eitaa logo
مقالات حسینی منتظر
158 دنبال‌کننده
501 عکس
353 ویدیو
34 فایل
بخشی از مقالات متنوع سیدمحمدحسینی(منتظر) فرزند مرحوم حجة‌الاسلام و المسلمین؛ حاج سید میربابا حسینی(فاطمی) (اعلی الله مقامه الشریف) در حوزه‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
☫﷽☫ ✍ ⚖️ عیدین «عرفان + قربان» و مفاهیم تقارن زمانی آن‌دو 💠 انسان را در ، چهار جای‌گاه منظور شده است: 1️⃣ جای‌گاه أعلیٰ (رضوان‌الله) 2️⃣ جای‌گاه عالی (جنات نعیم) 3️⃣ جای‌گاه سافل (دنیای دون) 4️⃣ جای‌گاه أسفل (جهنم صافی) 👌 ورود به از جای‌گاه عالی آغاز گردید که حد وسط بود. زیرا روح او متعلق به عالم أعلیٰ و جسم او متعلق به عالم سافل بود. جایگاه عالی همان جنّت (بهشت) بود ولیکن راه مستقیمی به جای‌گاه أعلیٰ (عالی‌تر) نداشت و تنها راه دسترسی بدان بر عالم سافل (دنیای سفلیٰ) و قربانی کردن جسم (وا نهادن بُعد مادی در این عالم) و آنگاه به عالم أعلیٰ (فراتر از بهشت) است. فلذا در این معرکه سه احتمال منطقی وجود دارد: ۱) موفقیت کامل و بسوی عالم أعلیٰ (عطآئاً غیرمجذوذ) ۲) موفقیت نسبی انسان و به عالم عالی (بهشت برین) ۳) شکست مفتضحانه بشر و به عالم أسفل (جهنم سوزان) 👌 احتمال چهارم (ماندن در عالم سافل یعنی دنیا) منتفی است زیرا طاقت حبس ابدی در این عالم را ندارد ولیکن بصورت موقت تا حدودی و بصورت نسبی تحمل می‌کند. شاید بهترین شعر عارفانه در این مطلب، غزلی از باشد که نیکو سرود: ساقیا بر سر جان بار گران است تنم باده ده باز رهان یک نفس از خویشتنم من از این هستی خود نیک به جان آمده‌ام تو چنان بی‌خبرم کن که ندانم که منم نفس را یار نخواهم که نه زین اقلیمم چه کنم صحبت هندو که ز شهر ختنم گل بستان جهان در نظرم چون آید روضه باغ بهشت است نه آخر چمنم پیش این قالب مردار چه کار است مرا نیستم زاغ و زغن طوطی شکر سخنم نیم از عالم خاک دو سه روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم ای بوی نگارم به من آر تا من از شوق، قفس را همه درهم شکنم خنک آن روز که پرواز کنم تا ور یار به هوای سر کویش پر و بالی بزنم در میان من و همام است حجاب وقت آن است که این پرده به یک سو فکنم 👌 در هر حال انسان در (عالم سافل) ناچار به کردن است ولیکن؛ چنانچه پیکر و قفس بدن خود را درهم شکسته و قربانی روح و خویش سازد، امکان پرواز بسوی عالم أعلیٰ را خواهد یافت و اگر مرغ روح خود را قربانی بدن و خود سازد، به سقوط می‌کند تا همه کثافات و آلودگی‌های حاصله را بسوزاند تا شاید گشته و مستحق بازگشت به گردد. ضمنا اگر نتواند بعد از رهایی از تعلقات بشریتی خود، روح خویش را به پرواز در آورد، صرفا بسوی عالم عالی (بهشت) باز خواهد گشت. ولیکن آدمی را سزاست که به عالم أعلی (ملکوت) رجعت کند که اصالتا برای آنجا آفریده شده است که؛ «إنّا لله و إنّا إلیه راجعون». ⁉️ حال نوبت به این سؤال می‌رسد که آیا انسان، موفق خواهد شد؟! جواب این سؤال رهین میزان انسان است. یعنی عرفان و معرفت (عرفه) انسان تعیین‌کننده میزان موفقیت انسان در امر موفق است. دین اسلام (... یعلوا و لا یعلیٰ علیه) این جهان‌بینی واقعی و حقیقی خود را در قالب مناسک ایام مبارک و عید قربان به اشتراک گذاشته است و چه نیکو ایامی هستند اگر انسان بتواند قدر آن‌ها را دریابد! عیدین عرفان+قربان مبارک‌باد بر انسان ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) روز عرفه ۱۴۰۱ 💠 کانال چلچراغ معارف و احکام حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🔰 اشتراک نظرات در گروه چلچراغ معارف و احکام: https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
