eitaa logo
رویین دژ
11هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
916 ویدیو
196 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5994466630753586587.mp3
5.62M
🎧 بشنویم | اهمّیت ویژه‌ی کنترل زبان‼️ 💢 قبل از اینکه حرفی رو بزنی، فکر کن ببین برای خدا و موجب رضایتش هست یا نه... 🔺 @RooyinDezh
🔸هر کسی را سر چیزی و تمنّای کسیست 🔹ما به غیر از تو نداریم تمنّای دگر 🔸زان که هرگز به جمال تو در آیینه وهم 🔹متصوّر نشود صورت و بالای دگر 🔸هر صباحی غمی از دور زمان پیش آید 🔹گویم این نیز نهم بر سر غم‌های دگر 🔸بازگویم نه که دوران حیات این همه نیست 🔹سعدی امروز تحمّل کن و فردای دگر... 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۹۰ سوره‌ی مائده: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ ایمان، فقط ادعای مسلمانی نیست. موضوعات بسیاری را باید رعایت کنیم تا ایمان خود را اثبات کنیم. تمام {یا ایّها الّذین آمنوا}های قرآن به همین خاطر، آمده است؛ یا امر کردن مسلمانان به انجام چیزی است و یا نهی‌کردن آن‌ها از انجام چیزی --> (یا ایّها الّذین آمنوا...فاجتنبوه...). 2️⃣ شراب، بر پلیدی‌های دیگر، در پلیدی، مقدّم است و بی‌جهت نیست که آن را «اُمُّ الخَبائِث» می‌خوانند و به همین خاطر بود که امام حسین(ع) و اهل‌بیت و یارانش، همه‌ی بلاها و مصیبت‌ها را به جان خریدند تا خلافت مسلمین توسط یک فرد شراب خوار را تأیید نکنند --> (الخمر و...). 3️⃣ شراب، فقط حرام نیست، نجس است! خداوند نفرموده <<نخورید>>، بلکه فرموده: <<از آن دوری کنید>>. نجس دانستن شراب، مؤثرترین عامل در جلوگیری از خوردن آن است و در جامعه آخرالزمان که شیوع شراب‌خواری یکی از بارزترین نشانه‌های آن است، ترویج پیام‌های این آیه، وظیفه‌ی هر مسلمانی است --> (انّما الخمر...رجس...فاجتنبوه). 4⃣ در محفلی که شراب وارد شود، ملازمان آن یعنی قمار، بت‌پرستی، شرط بندی و... هم، آن را همراهی می‌کنند --> (الخمر والمیسر والانصاب و...). 🔺 @RooyinDezh
🔅 در روز جزا که دل پُر از واهمه است 🔅 معیار نجابت زنان، فاطمه است 💎 ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر مبارک.💐 🔺 @RooyinDezh
🔆 حضرت زهرا(س): ✅ آن لحظه‌ای که زن در خانه خود می‌ماند و به امور زندگی و تربیت فرزند می‌پردازد، به خدا نزديک‌تر است. 📚 بحار الانوار، ج۴۳، ص۹۲ 🔺 @RooyinDezh
⚜ بهتر از همه عالَم‼️ 💠 امام خمینی: شغل تربیت فرزند، از همه شغل‌ها بالاتر است! ✳️ یک فرزند خوب شما اگر به جامعه تحویل بدهید، برای شما بهتر است از همه عالَم. اگر یک انسان شما تربیت کنید، برای شما به قدری شرافت دارد که من نمی توانم بیان کنم. 🔮 مربی انسان‌ها زن است. سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است. زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می‌کند؛ و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد می‌کند. مبدأ همه سعادت‌ها از دامن زن بلند می‌شود. 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | اسلام گوگولی‼️ ♨️ در این اسلام، تو (از مال و جان و آبروت) هزینه نمیدی... 