eitaa logo
صفاییه
159 دنبال‌کننده
7 عکس
7 ویدیو
10 فایل
سلام علیکم. جایی برای انعکاس نظرات اساتید @Safaeiyeh
مشاهده در ایتا
دانلود
تربیت عقلانی استاد هادی زاده پاییز 02.pdf
437.1K
مباحثی پیرامون تقویت عقلانیت در کودک و نوجوان 🎙ارائه شده توسط استاد محمدتقی 🗓پاییز و زمستان ۱۴۰۲ 📝تقریر آقای محمدهادی قره‌باغی @hadianeha @Safaeiyeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙استاد 🔺موضوع: تأملی پیرامون نماز(۱) 📆 سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ 🌙 پانزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ 📍 مشهد - مدرسه حضرت مهدی -عجل الله تعالی فرجه الشریف - @Meftah_2 @Safaeiyeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙استاد 🔺موضوع: تأملی پیرامون نماز (۲) 📆 چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ 🌙 شانزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ 📍 مشهد - مدرسه حضرت مهدی -عجل الله تعالی فرجه الشریف - @Meftah_2 @Safaeiyeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 استاد 🔺موضوع: تأملی پیرامون نماز (۳) 📆 پنجشنبه ۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ 🌙 هفدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ 📍 مشهد - مدرسه حضرت مهدی -عجل الله تعالی فرجه الشریف - @Meftah_2 @Safaeiyeh
مذهب اصیل استاد غنوی ۱۴۰۳۰۱۱۰- ۱۹رمضان.mp3
15.64M
🎙 استاد 🔹 موضوع: مذهب اصیل گفتگوهایی هایی پیرامون ریشه ها و درمان های مواجهه نسل امروز با دین 🔸 شب ۱۹ ماه مبارک رمضان (۱۴۰۳.۰۱.۱۰) @Ketabpardazan_ir @Safaeiyeh
مذهب اصیل(۲).mp3
30.9M
🎙 استاد 🔹 موضوع: مذهب اصیل(۲) گفتگوهایی هایی پیرامون ریشه ها و درمان های مواجهه نسل امروز با دین 🔸 شب ۲۱ ماه مبارک رمضان (۱۴۰۳.۰۱.۱۲) @Ketabpardazan_ir @Safaeiyeh
مذهب اصیل (۳).mp3
32.95M
🎙 استاد 🔹 موضوع: مذهب اصیل(۳) گفتگوهایی هایی پیرامون ریشه ها و درمان های مواجهه نسل امروز با دین 🔸 شب ۲۳ رمضان (۱۴۰۳.۰۱.۱۴) @Ketabpardazan_ir @Safaeiyeh
🔻قرآن‌بازی فاجعه اين است كه ما قرآن را به بازى گرفته‌ايم. ما در ميان جو و همراه جريانى كه به قرآن و نهج‌البلاغه روى آورده به اين بازى كشيده شده‌ايم تا خودى نشان بدهيم و وقت‌هاى بى‌كارى را با آن سرگرم باشيم. اين گناهى است كه ما را به سياهى كشانده و به خستگى و نفرت راه داده است. اين است گناه ما. بازى با كتابى كه براى رها كردن از بازى‌ها آمده؛ و سرگرم شدن با نورى كه به خاطر روشن كردن قدر ما و راه دراز ما فرستاده شده است. ما به جاى اين‌كه با آن نور نگاه كنيم، به آن نگاه كرده‌ايم و به جاى رفتن با آن، در خود آن مانده‌ايم. قرآن همچون پلى بود كه ما را مى‌رساند و اكنون همچون موضوعى شده كه به تحقيق علمى در آن قانع شده‌ايم. زنده‌یاد علی صفایی @tavanerejal
240308_003.mp3
23.96M
پیش نیازهای فقه مضاف: 🎙 استاد 📅دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ سوالات و موضوعات طرح شده در جلسه: 🔸تعریف فقه اخلاق و رابطه آن با فقه 🔹ضرورت پرداختن به 🔸ضرورت، میزان و نحوه تحصیل در فقه و اصول برای کار در فقه اخلاق 🔹 جایگاه فلسفه و عرفان در فقه اخلاق 🔸فلسفه اخلاق و فقه اخلاق 🔹 جایگاه مهارت تفسیر قرآن در فقه اخلاق 🔸جایگاه میراث اخلاقی مسلمانان در فقه اخلاق 🔹جایگاه علوم جدید (مانند روانشناسی) در فقه اخلاق و... @Safaeiyeh
رویداد فقه تربیت مصباح‌الهدی-استاد هادی‌زاده.mp3
35.48M
📌مهم‌ترین نیاز جامعه چیست؟! 📌ملاک‌های انتخاب رشته چیست؟ 📌خلأهای میدان هدایت‌گری و تربیت چیست؟ 🎙 سخنران: استاد محمدتقی ⏰ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ⏺ سلسله نشست‌های موسسه فقهی تربیتی مصباح‌الهدی @feghhe_tarbiat_mesbah @Safaeiyeh
سخنرانی استاد هادی زاده_ روایت علامات مومن.mp3
19.86M
🎙سخنرانی استاد 🔅تحلیل علائم مومن در بیان امام زین‌العابدین علیه السلام 🗓پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ @Safaeiyeh
