رياحين_الشريعة_در_ترجمة_بانوان_دانشمند 05.pdf
20.59M
📘 معرفی کتاب
📚 رياحين الشريعة در ترجمه بانوان دانشمند شيعه
✍🏻الشيخ ذبيح الله المحلاتي
📄 قم دارالکتب الاسلامیه
🗂 جلد ۵
#⃣ #رجال #درایه #ریاحین_الشریعه
🆔 @Rejal_science
رياحين_الشريعة_در_ترجمة_بانوان_دانشمند 06.pdf
16.15M
📘 معرفی کتاب
📚 رياحين الشريعة در ترجمه بانوان دانشمند شيعه
✍🏻الشيخ ذبيح الله المحلاتي
📄 قم دارالکتب الاسلامیه
🗂 جلد ۶
#⃣ #رجال #درایه #ریاحین_الشریعه
🆔 @Rejal_science
کانال تخصصی "علم رجال"
📘 معرفی کتاب 📚 رياحين الشريعة در ترجمه بانوان دانشمند شيعه ✍🏻الشيخ ذبيح الله المحلاتي 📄 قم دارالکت
📚 رياحين الشريعة در ترجمه بانوان دانشمند شيعه
✍🏻الشيخ ذبيح الله المحلاتي
🌐 معرفی کتاب https://goo.gl/JsSDFZ
#️⃣ #رجال #درایه #ریاحین_الشریعه
🆔 @Rejal_science
جریان_اهل_ادب_امامیه_در_مدرسه_حدیثی.pdf
487.7K
📒 مقاله
📌 "جریان اهل ادب امامیه در مدرسه حدیثی بغداد «از آغاز تا سده چهارم هجری»"
🖊 محمدحسین شیرزاد
🖊 محمدحسن شیرزاد
🖊 سیدعلی اکبر ربیع نتاج
📚فصلنامه پژوهشهای قرآن و حدیث، ش 2
#️⃣ #بغداد #ادب #تاریخ_حدیث #حدیث_امامیه #مدرسه_حدیثی
🆔 @Rejal_science
12. رجال استاد حسینی شیرازی.MP3
19.44M
🎧صوت
🎙 استاد سیدعلیرضا #حسینی_شیرازی
📀 بررسی تحقیقی اسانید مشهوره در کتب اربعه
📮جلسه ۱۲
#⃣ #اسانید #اسانید_مشهوره #کتب_اربعه
🆔 @Rejal_science
photo_۲۰۱۹-۰۱-۲۲_۲۳-۲۳-۵۰.jpg
197.3K
♨️ نشست علمی
✳️ سلسله نشستهای علمی «رجال پژوهی (45)»
〽️ "بررسی واژگان توصیفی مرحوم نجاشی در کتاب فهرست"
🎙استاد محمدحسن ربانی بیرجندی
🎙استاد سیدعلی دلبری
🗓 پنجشنبه 4 بهمن 97
⏰ ساعت 9 - 11
📌 مشهد، چهارراه خسروی کوچه پنجه
🏢 مدرسه علمیه سلیمانیه
🔗 افزودن به تقویم https://goo.gl/6mTWqT
#️⃣ #حدیث #نجاشی #فهرست #فهرست_نجاشی #دلبری #ربانی_بیرجندی
🆔 @Rejal_science
♨️ دوره حدیثخوانی و فهم حدیث
〽️ " شمیم عترت"
🔗 لینک ثبت نام
🌐 qhkarimeh.ir
#️⃣ #حدیث #حدیث_خوانی #فهم_حدیث
🆔 @Rejal_science
کانال تخصصی "علم رجال"
💢 نشست علمی 〽️ «جستاری در روایات طبی در پرتو ملاحظات فقهی اصولی» 🎙آیتالله دکتر مصطفی محقق داماد 🎙
⛔️ یادداشت انتقادی
👤 حجت الاسلام امیری
📝 "نمی شود با «کلیات ابوالبقا» در روایات طبی جُستار کرد!."
📍باید از خود پرسید، که اساتید معظم علیدوست و محقق داماد، تا به حال کدام کار تصنیفی یا تألیفی قابل توجهی در زمینه علوم سلامت و طب داشته اند، که به عنوان نظریه پرداز در این نشست سخن ایراد کرده اند؟ آیا ایشان از علم طب سررشته ای دارند یا بر روایات طبی احاطه وافی و کافی دارند؟ آیا تا به امروز از ایشان مطلب درخوری یا مقاله قابل عرضی، با موضوع روایات طبی به روئیت کسی رسیده است؟...