10.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قی کردن ، محدود به زندانیان بی‌شرم و بی‌حیا نیست که آب لجن از سرشان گذشته، بلکه (مشهور به قضائیه) است که تمرکزش بجای مقابله با و به مقابله با آنهاست! ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠 کانال چلچراغ حم 👇 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM گروه چلچراغ حم: https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74f
☫﷽☫ ✍️ لطفا مرا هم تلقی کنید! یک لیتری کجا و 10 بشکه 300 لیتری کجا؟! و سرمایه‌ای که ظرف 3 سال قابل افزایش به 100 برابری آنست! اگر موقوفه مورد مناقشه را خاموشی به وکالت از به دیگری فروخته، از تولیت که خارج نشده است. لطفا آنرا به بنده اجاره بدهید با همان البته اگر ریگی به کفش ندارید! توضیحات بیشتر در پیام 👇 🆔 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1390 ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) 1402/04/12 💠 کانال‌های اطلاع‌رسانی : 🆔 @SayyedAlaaddin 💠 🆔 @GonbadeFirozeh 💠 🆔 @chelcheraaqHM
☫﷽☫ ✍️ توضیحاتی پیرامون پیام 👇 🆔 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1384 در خبرها آمد که؛ 🆔 https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/553 💠 🆔 https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/495 عرصه موقوفه امینی‌ها (شامل دامداری 1000 رأسی و مزارع 120 هکتاری و... در استان قزوین) طی فرایندی پنج‌ساله (از 1395 لغایت 1400) طبق ارزیابی نرخ کارشناسی برای سالهای 1400 لغایت 1403 و طی قراردادهائی دست به دست نهایتا به مبلغ 900/000 تومان اجاره داده شده است و در این میان پای و سازمان‌های تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه به میان آمد که نشان می‌دهد مدعیان در رقابت با مدعیان برای و ، کماکان پیشتازتر تشریف دارند! برای تشویش اذهان عمومی و انحراف افکار عمومی از توجه به مذکور، قبل از آنکه رئیس (؛ امضاءکننده قضیه ) کلمه‌ای توضیح بدهد، مدیرکل اوقاف قزوین؛ و بوق‌های تبلیغاتی باند ذی‌ربط وی خیلی دست‌پاچه وارد میدان شده و توجیهات مستوفای عجیبی را به نمایش در آوردند! (ناگفته نماند خاندان خاموشی‌ها مشهدی هستند و اگر قالیباف مشهدی هم اجازه از اوقاف را بدهد که سالهاست خاک می‌خورد، احتمالا آشکار خواهد گشت که چه رسوائی‌های عظیمی در این سازمان برپا بوده و هست و...!) مصطفی مجیدی (معمم به کسوت روحانیت!!) افشاگر قرارداد مذکور را دعوت به مذاکره‌ای نمود که به زعم خود در طی آن ثابت خواهد کرد که حق چیست و ناحق کیست! این فرد همان کسی است که حاضر نشد حتی 5 دقیقه برای 5 سال ظلمی که از طرف اوقاف قزوین بر روستای رفته (علیرغم شکست در ) وقت مذاکره بدهد! یکی از اخیرا (بدون هیچگونه مدرکی) ادعا کرده که موقوفه مذکور در سال قبل از طرف اوقاف با وکالت از طرف همسرش () به مشتری دیگری فروخته است! ولیکن با توجه به اینکه کماکان در اختیار است، بنده (که اتفاقا نه تنها همانند خاموشی‌ها هم هستم و هم و مرحوم ابوی هم روحانی بود بلکه این استان هم هستم و شناسنامه بنده هم اتفاقا صادره است. مضافا که هم هستم و در هم بر خلاف مکرراً متحمل انواع خسارت‌های مادی و معنوی شده‌ام!) اعلام آمادگی می‌کنم: بنده حاضرم بجای روزی موقوفه مذکور را با روزی 10 بشکه 300 لیتری اجاره نمایم و بجای ماهیانه یک گالن 30 لیتری، آنرا با ماهی 10 تانکر 3/000 لیتری اجاره‌بهاء پرداخت بکنم. بشرطی که با همان که به پسر رئیس یا عروس رئیس حساب و منظور شده، به بنده واگذار گردد که در این صورت در طی همان سه سال (علیرغم پرداخت چنین اجاره‌بهائی)، سرمایه بنده به 100 برابر افزایش خواهد یافت. مضافاً که حاضرم 50% درآمد مذکور را به مقام معظم رهبری هبه نموده و 49% آنرا از طریق سازمان موقوفات آستان قدس رضوی به 20 بنیاد خیریه‌ای تقدیم کنم که در وقفنامه اختراعات خود تعریف کرده‌ام و فقط 1% آنرا برای امور خود استفاده نمایم. ثمن بخس؛ شاخ و دم ندارد! ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) 1402/04/12 💠 کانال‌های اطلاع‌رسانی : 🆔 @SayyedAlaaddin 💠 🆔 @GonbadeFirozeh 💠 🆔 @chelcheraaqHM
