eitaa logo
تنبیه الأمة
2.4هزار دنبال‌کننده
170 عکس
72 ویدیو
19 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @MohamadMahdi63
مشاهده در ایتا
دانلود
رونمایی کتاب مکتب، سخنرانی آیت الله طبسی 1.mp3
7.44M
❇️ سخنان کوتاه و مهمی درباره نویسنده و محتوای کتاب «مکتب در فرآیند تکامل» 🎙استاد نجم‌الدین طبسی(دام عزه) ♨️ تشیع را به هر فرقه‌ای نسبت می‌دهد؛ کیسانیه، ناووسیه و.... خب، یک احتمال هم بدهید که تشیع، همان اسلام محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است.... https://eitaa.com/Tanbiholomah/252
❇️کتاب محققانه «مکتب در امتداد هدایت» به قلم استاد غلامحسن محرمی، در نقد کتاب «مکتب در فرآیند تکامل» به قلم آقای مدرسی طباطبائی نگاشته شده است. 🎙سخنرانی کوتاه و مهم استاد نجم‌الدین طبسی درباره کتاب «مکتب در فرآیند تکامل» 📌فایل صوتی سخنان استاد طبسی در کانال تنبیه الامة: https://eitaa.com/Tanbiholomah/252 @Tanbiholomah
❇️ اهانت به قرآن برآمده از ذات پلید تمدن غرب بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون 🔸 بار دیگر و در چند روز اخیر دستهای پلید شیطان از آستین غرب بیرون آمد و جسارت‌های بی‌شرمانه و هتک حرمتهای را به ساحت قرآن کریم روا داشته است. 🔺 این بی‌شرمی فوق تصور در ادامه تلاش برای قبح‌زدایی از تجاوز به همه مرزهای اخلاق و شرافت صورت می‌گیرد. عادی‌سازی و بلکه حق‌انگاری بی‌شرمانه‌ترین فسادهای اخلاقی، دانش نامیدن انواع فرمول‌های ظلم و بسط بی‌عدالتی، توهین به همه نمادهای دینی و اخلاقی و ده‌ها سرفصل دیگر از این قبیل، کارویژه‌ی ابلیس و همکارانش در چند سده اخیر بوده است. 🔻 ما را با سیاهی لشکر شیطان کاری نیست؛ ولکن آنها که خود را متعلق به جبهه دین خدا می‌دانند ولی همچنان در خواب به سر می‌برند، بدانند که زمان بیداری فرا رسیده است. ستیز میان دو جبهه حق و باطل به روشن‌ترین روزهای خود رسیده است. ⁉️ دیگر چه کاری و چه تجاوزی مانده است که غرب وحشی انجام نداده باشد؟ غرب به چه زبانی بگوید که من آمده‌ام تا همه ارزشهای الهی را از بین ببرم؟ وحوش غربی چه فساد و فحشا و ظلمی بکنند تا و ما بفهمد که غرب منجلابی است از کثیف‌ترین توهمات شیاطین و تنها چیزی که در آن یافت نمی‌شود علم است و پاکی. ✅ ای آزادگان عالم! بیدار شوید و طوق ذلتی که شیاطین بر گردنتان انداخته‌اند را باز کنید. اولین قدم در وادی توحید، کفر به طاغوت است و کدام طاغوت بزرگتر از ؟! به اقتصاد و حقوق و سیاست و فرهنگ غرب، کفر بورزید و از خود و جامعه خود دور کنید. ✅ ای حوزویان آزاده! قیام کنید برای خدا و در راه خدا و دین خدا را یاری کنید که فرمود: (وَلَیَنصُرَنَّ ٱللَّهُ مَن یَنصُرُهُۥۤۚ إِنَّ ٱللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ) [حج/۴۰] ♨️ سوزاندن پرچمهای کشورهایی که در آنها و زیر سایه امنیت آنها به ساحت قرآن کریم جسارت شده