فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️بین این دوتا کدوم رو انتخاب می کنید؟
۱.نظام شاهنشاهی
۲.جمهوری اسلامی
#مصاحبه
#سیاسی
#حکومت_اسلامی
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
کار خوب انجام دهید، هیچ کار خوبی را کوچک مشمارید زیرا کوچک آن هم بزرگ است و اندکش بسیار.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
🔆سرشت روشنفکری
🔸مرز میان روشنفکری، به عنوان نوعی فعالیت اجتماعی، با سایر فعالیت های اجتماعی مشابه آن، مانند فعالیت های عالمان و محققان و اساتید دانشگاه، یا سیاست مداران و فعالان سیاسی، یا فن سالاران ( = تکنوکرات ها)، کجا است و چه چیزی به روشنفکری شأن و تعین خاص و تمایز بخش میدهد؟
🔹پاسخ گویی به این پرسش در گرو توجه به نکاتی است.
#دکتر_ملکیان
#روشنفکری
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍ شأن و تعین خاص روشنفکری(۱)
🔹می توان گفت که همه افعال ارادی که آدمی، در سرتاسر عمر، انجام می دهد، به لحاظ غایت، در سه دسته جای می گیرند:
الف) شغل،حرفه یعنی همه ی کارهایی که بی واسطه یا با واسطه برای کسب درآمد انجام می گیرند. انسان برای آنکه بتواند به زندگی ادامه دهد و نیز برای آن که اخلاقی زیستنش نیازمند استقلال او است و یکی از مهمترین وجوه استقلال، استقلال مادی و مالی، یعنی بی نیازی اش از دیگران، است چاره ای جز کسب در آمد ندارد و برای کسب درآمد از پرداختن به شغل،حرفه ناگزیر است و برای آن که بتواند متکفل شغل،حرفه ای شود، گریزی از تخصص یافتن در یک علم یا فن یا هنر ندارد و، بنابراین، باید در علم یا فن یا هنری آموزش ببیند.
ب) علقه پردازی، یعنی همه کارهایی که برای برآوردن خواسته ها و یا نیازهای خود شخص انجام می گیرند و از این جهت، خودگزینانه (egoistic) اند. هر یک از ما چندین و چند نوع علقه دارد که به حکم این که شخصیت و منش هیچ دو فردی عین هم نیست، با انواع علایق هر کس دیگری کمابیش تفاوت هایی دارند. علقه پردازی ها نه فقط دیناری کسب درآمد نمی کنند، بل، بخش کمابیش بزرگی از درآمد هر کس را مصروف خود می کنند.
ج) رایگان بخشی، یعنی همه کارهایی که برای برآوردن خواسته ها و یا نیازهای سایر موجودات، غیر از خود شخص فاعل، انجام می پذیرند و از این رو، دیگر گزینانه (altruistic)اند. کسی که، بی در نظر داشتن هیچ گونه سودی برای خود، به فقیری کمک مالی می کند یا به یاری مظلومی می رود یا به حیوان تشنه ای آب می دهد به رایگان بخشی دست یازیده است. اخلاقی زیستن و اخلاقی رفتار کردن، به معنای دقیق کلمه، یعنی به تفکیک از
رفتارهایی که به حکم سایر منابع هنجارگذار انجام می گیرند (رفتارهای مطابق با قانون، مناسک و شعایر دینی، عرف و عادات و آداب و رسوم، و مصلحت اندیشی)، مصداق رایگان بخشی است.
#دکتر_ملکیان
#روشنفکری
#جامعه_شناسی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این تازه اول کار است ایران تا ابد شما را تحقیر خواهد کرد😎
این جمله رو امامخمینی(ره) اول انقلاب خطاب به آمریکا گفت، و آمریکا و غربزدهها باورشون نمیشد این یک تهدید نیست، که یک حقیقته😄
@BisimchiMedia
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
هرکس بر دانش خویش افزود ولی بر هدایتش نیفزود، جز بر دوری اش از خدا نیفزود.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍اقتصاد و سیاست امری مبهم در نهاد روحانیت
🔹حیات اقتصادی علماء به گونه ی خاصی در گرو اعتقادهای دینی عوام است. درباره ساز و کار درآمد اقتصادی روحانیان و مراجع تقلید و مجاری هزینه های آن و تأثیرش در ساختار اقتصادی ایران تاکنون پژوهشی
صورت نگرفته است. بخش اقتصادی زندگی علماء قلمروی مهم از زندگی فردی و صنفی آنها را تشکیل میدهد و با چگونگی دستیابی روحانیت به اقتدار اجتماعی پیوندی مستقیم دارد. اقتصاد حوزه از تاریک ترین و ناشناخته ترین وجوه زندگی روحانیت نیز هست. در این پوشیده و پنهان نگاه داشتن البته قصد و عمدی در کار بوده است.
