eitaa logo
شمیم افق
1.1هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
6.6هزار ویدیو
2.5هزار فایل
﷽ ارتباط با ما @mahdiar_14
مشاهده در ایتا
دانلود
❓ آیا خمیازه یا آه كشیدن در نماز اشکال دارد؟ ✅ صداهایی که بر اثر سرفه و عطسه و صاف کردن حنجره از انسان صادر میشود، حتی اگر حرف از آن تولید شود، نماز را باطل نمی کند. ✍️ leader.ir 🆔 @ShamimeOfoq
❓ آیا کسی که نیاز مبرم به وام دارد، می تواند وام ازدواج شخص دیگری را در إزاء مبلغی پول از او دریافت کند، و اقساط آن وام را پرداخت نماید؟ ✅ اگر بانک وام ازدواج را به یکی از زوجین بدهد، دریافت آن مبلغ از آن فرد، قرض گرفتن از او می باشد؛ و پرداخت مبلغی علاوه بر اصل وام، ربا و حرام است. ✍️ leader.ir 🆔 @ShamimeOfoq
❓ برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام محرم و صفر و دیگر ایام عزاداری ائمه‌ی معصومین علیهم‌السّلام چه حکمی دارد؟ ✅ مجرد انجام عقد در ایام عزاداری فی‌نفسه منعی ندارد، ولی برگزاری مجالس جشن و انجام کارهایی که موجب هتک و بی‌حرمتی گردد، در خصوص ایام عزا جایز نبوده و حرام است. ✍️ khamenei.ir 🆔 @ShamimeOfoq
چرا_بچه_هامون_از_دین_فراری_میشن_عالی.mp3
1.11M
📋 چرا بچه هامون از دین فراری میشن 🎙 حجت الاسلام مسعود 🆔 @ShamimeOfoq
ذلت حق ستیزان دلبستگی به دنیا، همیشه مانع انجام تكلیف الهی است. در زمان امام حسین علیه السلام به شكلی ظهور كرد، در جامعه ما به صورت دیگری است. به تعبیر مقام معظم رهبری: «یك بخش دیگری كه باید كار بشود، تطبیق با وضع هر زمان است، نه فقط زمان ما. در هر زمان طبقه خواصّ چگونه باید عمل كنند كه به وظیفه شان عمل كرده باشند؟ اینكه گفتیم اسیر دنیا نشوند، این یك كلمه است، چه جوری اسیر دنیا نشوند، مثال ها و مصداق هایش چیست؟» [همان]. 🆔 @ShamimeOfoq
💠 امام حسین (علیه‌السلام) : 🌿 اگر کسی در گوش راستم مرا دشنام دهد و در گوش چپم عذرخواهی کند ، گذشت می‌کنم ؛ به این دلیل که پدرم علی (ع) از جدم رسول خدا (ص) روایت کرده که : کسی که عذرخواهی دیگران را نپذیرد ، چه عذرش موجّه باشد چه ناموجّه ، بر حوض کوثر وارد نخواهد شد ، و به شفاعت من نمی‌رسد . 📚 احقاق الحق ، ج ۱۱ ، ص ۴۳۱ . 🆔 @ShamimeOfoq
شمیم افق
پیام های سیاسی اسلام، دینی است كه بعد سیاسی آن بسیار نیرومند است. احكامی كه جنبه اجتماعی و سیاسی دارد و نقشی كه یك مسلمان در قبال موضوع حق و باطل بر دوش دارد، نیز اهمیّت مسأله حكومت و رهبری و دخالت مردم در سرنوشت اجتماعی خویش و نظارت بر روند كارِ حاكمان و مسؤولان امور، گوشه ای از این بُعد را نشان می دهد. فلسفه سیاسی اسلام و طرح مكتب برای مدیریّت جامعه، به صورت «ولایت» است. معیارهای دین برای زمامداران، ملاك های ارزشی است. در دوران پیامبر و ائمّه، حكومت از آنِ آنان است و در عصر غیبت، حق «ولیّ فقیه» است كه نمایندگی از معصوم دارد. مبنای تصدّی حكومت، لیاقت و توانِ علمی و شایستگی تقوایی است، نه زور. حاكمان نیز در چهارچوب «دین خدا» به اداره امور می پردازند. با این مقدّمه، عاشورا را حركتی انقلابی بر ضدّ انحراف سیاسی و دینی حكّام مستبدّ می بینیم و قیام سیدالشهدا علیه السلام را سرشار از بار سیاسی. اسارت مردم در چنگ حكومت ظالمانه و تلاش برای رهایی آنان و سپردن زمامداری به «امام صالح» به قصد گسترش حق و عدل در جامعه، گوشه ای از این بُعد را نشان می دهد و حركت امام حسین علیه السلام و خاندان و یارانش جهت آگاهی بخشی به توده های مردم و ترسیم سیمای رهبر شایسته و افشای چهره والیان بی دین و دنیاپرست و ستمگر، گوشه ای دیگر را. از این رو «قیام عاشورا» برای همه آنان كه حق طلب، عدالتخواه، مبارز، مدافعِ مظلوم، جهادگر در راه خدا، شهادت طلب، مصلح اجتماعی و آزاد اندیش و آزاده اند، پیام دارد و به گواهی تاریخ، بنیان بسیاری از نهضت های ضدّ ظلم و مقاومت های در برابر تجاوز و حركت هایی در راستای تشكیل حكومت اسلامی بر درس های عاشورا استوار بوده است. اگر ماهیّت سیاسی و مبارزاتی قیام عاشورا برای جهانیان بخوبی ترسیم شود، در میان انسان های آزاده و ملّت های دربند و آزادی خواه، هواداران و شاگردان بسیاری خواهد یافت. عاشورا پاسخی به اینگونه سؤال هاست كه: حاكم شایسته كیست؟ صفات رهبر مسلمانان كدام است؟ وظیفه حكومت در قبال مردم چیست؟ مردم در جامعه اسلامی چه حقوق و چه وظایفی دارند؟ با نظام جور چه باید كرد؟ برای قیام مردمی چه زمینه هایی لازم است؟ دامنه امر به معروف و نهی از منكر تا كجاست؟ معیارها و مبناهای ساختار سیاسی جامعه چیست؟ ولایت و بیعت چه كسی لازم و تكلیف آور است؟ و... مسائلی از این دست. 🆔 @ShamimeOfoq