📍بیم این دارم که سنگینیِ سایه برخی مناصب و نام ها، غایت این ترقیمِ را، که نقدِ «ما قال»ها است به حاشیه «مَن قال»ها تقلیل دهد، لذا حقیقت و غایت سیاهه حاضر - که نمی توان آن را به صراحت فریاد نزد – چیزی جز پاره کردن چُرت آقایان و پراندن خواب از دِماغ بلغمی سروران نیست، لذا امید است این متن در وصول به این مقصود پیروز باشد و دیدگان شما نیز چیزی جز این را طلب نکند. ...
📍به صراحت محضر مستطاب استاد علیدوست عرض میکنم! چگونه به خود این اجازه را داده اید که در نشستی شرکت نمایید که حتی یک بار روایات موضوع آن نشست را کامل و با دقت نخوانده اید؟ با این وضع چگونه داعیه ارائه روش شناسی برای استنباط از روایات طبی را داشته اید؟ آیا معنای «بی تقوایی علمی» چیزی جز این است؟ آیا بی تقوایی علمی جز این است که به جوانب موضوعی احاطه علمی نداشته باشیم، اما در قامت یک نظریه پرداز و آن هم در نشست علمی مربوط به آن، ایراد سخن کنیم؟!
📍ای کاش شما سرور گران، به جای آنکه بیرون از گود بنشینید، و با لفاظی و بکار بردن ادبیاتی دستوری، عالَم و آدم را نشانه بروید، خود آستین همت را بالا بزنید و به خود زحمت تورق مکتوبات کهن طبی را بدهید. چرا که اگر نصف همان زمانی که برای تدقیق در زوائد اصولی خرج میکنید برای تعمق در روایات معتبر طبی خرج می نمودید، فی الحال ضمیر بارز این سیاهه حضرتعالی نبودید...
📍بیش از هر چیز این نوع ارائه سخن فریاد از یک بی تقوایی علمی دارد و گواه بر عدم احاطه علمی قائل آن است. البته این حقیر شما را جزو فضلای خاص حوزه علمیه و از آینده داران علمی آن میدانم. اما در موضوع مطروح حضرتعالی را کمتر از آنچه که توقع داشتم یافتم. لذا خاضعانه و برادرانه، محضر مستطابتان عرضه میدارم که مانند سایر فضلا، رَه بر احتیاط بگیرید و در موضوعی که به آن احاطه علمی و تسلط معرفتی ندارید، سکوت کنید و از بیان کلیاتی که حاصلش اتلاف عمر خود و مخاطبانتان است، جدا پرهیز نمایید. چرا که امام معصوم فرمودند: «مَن عَمل علی غیر علمٍ، کان مایُفسِدُ اکثر مِن ما یُصلِح»
#️⃣ #روایات_طبی #طب #اعتبار_سنجی #ارزشگذاری #طب #جعفری #علیدوست
🆔 @Rejal_science
🌐 لینک به سایت https://goo.gl/JNTU9X
کانال تخصصی "علم رجال"
⛔️ یادداشت انتقادی 👤 حجت الاسلام امیری 📝 "نمی شود با «کلیات ابوالبقا» در روایات طبی جُستار کرد!."
دکتر سید سعید اسماعیلی، پزشک و محقق در علوم اسلامی.m4a
14.48M
🎧 صوت نقد
💢 نقد سخنان آیت الله محقق داماد در نشست «جستاری در روایات طبی در پرتو ملاحظات فقهی اصولی»
🎙 ناقد دکتر سید سعید اسماعیلی، پزشک و محقق در علوم اسلامی
#️⃣ #روایات_طبی #طب #اعتبار_سنجی #ارزشگذاری #طب #سعید_اسماعیلی #محقق_داماد
🆔 @Rejal_science
📘 معرفی کتاب
📚 "کتاب نقدی بر «طب اخباری گری"
نقدی بر مدعیات طب اسلامی
✍🏻 حجت الاسلام ابوالحسن معلمی زاده
📄 انتشارات برگ بو
🗂 1 جلد
#️⃣ #طب #اعتبار_سنجی
🆔 @Rejal_science
#اختصاصی
💢غالب روایات طبی، سند ندارند/ به قرائن متعدد، اهل بیت(ع) به دنبال تأسیس نظام طبی نبودند
✔️گفتگوی شبکه اجتهاد با حجتالاسلام والمسلمین سید محمدکاظم طباطبایی، رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث موسسه دارالحدیث قم :
🔹در بخش درمان، روایات اندکی داریم که قضیه حقیقیه نیست، فراگیر نیست و شمول و گستردگی زمانی و مکانی ندارد؛ لذا نمیتوانیم ادعا کنیم که دانشی، بهعنوان طب اسلامی داریم.