🔻به عنوان نمونه، منابع اقتصادی روحانیت، آن چنان که در رساله های عملیه آمده، با آن چه در کتب فقهی نقل شده و با آن چه در واقعیت زندگی آنها جاری است، تفاوتی ژرف و شگفت انگیز دارد.
به نظر می آید که تا اندازه ای بقای این نظام اقتصادی در همین شفاف نبودن برای دیگران و جاری بودن اش بر پایه قواعد نانوشته است.
🔸از دیگر سو، روابط سیاسی روحانیون و علما با صاحبان قدرت سیاسی از همین ابهام و پیچیدگی برخوردار بوده و بیشتر خارج از عرف متعارف و سنت جاری سیاست صورت می گیرد. اصولا دست یابی به مقام مرجعیت بدون نوعی رابطه با قدرت سیاسی حاکم ممکن نیست زیرا مرجعیت یکی از پایگاه های اقتدار اجتماعی در ایران به شمار می آید که ناگزیر از ایجاد تناسب و تعادل با اقتدار سیاسی است.
#روحانیت
#مرجعیت
#جامعه_شناسی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 كلیپی جالب و دیدنی از تاریخ تمدن و شکل گیری امپراطوری ها تا کشورهای حال حاضر.
#تاریخ
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
دوستی ات در حد شیدایی و دشمنی ات مایه هلاکت نباشد.
دوست را به اندازه دوست بدار و دشمنت را به اندازه دشمن بدار.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍ شأن و تعین خاص روشنفکری(۲)
💠 اصلاح ساحت فرهنگی مصداق رایگان بخشی یک روشنفکر
🔹رایگان بخشی، یعنی زندگی و رفتار اخلاقی، چنان که اشاره شد، معطوف به برآوردن خواسته ها و یا نیازهای دیگران و از جمله همنوعان است.
اما خود رایگان بخشی به هم نوعان عموما و هم میهنان خصوصا از دو راه تحقق می یابد:
🔻تغییر و اصلاح محیط بیرونی آنان، یعنی تغییر و اصلاح محیط اجتماعی یا طبیعی آنان
🔻دیگری تغییر و اصلاح ساحت درونی شان، یعنی تغییر و اصلاح باورها یا احساسات و عواطف یا خواسته هایشان.
🔸اگر شما برای روستاییانی فقیر جاده احداث کردید یا سامانه آبرسانی پدید آوردید و یا مردابی را خشکاندید و به زمین کشاورزی تبدیل کردید، تغییر و اصلاحی در محیط طبیعیشان حاصل آورده اید، و اگر تنظیمات و مقررات مثلا نهاد خانواده یا نهاد اقتصاد یا نهاد سیاست یا نهاد حقوق را دگرگون کردید و بهبود بخشیدید تا شهروندان جامعه تان درد و رنج و آزار و آسیب کمتر ببینند تغییر و اصلاحی در محیط اجتماعی پدید آورده اید. این هر دو نوع تغییر و اصلاح در محیط بیرونی انسان ها صورت گرفته اند و اگر شما در اقدام به این تغییر و اصلاح ها فقط قصد سود رسانی به آنان، و نه به خودتان داشته اید کارتان مصداق رایگان بخشی و اخلاقی زیستی است.
🔸اما اگر، فقط به نیت بهبود بخشی به وضع و حال و کار و بار مردم، به تغییر و اصلاح باورها یا احساسات و عواطف یا خواسته هاشان پرداختید، چرا که تشخیص داده اید که لااقل بخشی از بدی روز و روزگارشان به جهت باورهای غیر مطابق با واقع یا احساسات و عواطف نابجا یا خواسته های نامعقول آنان است، در این صورت، تغییر و اصلاحی در ساحت درونی انسان ها ایجاد کرده اید و باز، کارتان مصداق رایگان بخشی و اخلاقی زیستی است.
