eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
674 عکس
712 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأملات طلبگی
♦️بدون شرح!😭😭 #تأمل #رئیسی 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی : مردم می پرسند مقصر وضع موجود چه کسی است، اگر مقصر دولت قبل بوده و کم کاری کرده، چرا محاکمه نمی‌شود؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️پیامبر، قرآن و بوم 🔹یک. مفاهیم و مصادیق را به نسب منطقه «جزیرة العربِ صدر اسلام»، حداقل به چهار د
♦️متنِ بی‌مالک و اعجاز . 🔹برای آیات قرآن کریم، به نسبت فهم مردم کنونی و مردم صدر اسلام، حداقل چهار حالت می‌توان طرح نمود: 1ـ «معنا، مفهوم و مدلول آیات قرآن در زمان ابلاغ به مخاطب صدر اسلام، روشن بوده است؛ امّا به دلیل گذشتِ زمان و تحولات زبانی، بسیاری یا تمامی آیات قرآن، مجمل و گنگ گشته‌اند.» شاهد درستی این حالت، فربه شدن کتاب‌های تفسیری در طول قرون اولیه به بعد است (البته اگر گفته نشود که بسیاری از متون متقدم به دست ما نرسیده است، و در زمان صدر اسلام نیز همین فربهی تفاسیر بر آیات قرآن وجود داشته است). . 🔹2ـ «هم در زمان ابلاغ آیات قرآن و هم در دوره‌های پس از آن، معنا، مفهوم و مدلول بسیاری یا تمامی آیات قرآن کریم، مجمل و گنگ بوده است.» قبول این حالت، مستلزم «مهمل» بودن ابلاغ آیات قرآن است، چرا که از سوی پیامبر(ص) یا خداوند متعال، متنی به مردم ارائه شده است که، نه در گذشته و نه در آینده، فهمیده نگشته است؛ پس این نزول یا ابلاغ چه فایده‌ای داشته است؟ . 🔹3ـ «معنا، مفهوم و مدلول آیات قرآن کریم، هم در زمان ابلاغ اولیه آیات و هم بعد از آن، بسیار روشن بوده و روشن می‌باشد.» گزینش این حالت برای قرآن، دو وضعیت تصوری را پیش‌روی ما قرار می‌دهد: یک. هم مردم صدر اسلام و هم مردم دوره‌های متأخر، «معنا، مفهوم و مدلول» واحد و مشترک از آیات قرآن فهمیده‌اند. دو. متن قرآن، متنی «انتزاعی» است؛ بنابراین، مردم صدر اسلام، معانی و مفاهیم مورد نیاز خود در آن دوره را از قرآن برداشت و استفاده ‌نموده‌اند، و مردم دوره‌های بعد و اکنون نیز، معانی و مفاهیم مورد نیاز خود را برداشت و استفاده می‌نمایند. فرض اول، نمی‌تواند صحیح باشد؛ چون تفاسیر متنوع و مختلفی از قرآن وجود داشته و دارد. فرض دوم نیز، یک اشکال اساسی دارد؛ و آن این که، معیار «تفسیرِ انتزاعی» چیست؟ و مردم به عنوان عمل کننده به فرامین الهی، چگونه بدانند کدام تفسیرِ اندیشمندان اسلامی از قرآن کریم، مراد و مقصود خداوند متعال بوده است؟ . 🔹4ـ «معنا، مفهوم و مدلول بیشتر یا برخی از آیات قرآن کریم در دوران صدر اسلام و نیز قرون متقدم، مجمل و گنگ بوده است؛ امّا اکنون به دلیل پیشرفت بشر و شناخت بهتر جهان توسط انسان‌ها، معنا و مفهوم و مدلول برخی یا بسیاری از آیات قرآن، روشن و آشکار شده‌اند.» این حالت، همین وضعیتی می‌باشد که در دورۀ معاصر، علاقمندان زیادی یافته است، و از آن به «اعجاز علمی قرآن» یاد می‌شود؛ و هر روز، افرادی به تشخیص خود، برخی از آیات قرآن را مطابق علم روز، «تبیینِ اعجازی» می‌نمایند. . ♦️نکته تطبیقِ اعجازی برای آیات قرآن کریم، وقتی می‌تواند ارزشمند باشد که در زمانِ خلقِ متن، «خالقِ متن» به آن اراده نموده باشد؛ نه این که انسان‌ها به سلایق شخصی خود، «معنا، مفهوم و مدلول»ی را به متن قرآن «بار» نمایند؛ که اساساً پیامبر(ص) یا خداوند متعال، این معانی، مفاهیم و مدولول‌ها را اراده نکرده‌اند و روحشان نیز از آن‌ها بی‌اطلاع است. به نظر می‌رسد که هر چه به جلو می‌رویم و کشفیات جدیدی توسط اندیشمندان علوم تجربی مطرح می‌شود، به همین نسبت، میزان آیات اعجازگونه قرآن کریم به دلیل «کلی بودن و مجمل بودن آیات» افزایش می‌یابد؛ به گونه‌ای که در دوره‌های جدید، بسیار محتمل است که رویکرد «فربه‌سازی تفاسیر آیات قرآن کریم» به موضوع اعجاز قرآن تغییر مسیر دهد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️شیخ محمد آصف محسنی : 🔹روایتی ولو ضعیف نزد شیعه در مورد جمله معروف خلیفه دوم ( ان الرجل لیهجر یا غ
♦️ارسالی از طرف یکی از اعضای محترم کانال 🔹یکی از اعضای محترم کانال در جواب به این نقل قول از مرحوم آصف محسنی مقاله ای را فرستادند که در سایت زیر قابل مشاهده است https://fa.wikifeqh.ir/%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB_%D9%82%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D8%B3_(%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9_%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87) 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️حجت الاسلام عالی : وحی الهی بخاطر عطر نزدن و کوتاه نکردن ناخن اهل مکه قطع شده بود 👇👇 @Taammolate_talabegi