است لازم و ضروری است، ولی کافی نیست. دانشگاه و حوزه را باید از نجاساتی که سالهاست فاضلاب متعفن فکر غربی تولید کرده است تطهیر کرد. این همان جهاد کبیری است که خداوند از ما طلب کرده است. ♨️ انقلاب اسلامی ما تمام نشده است! انقلاب همچنان زنده است زیرا مبارزه همچنان زنده است و ما همچنان در مسیر هستیم و به مقصد نرسیده‌ایم. ✅ باید فکر غربی از دانشگاه و حوزه ما پاک شود، از ساحت فرهنگ و هنر پاک شود، از متون قانونی ما پاک شود و از همه مهم‌تر، از دل و ذهن پیر و جوان و مرد و زن ما خصوصاً مسئول و دولتمرد ما پاک شود. امروز مبارزه با تفکر فاسد و مفسد غرب بزرگترین تکلیف ماست. نگویید نمی‌دانیم بعدش چه می‌شود؟ به خدا اعتماد کنید و کفر به طاغوت بورزید تا خداوند هدایتش را جاری سازد. 🔺 و اما سخن آخر! مسئولین باید بدانند که از جمله بزرگترین سرمایه‌های جامعه دینی، غیرت دینی و اسلامی ماست و نوع واکنش ایشان نسبت به پدیده‌ها تأثیر بسیار مهمی در این خصوص دارد. نباید از کنار این بی‌حرمتی‌ها به راحتی عبور کرد و به چند تذکر دیپلماسی اکتفا نمود. انقلابی باشید و انقلابی عمل کنید و روح غیرت و عزت را در جامعه دوباره به جوشش درآورید. اَللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا فَصَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَعِنَّا عَلَي ذَلِكَ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ وَ بِضُرٍّ تَكْشِفُهُ وَ نَصْرٍ تُعِزُّهُ وَ سُلْطَانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَ رَحْمَةٍ مِنْكَ تُجَلِّلُنَاهَا وَ عَافِيَةٍ مِنْكَ تُلْبِسُنَاهَا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. @Tanbiholomah
❇️ ضرورت انقلاب اسلامی از دیدگاه آیت‌الله خوئی 📝 جلوگیری از اندراس دین در ایران «چون اساس اسلام در ایران در خطر است. باید مردم علیه این نظام، قیام و تظاهرات کنند؛ ولو بلغ ما بلغ و هرچه کشته شوند». 📌 متن کامل: https://eitaa.com/Tanbiholomah/58 @Tanbiholomah
❇️ ضرورت انقلاب اسلامی از دیدگاه آیت الله خوئی 📝 جلوگیری از اندراس دین در ایران 🔸 حجت الاسلام ربانی بیرجندی در کتاب شرف صحبت جانان، ص ۵۵ به نقل از استاد رجبعلی رضازاده آورده‌اند: 🔹 سال ۱۳۵۴ش با چند نفر دیگر به همراه آقای عبادی، امام جمعه مشهد، عازم نجف اشرف شدیم. آقای عبادی بین راه نماز را جمع می‌خواند! نفهمیدم چرا نمازش را جمع می‌خواند. بعد از رسیدن به نجف، یک شب بعد از درس از آقای خوئی این مسأله را سؤال کردم که اگر کسی قاچاق به کربلا و عراق بیاید در بین راه باید نمازش را تمام بخواند؟ ایشان فرمودند: «بله» 🔹 آن وقت ما فهمیدیم که آقای عبادی توجه به فتوای ایشان داشته است که اگر خوف جان یا مال یا ناموس داشته باشد، سفر معصیت هست و در سفر معصیت باید نماز تمام باشد. ❗️یکی از آقایانی که آنجا نشسته بود و مرد مسنی هم بود، فوری به آقای خوئی اعتراض کرد و گفت: آقا در زمان علمای سابق حتی در زمان ائمه علیهم السلام مردم می‌آمدند کربلا، خلفای وقت هم از چند نفر یکی را با قید قرعه می‌کشتند. مردم کشته می‌شدند، دستشان قطع می‌شد اما به کربلا می‌رفتند. ائمه علیهم السلام و علما زیارت را منع نکردند، حالا شما می‌گویید اگر کسی خوف داشته باشد و قاچاقی بیاید، سفرش معصیت است؟ ♨️ آقای خوئی فرمودند: «بله، آنجا باید آن کار می‌شد و حالا باید این کار بشود. آنجا اساس کربلا در خطر بود و می‌خواستند اسم امام حسین علیه السلام را از بین ببرند. باید مردم می‌آمدند، حتی اگر کسی کشته شود یا دستش قطع شود. اما حالا این چراغ روشن شده و کسی نمی‌تواند اسم امام حسین علیه‌السلام را از بین ببرد. حالا باید قواعد فقهی کاملا رعایت شود. در سفری که خوف جان، مال یا ناموس باشد، نماز تمام است». ✅ بعد بلافاصله ایشان به ایران گریز زدند، فرمودند: «چون اساس اسلام در ایران در خطر است. باید مردم علیه این نظام، قیام و تظاهرات کنند؛ ولو بلغ ما بلغ و هرچه کشته شوند». 〰〰〰〰〰〰 📌 بیشتر بخوانید: ❇️ انقلاب اسلامی فراتر از نظریه‌ها (۱) https://eitaa.com/Tanbiholomah/10 ❇️ انقلاب اسلامی فراتر از نظریه‌ها (۲) https://eitaa.com/Tanbiholomah/26 ❇️ انقلاب اسلامی فراتر از نظریه‌ها (۳) https://eitaa.com/Tanbiholomah/55 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ مجموعه یادداشت «انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر طاغوت» 🖋 محمدصادق احمدی 📝 بخش نخست: مقابله با طاغوت، ضرورتی دینی: https://eitaa.com/Tanbiholomah/38 📝 بخش دوم: مقابله با طاغوت، ضرورتی عقلی: https://eitaa.com/Tanbiholomah/42 📝 بخش سوم: سازش یا مبارزه با طاغوت؟ https://eitaa.com/Tanbiholomah/43 بخش چهارم: جمهوری اسلامی و سیاست دینیِ طاغوت‌ستیزی: https://eitaa.com/Tanbiholomah/44 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ نگاهی به دیدگاه شیخ انصاری پیرامون ولایت عامه فقیه (۱) 🖋 محمد متقیان تبریزی 📝 اشاره سعه و گستره ولایت فقیه در عصر غیبت کبری، هماره یکی از مداخل مباحث بوده است. در این مدخل فقهی، ولایت فقها بر امر افتاء و قضاء یا نیابت ایشان از ناحیه امام در این دو امر، محل پرسش و بحث نیست، بلکه بیش از آن و در محدوده «امور عامه» که حوزه ولایتِ سلاطین و حکام است، مورد سؤال قرار می‌گیرد که، آیا چنین ولایت و نیابتی برای فقیه ثابت می‌شود؟ 🔺 شیخ انصاری (رضوان الله علیه) نیز بسان سایر فقهای امامیه، در این عرصه، دارای رأی مستقل و بیان ویژه‌ای است. اما از آنجا که، معمولاً مواجهه عموم طلاب و اساتید با کتاب «المکاسب» است، فقط آن دیدگاهی که در این کتاب منعکس گردیده، مورد توجه قرار می‌گیرد. درحالیکه او در سایر متون فقهی استدلالی و همچنین فتاوای خویش، رأی دیگری دارد که مورد غفلت قرار گرفته است. در این یادداشت، گزارشی مختصر درباره دیدگاه او در متون فقهی‌اش، ارائه می‌گردد. 