▪️حاصل آنکه رایگان بخشی یا از راه اصلاح محیط طبیعی یا از راه اصلاح محیط اجتماعی (که هر دو اصلاح محیط بیرونی اند) یا از راه اصلاح ساحت فرهنگی (که اصلاح ساحت درونی است) امکان پذیر می شود.
#دکتر_ملکیان
#روشنفکری
#جامعه_شناسی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹همه عجز است، همه فقر است.
#مذهبی
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
با دانشمندان همنشینی کن تا دانش ات افزون گردد و ادبت نیکو شود و تزکیه نفس یابی.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍ سنت پرده پوشی
🔹برخلاف مسیحیت که تقوای دینی با سنت اعتراف گره خورده، در اسلام، تقوای فرد نه به شخص اجازه میدهد که در
برابر دیگری از اعمال حسنه ی خود سخن بگوید مبادا در دام ریا و سالوس و عجب و کبر نیفتد؛ نه او را رخصت میدهد که به اعمال سیئه ی خود در پیشگاه دیگران اعتراف کند، چون اعتراف به گناه خود گناهی عظیم است و تنها در برابر خداوند و به قصد توبه معنا و مشروعیت دارد. از نگاه یک مسلمان، پرده دری از خود، آشکار کردن چیزی است که خدای "ستارالعیوب" و "غفارالذنوب" آن را پنهان کرده است.
▪️بر این روی، در اسلام نه زمینه ی انتقاد علنی از خود هست و نه جای بالیدن به خود.
این بازدارنده ی اخلاقی در میان علماء شدت و قدرت بیشتری می یابد.
🔸یکی از شرط های لازم مرجعیت تقلید عدالت مجتهد است. عدالت در این جا به معنای حفظ ظاهر و مرتکب گناه کبیره نشدن در ملأ عام است. امام جماعت نیز باید عادل باشد. نقل روایت و نیز شهادت در پیشگاه قاضی نیز مشروط به عدالت راوی و شاهد است. بنابراین عدالت در این مفهوم فقهی و اخلاقی به منزلت اجتماعی شخص نیز پیوند می خورد.
🔻این بدان معنا نیست که روحانیان برخلاف مردم کوی و بازار پشت سر دیگران حرف نمی زنند و غیبت نمی کنند. در واقع، برخی از آنها به شیوه ی خاص خود غیبت می کنند. یکی از این شیوه ها تفسیق و تکفیر شخص غیبت شونده است. حتی در برخی کتب فقهی غیبت کردن از فاسق و کافر روا و حتی در مواردی نیز مستحب شمرده شده است.
▪️افزون بر این، "عدالت" مجتهد به این معنا نیست که در میان روحانیان و عالمان بلند پایه هوا و هوس و طمع و ریا و حسد و کینه و کبر و انتقام جویی و رقابت حذف خواهانه و مانند آن نیست. آن چه هست، سنت پرده پوشی، کتمان، تقیه و تظاهر است.
#روحانیت
#نقد_حوزه
#فقه
#جامعه_شناسی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
نصیحت را از کسی که آن را به شما هدیه می کند بشنوید و آن را با جان و دل بپذیرید.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍نشانی سایتهای مهم و ضروری برای پژوهشگران
🔹دسترسی آزاد و رایگان به تمام مقالات، کتابها و پایان نامه ها.