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | دختران امروز، مادران فردا‼️ 🤔 پاک‌ترین آدم زندگی‌تون کیه؟! ✳️ بازنشر به مناسبت روز مادر... 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۹۰ سوره‌ی مائده: 🔖 قسمت دوم: 5️⃣ قمار و درآمد آن هم، نه تنها حرام، بلکه نجس است --> (والمیسر...رجس...). 📛 توجه: یزید، نماد شراب خواری و قمار و فحشا و سگ بازی بود و در مقابل او امام حسین(ع) و اهل‌بیت و یارانش، سنبل مبارزه با شراب و قمار و... بودند و به هیچ قیمتی حاضر نشدند خلافت او را تأیید کنند؛ بنابراین، مسلمانی که اهل شراب و قمار و فحشا و سگ بازی باشد کاملاً یزیدی است، و به امام حسین(ع) و اهل‌بیت و یارانش دهن‌کجی کرده است!! 6️⃣ بت‌پرستی، یعنی دلبستگی به نمادها، تمثال‌ها، اشیاء، تصویرها، گروه‌ها و افرادی که ارادت به آن‌ها به خداوند و ارزش‌های الهی مربوط نمی‌شود، نه تنها حرام است بلکه پلید و نجس است --> (و الانصاب...رجس...). 7️⃣ شرط‌بندی به هر صورتی چه با تیرهای مخصوص قمار، چه با گُل‌ها و امتیازهای یک بازی ورزشی، حرام و پلید است و درآمد ناشی از آن هم حرام و نجس است --> (والازلام رجس). 8️⃣ هرچه از شیطان برسد یا به تأثیر از او انجام بگیرد پلید است و هرچه نجس و پلید باشد شیطانی است --> (رجس من عمل الشیطان). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۹۰ سوره‌ی مائده: 🔖 قسمت دوم: 5️⃣ قمار و درآمد آن
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ٩٠ سوره‌ی مائده 🔰 قسمت اول: 🔹 «انّما»: حرف حصر است؛ یعنی معنای «فقط» می‌دهد و تأکید آن بر انتهای کلام است 👈 یعنی در این آیه، بر نجس بودن شراب و قمار و شرط‌بندی و بت‌پرستی تأکید دارد. 🔸 «خمر»: در اصل به معنی «پوشیدن» است. ✳️ مست‌کننده‌هایی را که از انگور، خرما، جو و غیره به دست می‌آیند، از آن جهت «خمر» می‌گویند که پوشاننده‌ی عقل است. 💠 سعدی در غزلی در مذمت شراب انگوری می‌فرماید: 🔹غافلند از زندگی مستان خواب 🔸زندگانی چیست‌؟ مستی از شراب 🔹تا نپنداری شرابی گویمت 🔸خانه آبادان و عقل از وی خراب، 🔹از شراب عشق جانان مست شو 🔸کآنچه عقلت می‌برد «شرّ» است و«آب» 🔹 «میسر»: اسم مکان از ریشه و مصدر «یُسر» به معنی «محلّ آسان». ✳️ به این دلیل، «قمار» را «میسر» می‌گویند که مسیر و محلّ آسانی برای به دست آوردن مال دیگران است. 🔸 «انصاب»: جمع «نُصُب» به معنی «نصب‌شده‌ها». ✳️ به این خاطر، به بعضی بت‌ها «نصب» می‌گفتند که درون یا بیرون شهر روی بعضی از دیوارها و ساختمان‌های بلند نصب می‌شد؛ نظیر مجسمه‌های امروزی. 🔹«ازلام»: جمع «زَلَم» به معنی «تیرها». 🔅 منظور تیرهایی است که برای شرط‌بندی(به صورت قرعه‌کشی) استفاده می‌شد‌؛ به این صورت که هفت نفر یک گوسفند می‌گرفتند، نام هفت نفر روی تیرهای چوبی نوشته می‌شد، تیرها را داخل کیسه‌ای می‌انداختند و به قید قرعه سه تیر را از داخل کیسه در می‌آوردند. گوسفند مال کسانی بود که نامشان روی این سه تیر نوشته شده بود و پرداخت پول گوسفند با چهار نفری بود که اسمشان در نیامده بود. 🔺 @RooyinDezh