📌 ادامه در کانال نخبگانی تنبیه‌الأمّة... https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ نگاهی به دیدگاه شیخ انصاری پیرامون ولایت عامه فقیه (۲) 🖋 محمد متقیان تبریزی 📝 رأی شیخ انصاری در کتاب «المکاسب» شیخ انصاری در این کتاب، ابتدائاً ولایت را در دو گونه تصویر می‌‌کند: 1⃣ استقلال در تصرف(ولایت تصرفیه)، 2⃣ ولایت در اذن به تصرف دیگری(ولایت اذنیه). وی در بررسی ولایت به معنای اول، در اثبات آن برای فقیه، تردید می‌‌کند: «و بالجملة، فأقامه الدليل على وجوب طاعة الفقيه كالإمام عليه السلام إلّا ما خرج بالدليل دونه خرط القتاد!»(۱) اما درباره ولایت به معنای دوم، که لزوم استیذان از فقیه در تصرفات است، بعد از اشاره به ادله، چنین می‌گوید: «آنچه که این ادله اثبات می‌کنند، ثبوت ولایت برای فقیه است در اموری که مشروعیت ایجاد آنها در خارج، اثبات شده باشد. به گونه‌ای که، اگر فقیه هم نبود لازم است مردم قیام به انجام آن امور داشته باشند. و اما درباره مواردی که در مشروعیت آنها تردید وجود دارد، مانند اجراء حدود برای غیر امام و... از این ادله، نمی‌توان اثبات ولایت برای فقیه نمود و باید از ادله دیگری مشروعیت ولایت را استنباط کرد.»(۲) شیخ انصاری، با این بیان، امور حسبیه را نه از باب ولایة الحسبة، بلکه از باب مقتضای ادله نیابت برای فقیه ثابت می‌داند، و سپس، ولایت و نیابت فقیه را در این امور، به «ولایة الإذن» تقلیل می‌دهد نه «ولایة التصرف». 📝 رأی شیخ انصاری در کتاب «النکاح» بر وزان همان تعبیری که او در «المکاسب» دارد در کتاب «النکاح» ذیل بحث از «أسباب الولایة» درباره اثبات ولایت عامه برای حاکم چنین می‌گوید: «و أمّا القول بثبوت الولاية للحاكم على من بلغ سفيها مع وجود الأب و الجدّ، فهو ضعيف جدا؛ لعدم الدليل عليه، إلّا أن يثبت للحاكم عموم الولاية بدليل عام خرج عنه ما خرج، و هو الصغير الذي أجمع على أنّ الحاكم لا ولاية له عليه مع الأب و الجدّ و بقي الباقي، و إثبات ذلك دونه خرط القتاد»(۳) همانطور که پیداست، در این کتاب هم، اثبات ولایت عامه را برای فقیه، مشکل می‌داند. 📌 ادامه در فرسته‌ی بعد... @Tanbiholomah
❇️ نگاهی به دیدگاه شیخ انصاری پیرامون ولایت عامه فقیه (۳) 🖋 محمد متقیان تبریزی 📝 رأی شیخ انصاری در کتاب «القضاء و الشهادات» او در این کتاب، ابتدائاً از ثبوت اذن برای فقها در امر «قضاء» سخن گفته و آن را در حد ضروری مذهب میداند. سپس، درباره دامنه نفوذ حکم فقیه بحث کرده و با اشاره به ادله ای چون، مقبوله ابن حنظلة، مشهورة أبی خدیجة، توقیع شریف و... چنین می گوید: «ثم إنّ الظاهر من الروايات المتقدمة: نفوذ حكم الفقيه في جميع خصوصيات الأحكام الشرعية و في موضوعاتها الخاصة، بالنسبة إلى ترتّب الأحكام عليها، لأنّ المتبادر عرفا من لفظ «الحاكم» هو المتسلّط على الإطلاق، فهو نظير قول السلطان لأهل بلدة: جعلت فلانا حاكما عليكم، حيث يفهم منه تسلّطه على الرعيّة في جميع ما له دخل في أوامر السلطان جزئيا أو كلّيا.»