🔹ما طب اسلامی بهطور خاص نداریم؛ باوجودی که روایات طبی داریم. علتش هم این است که اگر طب را به معنای یک دانش، در نظر بگیریم، باید در مقدمات متفاوت، حرفی برای گفتن داشته باشد. باید مبانی پزشکی آن معلوم باشد.
🔹یک سرخوردگی از طب مدرن وجود دارد که شخص به دنبال بدیل و جایگزین میکردد. الآن طب سنتی بهعنوان طب مکمل از ایران پذیرفتهشده است اما اینکه یکی جایگزین دیگری شود، درست نیست.
ادامه مطلب👈 http://yon.ir/zX1Vr
🆔 @ijtihadnetwork
#⃣ #طب #اعتبار_سنجی #طبی #ارزشگذاری_روایات
🆔 @Rejal_science
💐 تبریک
☘️ استاد ارجمند جناب آقای دکتر محمد ملکی انتخاب اثر حضرتعالی را در کتاب سال حوزه تبریک عرض نموده و آرزوی توفیقات روزافزون از ایزد منان برای شما آرزومندیم.
▪️گروه حدیث، درایه و رجال:
📖 "پایان نامه بازپژوهشی منابع الکافی"
✍🏻 محمود ملکی
#️⃣ #کلینی #کافی #الکافی #منابع #پایان_نامه #محمود_ملکی
🆔 @Rejal_science
📘 معرفی کتاب
📚طبّ المعصومین، الرسول و أهل بیته (ع)
✍️ الدكتور لبيب بيضون
🖇مؤسسة الأعلمي للمطبوعات
#️⃣ #طب #طب_المعصومین
🆔 @Rejal_science
طبّ المعصومین، الرسول و أهل بیته (ع) - الدكتور لبيب بيضون.pdf
7.91M
📘 دانلود کتاب
📚طبّ المعصومین، الرسول و أهل بیته (ع)
✍️ الدكتور لبيب بيضون
🖇مؤسسة الأعلمي للمطبوعات
#️⃣ #طب #طب_المعصومین
🆔 @Rejal_science
♨️ بزودی
🎧صوت
〽️ "کارگاه درآمدی بر آسیبشناسی روایات طبی"
🎙 استاد سیدمحمدکاظم #طباطبایی
📌 مشهد
🏢 دانشکده طب ایرانی و مکمل
🗓تاریخ 96.12.10
#️⃣ #طب #طبی #روایات_طبی #آسیب_شناسی #طباطبایی
🆔 @Rejal_science
کانال تخصصی "علم رجال"
♨️ بزودی 🎧صوت 〽️ "کارگاه درآمدی بر آسیبشناسی روایات طبی" 🎙 استاد سیدمحمدکاظم #طباطبایی 📌 مشهد 🏢
〽️ "کارگاه درآمدی بر آسیبشناسی روایات طبی"
📍رئیس دانشکده و پژوهشکده علوم و معارف حدیث قم اظهار داشت: اگر قائل به طب اسلامی هستیم باید اثبات کنیم شش رکن طب (شامل مبانی راههای شناخت بیماری،راه های تشخیص، دارو، درمان و پیشگیری) از مجموع روایات طبی معتبر قابل استخراج است و به استناد این روایات می توان سیستم و نظامی را پدید آورد که نام طب اسلامی بر آن نهاد.
🔸به گزارش وب دا، حجت الاسلام و المسلمین دکترسید محمد کاظم طباطبایی در کارگاه (در آمدی بر آسیب شناسی روایات طبی ) که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به همت دانشکده طب ایرانی و مکمل و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در تالار جرجانی برگزار شد خاطر نشان کرد: در تحقیقات و مطالعات انجام شده در موسسه دار الحدیث و بر اساس سالها مطالعه پیرامون روایات، حدود ۴۰۰ کتاب حدیث شیعی (با اعتبار های متفاوت) وجود دارد که در این کتب مجموعا حدود ۶ هزار روایت غیر تکراری (صرف نظر از وثوق سندی یا وثوق صدوری)در حوزه سلامت جسم قابل احصا است که بخش عمده آنها در کتب مربوط به قرن ششم هجری به بعد بوده است.