🤔 چرا دین سخت جلوه می‌کند؟ 💠 دین‌داری آسان است. آنچه سخت است، زندگی در دنیاست... 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | خدا اگر عبدش رو نخواد، اونو مشغول به دنیا می‌کنه‼️ 🚫 هیچ وقت ظاهر زندگی دیگران رو با باطن زندگی خودت مقایسه نکن! 🔺@RooyinDezh
🤔 چرا دین سخت جلوه می‌کند؟ 💠 دین‌داری آسان است. آنچه سخت است، زندگی در دنیاست... 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۹۰ سوره‌ی مائده: 🔖 قسمت سوم: 9️⃣ از نجاسات و پلیدی‌های مادی و معنوی باید فاصله بگیریم تا گرفتار آن‌ها نشویم --> (فاجتنبوه). 🔟 کسی که ادعای مسلمانی می‌کند(یا ایّها الّذین آمنوا) فقط در صورت پرهیز از هرچه خداوند گفته «فاجتنبوه»، می‌تواند به رستگاری، امید داشته باشد --> (لعلّکم تفلحون). 1⃣1⃣ رستگار شدن انسان به دست خود اوست، از راه انجام اوامر الهی و پرهیز از نواهیِ او --> (تفلحون: رستگار کنید[خودتان را]). 2⃣1⃣ حتّی انسان‌های متّقی، یعنی مؤمن واقعی هم، ضمن امید داشتن به رحمت الهی باید از عذاب او خوف داشته باشند و به تقوای خود مغرور نشوند، چون هر لحظه احتمال لغزش آن‌ها وجود دارد --> (لعلّکم: باشد که، امید است که، شاید که...). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۹۰ سوره‌ی مائده: 🔖 قسمت سوم: 9️⃣ از نجاسات و پلی
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ٩٠ سوره‌ی مائده 🔰 قسمت دوم: 🔹 «رجس»: پلید، ناپاک، نجس ⚠️ توجه‌❗️ قرآن در آیه‌ی تطهیر، اهل بیت پیامبر(علیهم السلام) را به دور از «رجس» معرفی می‌کند. پس هر کس که اهل شراب و قمار و... باشد، به هیچ عنوان، شیعه و پیرو اهل بیت(ع) به شمار نخواهد رفت! 🔸 «اجتنبوا»: فعل امر است از مصدر «اجتناب»، ریشه‌ی «جنب»، به معنی «کناره بگیرید، دوری کنید». ⚠️ توجه❗️ قرآن درباره‌ی خطرناک‌ترین گناهان، فقط از "انجام دادنِ" آنها نهی نمی‌کند؛ بلکه اجازه‌ی "نزدیک شدن" به آنها را هم نمی‌دهد، یعنی حتی نزدیک شدن به آنها هم گناه است؛ چون مقدمه‌ی قطعی گرفتار شدن به آنهاست.👇 ✳️ به عنوان مثال، درباره‌ی مفاسد اخلاقی می‌فرماید: «ولا تقربوا الفواحشَ ما ظهَرَ مِنها وَ ما بَطَن» یعنی «به مفاسد اخلاقی نزدیک نشوید، چه در عمل و چه در نیّت». ✳️ همچنین درباره‌ی کثیف‌ترین مفاسد اخلاقی یعنی «زنا» می‌فرماید: «و لا تقربوا الزنا». ✳️ و درباره‌ی سوء استفاده از مال یتیم می‌فرماید: « ولا تقربوا مالَ الیتیم الا بِالتی هِیَ اَحسَن». 💠 در اینجا هم تأکید به دوری از شراب و قمار و... است؛ یعنی فقط خوردنِ شراب نیست که حرام است، بلکه نزدیک شدن به آن هم حرام است. 💎 شراب، از نجاسات است و اگر به دست یا لباس انسان بریزد، باید مثل سایر نجاسات، پاک شود. شرابخوار هم نجس است و اجازه نداریم با او نشست و برخاست کنیم؛ تولیدکننده و فروشنده‌ی شراب هم این‌گونه‌اند. 🔹 «تُفلِحونَ»: فعل مضارع از مصدر «اِفلاح»، باب اِفعال، ریشه‌ی «فلح» به معنی «رستگار کنید(خودتان را)». 🔖 نکته‌ی ادبی: 🔸آرایه‌ی جمع در «خمر» و «میسر» و «انصاب» و «ازلام» که همگی «رجس» معرفی شده‌اند و حتی در کلمه‌ی «فاجتنبوه»، همه‌ی آنها یک چیز دانسته شده‌اند و برای مجموع‌شان، ضمیر مفرد «هُ» آمده است. 