(۴) 🔺 آنچه که در این عبارت، مجال تأمل و دقت دارد، استظهاری است که شیخ از لفظ «حاکم» میکند: «المتسلط علی الإطلاق». او، در ادامه، استدلال به توقیع و مقبوله را به وجهی اوضح، تقریب دوباره ای میکند: «فحينئذ نقول: إنّ تعليل الإمام عليه السلام وجوب الرضى بحكومته في الخصومات بجعله حاكما على الإطلاق و حجّة كذلك، يدلّ على أنّ حكمه في الخصومات و الوقائع من فروع حكومته المطلقة و حجيته العامة، فلا يختص بصورة التخاصم، و كذا الكلام في المشهورة إذا حملنا القاضي فيها على المعنى اللغوي المرادف لفظ «الحاكم»»(۵) 📝 رأی شیخ انصاری در کتاب «الزکاة» او در این کتاب، ذیل مسئله ۴۲ درباره «متولی اخراج زکات» بحث می کند که، دو نفر متولی اخراج زکات هستند: مالک و هر آن کسی که در حکم مالک است مانند وکیل، وصی، ولی. و امام و نائب او. سپس، درباره مطالبه نبی(صلی الله علیه و آله) و امام (سلام الله علیه) بحث می کند که، اگر ایشان، از کسی مطالبه زکات کنند: «وجب الدفع الیه». و در ادامه درباره فقیه نیز چنین می گوید: «و لو طلبها الفقيه فمقتضى أدلّة النيابة العامة وجوب الدفع؛ لأنّ منعه ردّ عليه، و الرادّ عليه رادّ على اللّٰه تعالى»(۶) 🔺 پرواضح است که، تعبیر «أدلّة النيابة العامة» به معنای اثبات ولایت عامه، برای فقیه است. ولایت عامه‌ای که نائب مناب ولایت عامه امام در امور عامه است و به معنای ولایت تصرفیه است نه ولایت اذنیه. در حالیکه، او براساس مبنایی که در مکاسب برگزیده بود، وجوب دفع زکات و خمس به فقیه را نپذیرفت.(۷) 📌 ادامه در فرسته‌ی بعد... @Tanbiholomah
❇️ نگاهی به دیدگاه شیخ انصاری پیرامون ولایت عامه فقیه (۴) 🖋 محمد متقیان تبریزی 📝 رأی شیخ انصاری در کتاب «الخمس» وی در این کتاب، ذیل مسئله ۳۱ به بحث از در ایام غیبت پرداخته و درباره وجوب دفع خمس - با احتمال اینکه، از اموال خاصه امام باشد- چنین می‌گوید: «و ربّما أمكن القول بوجوب الدفع إلى المجتهد، نظراً إلى عموم نيابته و كونه حجّة الإمام على الرعيّة و أمينا عنه و خليفة له، كما استفيد ذلك كلّه من الأخبار. لكنّ الإنصاف: أنّ ظاهر تلك الأدلّة ولاية الفقيه عن الإمام عليه السلام على الأمور العامّة، لا مثل خصوص أمواله عليه السلام و أولاده مثلاً»(۸) 🔺 تردیدی که او در این عبارت دارد، به جهت این احتمال است که، شاید خمس از سنخ امور عامه نباشد، اما اینکه، براساس ادله، فقیه جانشین امام در امور عامه است مجال تردیدی باقی نمی‌گذارد. 📝 رأی شیخ در رساله‌ی عملیه از شیخ انصاری دو رساله عملیه بر جای مانده است: سراج العباد، صراط النجاة. او درباره ولایت بر سهم امام در عصر غیبت می‌گوید: «مسأله ۸۰۳- خمس عبارت است از، پنج يك مال كه بايد داد، نصف آن به مجتهد جامع الشرائط يا وكيل او بايد برسد يا به اذن او بايد داد.»