🔥فوری | سیستم‌های منافقین در آلبانی به تهران رسید 🔴 رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: بخشی از هارد و کیس‌ها رسید! @DasTanaK_ir | داناب 👈 نکته قابل تأمل حم 👇در باره این خبر☝️ در زمان بازداشت و انتقال زم به ایران هم شاهد این حرفها بودیم. خوش‌خیالی کافیه! این اطلاعات هم احتمالا توسط نفوذی‌ها به اطلاعات حاصله از نیما زم ملحق می‌گردد که باعث نشد حتی یک نفوذی و منافق، رسوا شود! شاید هم اطلاعاتی در کار نیست بلکه صرفا یک جوسازی توسط خود نفوذی‌هاست تا به ملت القاء شود که نفوذی‌ها شناسائی و حذف شدند و لذا خیال همه راحت که همه آنها که در مناصب هستند از مخلصین نظام هستند!!! ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠 کانال‌های اطلاع‌رسانی : 🆔 @SayyedAlaaddin 💠 🆔 @GonbadeFirozeh 💠 🆔 @chelcheraaqHM
. بسمه تعالی (مقدمه): «دومین نشست دبیران احزاب معطوف به انتخابات 1402» را باید «مجلس ختم احزاب» تعبیر کرد! دبیران کل احزاب عضو خانه احزاب، حدود پنج دور و در هر دور منتخبین سه طیف کلی احزاب (طیف‌های اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقلین) و هر کدام پنج دقیقه حرف زدند. بنده بعنوان دبیرکل «حزب وحدت و عدالت» (از طیف مستقلین یا منتقدین به چپ و راست)؛ نخستین سخنران این مراسم (۱۴۰۲/۴/۲۲) بودم که اشتباهاً در سهمیه اصول‌گراها گنجانیده شده بود! موضوع همایش؛ «نقش احزاب در انتخابات 1402» بود که بنده عنوان کردم این نقش دارای دو محور «زیربنائی» و «روبنائی» است و بیان حتی کلیات این‌دو مهم در ظرف ۵ دقیقه میسر نیست بجز اشاره‌ای اجمالی به کلیدواژه‌هائی که ترجیح دادم آنها را از مبحث زیربنائی مطلب، مورد اشاره قرار بدهم. خصوصاً که ذکر معارفه‌ای اجمالی از سابقه ارتباطی خود با و دبیران احزاب هم (که بعللی، اجتناب‌ناپذیر بود!) نیمی از مهلت مذکور را گرفت. فلذا در نیمه دوم فرصت خود (که مصمم بودم به بیان اجمالی ۸ طرح پیشنهادی خود بپردازم) صرفاً توانستم تعدادی از عناوین آنها را مورد اشاره قرار بدهم. بدین‌مناسبت و بهانه، سلسله مقالاتی را تحت عنوان «نقد احزاب» (یا نقش احزاب در حفظ و توسعه نهضت+نظام) تحریر و تقدیم خواهم کرد که در طی آنها به بیان آن ۸ طرح بدیع خود پرداخته و علت تلقی کردن آنرا هم توضیح خواهم داد. إن‌شآءالله ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۲۳ تیر ۱۴۰۲ 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام 👇 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 🙏 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام
☫﷽☫ (برشی از یک گفتگوی مجازی): سلام بنظرم دعوا بر سر بدیهیات نیست. بلکه دعوا بر سر اینست که عده‌ای انسان‌نما (مثل جنایت‌پیشه) گرگهای درنده‌ای علیه انسان‌ها هستند و اینکه با آنها چه کنیم؟ بگوئیم که شما هم انسان هستید همانند ما و بقیه؟! و ما با شما هیچ مشکلی نداریم؟! شمشیر کشیدن و برداشتن خطاست! زیرا که ما طرفدار و انسانیت هستیم!! آیا هم همینطور فکر می‌کنند؟! آیا نتیجه این حرفها در عمل و دنیای واقعی، ماست یا اصلاح فکری دشمنان؟! با صاحبان چنین چگونه باید برخورد کرد؟ اگر قرار بود با همه چیز درست شود، مطمئن باشید که نه شمشیر می‌کشید نه و نه ! ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) بهار ۱۴۰۰ 💠 کانال‌های اطلاع‌رسانی حم: 🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM 💠 🆔 ble.ir/join/M2E3OGRlOT 💠 🆔 eitaa.com/SayyedAlaaddin 💠 🆔 eitaa.com/GonbadeFirozeh