1. ieeexplore.ieee.org
2. acm.org
3. link.springer.com
4. wiley.com
5. sciencedirect.com
6. acs.org
7. aiaa.org
8. aip.org
9. ajpe.org
10. aps.org
11. ascelibrary.org
12. asm.org
13. asme.org
14. bioone.org
15. birpublications.org
16. bmj.com
18. emeraldinsight.com
19. geoscienceworld.org
20. icevirtuallibrary.com
21. informahealthcare.com
22. informs.org
23. ingentaconnect.com
24. iop.org
25. jamanetwork.com
26. joponline.org
27. jstor.org
28. mitpressjournals.org
29. nature.com
30. nrcresearchpress.com
31. oxfordjournals.org
32. royalsocietypublishing.org
33. rsc.org
34. rubberchemtechnol.org
35. sagepub.com
36. scientific.net
37. spiedigitallibrary.org
38. springermaterials.com
39. tandfonline.com
40. theiet.org
💠 معرفی سایتهایی برای دانلود رایگان کتاب
www.ketabnak.com
gen.lib.rus.ec کتاب و مقاله انگلیسی
www.urbanity.ir
www.98ia.com
www.takbook.com
www.irpdf.com
www.parsbook.org
www.irebooks.com
www.farsibooks.ir
www.ketabesabz.com
www.readbook.ir
💠 سایتهای مهم علمی،پژوهشی
www.digitallibraryplus.com
www.daneshyar.net
💠 بانک های اطلاعاتی
www.umi.com/pqdauto
www.search.ebscohost.com
www.sciencedirect.com
www.emeraldinsight.com
www.online.sagepub.com
www.springerlink.com
www.scopus.com
http://apps.isiknowledge.com
www.anjoman.urbanity.ir
💠 پایاننامههای داخلی و خارجی
www.irandoc.ac.ir
www.urbanity.ir
www.umi.com/pgdauto
www.mhrn.net
www.theses.org
💠 مقالات فارسی
www.urbanity.ir
ricest.ac.ir
www.shahrsaz.ir
www.magiran.com
www.civilica.com
www.sid.ir
ensani.ir
💠 دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش:
http://eric.ed.gov
💠 اطلاعات عمومی کشورها:
www.worldatlas.com
💠 مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی:
www.infolibrarian.com
💠 آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸
www.findarticles.com
💠 کتابخانه الکترونیک
www.digital.library.upenn.edu/books
💠 رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارسی:
www.srco.ir
💠 دانشنامه آزاد اینترنتی:
www.wikipedia.org
💠 دسترسي به متن
کامل پايان نامه هاي 435 دانشگاه
از24 کشور اروپایی:
http://www.dart-europe.eu/basic-search.php
💠 دسترسي رايگان به بانک مقالات
دانشگاه کاليفرنيا:
http://escholarship.org/
💠 دسترسي رايگان به بانک مقالات
دانشگاه TENNESSEE:
http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148
💠 دسترسي رايگان به 1,550,632 مقالهی دانشگاهی:
http://www.oalib.com/
💠 دسترسي به پاياننامههای
الکترونيکی دانشگاه ناتينگهام:
http://etheses.nottingham.ac.uk/
💠 دسترسی رايگان به کتابها و ژورنالهای سايت In Tech:
http://www.intechopen.com/
💠 دسترسی رايگان به مقالات علمی،
دانشگاه McGill:
http://digitool.library.mcgill.ca/R
💠دسترسی رايگان به مقالات علمي،
مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه
استنفورد:
http://highwire.stanford.edu/
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام باقر علیه السلام:
هیچ عبادتی در روز جمعه نزد من دوست داشتنی تر از صلوات بر پیامبر و آل او نیست.
#حدیث
👇👇
✍ تاریخچه فرهنگ غرب
🔹غرب باستان: فرهنگ اساطیری، آغاز از یونان و روم قدیم تا قرن پنجم
میلادی
🔹قرون وسطی: فرهنگ دینی، استمرار به مدت هزار سال از قرن پنجم تا پانزدهم
میلادی
🔹رنسانس: نضج گیری فرهنگ سکولار در عرصه هنر و ادبیات و گسترش آن در سطح فرهنگ عمومی. از قرن پانزدهم تا هفدهم
🔹غرب مدرن: رسوخ پایه های فرهنگ سکولار در فلسفه و علم غرب، غرب سکولار. آغاز از قرن هفدهم یعنی از دوران روشنگری. غرب جدید چهارصد سال قدمت دارد و شامل دو دوره راسیونالیسم (قرون هفدهم و هجدهم) و امپریسم (قرون نوزدهم و بیستم) است.
🔹پسا مدرن: از نیمه دوم قرن بیستم دوران پسامدرن آغاز شده است.
#فلسفه
#تاریخ
#علوم_انسانی
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹جواب حاکم اهل سنت شارجه به سوال
❓الگوی شما بعد از نبی صلی الله علیه و سلم کیست؟
#اهل_سنت
#امامت
👇👇
@Taammolate_talabegi