(۹) 🔺 گفته می‌شود، او حاشیه‌ای بر رساله عملیه «نجاة العباد» صاحب جواهر دارد که، البته این حاشیه در اختیار نیست. اما حاشیه او بر «مجمع الرسائل» صاحب جواهر موجود است و از تسلمات شیخ در حواشی آن، می‌توان به برخی از آراء فقهی او دست یافت. یکی از آن موارد، فتوای صاحب جواهر در همین باب خمس است: «(مسأله ۱۶۰۹): رسانيدن سهم سادات به كسانى كه مستحقّ آن هستند از ناحيۀ خود مالك جايز است ولى اختيار سهم امام (ع) به عهدۀ مجتهد عادل است.»(۱۰) شیخ، بر این فتوای صاحب جواهر، حاشیه نزده و به نظر میرسد آن را قبول کرده است. پرواضح است که، اختیار تصرف در سهم امام برای مجتهد عادل، در صورتی ثابت می‌شود که او از ولایت تصرف در اموال برخوردار باشد. 📌 ادامه در فرسته‌ی بعد... @Tanbiholomah
❇️ نگاهی به دیدگاه شیخ انصاری پیرامون ولایت عامه فقیه (۵) 🖋 محمد متقیان تبریزی 📝 جمع‌بندی آنچه که مسلم است، شیخ انصاری دارای دو مبنا در سعه ولایت فقیه است که ذیل هر کدام از مبانی نیز به لوازمی ملتزم شده که به برخی از آنها اشاره شد. روشن است که، امکان رفع چنین تعارضی، با تفحص در تاریخ تدوین کتب مذکور نیز میسر نیست. چرا که یا تاریخی برای تدوین کتب ذکر نشده یا موارد مذکوره قطعی و جزمی نیست. فلذا، همه این متون را باید در عرض هم ملاحظه نمود. در این صورت، او دو رأی دارد؛ رأی به عدم ثبوت ولایت عامه که در «المکاسب» و «النکاح» منعکس گردیده و رأی به ثبوت ولایت عامه که در «الزکاة» و «القضاء» و «الخمس» و برخی فتاوای او نقل شده است. برخی، سعی بر این داشته‌اند که، میان مضامین دو کتاب «المکاسب» و «القضاء» اتحاد ایجاد کنند که، به دلایل مختلفی و با توجه به مصرحات شیخ، این روش ناصواب است. علی الخصوص که ایشان، تصریح شیخ را در کتاب «النکاح» گزارش نکرده و به آن توجهی نداشته‌اند. مجال بحث مفصل درباره نظریه شیخ و ابعاد و لوازم آن وجود دارد که، باید در یادداشت‌های دیگری بدان پرداخت و به همین مقدار در این متن اکتفا میگردد. آن دغدغه‌ای که، سبب نگارش این وجیزه گردید و باید بدان توجه نمود، ضرورت ارائه گزارشی کامل از دیدگاه شیخ و عدم گرایش به یک مبنای خاص با برجسته‌کردن دیدگاه «المکاسب» است. 〰〰〰〰〰〰 📌 منابع: ۱- كتاب المكاسب (للشيخ الأنصاري، ط - الحديثة)، ج۳، ص: ۵۵۳ ۲- همان، ص۵۵۷ ۳- کتاب النکاح، ص: ۱۵۳ ۴-کتاب القضاء والشهادات، ص: ۴۸ ۵- همان، ص: ۴۹ ۶- کتاب الزکاة، ص: ۳۵۶ ۷- کتاب المکاسب، ج۳، ص: ۵۵۳ ۸- کتاب الخمس، ص: ۳۳۷ ۹- صراط النجاة (محشى، شيخ انصارى)، ص: ۲۰۰ ۱۰- مجمع الرسائل (محشى صاحب جواهر)، ص: ۵۲۲ @Tanbiholomah