🔸وی افزود: عمده روایات صحیح در کتاب کافی آمده که تعداد آنها حدود ۶۰ روایت است و غالبا مرتبط با تغذیه بوده و اکثرا دوره صدور آنها در جغرافیای مکه و مدینه بوده است. برای بررسی روایات طبی،پیش نیازهایی لازم است، از جمله تبیین تفاوت سنت و حدیث، شناخت دقیق منابع حدیثی،-تبیین رویکردهای اعتبار سنجی-توجه به قضایای حقیقی و خارجی که بر این اساس می توان احادیث را به چهار دسته صحیح، معتبر، ضعیف و مجهول تقسیم بندی کرد.
🔸حجت الاسلام و المسلمین دکترسید محمد کاظم طباطبایی تصریح کرد: عمده روایات طبی، مرسل هستند به این مفهوم که هیچ سندی ندارند وفقط مثلا گفته شده قال النبی یا قال الصادق (ع) و... و از بین حدود ۶۰۰۰ روایت غیر تکراری فقط حدود ۱۵ درصد آنها دارای سند است و از این میزان نیز حدود یک سوم صحیح السند می باشند و می توان آنها را به معصومین علیهم السلام منسوب نمود. صحت مضمون با صحت سند متفاوت است و به صرف صحت مضمون یک گزاره روایی نمی توان آن را به معصوم نسبت داد و آن را جزو سنت قلمداد کرد.
🔸هرچیزی که استناد آن به شریعت ثابت نشود و به اسم دین مطرح گردد نوعی بدعت محسوب می شود و مدعیان طب اسلامی چگونه می توانند انتساب بسیاری از روایات طبی فاقد سند را به معصومین علیهم السلام اثبات نمایند.
🔸در انتساب هرگونه سخن به معصوم (ع) تساهل و اهمال جایز نبوده و پذیرفتنی نیست چرا که نسبت دادن سخن به معصوم (ع) پیامدهای فراوانی دارد و چنانچه مطلبی به دین نسبت داده شده و بعدا مشخص شود که این انتساب غلط بوده، چگونه می توان عواقب آن را جبران نمود که در این امور بایستی سخت گیرانه عمل کرد.
در ادامه این نشست؛ پرسش و پاسخ در زمینه نحوه استخراج گزاره های روایی محدوده طب و جای گرفتن بسیاری از دستورات حوزه معنویت و سبک زندگی در زمره روایات طبی برگزار شد.
#️⃣ #طب #طبی #روایات_طبی #آسیب_شناسی #طباطبایی
🆔 @Rejal_science
📝 یادداشت و نقد دیدگاه
📌کلوخانداز را پاداش سنگ است!
👤 حجت الاسلام استاد محمد عشایری منفرد
🔸لازم به ذکر است پس از برگزاری نشست «جُستاری در روایات طبی در پرتو ملاحظات فقهی ــ اصولی» حجت الاسلام امیری یادداشتی با عنوان ”نمی شود با کلیات ابوالبقا در روایات طبی جستار کرد (https://t.me/Rejal_science/489)” در نقد سخنان استاد معظم علیدوست و محقق داماد نگاشتند.
#️⃣ #روایات_طبی #طب #اعتبار_سنجی #ارزشگذاری #طب #جعفری #علیدوست
🆔 @Rejal_science
📝 یادداشت و نقد دیدگاه
📌کلوخانداز را پاداش سنگ است!
👤 حجت الاسلام استاد محمد عشایری منفرد
🗓۱۳۹۷-۱۱-۰۶
⚠️ پس سخنان استاد ابوالقاسم علیدوست (https://t.me/Rejal_science/470)در نشست علمی «جُستاری در روایات طبی در پرتو ملاحظات فقهی ــ اصولی» (https://t.me/Rejal_science/442)که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، حجتالاسلام امیری، مدیر موسسه «فقه الطب» در یادداشتی (https://t.me/Rejal_science/489) به نظرات استاد علیدوست واکنش تندی نشان داد.