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۵۹ سوره‌ی احزاب: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ حتّی پیامبر خدا هم، از جانب خداوند، نیاز به تذکّر دارد. بیهوده به خودمان اعتماد نکنیم --> (يا أيّها النّبيّ...). 2️⃣ آنچه پیامبر درباره‌ی حجاب فرموده است، سخن خودش نبوده، فرمایش و سفارش خداوند بوده است --> (يا أيّها النّبيّ قل). 3️⃣ حتّی پیامبر خدا هم نباید نسبت به ناموسِ خود بی‌توجّه باشد --> (قل لّأزواجك و بناتك). 4️⃣ حتّی زن و دختر پیامبر هم نیاز به تذکّر دارند؛ چرا ما در تذکّر دادن به خانواده‌ی خود، کوتاهی می‌کنیم --> (قل لّأزواجك و بناتك)؟! 5️⃣ هم زنِ انسان و هم دختر او باید توسط او مراقبت شوند. بنابراین، هم خانواده‌ی زن وهم خانواده‌ی شوهرش، هر دو نسبت به حجاب او مسئولند و نباید این تکلیف را به گردن یکدیگر بیندازند. --> (قل لازواجک و بناتک). 6️⃣ زنان مؤمنین در تکالیف شرعی و حفظ حجاب، از زنان و دختران پیامبر جدا نیستند و هر دستوری که خداوند در این زمینه، به زنان پیامبر داده، بر زنان مؤمنین هم تکلیف است --> (قل لّأزواجك و بناتك و نساء المؤمنين). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۵۹ سوره‌ی احزاب: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ حتّی پیامبر خدا
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ۵٩ سوره‌ی احزاب 🔰قسمت اول: 🔹«یا ایها»: حرف ندا 🔸 «نبیّ»: صفت مشبهه بر وزن فعیل از ریشه‌ی «نبأ»، به معنی «خبر رسان، پیام‌آور، پیغام‌بر، پیامبر». 🔹 «قل»: فعل امر از ریشه و مصدر «قَول» به معنی «بگو». 🔸 «ازواج»: جمع «زوج» به معنی «همسران». 🔹 «نساء»: زنان 🔸 «یُدنین»: فعل مضارع از باب افعال، مصدر «ادناء» ریشه‌ی «دنو» به معنی «نزدیک کنند، فرو بیندازند». 🔹 «یدنین علیهن»: یعنی «نزدیک کنند به خودشان، فرو بیندازند بر خودشان». 🔸 «جلابیب»: جمع «جلباب» به معنی «چادرها». ⚠️ توجه❗️ ریشه‌ی «دنو» دو معنی دارد: 1⃣ «نزدیک شدن» 2⃣ «پایین آمدن». بر این اساس، فعل «یدنین» دو معنیِ توأمان دارد‌‌: 1⃣ «نزدیک کنند» 2⃣ «فرو بیندازند». 🔹 «یدنین علیهن من جلابیبهن»: یعنی «چادرهایشان را فرو بیندازند و به خودشان نزدیک کنند». 💠 «فرو انداختن چادر»، مانند رها کردن پرده به سمت پایین است؛ یعنی چادر نباید به بدن چسبیده باشد که برجستگی‌های بدن نمایان شود. 💠 «نزدیک کردن چادر»، یعنی این که چادر نباید به گونه‌ای رها باشد که لباس‌ها و زینت‌های زیر چادر نمایان شود. ⚠️ توجه❗️ به استناد این آیه، چادر و نحوه‌ی درست پوشیدن آن، امر خداوند و از واجبات حجاب است؛ چون کسانی که چادر را کنار می‌گذارند، به این آیه عمل نکرده‌اند و روزی که با معیار قرآن سنجیده شوند، در مقابل این آیه، پاسخی نخواهند داشت. 🔺 @RooyinDezh
🔆 امام علی(ع): 💠 صبر بر دو قسم است: صبر در برابر انجام کار خوبی که دوست نداری و صبر بر ترک کار بدی که دوست داری! 📚 نهج البلاغه، حکمت ۵۵ 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | اندیشه‌ی پاک در روح آلوده رشد نمی‌کند‼️ 💠 نور و ظلمت با یکدیگر یکجا جمع نمی‌شوند... 🔺@RooyinDezh