❇️ دستاوردهای انقلاب اسلامی در گسترش بین المللی تشیع 🎥 حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی، مبلغ بین الملل 📌 انتشار خاطرات شنیدنی حجت‌الاسلام ایمانی، بزودی در کانال نخبگانی تنبیه الأمة👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ دستاوردهای انقلاب اسلامی در گسترش بین المللی تشیع در آفریقا 🎥 حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی، مبلغ بین الملل ➖ شیعه‌شدن بزرگ وهابیون آفریقا؛ ➖ همه‌ی خیر از جمهوری اسلامی است! 📌 انتشار خاطرات شنیدنی حجت‌الاسلام ایمانی، در کانال نخبگانی تنبیه الأمة👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نسبت داده‌ها و اراده‌ها! 🚫ماجرای شرحبیل که با بمباران اخبار، او را مقابل امیرالمومنین قرار دادند! 🔰ورودی‌های مغز حتی اگر اشتباه باشند کار خودشان را می‌کنند ... ✔️ استاد عابدینی (حفظه‌الله) 🌐به نقل از کانال حوزه توئیت @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ انتقال «فناوری مقاومت» به یمن! 📝 یکی از حسنات جمهوری اسلامی 🎥 حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌مقدم، مبلغ بین الملل 📌 انتشار خاطرات شنیدنی حجت‌الاسلام ایمانی، در کانال نخبگانی تنبیه الأمة👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ سعه و ضیق مرزهای انقلابی‌بودن 🖋 صالح رحمتی 🔸 مقدمه اول: بسیار روشن است که نباید لباسی برای «انقلابی‌بودن» دوخت که فقط به قامت برخی بیاید و خیل کثیری از افراد را از دامنه انقلاب بیرون براند. باید در معنای «انقلابی» سعه‌ی نظری داشت و از تعلق قلبی افراد به اسلام و نظام اسلامی تا رفتار اسلامی را با همدیگر ملاحظه نمود. دوم: و این نکته نیز روشن است که نمی‌توان مرز معنایی «انقلابی» را چنان فراخ گرفت که هر مرتکب صغیره و کبیره‌ای را شامل شود. پس مرز سعه‌ی نظر باید مشخص گشته و دایره انقلابی‌بودن آنجا بسته گردد؛ که اگر چنین نباشد، در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از هم‌جنس‌باز انقلابی، رباخوار انقلابی، فاحشه انقلابی و... خواهیم بود. ❓بی‌حجاب انقلابی، آری یا خیر؟ بعد از این دو مقدمه، سخنی کوتاه درباره تصاویری که در راه‌پیمایی 22 بهمن منتشر شده و چند دختر کاملا بی‌حجاب را نشان دادند، بیان می‌شود: 🔺 کشف حجاب کاملی که این دختران انجام دادند از چند حالت خارج نیست: 1. یا آگاهی از حکم شرعی حجاب و قانون حجاب دارند یا ندارند؟ 2. اگر، آگاهی به حکم شرعی و قانون حجاب دارند، یا به قصد سوء، با کشف حجاب کامل به راه پیمایی آمده و تصویر خود را منتشر ساخته‌اند یا بدون قصد سوء و با حسن اعتقاد به کشف حجاب، به راه پیمایی آمده‌اند؟ 🔻 و اما درباره احتمالات: احتمال اول: ادعای عدم آگاهی از حکم شرعی حجاب و قانون حجاب، نمی‌تواند ادعای مقبولی باشد. آن هم بعد از چند ماه اغتشاش در کشور در موضوع حجاب. حداقل، در چنین فضایی کسی نمی‌تواند قاطعانه بگوید هنوز برخی از جوانان از این حکم الهی و قانون حجاب اطلاعی ندارند. ضمن آنکه، گویا برخی از همین دختران، توسط بانوان محجبه مورد تذکر هم قرار گرفته‌اند. احتمال دوم: اگر کسی آگاهی دارد، لیکن به قصد سوء به راه پیمایی می‌آید. شیوه مواجهه