📚 اهل کتاب؛ نحوۀ برخورد محمد رسول‌الله با مسیحیان ✍نویسنده: کریگ کانسیدین | مترجمین: اعظم خرام، طاهره تیرگری | چاپ اول | نشر نقد فرهنگ | 1401 👇👇 @Taammolate_talabegi
📚 تفسیر سنتی و هرمنوتیک جدید؛ مقایسه‌ای تطبیقی میان دیدگاه‌های تفسیری محمدحسین طباطبایی، عبدالله جوادی آملی، عبدالکریم سروش و محمد مجتهد شبستری ✍نویسنده: حسین امامی| چاپ اول | نشر نقد فرهنگ | 1401 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأملات طلبگی
♦️بدون شرح!😭😭 #تأمل #رئیسی 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️چه خبره تو مملکت ؟؟؟؟ 🔹البته این نرخ ها مربوط به وسط روزه . الان طلا شده حدودا دو میلیون و هفتصد و پنجاه و دلار شده 57 هزار تومن ناقابل 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دلار چند آقای رئیسی ؟؟ 🔹ترس اینو دارم که اوضاع یه جوری پیش بره که بگیم صد رحمت به روحانی 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آهنگ چشماتو ببند شروین دو نقطه‌ی عطف داشت «چشماتو ببند و فرض کن منه»: یا همون که پروفسور برت کاهر در کتاب «چه کسی در سر شما خوابیده» به اون می‌پردازه و قسمتی که در یک رابطه مثلثی میگه «بهش نگو چرا موی بچش فره» که رسما با یک زن شوهردار اتفاق افتاده! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش مردم در برابر یک چالش قدر خودمون رو بدونیم👌 نظر پاک این چنین بیند/نازنین جمله نازنین بیند 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️دلار چند آقای رئیسی ؟؟ 🔹ترس اینو دارم که اوضاع یه جوری پیش بره که بگیم صد رحمت به روحانی #تأمل
♦️حجت الاسلام صدیقی : با دعا می توان از جنگ اقتصادی کشور گذر کرد!! در خلوت اشک بریزید و مشکلات کشور را با دعا حل کنید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اداره خانوادگی هیات فوتبال تهران بدست توانمند حبیب‌الله ابوالحسن شیرازی! پسر ایشون شغل هفت هشت نفر رو در هیات فوتبال اشغال کرده است 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️معظم له (آیت الله شبیری زنجانی) در پاسخ به درخواست حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برای ارائه رهنمود،
♦️شهاب الدین حائری شیرازی : 🔹به‌ عنوان فردی که ۳۰سال عمرش را در دروس طلبگی گذرانده و مجتهد است به شما می‌گویم روحانیت از صرف میر که اولین کتاب ادبیات است که می‌خواند تا کفایه که آخرین کتاب است که درعلم اصول می‌خواند و در دروس خارج فقه واصول که کرسی نظریه پردازی در این دو علم است هیچ علمی و هیچ تجربه ای که به کار اداره مملکت بخورد کسب نمی‌کند. 🔹اداره مملکت کار کسانی است که کسب وکار کرده و تجربه اداره امور کارگاه وکارخانه‌ای را داشته باشند یا علم مدیریت وحقوق و... اموخته باشند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️قسمت هایی از نامه نود امضایی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند 🔹گرانی تصاعدی معیشت و غارت سرسام‌آور یک اقلیت وابسته به حاکمیت از یکطرف و محرومیتها و تنگناهای کمرشکن اکثریت از طرف دیگر، اختلافات طبقاتی و جدایی و کینه‌ورزی را به حد اعلی رسانده است. 🔹همگی نگران از سرنوشت خویش و مملکت‌اند و جوانان و کارکنان به دامن اعتیاد و ارتشاء یا فساد و فحشاء افتاده‌اند! 🔹بندهای اختناق و انحصار سال به سال تنگ‌تر و تیز‌تر شده است. پا به پای زوال آزادی و امنیت، دو مصیبت دلخراشتر نیز دامنگیر ملت شده است. یکی انحطاط معنویت در زمینه‌های دینداری و اخلاق و وطن‌پرستی و دیگر آشفتگی و از هم گسیختگی مدیریت یا حکومت کشور. 🔹اما از حاکمیت قانون و حکومت مردم بر مردم و از تخصص و مدیریت، چه بهتر که سخن نگوئیم. چیزی که مقامات و مسوولان نامش را همیشه به زبان آورده‌اند ولی تیشه به ریشه‌اش زده‌اند و از اعتبار و اثر انداخته‌اند قانون است و حاکمیت قانون و ملت در جمهوری اسلامی ایران. ضمن آنکه برای تخصص و صلاحیت مدیران و سازمان صحیح دستگاهها، در زبان و عمل، ضرورت و ارجی قایل نبوده‌اند. تعدد مراکز تصمیم‌گیری و تضاد نهادها، ملوک الطوایفی و هرج و مرج اداری و به طور کلی بی‌اعتنائی به مسوولیت و مدیریت و نظارت، با پیامدهای ویرانگر آنها، از ویژگیهای بارز نظام حاکم است. 👇👇 @Taammolate_talabegi