🔴 طبق گزارش نیویورک تایمز در یمن هر پنج دقیقه یک کودک جان می‌دهد! ♨️ آخرالزمان است؛ همه‌ی ملت‌ها گرفتار. یکی درگیر جنگ و دیگری درگیر فشار و فتنه‌ی اقتصادی و آن یکی غرق در شهوت دنیا... ✅ و در این میان، کمبود یک چیز به چشم می‌آید؛ انگار در و دیوار، انتظار می‌کشند... انتظار زمانی که دیگر دغدغه‌ی اصلی مردمان، تامین خواب و خوراک‌شان نباشد! انتظار وقتی که دیگر ضجه‌های مظلومانه‌ی کودکان و زنان، از پس کوچه‌های یمن و غزه و هند و... به گوش نرسد! 💠 آری، جهان بی تو، به تب و تاب افتاده، ای منجی عالم و آدم، بیا: 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۵۹ سوره‌ی احزاب: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ پیامبر، ولیّ خداوند، رهبر مسلمین و هر کسی که سرپرستی گروهی از مسلمانان را برعهده دارد، نسبت به حجاب و عفافِ ناموس مسلمین، همانند ناموس خودش مسؤول است --> (قل لّأزواجك و بناتك و نساء المؤمنين). 8️⃣ فعل «يدنين» دو معنی دارد؛ یکی «پایین بیندازند» و یکی «نزدیک کنند». «جَلابيب» هم، جمع «جِلباب» بوده و «جِلباب» در زبان عربی، معادل «چادر» است. بنابراین، زن مسلمان، نه باید چادر خود را آن چنان جمع بگیرد که به بدن او چسبیده باشد و برجستگی‌های بدن را نمایان کند و نه باید آن را رها کند که لباس‌ها و اندام‌های او از زیر چادر، جلوه کنند. چادر باید، پایین افتاده و نزدیک بدن، بایستد --> (يدنين -> جلابيبهنّ). 9️⃣ شیوه‌ی پوششِ زن، معرّفِ شخصیّت اوست. لباس‌های تنگ و کوتاه و جلوه‌کننده، که متأسفانه در چشمِ نامحرم، جاذبه‌ی جنسی ایجاد می‌کنند، به هیچ عنوان معرّفِ شخصیّت یک زنِ مسلمان و پاکدامن نیستند --> (ذلك أدنى أن يعرفن). 🔟 چادر و حجاب کامل، اذیّت‌کننده نیست؛ محافظت‌کننده‌ی زن است از اذیّت شدن توسّط نامحرمان --> (ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۵۹ سوره‌ی احزاب: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ پیامبر، ولیّ خد
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت🌸 🔖 نکات آیه‌ی ۵٩ سوره‌ی احزاب 🔰قسمت دوم: 🔹«ادنی»: اسم تفضیل از مصدر «دنو» به معنی «نزدیک‌تر». 🔸 «یعرفن»: فعل مضارع مجهول از ریشه و مصدر «عُرف» به معنی «شناخته شوند، خوب دانسته شوند، به خوبی و پاکی شناخته شوند». ⚠️ توجه❗️ «عرف» هم به معنی «شناختن» است و هم «خوب دانستن». 🔹 «لا یوذین»: فعل مضارع مجهول منفی از مصدر «ایذاء»، ریشه‌ی «اذی» به معنی «مورد اذیت قرار نگیرند». 🔸 «غفور»: صیغه‌ی مبالغه از مصدر «غفران»، ریشه‌ی «غفر» به معنی «بسیار پوشاننده». 🔹 «رحیم»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «رحم» به معنی «رحمت‌کننده». 🔺 @RooyinDezh
4_5839256356741187824.mp3
15.99M
🎧 بشنویم | زیارت پیامبر اکرم(ص) در روز شنبه‼️ ✨ با صوت زیبا و دلنشین علی فانی 💠 الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى اسْتَنْقَذَنا بِكَ مِنَ الشِّرْكِ وَالضَّلالِ 🔶 سپاس خدای را که ما را به وسیله تو از شرک و گمراهی رهانید... 