❗️اینک حجتالاسلام محمد عشایری منفرد در یادداشتی نظرات استاد خود را تقریر کرده و بهنوعی پاسخی به این یادداشت نقادانه داده است.
〽️بسمالله الرحمن الرحیم
جناب حجتالاسلام علی امیری، مدیر محترم موسسه فقه الطب، بعد السلام و التحیه. درباره سخنانی که آیتالله علیدوست در «نشست علمی جستاری در روایات طبی» در دانشگاه امام صادق علیهالسلام ایراد کرده بودند، یادداشتی نوشته و توضیح دادهاید که سخنان ایشان را «فاقد ارزش علمی» و مصداق «کلیگویی تکراری» دانسته و «حقیرتر و بیمایهتر از آن میدانید که ارزش نقد داشته باشد»، برای همین یادداشت خودتان را نه از باب نقد بلکه صرفاً از باب «کلوخانداز را پاداش سنگ است» نگاشتهاید. البته ایشان (و دیگر سخنرانان آن نشست) را «خواب آلودهای با دماغِ بلغمی» معرفی کرده و نوشتهاید که یادداشتتان را برای «پاره کردن چُرت ایشان و پراندن خواب از دِماغ بلغمی ایشان» تحریر فرمودهاید. ظاهراً در میان شما ارباب طب، “دماغ بلغمی” کنایه از فهرست بلندبالایی از اتهامات است؛ اتهاماتی مانند کسالت، تنبلی، ضعف، خوابآلودگی، ترسویی، بیحافظگی، بیعلاقگی به یادگیری، فراموشکاری و … (اینجا (http://www.khodshenas.ir/Temperaments/Phlegmatic)).
البته ایشان را به «نداشتن کمترین سررشته در روایات طبی» نیز توصیف کرده و ادعا کردهاید که «حتی یکبار هم روایات طب را با دقت نخواندهاند» و همین را دلیل «بیتقوایی علمی» ایشان قرار دادهاید که در چنین نشستی سخنرانی کردهاند! این «بیتقوایی» را در یادداشتتان بارها تکرار کرده و آن را «عاملی برای خشکیده شدن ریشه خود ایشان» دانستهاید!
در جای دیگری استاد را متهم کردهاید که «از تکه نان مشتبهی اجتناب میکند اما گناه بزرگ بیتقوایی را به جان میخرد»! ایشان را کسی دانستهاید که با «کلیات ابوالبقایی بر سر خودش شیره میمالد» و «با تکرار کلیات باعث اتلاف عمر خود و مخاطبانش میشود!»
با طنزی تحقیرآمیز نوشتهاید: «اگر نصف همان زمانی که برای تدقیق در زوائد اصولی خرج میکنید برای تعمق در روایات معتبر طبی خرج مینمودید، فی الحال ضمیر بارز این سیاهه حضرتعالی نبودید.»
بگذارید از کلمه «سیاهه» که خودتان به کار بردهاید استفاده کنم و آن را بر این معنا حمل کنم که وضعیت نوشتارتان چندان سفید نیست! البته در آنجا که یادداشتتان را مصداق سنگ انداختن به یک کلوخانداز دانسته بودید نیز وعده کرده بودید که میخواهید ایشان را سنگباران/دشنام باران کنید. تعابیر داخل گیومهها عین عبارات شما است! حبذا و مرحبا که به وعده خود وفا کرده و در آن یادداشت کوتاه چه توفانی از دشنام و دشنامواره به پا کردهاید!
پس بگذارید من هم با شما یک مزاح بکنم: گمان میکنم یادداشت حضرتعالی در دو آکادمی اگر به متن درسی تبدیل شود مورد استقبال استادان و شاگردان آن آکادمیها قرار خواهد گرفت: یکی آکادمی اخلاق و دیگری آکادمی عملیات روانی در دروس مربوط به روشهای وارونه جلوه دادن واقعیتها!
💢پس از مرور گفتمان حاکم بر یادداشت حضرتعالی، تذکار چند نکته مختصر را ضروری میدانم:
۱- دانش طب با روایات طبی ارتباط بسیار وثیقی دارد اما با آن یکی نیست. موضوع سخنان آیتالله علیدوست صرفاً روایات طبی بوده نه دانش طب و ایشان هرچند در اموری مانند کفلمهی امام کاظم و جوشندهی امام جواد (که در قلمرو دانش طب هستند) تخصص ندارند، اما برای نظر دادن درباره روایات طبی نمیتوانید ادعا کنید که فاقد «کمترین سررشته» هستند!