اصول فقه معارف؛ زمینه‌ها و ضرورت‌ها/ بخش اول 🔻زمینه تحول فقه، بروز نیازها و مشکلاتی است که برآیند شرایط جدید و تحول شرایط - شرایط اجتماعی تاریخی و سایر شرایط- است. در تاریخ فقه نیز، شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه به طور پررنگی تأثیر داشته‌اند و باعث آشکار شدن نیازها و مسائل جدید و به تبع آن، باعث تحولی در فقه شده‌اند. مشکلات و مسائل جدیدی که در دامن فقه گذاشته می‌شدند، در حوزه فقاهت و نیز مشکلات و نیازهایی را رقم می‌زدند. 🔺فقیهی که در یک دوره فقط لازم بود روایات مربوط به مباحث مبتلابه مردم را پاسخ دهد، وقتی با شرایط متحول مواجه می‌شود و مسائل جدیدی مطرح می‌شود، دو حالت برایش ممکن است پیش بیاید: یکی اینکه روش‌های استنباطی قبلی همچنان کافی باشند و دیگر اینکه این روش‌ها کفاف استنباط مسائل جدید را ندهند. در حالت دوم، تحول در فقه، تحول در روش‌ها و اصول استنباط را نیز به دنبال می‌آورد. یعنی ناچار باید به کاستی‌های و اصول استنباط پرداخت و ناچار این اصول نیز یک گام به جلو خواهند رفت. 🔻باز اگر در تاریخ اصول یک مرور بکنیم می توانیم یکی از خطوط پررنگ تحول در اصول را، برآمده از همین مسئله بدانیم. یعنی وقتی در فقه یک اتفاقاتی می افتاده و فقه باید پاسخ گوی یک سری مسائل جدید می شده که دیگر آن روش ها و اصول قبلی کفاف نمیداده، ناچار می‌آمدند و تحولی را در اصول رقم می زدند. این کلیت چیزی است که باید به آن توجه داشته باشیم. هم در حوزه تاریخی فقه و اصول می‌توانیم این را بررسی کنیم و هم در وضعیت موجودمان که تحول شرایط ما را ناچار به می‌کند. 🔺اگر بخواهیم این بحث را در دوره معاصر خودمان تطبیق دهیم، شاه‌کلید تحولات، جریان است. وقتی انقلاب به پیروزی می‌رسد، یک شرایط متحولی در تمام حوزه اسلام در جهان(ابتدا در ایران و سپس در جوامع دیگر) رقم می‌زند. این جریان انقلاب و سرعت تحولی که در جهان شکل می‌گیرد، نیازها و مسائل جدیدی را در حوزه‌های مختلف رقم می‌زند. 🔻این تطبیقِ همان نکته‌ای است که گفتم؛ رابطه بین مشکلات و تحول، در شرایط معاصر. وقتی جریان انقلاب رخ می‌دهد، مسائل و مشکلات جدیدی آشکار می‌شوند. این مسائل فقط در حوزه احکام بروز پیدا نمی‌کنند، بلکه محور اصلی تحول، مشکلات و نیازهایی است که از دامنه فقه احکام فراتر می‌روند. این مسائل شامل حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی علوم انسانی و اجتماعی نیز می‌شوند. شرایط به نحوی می‌شود که شما ناچارید در حوزه تربیت، اندیشه، فلسفه، عرفان و اخلاق کاری کنید. تحولات به سمتی می‌روند که شما در مباحث علوم انسانی و اجتماعی باید پاسخگو باشید و کاری کنید. 🔺خصوصاً اگر توجه کنیم که تقابلی بین جریان انقلاب و میراث تجربی بشر -که عمدتاً همان است و هیمنه جهانی دارد- وجود دارد. وقتی این تقابل وجود دارد، جریان انقلاب اسلامی چه در حوزه مبانی، چه در حوزه اهداف و چه در جاهای دیگر، سازگاری با آنچه در جریان غرب دنبال شده و میراثی به جا گذاشته، ندارد. از ساده‌ترین چیزها مانند نوع بازار و شکل بازار و تبلیغات تجاری گرفته تا برنامه‌هایی که برای کودک و نوجوان و بزرگسال تولید می‌شود، تا برنامه‌های آموزشی و روش‌های آموزش، همه متفاوت می‌شوند و این یعنی یک تقابلی وجود دارد. 🔻اگر بخواهیم یک نمونه تاریخی بیاوریم که به ذهنمان نزدیک باشد، مانند پیامبر خدا (ص) است. وقتی پیامبر مبعوث می‌شوند و یک طرح جدید و یک حرکت جدید را آغاز می‌کنند، این حرکت جدید در هیچ جزئی با آنچه که میراث بشری است هماهنگی ندارد؛ نه در مبانی، نه در اهداف و نه در روش‌ها. اصلاً نمی‌تواند به آن‌ها متکی باشد. طبیعت این وضعیتی که ما در این دوره تجربه می‌کنیم، حتی کسانی که خیلی به گذشته تعلق دارند را ناچار می‌کند که تن به یک تغییر بدهند. حتی اگر این تغییر در این حد باشد که بگوییم دانش بشری پیشرفت کرده و این پیشرفت‌ها را که با اسلام ناسازگاری ندارد می‌پذیریم و آنچه را که ناسازگار است کنار می‌گذاریم. بالاخره ناچارند یک حرکتی بکنند. 👈🏻 لینک بخش دوم @Safaeiyeh