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۵۹ سوره‌ی احزاب: 🔖 قسمت سوم: 1️⃣1️⃣ نحوه‌ی پوشش یک زن، هم می‌تواند ضامن امنیّت او در جامعه باشد و هم عامل ناامنیِ او. این حقیقتی است که حتّی تحقیقات و مستنداتِ جوامع غربی هم آن را اثبات می‌کند. بنابراین، حجاب کامل، یک دژِ محکم و نفوذناپذیر است در محافظت از آبرو و حیثیّت یک زن --> (ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين)! 2️⃣1️⃣ خداوند پوشاننده‌ی گناه کسانی است(غفورا) که خود را می‌پوشانند تا مایه‌ی گناه خود و دیگران نشوند --> (يدنين... جلابيبهنّ). 3️⃣1️⃣ هر زنی که توفیق حجاب کامل پیدا کند، مشمول رحمت خاصِّ خداوند شده است --> (رحيما). و «توفیق، رفیقی است به هر کس ندهندش»! 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۵۹ سوره‌ی احزاب: 🔖 قسمت سوم: 1️⃣1️⃣ نحوه‌ی پوشش
🌷 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌷 🔖 نکات ادبی آیه‌ی ۵٩ سوره‌ی احزاب: 🔹 آرایه‌ی جمع در «ازواجک»، «بناتک» و «نساءالمومنین» که هر سه گروه به درست پوشیدن چادر، امر شده‌اند. 🔸 تکرار ضمایر متصل «کَ» و «هنَّ». 🔹 تکرار ضمیر بارز «نَ» در پایان افعال. 🔸موسیقی حروف «ن» و «ل» 🔺 @RooyinDezh
⭕️ وضعیت شیعیان در آخرالزمان 🔆 امیرالمؤمنین‌(ع): 🍂 در آخرالزمان شیعیان ما همانند وضعیت یک انبار گندم را خواهند داشت، که آن را آفت بزند و صاحب انبار آن‌ها را بیرون می‌آورد و آن قسمت‌هایش را که آفت زده دور می‌ریزد و بقیه را داخل انبار قرار می‌دهد و این کار مجددا آنقدر استمرار پیدا می‌کند تا جایی که به اندازه مشتی از آن گندم‌ها بیشتر سالم باقی نمی‌ماند! 📚غیبت نعمانی، باب ۱۲ 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | خسته شدی⁉️ 🌀 جنگیدن در راه خدا خستگی نمیاره؛ اگه خسته شدیم، علّت اینه که یه چیز غیر خدایی در کاره... 🔺@RooyinDezh
🤔 همواره در این فکر بودم که حضرت موسی(ع) از آن دختر حضرت شعیب چه دید، که حاضر شد برای مهریه‌ی او، ده سال از عمرش را چوپانی کند! ✅ جواب را خداوند در قرآن ذکر کرده است: ✨ تَمشي عَلىٰ اِستِحياء✨ 💠 آن دختر با شرم و حیا راه می‌رفت... 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | روحیه‌ی انتظار داشتن یعنی چی⁉️ 💠 حضرت به یاد ماست، ما چقدر به یادش هستیم و براش دعا می‌کنیم؟ 🤲🏻 🔺@RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۷ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت اول: 1⃣ بر خلاف تصوّر جاهلانی که قرآن را فقط کتاب اَعراب می‌دانند، قرآن صرفاً کتاب همه‌ی مردم هم نیست، کتاب همه‌ی بنی‌آدم است از ابتدا تا انتهای هستی؛ یعنی هر چه در همه‌ی کتاب‌های آسمانی آمده، در خود دارد (چون که صد آمد، نود هم پیش ماست) --> (يا بني آدم). 2⃣ قرار گرفتن شیطان بر سر راه انسان، آزمایش است و هر چه وسوسه‌ی شیطان بیشتر باشد، آزمایشِ انسان سخت‌تر است --> (لايفتننّكم). 3⃣ به صورت جدّی، شیطان در تلاش است کاری کند در آزمایشی که می‌شویم، فریب بخوریم --> (لايفتننّكم: «نّ» تأکید به فعل اضافه شده). 4⃣ چون فتنه‌ی شیطان در اوّلین نسلِ آدم اثر کرد، تاریخِ عبرت‌آموز برای همه‌ی بنی‌آدم وجود دارد. اگر شیطانی در کار نمی‌بود، یا اگر شیطان نتواند در کار انسان اثر کند، انسان فقط برای بهشت آفریده می‌شد --> (كما أخرج أبويكم من الجنّه). 🔺 @RooyinDezh