۲- ادعا کردهاید که ایشان حتی یکبار هم روایات طبی را نخواندهاند و برای اینکه خوانندهی یادداشتتان سخنتان را باور کند این ادعا را نیز مطرح کردهاید که در سخنرانیشان به یک مشت سخن کلی اکتفا کرده و اصلاً درباره روایات طبی سخن نگفتند! درحالیکه ایشان بهوضوح آمار دادند و گفتند: «بیش از ۸۵ نفر از کسانی که در جریان روایات طبی حضور دارند، غالی هستند که از این افراد میتوان ابوالخطاب را نام برد!»
↘️↘️↘️
۳- با بیانی طنزآمیز ادعا کردهاید سخن استاد علیدوست آنقدر کلی بوده که «در صد نشست دیگر با صد موضوع دیگر قابل تکرار است»! وقتی ایشان بهصورت مشخص شئون معصوم را بررسی و مشخص میکنند که کدام شأنشان مصدر صدور روایات طبی بوده، وقتی که آمار کمّی از حضور غلات در روایات طبی میدهند، وقتی با طرح مغالطهی «است»ها و «باید»ها برای حفظ حرمت افراد فقط اشاره (نه تصریح) کردهاند که مدعیان طب سنتی نباید با استناد به روایات دال بر «است»ها فتوا بدهند که خوردن فلان کفلمه حلال یا حرام است، وقتی با طرح دیدگاههای افراطی و تفریطی در مسأله جهانی بودن روایات، تذکر میدهند که برخی روایات طبی ممکن است زمانمند یا مکانمند بوده باشد و … آیا کلیگویی کرده و در سخنرانیشان وارد موضوع (که بررسی روایات طبی بوده نه خود طب) نشدهاند؟
۴- ادعا کردهاید که همۀ سخنانشان تکراری بود! و از این تکرار چنان آشفته شدهاید که نوشتهاید: «کدام یک از هفت هنجاری که استاد علیدوست در سخنرانیشان بر آن تأکید داشتهاند، سخن بدیعی است؟
استاد بزرگوار! اینکه برای نظریهپردازی بنشینیم و در قامت بیانِ روششناسی استنباط گزارهای طبی، همان کلیات اصول فقه را، دوباره و صد باره روایت نماییم، آخر چه عایدی برای ما و چه خیری برای شما دارد؟» انصافاً تبیین ترابط ادلۀدال بر استها و ادلۀدال بر بایدها تکراری بود؟
۵- ادعا کردهاید آیتالله علیدوست به شما کلوخ انداخته است و شما در پاسخ آن سنگ انداختهاید! برداشت بنده این بود که آیتالله علیدوست اصل روایات طبی را انکار نکردهاند؛ در کتاب فقه و عرف هم روایات «انتم اعلم بأمور دنیاکم» را رد کردهاند و در صدر سخنانشان نیز با کلیدواژۀ اجتهاد بالمعنی الاعم تلاش کردهاند از اخباریگری در طب سنتی جلوگیری کنند. این دیدگاه با دیدگاه هر کس تقابل داشته باشد دستکم با آنچه خود شما پیش از این در مصاحبه با سایت رسا مطرح کردهاید، تقابل چندانی ندارد! بنابراین ایشان به شما کلوخی نیانداخته است! گمان نمیکنید سیبل تیراندازی را اشتباه گرفتهاید؟
۶- ایرانیان از قدیم طبیبان سنتی را حکیم مینامیدند و حتی اگر گاهی از جوشندههای آنها خیری نمیدیدند اما به آنان بهعنوان مظهر اخلاق و نوع دوستی اعتماد داشتند. خواهش میکنم اگر جوشندهها را ارتقا نمیدهید دستکم با چنین گفتارهایی آن اعتماد را مخدوش نکنید.
🆔 @ijtihadnetwork
#️⃣ #روایات_طبی #طب #اعتبار_سنجی #ارزشگذاری #طب #جعفری #علیدوست
🆔 @Rejal_science
🌐 همایش / فراخوان
〽️همایش بینالمللی «حضرت ابوطالب(ع)»
🗓 اسفند 98
📌 قم
📝 مهلت ارسال چکیده آثار به دبیرخانه همایش تا 31 اردیبهشت 98
🔖 مهلت ارسال متن کامل مقالات تا 30 مهرماه 98 است.