با چنین افرادی روشن است و نیازی به بحث ندارد که باید مسئولین مربوطه به آن رسیدگی نمایند. احتمال سوم: این احتمال، مهمترین و چالشی‌ترین احتمال است. برخی افراد، مدعی‌اند همانطور که «حزب الله» در لبنان دارای طرفدارانی بی‌حجاب است یا انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا طرفدارانی بی‌حجاب دارد، چه اشکالی دارد بگوییم برخی دختران در ایران، تعلق خاطر به انقلاب اسلامی دارند لیکن نمی‌خواهند محجبه باشند؛ بلکه می‌خواهند کشف حجاب نمایند. ✅ در پاسخ میتوان گفت: ➖ تصور اینکه چنین فردی، تعلق خاطر به انقلاب اسلامی دارد، تصوری بعید نیست و می‌توان چنین فردی را تصور نمود که اصل نظام اسلامی را می‌پسندد اما قانون حجاب را نه. اما همه سخن، درباره «شیوه مواجهه» با این فرد است. آیا صرف اینکه کسی «تعلق خاطر» به نظام داشته، اما به برخی از قوانین آن معترض باشد، توجیه‌کننده این است که حاکمیت یا نهادهای فرهنگی، در معنای «انقلابی» تجدید نظر کرده و آن را توسعه دهند؟ آیا چنین دیدگاهی به آنجا نمی‌رسد که دامنه احکام الهی نیز براساس اهواء و امیال، موسع و مضیق گردند؟ ➖ یا اینکه رفتار دیگری لازم است؟ باید، چنین فردی را نه درون انقلاب، بلکه در لبه و پرتگاه جدایی از انقلاب اسلامی به حساب آورد و با تذکر و راهنمایی، از او دستگیری کرد. در واقع بجای تجدید نظر در معنای اسلام و انقلاب، موضوعی برای نهی از منکر یا ارشاد پیش آمده است. ➖ براساس این دغدغه، نباید تصاویر دختر مکشفه ای که پرچم جمهوری اسلامی را بر دوش خود گرفته و در راه پیمایی شرکت کرده، وجه تحسین به خود پیدا کند، بگونه‌ای که حتی برخی دختران کم سن و سال هم در اصالت حجاب تردید نمایند. بلکه نیاز است، افراد طبقه‌بندی گردند: ارزش دختر محجبه کامل انقلابی ابراز شده و نقص کسی که کشف حجاب کامل کرده به صراحت بیان شده و نهی از منکر گردد. 🔺 البته، همه اینها، در صورتی است که، تعلق خاطر چنین افرادی به اسلام و انقلاب، مفروغ عنه گرفته شده باشد. در غیر این صورت، مجال تردید در تعلق خاطر ایشان هم وجود دارد. چرا که آنها با چشمان خود دیدند این نظامی که آنها به آن تعلق دارند، در همین سنگر حجاب، جنگید و دیدند که دشمن از همین ناحیه، فروپاشی نظام اسلامی را آغاز کرده است. پس، بهتر نیست با التزام به حجاب، همان نظام را یاری نمایند؟ و چگونه تعلق خاطری است که هم‌نوا و هم‌صدا با جبهه دشمن است؟ درحالیکه، بسیار بانوانی بودند که در همین اغتشاشات به دلیل تعلق خاطر به نظام اسلامی و رهبری، پوشش خود را حتی تصحیح کردند. ✅ خلاصه کلام: نباید از چنین رفتارهایی قبح‌زدایی شده و با توسعه نفسانی در معنای «انقلابی»، هم اسلام‌زدایی از ماهیت انقلاب گردد و هم دلدادگان به اسلام را ناامید نمود و هم زمینه برای تحقق صورتهای اقبح دیگر به نام انقلابی‌بودن فراهم آید. https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8