کاش دلیل این لبخند را حضرت مرتضی (ع) هرگز نمی‌فهمیدند! 📚 تهیه شده در مؤسسه طلایه‌داران راه سوم👇 https://eitaa.com/rahesevvom ✍️ با ما همراه شوید👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☀️ دوشنبه ١٩ ١۴٠٣ 🌙 الإثنين ٠٧ ١۴۴۶ 🌲 دسامبر 2024 09 Monday ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 ☀️ سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل (١٣۶۴ش) 💠 حدیث روز 💠 💎 امیرالمؤمنین (ع): «إنَّ فاطِمَةَ بِنتَ رَسولِ اللّهِ (ص) لَم تَزَل مَظلومَةً مِن حَقِّها مَمنوعَةً، وعَن ميراثِها مَدفوعَةً، لَم تُحفَظ فيها وَصِيَّةُ رَسولِ اللّهِ (ص)، ولا رُعِيَ فيها حَقُّهُ ولا حَقُّ اللّهِ عزوجل، وكَفى بِاللّهِ حاكِماً ومِنَ الظّالِمينَ مُنتَقِماً...» «فاطمه دختر رسول خدا همواره مورد ستم قرار گرفت و از حقش محروم، و از ميراثش جلوگيرى شد! وصيت رسول خدا در حقش پاس داشته نشد، و حق رسول خدا و حق خداى عزوجل درباره وى رعايت نشد! (پس) حاكميت خداوند و انتقام‏گيرى او از ستمگران (ما را) بس است» 📚 أمالی طوسی، ص ١٥٥، ح ٢٥٨ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
228.7K
موضوع: ❓آیا کسی که کاشت ناخن برایش ضرورت ندارد و به‌دلیل عدم امکان یا ضرر یا مشقت زیاد، هنگام وضو یا غسل، ناخن مصنوعی را بر نخواهد داشت، جایز است اقدام به کاشت ناخن کند؟ وظیفه‌اش نسبت به وضو یا غسل و نماز چیست؟ ✅ در فرض سؤال، کاشت ناخن جایز نیست و اگر برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل با آن باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنابر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَنِ‌الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم عنوان: ! (٧) مناسبت روز: در ایام قرار داریم و در روز گذشته از در ساحت خانواده گفتیم؛ سپس از «حُسْنُ التَّبَعُّل» و بهترین همسرداری حضرت فاطمه (س) در عین همه‌ی سختی‌ها و همه جنگ‌ها و مأموریت‌های حضرت علی (ع) در ساحت خانه و پشت جبهه سخن راندیم و انشاالله امروز نیز این مبحث را ادامه می‌دهیم؛ ✍️ ابتدا به آیه ۶ سوره تحریم توجه نمایید: «قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً ...»: «خود و خانواده خویش را از آتش نگه دارید...» حالا به این سؤال جواب دهید که این محافظت از اهل خانواده وظیفه کیست؟ رهبر معظم انقلاب این مهم را تنها به عهده مرد خانواده نمی‌دانند و بر اساس دستورات دینی آن را وظیفه مشترک زن و مرد دانسته‌اند؛ لذا باید عرض کنیم در یکی از مهمترین وظایف زوجین در خانواده حفظ اهل خود از جهنمی شدن است! و یا به عبارت دیگر ایجاد ظرفیت لازم برای بهشتی نمودن يکديگر است؛ چنانچه وقتی پیامبر از امیرالمؤمنین (ع) پرسیدند که فاطمه را چگونه همسری يافتی؟ حضرت علی (ع) پاسخ دادند: فاطمه، بهترین ياور در اطاعت كردن از خداست. (بحارالانوار، ج۴٣ ،ص۵٩) حالا فرض کنید که یکی از زوجین این وظیفه مهم را انجام ندهد و به خانواده‌اش خوب رسیدگی نکند، نتیجه چه می‌شود؟ رهبر معظم در این زمینه به حکمت ۴۵٣ نهج البلاغه اشاره می کنند: «مَا زَالَ آلزُّبَيْرُ رَجُلاً مِنَّا أَهْلَ آلْبَيْتِ، حَتَّى نَشَأَ آبْنُهُ آلْمَشْؤُومُ عَبْدُآللّهِ»: «زبير همواره از ما اهل بيت (و از ياران خاص ما) بود تا آن که فرزند شومش عبدالله نشو و نما کرد (و پدر را گمراه ساخت)» و سپس می‌فرمایند: اگر به خانواده خود نرسیدید؛ گاهی یک رخنه کوچک در آن، جهاد با نفس چند سال شما را از بین می برد! چنان که پسر زبیر با پدرش چنین کرد. ✍️ نکته مهم دیگر در سیره خانوادگی حضرت زهرا (س) این است که هرگز از همسر خود خواهشی نمی‌کردند که ایشان امکان برآورده شدنش را نداشته باشند و باعث شرمندگی همسر گرامی خود شوند: «یا ابالحسن انی لَأستحیی من الهی أن اکلف نفسک ما لاتقدر علیه»: «ای ابالحسن! من از خدای خودم خجالت می‌کشم که شما را به کاری که نمی‌توانید انجام دهید مکلف کنم» (بحارالانوار، ج١٠٣، ص٣٧) البته از آن طرف، مردان هم با توجه به الگوی فاطمی، می‌بایست از درخواست‌های بی‌جا و خارج از توان همسر خود بگذرند و به تعبیر رهبر انقلاب، فکر نکنند چون معاش خانواده را تأمین می‌کنند، پس باید زن را در سیطره خود بدانند و قدرت تصمیم را از او بگیرند! و این موضوع خود شعبه‌ای از جهاد فاطمی برای آنهاست. ✍️ نکته دیگر اینکه حضرت زهرا (س) در جهاد خانوادگی ضمن مجاهدت همسرداری، مجاهدت فرزندداری هم داشتند، آن هم نه یک فرزند، بلکه چهار فرزند کوچک! آن هم با سختی‌های آن زمان! لذا آن حضرت به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، محور تربیت فرزندان صالح خود بودند، چرا که حضرت امیر (ع) به اقتضا شرایط، حضور کمتری در خانه داشتند؛ و البته این جهاد را نیز به تعبیر مقام معظم رهبر با نشاط و هیجان انجام می دادند. ✍️ و بالاخره سخن امروز را با این جمله از رسول اکرم (ص) به پایان می‌بریم که با آن شأن الهی و اجتماعی به حضرت زهرا (س) فرمودند: «یا فاطِمَةُ‌، إعمَلِی‌ لِنَفسِک فَإنِّی‌ لا أُغنِی‌ عَنکِ مِنَ‌ اللهِ شَیئا»؛ ای دخترم، من! نمی‌توانم پیش خدا تو را از چیزی بی‌نیاز کنم! یعنی پیش خدا، نسبتِ با من و ارتباطِ با من به درد تو نمی‌خورد! خودت باید عمل کنی! خودت باید حرکت کنی! یعنی در پیشگاه خداوند، آقازادگی و ژن برتر برای انسان سودی ندارد، آنچه با همت خودت کسب کند، به درد او می‌خورد. ✍️ این مبحث ادامه دارد.... 🏴«سوزبرگ شهادت» بی‌شک غصب از چنین خاندان آزاده‌ای، نشانگر ظلم آشکار غاصبین است؛ اما مصیبت بزرگتر آنجاست که پس از تظلم خواهی حضرت زهرا (س)، نه تنها فدک را برنگرداندند بلکه به آن حضرت جسارت کرده و ماجرای شرم‌آور کوچه را رقم زدند! 📚 تهیه شده در مؤسسه طلایه‌داران راه سوم👇 https://eitaa.com/rahesevvom ✍️ با ما همراه شوید👇 https://eitaa.com/ROOZBARG