🆔 @Rejal_science
♨️ کلاس آموزشی
〽️ "کلاس آشنایی با علم رجال و بررسی اسناد روایات"
🎙حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر امیر غنوی
💰هزینه دوره: (حداقل 10 جلسه) 100 هزارتومان
☎️ جهت ثبت نام: با شماره 02532905765 و 09359839228 تماس حاصل فرمائید.
🗓 مهلت ثبت نام 14 بهمن 97
📌 قم، بلوار جمهوری اسلامی، کوچه 2، فرعی اول، سمت چپ
🏢ساختمان انجمن های علمی
⏰ یکشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشا
#️⃣ #علم_رجال #رجال_شناسی #بررسی_اسناد #امیر_غنوی
🆔 @Rejal_science
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧صوت
〽️ کارگاه "درآمدی بر آسیبشناسی روایات طبی"
🎙 استاد سیدمحمدکاظم #طباطبایی
🎶 ۵ فایل صوتی
📌 مشهد
🏢 دانشکده طب ایرانی و مکمل
🗓تاریخ 96.12.10
#⃣ #طب #طبی #روایات_طبی #آسیب_شناسی #طباطبایی
🆔 @Rejal_science
♨️ بزودی
🎧صوت
〽️ کارگاه "روش بررسی و تحلیل احادیث پزشکی"
🎙 استاد سیدمحمدکاظم #رحمان_ستایش
🎶 2 فایل صوتی
📌 شیراز
🏢 مدرسه علمیه رضوی
🏢دانشگاه علوم پزشکی شیراز
🏢کنگره سیره نبوی(ص) در طب
🗓 تاریخ ۹۶.۰۶.۱۶
#⃣ #طب #طبی #روایات_طبی #آسیب_شناسی #روش_بررسی #رحمان_ستایش
🆔 @Rejal_science
♨️ نشست علمی
〽️ "انگاره های گوناگون در کارآمدی دانش رجال"
🎙استاد سیدعلی دلبری
🗓 پنج شنبه ۱۱ بهمن ۹۷
⏰ ساعت ۹ _ ۱۱
📌 مشهد، خیابان شیرازی،
🏢مدرسه علمیه نواب، طبقه دوم، سالن کنفرانس
🔗 افزودن به تقویم https://goo.gl/VMfTqo
#⃣ #رجال #دلبری
🆔 @Rejal_science
جلسه اول.mp3
25.6M
🎧صوت
〽️ کارگاه "روش بررسی و تحلیل احادیث پزشکی"
🎙 استاد محمدکاظم #رحمان_ستایش
📮 جلسه اول
🗓 تاریخ ۹۶.۰۶.۱۶
#⃣ #طب #طبی #روایات_طبی #آسیب_شناسی #روش_بررسی #رحمان_ستایش
🆔 @Rejal_science
جلسه دوم.mp3
25.32M
🎧صوت
〽 کارگاه "روش بررسی و تحلیل احادیث پزشکی"
🎙 استاد محمدکاظم #رحمان_ستایش
📮 جلسه دوم
🗓 تاریخ ۹۶.۰۶.۱۶
#⃣ #طب #طبی #روایات_طبی #آسیب_شناسی #روش_بررسی #رحمان_ستایش
🆔 @Rejal_science
📘 معرفی کتاب
📚 "مجموعه مقالات قرآن و طب"
✍🏻 جمعی از نویسندگان
📄 پژوهشهای قرآنی
#⃣ #قرآن #طب
🆔 @Rejal_science
مجموعه مقالات قرآن و طب.pdf
11.25M
📘 دانلود کتاب
📚 "مجموعه مقالات قرآن و طب"
✍🏻 جمعی از نویسندگان
📄 پژوهشهای قرآنی
#⃣ #قرآن #طب
🆔 @Rejal_science
📘 معرفی کتاب
📚 "راهنمای پژوهش در قرآن و طب"
✍🏻 محسن عباسنژاد
📄 پژوهشهای قرآنی
#⃣ #قرآن #طب
🆔 @Rejal_science
راهنمای پژوهش در قرآن و طب.pdf
6.35M
📘 دانلود کتاب
📚 "راهنمای پژوهش در قرآن و طب"
✍🏻 محسن عباسنژاد
📄 پژوهشهای قرآنی
#⃣ #قرآن #طب
🆔 @Rejal_science